HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • gigabursch: @IdomitottFoka: Ezt a beteg Hőzöngő Hőzöngevicset nem ok nélkül tettem szűrőre. Mindenbe és minde... (2024.03.29. 09:39) Magyar Péter szuperpozícióban
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ez a kérdés lényege: a hűség tipikus személyesiségbeli ügy, ezért fontos. Az csa... (2024.03.29. 08:44) Shit-show
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • gigabursch: @IdomitottFoka: Ezt a beteg Hőzöngő Hőzöngevicset nem ok nélkül tettem szűrőre. Mindenbe és mindenkibe belamar, belerúg. (2024.03.29. 09:39) Magyar Péter szuperpozícióban
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ez a kérdés lényege: a hűség tipikus személyesiségbeli ügy, ezért fontos. Az csak a halivúdi filmekben van, hogy jön a kiváló szak... (2024.03.29. 08:44) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kevés vezető mer szembemenni a HR-rel. A normál mechanizmus: a HR előválogat, s azok közül választ a vezető. Sokéves tapasztalatom ez m... (2024.03.29. 08:43) Shit-show
  • IdomitottFoka: @Tesz vesz XVI.: "tehát akkor majdnem hitvány vagy" Csak majdnem? "nem a férfiakra, vágod?" Idióta szexizmus. "mi alapján kritizálod akkor a fideszt... (2024.03.29. 08:30) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2010.11.02. 21:24 [Lombroso]

Egy ítélet margójára

Nagy port vert fel a Miskolci Bíróság ítélete, amelyben 11 cigány etnikumú magyar állampolgárt többek között felfegyverkezve, csoportosan elkövetett közösség tagja elleni erőszakért ítéltek el. Az ügy különlegessége, hogy egy kisebbség tagjai követtek el ilyen jellegű bűncselekményt a többségi társadalom tagjainak sérelmére. A rasszista indíték bizonyítékául az ügyészség egy "Halál a magyarokra!" feliratú husángot tudott felmutatni, illetve azt a tanúvallomások útján bizonyított tényt, hogy a támadás során "Büdös magyarok, üssétek őket!" felkiáltással biztatták egymást az elkövetők.

A hírekből kiderült, hogy tettükért fejenként akár 12 évet is kaphattak volna, ami azt jelenti, hogy más bűncselekményeket is elkövettek, a büntetés pedig halmazati. Ezek  közlekedés biztonságának megsértése és rongálás.

Ezzel az ítélettel szemben számos markáns vélemény fogalmazódott meg. Nézzük ezeket sorban:

Az elkövetők nem lehettek rasszisták, hiszen cigány létük ellenére ők is magyarok. (Horváth Aladár önjelölt cigány jogvédő, a Roma Polgárjogi Alapítvány elnöke)

Természetesen ők is magyar állampolgárok, ez vitathatatlan tény. Az viszont, hogy milyen etnikumú állampolgároknak vallják magukat, már más kérdés. Erről talán a fent említett bizonyítékokból vonhatunk le következtetést. Aki önmagát magyar nemzetiségűnek vallja, az nem a magyarok legyilkolását fogja szorgalmazni. Ugyanígy, aki embernek tartja magát, az nem "Halál az emberekre!" felkiáltással fog megtámadni más embereket. Hacsak nem utálja a teljes emberi nemet. Ilyen erőltetett tudatzavarral legfeljebb Cartman találkozhatott, amikor kiderült, hogy vörhenykóros.

Azt a törvényt fordítják a cigányok ellen, amit elvileg a védelmükre hoztak. (Szintén Horváth Aladár)

Ezt a törvényt nem a cigányok védelmére hozták. A Btk. így fogalmaz:

"Aki mást valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoporthoz vagy a lakosság egyes csoportjaihoz tartozása vagy vélt tartozása miatt bántalmaz, illetőleg erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, bűntettet követ el."

