HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hidd el, nem mindenhol kell leszopni a főnököd. téged csúnyán átvertek. buzikám. nem lehet veled kommunikálni. elmebete... (2024.04.19. 14:07) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről" Ilyen a politikai harc egy demokráciában. (2024.04.19. 10:53) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "válaszolsz rá az idén még?" Mi a kérdésed, gyurcsánynéista troll? (2024.04.19. 10:52) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez" Majd ha munkába állsz valahol, meglátod, hogy baromságot beszélsz most. (2024.04.19. 10:51) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de alkalmazna, mert nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez. A TÖRVÉNYEK magasabb szinten állnak. volt egy kérdés a ... (2024.04.19. 10:31) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euró (1) euro (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) ner (16) NER (50) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2011.07.04. 14:53 [Lombroso]

Elhunyt Habsburg Ottó

A minap elhunyt Franz Joseph Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix Renatus Ludwig Gaetan Pius Ignatius von Habsburg-Lotharingen, ismertebb nevén Habsburg Ottó magyar trónörökös. Teljes életútja ismertetése helyett egy 1934-es nyilatkozatát idéznénk, amelyből képet kaphatunk politikai hitvallásáról és amellyel azóta is feltétel nélkül azonosulhat minden önérzetes monarchista.

 

 

 

 

"Madrid, április 29.
Az El Sol című madridi lapban Knickerboker amerikai ujságíró Ottó királyfival folytatott rendkívül érdekes beszélgetését közli.

 

Ottó a feltünést keltő nyilatkozata során lesujtóan nyilatkozott a nemzeti szocializmusról, amely – mint mondotta – olyan erőszakos és durva eszközöket alkalmaz, amelyeket a mai modern kultúrában nevelkedett népek nem viselhetnek el.


Az a véleménye, hogy a nemzeti szocializmust a bolsevizmustól csak egy lépés választja el!


A Habsburg trón restaurációja – fejezte be nyilatkozatát – nem jelentheti a multnak teljes egészében való visszaállítását. A restaurációnak a jelenlegi tények alapján kell bekövetkeznie és nem úgy, ahogy húsz évvel ezelőtt volt."

Petrus Augustinus szavaival élve: Requiescat in Pace et lux perpetua luceat ei!

 

27 komment

Címkék: habsburg ottó elhúnyt


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr543038522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.07.05. 09:54:07

"Az a véleménye, hogy a nemzeti szocializmust a bolsevizmustól csak egy lépés választja el!"
Ez valószínűleg Mises hatásának köszönhető, aki jó barátja volt. Az alábbi linken beszél Mises-ről és barátságukról (hosszú, 45 perc!):

mises.org/media/2829/The-Mises-I-Knew

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.05. 12:54:22

Nyugodjon békében!

Nagy veszteség, hogy elment.

arlequin 2011.07.09. 17:47:23

@TaTa86.: ja. nagy veszteség, amikor azt kérte, hogy bombázzák az országot a második VH-ban...
na tessék egy kissé elgondolkozni.
egy pán-európista listapista, aki... de hagyjuk. nem kellene egy nagy kavarót beállítani példaképként.
egyébként pedig mielőtt valamelyik félművelt jönne a mondással: 'halottról jót vagy semmit', akkor nézze meg a latin eredetit, az ugyanis: 'halottról jól, vagy semmit' (ugyanis az módhatározó, nem pedig tárgyas, de ez ugyanakkora parasztvakítás, mint szt istván intelmeiben a többnyelvű/szokású ország kérdése)
elhiszem, hogy nem volt neki könnyű, nekünk sem. annakidején még arról is volt szó - 20 éve -, hogy visszahívják magyarország trónjára (nem viccelek, a szadeszosok rettegtek tőle, hónapokon keresztül tűkön ült a magyar politikai elit, hogy most akkor mi lesz, visszaállítják-e a királyságot, vagy mi fog történni. persze erről is nagy kuss vagyon), de nem így alakult. a vén bölcs képét pedig eléggé összerondítja munkássága.
semmi mást nem tett az elmúlt 20 évben, mint tovább ösztökélte szerencsétlen országunkat az ejrópajúnió kárhozatos útján.
isten ítél. még jó, hogy nem én...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.10. 00:03:23

@arlequin:

Habsburg Ottó megítélésén kívül - ez meg ugye szubjektív - még egyet is tudok érteni. Bár az egy percig sem volt realitás, hogy a rendszerváltás után király lesz, az viszont tényleg igaz, hogy már akkor is rettegtek a balosok, hogy jaj, mi lesz, ha visszajön a monarchia.:)

