HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még ... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Jegyezzük meg: Biszku nem a koncepciós perek miatt állt a bíróság előtt, hanem a komcsi ... (2018.11.12. 17:35) No land for old SS
  • Counter: @Tata86: Ismerkedjünk meg az egységes szuverenitás szocialista állam- és jogelméleti tanával. A s... (2018.08.16. 12:17) Mindennapi kondícionálás
  • Counter: @Tata86: Nem elég Kunhalmi, most még Karácsony is előkerül?! Jellemző, hogy a "Karácsony" nevet o... (2018.08.15. 11:26) Mellek és bérek
  • Counter: @Tata86: Akkor Nagy mindig is olyan komcsi lesz, akinek helyén volt az esze, már akkor is. Békés ... (2018.07.31. 19:12) Nagy Imre emlékezete

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még az MSZP-ben is valószínűleg látják, hogy ebből a v... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Ezek jobbak, mint a PS/888 kombó, vagy nem? Amit az MSZP-DK csinál, az politika lett volna mondjuk legkésőbb 2006 előtt. Ma cargo cult. (2018.11.13. 10:47) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Olvass el néhány cikket az Alfahíren a szakadárokról(, vagy ugye a kurucon az ortodoxokról). Azért más hangnem. Ráadásul úgy gyalázkodnak,... (2018.11.13. 10:34) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Dehogynem vonják meg. A demokratikusoldalazás az LMP-vel és a Momentummal szemben: revolverezés. Azt jelenti, hogy "csatlakozz vagy nem vag... (2018.11.13. 10:13) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Márpedig nem vonják meg. Szépen mindig kiemelik, hogy "demokratikus pártok", "demokratikus oldal", amiben az új fiúk is benne vannak. Ez n... (2018.11.13. 09:29) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Az LMP-től és a Momentumtól ne vonnák meg a demokratikusellenzékitáborhoz való tartozás jogát? Hát dehogynem. A különbséget abban látom, h... (2018.11.13. 08:17) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Ami azt illeti az MSZP és társai viszonylag civilizáltan szakadtak-szakadnak. Túl nagy sárdobálás nincs, csak néha egy kis beszúrás a mási... (2018.11.12. 17:42) Akinek egy ribanc az exe
  • Utolsó 20

2009.08.03. 14:00 Omár

A füstölgő puskacső nyomában

"Lelőttek egy 45 éves cigány nőt, 13 éves lányát pedig súlyosan megsebesítették a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kislétán hajnalban." (HírTV)

Ismét egy, a korábbiakhoz kísértetiesen hasonlító merénylet történt, a hozzávalók ugyanazok: vadászpuska, sörét, ismeretlen tettesek, roma áldozatok. Minden meg van, csak egy nincs: ráció.

Félretéve a filozófikus hozzáállást, hogy az emberölés sosem lehet ésszerű, próbáljuk megérteni az eseményeket. Tegyük fel, hogy valóban van összefüggés az elmúlt időszakban történt gyilkosságok között, tegyük fel, hogy ugyanazok követték el. Logikus magyarázatot viszont még mindig nehezn találhatunk. Kétféle "megoldás" lehetséges:

1. Amire szinte mindenki elsőként gondol: rasszista háttér, esetleg a valóban létező(?) Magyarok Nyilai szervezet. Ez a gondolati kör nem szorul különösebb kifejtésre, hisz egyszerű: rátámadnak egyesekre, mert azok cigányok. És pont itt a hiba: ha ez valóban egy fonalra fűzhető, összefüggő, netán tervszerű eseménysor, akkor vagy roppant ostobák az elkövetők, vagy nem is szervezett a dolog. Ha az előbbi igaz, az azért, mert a cigányságot ugyan nem írtja ki, és nem űzi el a pár havonta egy-egy embert megsebesítő, vagy elpusztító "rajtaütés". Ha szélsőségesekről lenne szó, azoknak ez nem nagyon hajtja malmára a vizet, sőt az ország lakosságát is teljesen magukkal szembe fordítják ezzel. Az áldozatok személye pedig a másik fura tény: egyikőjük sem hírhedt maffiavezér, vagy vezető. Az áldozatok fiatalok, esetleg idősödő középkorúak, akik a jelek szerint valószínűtlen, hogy bármilyen szervezett , vagy bűncselekményekben részt vettek volna. Ha pedig valaki egy tömeget meg akar bénítani, nem a "közkatonákra" küldi a mesterlövészt, hanem a "tisztekre". Tehát még a szélsőséges gondolkodásmóddal élőknek is összefüggéstelen a dolog.

