HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még ... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Jegyezzük meg: Biszku nem a koncepciós perek miatt állt a bíróság előtt, hanem a komcsi ... (2018.11.12. 17:35) No land for old SS
  • Counter: @Tata86: Ismerkedjünk meg az egységes szuverenitás szocialista állam- és jogelméleti tanával. A s... (2018.08.16. 12:17) Mindennapi kondícionálás
  • Counter: @Tata86: Nem elég Kunhalmi, most még Karácsony is előkerül?! Jellemző, hogy a "Karácsony" nevet o... (2018.08.15. 11:26) Mellek és bérek
  • Counter: @Tata86: Akkor Nagy mindig is olyan komcsi lesz, akinek helyén volt az esze, már akkor is. Békés ... (2018.07.31. 19:12) Nagy Imre emlékezete

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még az MSZP-ben is valószínűleg látják, hogy ebből a v... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Ezek jobbak, mint a PS/888 kombó, vagy nem? Amit az MSZP-DK csinál, az politika lett volna mondjuk legkésőbb 2006 előtt. Ma cargo cult. (2018.11.13. 10:47) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Olvass el néhány cikket az Alfahíren a szakadárokról(, vagy ugye a kurucon az ortodoxokról). Azért más hangnem. Ráadásul úgy gyalázkodnak,... (2018.11.13. 10:34) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Dehogynem vonják meg. A demokratikusoldalazás az LMP-vel és a Momentummal szemben: revolverezés. Azt jelenti, hogy "csatlakozz vagy nem vag... (2018.11.13. 10:13) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Márpedig nem vonják meg. Szépen mindig kiemelik, hogy "demokratikus pártok", "demokratikus oldal", amiben az új fiúk is benne vannak. Ez n... (2018.11.13. 09:29) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Az LMP-től és a Momentumtól ne vonnák meg a demokratikusellenzékitáborhoz való tartozás jogát? Hát dehogynem. A különbséget abban látom, h... (2018.11.13. 08:17) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Ami azt illeti az MSZP és társai viszonylag civilizáltan szakadtak-szakadnak. Túl nagy sárdobálás nincs, csak néha egy kis beszúrás a mási... (2018.11.12. 17:42) Akinek egy ribanc az exe
  • Utolsó 20

2009.05.08. 18:46 Omár

Mind bűnösök vagyunk!

Tegnap megtudtam a legfelsőbb igazságot, és úgy gondoltam, nektek is végre tudnotok kell: mind bűnösök vagyunk!

A minap részt vettem egy érdekes beszélgetésen, ahol többek között jelen voltak Bárándy Gergely, Herényi Károly, Lukács Tamás és Világosi Gábor képviselő urak. A sok-sok téma között, ami felvillant, többször visszatértünk a rendszerváltáshoz és arra, hogy hogyan vezetett kvázi onnantól egyenes út a mai válságig. Magát a vitát nem részletezném, mert nagyon hosszú volt, és fordulatos. Egy részt ragadnék ki, ami a politikai és gazdasági válság felelőseit érinti.

Sokszor meg-meg pedzetgette Lukács Tamáson kívül a másik három úriember, hogy bizony-bizony, a felelősség itt-ott, de mindenkit terhel. Van aki a 100 napos programok ész nélküli osztogatásának megszavazásában, más a magyar élelmiszeripar '92-es eladásával és ezzel tönkretételével, vagy az elmúlt 7 év elhibázott gazdaságpolitikájában találta meg a maga culpa-ját. Világosi úr, az SzDSz-es országgyűlési alelnök, mondta ki végül: mind bűnösök vagyunk! De nem csak a politikai elit, hanem a társadalom is, mert ugye, ők szavazták meg, az összes eddigi kormányt. A Gyurcsányról is mindenki tudta, hogy hazudik, hát hol élt az, aki nem tudta, hogy baj van, és csak hazudik? Mégis megszavazták! (sic!)

