HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz vesz XVI.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem hűségesnek kell lenni, hanem becsületesnek. de ha mégse, ezért vannak... (2024.03.28. 12:45) Shit-show
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "hogyan értelmezed a kontextust, ha egyébként nem tudsz és nem vagy hajlandó szöveget é... (2024.03.28. 12:32) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • Tesz vesz XVI.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem hűségesnek kell lenni, hanem becsületesnek. de ha mégse, ezért vannak a hatóságok, tudod, idióta, te retardált, magyaru... (2024.03.28. 12:45) Shit-show
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "hogyan értelmezed a kontextust, ha egyébként nem tudsz és nem vagy hajlandó szöveget értelmezni?" mit nem értettem te darab szar? hány... (2024.03.28. 12:32) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @IdomitottFoka: tehát akkor majdnem hitvány vagy, bünöző hajlamú, akinek nincs önálló identitása és becsülete. "simán lehet" de az asszonyokra sz... (2024.03.28. 12:24) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Egy nagy nulla" azért ilyet mondani rá úgy hogy van érettségid, nem kéne. mert tök hülyének és komolyanvehetetlennek leszel nézve, mikö... (2024.03.28. 11:42) Shit-show
  • IdomitottFoka: @2024: 1. Sajnálom, gyenge voltam, a hozzád hasonlók ferivel ingerlése övön aluli, tudom. 2. De, a felelősségrevonásának lengetése a kampány része v... (2024.03.28. 05:59) Shit-show
  • IdomitottFoka: @Tesz vesz XVI.: ñem túĺ vszínű h bármelyik esetben pártot alapítanék. Nem túl vszínű h Magyar a lépéseivel közelebb került volna a jobb láthatási k... (2024.03.28. 05:35) Magyar Péter szuperpozícióban
  • gigabursch: @Tata86: Ez így kellően komplex és egyben rámutat arra, hogy ott más érdekek működnek. Nem ok nélkül való, hogy pl Gyárfás és Portik is csak ennyi ... (2024.03.27. 21:33) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euró (1) euro (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) ner (16) NER (50) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2011.07.19. 22:57 TaTa86.

Gyöngyöspata választott

Július 17-én fordulóponthoz érkezett a gyöngyöspatai krízis. Erre a napra írták ki a választásokat, miután az alkalmatlan Tábi lemondott. Az izgalmas megmérettetés 7 jelölt között dőlt el, Juhász Oszkár magabiztosan, ugyanakkor csak relatív többséggel nyert, ami bizony alaposan felkavarta a már így is zavaros vizet. A kis mátrai falu nem véletlenül került fókuszba, hiszen amivel szembe kell nézniük, Magyarország egyik legégetőbb problémája, így az eredmények mindenképpen megérnek egy alaposabb elemzést.

Kezdjük a könnyebbekkel.
 

LMP, avagy lomha mulya...

A fiatal párt hamar kapcsolt, mikor a Jobbik felrúgta a bilit, erre nem lehet panasz. Én érzem rajtuk, hogy próbálnak mások lenni, mint az SZDSZ. Megértőbbek, toleránsabbak, szélesebb látókörűek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy miután rájöttek, hogy Hevesre még vízum sem kell, le is mentek a terepre körülnézni. A gond az, hogy a valóság egy meglehetősen avantgard interpretációját állítja elő az agyuk, érzékszerveik által szorgosan begyűjtött adatokból.
Csipkelődést befejezve: az LMP-nek sikerült egy fájóan egysíkú, abszolút elfogult álláspontot kialakítania, ahol a cigányok szokás szerint a többségi társadalom ártatlan áldozatai, akiket piszlicsáré ürügyek miatt terrorban tartanak a náczyak. Nem vetett jó fényt a pártra a mecénásuk magánakciója sem.  Kedvenc Ricsink "evakuált", beszólt, majd lelépett.

Summa summarum: a párt képtelen volt akármilyen értelmes üzenetet megfogalmazni a falu civilizált lakóihoz. Egy kis rinyálással és okoskodással fűszerezve: Jöttek, láttak, hazamentek.
A fellépésük így erőtlen és hiteltelen volt. Ez kb. azt is jelenti, hogy a cigányügybe túl sok beleszólásuk nem lesz, Kelet-Magyarországon pedig még a nevüket sem fogja ismerni a többség.
 

MSZP, mert még léteznek

A második legnagyobb posztkomcsi párt jó fej, és nem akar rám cáfolni. Ami egy 3 éves rétegpártnak még elnézhető, az meglehetősen hülyén veszi ki magát az utóbbi 65 év legmeghatározóbb (állam)pártjánál. A maszop úgy látszik, nem nagyon érti, miért is vesztette el szavazói nagy részét a keleti végeken. Ők még arra sem vették a fáradságot, mint az LMP, hogy lemenjenek és körülnézzenek. Pedig vannak itt érdekeltségeik. 2006-ban a patai szavazók 40%-a, és még 2010-ben is 16%-a szavazott rájuk.
Ehhez képest kaptunk egy kis uncsi náczyzást, fidesz-jobbikozást. Az egyetlen feljegyzésre érdemes momentum Patával kapcsolatban Szanyi kapitány beégése, ahol a részeges tengerész teljes mértékben igazolta a kuruc.info trollkodását: A maszopot nem érdekli a valóság, meg úgy általában a cigányokon és zsidókon kívül semmi és senki. Továbbá azt javasolja a hordának, hogy támadjanak.
 

És itt kezd izgalmas lenni. Fidesz, az agresszív:

A Fülkeforradalmi Párt hatalmas sallert kapott. Az egész kommunikációjukat arra építették fel, hogy a Jobbik és a hozzá köthető polgárőrök önjelölt igazságosztók, provokátorok, akiktől a helyiek is szívesen megszabadulnának. A helyzetet csak rontják, és úgy általában, csak a baj van velük. Lázár roppant szellemesen még az "egyenruhás-bűnözés" fogalmát is kitalálta. Pintér kevésbé szellemesen le-lecsukogatta a "gárdistákat", Orbán meg elővette a legszigorúbb nézését.

A jobbikos győzelemmel ugye bukott az egész. De nem elégedtek meg ennyivel. Mivel az EU-elnökségről raktáron maradt egy csomó koki, úgy gondolták, feldobják a levegőbe és aláállnak. Kiderült, hogy Balázs József megfenyegette Juhászt: egy kanyit nem kap a pályázatokból, mert nem illette kellő tisztelettel és nyelvével a hevesi kiskirály popóját. (Az ember komolyan kezd gyanakodni, honnan jön ez a sok Döbrögi-klón? Meggyes, Lázár és most Balázs.)

