HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még ... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Jegyezzük meg: Biszku nem a koncepciós perek miatt állt a bíróság előtt, hanem a komcsi ... (2018.11.12. 17:35) No land for old SS
  • Counter: @Tata86: Ismerkedjünk meg az egységes szuverenitás szocialista állam- és jogelméleti tanával. A s... (2018.08.16. 12:17) Mindennapi kondícionálás
  • Counter: @Tata86: Nem elég Kunhalmi, most még Karácsony is előkerül?! Jellemző, hogy a "Karácsony" nevet o... (2018.08.15. 11:26) Mellek és bérek
  • Counter: @Tata86: Akkor Nagy mindig is olyan komcsi lesz, akinek helyén volt az esze, már akkor is. Békés ... (2018.07.31. 19:12) Nagy Imre emlékezete

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még az MSZP-ben is valószínűleg látják, hogy ebből a v... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Ezek jobbak, mint a PS/888 kombó, vagy nem? Amit az MSZP-DK csinál, az politika lett volna mondjuk legkésőbb 2006 előtt. Ma cargo cult. (2018.11.13. 10:47) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Olvass el néhány cikket az Alfahíren a szakadárokról(, vagy ugye a kurucon az ortodoxokról). Azért más hangnem. Ráadásul úgy gyalázkodnak,... (2018.11.13. 10:34) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Dehogynem vonják meg. A demokratikusoldalazás az LMP-vel és a Momentummal szemben: revolverezés. Azt jelenti, hogy "csatlakozz vagy nem vag... (2018.11.13. 10:13) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Márpedig nem vonják meg. Szépen mindig kiemelik, hogy "demokratikus pártok", "demokratikus oldal", amiben az új fiúk is benne vannak. Ez n... (2018.11.13. 09:29) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Az LMP-től és a Momentumtól ne vonnák meg a demokratikusellenzékitáborhoz való tartozás jogát? Hát dehogynem. A különbséget abban látom, h... (2018.11.13. 08:17) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Ami azt illeti az MSZP és társai viszonylag civilizáltan szakadtak-szakadnak. Túl nagy sárdobálás nincs, csak néha egy kis beszúrás a mási... (2018.11.12. 17:42) Akinek egy ribanc az exe
  • Utolsó 20

2009.05.20. 06:50 Omár

HP - Humanista Párt vagy Hippi Párt?

A HP legutóbb a Parlament előtti akció alkalmával fejezte ki, hogy mit is tenne, ha mandátumot kapnának a június 7-i választásokon. Tessék:

"A Humanista Párt a Parlament előtt tartott sajtótájékoztatót, ahol Várady Tibor elnök arról beszélt: Magyarországnak a békét kell képviselnie a NATO tagországai között, ezért haza kell hívni a magyar katonákat Afganisztánból és szorgalmazni kell az atomsorompó egyezmény betartását. A Humanista Párt azt szorgalmazza, hogy az Európai Alkotmány foglalja magába a háború elutasítását és a teljes nukleáris leszerelést. Az európai országok csapatait azonnal vonják ki minden megszállt területről."

Már reménykedtem, hogy az állatbarát, neoliberálisnak tűnő HP talán tanult a történelemből, és nem Woodstockba mereng vissza. De úgy tűnik, még jobban a fellegekben járnak, mint az SzDSz valaha! Mi szereljük le a világ atomarzenálját?! Ok, a magyar fegyverraktárak mélyére nézünk, és minden atomfegyverünket kiszórjuk, ezt megígérhetjük... (Nevetséges)
Hívjuk haza a csapatainkat... (Mintha több hadosztályunk csizmája alatt nyögne a fél Közel-Kelet...) De a NATO-ban azért maradjunk tagok, nem igaz? Ez is egyfajta mai liberális gondolkodás, hogy a jogok érdekesebbek, mint a kötelezettségek, és ilyen-olyan indokkal ez utóbbit igyekeznek el is kerülni. A háború elutasítása pedig szerintem legalább '45 óta alapelv Európában. De aki szétszéleszti a seregét, világbékét vizionálva, az már tudjuk mit kap. (Igen, kedves liberális testvéreink, köszönjük Trianont...)

