HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még ... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Jegyezzük meg: Biszku nem a koncepciós perek miatt állt a bíróság előtt, hanem a komcsi ... (2018.11.12. 17:35) No land for old SS
  • Counter: @Tata86: Ismerkedjünk meg az egységes szuverenitás szocialista állam- és jogelméleti tanával. A s... (2018.08.16. 12:17) Mindennapi kondícionálás
  • Counter: @Tata86: Nem elég Kunhalmi, most még Karácsony is előkerül?! Jellemző, hogy a "Karácsony" nevet o... (2018.08.15. 11:26) Mellek és bérek
  • Counter: @Tata86: Akkor Nagy mindig is olyan komcsi lesz, akinek helyén volt az esze, már akkor is. Békés ... (2018.07.31. 19:12) Nagy Imre emlékezete

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még az MSZP-ben is valószínűleg látják, hogy ebből a v... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Ezek jobbak, mint a PS/888 kombó, vagy nem? Amit az MSZP-DK csinál, az politika lett volna mondjuk legkésőbb 2006 előtt. Ma cargo cult. (2018.11.13. 10:47) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Olvass el néhány cikket az Alfahíren a szakadárokról(, vagy ugye a kurucon az ortodoxokról). Azért más hangnem. Ráadásul úgy gyalázkodnak,... (2018.11.13. 10:34) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Dehogynem vonják meg. A demokratikusoldalazás az LMP-vel és a Momentummal szemben: revolverezés. Azt jelenti, hogy "csatlakozz vagy nem vag... (2018.11.13. 10:13) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Márpedig nem vonják meg. Szépen mindig kiemelik, hogy "demokratikus pártok", "demokratikus oldal", amiben az új fiúk is benne vannak. Ez n... (2018.11.13. 09:29) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Az LMP-től és a Momentumtól ne vonnák meg a demokratikusellenzékitáborhoz való tartozás jogát? Hát dehogynem. A különbséget abban látom, h... (2018.11.13. 08:17) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Ami azt illeti az MSZP és társai viszonylag civilizáltan szakadtak-szakadnak. Túl nagy sárdobálás nincs, csak néha egy kis beszúrás a mási... (2018.11.12. 17:42) Akinek egy ribanc az exe
  • Utolsó 20

2009.05.06. 09:31 Omár

EP-kampány-2 (MDF, Jobbik ééés ismét az SzDSz plakátja...)

Következő két elemzendő banda a Jobbik és az MDF. Kezdjük hát a hölgyekkel...

Az MDF igazán szerény kampánnyal készült, ha nem tudnám mennyire szrény, Hazájukért buzgó emberek, még azt hinném ötlettelenek. De szakadjunk el a plakátok száraz elemzésétől, arról csak annyit, hogy kevés kommentárt érdemel. Azért nem kell taglalni a képen látható trio humorát. Dr. Bubó, a megkorosodott Hamupipőke és Csures a Vili a verébből. Szép kis társaság. Komolyan: azt nem értem, Habsburg Györgynek miért hiányzott? Egy nyilvánosan leszerepelt párt oldalán ringbe szállni, egy hiteltelen nő és egy leszerepelt közgazdász (akit néputálat övez) oldalán??

A másik érdekesség: az MDF zászlóshajó lett! Bizony! Több kisebb párttal kötött koalíciót! (Vállakozók Pártja, stb...) Nem hittem volna, hogy ennyi idealista (vagy csak hülye?) ember él még ebben az országban.

Na, de térjünk az érdekesebb részekre, a honlap: itt is megfigyelhetjük egyrészt hogy a párt konzervativizmusa miben merül ki, valamint érzékeljük, hogy szorosan tartják magukat a rendszerváltás-kori hagyományokhoz. Mr ha a honlap minőségét vizsgáljuk. De a tartalom a lényeg, sok színes-szagos cikkecske után (aminek semmi köze a választásokhoz) megpillantunk egy szívet melengető kijelentést: "Az Európai Néppárt és az MDF elutasítja a populista politikát". Szóval az nem populista, hogy összefogok azzal, akit a legélesebben pont mi támadtunk 10 éve, vagyis a bejutásért akár az ördöggel is... Érdekes szótára lehet a mi Ibolyánknak. Viszont, kérem, itt találunk egy szépen kidolgozott programot! (Legalább úgy tesznek, mintha egyikőjük is bejutna, és ha be is jut, csinálhatna is valamit...)

Érdemes megkukkantani, (http://eu.mdf.hu/index.php?akt_menu=145), komolyan mondom, ezt még a kommunisták is megirigyelhették volna '45-ben! Természetesen ez sem populizmus, ahol mindenkinek megígérnek mindent, és olyannyira átlátszó, hogy normális ember csak megcsóválja a fejét... Az MDF-ről ennyit, így is többet írtam róluk most, mint az egész kampány alatt az egész média fog.

