HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hidd el, nem mindenhol kell leszopni a főnököd. téged csúnyán átvertek. buzikám. nem lehet veled kommunikálni. elmebete... (2024.04.19. 14:07) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről" Ilyen a politikai harc egy demokráciában. (2024.04.19. 10:53) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "válaszolsz rá az idén még?" Mi a kérdésed, gyurcsánynéista troll? (2024.04.19. 10:52) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez" Majd ha munkába állsz valahol, meglátod, hogy baromságot beszélsz most. (2024.04.19. 10:51) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de alkalmazna, mert nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez. A TÖRVÉNYEK magasabb szinten állnak. volt egy kérdés a ... (2024.04.19. 10:31) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2010.10.23. 13:50 Herr SturmLikudnik

3 csapás a gazdaságnak?

Nosza, alig mentek le az önkormányzati választások, jött az újabb gazdasági csomag, kapásból hármas kiszerelésben. A kormány ellendrukkerei alig várták, hogy a Zorbán is megszorítgasson, mert lám, nem lehet másképp. Nédda lehet mégis, az egyszeri adófizető helyett a nagy spílerekre vetette szemét és hálóját az állam.

ad 1

Kereskedelmi láncok megadóztatása. Bingó! Kimondatlanul  Tesco és társait kopasztó intézkedés, roppant helyesen. Ellenérvként azt szokás felhozni, hogy "de hát így munkahelyek és fejlesztések kerülnek veszélybe". Csakhogy ezek az übermarketek az utóbbi 10 évben munkahelyeket szűntettek meg (vö: magyar kiskereskedelem szétverése), a fejlesztéseik meg dettó ugyanebbe az irányba hatnak. Ha nincs többé Ósan, majd lesz megint sarki közért, ami ráadásul kisebb mértékben árasztja a hazai piacot külföldi dömpingárúval. Otthon az angoloknál, franciáknál, németeknél a Tesco, Auchan, Lidl alapvetően hazai cég és helyben marad a profit - tőlünk meg viszik ki. Ha egy tengerentúli multi (WalMart) próbálkozik nevezett államokban, az szépen tönkre is megy, mert a nyugat-ajropéer vásárló van annyira józan, hogy a saját kiskereskedőjét/multiját részesítse előnyben. Nálunk sajna nem, szép számmal látni külföldi bank hiteléből vett nem nálunk gyártott kocsit parkolni a hipermarket előtt, hogy aztán szlovák akciós tejet vegyen a büszke honfitárs, aki a verdájára biggyesztett nagymagyar matricával el is intézi a hazafiasságot. Lassan már a falu végén is szégyencsíkos hipermarket van. Bravó, ilyenkor igenis az állam az, aki az "önszabályozó piac" helyett rendet teremthet és kvázi védővámként lefölözi az extaprofitot, ahogy tette a bankok esetében is. Akinek nem tetszik, vonuljon ki a magyar piacról. Furamód mégse sürgős nekik, ergo örüljenek, hogy ennyivel megúszták.

ad 2

Energetikai és távközlési cégek megadóztatása. Ez már bonyolultabb. Először is, nem kellett volna ezeket a cégeket egyáltalán szétprivatizálni, stratégiai szektorok lennének biztos fogyasztói körrel és bevétellel. Másrészt viszont ezek szinvonala a rendszerváltáskor csapnivaló volt és a működtetés busás hasznából kellett is szépen költeni a fejlesztésre. Sem az energetikai, sem a hírközlési szektorban nem lehet leszakadni, mert ez kihat a teljes gazdaság hatékonyságára is. Ergo itt a sima sápolás helyett érdemes (lenne) úgy lengetni az ostort, hogy csakis az ominózus "extraprofit" legyen a válságadó tárgya, de a valóban fejlesztésre fordított bevétel nem. Ráadásul a drágább energia az drágább termelés - megint könnyen lehet bumeráng a dologból. Inkább a körültekintő, EU viszonlatban meghatározott hatósági árplafont tartanám célszerűnek, mert fájó tény: sokszor nem csak relatívan, hanem nominálisan is drágábbak nálunk ezek a szolgáltatások, mint sok más tagállamban. A hatósági beszabályozásból persze nem keletkezne közvetlen állami bevétel, de a gazdaság és annak belendítése szempontjából sokkal célszerűbb, mint a "lesápolósésmajdigazságosanújraelosztós" módszer. Tapasztalat szerint utóbbinak mutyi és állami működési kiadás szokott a vége lenni, eredmény ismert.