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.13. 01:21:09

Kösz! Ám hadd jegyezzem meg, hogy ez a 'Habsburg Ottó' kicsit jakobinus ("Capet Lajos" polgártárs kategória), inkább az Ottó m. kir. herceg, II. Ottó, Ottó örökös király neveket javasolnám.

aeidennis 2011.07.13. 16:59:22

Belegondolni is szívfacsaró, hogy ő is irányíthatta volna ezt az országot, Gömbös, Bárdossy, Szálasi, Tildy, Rákosi, Marosán, Kádár, Göncz, Horn, Gyurcsány, Orbán és Schmitt helyett. Nyugodjék békében!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 21:01:45

@Petrus Augustinus:

Érdekes, én de facto nem uralkodó személyeknél - tehát akik sorszámmal ellátott keresztneve szerintem nem indokolt, lásd II. Ottó - dinasztianevet és keresztnevet szoktam használni, a legegyszerűbb megjelölés kedvéért, az emberek úgy is ez alapján fogják dekódolni, hogy kiről is beszélek. Sőt, Luxemburgi Zsigmondot sem mondom I. Zsigmondnak és Szapolyai Jánost sem I. Jánosnak. De persze alapvetően ízlés dolga, tehát nem fogok megütközni, ha te bármelyik, általad felsorolt elnevezést használod.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.13. 21:02:45

@aeidennis:

Ennek fényében még nagyobb veszteség.:(

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.13. 23:18:27

@Mj: Zápolyát annak lehet aminek akarod; illegitim volt. Zsigmond király meg Zsigmond király.

Mondjuk nekem XVII. Lajos is XVII. Lajos, pedig ő nem uralkodott egy percet sem, ahogy II. Ottó sem. A legitimisták így tisztelték (isteni jog szerint igazuk volt), Serédi így tartotta az Ottó-miséket a két vh. közt. Nyilván beazonosíthatóság kérdésében a jakobinus verzió a legegyszerűbb, de nem a beazonosíthatóság az elsődleges cél, hanem a tisztelet amit örökös királyunk iránt érzunk.

@aeidennis: Gömbölini még okés, de Bárdossyval? (Többi 1értelmű.)

aeidennis 2011.07.14. 11:09:13

@Petrus Augustinus: III. zsidótörvény, hadüzenet Amerikának, SZU-nak. Ez 3 dolog kapásból, amit Ottó királyként sohasem tett, vagy engedélyezett volna.

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.14. 15:03:59

@aeidennis: A SZU-nak nem üzentünk hadat, hanem beállt a hadiállapot a két ország közt (szigorlaton buktatnak nálunk ezért). Másik kettőt a korszellem miatt hozta Bárdossy. Azt pedig nyilván én sem vitatom, hogy Ottóval v. IV. Károllyal jobb lett volna. Károlyt kellett volna 1921-ben visszaengedni és akkor nem halt volna meg egy évre rá.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 17:27:38

@Petrus Augustinus:

"Zápolyát annak lehet aminek akarod; illegitim volt."

Ezért még Tringli tanár úr is ráncolná a szemöldökét.:P

"Zsigmond király meg Zsigmond király."

A Luxemburgi Zsigmond teljesen elfogadott, bevett elnevezés, ahogy a Jagelló vagy Vasa Zsigmond is.

"Mondjuk nekem XVII. Lajos is XVII. Lajos, pedig ő nem uralkodott egy percet sem, ahogy II. Ottó sem. A legitimisták így tisztelték (isteni jog szerint igazuk volt),"

Szerintem ne menjünk bele megint az isteni jog-vitába. XVII. Lajost én is így hívom, már csak azért is, mert különben nem hívhatnám XVIII.-nak az utódot. Csakhogy ott volt utód, ami azért különbség.

"Serédi így tartotta az Ottó-miséket a két vh. közt. Nyilván beazonosíthatóság kérdésében a jakobinus verzió a legegyszerűbb, de nem a beazonosíthatóság az elsődleges cél, hanem a tisztelet amit örökös királyunk iránt érzunk."