 

A Jobbik írásaiban már megszoktuk, hogy röpködnek a "Szebb jövőt!"-köszöntések, nekem személy szerint ezért majdnem egyenlőek a nyilasokkal, nem is értem, miért nem tiltják be ezt a szóhasználatot, mint Németországban a "mit deutschem Gruss, Sieg heil" stb. kifejezéseket... Mindegy, fókuszáljunk a programra: ez is szépen ki lett dolgozva, és még valami elvhűség is megcsillan rajta. Persze a pontok majdnem fele hazai célkitűzés, aminek semmi köze az Unióhoz... (pl.: cigányság helyzetének konszolidálása) A plakát terén ők se gondolkoztak sokat, a jégtörőnek előre küldött Morvai-romboló mosolyog ránk, és egész megnyerő, csak szerintem elég viccesen néz ki, hogy az egyik fülére ráfésülték a haját, a másik meg úgy áll ki, mint egy hobbité, mellette pedig a két levitézlett eunuch, Vona úr, és Balczó úr. A lista érdekes lehet, bár nem sikerült a honlapjukon rátalálnom. Elnézve a címlapon tündöklő, Jobbik Okatatási- és Kulturális Kabinet vezetőjét, aki mellesleg 22 éves hölgyike, eszembe jutott a Bukás című film, és abban is a Hitlerjugend... Ennyire nem kapható érettebb korú ember, vagy ennyire jó az illető? Jó kérdés...

 

Summ summarum: A pártok nem szívesen teszik ki programjukat, vagy ha azt igen, jelöltjeik névsorát nem. Szóval titokzatosak maradnak, így biztos többek érdeklődését keltik fel.

 

P.S.: A rabmadarak (vagy rajmadarak? :D) korábban ízlelgetett plakátjáról kiderült, hogy egy mexikói pankrátor képe illusztrálja az árpádsávosokat. Ejnye, kérem, nem találtak egy magyar embert legalább, vagy nem is mernek idegenekhet már megszólítani se? Hát, meg tudnám érteni...

17 komment

Címkék: szdsz mdf európai unió jobbik ep választás ep választások


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr951105628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.06. 10:06:32

Korrigálnék:

A "Szebb jövőt" a trianon utáni Levente Mozgalomban használták, nem nyilas köszöntés. Ráadásul még ha nyilas köszöntés is lenne, mint a "Kitartás", a túl hétköznapi értelme miatt lehetetlen tiltani, mindenki nácinak minősülne aki teljesen ártatlan kontextusban használja. Amúgy a "Sieg Heil" is hasonlóan érdekes probléma. A "Heil" latin eredetű, főleg délnyugat-német, nyugat-osztrák vidéken használatos ártalmatlan, népies köszöntési forma a mai napig, a pecások pedig a teljes német nyelvterületen "Petri Heil" (Üdvöz légy Petrus - halászok védőszentje) szlogennel üdvözlik egymást a parton és vetik ki a horgot. A "Sieg Heil" kombináció azonban már tilos. ( lásd: en.wikipedia.org/wiki/Sieg_Heil ). A belpolitikai tartalom összeurópai témák helyett a mélynaív LMP-t kivéve általános sport. A roma integráció amúgy hivatalosan is össznépi EU téma és számos kérdést fog még felvetni a közeli és távoli jövőben. Remélhetőleg az objektív párbeszéd, tényfeltárás és nem a politikai hiperkorrektség mentén, mert az nyilvánvalóan zsákutcának bizonyult, ahogy másutt a bevándorlók integrációjának eddigi politikája is (vö Tony Blair híres beszéde: www.number10.gov.uk/Page10563 ).

SZDSZ: mókás, hogy egy kis pártnak mennyi pénze van szinte percenként új plakátokkal teletapétázni az ország minden zugát...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.06. 11:04:20

@Herr SturmLiberator: A "Szebb jövőt!"-ről pont ezt akartam mondani...

Omár: A többivel egyet értek. A Jobbik plakátja minden kreativitást nélkülöz. Nem tudom mire képesek, hogyha már az megerőltető, hogy 5en leüljenek egy kicsit brainstormingolni. (A Sokkoló pedig egyszerűen csak szarul néz ki, és még csak nem is sokkol.)

"Jobbik Okatatási- és Kulturális Kabinet vezetőjét, aki mellesleg 22 éves hölgyike"
Én is ezen filóztam. Aztán lehet, hogy egy lángész, csak még jól titkolja, és ő Klebelsberg és Hóman klónozott lánya.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.06. 11:10:52

"Jobbik Okatatási- és Kulturális Kabinet vezetőjét, aki mellesleg 22 éves hölgyike"
Ennek egy kicsit utána néztem, hátha találok valami oxfordi ötszöndíjat, vagy ilyesmit, ami megmagyarázná, hogy a "3. erő" miért pont őt teszi meg az egyik kulcságazat vezetőjévé.
www.gondola.hu/hirek/84251
Szóval ő Novák Előd felesége. Na így lépnek fel a mutyi ellen. :P

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.06. 11:26:29

@Herr SturmLiberator: @TaTa86.: Ezúton akkor elnézést kérek, a Levente Mozgalom nekem szimpatikus, és az én félreértésem volt akkor. Helyreigazításként azt hiszem legyen ez a komment elég, ha kimoderálok itt mindent, azzal nem lesz jobb...