ad 3

Magánnyugdíjpénztárak válságadója. WTF/OMG. Na ezt nem kellett volna. Addig teljesen rendben van, hogy nem teszik kötelezővé a magánpénztárak igénybevételét, döntsön mindenki maga, állami v. privát keretek közt látja biztonságban a sohanapján bekövetkező nyugdíját. Ámde: az állam az utóbbi évtizedekben semennyire se bizonyult jobb (nyugdíj)gazdának. Sőt, ha annyira jobb az állami társadalombiztosítás, akkor ugyan miért kell válságadóval támogatni, hm?! Az állam eddig nyugdíj címszó alatt a befizetőktől elvett, az eltartottaknak kiosztott, szoci szavazatszerzési játszmák függvényében enyves kézzel visszaélve a befizetésekkel. Persze, a magánpénztár meg profitért végzi, nem Mikulás az se, lehet visszaélés ott is. De a befizető szempontjából édesmindegy, hogy vezérigazgató, vagy államtitkár vesz magának luxuskocsit, lakást a felhalmozott pénzből, hogy melyik nyomja be a kádereit jól fizetett pozíciókba. A magánpénztárnál legalább már most egyéni számla van és bizony a befizető maga dönti el, milyen kockázattal engedi befektetni a pénzét. A magánpénztár nem jelent kötelező pénzkidobást, hiszen haszonnal is forgathatja a befektetést, ráadásul nem csak a magyar tőzsdén, van elég dinamikusan fejlődő ország még. Az állami nyugdíj csak annyiban nagyobb garancia, hogy nehezebben meg tönkre az állam, mint egy magánbiztosító, bár ez sem megoldhatatlan és akkor egy egész ország szívta meg. Nem kicsit, nagyon. No de mivel eléggé fele-fele az állami/magán mellett szóló érvek aránya, az ilyen válságadó más oknál fogva szarvashiba:

a) Kormány-imázs. Azaz nesze neked Nemzeti Együttműködés, közel 3 millió magánnyugdíjpénztári tag átutalásait egyoldalúan bekebelezi a kormány, noha előtte még az ellenkezőjét igérték. Lehet magyarázkodni, csak nem érdemes. Ráadásul ez a 3 millió befizető épphogy a hagyományos Fidesz szavazóbázis lenne: aktív, dolgozó, adót fizető állampolgárok, a gazdaság igazi motorja. Ne legyenek illúzióink, a magánpénztárak nem lesznek lusták ahhoz, hogy összes ügyfelüknek csudaszép értesítőket küldjenek arról, hogy mennyi befizetésük landol a kormánynál a saját kasszájuk helyett. Nem fognak örülni.

b) A havi 30 milliárd nem kicsi, de nem is egy észvesztő összeg. A panamagyanús v. szimplán fölösleges központi közbeszerzéseken, x évtizede halogatott strukturális reformok megvalósítása által is meg lehetne spórolni ennyit, ráadásul ez olyan pozitív PR lenne, amire ugyancsak szükség lenne a szétlopott országunkban.

c) A koncepció képtelen megoldást adni olyan valódi, tartós problémákra, mint pölö az az "apróság", hogy Magyarországon 800.000 (!) rokkantnyugdíjas terheli az államkasszát.

Summa summarum felemás érzéseim vannak az intézkedéscsomaggal kapcsolatban.  A Tesco-Killer-Kiskermentő első eset kivételével a válságadók ragtapasznak elmennek a gazdaság vérző sebére, gyógyulást viszont nem adhatnak: nem lehet a nagyműtétet  (értsd: kiadások lefaragása, termelést/munkát ösztönző keretek biztosítása) sokáig elodázni, mert már így is bőven benn vagyunk adóssági, demográfiai és egyéb kellemetlen csapdákban.