Na, kérem... Itt egy pillanatra leállt az agyamban a kerék, és jött a kék halál. 5 perc múlva újraindultak a gondolataim, és csendesen megjegyeztem, hogy ez azért mégsem így van egészen... Ugyan a nép valóban ostoba, még annál is ostobább, mint hisszük (bár szerintem ők pontosan tudják, mennyire is ostoba), de azért hadd mentsem fel őket (és ezzel együtt magamat is, mint a nép részét, ugye...): A pincér kihozta a kedves vendégeknek az étlapot, és a két főétel és a három köret közül lehetett választani. Mi csak rámutathatunk, hogy az adott palettából ki legyen inkább és az nem ugyanaz, mint ha az emberek tombolnának a Kossuth téren, hogy mi pedig követeljük X.Y.-t, hogy legyen képviselő, vagy kormánytag, ő pedig elpirulva besétál a T.Házba...

Nézzük meg más oldalról: a bololdal úgyis imádja az országot vállalatnak tekinteni (reméljük nem úgy végzi majd, mint Bajnai úr irányítása alatt az a 8-10, amit rekordidő alatt tönkretett), vegyük hát ezt a példát: egy vállalatnál a részvényesek közgyűlése megválasztja az igazgatósági tagokat, akik pár év alatt lenullázzák az amúgy erős piaci pozícióból indult céget, és utána széttárják a karjukat: hát bocsi, ti választottatok meg minket, tiétek is a felelősség! Egy picit abszurd, nem igaz?

A terjengő korrupció is szóba került, ott ugyanez a logika jött: "Kérem, ha csak 386 korrupt ember lenne az országban, minden rendben menne! Mert a hentes is lop, és a fodrász is adót csal..." Végülis... Ha egy valaki ellop egy almát, az ugyanolyan, mint ha más lopna egymilliót, nem? Alma-alma. Arra kérdésre pedig, hogy miért nem oldják fel a mentelmi jogot a legtöbb esetben, hatalmas oda-vissza durrogtatás kezdődött nevekkel, ügyekkel, mindkét oldalról. Végül Világosi úr ismét feltette a pontot az i-re (úgy tűnik ő volt a döntőbíró): el kell ismernünk, a politika csapatjáték, és aki nem tud csapatban játszani, az ne legyen politikus. Persze, hogy sok esetben kiálltunk párt- és koalíciós társainkért, amikor pontosan tudtuk, hogy vaj van a fején. Itt megjegyeztem Bárándy úr felé fordulva, aki köztudottan büntetőjogot oktat egyetemen, hogy szerény ismereteim szerint a társtettesek ugyanazt a büntetést kapják, amit az elkövető...

Talán nekik kéne levonni pár konzekvenciát, és szó nélkül felhagyni a politizálással, amíg igazán nem borul ki a bili, és esetleg, Uram bocsáss, felelősségre nem vonják őket!

24 komment

Címkék: politika válság rendszerváltás herényi károly felelősség lukács tamás gazdasági válság bűnösök bárándy gergely világosi gábor


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr371110363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sick_society 2009.05.08. 23:24:40

Egyet kell hogy értsek én is unom már, h mindig két vödör sz--- (szilárd halmazállapotú anyagcseretermék) közül lehet csak választani! Felőlem mehet az összes politikus a fenébe, jöjjenek új arcok minél többen!
Amúgy efejeztem az Arkan tigriseit, itt van ni: www.hirsarok.hu/node/24346
:-)
Amúgy ennek az LMP-nek utánanézett már valaki? Mert én már komolyan nem tudom mit gondoljak róluk, néha szimpik néha nagyon nem, jól jönne pár szubjektív vélemény!!

sick_society 2009.05.08. 23:25:23

Azt ismeritek, hogy mekkora az MDF támogatottsága?
-Egy herényi... :-)))))

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.09. 07:04:54

@sick_society: Az LMP-t én is nézegetem, meg a humanistákat is, csak óvatos vagyok, mert ilyen névvel így előre, max. hippiket tudok elképzelni, a liberalizmus meg a píííísz-rajongók pedig nem képesek hatásosan fellépni a kormányzatban. De Isten a tanúm, hogy mennyire kívánom, hogy ne így legyen!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.09. 12:31:34

@sick_society: Az LMP-HP-s gyerekek nagyjából rendben vannak. Alteros beütésű zöld-középbal erő, korrekt indulással. Nekem néha vérszegénynek tűnik az érvelésük, de ez én vagyok.

Eddig egyetlen komoly bakit lőttek, amikor elhívták DCB-t a kampánynyitóra, a vén benzineskanna meg kábé annyira volt képes, hogy a Fideszt le kell győzni, mert az csúnya populista.