Szerintem semmivel sem kevesebb a tiszteletem, ha Habsburg Ottónak hívom azért, mert ez a bevett megszólítása. Ráadásul nem is jakobinus megfontolások okán, hanem azért, mert így szokás manapság hívni még a legfelsőbb diplomáciai körökben is, tehát ez a hivatalos, ha úgy tetszik. Szerintem fölösleges erről vitatkoznunk a továbbiakban, mert nem vezet eredményre.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 17:31:36

@Petrus Augustinus:

Amúgy ebből a szempontból lényegtelen a hadüzenet kontra hadiállapot kérdése, mivel nemrég előkerült dokumentumok alapján egyértelműsíthető, hogy ürügyet kerestünk arra, hogy harcoljunk az oroszok ellen. (És itt szintén lényegtelen, hogy Krausz Tamás nyilatkozik: oroszvilag.hu/?t1=tortenelem&hid=2143)

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.14. 17:39:28

@Mj: Az lehet, hogy ráncolná, de aki Szegednél vár, míg a királya Mohácsnál harcol a hazáért az nálam nettó áruló, ezen túl a Habsburg-Jagelló kettős házasság miatt I. Ferdinánd volt II. Lajos legitim utódja, amit Zápolya csinált az csak a szokásos önmegvalósító gerinctelen performansz volt á la Dózsa, Bocskay, Thököly, Kossuth, Károlyi, Szálasi. 1516-1526. II. Lajos volt a király, 1526-tól pedig I. Ferdinánd. Ennyi. Zápolya nincs benne a magyar királylistában.

Szokás, bevett, ilyenekkel ne dobálózz, mert mert ma az a szokás és bevett, hogy ateista liberálisok buzifelvonuláson vonaglanak. Ennyi erővel ne legyél vallásodat gyakorló katolikus, mert az nem szokás. És csak röhögnek rajtad akkor ha gyónsz stb.

Ez kb. ilyen; hiába bevett és szokás a 'Habsburg Ottó' elnevezés is, tőlem hívhatja őt így a pápa is (najó, az már jelentene vmit), ettől függetlenül helytelen és azért tiszteletlen, mert nem a helyén kezeled Ottót, ld: regnumportal.hu/node/743

@aeidennis: Azt senki nem vitatta, hogy ürügyet keresünk, viszont nem találtunk volna, ha nem bombázták volna (akárkik) Kassát, Munkácsot és Rahót szovjet repülőkkel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 18:30:55

@Petrus Augustinus:

Már a Zápolya megnevezésre is ráncolná, ugyanis Szapolyainak hívjuk, tehát még jó, hogy Zápolya nincs rajta a magyar királylistán. (Zápolyának mondani olyan, mint Zách Feliciánt cs-vel mondani.)
Ez a te megítélésed körébe tartozik, én a magam részéről nem azonosítanám Thökölyvel, akinek szintjére szintén nem süllyeszteném Bocskait. Egyébként II. Ulászló és II. Lajos is illegitim volt ennek alapján, mert 1463-ban kötötte meg Mátyás a bécsújhelyi szerződést, aminek értelmében, ha törvényes fiúutód nélkül hal meg, a Habsburgoké a trón. Én például sokkal jobban örültem volna, ha Habsburg Miksát tudjuk megnyerni uralkodónak.

A hit és erkölcs dolga teljesen más kategória, minthogy hogyan hívunk egy meg nem koronázott királyt azért, hogy mindenki tudja, kiről beszélünk. Mellesleg nekem nem mérvadó a regnum portál abban, hogy kit és hogyan tiszteljek vagy ne tiszteljek. Ez inkább a saját lelkiismeretem feladata, és sajnálom, de abszolút modorosnak tartom a bejegyzést, ami filozófiát meg névmágiát lát amögé is, ami mögött nincs ilyen.

Előbb-utóbb beléptünk volna a Szovjetunió elleni háborúba, ez vitán felül áll.

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.14. 19:01:13

@Mj: I. János sincsen. Ha már neveknél tartunk, Thökölyt is írták a korban Tökölinek, Rákóczit is Rákóczynak, Bocskayt Bochkaynak és Bocskainak is. Így a Zápolya is megfelel. 1490-ben nem koronáztak törvényesen Habsburg uralkodót, 1527-ben pedig megkoronázták I. Ferdinándot.