24 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr352392999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2010.10.23. 14:47:20

Sturm:

továbbra is az a gondom ezzel az intézkedéscsomaggal, hogy nem tudom elhelyezni térben és időben a gazdasági koncepcióban. Mert az utóbbira én még utalást sem nagyon láttam, sőt továbbmegyek az eddigi gazdasági megnyilatkozások alapján az sem kizárt, hogy azért nem tudunk róla,mert ilyen nincs is.

Rövid távon hoznak pénzt a konyhára ezek az intézkedések, a hosszú távon majd meglátjuk. Mondjuk a kereskedelmi láncoknál szóvá tenném, hogy a Tecsó az egy nagydarab lánc ugyebár de kiskereskedelmi... A nagykereskedelmet miért is nem adóztatják meg, csókolom?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.23. 15:11:19

@Corry: mert a multis kisker láncok nyírták ki a hazait, nem a nagyker, amiből minden fél tud viszonteladásra árut szerezi és nem is ott keletkezik a nagy árrés. (Ráadásul a nagyker a globális világban másabb fogalom, mint 2 évtizede, a kiskerként megjelenő Tesco-nak megvan a maga világszintű beszerzési hálózata, bizonyos értelemben nagyker is). A nagyker adója meg tönkrevágná a tőlük árut vételező kiskereskedelmi egységeket, a nagytól a sarki közértig, hisz drágábban jutnának a viszonteladásra kerülő termékekhez.

Az más kérdés, hogy egy jogi bűvészkedéssel jövőre már franchise keretben tudják működtetni á lá CBA, minden egyes áruház külön kft lesz és akkor máris kibújtak a törvény hatálya alól.

A koncepció amúgy világos: átmeneti válságadókkal annyi időt/pénzt szerezni, hogy belendüljön a hazai gazdaság is.

Csakhogy sorrendi gondom van: a hazai gazdaság belendítéséhez főleg kiszámítható és kedvező környezet kell, spontán intézkedések nem ebbe az irányba mutatnak, hisz holnapután ki tudja épp mire vetnek ki adót, vagy adnak kedvezményt. Az SZJA csökkentés rendben van, de szerintem a (nem válságadós) cégek terhein (is) kéne enyhíteni, hisz a munkahelyteremtés az valamilyen vállalkozás beindításával/felfuttatásával kezdődik.

Corry 2010.10.23. 17:32:57

@Herr SturmLikudnik:
Az elébb nagy igyekezetemben elfelejtettem gratulálni a poszthoz, mert nekem nagyon tetszett.

Ebben az egész kétharmaddal támogatott lenyúlósdiban nekem az nem tetszik, hogy nem látom be, hogy ez tényleg csak 1-2 évre szól. A kommunikációja mindenesetre nem az, hogy figyeljetek ide láncok és benzinkutak, nekünk most pénz kell a gazdaság belendítéséhez, amivel egyébként ti is majd jól jártok, ha jól viselkedtek.
Ehelyett az igazságos közteherviselésről és hasonlókról szólt a szöveg. Itt persze az a kérdés is felmerül, hogy mire is megy ez az igazságos közteherviselésből származó pénz.
Ha viszont itt abba gondolunk bele, hogy ahogy írod van 800 ezer rokkantnyugdíjasunk, továbbá egy olyan államigazgatásuk, amit _ezen_a_színvonalon_ harmadennyi emberrel abszolválni lehetne (direkt a nyomatékosítás, mert nem bizti, hogy az emberek elbocsájtása lenne az egyetlen cél, lehetne egy másik cél akár a színvonal emelése is).

A nyugdíjpénztárral kapcsolatban azért van egy további rossz érzésem is, ez pedig az államosítás, ami úgy zajolhat, hogy mindenkit visszaléptetnek az állami nyugdíjrendszerbe, de annak fejében a felhalmozott tőkét elszedik. Ezt remélem rosszul látom, de egy kézenfekvő dolog lenne.