Tehát minden csoport védelmében hozták, és akkor is alkalmazni kell, ha egy kisebbségi csoporthoz tartozó ember a származása miatt bánt egy többségit. Pont akkor adnánk fel a jogállamiságot (és most tekintsünk el a Fidesz demokráciarombolásától), ha államilag privilegizálnánk olyan csoportokat, akik születésüknél fogva törvényen felül állnak.

Az a bizonyos bot nem is létezik, hiszen a fafaragó cigányok nem ilyet csinálnak. (Derdák Tibor szociológus)

Ebben van valami, nekem is meggyőződésem, hogy a fafaragó cigányok nem így díszítenek egy botot. Még szerencse, hogy itt szó sincs népművészetről. Az pedig egy eléggé gyermeteg, az összeesküvés-megszállottak nívótlan érvelését idéző elképzelés, hogy a botot utólag tették oda bizonyos ismeretlen rosszakarók.

Szó sincs támadásról, akkoriban ugyanis teljesen jogosan tartottak attól a cigányok, hogy a családjuknak baja eshet. Különben is, ha valaki támadni akar, akkor nem a háza előtt várakozik. (Nónay Gábor védőügyvéd)

Bizony szörnyű, sokakat megrázó gyilkosságsorozat zajlott akkoriban, de ettől még senki sem helyezheti önmagát a törvények fölé. Az, hogy valaki fél egy ismeretlen fenyegetéstől, még nem jogosítja fel arra, hogy védekezésre hivatkozva kövessen el erőszakos cselekményeket. Tény, hogy nem tudták, hogy ki az "ellenség", ezért nem mentek el megtámadni senkit, hanem egy helyben várakoztak, és az első arra járó gyanús autót megtámadták, hiszen a legjobb védekezés a támadás. Nem mellesleg, ha az ember önvédelemre rendezkedik be, akkor ilyen fegyvereket készít?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csak egy követ dobtak el, pont mint a jobbikos politikus a rendőrök ellen, és mégis sokkal súlyosabban bünteti őket a bíróság. (Fedor, a nem jogász)

Ez egy klasszikus mismásoló, másra mutogató érv. Szeretném gyorsan leszögezni, hogy elítélem a rendőrök elleni támadást is, és ha rajtam múlik, akkor súlyosaban is meg lehetett volna büntetni Samu Tamás Gergőt (igen, sajnos olyan világban élünk, hogy ilyeneket külön le kell írni, mielőtt valaki előkapja a kettősmérce kártyát). Az érvelés viszont ennek ellére is több ponton sántít. Egyrészt lehet, hogy a cselekmény ugyanaz, viszont jogilag másképpen minősül. Az egyik egy hivatalos személy elleni erőszak (amit szerintem túl enyhén szokott szankcionálni a bíróság bőrszíntől függetlenül), a másik pedig egy közösség tagja elleni erőszak, amit már komolyabban szokott venni a bíróság, tessék csak a kuruc.info picsogására emlékezni, amit a szigetvári cigányverés ürügyén rendeztek. Másrészt a Miskolci Bíróság és a PKKB - bármilyen hihetetlen is - nem valószínű, hogy árgus szemekkel figyelik egymás ítéleteit. Az egyik enyhébben, a másik szigorúbban ítél meg két (különböző) bűncselekményt.

Még a büntetési tételen belül is túl szigorúak az ítéletek. Például csak azért három évet adtak valakinek, mert kiabált. Egy másikat meg azért ítéltek 5 évre, mert eldobott egy követ.

Lássuk be, ha 12 évet lehetne kapni, akkor az az 5 év még a felét sem érte el. Egyébként így jár az, aki már bűntetett előéletű. Ezt azért mégsem értékelhetjük a javára, nem? Amúgy meg, ha valaki "Halál a ...-ra!" felkiáltással támad egy emberi élet kioltására is alkalmas eszközzel, akkor örüljön neki, hogy ilyen olcsón megúszta, és nem aljas indokból elkövetett emberölés kísérletéért veszik elő, aminek a büntetési tétele életfogytiglan is lehet. A pszichikai bűnsegédre (tehát arra, aki felhőtlen lelkesedéssel bátorítja a vígan mészárolgató társait) pedig ugyanaz a büntetési tétel vonatkozik, mint a tettesekre. A három év így eléggé méltányosnak tekinthető szerintem.