Az Isten adta nép levonhatja a következtetéseket. Az a helyzet, hogy a Fideszt látványosan nem érdeklik a problémáik, egészen addig, amíg nem fenyegeti a Pártot. Természetesen ezután sem kíváncsiak a polgárok kívánságaira, sokkal fontosabb az ellenzék megsemmisítése, a jelöltállító-bűnözés felszámolása.

Joggal kérdezhetjük, miért van az, hogy az összes ilyen falut, várost valahogy a Jobbik találja meg? Miért nem tudják őket megelőzni? Miért nem tud Pintér, netán Orbán, vagy legalább egy helyi fejes lemenni ezekre a helyekre, és egyértelmű üzenetekkel támogatásáról biztosítani a civilizált lakosokat? Miért nem mutogatnak Fidesz-vezette erős cigány jelenléttel bíró mintafalut/mintavárost? Nem olyan nehéz az. A Jobbik képes volt rá...
 

A győztes: Jobbik és az igazmondó Juhász

Ez bizony profi volt. Jöttek, láttak, győztek. Kiütéssel. Ott hevernek az ellenfelek a ring sarkában egymásra hányva, dühösen egymásra mutogatva. Persze ez csak egy 3000 fős kis falu, de igenis nagy jelentőséggel bíró kis falu.
Először is a probléma országos. Ha Gyöngyöspatán fel tudnak mutatni valamit a jobbikosok, akkor azt milliónyian fogják figyelni. Ráadásul a cigányprobléma közvetlenül érinti a lakosokat, ez az egy kérdés képes eldönteni, hogy hova menjen az a bizonyos szavazat.
Másodszor: a Jobbik igencsak leszerepelt az önkormányzati választáson, (és az OGY-n sem lett meg a 2/3-uk,) ennek az oka leginkább az, hogy a többség nem bízik bennük. Arra jók, hogy bemutassanak egyet a politikumnak, de hogy komoly dolgot bízzanak rájuk? Senki nem hitte el, hogy a radik váltópárt lehet, akár Kelet-Magyarországon... Viszont ha ezt az akadályt sikerrel veszik, ez változhat.

És itt kezdődnek a gondok. Túl értékes most Gyöngyöspata, sokan lélegeznének fel, ha Juhász bicskája beletörne. Ráadásul az is kétséges, hogy az önkormányzatin 6%-ra jó Juhász Oszkár mennyire tud felnőni a feladathoz. Külön kérdés, hogy a közgyűléssel mennyire tud majd együttműködni. (Kevés információm van, úgyhogy nem nagyon szeretnék ítélkezni, de ez a közgyűlés végignézte a cigányterrort. Úgy gondolom, itt inkább konfliktuskerülő emberek vannak, ami nem igazán kompatibilis az érpataki modellel.)

Apropó, érpataki modell! Kíváncsian várom, működik-e Gyöngyöspatán. Láthatólag ugyanis semmi ördöngösség nincs benne, viszont kell néhány "frontharcos", akiknek minimum néhány életveszélyes fenyegetést be kell vállalniuk. (És ez csak az a része, amit Orosz megosztott a nyilvánossággal.)
 

Gyöngyöspata, a vakmerő

Az egész történet legérdekesebb szereplője maga a falu, illetve leginkább a benne lakó emberek. A pataiak bevállalták a kísérleti nyúl szerepét, és meglehetősen nagyot kockáztatva. Fideszes támogatású polgármesterrel bízhattak volna abban, hogy a kormánypárt, ha a többi szerencsétlen települést letojja is, már csak a botrányok elkerülése végett, velük kivételezni fog. Most az ellenkezőjét kockáztatják. Nem vennék mérget arra, hogy Balázs repülni fog, elképzelhető, hogy a fenyegetését be fogja tartani. A Jobbik nyilván a legjobb arcát fogja mutatni, a párt akár erőn felül is, de támogatni fogja új "szerzeményét". Kérdés, hogy ez mire elég, másik kérdés, hogy kiváltja-e a Piszkos Fred-effektust?


És végül: országos hatás

Gyöngyöspatán elkezdődött a valós problémákkal való szembenézés. Kérlelhetetlenül, megállíthatatlanul. Mindenképpen örülök, hogy így alakult a választás, ez ugyanis mindenkit elgondolkodtathat. (Kivéve a szocikat, mert ők nem képesek ilyesmire.) Szerintem a Kádár-éra legnagyobb bűne annak az embertípusnak a domináns pozícióba helyezése, amely az életét 3 axiómára építi:
- Itt minden sz*r.
- Itt minden sz*r is marad.
- Aki ezen változtatni akar, az csak ront a helyzeten.

Nem tudom, hogy sikerül-e akármit is elérniük a pataiaknak. De maga a tény, hogy megpróbálják, mernek konfrontálódni, mernek kiállni a saját érdekeikért, és nem a jóságos főtitkár elvtársra várnak, biztató! Erre lehet építeni, ez jó példa lehet.

Hajrá Gyöngyöspata! Hajrá magyarok!

82 komment · 1 trackback

Címkék: választás mszp fidesz cigány jobbik cigánybűnözés gyöngyöspata lmp


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr533081746

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Déjà vu 2011.07.20. 12:12:57

Amikor a tegnapi gyöngyöspatai hírt olvastam a Balázs József vs. Juhász Oszkár beszélgetésről, rögtön beugrott egy emlék. Ugyanis nem először lett hír abból, hogy fideszes képviselő zsarolni próbálta a vetélytársát. Íme egy tudósítás a 2006-os választá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sronti 2011.07.20. 01:39:47

Gyöngyöspata egy másik nézőpontból:
ka-steve.tumblr.com/post/4975222261/a-multkori-beszamolo-utan-tobben-kulonbozo-modon
1. Field távozásával az ország vesztett. Ismertem régebben, még a kétezres évek elején, egy botrányosan középszerű zenekara révén, egy lelkes amatőr, mindig változtatni akaró ember, aki lehet, hogy elbaltáz dolgokat, de feláll és újra próbálkozik és tanul a hibáiból, ez Magyarországon borzasztó ritka és értékelendő, arról nem is beszélve, hogy értékes munkahelyeket visz magával.
2. Nem szoktam védeni a fideszes arroganciát, de Balázs itt semmi különösen meglepőt nem mondott, ez már 2010 előtt is hasonlóan működött:
index.hu/velemeny/jegyzet/2010/01/06/mukodeskeptelen_tortenet/
Maximum az a meglepő, hogy mennyire nem értik a politikusok, hogy mit jelent egy viszonylag új telefon mikrofonnal és kamerával.
3. Az érpataki modell nem sokban különbözik a Fidesz hivatalos politikájától, talán csak annyiban, hogy Érpatakon van egy tényleg elhivatott ember a végrehajtására. Aki tudja milyen egy önkormányzat belülről, az nem sok hasonló kvalitásokkal rendelkező polgira számít.
Még ha lenne is sok ilyen, ez akkor is működésképtelen, elment mellette az idő, különösen úgy, hogy az oktatásból csoportosítanak át pénzeket a közmunkára. Ez így kurvára zsákutca, közmunkából kb. senki nem fog visszakerülni a munkaerőpiacra, ilyen tömeg esetén, akiket ráadásul nem infrastrukturális fejlesztő beruházásra alkalmazunk, annyit érhetünk el, hogy egy második alternatív munkaerőpiacot hozunk létre, ami drága az államnak, nem hatékony és még a másodlagos latens célját sem éri el (ugye senki nem gondolja, hogy négy óra közmunka évi kb. 3 hónapig bárkinek megváltoztatja az életmódját).. Ez így óriási bukó.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.20. 12:25:45