Ha kivonnák az európaiak a békefenntartóikat, azt hiszem nem sok minden épülne a világ eldugott, poros fészkeiben, sőt, még nyugodtabban lődöznék egymást halomba a kedves őslakosok. Tudjuk, hogy a humánum egész más értelemmel bír Afrikában és Ázsiában. Ha újabb, színes-szagos genocídiumok kellenek, akkor csak tessék...

Komolyan, most valamit nagyon mélyen eltaláltak humanista barátaink bennem. Pedig őszintén reménykedtem, hogy "no lám, valakiknek talán sikerül jobbá tenni a politikát". Csalódnom kell majd, egyre jobban úgy érzem...

27 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr161132730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 11:44:55

Au! Ez fájt!

Mondjuk az tök jó, hogy a humanisták húsz körömmel ragaszkodnak az elveikhez, de ez így gyakorlati megvalósításban halvány.

A katonák hazahívása tényleg ellentétes a humanista célokkal. Tartottam tőle, hogy Obama is átesik a ló túloldalára, de szerencsére ő is belátta: az emberi jogokat a válságövezetekben a békefenntartók biztosítják.

Srebrenica nem ismétlődhet meg! Soha többé!

(Trianont spec nem tudom, miért hoztad fel, az nem nagyon kapcsolódik ide. )

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 12:27:38

@mefisto: Trianont annyiból találtam érintettnek, hogy az is (a területvesztés mértéke) a liberálisoknak köszönhető, lásd Linder Béla magasröptű, liberális, pacifista "gondolatai":„Nem kell hadsereg többé! Soha többé katonát nem akarok látni!”, illetve: „Esküdjenek meg arra, hogy gyermekeiket olyan szellemben fogják nevelni, hogy ezentúl minden háborúnak a lehetősége ki legyen zárva.” Ennyi.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 12:29:24

Ja, és nem értem, miért nem mondták azt is, hogy szorítsuk rá Oroszországot, Amerikát és Kínát, hogy ne gyártsanak többé fegyvert. Illetve a már meglévőkből alakítsanak égő pííísz-jelet a Holdon, hogy lássák az alienek, hogy nem akarunk mi bántani senkit! :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.20. 13:02:25

Jó cikk, egyet értek.

Mondjuk azt komolyan nem tudom, hogy a HPsek ezt mégis, hogy gondolták? Tilcsák Bea háborút? Ezt Kínával és Oroszországgal is megbeszélik?

Amúgy a HP miért neolibsi? Nekem úgy tűnik elutasítják a szabad versenyt.

@mefisto: "Trianont spec nem tudom, miért hoztad fel, az nem nagyon kapcsolódik ide."

Ahogy Omár is írta: Linder szétzüllesztette majd leszerelte a 800.000es Magyar Honvédséget. Így tudtak az oláhok és csehszlovákok csúzlikkal eljutni Budapestig.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 15:14:26

@Omár: @TaTa86.:

Jó, a trianoni összeomlásban erősen közrejátszott a Károlyi-kormány túlhajtott liberalizmusa, bár ezt én már szimplán szuicid idiotizmusnak tekintem.
(Nem tehetek róla, nekem a "liberális", az Tisza István, aki ha a beszéde alatt belelőnek az emelvénybe, megállapítja, hogy a tisztelt ellenzéki képviselő úr marhára nem tud célozni, aztán folytatja a beszédet.)

A humákokra azért ez a szuicid hajlam szerintem nem jellemző; ez markánsan SZDSZ-karakter.

Ezzel együtt tény, hogy az emberi jogok védelme és a nemzetközi békefenntartó erők felszámolása nem összeegyeztethető.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 15:38:13

@mefisto:

OFF: "(Nem tehetek róla, nekem a "liberális", az Tisza István, aki ha a beszéde alatt belelőnek az emelvénybe, megállapítja, hogy a tisztelt ellenzéki képviselő úr marhára nem tud célozni, aztán folytatja a beszédet.)"

