HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még ... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Jegyezzük meg: Biszku nem a koncepciós perek miatt állt a bíróság előtt, hanem a komcsi ... (2018.11.12. 17:35) No land for old SS
  • Counter: @Tata86: Ismerkedjünk meg az egységes szuverenitás szocialista állam- és jogelméleti tanával. A s... (2018.08.16. 12:17) Mindennapi kondícionálás
  • Counter: @Tata86: Nem elég Kunhalmi, most még Karácsony is előkerül?! Jellemző, hogy a "Karácsony" nevet o... (2018.08.15. 11:26) Mellek és bérek
  • Counter: @Tata86: Akkor Nagy mindig is olyan komcsi lesz, akinek helyén volt az esze, már akkor is. Békés ... (2018.07.31. 19:12) Nagy Imre emlékezete

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még az MSZP-ben is valószínűleg látják, hogy ebből a v... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Ezek jobbak, mint a PS/888 kombó, vagy nem? Amit az MSZP-DK csinál, az politika lett volna mondjuk legkésőbb 2006 előtt. Ma cargo cult. (2018.11.13. 10:47) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Olvass el néhány cikket az Alfahíren a szakadárokról(, vagy ugye a kurucon az ortodoxokról). Azért más hangnem. Ráadásul úgy gyalázkodnak,... (2018.11.13. 10:34) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Dehogynem vonják meg. A demokratikusoldalazás az LMP-vel és a Momentummal szemben: revolverezés. Azt jelenti, hogy "csatlakozz vagy nem vag... (2018.11.13. 10:13) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Márpedig nem vonják meg. Szépen mindig kiemelik, hogy "demokratikus pártok", "demokratikus oldal", amiben az új fiúk is benne vannak. Ez n... (2018.11.13. 09:29) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Az LMP-től és a Momentumtól ne vonnák meg a demokratikusellenzékitáborhoz való tartozás jogát? Hát dehogynem. A különbséget abban látom, h... (2018.11.13. 08:17) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Ami azt illeti az MSZP és társai viszonylag civilizáltan szakadtak-szakadnak. Túl nagy sárdobálás nincs, csak néha egy kis beszúrás a mási... (2018.11.12. 17:42) Akinek egy ribanc az exe
  • Utolsó 20

2009.07.21. 13:49 mefisto

Politikai Pantheon

 

A szlovák nyelvtörvény hatására rég nem látott összpárti egyetértés jött létre. Mind a négy parlamenti párt, a Fidesz, a KDNP, az MSZP és az SZDSZ is azt az egybehangzó álláspontot képviseli, hogy a kisebbségi nyelv korlátozása alapvető emberi jogokat sért, ezért elfogadhatatlan. (Az MDF már nem számít parlamenti pártnak, ezért ők kimaradtak az egyeztetésből.) Ez az összpárti, nemzeti összefogás jelentős eredmény (még ha létrejöttének indokai két párt esetében merőben pragmatikusak is); még rengeteg olyan ügy van, amiben egy nemzeti konszenzus meghatározásával komoly eredményeket lehetne elérni.
Egy kérdés azonban ebben az ügyben megválaszolatlan. Ha a jelentős, intézményesített parlamenti képviselettel rendelkező pártok összefogása a cél, akkor ebből a formációból a Jobbik miért maradt ki?
Az európai parlamenti választás ugyanis alapvetően újradefiniálta a mainstream politikai erők névsorát. (Az átrendeződés természetesen még nem zárult le: az SZDSZ még meg tudta őrizni jelentőségének látszatát, az MDF kiesése viszont már egyértelmű.) Ebben az új paradigmában pedig a Jobbik elsővonalbeli helyzete egyértelmű. A három EP-mandátum jelentősége nemcsak szimbolikus – egy esetleges Szlovákia elleni diplomáciai hadjárat során sem elhanyagolható tényező.
És itt most nem arról van szó, hogy szeretjük-e a Jobbikot, vagy nem szeretjük. (Személy szerint nem szeretjük.) Itt és most arról van szó, hogy egy, a magyar nemzetet – elsődlegesen annak felvidéki részét – érő közvetlen, posztfasiszta támadás ellen képesek vagyunk-e felvonultatni a magyar politikai szféra teljes elsővonalbeli erőit, vagy marad a megosztottság.
Természetesen nagyon nem mindegy, hogy egy ilyen éles diplomáciai helyzetben a Jobbik képes lesz-e adekvát módon reagálni, avagy produkálnak valami olyan hülyeséget, amivel kiröhögtetjük magunkat. Ez azonban már Vona Gábor és Morvai Krisztina politikai felelőssége. Ha valóban komolyan veszik a nemzeti érdekek képviseletét, akkor nem fognak hibázni.

17 komment

Címkék: jobbik vona gábor szlovák nyelvtörvény


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr101258879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.21. 14:34:47

Jó poszt! Egyet értek.

"posztfasiszta támadás"
Hol van itt akármilyen fasiszta?

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.21. 15:13:26

@TaTa86.: Szlovákiában vannak egy páran. A java kormányon.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.21. 20:57:20

@mefisto: Én egyet sem látok. Kisebbségi komplexusos, iq-fighter alkoholistákat jó sokat.

Sem az Smer-SD, sem az SNS nem fasiszta.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.21. 21:48:39

@TaTa86.: Gerincbántalmakkal (!!!) küzdő, erős populista vénával megáldott voluntarista miniszterelnök a magyarellenes érzelmek felkorbácsolásával, nettó belpolitikai indíttatásból beterjeszt egy törvényt, ami a legprivátabb privátszférát kívánja sztrikt módon szabályozni, és ehhez egy rémesen bárdolatlan rendőrállami szankciót csatol.