Egyébként visszatérve a láncokra, bankokra és energiacégekre, azt kéne valahogy elkerülni, hogy ezek a cégek az itthoni infrastruktúrájuk miatt nem tudnak egyik percről a másikra továbbállni, de meglesz a válaszuk ezekre a lépésekre, ami viszont valszeg az ország versenyképességében is kárt tehet, mert pl. egy telco cégnél a beruházások és új technológia kiépítésének visszafogása egy rövid távú válasz minderre, de ez középtávon elképzelhető, hogy az országnak nem lesz hasznos.

Egyébként meg a koncepciót, ahogy irod, azt értem én, csak nekem a gazdaságpolitikához több kellene, mint egy szimpla gondolat, ami a tűzoltást kétségkívül megoldja.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.24. 00:56:45

@Corry:

Van itt több a dologban... felhívnám a figyelmet arra, hogy a cikk tárgyát képező csomagot a Fidesz frakcióból Varga nem szavazta meg, egyedüliként. A kormányzó párt legendásan spártai fegyelmét ismerve ez nem holmi partizánakció volt, hanem Orbán ismét két vasat tart a tűzbe: első körben szabad kezet kap Matolcsy egy "forradalmi" merész másképp megközelítéshez - ha ez becsődölne, akkor pedig megy a sunyiba és hiteles alternatívaként színre lép Varga a B-tervvel, azaz az első fidesz kormány ciklusának elején alkalmazott klasszikus konzervatív gazdaságpolitikával.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.25. 10:05:37

@Corry:
Van gazdasági koncepció, de nem aktuális nyjltan beszélni róla.
Nem hisztek nekem, de éppen világvége, globális összeomlás zajlik, erről OV is tud és ehhez igazítja lépéseit.

A folyamat során később nem lesznek multi üzletláncok (máshol se), egy darab állami bank lesz, az energiaszektort államosítják, a közmédiumokat egybe vonják össze, a magánokat megdöglesztik, és csak állami nyugdíjrendszer lesz, nyomorúságos, éhenhalás ellen jó esetben elegendő "nyugsegély" nyújtásával.
A 800 ezer "rokkant" álrokkant részét felül fogják vizsgálni, amint már nem számjt a népszerűség, mert a királyság kész tény lesz.

És lesz földosztás városi menekülteknek...
EZ A GAZDASÁGI KONCEPCIÓ.
Csak röhögjön, aki úgy látja jónak, boldogok a lelki szegények... Akarom mondani, akik nem tudják, melyik bolygón élnek.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.25. 14:16:02

@ArmaGeddon Bácsi:

Elfelejtesz valamit: ha visszaáll a középkor, akkor megint nem magyar király lesz, mert a föld felértékelődése expanzív terjeszkedést vonz maga után, mi meg nem rúgunk labdába a nagyok ellen. Addigra vagy az EU császára, vagy régi-új módra német Hotzenplotz ül a nyakunkon. Esetleg a nyugat odadob a Cárnak egy kis nyersanyagért cserébe. Netán a népességi trendek mentén az új Oszmán birodalom kopog be újra, de most már Bécs felől is.

Csak tudnám mit örülsz ennek ennyire...

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.25. 15:03:57

@Herr SturmLakatos:

nem örülök, elkerülhetetlennek látom.
Talán annak örülök, jólesik az egómnak, hogy lám, én fel bírom fogni, mi zajlik, EZEK (a többség) meg nem...
Isten bocsássa meg nekem.

A birodalomépítési fázis később jöhet, először egy nagy birodalom, civilizáció lehanyatlása elég hosszú időre széttagolódással jár.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.25. 15:08:57

"A Tesco-Killer-Kiskermentő első eset kivételével a válságadók ragtapasznak elmennek a gazdaság vérző sebére, gyógyulást viszont nem adhatnak: nem lehet a nagyműtétet (értsd: kiadások lefaragása, termelést/munkát ösztönző keretek biztosítása) sokáig elodázni, mert már így is bőven benn vagyunk adóssági, demográfiai és egyéb kellemetlen csapdákban."