2. A másik, amire gondolni lehet, hogy a baloldal így kívánja maga mellé állítani a cigányságot, illetve a magyar népességet is meg akarja győzni, hogy valóban fennáll a nyilas-fasiszta-szélsőséges veszély. Ezt viszont csak így, leírva tartom lehetségesnek, normál ésszel végigrágva magamat rajta azért mélyen remélem, hogy gyilkosságra semennyi szavazatért sem vetemedne egyetlen párt sem... Egyébként ha csak a szokásos kormánypárti akciókat nézzük e téren, kötve hinném, hogy képesek volnának olyan "összeesküvést" kieszelni, amin egy kisiskolás ne látna át 5 perc alatt. Gondoljunk csak az állítólagos szlovák terroristákra, a bombarobbantásra, stb.

Eljutottunk hát oda, hogy előttünk hever néhány komolytalan ügy (pl.: Teve utcai székházra leadott lövések) és pár igenis komolyan veendő eset, amely nem tűr viccelődést, és pártosságot: emberek vére tapad hozzájuk.

A magyar néptől mindig is idegen volt az arctalan, gyáva, faji gyilkosságok hallgatólagos vagy tudatos elfogadása, ezért mindenek fölött remélem, hogy fény derül az elkövetőkre, és tisztázzák az esetek valós hátterét. A cigányság társadalmi helye, szerepe körül sok a tisztázatlan, nehezen megoldható kérdés, de az emberölés soha, semmire nem lehet megoldás!

20 komment

Címkék: hírtv cigány gyilkosság kisléta


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr611286015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2009.08.05. 18:29:30

Ha az én véleményemre vagy kiváncsi:
a 2. pontban van a tuti, hozzátéve, hogy ha eluralkodik az országban egy olyan súlyos közállapoti válság, akkor szükségállapotot kell hirdetni, és nem lehet választásokat tartani.
Már egy ilyen logikai vonalat is hallottam.

Szóval a második ponttal úgy értek egyet, hogy nem ők szervezik, de jól jön nekik, tehát folytatódni fog.
Már megy a dumálás, hogy nem fognak megállni ezek, akik ezt csinálják, amíg ki nem írtják a teljes cigányságot. Azaz 1. pont meglovaglása.
+
Kf-ön is arról szólnak ahírek, hogy itthon a romák, mint teljes etnikai csoport végveszélyben. Szép.


Am. szörnyű. És az utolsó bekezdéssel mélyen egyetértek. Mindazonáltal maradok pesszimista.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.08.05. 22:04:26

Én nagyon sok mindent kinézek ebből a kormányból, de ezt nem. A második pont szerintem csak filozofálni való. Azzal, amit Scala mond, t.i., hogy nekik ez azért nagyon jól jön, sajnos mélységesen egyetértek.

Scala 2009.08.05. 22:16:37

@Loge: Én is sok mindent kinézek a kormányból, vagyis DT-ból.
És még annál is többet!
Itt vannak a kf-i visszajelzések:
index.hu/kulfold/2009/08/05/ujabb_szlovak_politikus_beszelt_tervszeru_romairtasrol/

És a magyar rendőrségi koncepciós tálalás:
index.hu/belfold/2009/08/05/harmadszor_hasznaltak_ugyanazt_a_soretes_puskat/

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.05. 22:54:25

@Scala: Én is így gondolom, hogy jól jön nekik, de nem ők csinálják, csak a lehetőségét teremtették meg. A legyengült rendőrség, az egymás elleni uszítás, hogy nem kezelik a romák valós problémáit a társadalomban... Mert szerintem cigánybíüzés tényleg van, és az egész "kultúrájuk", aminek az alapkövet a megkülönböztetés, és a kirekesztés, eleve alkalmas arra, hogyha nem tartja az állam őket kordában, akkor bizony elkanászodnak, és a végeredmény: Cozma-gyilkosság, és még sorolhatnám. Ne essünk abba a hibába, hogy ha áldozatról hallunk, rögtön együttérzünk (bizonyos fokig ok, mert a gyilkosság sosem lehet megoldás), és hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy az a fél teljesen bűntelen. Minden előítéletnek van némi valóságalapja...