@sronti: 1) Szerintem ezt olvastam.
2) Az arrogancia teljesen másodlagos. Ezt úgy hívják, hogy korrupció. Balázs politikai alapon osztja a pályázati pénzeket. Ez olyan, minthogy háborúban lelőnek hadifoglyokat: mindenki tudja, hogy ilyen van, de ha már kiderül, akkor illik helyben tarkón lőni a gyilkost.

Igazából éppen ez jelenti azt, hogy jó irányba mennek-e a dolgok vagy nem? Meg lehet-e úszni a korrupció nyílt bevallását, vagy nem?
3) Igen ezt írtam is. Itt azért az elhivatottság, a következetesség, a bátorság a lényeg. De az azért sokat segít, ha ott van az ember mögött egy ilyen sikeres modell bevezetője.

Kicsit off: Sőt nagyon sajnálom, hogy a Fidesz nem így kezdi el megoldani a problémát. Az egy dolog, hogy felülről is elkezdi a dolgot. Bár az EU-s romastratégia már nem is madártávlat, hanem műhold, de igenis alul, pozitív példákkal, és folyamatos megerősítésekkel lehetne a legtöbbet elérni.
Na persze van egy olyan érzésem, hogy a Fidesz nem érdekelt a helyi közösségek megerősítésében.

sronti 2011.07.20. 13:40:30

2. Meg lehet úszni, kétség ne legyen. A Fidesz egy borzasztóan hierarchikus szervezet, ami nem sok önálló kezdeményezést bír el. Az EU-nak benyújtott romastratégiának semmi köze nem lesz az itthon alkalmazotthoz, ha az itthon hangoztatott terveiket nyújtották volna be, kb. meglincselték volna őket.
Bár egészen más kis lépésekre gondolunk, de én is inkább ebben a léptékben hiszek, mint az óriási állami programokban, ahol kézen-közön elvész a pénz, és az alulfinanszírozottság miatt előbb-utóbb szükségszerűen látszattevékenységbe fordulnak a projektek, aztán elhalnak nyom nélkül.
Itt egy nagyon jó cikk -többek között- arról, hogy miért nem lesznek kis lépéses dolgok többségben:
hirszerzo.hu/publicisztika/139809_nemzeti_csapas
Egyre inkább azt látom, hogy a Fidesz egy saját skanzent akar építeni egy sosem létezett harmincas évek ideálkép alapján.
tenytar.blog.hu/2011/07/12/insegmunka_2_0
A Jobbik pedig beleillene a képbe, mint széljobb ellenzék, ami annyira nem mond mást, mint ők, de kevésbé szalonképesen, és még ijesztőbben mondja, mint ők.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.20. 17:06:24

@sronti: "Meg lehet úszni, kétség ne legyen. A Fidesz egy borzasztóan hierarchikus szervezet, ami nem sok önálló kezdeményezést bír el"

No igen, ez nyilván így van. A párt támogatja, ha nem egyenesen előírja ezt a fajta viselkedést. Akkor meg miért rúgnák ki? Azzal a többinek is üzennének, aztán még dőlne a dominó.

"Bár egészen más kis lépésekre gondolunk, de én is inkább ebben a léptékben hiszek, mint az óriási állami programokban"
Egyetértés. Kell egy felső nézőpont is, de alapvetően minél lejjebb történik valami annál jobb.
Az Orosz Mihályokat, meg Franka Tiborokat kellene támogatni, hogy szövetkezzenek a többi polgármesterrel, és egymás tapasztalataiból tanulva, egymást segítve kezeljék a problémát.
Sajnos erre eddig egyedül a Jobbik jött rá.

A többit majd elolvasom.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.20. 20:26:43

Valóban érdekes lesz figyelni a patai helyzetet. Bármi iróniát vagy előre károgást mellőzve, azért remélem, a felsőbb szinteken ebből nem lesz egy Esztergom.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.21. 14:53:24

@neccharisnyás útonálló: Jó kérdés. Ugye ez alapvetően egy falu, nem is olyan nagy, szóval majdnem mindenki ismer mindenkit. Azért egy ilyen közösségben a képviselő testület nem hinném, hogy direkt keresztbe tenne. Saját rokonaikkal, barátaikkal szúrnának ki közvetlenül.

Viszont már a posztban is írtam: csak teória, de nekem nem tűnnek valami túl bevállalós tökös gyerekeknek, sőt meg kell mondanom Juhász sem hiszem hogy az, aki reggelire cigánybűnözőket eszik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.21. 15:49:52

@neccharisnyás útonálló: Na olvasgattam egy kicsit a 100ezren Gyp-ért fészbukcsoportot. Csupa jó hír. Elvileg a közgyűlés is csupa náczy. XD

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.21. 16:11:53

@TaTa86.: Hát akkor egyenesíthetik a kaszát a mezőőrök, mert így, ilyen felállással bizisten magukra lesznek utalva. Úgy néznek keresztül rajtuk a Parlamentben, mint annak a rendje.