Szó szerint egyetértek, de csak azért, mert többféleképpen értelmezhető, amit írtál.
Szerinted egy nagyműtéttel a jelenlegi "beteg" (a modern, komlex magyar gazdaság és társadalom) megmenthető?
Szerintem is csak kezdeti lépések ezek, de a mai beteg meg fog halni, az erőforrásbőség alapján létrejött jóléti társadalom menthetetlen.
Fenntartom, hogy OV ezt hasonlóan látja és szándékában áll a további radikálisabb lépéseket is megtenni a hanyatlási folyamat menedzselése keretében.

Egy jó olvasmány ahhoz, hogy mi zajlik:

www.energybulletin.net/stories/2010-10-20/america-most-people-have-no-conception-anything-can-really-change-radically-inter

"In America most people have no conception that anything can really change radically" - Interview with John Michael Greer

Térségünkbeli, cseh kérdező által az olajcsúcs-irodalom egyik legnépszerűbb szerzőjével.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.25. 15:21:49

@ArmaGeddon Bácsi:

Kezdenék azzal, hogy nálunk csak devianciák terén sikerült modern társadalmat építeni, gazdaságilag nem. Ergo a nagybötűs hanyatlás az nálunk stagnálás lesz és főleg nyugaton lesz valóban húsbavágó, ott esnek ki a jóléti paradicsomból - nálunk ezt csak igérgették mindig. Továbbá megjegyzem, a gondok elkerülésére az állami beavatkozás csak egészséges mértékig jelenthet megoldást, a másik verzió az Kuba: ott aztán nincsen tőkés-tőzsdés imperializmus, a nagybötűs állam és kedves vezére azonban egy romhalmazon kapirgál. Észak Koreáról nem is beszélve. Kína sikere ellenben pont az, hogy visszavett az arcából az állam, a politikai hatalmat nem engedi, de a gazdaságnak megadja a szükséges szabadságot befektetőstül.

Azaz az általad vázolt középkor helyett inkább az lesz a forgatókönyv, hogy nyugat EU kénytelen kelet EU életszínvonalhoz szokni, mint ahogy 1-2 száz éve sem voltak akkora különbségek. Az olajcsúcsod meg ne értékeld túl, energiát továbbra is lehet nyerni (legfeljebb más mennyiség/minőség/módon), tutira nem kőbaltával fogunk futkosni. Kevesebb lesz a személygépkocsi, az amcsik is megtanulnak biciklizni, a kínai meg visszaszokhat rá.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.25. 15:31:30

@Herr SturmLakatos:

nem olvastad el a fődruidát.
A "jóléti" jelző félrevezető, nem is olyan jólét annyi "fejlődés" fejlövés után sokkal kiszolgáltatottabbnak lenni, sokkal inkább szemetett enni a régi egészséges, jóízű élelem helyett, stb.
Nálunk pl. már nincs élelemtermelés, csak ipari alapanyagtermesztés nagyüzemben. Az USÁban régebb óta van így.

Kínának semmilyen "sikere" nincs, rakásradöglés készül, ha bedőlnek a szeméttermékeik piacai, amik gyárainak kedvéért tönkretették a földeket, vizeket és felpiszkálták sokmillió paraszt fogyasztási vágyát a városokba zavarva őket. Lesz bunyó, ha dől...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.25. 20:26:40

@ArmaGeddon Bácsi:

A kínai bunyó nekünk spéci indifferens illetve előnyös lenne, hisz mi leszünk ismét a kedvenc rabszolga, ha rizikóssá válik shanghai dizájnban varratni a bugyit. Hátulütője, hogy az egyre nagyobb "hazai" autóipar az németeknek szállít cuccot, amit azok Kínában adnak el. Kérdés, mennyire lennének egálban a hatások.

levee 2010.10.25. 23:33:25

Én csak egy tévedést szeretnék kijavítani: az állam nem az önkéntes magánnyugdíjadat, hanem a kötelező, azaz törvény által 1998-ban kötelezővé tett magánnyugdíjjárulékot "veszi el" (vagy erősebben szólva lopja el) magának. Magyarul, a béredet terhelő járulék egy részét fogja, és a kötelezően választott magánnyugdíjpénztár helyett a nyugdíjbiztosítási alapba utalja az APEH-től. Ez lényegi különbség, mivel érthető módon az államnak a pénztárakkal kötött magánjogi szerződéseidhez nincsen köze. Nem a pénztár fogja átutalni, hanem az APEH nem fogja átadni a nyugdíjpénztáraknak. Ettől még neked önkéntesed lehet, senki nem fog hozzányúlni.