Nálam ez a mentalitás hólapát-pozitív.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.09. 13:32:03

Egyébként igazuk van. Tényleg bűnösök vagyunk. Már rég fel kellett volna őket lógatni...
Mondjuk tőlük ez nem kis cinizmus, de megtehetik.

@sick_society: Lehet Más az SzDSz...
Nem tudom elképzelni, hogyha befutnak a szadesz volt szavazótáborával, akkor nem lesznek ugyanolyan bolsik mint az előd.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.09. 15:03:49

@TaTa86.: Ez nekem is megfordult a fejemben, hogy milyen gárdával áll elő az LMP... Tényleg reménykedek, hogy nem a fent vázoltak, de kínosan nagy az esélyrá. Amúgy nem csak volt szadeszosok fognak rájuk szavazni, hanem sok volt jobbos is. Ha megnézed a felméréseket, nem csak a baloldalból van elege a társadalomnak, az egész politikai elitből! Sose volt még ilyen alacsony a hajlandóság a szavazáson való részvételre....

sick_society 2009.05.09. 17:47:50

@Omár: így van, nagy a kiábrándultság mindkét oldalon! Remélem nem az lesz, mint a centrummal annakidején,bár az elég egyértelmű volt... Alig egy évünk van, jó lenne valaki, akivel/akikkel legalább nagyjából egyet tudok érteni, és nyugodt szívvel szavazni rájuk!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.09. 21:18:31

Omár4president!!!!!

(bólogat)

(vigyorog)

8D

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.09. 23:17:45

@sick_society: Mellesleg örömmel látom, hogy visszatértél köreinkbe, és gratulálok az Arkan-os cikkekhez, nekem nagyon tetszett mind a 3...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.10. 14:52:51

@sick_society: "jó lenne valaki, akivel/akikkel legalább nagyjából egyet tudok érteni, és nyugodt szívvel szavazni rájuk! "
Szerintem ilyen párt az életben nem lesz. Amíg általános szavazó jog van, és 5%-os küszöb addig biztos nem.

@Omár: Nem hiszem, hogy jobbosokat el tudnának csábítani. Daniel Khon-Bandit nem éppen húzónév. :P
Szerintem elég hamar "kibújik a szög a zsákból". Egy ideig lehet adni az ideológia-mentességet, de ezek a srácok olyan szinten balosok, hogy nem fogják sokáig bírni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.10. 16:11:58

@TaTa86.: Én is tartok ettől, bár meg kell jegyezni, hogy itthon 1. nem nagyon tudják, hogy ki az a Daniel Cohn-Bendit, 2. nálunk legalábbis marhára nem azt mérlegelik az emberek, hogy ki megy ki az EP-be, hanem a hazai politikai vélemény, szimpátia alapján szavaznak. Ezért ez a szavazás egy tökéletes mérőszalagja lesz a pártoknak, hogy ki-hogy áll. Egy pécsi, piliscsabai választás csak területi egységekre mutat valamit, az EP országosan... És éppen ezért én nem írom le az LMP-t. De nem tudok hinni benne, hogy normálisan, erélyesen tud politizálni egy megveszekedett pacifista, szabad szellemű bölcsész-gárda...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.10. 16:53:49

@Omár: ÁÁ nem igaz. A "Cohn"-t mindig elírom. :P

Kíváncsi vagyok mit nyújtanak az ep-n, de nagy jövőt nem jósolok nekik. Az a baj, hogy a célközönségük pont az a tömeg, amelyik nem megy el szavazni, vagy ha elmegy akkor az egyik nagy pártra ad protestszavazatot. Mivel a nagyokról legalább felületesen tudja(, vagy azt hiszi hogy tudja), hogy mit képviselnek.

Kis pártra szinte csak azok szavaznak akik otthon vannak a politikában, és eléggé fanatikusak ahhoz, hogy akár az elveszett szavazatot se sajnálják, őket pedig semmitmondó hippiszöveggel nehéz megnyerni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.10. 18:17:26

@TaTa86.: Azt hiszem megtaláltuk azt a témát amiben szinte teljesen egyetértünk! :)

Mondjuk szerintem ők nem a "tömegre" utaznak, hanem az SzDSz "volt" szavazótáborát igyekeznek első sorban megnyerni, és azokat, akik "kiábrándultak". Nem az első országgyűlési választás mutatja majd meg, hogy valóban kik is ők, mire k is képesek, hanem a második... ha megérik... Egy kis, új pártnak nem egyszerű túlélni az "első telet", pláne, hogy elutasítja a politikai populizmust (amiben én nem látom mi a hiba, a pártok így is-úgy is elvtelenek lassan).