Ez legfeljebb önbíráskodás és rongálás. (Csík Tamás, C-Press)

Az ötlet tetszetős, de a valóságak nem felel meg. Az önbíráskodás tényállása a következő:

"Aki abból a célból, hogy jogos vagy jogosnak vélt vagyoni igénynek érvényt szerezzen, mást erőszakkal vagy fenyegetéssel arra kényszerít, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön, bűntettet követ el."

Egyrészt itt semmilyen (vagyoni) igényt nem érvényesítettek, másrészt a felfegyverkezve elkövetett önbíráskodás büntetési tétele is pont 2-8 év. Pech.

Egyelőre ennyi hellyel-közzel értékelhető érvet találtam az ítélet ellen, a téma iránt fogékonyabbaknak ajánlom figyelmükbe Csík Tamásnak, a C-Press főszerkesztőjének a nyílt leveleit, amelyekben olyan jogi kuriózumokkal ismerkedhetünk meg, mint a "jogos támadás elhárítása" (értsd: a cigányok elleni támadások jogosak voltak).

Jó lenne, ha az így is alacsony reputációjú jogvédőink nem kezdenének el fasiszta államhatalomról siránkozni, valahányszor a bíróság elítél néhány valóban rasszista bűnözőt, hanem a tényleg védhető ügyekre tartogatnák az energiájukat. Mert tudjuk, hogy mivel jár, ha állandóan fascest farkast kiáltanak.

(Az érveléseket nem szó szerint vettem át, csupán a lényegüket emeltem ki.)

30 komment

Címkék: magyar bűnözés ítélet roma jogvédő cigány fasizmus liberális rasszizmus igazságszolgáltatás nácizmus büntetőjog olaszliszka magyar gárda öngól


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr112418175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 08:21:06

"Bizony szörnyű, sokakat megrázó gyilkosságsorozat zajlott akkoriban, de ettől még senki sem helyezheti önmagát a törvények fölé. Az, hogy valaki fél egy ismeretlen fenyegetéstől, még nem jogosítja fel arra, hogy védekezésre hivatkozva kövessen el erőszakos cselekményeket. Tény, hogy nem tudták, hogy ki az "ellenség", ezért nem mentek el megtámadni senkit, hanem egy helyben várakoztak, és az első arra járó gyanús autót megtámadták, hiszen a legjobb védekezés a támadás. Nem mellesleg, ha az ember önvédelemre rendezkedik be, akkor ilyen fegyvereket készít?"

Ennél a részletnél érdemes megállni.
Számomra nem kérdéses, hogy a cigánygyilkosság-sorozatot épp e célból tervelték ki aljas háttérerők, hogy összeugrasszák a cigányokat. Ahogy a cigányszepatratizmust is a módszerváltás óta módszeresen élesztik-nevelgetik az Autonómia-alapítvány-félék, amik pl. ahhoz a Soroshoz is köthetők a globális tőke más alapjtványtevő nagykutyáihoz hasonlóan, akivel OV sajnos máig igen szoros kapcsolatban áll.
Ezzel nem akarom OV-t belerángatni a cigányok magyargyűlöletének kérdésébe, csak egy kellemetlen tény.
A gyilkosságsorozat titkosszolgálati szála napnál világosabb, a sajtó mégse ettől, hanem Budaházyéktól hangos. Bűzlik ez is...
Természetesen, ha bármi igaz a Budaházy-csapat elleni vádakból, elítélem.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 10:43:39

@ArmaGeddon Bácsi: Csak egyszer, egyetlen egyszer!!!!
Nem lehetne békén hagyni a háttérerőket?