Itt egy jogszabály kötelezővé tette azt, hogy minden pályakezdő (illetve akik 1999 végéig átléptek) válasszon egy magánnyugdíjpénztárat, ahová a járulékának egy részét az állam átutalja. Vagyis az állam döntött úgy, hogy lyukat üt az állami nyugdíjrendszer büdzséjében, cserébe, hogy egy kis öngondoskodást is tanulhassunk. Ennek az lett az eredménye, hogy ezek a kötelező magánnyugdíjpénztárak már névleges egyéni számlákon kezelték a befizetett járulékokat, és háromféle portfólió alapján pedig kezelték is azt. A koncepció az volt, hogy nyugdíjba vonuláskor a magánpénztárban lévő összeget majd az állam szépen kiegészíti, csökkentve ezzel a saját terheit is. Tehát összevetve: az egyikben egy feneketlen lukba döntjük a járulékot, anélkül hogy látnánk, hova is megy, míg a másiknál pontosan, számszerűsítve látom, hogy hol tart a pénzem.

Ja és még egy kötözködnivaló: nem kis pénz. 30 milliárd - havonta! Minimum. Azért az nemzetgazdasági szinten már nem rossz kiegészítés, 1500-2000 mrd Ft-tal számolnak már most (és ezek óvatos becslések), ha ezt sikerül megtámogatni a gonosz magántőkével való riogatással, akkor még több ember léphet ki a kötelező magánnyugdíjpénztárokból.

Szép trükk, de vajon megéri-e hosszútávon ezt a műveletet véghezvinni? Mire fogják költeni ezt a pénzt? Sőt, jobbat kérdezek: akit most az állam megkárosított, annak mi lesz a pénzével?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.26. 07:15:55

@levee:

"Én csak egy tévedést szeretnék kijavítani..."

Kösz, de ismeretes az önkéntes/kötelező közti különbség, tudjuk hogy müxik és nem is keveri a kettőt a cikk :)

Ami a havi 30 milliárdot illeti: itt már inkább hajlok a "kis pénz" revizióra. Továbbra is fenntartva azt, hogy ezt azonban másképp is kigazdálkodhatja az állam. Valahogy a becsületességi fordulat szlogenjét nem hallani utóbbi időben...

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.26. 09:28:40

@levee:

Milyen alapon vonták ki a kötelező magánpénztáraknak adott pénzt az állami rendszerből?

"Tehát összevetve: az egyikben egy feneketlen lukba döntjük a járulékot, anélkül hogy látnánk, hova is megy, míg a másiknál pontosan, számszerűsítve látom, hogy hol tart a pénzem."

Állj, mi az, hogy "feneketlen lyuk"???
Amikor a mi szüleink keresetének , minkájának egy részét irányította át az akkori állam az akkori nyugdíjasok eltartására, akkor is feneketlen lyuk volt?
Milyen alapon lehet egy vonalat húzni, hogy isáig a mindenkori dolgozóknak kellett fedeznie az épp akkori nyugdíjasok eltartását, mostantól azonban saját magunknak rakjuk félre a pénzt, és nem azoknak, akik annak idején eltartották koruk nyugdíjasait?
Ez egy potyautas hozzáállás. Egy ilyen állami rendszert nem lehet igazságtalanul megszakjtani.
A lyuk feneketlenné válásában sok disznóság, állami szintű, politikai korrupció van, pl. az álrokkantak tömege, a 40 évesen nyugdíjas rendőrök, határőrök, stb, de ettől még a lkötelező magánpénztárak rendszere is egy volt a nagy korrupciók közül.
Soha nem lehet olyan, hogy a kötelező rendszerben magunknak gyűjtjük a pénzt, ez az állami nyugdíjrendszer nem kimondott megszüntetése.
Persze lehet, hogy meg is szűnik, a modern gazdaság összeomlásával. De akkor a magánnyugdíjak is megszűnnek...