Ettől függetlenül: ezeket el kell kapni, és szigorúan megbüntetni. Nagyon remélem, hogy hamarosan erre sor kerül, és bízom benne, hogy nemsokára kialakul a feltétele egy erős, és politikamentes rendőrségnek.

@Loge: Persze, hogy jól jön nekik. És különösen Draskovicsnak, aki nyakig ül a sz*arban, és ez úgy kellett neki, mint egy falat kenyér, hogy ne rajta legyen a rivaldafény.

Scala 2009.08.06. 00:01:11

@Omár: Szívemből szóltál!
A jelenlegi segélyezési és egyéb problémakezelési mechanizmus teljes kudarcának lehetünk tanúi, de van, és lehetne megoldás.
Egyszerűen szólva: máshogyan kell csinálni.
Húsbavágó, de roppant érdekes téma, a hogyan kérdése.
Csak akkor kapunk választ, ha megszűnik ez az álságos, elkenő,magunk malmára hajtjuk a vizet belőle hozzáállás.

molaris 2009.08.06. 07:47:24

Valahogy nem arról szólt eddig a fáma amiről kellett volna. Ma már elmondták, hogy 1300(!!!) olyan, a cigányok által elkövetett bűntény anyagát nézték át, amely ilyen bosszú forrása lehet.

Tapasztalatból kiindulva, az elkövetők nem amatőrök. Tervezés és kivitelezés egységben, profi módon. Kicsiny társulat, max. 4 fő. Amiről nem szólnak, az a fegyver. Szerintem lupara típus. Ez rövid távon hatásos, nagy szórással, biztos találat.
Amit ki lehetett szűrni, rövid akcióidő, villámgyors visszavonulás. Biztos szakemberek! A kérdés: hol és kinek szolgálnak?

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.06. 09:54:38

@molaris: Tény, hogy hobbiból nem megy el az ember a haverokkal hétvégén cigányokat ölni... De logikailag nem tudom összedobni, hogy ha anyagi motiváció áll a gyilkosok mögött, akkor ki lehet az, vagy kik lehetnek azok, akik ennyi akciót, bőségesen meg tudnak fizetni. A minőség ugyebár mindig is pénz kérdése volt... Ha azt keressük, ki pénzeli őket, és kinek áll ez az érdekében, akkor csakis baloldali köröket találunk. De!
Felteszem egyikőtök sem olyan településen, vagy vidéken él, ahol a cigány lakosság száma messze meghaladja az országos átlagot, és ez érzékelhető a kriminalitásban is. Mi van, ha azokon a területeken valóban annyira súlyos a helyzet, hogy ilyen elkeseredettséget okoz? Mert sajnos elképzelhető. A molaris kolléga által említett 1300, bosszú kiváltására alkalmas ügy már magában elég elgondolkoztató, pláne, ha abból indulunk ki, hogy a rendőrség által felderített bűncselekmények az összes 50%-át teszik ki. Nem hiszem, hogy a cigány elkövetők által végrehajtott bűncselekményekre ez igaz lenne, valószínűleg 80% körüli az arány, de akkor is. És el ne felejtsük hozzá számolni a jó kádári szokást: ha gáz van, a valós baj tizedét mondjuk el nyilvánosan (esetleg).

Akkor keletkeznek a legnagyobb törések a társadalomban, ha nem hajlandó a kormányzat, az uralkodó elit a problémáról tudomást venni. Mert ugyan el lehet rajta gereblyézni a földet egy darabig, de egyszer felszínre tör, és akkor nagy robajjal teszi... Vajon ez már a robaj, vagy csak az előszél? Félek az utóbbi....