A hit és erkölcs dolga nyilván más, és fontosabb, mint egy elnevezés, de mindkettő az emberi integritás része. Lásd (pl. Mo.-n): nem lehet valaki köztársaságpárti vagy demokrata, ha konzervatív. Vallhatja magát konzervatívnak, de nem lesz az, mert Károlyival és Nagy Ferenccel vállalja a jogfolytonosságot az illető. Így igenis fontos a név, az elnevezés, nem mindegy, hogy Kolozsvár vagy Cluj-Napoca etc. Ahogy nem mindegy, hogy Ottó m. kir. herceg (legalább ezt ne vitassuk el tőle) vagy 'Habsburg Ottó'. Elárulom amúgy, hogy ha Ottó főhercegnek szólítod, akkor is mindenki tudja, hogy kiről van szó; Erdő P. is fenségnek szólította őt - botrány is lett belőle.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 22:00:22

@Petrus Augustinus:

A Zápolya azért nem felel meg, mert latin oklevelekben jelentett Sz-t a Z, úgyhogy erről tényleg ne nyissunk vitát, mert nem ugyanaz a kategória. Ráadásul akkor is minimum Zápolyainak kellene írni.
Ottót sem koronázták meg, mégis uralkodónak tartod. Nekem ezzel szemben egyszerű a nézőpontom: akit a Szent Koronával (akár külön engedéllyel a kalocsai érsek, akár Pozsonyban) egyszer már megkoronáztak - nyilván ez az Anjouktól kezdve értelmes kikötés -, az magyar király. Ezzel együtt lehet rossz király is, ahogy "Katalin vajda".

Miért ne lehetne valaki konzervatív, ha demokrata is? Lánczi András akkor ugyan micsoda?
Habsburg Ottó bevett magyar elnevezés, a Cluj-Napoca viszont román - sosem fogom máshogy hívni, mint Kolozsvárnak -, úgyhogy ez nem jó példa. Tőlem lehet Ottó magyar királyi herceg is - engem ugyan a fenség sem zavar -, de attól még az a helyzet, hogy így kevésbé érthető. Most erről még írjunk még 30 kommentet, vagy belátod, hogy saját, szubjektív értékítéletekről fölösleges érvként beszélni?

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.14. 22:31:51

@Mj: Ez kicsit tágabb kör ahhoz, h szubjektív legyen, a bevett magyar neve Ottó kir. hercegnek csak 1945 óta 'Habsburg Ottó'.... Ám ok, ne írjunk még 30 kommentet. :)

Zápolya egyfajta cognomen volt erre az emberre, aki a keleti végeken ármánykodott. xD

Lánczi alkotmányosan egyértelműen konzervatív, ez több cikkéből is kiderül. Ez viszont kizárja azt, h demokrata legyen. Vagy ő belesuvasztja? Elképzelhető...akkor viszont már régen csak reformkonzi lehet. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 23:00:56

@Petrus Augustinus:

Igen, az már 66 év, így elég sok ember fogja Habsburg Ottó megnevezés alapján azonosítani, főleg, hogy az interneten elsöprő többségben vannak azok, akik 1945 után születtek.

A cognomen félreértésen alapul, mint például az a közhelyes tévedés is, hogy Napóleon kicsi volt, ami miatt a kistermetük okán komplexusos embereket Napóleon-szindrómásoknak hívják.:P

Én beszélgettem vele még évekkel ezelőtt, és számomra nem derült ki, hogy elvetette volna a demokráciát, ahogy a monarchiával sem volt semmi baja.:)

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.14. 23:06:11

@Mj: Igen, de az nem érv semmire, hogy 'mert eddig így hívták', 66 éve így hívják. Ormos ma is azt szajkózza, amit 25 éve és ma is "királypuccs"-nak hívja Boldog Károly király visszatérési kísérleteit. Ez nem jelenti azt, hogy helyes, azt meg pláne nem, hogy nekünk töriseknek ne kéne küzdeni A helyes visszaállításáért. Akármekkora is legyen az ellenszél.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.14. 23:43:24

@Petrus Augustinus:

Gondoltam, hogy félreérted, még akkor is, ha adott a kontextus. Azért hívom Habsburg Ottót Habsburg Ottónak, mert az a célom, hogy félreérthetetlenül és rögtön azonosítani tudják azzal, akire gondolok. 66 éve tehát Ottó magyar királyi hercegnek hívtam volna, most viszont nem. Egyébként sem fog semmi visszaállni azzal, ha nem értik, hogy kiről beszélek, pusztán azért, mert nekem ilyen vagy olyan megfontolásból kedvesebb egyik vagy másik megnevezés. Ennek magyarázása ráadásul szimpla energiapocsékolás, sokkal hasznosabb lenne például a monarchia vagy a feudalizmus fogalmakat "megtisztítani" a rájuk rakódott balos ferdítésektől.

csabakirályfi 2011.07.15. 13:58:12

@Petrus Augustinus: "...amit Zápolya csinált az csak a szokásos önmegvalósító gerinctelen performansz volt á la Dózsa, Bocskay, Thököly, Kossuth, Károlyi, Szálasi."
Miért ez a nagy lyuk Károlyi és Szálasi között?!