Loach · http://thumb8.webshots.net/t/55/455/4/70/8/2077470080100200348FjoMqj_th.jpg 2009.05.13. 00:06:14

Felelősségre őket?!?!? Ugyan kérlek...Ahhoz minimum Jézus kellene, ha nem nagyobb hatalom...Tudod, a keserű tapasztalatok.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.13. 06:15:52

@Loach: Persze, én is csak ironikusan jegyeztem meg, ez nem az az ország... De azért egyszer-egyszer a magyarságból is előtör, mint '56-ban pl. és akkor pár ÁVO-s lengedezett a fán. Persze nem ezt kívánom, meg teljesen valószínűtlen is, de azért egy szép, nagy per a ludasok ellen jót tenne... (Érdekes ez a szó: ludas. Mintha Bajnai erre a jelzőre készült volna egész életében! :) Persze-persze, a liba nem lúd, tudom, csak fantáziáltam...)

Loach · http://thumb8.webshots.net/t/55/455/4/70/8/2077470080100200348FjoMqj_th.jpg 2009.05.14. 08:13:08

@Omár: És akkor jöhetne Lúdas Matyi, és elnáspángolhatná mindet, de nem háromszor, hanem háromszázszor :D

Scala 2009.08.11. 18:38:16

@mefisto: Az LMPről írtakban nagyon, de nagyon egyetértünk. :-)
DCB?

A postban említett vita alatt, az amúgy kórosan alacsony vérnyomásom gyorsan felszökkent volna (Napkelte-effekt), a közepétől pedig rázott volna a röhögés.
Másik reakcióm a cinizmus, de az állítólag bezavar a saját jóllétbe is.
A Bárándy gyerek meg egy karrierista, nem vette a lapot gondolom.

Scala 2009.08.11. 18:39:38

@TaTa86.: A Lehet Más az SzDSz (k...va jó szöveg!) -ben van valami, van egy ilyen félelmem. :-D

Scala 2009.08.11. 18:45:21

Na, azóta végigvettem az összes kommentet: Igen, Daniel Cohn Bendit. Bár nemtomki, de oké.
@TaTa86.: @Omár:
A kis pártra kik szavaznak dologban én is egyetértek. Csatlakozom. :-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 19:50:29

@Scala: Daniel Cohn Bendit a '68-as párizsi diákhőbörgés egyik vezetője volt, németországi zsidó családból származó, Franciaországban élő emberke. Valami európai liberális nagykutya. Ki hitte volna.

Az egyetértésnek mindig örülök! :-)

Scala 2009.08.11. 22:33:38

@Omár: Köszi. :-) Most már ezt is tudom.
Bevallom nem vagyok penge nki (bal)lib. történelemből, valahogy nem volt része a nevelésemnek... ;-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 22:56:50

@Scala: Nem aradtál le semmiről. Igen csúnya a srác. Olyannyira, hogy még a franciák is ki akarták toloncolni... :-p
Amúgy ez az egész '68-as felhajtás... Utálomezt az évet. A nyugati féltekén (Európának persze) egy dolog tartotta lázban őket: a franciák először jöttek rá, mekkora buli valami piszlicsáré probléma miatt hetekig gyújtogatni, autókat borogatni, utána meg hősként ünnepelni a endőrök által lelkiismeretesen összevert marha társaikat... ja, és ők valamiféle nagy generációnak tartották magukat... pf...

A keleti blokkból meg azt a szerencsétlen megmozdulást tarják számon, amit a csehek játszottak le, prágai tavasz néven. Perszeez lett a nugat által ismert keleti ellenállás... Véletlenül sem 56, mert ott harc is volt. A csehek a maguk szokásos módján egy lövést nem adtak le. Na, szóval az a bizonyos 68... felejtős év volt.

Scala 2009.08.12. 00:34:38

@Omár: Úgy van, és a döbbenet, amikor a az ex-német kancellár és az ex-angol miniszterelnök ebből a szétcsúszott generációból befut. Pfffff.
Osztom ezt a nézeted! :-)
Bár a férjem ebben a '68-as témában vehemensebb. :-)))