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.26. 09:31:17

@Herr SturmLakatos:

Kjna bedőlése nekünk nem lehet jó, sehogy se lesz jó, mert a leépített iparágakat nem lehet olyan gyorsan visszahozni a semmiből, mint ahogy szükség lenne rá. Talán már sehogy se lehet.
A nagy kérdés, hogy legalább az alapvető létszükségleti cikkek, kaja, fűtés megtermelhetők lesznek-e az országban egy globalizációs összeomlás után, közben.
OV hallhatóan készül ilyenre, okt 23-i beszédében is utalt rá.

levee 2010.10.26. 09:38:42

Armageddon bácsi: ne viccelj már, milyen járulékot? Hol volt a szocializmusban nyugdíjbiztosítási alap, hol volt pontosan számszerűsítve és kiszámolva, hogy kinek mennyi járna? Elárulom: sehol. Döntötték ki a pénzt mindenfelé, aztán jött a rendszerváltás, és muszáj volt valamit tenni a nyugdíjkassza drasztikus elértékelenedésével.

Miért feneketlen lyuk? Mert a jelenlegi felosztó-kirovó rendszerben nem látod számszerűsítve, mennyit fizettél be, ez nem mellesleg morálisan is "ösztönzi" a munkavállalót, hogy a saját érdekében ne dolgozzon feketén.

"Soha nem lehet olyan, hogy a kötelező rendszerben magunknak gyűjtjük a pénzt, ez az állami nyugdíjrendszer nem kimondott megszüntetése."

Ki mondta, hogy magadnak gyűjtöd? A jelenlegi rendszerben nem gyűjtheted magadnak, mivel a felosztó-kirovó rendszer lényege éppen abban áll, hogy az egymásközti generációk felelősséget vállalnak az idősek nyugdíjának kifizetésére. Itt a szemléletről van szó, hogy nem csak brahiból vonják le tőled azt a járulékot, hanem látod is, hogy az állam hogyan gazdálkodik vele, és hogy összességében te mennyit tettél hozzá a nyugdíjkassza fenntartásához.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.26. 10:13:28

@ArmaGeddon Bácsi:

"mert a leépített iparágakat nem lehet olyan gyorsan visszahozni a semmiből, mint ahogy szükség lenne rá."

dehogynem, se perc alatt költöznek a multik is egy házszámmal odébb, egyedül a képzett munkaerő hiánya tudja megakasztani a folyamatot

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.26. 11:55:55

@Herr SturmLakatos:

a szakmai képzés megszakadására is gondoltam, meg ezer más nehézségre.
A multik most, a globalizáció zavartalanságának korában tudnak olyan könnyen-gyorsan költözni, egy nagy válságban, amikor sokfelé káosz van, ez nem menne ilyen könnyen.
Pl. ma "magától értetődő", hogy amikor bezárták mondjuk a pécsi bőrgyárat, annak leszerelt gépeit azonnal eladhatták Pakisztánba, az akkori kormány (tavalyi eset) nem szólt bele, a "láthatatlan kéz", a piac Szent, stb.
Rengeteg európai gyár gépállománya ment Kínába és olan iparágakban is, ahol újként legyártani a gépeket szinte reménytelen.
Amint elkezd a tőke menekülni és a globalizáció bukását érezve minden kormány elkezd protekcionista lépéseket tenni, az egyik első szabály a gépleszerelések, gépkivitel tilalma lesz.
Remélem, OV már holnap bevezet ilyesmit nálunk. Ficó hozott hasonló szabályt, hogy a multik nem szerelhetik le a bezárt gyáraikat, hanem kötelesek a szlovák államnak eladni, mondjuk egy euróért, vagy ilyesmi.
Szóval ami kiment, nem fog egykönnyen visszajönni...

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.10.26. 12:10:21

@levee:

"milyen járulékot? Hol volt a szocializmusban nyugdíjbiztosítási alap, hol volt pontosan számszerűsítve és kiszámolva, hogy kinek mennyi járna?"