Ami szomorú, mert igenis drukkolok az ottaniaknak. Röhej, hogy luxussá vált a rendben, biztonságban lefolytatott élettevékenység. Állítólag ez valami állampolgári jog, vagy nem?
Ha nem is, engem is zsigerileg tud zavarni az ablakom alatt szirénázó rendőrautó, hát aztán ne csodálkozzon az, aki miatt kijött, ha éktelen patáliát csapok. Rá kéne már jönni, hogy vannak emberek, akik megrekedtek a határokat feszegető kamasz szintjén, és képtelenek másból érteni, csak ha annak megfelelően kezelik őket. De ezzel már elég messzire mentem. Bocs.

tudi 2011.07.21. 16:36:58

Én is kíváncsian várom, hogy mi lesz, Gyöngyöspatán, mert ha sikerül a Jobbiknak itt valamit is elérnie, akkor az nagy eredmény lehet nekik 2014-re, és kiléphetnek a zsidózó, cigányozó skatulyából, valamint ők lehetnek a Fidesz igazi kihívói. Amúgy a Fidesznél remélem a hangfelvétel hatására minimum egy két fontosabb helyen kettéfejelték az íróasztalt, a 21. században amikor már a legótvarabb telefonban is van hangfelvevő ilyet nem mondunk. a Jobbik meg köszönte szépen és beírt magának egy +-t , valamint egy jó kis kampánytémát kapott.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.21. 16:52:08

index.hu/belfold/2011/07/21/balazs_szazmilliard_elkoltesebe_szolhat_bele/

A fene tudja mi lesz. Ha túl látványosan csinálja Balázs, az kínos lesz a Pártra nézve, és néhány 10millióért nem érdemes ilyen jó kampánytémát adni az ellenfélnek. Meg aztán ennyit még a Jobbik is valszínűleg ki tud pótolni. Nincs olyan túl sok településük, Tiszavasvárin úgy látszik amúgy sincsenek ilyen gondok.

Továbbá ha felsorakoznak a pataiak Juhász mögött, már maga az összefogás többet ér, mint a pályázati pénzek.

Érdemes belegondolni: asszem a HV interjúja alapján csak a Kecskekőn a cigányok 2milliárdos (!!!) kárt okoztak. Ehhez képest tényleg marginális a pályázat.

Az akkor nagyon fontos, hogyha egy uncsi településen kell valami látványosat felmutatnia a polgármesternek a kampányban. Itt ha kicsit megfékezi a cigókat már szobrot fognak neki állítani, és nem azt nézik, hogy vannak-e az általános iskolában új számítógépek.

@neccharisnyás útonálló: Na mondjuk az a náczy, a harcicigányok, -zsidók szerint náczy.

TH 2011.07.22. 19:48:32

Jó poszt. És annak ellenére, hogy mennyire ellenszenves a Jobbik, és mennyire nem akarom, hogy a hatalom közelébe kerüljenek, ennek ellenére drukkolok az új polg.mestnek, hogy tényleg RENDET tegyen. És egyszer talán a "mérsékelt" pártok is felfogják, hogy rend!=diktatúra, sőt, pont hogy rend nélkül nincs szabadság...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 15:56:34

@TH: A Jobbikot én sem szeretem, de Kelet-Magyarországon ők az egyetlen funkcionáló párt.

Nem is a Jobbik sikerének örülök, hanem annak, hogy a gyáva meghunyászkodás, az állóvíz-politika helyett a helyiek inkább felvállalták a konfliktusokat.

TH 2011.07.23. 17:22:35

@TaTa86.: jaja, teljesen egyetértek veled ebben. Kíváncsi vagyok, hogy ettől valamelyest észhez tér-e a többi párt vagy ez is kevés hozzá...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 18:31:27

@TH: Nem vennék rá mérget.
Eddig is mindenkinek megvolt a lehetősége rá, hogy felfigyeljen a problémára.
Sőt, még mindig nehezemre esik megérteni, hogy miért is nem tették?

TH 2011.07.23. 22:35:15

@TaTa86.: Én sem vagyok optimista a kérdésben. Hogy miért nem tették? Mert a problémákat könnyebb a szőnyeg alá söpörni. Nézd meg, hogy még a gazdasággal is ezt csinálják. Amíg nem kezd tényleg széthullani az egész darabjaira, addig tojnak bele. Az egészségügy helyzete is kritikus, és egyre durvább lesz, ahogy az orvosok kimennek külföldre, de mégis nehezen mernek hozzányúlni, mert az kényelmetlen. Ha valaki megpróbálja (akár jó, akár rosszul, akár vitatható módon), akkor pedig elevenen megégetik, felnégyelik, és még karóba is húzzák. Itt a cseheknél sem népszerű a vizitdíj, de továbbra is működik, és nem tudom, hogy amiatt vagy más okból, de az egészségügyi ellátás érezhetően színvonalasabbnak tűnik. Ja, és itt több biztosító is van...na mindegy, nem akartam az eü kérdésbe belemenni, csak jó példa arra, hogy mennyire nem történik semmi azzal, ami érzékeny és vitatott terület.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 23:25:20

@TH: Na azért van egy elég jelentős különbség a jóléti lufi fenntartásában, és a cigányprobléma kezelésében: ez utóbbi remekül kommunikálható.

Nem véletlen, hogy a térségben eléggé durva dolgok születnek cigányügyben. Pl itt vannak ezek a gettóépítések, legutóbb asszem Nagybányán.

Na ki csinálta? A libsi polgármester. Tudni illik, népszerű dolog a bűnözők ellen föllépni. A rendpártiság nem egy bonyolult dolog, abban igazuk van az itteni libsiknek, hogy elég primitíven is lehet hitelesen csinálni.

Nem is véletlen, hogy a Jobbik így befutott az üggyel, de próbálták volna meg a Horthy-érából mondjuk a bethleni gazdaságpolitikát áthozni!

Úgyhogy marad a talány: miért hagytak ki egy ilyen olcsó és hatásos eszközt a pártok?

TH 2011.07.23. 23:33:03

@TaTa86.: gettóba zárni sem nem liberális, sem nem valódi rendteremtés. Ráadásul lehet, hogy ezzel helyi népszerűséget el lehet érni, de országos szinten szerintem könnyen visszájára sülhet el a dolog. De az is kétségtelen, hogy a törvények betartatása sem a világ legbonyolultabb dolga, de ehhez nálunk a rendőrség reformjára volna szinten, hogy országos szintű változások legyenek, és ez valszeg ugyanolyan nehéz a belső lobbik és ellenállások miatt, mint szembemenni az orvosi "maffiával". De hogy helyi szinten miért nem léptek korábban a pártok...azt nem értem. Neked van bármi elképzelésed erről?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 23:48:55

@TH: Itt most nem arról van szó, hogy liberális vagy nem, hanem arról hogy egyszerűen meg lehet lépni látványos és népszerű dolgokat a kérdésben.

Ehhez képest inkább besöpörték a szőnyeg alá. Semmi értelme.

"De az is kétségtelen, hogy a törvények betartatása sem a világ legbonyolultabb dolga, de ehhez nálunk a rendőrség reformjára volna szinten, hogy országos szintű változások legyenek,"

Viszont itthon még helyi szinten sem történt semmi. Felfoghatatlan, hogy pl Miskolc szoci városvezetése birkaként szépen begyalogolt a vágóhídra.

(Illetve annyira nem felfoghatatlan: a Kádár-kor übermensche az impotens kisember várható viselkedése.)