Komolyan mondom, a napfoltoktól, a macskám nyávogásáig minden meg tudsz vele magyarázni 5.000 évig visszamenőleg!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 10:54:13

"Csak egy követ dobtak el, pont mint a jobbikos politikus a rendőrök ellen, és mégis sokkal súlyosabban bünteti őket a bíróság. (Fedor, a nem jogász)"

Mondjuk ebben az esetben érdekelne, hogy mi máshol a szokás zavargásügyileg. Mennyiben más máshol belerúgni egy közlekedési rendőrbe illetve egy rohamrendőrbe?
(Gondolom az ítéletek között is azért van akkora különbség, mert a rohamrendőrt pont arra találták ki, hogy csoportosan felfegyverkezve belerúgjanak. Így ez nem jelent különösebb veszélyt a társadalomra.
Ellenben, hogy egy egyedül ácsorgó közlekedésire rámennek 5en az eléggé nagy szívás.)

Minden esetre szerintem Samu-t vissza kéne hívnia a Jobbiknak...

levee 2010.11.03. 11:02:31

A cikk nem rossz, bár hadd tegyek hozzá annyit, hogy az inkriminált népi, nemzeti, faji Btk. szakaszt ritkán alkalmazzák, volt több olyan publikált eset a Bírósági Határozatokban, ahol konkrétan kimondták, hogy "Az aljas indokból elkövetett testi sértés bűntette, illetőleg e bűntett kísérlete társtettesként vagy bűnsegédként megállapításának — és nem a nemzeti, népi, faji vagy vallási csoport elleni bűntett megállapításának — van helye, ha az ún. „bőrfejű” (skinhead) csoporthoz tartozó személyek egyes cigány származású, színes bőrű vagy arab nemzetiségű sértetteket a nemzeti, népi, faji hovatartozásuk miatt tettlegesen bántalmaznak [Btk. 156. §, 170. § (3) bek.]." (BH 1994. 299.) Szerintem ez analóg módon visszafelé is alkalmazandó, simán elegendő lett volna az aljas indok, főleg hogy ezek a cigányok sajnos nem rendelkeztek megfelelő intelligencia-szinttel ahhoz, hogy bármiféle erős rasszista indítékuk lehessen.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 11:05:33

@TaTa86.:

Nem a macskád nyávog, hanem te.
A cigánygyilkosság ügye mögött a vaknak is láthatóan van háttérerő, van titkosszolgálati szál. Az Autonómia Alapítvány pénzügyi donorjainak listája ellenőrizhető, cigányszeparatizmust támogató tevékenysége cáfolhatatlan.

Akkor mit nyávogsz? Cáfolj, érvelj inkább.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 11:08:13

@levee:

"főleg hogy ezek a cigányok sajnos nem rendelkeztek megfelelő intelligencia-szinttel ahhoz, hogy bármiféle erős rasszista indítékuk lehessen. "

Tehát a rasszizmus magas intelligenciaszintet feltételez? Nem mondom, hogy kapásból cáfolnám, de inkább úgy állhat a dolog, hogy a rasszizmus ideológiájának kifejlesztéséhez kellettek írástudók, a zsigeri szintűre bunkók is képesek lehetnek.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 11:13:11

@levee: "ezek a cigányok sajnos nem rendelkeztek megfelelő intelligencia-szinttel ahhoz, hogy bármiféle erős rasszista indítékuk lehessen. "

Mondjuk ha azt vesszük, hogy Teleki Pál volt rasszista, és ez a szó tényleg fajelméletet jelent, akkor ma gyakorlatilag nincsenek rasszisták Magyarországon.

Vannak idegengyűlölők, vannak akik csak a saját csordájuk tagjait tartják embernek, de ennek semmi köze a fajelmélethez.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 11:14:22

@ArmaGeddon Bácsi: Én állítottam, miért kéne cáfolnom.

Azt állítottam, hogy mindent összeesküvéssel, háttérhatalommal magyarázol.
Kb most elkezdhetném végignyálazni a kommentjeidet, de szerintem te is belátod, hogy ez bizony így van.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 11:22:11

@TaTa86.:

Nem látom be.
Ne nyálazd végig, koncentrálj erre az egy bejegyzésemre, amire válaszoltál. Mennyiben vetettem fel indokolatlanul háttérerőket a cigánygyilkosság-sorozat, a mostani bírósági ítélet, vagy a Budaházy-ügyben?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 11:30:24

@ArmaGeddon Bácsi: Nem válaszolok, mert rohadtul unalmas.