Amúgy tényleg: a Jobbik és az MDF együtt fele annyi plakátot se tesz ki, mint a szadesz... Fura. Valakinek van mit a tejbe aprítania. Megérne egy vizsgálatot, az biztos...

A "hölgyike" problémája akkor megoldódott... A Vona Gábor se épp a jobboldalon kezdte a pályafutását, hanem valami (talán) szegedi ultrabalos bandában. Szóval őket én nem tartom se harmadik erőnek, se alternatívának. Ugyanolyan korruptak, osztogatók lennének a lényeges területeken.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.06. 11:33:15

@Omár: "A Vona Gábor se épp a jobboldalon kezdte a pályafutását, hanem valami (talán) szegedi ultrabalos bandában."

Ez mondjuk szerintem annyira nem gáz. A fideszes értelmiség 90%-a meg szadeszos volt, és öntudatos liberális. Szerencsére kinőttek belőle.

Jobbikos plakátot egyébként láttál már? (Mármint óriásplakátot. )

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.06. 12:05:34

@TaTa86.: Óriásplakátot még nem láttam.

Nálam az, ha valaki kommunista volt az főbenjáró bűn. Persze fiatalon az ember sok hülyeséget gondol jónak, de nem is 16-17 évesen csinálta ezt, hanem az egyetem alatt. Az pedig már számít. Akkor már kellett elég belátásának lennie. Ugyanez vonatkozik a nyilasokra is, de ez ugye nem aktuális, és mivel nincsenek is, ezért a kommunistákat vettem elő. Abból sajnos bőven van.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.06. 13:28:51

Vicces adalék az MDF-hez: 66 fős az EP-listájuk. Ez ám a totális önbizalom! Magyarország 24 képviselőt küldhet max. de ez nem zavarja őket....

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.06. 13:51:38

@Omár: Pedig megvan a logikája. Ez a demokratikus elkötelezettség egy újabb elvitathatatlan megnyilvánulása.

A teljes párttagságot feltették a listára.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 08:48:58

@Omár:

"Magyarország 24 képviselőt küldhet max. de ez nem zavarja őket..."

EEEEEEJNYEEEEEEEE

Az bizony 22 férőhely, nem 24, és listaindítás szempontjából nem is max. Azért 2004 óta változott egy s más, pölö belépett Bulgária, Románia és újra kellett osztani az EP tortát. A 66 is úgy jön ki MDF-nek, MSZP-nek, hogy a mx hely 3 szorosa állítható, azaz 22x3=66.

Mókás, hogy a Jobbik is 24 jelöltet indít, az meg pláne égő, hogy a kurva okos EU szakavatott LMP is. A szadesz, fidesz, mszp, mdf legalább utánaolvasott a hatályos szabályoknak.

Persze gondolom mind a jobbik, mind az lmp a 24 jelöltet majd azzal magyarázza ki, hogy az nem jelent semmit, hisz úgyis többen indulhatnak a fenttartott férőhelynél...

Ciki.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 10:31:01

@Herr SturmLiberator: Igen a 2006-os csatlakozás óta tényleg levitték 22-re... Kössz a helyreigazítást!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 14:00:21

@Omár: hecc kedvéért újabb kieg: 2007. jan 1 volt a csatlakozásuk dátuma :)

választásjogi kérdésekben ajánlom:

www.valasztas.hu

unalmasabb de hatályosabb a wikipedia cikkenél és fénymásolt vizsgatételeknél :)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 14:53:59

@Herr SturmLiberator: Igaz, igaz, de a köztudatban 2006-os csatlakozás van, avagy mondjuk így: a 2006-ban lezárult csatlakozási tárgyalások országai. :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 14:55:54

@Omár: jogászként nem köztudatból köllene merítened, szavazatszámláló bizottsági tagként se lesz jó vége :)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 15:05:17

@molaris: Ezt egyébként azon az országos tanácsi ülésen döntötték el, amit a pártszékház teakonyhájában tartottak. :P

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.07. 18:35:13

@Herr SturmLiberator: Szavazatszámlálóként nem ennek az ismerete a dolgom, hanem inkább az Alkotmány és a választási törvény beható ismerete. De azért igazad van, hogy tévedtem, és jogos is a pirongatás.

Ejj... ki mondta, hogy jogász vagyok? :DDDD

molaris 2009.05.08. 14:56:18

@Omár:
Na azért, hogy több tagot jelöl, szerintem nem baj. Jöhet ugyanis bármi közbe, és akkor nincs probléma. Betegség és bármi más. Tagot pótolni, pedig csak listáról lehet.