TH 2011.07.23. 23:51:52

@TaTa86.: ok, de mondjuk azt megértem, hogy semelyik nagyobb párt nem akart gettóba zárni embereket, mert lehet, hogy látványos, meg népszerű, de azért mán' mégiscsak....
Ettől függetlenül inkább arra tippelnék én is, hogy töketlen és tutyimutyi városvezetés inkább a homokba dugja a fejét, mert sokkal egyszerűbb arra koncentrálni, hogy hogyan lehet kis lóvét akasztani magunknak, meg a haveroknak, ahelyett, hogy komoly dolgokkal foglalkoznánk. A semmittevés kevésbé rizikós, mint komoly változásokat csinálni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 00:04:15

@TH: "ok, de mondjuk azt megértem, hogy semelyik nagyobb párt nem akart gettóba zárni embereket, mert lehet, hogy látványos, meg népszerű, de azért mán' mégiscsak...."

A "de azért mán' mégiscsak" elég karcsú érv. Látod, hogy a "szomszédban" nem okozott túl nagy traumát...
(Igaz ott az sem okoz túl nagy traumát, hogy soviniszta magyar-, és zsidógyilkosokat tartsanak nemzeti hősöknek. Ehhez képest természetesen mi vagyunk a nacionalista elhajló kriptonácik. Ez már off.)

TH 2011.07.24. 00:10:37

@TaTa86.: lehet, hogy karcsú érv, de hadd legyek annyira optimista és naív, hogy azt mondjam, hogy azért ennél a szintnél előrébb vagyunk. És akkor így van okom büszkének lenni arra, hogy nálunk nem süllyedtek le egyes román vagy szlovák politikusok szintjére...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 00:18:15

@TH: Szerintem hátrébb vagyunk. De előbb-utóbb nálunk is felismerik, hogy a mi érdekünket csak mi tudjuk kiharcolni(, helyben: szintén), eközben pedig nem idegenek érzékenységét kell rettegve óvni.

Itt most persze nem a tót/oláh sovinisztákra gondolok, hanem a szimpla hazafiakra/lokálpatriótákra. Azokra, akik szartak a PC-re és ha nekik kellett az a rohadt fal, akkor megépítették, mert úgy gondolták, hogy megérdemlik a biztonságot, vagy legalább az illúzióját.

(Ettől függetlenül, nem mondom hogy ez lenne a probléma kulcsa, de a mentalitás mindenféle képen egészségesebb mint a nálunk általában uralkodó.)

Továbbá hadd jegyezzem meg: dőreség elítélni a tót és oláh politikusokat csak azért mert mítoszokat gyártanak stb. Őket azért fizetik, hogy a tót/oláh embereket érdekeit képviseljék, nem azért, hogy az igazságot kutassák.

TH 2011.07.24. 00:24:05

@TaTa86.: én nem ítélem el őket, csak azt gondolom, hogy a gettóépítgetés primitív és szar megoldás, nem azért, mert nem PC, hanem mert többet árt, mint használ. Nem tudom, milyen idegenek érzékenységére gondolsz, az országban élő nemzetiségek érzékenységére valamilyen szinten muszáj odafigyelni (ez nem azt jelenti, hogy a "jajjszegénycigányok, nebáncsukszegényeket" hozzáállás a jó, de a gettóba zárás szintén csak a probléma eltakarását oldja meg, de megoldás helyett az ellentéteket és előítéleteket fokozza csak. A mítoszgyártás egyébként persze, hogy a politikusok dolga, én nem arra gondoltam, hanem a falépítgető vagy zseniális nyelvtörvényt hozó baromarcúakra.

TH 2011.07.24. 00:32:48

És a falépítéshez még: ha az adott házban mindenki bűnözésből tartja fenn magát, akkor sem a fal a megoldás, hanem bizony fel kell lépni erélyesen, bebizonyítani a bűnösséget és megbüntetni. Aztán ha a kölkök összes rokona börtönbe kerül, akkor meg mehetnek az árvaházba, ami még mindig jobb pár fokkal, mint egy körbezárt gettóban felnőni (sőt, talán annál is, mintha a csodálatos, törvénytisztelő családjában nő fel).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 12:08:15

@TH: Szerinted tót szempontból jó volt-e a nyelvtörvény vagy nem?

TH 2011.07.24. 12:11:18

@TaTa86.: hosszabban: egy értelmetlen, provokatív törvény, ami totálisan felesleges. Semmivel nem lesz jobb a többségi nemzetnek egy ilyen törvénytől.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 12:41:48

@TH: Nézd meg a vonatkozó statisztikákat. Elég gyors az asszimiláció. Ez egy elég régóta vitt nemzetstratégia része, ami láthatólag sikeres.

TH 2011.07.24. 12:46:21

@TaTa86.: Ezzel azt mondod, hogy az asszimiláció jó csak a többségi nemzet számára? Érdekes módon csomó ország elboldogul probléma nélkül a kisebbségekkel. Szóval nem tudom, hogy ez nevezhető-e sikeres stratégiának...olyan célért küzdeni, ami nem kéne, hogy cél legyen...

TH 2011.07.24. 12:47:06

Egyébként ha sikeresen asszimilálják a kisebbséget, akkor kit fog a jövőben hibáztatni a populista politikus? Csak a zsidók és cigányok maradnak?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.24. 12:58:53

@TH: "Érdekes módon csomó ország elboldogul probléma nélkül a kisebbségekkel."
Sorold ezeket az országokat! Európán belül kb Finnországban ki is merül az egész. (Svájc nem ér, ott kantonok vannak, az egyes kantonokon belül domináns többségiekkel.)

Leginkább kétféle kimenetele van a dolognak:
- autonómi/elszakadás
- vagy a kisebbség felszámolása
(Na erre rengeteg példát lehetne sorolni.)

"Egyébként ha sikeresen asszimilálják a kisebbséget, akkor kit fog a jövőben hibáztatni a populista politikus?"
Meglehetősen durva leegyszerűsítése a dolgoknak, hogy kisebbségi konfliktusok csak azért léteznek, hogy a politikusok tudjanak valakit hibáztatni.
Légy nyugodt megoldják.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 23:03:49

Tulajdonképpen off, de a posztot a "mennyen" elolvasása után nem bírtam nem korrektúrázni, nézd el nekem, TaTa.:-S

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 23:57:11

@Mj: Húúúpsz! XD

Jelent egyáltalán valamit az, hogy "mennyen"? Azt hiszem ráfogom az FF helyesírás ellenőrzőjére.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 02:40:08

@TaTa86.:

"Leginkább kétféle kimenetele van a dolognak:
- autonómi/elszakadás
- vagy a kisebbség felszámolása
(Na erre rengeteg példát lehetne sorolni.)"