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.06. 10:42:02

Tippeim agyilkosra:

a) szlovák titkosszolg.
b) uzsorás bodzaterepjárós
c) jogvédőközeli mártírgyáros
d) hülye zugnyilas

ebben a sorrendben

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.06. 14:14:29

@Herr SturmLiberator: Közel jársz, de a helyes megoldás ezek összeolvasztásából alakul ki: ORBÁN VIKTOR!!! :-DDDDD

Scala 2009.08.06. 17:32:36

@Omár: Na igen,
mindig minden rossznak okozója:
"Az ellenzhék, elshőshorban a Fidesz, élükön Orbán Viktorral, és az ő hátizsákjával."

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 01:11:30

@Omár: ne feledd az egész bűnös magyar kirekesztő társadalmat! Cigány polgártársaik védelmében én már csak ENSZ békefenntartók kíséretével lépek az utcára, nehogy elsüljön a sörétes puki a fehér rásszistá seggemben.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 07:59:39

@Herr SturmLiberator: Igen, ez az abszurditás országa: történelmét tekintve a legtoleránsabb talán Európában, és mégis mi vagyunk a kirekesztők.

Na, és ne felejtsük el, hogy egy olyan etnikummal igyekszünk együttélni, aki "kultúráját" tekintve egyáltalán nem akar, maximum megélni belőlünk. Ahol a társadalmuk alapja az, hogy minél jobban zsákmányolj ki mindenkit, aki nem cigány, ráadásul közös, kirekesztő, gúnyszavuk van összefoglalóan mindenkire, aki nem cigány...
Ilyen belső renddel nem lehet másokkal együtt élni. és amikor összejönnek a dolgok, mert a kormány nem tartja fenn azt a rendőri szigort, ami idáig "szintentartotta" őket, hát ez lesz: ugyancsak a rendőri gyengeség okán pár vadállat embereket öl. Kell ez bárkinek is? Nem lenne jobb egy erősebb, határozott kormányzat, ami az erkölcsöt esetleg nem csak a mesékből ismeri?

molaris 2009.08.07. 09:04:05

@Omár:
Na ugye! Van olyan, akinek érdeke ez, és ráadásul így olcsóbb is a dolog. Meg lehet pofázni a veszélyről évek óta. Most Bence 10 évre visszamenőleg rendelt el vizsgálatot. Minek? Garantált, hogy ez nem más, mint a robbantásos bűnesetek koppintása. Majd megszűnnek, de eredmény nemigen lesz most sem.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 09:31:18

@molaris: Azért most nagyon-nagyon durván ráálltak a keresésre. Persze az világos, hogy nyomot nem nagyon hagytak (vagy csak nem mondják el a rendőrök, hogy kényelemben érezzék magukat az elkövetők, és a lazaságban valami hibát kövessenek el), és ha ez valóban így van (amit alátámaszt az eszméletlenül magas nyomravezetői díj), akkor tényleg nem várhatnak másra, csak a saját kis belső körük megtörésére. De ha egy banda ilyen profin kivitelez, az nem fogja feldobni a többit...

molaris 2009.08.08. 08:46:36

@Omár:
Ne dőlj már be!! Ez egy kirakat csak. Színház. Aztán?- függöny le. Gondolod, hogy elővették az "Ásd el magad"- gépet??
Ennyire ne legyél naiv.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.08. 10:12:00

@molaris: csak reménykedek, hogy most talán mégis...

Scala 2009.08.08. 16:53:34

@molaris: Csatlakozom.
Ebben az országban csak az MLSZ kezd kiállni magáért! :-D

molaris 2009.08.09. 08:20:41

@Omár:
Emlékezz a Xerxésnek adott jóslatra:
"A csatát a perzsák kezdik, görög biztatásra."
Itt is hasonló zajlik, a politikai megrendelésre, valakik, jó pénzért, profi módon végrehajtanak.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.09. 23:33:55

@molaris: Istn adja, hogy nem így van, de nagyon nagy az esélye, sajnos.