Ha ez nem fasizmus, akkor Musso is frankón liberális volt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.21. 21:55:05

@mefisto: Én nem tudok ilyen törvényről a fasiszta Olaszországban. Szóval igen: szerintem Musso liberális Ficó Róbertékhez képest.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.21. 22:38:28

@Kivlov: Adjon az Isten! ;)

@TaTa86.: Azért ne a nevük alapján, hanem a tettük alapján ítéld meg a kedves tót urakat. A vezető politikusaik, értsd: fico robi és slota jancsi, ugyanolyan elvakult fasiszta barmok, mint az imádott hlinkájuk is volt pl... Annyit is érnek. És pont ez a gyengeségük tudata az egyik ok, ami arra sarkallja őket, hogy ilyen otrombán támadjanak.

Na, de ezen hiába kapunk agyvérzést. De ha az EU-ban van egy szikrányi becsület is, legalább a saját alapelveik iránt (amely szerint minden EU-s ország nyelve hivatalos nyelv, amelyen bármely országban benyújtható, bármilyen papír, a fordítás az adott államot terheli...) akkor rákoppintanak az autótolvajra meg a haverjára. ha nem, akkor... ennyit róluk.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.21. 23:14:31

@Omár: A fasizmus, egy egész humánus, sovinizmustól (nagyjából) mentes(, ha az albánokat nem tekintjük embernek, de miét is tennénk? gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/07/21/az_albanok#comments )
működő rendszer volt. Mussolini egész jól végezte a dolgát.
Szerintem nem kéne őket egy lapon említeni a tót "elittel". A fasiszták nem voltak elvakult barmok.

Az EU röhejes. Nem vágom miért jó ez nekik, ezzel csakis a magyar(, és ezzel párhuzamosan a tót) nacionalizmust erősítik. Amit ők nem szeretnek.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.22. 01:50:11

@TaTa86.: Au! Azért az olasz fasizmust már ne gondoljuk működőképes, humánus rendszernek! Én még az akkori osztrák korporativizmust sem tartom szimpatikusnak, pedig a sógorok aztán tényleg csak lightosan nyomták.

Meg különben is! Ne tekintsünk má mintának egy olyan népet, akik hadi kérdésekben a farkukkal való helikopterezésen kívül másra nem voltak képesek, a pizzai ferde tornyot is meg csak úgy reagálták le, hogy "putttánna"!!! (Ha már gyuloltellensegeink... ) XDXDXD

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.22. 18:25:10

@mefisto: Természetesen a digók is gyűlölt ellenségeink!
Nyilván valóan a macskaevő nyámnyila macsók soha nem érhetnek fel hozzánk, de a tótokhoz hasonlítani őket talán túlzás. XD

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.22. 19:08:12

@TaTa86.: Én nem látok ilyen szignifikáns különbséget. De a kérdés eldöntése végett jól egymásra ereszthetnénk őket. Aztán a végeredmény vagy egy olasz uralom alatt álló (Észak-)Szlovákia, vagy egy szlovákok által annektált Olaszország lenne.

Nem tudom, hogy mi, vagy a németek élveznénk-e jobban az akciót.

XDXDXD

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.07.22. 19:51:40

@mefisto: Valóban teljesen fölösleges, hogy e két szánalmas nép egyszerre szomorítsa Európát, és fénylő gyöngyszemét a magyarokat.
Bőven elég lenne egy is belőlük.
Veszteni nem veszthetünk. Amit "Szlovákiában" magyar munkások építettek, még száz éve, ahhoz a digók hozzá sem mernek érni, nincs az a makaróni ami lerombolna egy magyar várat. Csak az alsóbbrendű szláv tákolmányokban tudnak kárt tenni, azokért meg nem kár.
Olaszországnak utoljára több mint fél évezrede volt magyar uralkodója, ehhez mérten értéktelen koszfészek.

XD

molaris 2009.07.23. 10:06:27

@Omár:
KORREKT, ÍGY KELL, EGYETÉRTEK!!
@mefisto:
Kell a kemény hang, és remélhetőleg ez a magyar parlamentben is meg fog nyilvánulni. Nem lehet, hogy velünk töröljék minden alkalommal a padlót. Amennyiben ezt a Fidesz nem érti meg, el fog bukni. Seres Máriáék is keményebbek mint a Fidesz, pedig egy konzervatív bal tömörülés.
/Jaaa!- és adekvát, nem "adekvált". Bocs!!::))/

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.23. 15:16:22

@molaris: Pontosan. Nem elvtelenül kéne félni a Jobbiktól, hanem meggondolni, minek köszönhetik a népszerűséget. És a recept egyszerű: nem félni a saját árnyékunktól, meg a ballib oldal köpködésétől, hanem korrektan felvállalni amit fel kell, és kész.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.23. 16:00:07

@molaris: Jó, jó, legyenek kemények - de azért a Jobbik is fékezheti magát, mert néha olyan célokat követel meg másoktól, aminek az esélye alulról horzsolja a 0,00003%-ot...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.23. 16:00:40

@molaris: Adekvát, persze. Rögtön javítom, köszi!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.07.23. 17:15:12

@mefisto: Ez a gyengéjük. A 16 évesekre jellemző politizálás még nyomokban fel-fel bukkan, a kelleténél többször is. Reméljük megedződnek, és akkor nem csipa lesz ez a párt az ország szemében, hanem építő jellegű. Megkockáztatom, hogy akár pont ők hozhatják azt az árhullámot, ami nagyban tisztára tudná mosni a mai politikai fertőt...