Azért ennél árnyaltabb a dolog: Ukrajnában például a kárpátaljai románok remekül elvannak - a román határ mellett élve az asszimilációt is elkerülik -, a ruszinokat viszont el sem ismerik külön nemzetiségnek, holott mi vagy a szlovákok ezt természetszerűleg deklaráljuk. A csekély számú románok nem veszélyeztetik az ukrán nemzetállam kiépítését, a ruszinok - akiket az ukrán soviniszták szerint "magyar ügynökök bujtanak fel" - viszont annál inkább, hiszen "megbontják az ukrán nemzet egységét". Abban az Ukrajnában, ahol Kijevtől keletre orosz az "ukrán nemzet" anyanyelve.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 02:41:02

@TaTa86.:

Persze, poklon és mennyen át is lehet valakit követni.:)

TH 2011.07.26. 11:08:58

@Mj: szóval elég 1-2 kisebbség bűnbaknak, a többit akár el is lehet fogadni. :-)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 11:48:35

@TH: Ukrajnában a legnagyobb kisebbség most az orosz, olyan 30-40%-al. Úgyhogy van fontosabb dolguk is mint a románokat nyomorgatni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 14:24:42

@TaTa86.:

Ne viccelj, még Timosenkónak is felnőtt korában kellett megtanulnia ukránul, mert orosz az anyanyelve.:) Az ukránok problémája éppen az, hogy túlságosan orosz a keleti országrész identitása, nem is véletlen, hogy a politikai palettán van oroszbarát és van Európa-barát formáció. Az oroszok pedig egyszerűen akkora falat az ukránoknak - a Krím autonóm is lett például -, hogy maradnak a legyőzhető ellenfelek: a ruszinok.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.26. 14:27:45

@TH:

A lényeg, hogy vagy legyen alkupozíciód, vagy bújj meg észrevétlenül az árnyékban.:)

Atisz 2011.07.27. 09:54:24

Kedves TaTa86., tetszett a cikked, ügyesen összefoglaltál mindent. Jó volt, ahogy végigvetted a pártokat aszerint, hogy miképp viszonyultak a gyöngyöspatai eseményekhez.
Személy szerint én azért megemlítettem volna egy külön kategóriában a "roma polgárjogi harcosok" (pl. Horváth Aladár) és a "hivatásos cukkolók" (pl. Iványi "Nyári Mikulás" Gábor) nem hivatalos formációját is, mivel véleményem szerint elég nagy szerepük volt az események idáig fajulásában. Field-et is inkább ide soroltam volna, mivel az LMP elhatárolódott tőle.

Az pedig különösen tetszett, hogy azonosan látjuk a Kádár-korszak legkárosabb hozadékait is (én még ide sorolnám a még a kommunista országok közt is kirívó internacionalizmust és a kishitűség sulykolását).

Ettől a mondattól pedig talpra kellett ugranom, nehogy leforduljak a székről a nevetés miatt: "Mivel az EU-elnökségről raktáron maradt egy csomó koki, úgy gondolták, feldobják a levegőbe és aláállnak." :D

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.27. 15:25:50

@Atisz: Köszönöm. :)

Igazad van, a fajvédőket és a cigány nacionalisták valóban kihagytam, pedig megértek volna egy említést.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.28. 20:49:14

@Atisz:

Én még a Kádár-rendszer kártékony hatásai közé sorolnám a cinkos hazugságok körforgását, a szerény anyagi engedményekért való gerinctelen megalkuvást - tévé, telefon, trabant, telek--> kuss a neved, ne érdekeljen a politika -, ami pont abba a rendszerbe illeszkedik, hogy ennél a posványnál úgysem lesz jobb. És lám, mennyi ember visszasírja pusztán a kort csak azért, mert akkor nagyobb létbiztonság vette őket körül a rendszerváltás után nyakunkba zúduló adósságok árán.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.29. 19:15:30

@Mj: Témába vág Varga Zoltán "A szabadság költője" c. írása. Ajánlom olvasásra. Döbbenetes. Főleg, hogy elvileg földrajzilag délebbre pozícionálta az eseményhorizontot, "valami" marsall birodalmába.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.30. 13:53:14

@neccharisnyás útonálló:

Kerestem neten, de csak említéseket találtam róla.:( Könyvtárból meg max a XIV., XV. kerületből tudnám kivenni, úgyhogy nem nagyon fogom tudni most elolvasni.:(

molaris 2011.07.31. 13:55:36

Bocs mindenkitől!!

Amióta ritkán van új poszt, kissé hanyagoltam kedves oldalam. És most is off- fal jövök.

Ez pedig nem más mint a "Breivik manivesztum", és a történtek mögött kibontakozó polémia.

Mert ez messze több, mint egy őrült ámokfutása. Ez- a mai európai melodráma.
Merre tovább?

És kérdezem ezt, egy olyan nemzet fiaként, ahol századokon keresztül az iszlám elleni védekezés volt a lét meghatározója! Akkor most ott tartunk, hogy századok és tízezrek vére nem más, mint trágyadomb???

Dögöljön és vesszen a régi hőseink emléke?
Mert az iszlám nem változott!!!!
Sem céljaiban, sem eszközeiben.

Aki nem restelli, olvassa el Moldova- tól a "Titkos záradék"- ot. Mert az is elképzelhető.

Mint ez is, hogy Izrael mi a fenét keres az európai sportkupákban. Izrael NEM európai ország. Mint azt is megkérdezhetném, hogy a biztonsági szolgálatuk, hogy a fenében lehet jelen minden repülőtéren szerte a világban, fegyveres szolgálattal???

Vajon a legújabb hírek, miszerint Breivik mögött felsejlik Izrael érdeke, tényleg csak spekuláció??

Vagy mai világunk véres valósága: eddig Kínát és Izraelt nem rázta meg a világválság!!!!????

Gondolkodjatok el ezen!!- IS!!

Atisz 2011.07.31. 19:43:56

@Mj: Ne is mondd: az "összekacsintás" és "az akkoriban minden jobb volt" frázisok felemlegetésétől összerándul a gyomrom.
Továbbá a morális (gondolkodásbeli, erkölcsi) pusztulás a Kádár korszak legkártékonyabb következménye.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.07.31. 21:37:18

@Atisz: @Mj: Még 2007-ben mentem Szegeden a villamoson, és végig kellett hallgatnom, hogy egy bácsika a szintén hasonló korú ismerősének - jó hangosan - azt ecseteli, hogy milyen kánaán volt a kedves Kádár elvtárs idejében, mennyivel jobb volt minden, és nem véletlen, hogy Európa szerte a kommunista utódpártok lettek megválasztva.