Ezek adminisztratív részletkérdések.
A lényeg, hogy ahogy GDP-t se lehet enni, úgy a mindenkori eltartottak is csak a mindenkori dolgozók munkájából lehetnek eltartva. Az ÉLET felosztó-kirovó rendszerű...

Pl. az USÁ-ban az összes állami nyugdíjalap van csődközelben, lényegében csődben, amiről te beszélsz, hogy pontosan lehessen tudni, kinek mennyi nyudgíj "jár", az ott régebben megvan PAPíRON, pl. a kaliforniai tűzoltóknak teljes munkaviszonyulk alatt "garantálva" volt mindenféle szabályok, emgállapodások alapján, mennyit KÉNE kapniuk. Erre most az állami nyugdíjkassza üres, hiába JÁR-na, csak a szájuk fog járni, mert pénz nincs És akkor marad a jó öreg felosztó-kirovó, hogy vészhelyzetben mégis adunk a nyugdíjasoknak mondjuk egy zsák krumplit és a volt magas keresetűnek ugyanakkora zsákkal, mint a volt kétkezi melósnak, mert az éhhaláltól ugyanaz menti meg őket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.10.26. 23:46:19

@ArmaGeddon Bácsi:

"De akkor a magánnyugdíjak is megszűnnek..."

Nem beszélve arról, hogy a magánnyugdíjpénztárak eddig is a korrupció melegágyai voltak, ahol ugyanúgy folyt a pártkasszákba a pénz, és ugyanúgy tuti volt, hogy soha nem fogok 100 forintból 94-nél többet visszakapni. (Konkrét információt nem szeretnék mondani nevekkel, mert akár per is lehetne a végén.) Ugyanakkor meg lehet nézni a svájci nyugdíjrendszert, ahol nemcsak a banktól kapsz igazolást, hanem a bank vagyonkezelőjétől is. És ha nem tetszik, gyakorlatilag még abban a hónapban átléphetsz.

molaris 2010.10.27. 16:56:11

Herr SturmLedöbbent- annyira egyetértek, hogy még csak nem is kérdezek.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.11.02. 08:46:52

@Mj:
Ehh, pedig engem - érthető módon - nagyon érdekelnének a nevek ebben a témakörben...

Mondjuk itt is hozzátenném, hogy pénztára válogatja, anyám nyugdíjpénztárában lényegesen több pénz van, mint amit befizetett, míg az egyik ügyfelem tök ugyanolyan pénztárában majdnem ugyanannyi, pedig magasabb járulékot fizet. A különbség csak a portfólióban van. Több az a 100 forint/94-nél, csak annyi a gond, hogy a befizetésből gyakorlatilag már a befizetés pillanatában lehúznak 4-6 %-ot, ami egy konzervatív portfóliónál akár egy egész éves kamatot is jelenthet, vagy többet, magyarul két éven belül nincs komolyabb haszon egy befizetésből. Emiatt az MNYP-k éves átlag hozamai a 2008-as nagy bukással kombinálva elég szánalmasak lettek, de hozzátenném, hogy nem tudom, hogy milyen számokat használtam Orbán Viktor megmondóemberei, amikor kiszámolták, hogy éves 0 és 1% között vannak az MNYP-k mutatói...

Én a magam részéről a pénztárakat teljesítménybérezném, ne az alap befizetésből vonjanak le hasznot, hanem az aktuális haszonból kapjanak előre meghatározott %-os nyereséget, szerintem ösztönzőleg hatna...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2010.11.02. 08:49:41

Mellesleg, a bejegyzésre kommentelve: a nyugdíjpénztárak körüli tipegést-topogást az állampapír ill. kötvénypiac szívja meg (hogy mennyire epic módon, az még kérdés) mivel ugye a nyugdíjpénztárak a legnagyobb állampapír és kötvény felvásárlók a piacon. Bár egyesek már most esküdöznek, hogy ez nem fogja felborítani a kötvénypiacot, én csupán azt nem látom, hogy hogyan...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.11.09. 16:58:31

@stark:

Elhiszem, de tényleg nem írhatom le.:-/

Amúgy maximum a 100 Forint/94-gyel tudnék vitatkozni, ezen kívül kb. ugyanarról beszélünk.:)
süti beállítások módosítása