Nincs olyan poszt, amelyikre ne egy összeesküvéssel válaszolnál, nem csak itt bárhol, bármikor!

Akár azt is hihetném, hogy Soros fizet azért, hogy ellehetetlenítsed azokat akik le akarják rántani a leplet a valós lobbitevénységekről. ;o)

Mi lenne, ha kipróbálnád, hogy egy hónapig emberben, közösségben, Istenben gondolkodsz, és így próbálod megérteni a világot?

"Mennyiben vetettem fel indokolatlanul háttérerőket a cigánygyilkosság-sorozat"
Vannak titkosszolgálatok, vannak lobbik. Nyilvánvalóan a kisebbség biztonsági kockázat, és ezt ezek a szervek is tudják.
De:
"Habár fölűl a gálya,
S alúl a víznek árja,
Azért a víz az úr!"

A témát nem fogom folytatni! (Esetleg majd írok egy bejegyzést a háttérhatalmakról, és ott majd kedvünkre lehet boncolgatni a témát. De itt ez off!)
Nem offolj, szóljál a poszthoz összeeskövések nélkül, hidd el, nem olyan rohadt nehéz, pl rajtad kívül mindenkinek megy.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 11:43:23

@TaTa86.:

"Nem válaszolok, mert rohadtul unalmas."

Nem válaszolsz, mert nincs érved...

Egy konkrét dologról jrtam. Te erre egy elvont váddal válaszoltál, a konkrétumokra nem akartál és nem tudsz válaszolni.

"
Mi lenne, ha kipróbálnád, hogy egy hónapig emberben, közösségben, Istenben gondolkodsz, és így próbálod megérteni a világot? "

Épp ezt teszem, enek alapján utasítom el a manipulatív háttérerők tevékenységét.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 11:48:22

@TaTa86.:

"Nem offolj, szóljál a poszthoz összeeskövések nélkül, hidd el, nem olyan rohadt nehéz, pl rajtad kívül mindenkinek megy."

Nem tudom, hogy lehetne konkrétabban hozzászólni a poszthoz.

A konkrét bűnügyet két dolgo váltotta ki.
1. a cigánygyilkosságok, amik miatt érthetően rettegtek cigányok, akik primitjvségük miatt jgy reagáltak. Az ítéletet helyesnek tartom, van cigányrasszizmus és nem szabad eltűrni.
Viszont a gyilkosságsorozat nem organikus magyar többségi társadalmi cselekvés, hanem titkosszolgálati háttérmanipuláció. Ez KONKRÉTUM és az ügyhöz kapcsolódik!
2. az érthetően megrémült és egészséges önvédelmi ösztönnel még rendelkező,, de sajnos primitjv bunkó csoport érzelmeit a többség ellen, tehát magyarellenes rasszizmusát évtizedek óta élesztgeti komoly összegekért a Soros-alapítvány, az Autonómia alapítvány és hasonlók. nem félreértésből, hanem tudatosan. Mi más lenne emögött, mint háttérerők manipulációja? Konkrétan a bűnügy megértéséhez ez egy fő tényező!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 12:25:34

@ArmaGeddon Bácsi: Van érvem, majd le is írom őket, de nem most mert ez a poszt nem erről szól.

"Nem tudom, hogy lehetne konkrétabban hozzászólni a poszthoz."
Leveenek, meg nekem is valahogy sikerült. De ha elolvasod Fedor posztjának kommentjeit akkor láthatod, hogy százak teljesítették ezt a lehetetlennek hitt kihívást.