Azt állította, hogy a franciáknál is, ami azért zavarbaejtő, mert nem hallottam róla, hogy a franciák a keleti blokkba tartoztak volna...

Három megállóval korábban szálltam le, mert annyira felidegesített, hogy nem bírtam tovább hallgatni. Inkább vártam a következő villamosra.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.07.31. 21:38:03

"jó hatvanas bácsika" ezt akartam írni, nem csak "bácsika"....

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.31. 21:38:24

@Atisz: Mondjuk a legdurvább, hogy van is alapja az összekacsingatásnak sok esetben. Rossz kimondani, de van amiben a Kádár-éra tényleg jobb volt. Például a politikai stabilitás miatt, a kiszámíthatóság miatt. Kádár szerény volt, és nem volt benne megalománia. Meghagyott az embereknek egy igen nagy szabad szférát, különösen ha a többi barakkal vetjük össze.

Pl, itt van (volt) nálunk a két politikai maffiapárt párhuzamos bandériumhada. Van fideszes vállalkozó, maszopos vállalkozó. És az egyikkel mindig kibasznak, a kontraszelekció meg még durvább mint volt. Akkoriban nem vártak el hűséget, elég volt ha kussban maradtál. Most már szeretni kell a pártot. Ráadásul a párhuzamossággal még rosszabb is a hatásfok.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.31. 21:43:28

@stark: Szerintem teljesen érthető, a dolog. Főleg ha valaki nem gondol bele abba, hogy a mostani ph*schtenger leginkább a Kádár-kor rossz beidegződéseinek, és a feldolgozatlan múltnak a következménye.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 00:21:29

@molaris:

Vannak olyan bevándorló- és iszlámellenes emberek, akik éppen utóbbi érzelmeik miatt gondolják úgy, hogy Izraelt támogatni kell az agresszív iszlám világ elleni harcban, és ebben Izraelnek ugyanúgy "Európa védőbástyájaként" kell védelmezni az európai kultúrát, mint egykor Hunyadi Jánosnak. (Természetesen ezek nem az én gondolataim.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 00:23:45

@Atisz:

Ehhez nem is tudnék mit hozzáfűzni.:) Maximum azt, hogy a Rákosi-rendszer fizikai értelemben volt sokkal rosszabb - leszámítva '56 7 éves kegyetlen megtorlását -, lelki értelemben viszont a terror olyannyira összekovácsolt minket, hogy még egy forradalomra és szabadságharcra is "futotta" ebből.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 00:26:07

@stark:

Múltkor a CBA-ban találkoztam két ilyen fazonnal, a kinézetük alapján pont így képzelnék el egy egykori munkásőrt.:-S Ja, és már messziről üdvözölte az egyik a másikat, hogy "de jó, hogy összefutottunk, öreg kommunistám"...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 00:31:00

@TaTa86.:

Azért manapság nem kapsz 30 nap börtönt azért, amiért '73-ban osztogatták politikai alapon. Bár az igaz, hogy a tibetiek szombati napra való berendelése a bevándorlásiakhoz Kína miatt régi beidegződésekre emlékeztet. (A '70-es, '80-as években vitték be március 14-én 24-48 órára a főbb ellenzékieket, nehogy március 15-én probléma legyen az utcán.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 01:20:57

@Mj: Háááát, Tomcatet miért csukták le 60 napra? Budaházy már 2 éve van börtönben, mellettük meg kb százas nagyságrendben csuktak le ellenzékieket néhány napra csak úgy, és akkor a 2006os rendőrpogromot még nem is említettem.

"(A '70-es, '80-as években vitték be március 14-én 24-48 órára a főbb ellenzékieket, nehogy március 15-én probléma legyen az utcán.) "
Most sincs ez másképp, csak akkor ugye hidegháború volt, és fokozódott a nemzetközi helyzet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 13:47:29

@TaTa86.:

Azért Budaházyékat ne vonjuk már ide, mert a terrorizmus sokkal komolyabb dolog - döntsük már el, hogy szerintünk elkövette-e vagy sem, ha igen, akkor hülye-e vagy hős, ha nem, akkor szintén hős vagy áldozat-e -, mint az, hogy van-e rajtad Petőfi-idézet március 15-én, ami "nacionalista uszítás". Tomcat mondjuk tényleg érdekes eset, de én most a Fidesz-kormányról beszéltem, ezért nem is említettem 2006-ot.
MOST nincs másképp, de ez meg 1990 és 2010 között nem volt jellemző.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 14:23:17

@Mj: Budaházyt megilleti az ártatlanság vélelme. Egyelőre pont annyira terrorista, mint akit a Kádár-érában vittek be államellenes szervezkedés miatt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.01. 14:46:34

@TaTa86.:

Az előbbit senki sem tagadta. Csupán nem tartom azonos fajsúlyúnak a politikai elítételtekkel, mert utóbbiakkal szemben Budaházynál simán elképzelhetőnek tartom, hogy megáll a gyanú.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.01. 15:21:34

@Mj: Sosem feledem: pont a kínai miniszterelnök/főtitkár látogatása napján utazgattam a városban. Buszsofőr a hőségben "idegenvezetéssel" mulattatta a jónépet. A fellobogózott hídon áthajtva:
"Szebb korú utasaink talán emlékeznek, hogy volt idő, mikor az állami ünnepségeken ugyanígy váltotta egymást a magyar és a vörös zászló."

És tényleg. Iszonyat szürreális volt. Újabban már azt lesegetem az autópálya-behajtónál, Osztyapenkó elvtárs ott integet-e? Még a végén valakinek eszébe jut újra munkába állítani, hisz tudjuk, a nyugdíjas fele bérért is ugyanolyan lelkesen dolgozik....

molaris 2011.08.04. 11:58:04

@Mj:
Ugye mint történelemtanárnak, nem kell megvilágítanom az állításod mögötti bukfencet.

Izrael nem véd semmit, csak a saját érdekeit. Bárhol és bárki ellen. A cionizmus universialitása elképesztő! Bármilyen kritika az égre kiált! Megszületett a zsidó übermensch.
Ez sem jobb mint bármelyik másik.
Izrael akkora ívben tesz az európai kultúrára, hogy az alatt elfér a legnagyobb szivárvány is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.04. 13:02:26

@molaris:

Mint zárójelben említettem, ezek nem az én gondolataim, csak tolmácsolom őket. Izrael vagy bármely más állam érdekeivel pedig természetszerűleg akkor fogok egyetérteni, ha azok megegyeznek a magyar érdekekkel. Ebben a tekintetben hívhatnak akár antiszemitának, akár cionistának is, de ezek meg úgy is relatív fogalmak, úgyhogy tulajdonképpen nem is érdekel a jelző.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.04. 13:06:50

@neccharisnyás útonálló:

Én anno a 18-as villamoson találkoztam idegenvezetést tartó sofőrrel, élmény volt.:)
Sok az áthallás, de Osztyapenkó helyett szerencsére most inkább hazai és antikommunista merítéssel dolgoznak, mind az utcanevek, mind a köztéri szobrok esetében. (Bár Károlyi úgy tűnik, marad majd Tisza István szobrának közelében, ami elég "pikáns".)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.08.05. 13:57:19

@Mj: "Bár Károlyi úgy tűnik, marad majd Tisza István szobrának közelében, ami elég "pikáns"."