Nobel díjas definíció!

IN: békefenntartók visszahívása nem hülyeség Afganisztánban, arrafelé épphogy az egymás hentelése a népi hagyomány, hiába erőltetjük a civilizációt. Maguktól kell megtenni a kezdeteket, olasz/osztrák módra a hadseregnek közbiztonsági funkciót ellátva inkább a hazai vidéki békefenntartás lenne mostanság a fő cél... na meg egyéb ENSZ/Nato missziók is vannak több értelemmel: Libanon, Ciprus, Bosznia, na ezek inkább érintenek minket és inkább van értelmük, mert ezeken a helyeken van békére szomjazó többség. Másfelől Afganisztánban egy iszlám országokból álló ENSZ misszió lenne célszerű, így a tálibok nem tudják kijátszani a "keresztes hadjárat elleni dzsihad" kártyát. Egy kis pragmatizmus... mert a jelenlegi "békemisszió" valójában csak az USA presztízs projectje, pont emiatt is van halálra ítélve, mint a demokrácia erőltetése a kommunizmusra áhítozó Vietnamban a hetvenes években.

Az, hogy humákjaink felhővitézek... na ja... nem meglepő. Egzotikumnak kellemes ez a naiv hozzáállás, csak mainstream ne legyen Jászi módra...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 16:12:58

@Herr SturmLiberator: Pontosan. Megférnek, sőt, mindenképpen örülnék neki, ha a magyar Országgyűlésben benn lennének, de irányítókként elképzelhetetlen a szerepük... Totális katasztrófa lenne. Mint mindig a történelem során, ahol liberálisok töltötték be ezt a pozíciót. És ne tessék itt Tiszával meg Deákkal jönni! Tegyünk fel két kérdést: mi volt a konzervativizmus és a liberalizmus akkor és ma, valamint napjainkban ha élnének ezek a kiváló férfiak, akkor vajon melyik irányzat iránt köteleződnének el? Azt hiszem több magyarázatra nem szorul a dolog...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 16:16:12

@Herr SturmLiberator: Abban viszont mélységesen igazad van, hogy iszlám rendfenntartók kénének. Csak ugye az USA (de elsősorban Izrael) retteg attól, hogy az arabok egységesek legyenek. Így is a zsidók egyetlen történelmi szerencséje az, hogy van síita meg szunnita ága a nagy ellenségnek. Ha nem lenne, már rég leradírozták volna őket a palettáról. Lássuk be, nem épp a nekik legkedvezőbb helyen van a kis országuk... És pont ezért kellenek oda az európai katonák is. De mindegy, ebből se lesz semmi, de teljesen igazad van. Ámbár politikusi szinten ez a szintű álmodozás már valóban idiotizmus...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.05.20. 19:19:34

@Herr SturmLiberator: Szerintem jó dolog volt Afganisztánba, Irakba küldeni a katonákat.
Csak nem kéne ez a képmutatás: "békefenntartók".
Miért nem lehet annak nevezni ami: gyarmatosítás. Egyszer a keresztények mennek el Jeruzsálemig, aztán mikor a muszlimok állnak jobban ők dihádoznak el Bécsig (, ezt mi pont megszívtuk :P), most megint a keresztény(-zsidó)k állnak jobban, úgyhogy mi megyünk oda.
Így van ez rendjén. Valahol ki kell képezni a katonákat, a cigányokat/négereket/törököket helótának használni meg nem PC, úgyhogy arra vannak most a muszlimok.