Egyébként gondolom ismered a viccet:
Rorschach teszt, a doki mutogatja a "képeket" a páciensnek.
-Pina, pina, ez is pina, még egy pina, ez is pina...
-Kérem maga egyértelműen szexmániás, semmi másra nem tud gondolni mint a női genitáliára.
-De kérem, hát maga mutogat nekem folyton pinákat!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 12:31:04

@ArmaGeddon Bácsi: "Épp ezt teszem, enek alapján utasítom el a manipulatív háttérerők tevékenységét. "

Nem éppen. Te semminek nem tulajdonítasz jelentőséget, csakis a háttérhatalmaknak. Nincs ember, nincs társadalom, nincs Isten. Vagy ha van, hát nincs hatásuk(, ami ekvivalens azzal nincs).

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 13:26:10

@TaTa86.:
"Te semminek nem tulajdonítasz jelentőséget, csakis a háttérhatalmaknak. Nincs ember, nincs társadalom, nincs Isten."

Na, ezt az állítást vagy alá kell támasztanod hozzászólásaimból vett idézetetkkel, vagy vissza kell vonnod.
Vagy elnézést kérhetsz, hogy rossz napod van...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 13:36:34

@ArmaGeddon Bácsi: Szerintem elég alátámasztás az, hogy gyakorlatilag sosem írsz emberek vagy közösségek viselkedéséről, szándékairól, motivációiról.

(Visszaolvastam a kommentjeidet, a valóság hogy csak az esetek 50%ában jössz a szokásos témákkal. Ez némileg árnyalja az ügyet, de így is fájóan sok, és egyértelműen dominálja a megnyilvánulásaidat.)

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 14:51:54

@TaTa86.: Nem vagy úriember.

Vagy bizonyjtod álljtásod, vagy visszavonod.
Rosszullétre hivatkozást ELFOGADOK, mint már írtam.

"gyakorlatilag sosem írsz emberek vagy közösségek viselkedéséről, szándékairól, motivációiról. "

Ez mi már megint? Ezt se tudnád bizonyjtani. Álljts konkrétakat.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.03. 14:56:46

Pl. ma is írtam "emberek vagy közösségek viselkedéséről, szándékairól, motivációiról".
A magyarországi Autonómia Alapjtványt és társait létrehozó és finanszírozó emberek, közösségek azon viselkedéséről írtam, hogy teljesen tudatosan pénzelték a hazai cigányszepparatizmust, élesztgették a cigányok magyarellenes, többségelenes gyűlöletét, aminek része van a szóbanforgó, helyes ítéletet eredményező bűncselekményben és sok más hasonlóban (többnyire ilyen ítélet nélkül)
Ezeknek az embereknek a szándéka hogy legyen Mo-on rasszizmus, magyarellenes rasszizmus. Hogy mi a motivációjuk? Arról nem írtam, arról csak találgathatunk. Ha még arrókl is írnék, egyből örülhetnél, hogy paranoiás összeesküvéselméletet terjesztek.
De vajon miért keltenek a jól körülhatárolható körök nálnk magyarellenes, az USÁ-ban fehérellenes, és világszerte férfiellenes gyűlöletet?
Ha már motiváció.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 16:18:26

@ArmaGeddon Bácsi: Bizonyítani a bíróságokon kell, beszélgetés közben nem.
Van egy véleményem, elmondtam.

"De vajon miért keltenek a jól körülhatárolható körök nálnk magyarellenes, az USÁ-ban fehérellenes, és világszerte férfiellenes gyűlöletet? "
Nem jól körülhatárolható körök. Magyarországon azért van magyarellenesség, mert ezt a magyarság alacsony önbecsülésének köszönhetően, nem csak tolerálja, de kifejezetten igényli. (Persze ehhez hozzá jön a zsidóság többségifóbiája, amelyik remekül katalizálta ezt a hangulatot. )

Igen, vannak akik ez meglovagolják. De látni kell, hogy nem ők a probléma forrásai, ők csak nyerészkednek rajta.