No jah... Azért nem kicsit gyalázatos a dolog. Az ember még valamennyire megérti, hogy a szovjet obeliszket miért nem bántják, de Károlyi mégis kinek kedves? Néhány ezer elborult "antifasisztának".

molaris 2011.08.06. 12:28:13

@Mj:
Na!! Csak azért!!!XDXD- mert eddig mintha egyformán értelmeztünk volna dolgokat. Meg is lepődtem a példádon.

Bárhogy is nézem, baljós árnyak gyülekeznek, mert már Kína is belekerült a pixisbe. Amíg a "rócsildok" uralma meg nem törik, nem is lesz változás.

picur3ka 2011.08.06. 18:27:18

@TH:

Ez a lakossag szamatol fuggoen komoly anyagi problema lehet.

A bekeritett kozossegek orzese sokkal olcsobb.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.06. 22:05:32

@TaTa86.:

Nemrég találtam érdekes képeket meg plakátokat erről a korszakról, Károlyi is rajta van egy csomón, itt például a Székely Hadosztályt szemlézi:

picasaweb.google.com/tofalvip/PlakatokEsKepek19181919#5595346319979780130

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.08.06. 22:10:36

@molaris:

Túl egyedi, egyszeri és megismételhetetlen ahhoz az emberi elme, hogy pont ugyanúgy gondolkodjon két ember, de sok hasonló gondolatunk van, az biztos.:) (Nem véletlenül írtam a külön zárójeles részt, de ezek szerint még így sem ment át elsőre, sebaj.)

Írtam már pár helyen, hogy ez az évszázad szerintem Ázsiáé lesz, úgyhogy jobb, ha mi, a keresztény Európa kultúrájának örökösei és továbbörökítői felkötjük azt a bizonyos ruhadarabot.

Kék Szkíta 2011.08.12. 19:25:57

Üdv,

Jó poszt lett! Le a kalappal ;-)

Azt hallottátok, hogy állítólag a hétből négy jelölt is náci volt ? :-DDD

Fontos és nem lett kitárgyalva:
Amikor robbanás közeli volt a helyzet, akkor ásókat és kaszákat osztogattak az lmp közeli liberál-aktivisták a cigányoknak...

Fb-n a százezeren Patáért nevű csoportban egy cigány nő megemlítette, hogy a cigányoknak azért a saját felelősségükkel is kellene foglalkozniuk, erre az egyik véleményformáló zsidó gyorsan leugatta és lerasszistázta...

Számomra egyértelműen kiderült (megint), hogy nem a magyarsággal, de még csak nem is a cigányokkal van a legnagyobb probléma...

A pártoknak dirigáló 1%-os SZDSZ szellem tovább él a fideszben, az LMP-ben és az MSZP-ben. Csak narancs, zöld és vörös palásttal fedi el magát. És most is közös az érdekük: az, hogy ne legyen Gyöngyöspatán fejlődés és béke.

csabakirályfi 2011.08.17. 15:51:18

@Mj: Hú, ez nagyon klassz link, kösz. Én ezt tettem volna be:
picasaweb.google.com/tofalvip/PlakatokEsKepek19181919#5595164800570399970

Ez november 12, Károlyi jött október 31.-én. A két dátum között kergették szét a magyar hadsereget Linderrel, ez ugye tisztességes munka kellett legyen, különösen, ha Linder két másik plakátját is hozzávesszük november elejéről, amiken nem egészen az van írva, hogy "Soha többé katonát nem akarok látni!", az érdeklődők megkereshetik, ellenőrizhetik.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.24. 16:50:03

Az Érpataki modell, for sure, nem működőképes! Elsősorban azért, mert a rendre helyezi a hangsúlyt, de munkát meg nem ad. A renitenskedőket a szomszéd szőnyege alá söpri. Azaz nem oldja meg a problémákat, csak nem láthatóvá teszi. Tipikus szűk látókörű, populista félmegoldás.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.08.24. 17:23:28

@TrueY: A köv poszt, asszem pont erről fog szólni.
(Nem tom mikor. :S)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.25. 09:33:11

@TaTa86.: Ha megvan a megoldás, akkor ne tartsd magadban! Hátha a politikusokat is érdekli. Persze csak ha nem túl radikális, mert az Endlösung már többeknek nem jött be. Legfeljebb addig, amíg a vagyonokat lehetett újra szétosztani a haverok között.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.26. 09:29:08

@TaTa86.: Egyetértek veled, én is erre gondoltam!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.08.30. 21:50:03

@TaTa86.: Azért rakták oda Reagen szobrát, hogy kicsit összébb húzza magát a veres csillag, és tán így kevésbé lesz irritáló.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.08.31. 16:14:02

@neccharisnyás útonálló: Károlyi mellé akkor egy Prónay-t csak oda kéne tenni. Mindjárt összébb húzná magát a "vörös gróf".

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.10.02. 18:26:47

@Talon Karrde: Hááát... tartaléküzemmódban van mióta Mefisto túl elfoglalt ahhoz, hogy korbáccsal kényszerítsen minket új posztok írására.

picur3ka 2011.10.10. 13:49:40

@Kék Szkíta:

MN cikk a kurucrol.

szociologus: hazudik a Tasz es provokal
(MELLESLEG, olyan, mint a nacik es a kommunistak)

kuruc.info/r/2/86384/

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.25. 09:07:30

Történelmi pillanat azonnal a román parlamentben.
Beszédet mond I. Mihály román király.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.25. 09:35:19

Na most megba*ták a kecskét a kedves román parlamenterek.
Azt mondta a király, hogy akik külön akarnak élni, azokat hagyni kell -> Székelyföld autonómia.
Pontos szöveg azonnal érkezik.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.10.25. 09:47:32

"Soha ne feledkezzünk meg azokról a románokról és román földekről, amiket Európa felosztásakor elvettek tőlünk. Az ő joguk eldönteni, hogy a mi országunkban akarnak-e élni vagy külön."

Hát na, azért ki lehet ebből következtetni azt is, hogy Székelyföld jogosan követeli az autonómiáját.
süti beállítások módosítása