@Omár: "Lássuk be, nem épp a nekik legkedvezőbb helyen van a kis országuk.."
Ha szabad egy kicsit összeesküdni: nem véletlenül. Az izraeli szerintem jelenleg az egyetlen életképes társadalom, amelyik tényleg meg tudja magát védeni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 19:26:16

@TaTa86.: Ezt alá kell írni. Gyakorlatilag nem volt olyan támadás Izrael ellen, ami ne az ő területükön kívül végződött volna. És hiába, hogy Amerika a "láncos kutyája", és elárasztja őket fegyverrel, a technika nem minden: ezt a II. vh. és Vietnam is ékesen bizonyította...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.20. 22:42:58

@Herr SturmLiberator: Köszönöm! A legjobb mondatok mindig spontán módon születnek! :)

@Omár: A békefenntartó missziók látszólagos eredménytelensége miatt néha bennem is elszáll a biztosíték. Ott van Afganisztán, ahol amellett, hogy szétrohadt az ország, a köcsög tálibok legjobb szórakozása, hogy kivégzik azokat a lányokat, akik iskolába mernek menni. Afrikában meg ahogy sikerül európai pénzből egy várost úgy-ahogy felépíteni, jön valami hülye nevű felszabadítási szervezet egy szemüveges küldetéstudatú vezetővel, és lerombolja az egészet.

Szívem szerint én is azt csinálnám, hogy kiosztanék háromtucat atombombát csinos kis citromsárga-háromszöges matricával, mellékelnék hozzá egy szuahéli/turinami/manumanu nyelvű használati utasítást, hogy "Gombot megnyom és FUT", aztán hajrá! Megnéznénk a tüzijátékot, Schwarzenegger leforgatná a Terminátor 7. kezdő képsorait, aztán ahogy elült a por, mennénk vissza gyarmatosítani.

Csak sajna ezt nem lehet. Bármennyire is szar a helyzet, meg bármennyire is tele van a világ életképtelen, közveszélyes, géppisztoly-pozitív kategóriás idiótákkal, szükség van a nemzetközi katonai jelenlétre. Azokon a helyeken csak ők biztosítják az emberi jogokat - konkrétan, hogy ne darálják le kombájnnal a szomszéd törzs összes csecsemőjét.

molaris 2009.05.21. 04:56:59

@Omár:
Vietnam politikai bukta volt. Westmoreland őrjöngött, mert nem engedték harcolni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.21. 09:36:57

Aszongya: Vietnamot valóban le tudták volna gyalulni a GI Joek ha szabad kezet kapnak, de megtartani már nem - lásd a kevésbé dzsungeles irak/afganisztán... lázadozó területeken a megmaradás a lehetetlen, nem a lerohanás.

A "békemisszióknak" kétségen kívül meg van az az előnye, hogy ott születik a magyar honvéd. A hazai tornázgatás nem pótolja az éles helyzetet, harcot, napi életveszélyt. De ezzel aztán vége is az előnyöknek.

Amúgy az "emberi jogok" arrafelé nem létező fogalom, sokszor a "civileket bombáztak" sztori mögött is az van, hogy egymást jelentik fel a szomszéd faluk tálibkodásért az amcsiknál, noha csak a legelőre/kecskére fáj a foguk. Let God sort 'em out. Az amazonas mélyén lévő kannibálokkal se foglalkozunk. Afganisztánba is csak a terror-kiképző táborokat kell időnként napalmozni, oszt jónapot. Ez ment ugye a lerohanásig is, nagyobb sikerrel, mint a mostani demokratikus kísérlet. Szépen ellátjuk fegyverrel a kategóriákkal normálisabb néhai "északi szövetség" területeit, majd elharcolnak házon belül a neandervölgyi tálibokkal. Vagy megunják, vagy legalább lekötik egymást.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.21. 10:08:26

@Herr SturmLiberator: Tehát hagyjuk a rákba az egész nemzetközi békefenntartást, és ha kinő egy termetesebb sátortábor a dzsuvából, ami kezd veszélyes lenni, akkor lövünk egy rakétát, oszt jónapot?

Ez a verzió szerintem életveszélyes!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.21. 11:04:03

@mefisto: nem éppen (+ nem emléxem, hogy a békefenntartás egészét fikáztam volna). A szükség szerint odabombázós módszer volt a divat Afganisztánnal szemben tíz évig és manapság semmivel se jobb a helyzet, inkább rosszabb. 2001 9/11 óta ugyanúgy kilóra termelik az öngyilkos merénylőket, sőt már Pakisztán egyes részeit is kezdik elfoglalni a tálibok. A tények makacs dolgok. A békefenntartás nem általános orvosság, mint az aszpirin. Más helyzet, más eszközt igényel. Az oroszoknak is úgy sikerült a hasonlóan vadember csecseneket "pacifikálni", hogy saját megszálló egységek (eredménytelen) erőltetése helyett feltápoltak egy kollaboráns szövetségest. Divida et impera.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.22. 14:55:08

@Herr SturmLiberator: A helyi rendfenntartó rendszer bevezetésével teljesen egyetértek, ez tiszta sor.