Egyébként remek kérdés, és erre egy összeesküvés-elmélettel válaszolni több mint bűn, hiba.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.03. 20:18:13

@levee: "A cikk nem rossz, bár hadd tegyek hozzá annyit, hogy az inkriminált népi, nemzeti, faji Btk. szakaszt ritkán alkalmazzák, volt több olyan publikált eset a Bírósági Határozatokban, ahol konkrétan kimondták, hogy "Az aljas indokból elkövetett testi sértés bűntette, illetőleg e bűntett kísérlete társtettesként vagy bűnsegédként megállapításának — és nem a nemzeti, népi, faji vagy vallási csoport elleni bűntett megállapításának — van helye, ha az ún. „bőrfejű” (skinhead) csoporthoz tartozó személyek egyes cigány származású, színes bőrű vagy arab nemzetiségű sértetteket a nemzeti, népi, faji hovatartozásuk miatt tettlegesen bántalmaznak [Btk. 156. §, 170. § (3) bek.]." (BH 1994. 299.) Szerintem ez analóg módon visszafelé is alkalmazandó, simán elegendő lett volna az aljas indok, főleg hogy ezek a cigányok sajnos nem rendelkeztek megfelelő intelligencia-szinttel ahhoz, hogy bármiféle erős rasszista indítékuk lehessen."

A rasszizmus nem intelligencia függő, az, hogy halált kívánnak a büdös magyaroknak, nekem kellő bizonyítékul szolgál. Fordított esetben (8 általánossal sem rendelkező gyökér mondjuk "meghalsz büdös cigány!" felkiáltással és "Blut und Ehre!" feliratú baseball ütővel ráront egy éppen arra sétáló roma honpolgárra) fel sem merülne senkiben az ellenkezője.
Az észrevételed viszont valóban nagyon jó, hiszen a két tényállás ugyanazt az elkövetési cselekményt fedi, és még az indíték is stimmel. Kicsit úgy, mint a bűnpártolás és az orvgazdaság összefüggésében. Jelen esetben szerintem a speciális/generális elvből kell kiindulnunk. A rasszista indíték mindig aljas indoknak minősül, tehát a közösség tagja elleni erőszak speciális az aljas indokból vagy célból elkövetett testi sértéshez képest. Tehát a fent idézett bírósági ítélet dogmatikailag hibás volt. Most pedig már különösen az, mivel az LB ítélete 1994-ben született, az érvelés pedig az eltérő jogi tárgyra épül. Magyarán arra alapozták az ítéletet, hogy a közösség tagja elleni erőszak a népirtással azonos jogi tárgyat véd. Ez pedig azóta megváltozott, már nem a 156. §, hanem a 174/B. § szabályozza. Így tehát az 1994. 299. BH szerintem hibás ítéletének feltételei már amúgy sem állnak meg.

tudi 2010.11.04. 17:12:09

"Az elkövetők nem lehettek rasszisták, hiszen cigány létük ellenére ők is magyarok. (Horváth Aladár önjelölt cigány jogvédő, a Roma Polgárjogi Alapítvány elnöke)" Aha, tehát csak én lehetek, vagy én sem, mert én is magyar vagyok és saját honfitársamat gyűlölni nem rasszizmus talán, de mit is üvöltöttek derék cigány "honfitársaink", mikor Szögi Lajos meglincselték, vagy mit szoktak egyes cigányok mondani a magyarokra, hogy parasztok. Az összes ilyen polgárjogi aktivistát ki kéne küldeni a putri telepekre, hogy ténylegesen is tegyenek valamit a cigányokért, nem ám csak irodában ülve, meg esetleg Mercedes/BMW/Audiból kiintegetve.

arlequin 2010.11.04. 18:11:06

az ítélet jogos. végre.
egyetértek, hogy tudatosan felheccelték a cigányokat.
egyébként pedig minden rendben.
eldolgozgatnak a háttérerők is, na meg az öregisten is. ha pedig nem lennének normális emberek, akkor nem tudnánk a háttérerőkről sem semmit.
"A nagy hazugságok le nem lepleződésének az oka a tömegek hitetlensége."

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.04. 18:22:25

@tudi: A legviccesebb az egészben, hogy ugyebár az vagy akinek vallod magad.
Pl, ha éppen beperelnek rasszizmus miatt egyszerűen cigánynak vallod magad. Nem lehet mit csinálni, fajellenőrző bizottságot csak nem állítanak fel.