aeidennis 2011.07.15. 14:59:37

@Mj: Ha a politikai konzervativizmust nézzük akkor valóban nagy bukfenc kell ahhoz, hogy valaki demokrata is legyen egyben. Hiszen milyen konzervatív az, aki törvényesként értékeli, azt, amit a francia csőcselék művelt éppen 222 éve? Ha csak a magyar viszonyokat nézzük, több mint érdekes, hogy konzervatív ember állhat 1946-os és 1989-es alapokon. Ha egy konzervatív ember elfogadja azt, ami a Történeti Alkotmányunkkal történt 1948-ban, akkor milyen alapon utasítja el mondjuk 2011-ben a forradalmi változásokat?

(Magyarországon a demokrácia még akkor sem működik, ha arról kell dönteni, hogy milyen színű legyen az óvoda kerítése.)

@csabakirályfi: minden név közé be lehetne tenni még párat, lásd a legutóbbi Kommentár cikkét a Rákóczi mítoszról.

csabakirályfi 2011.07.15. 18:33:13

@aeidennis: Történt is rá kísérlet, mi tagadás: "...ő is irányíthatta volna ezt az országot, Gömbös, Bárdossy, ... helyett." Mert ugye ez a két úr irányított. Mármost ha felidézem az utolsó koronás király emlékiratait, ő kicsit másként emlékezik, ezt egy a Történeti Alkotmány alapján álló valódi konzervatívnak illene tudnia. Az is igaz, hogy Károly azt az urat, aki szerinte irányított, ugyancsak "a szokásos önmegvalósító gerinctelen performansszal" hozta kapcsolatba.

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2011.07.15. 20:07:45

@csabakirályfi: Igazad van, Kun Bélát kihagytam. :)

A király szidta ugyan Horthyt meg József Ágost kir. herceget (össze is veszett a család két ága), de sem ő sem Ottó kir. herceg nem mondta soha, hogy Horthy illegitim lett volna. József Ágost kir. hercegnek végül Ottó bocsájtott meg. Azért Károlyihoz durván másképp állt boldog emlékezetű királyunk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.17. 19:10:46

@aeidennis:

"Ha a politikai konzervativizmust nézzük akkor valóban nagy bukfenc kell ahhoz, hogy valaki demokrata is legyen egyben."

Nem értek egyet, már csak azért sem, mert a konzervativizmus messze nem egy egységes massza. Én például olyan konzervatív vagyok, aki nem törekszik ideológiai kizárólagosságra, elfogadja a klasszikus liberális értékeket, és azzal együtt, hogy egyetlen diktatórikus berendezkedést sem pártol, nem demokráciaellenes. Már csak azért sem, mert az alkotmányos monarchia sem demokráciaellenes, tessék megnézni a nyugati monarchiákat. (Ehhez tartozik, hogy sokan összekeverik az uralmi rendeket az államformákkal, holott korántsem igaz, hogy egy köztársaság automatikusan demokratikus lenne, illetve az, hogy egy királyság antidemokratikus.)

"Hiszen milyen konzervatív az, aki törvényesként értékeli, azt, amit a francia csőcselék művelt éppen 222 éve?"

A francia forradalom elég sok szakaszból állott. A konzervatívok általában tartanak a forradalmaktól, de az alkotmányos forradalom egészen más lapra tartozik, mint a jakobinus terror ámokfutása. Tehát nem mindegy, hogy melyik "francia csőcselékről" beszélsz, La Fayette-ről, Marat-ról vagy Barras-ról?

"Ha csak a magyar viszonyokat nézzük, több mint érdekes, hogy konzervatív ember állhat 1946-os és 1989-es alapokon. Ha egy konzervatív ember elfogadja azt, ami a Történeti Alkotmányunkkal történt 1948-ban, akkor milyen alapon utasítja el mondjuk 2011-ben a forradalmi változásokat?"

A konzervatívok diktatúraellenesek, azaz semmilyen diktatórikus lépést nem fognak elfogadni. Amikről te beszélsz tehát, azok korántsem demokratikusak, bár nyomokban azért fellelhetők bennük ilyen elemek is.

"(Magyarországon a demokrácia még akkor sem működik, ha arról kell dönteni, hogy milyen színű legyen az óvoda kerítése.)"

Ezért pártolnék egy alkotmányos monarchiát, ami megtartja a működő demokratikus elemeket is.
süti beállítások módosítása