Az odabombázós módszerrel az a bajom, hogy ha magukra hagyjuk a válságrégiókat, ott garantáltan tömeggyilkosságok lesznek. Kizárólag ezért vagyok a békefenntartó műveletek pártján.

Amiket a missziókra mondtál kritikának, azzal meg megint egyetértek.

HaKohen 2009.05.22. 18:10:06

@Omár:

"Soha többé katonát nem akarok látni!”

Rosszul emlékszem, hogy ezt valami ferencjóska nevű liberális mondta?

Egyébként szerintem liberális=/=humanista; az idézet V.T.-tól pusztán nettó ostobaság.

HaKohen 2009.05.22. 18:14:59

@TaTa86.:

"Tilcsák Bea háborút? Ezt Kínával és Oroszországgal is megbeszélik?"

Lemaradtam valamiről? Tilcsák Bea egy vadonatúj csillag Fásy Ádám avagy Harsányi Levente egén?

Én hajlandó vagyok szóval tartani a hölgyet, amíg kitör a béka (bocs: béke). A kínai és az orosz nagykövet már biztosított egyetértéséről.

HaKohen 2009.05.22. 18:18:04

Nem tom, jól-e értettem (tetem) rögeszme-cseréteket a fentiekben? Hadd foglaljam össze a saját szavaimmal:

Vannak az indulataink. Vannak az ábrándjaink. És van a realitás. :-((((

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.22. 20:39:02

@HaKohen: Kb. És egy biztos: a HP nem a realisták csapatát ékesíti... Viszont szerintem attól vagyunk emberek, hogy érzéseink is vannak, és ez enged némi "rögeszmét" az elvek terén. ezek nélkül robotok lennénk. Persze nem mindegy, hogy mi az az alapelv... HaKohen, te mindig előhozod valahogy az élet megfejthetetlen titkait... A nőkről mikor beszélünk? :D

HaKohen 2009.05.26. 14:55:52

@Omár:

A Tilcsák Bea talán nem nő?

Vagy éppen összemegy?

Btw beszéljünk a nőkről. Node ti vagytok a blog szerzői, nemdebár?

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.26. 19:27:39

@HaKohen: Jó, nem sokára teszünk egy nagy kitérőt, mert ennek a blognak a politika a fő témája, és főként az emelkedettebb, és csak másodsorban a napi. De azt hiszem ez megér egy laza vitát! :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.27. 16:25:56

@Omár: kössük össze a kellemeset a hasznossal, beszéljünk női politikusokról... van friss hús a terepen...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.05.27. 17:39:26

@Herr SturmLiberator: Ez se rossz ötlet, majd megoldjuk valahogy! :D Most tényleg sok a nő, pl. a maszopban. De... majd meglátják, mire jók... A történelem során kevés női politikus érdemel említést... És ezek nem azok.

HaKohen 2009.06.03. 13:41:16

@Omár:

Golda Meir, Margaret Thatcher, Madeleine Albright jut eszembe hirtelen (Angela Merkelhez még nincs történelmi távlat). Persze, ezek egyike sem a magyar történelemben homorított.

Persze, tényleg kevesen voltak a nők. Éppen ezért nem kellene a politikán kívül körülnézni? Ott azért többen vannak említésre méltók! (Csak Kiszel Tündétől kíméljetek meg.)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.03. 15:49:06

@HaKohen: Majd kiutaljuk Genorazzo Máriát. Oszt vissasírod Kiszel Tündét :)))

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.03. 20:29:34

@HaKohen: Igen, igen... Kéthly Annát nem elfelejteni!!! ;)