Másrészről van olyan is hogy öngyűlölet. Pl Marx antiszemita zsidó volt. A cigányok egy része ténylegesen gyűlöli a cigányokat, ahogyan sajnos a magyarok egy része is a magyarokat.

tudi 2010.11.04. 18:37:52

@TaTa86.: Igaz ez is mondjuk a zsidókról a legjobb kritikákat én mindig pont zsidókról olvastam. A magyar-magyar gyűlölet szerintem nem hasonlatos ahhoz, amit a cigányok éreznek egymás iránt, náluk ez, hogy PC legyek a ksztrendszerhez tartozik, hogy az ún. lomis cigány szinte ember számba sem veszi az ún. putris cigányt, előbb áll szóba egy "gádzsóval", mint a saját fajtájával (bár szólított már engem lomis cigány tesónak is nem is egyszer). Nálunk magyaroknál ez inkább a sztereotípiáknak köszönhető (legalább is én így látom)A melós lusta, a politikus lop, a nyugger ingyen él stb.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.04. 20:52:26

Nincsen cigánytéma zsidók nélkül.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.05. 00:05:41

@[Lombroso]: Ősi dakota közmondás, és milyen igaz! XD

molaris 2010.11.07. 05:35:48

Már a [Lombroso] írás is kiverte a biztosítékot nálam is, de TaTa magyarázkodása egyenesen röhejes.

Mi a gond?- megmondom.
Az, hogy a most regnáló hatalomnak sem érdeke a teljes feltárása az igazságnak. Megy a maszatolás a háttérben, és ehhez lelkesen asszisztálnak a fidesz- fun- ok is. Nem mernek belenyúlni, mert ha kiborul a bennék, nehéz lesz azt visszalapátolni a lóba.

És mint eljópofizzátok itt a végén, bizony, bizony rátapintotok a lényegre. Pedig könnyű egy szálra fűzni a dolgokat, csak azt kell nézni, amit mindig: kinek az érdeke.

Jó reggelt!!

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.07. 18:13:31

@molaris:
Szvsz. az nem magyarázkodás, ha valaki közli a másikkal, hogy csak összeesküvésekben bír gondolkozni, és a világképe zsidócentrikusabb mint Mózesnek volt.

Pontosan mivel kapcsolaban kell feltárni az igazságot?
Honnan tudod, hogy valami nem derült ki, ha egyszer pont az a problémád, hogy nem tárják fel? Onnan, hogy te ismered az igazságot? Ez esetben minek feltárni?
Pontosan mit és hogyan maszatolnak? Ezek így csak lógnak a levegőben.
Hogy kinek az érdeke? MINDEN a zsidóké! A zsidógyűlölet és a filoszemitizmus egyaránt. De még az is, ha ősszel lehullanak a falevelek, mert akkor a jól működő mezőgazdaságunk hasznát le lehet fölözni. Félre ne érts, nem akarok a szádba adni baromságokat (már ha egyetértünk abban, hogy ez az), de ArmaGeddon világképe nagyjából ennyire egyszerű. Pont azért, mert könnyebb felfűzni egy szálra a dolgokat, mint kibogozni a szálakat.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.11.09. 15:15:42

@[Lombroso]:

én konkrét témákban vetettem fel konkrét háttérhatalmi kavarásokat és te erre fantáziálsz.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2010.11.09. 15:59:33

@ArmaGeddon Bácsi: Fail, egyrészt Tata "fantáziált" rá, másrészt teljesen igaza van abban, hogy nagyjából a világ összes természeti/társadalmi jelenségét, eseményét összeesküvések formájában tudod csak értelmezni. Az, hogy jelenleg egy konkrét esetben is ezt tetted, még nem jelenti azt, hogy amúgy a konkrét esetek kb. felében ne ezt tennéd.
De nem olyan régen még büszke voltál rá, hogy csak összeesküvésekben bírsz gondolkodni, mi változott?
süti beállítások módosítása