HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Quastr IlIl: @Tata86: :) A kérdés nyilván nem a technikai részletekre vonatkozott. Hanem erre : "Az a gond, hog... (2019.08.16. 14:32) Rövidhírek
  • Tata86: @Quastr IlIl: "Erre mondom én azt innentől fogva nincs értelme komolyan venni azt, amit OV mond a ... (2019.08.12. 20:49) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Tata86: @Quastr IlIl: Hát matematikailag volt. A százalékok alapján. :) Viszont ehhez se hangulat, se pé... (2019.06.28. 21:11) Előválasztás 2019
  • Tata86: @Quastr IlIl: És ami a leggyalázatosabb: ez a vita már egy hónapja ott van a könyvjelzőim között, ... (2019.06.25. 16:55) Földi Pokol
  • Tata86: @Online Távmunkás: A kerületi polgármesterek témáját fogják kinyitni az egészen biztos. Szerintem ... (2019.06.24. 21:57) Előválasztás

Utolsó hozzászólások

  • Quastr IlIl: @Tata86: :) A kérdés nyilván nem a technikai részletekre vonatkozott. Hanem erre : "Az a gond, hogy tényleg csak a büszkebuzi és a primitívjobb nyil... (2019.08.16. 14:32) Rövidhírek
  • Tata86: @Quastr IlIl: "Te ezt hogy képzelnéd el?" Nem túl bonyi dolog, erről lehetne vitázni. Szépen kiáll néhány ember, aztán kifejtik a gondolataikat. Az... (2019.08.15. 18:54) Rövidhírek
  • Quastr IlIl: Donáth-ügy: Egy kicsit távolról indítok. A szexuális zaklatás legnagyobb problémája, hogy mivel az esetek 95%-ban intim helyzetben történik, ezért ... (2019.08.14. 18:01) Rövidhírek
  • Tata86: @Quastr IlIl: "Erre mondom én azt innentől fogva nincs értelme komolyan venni azt, amit OV mond a saját ideológiájáról." Oké, de ez már a legelejét... (2019.08.12. 20:49) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Quastr IlIl: @Tata86: "Hogy van-e ideológia-szerű izé a cinizmus mögött?" Ok, de akkor mi az? Én annyit látok, hogy OV(vagy a mögötte álló emberek) fölismert biz... (2019.08.04. 16:23) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Tata86: @Quastr IlIl: Hogy van-e ideológia-szerű izé a cinizmus mögött? Szerintem igen. Inkább fuzzy-logikával leírható, de ott vn az. Rengetegen támpdatják... (2019.08.04. 10:16) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Quastr IlIl: @Tata86: "Nagyon hamar behúzta fülét-farkát, úgyhogy nem hiszem... " Ebben igazad lehet Orbán-beszéd: Baromi vicces, ahogy a rezsim próbál vmi ide... (2019.08.03. 16:14) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Utolsó 20

2010.01.06. 19:15 mefisto

Slotákia megmutatja: szlovák plasztikbombák az európai légtérben

 

 
Újévi poén északi szomszédunktól: szlovák biztonságiak jelentősebb mennyiségű, valódi robbanóanyagot csempésztek gyanútlan utasok csomagjaiba, hogy élőben teszteljék az átvilágító rendszereket. A nyolc „tesztalany” közül hét lebukott, egy Írországban élő szlovák villanyszerelő azonban átment az ellenőrzésen és hazavitte a bombaalkatrészeket. Ő utóbb akkor értesült hazája rendészeti szerveinek figyelmességéről, amikor a szlovák biztonságiak értesítették az ír kollégákat, akik a környéket kiürítve házkutatást tartottak, majd lefoglalták a robbanóanyagot.
Nos, aki régebb óta követi a legújabb kori magyar belpolitika fejleményeit, könnyelműen abba a tévhitbe ringathatja magát, hogy ő már lényegében immunissá vált a különböző rendészeti szervek válogatott idiotizmusával szemben – kezdve a „sün” taktikai hadászati formáció teljesen indokolatlan bevetésével, a gimis hülyegyerekek faluvégi poénkodását terrormerényletként való beállításán át egészen a nemzetbiztonsági kocsik rendszámának kiadásáig. De ezekhez a kötöznivaló OPNI-szlovák-megfelelője-szökevényekhez képest a magyar kollégák szánni való amatőrök.
Robert Kalinák szlovák belügyminiszter fapofával bocsánatot kért az esetért, de láthatóan nem érti, hogy mire a felhajtás. Segítsünk neki!
Első körben érdemes megemlíteni, hogy a gyanútlan utas a lebukásakor de jure bűncselekmény elkövetésének alapos gyanúja alatt áll – ami jobb esetben robbanóanyaggal való visszaélés, rosszabb esetben terrorcselekmény előkészülete. Az sem elhanyagolható körülmény, hogy mégis mit érez egy gyanútlan utazó, amikor egy biztonsági ember elővarázsol egy nagy piros, erősen bombára hajazó valamit a csomagjából; vagy milyen hatással van ez a megítélésére. Azt is érdemes végiggondolni, hogy egy rendészeti szerv hogyan veszi a bátorságot, hogy teljesen gyanútlan embereket használjon tesztalanynak, ráadásul ilyen csöppet sem veszélytelen helyzetben. Jó kérdés, hogy a szlovákok szerint az egyszerű állampolgárok ilyen eszközként való kezelése belefér-e a jogállami működésbe, vagy inkább a totalitárius rendszerek szemléletére emlékeztet.
Aztán jöhetnek a durvább nemzetközi dimenziók. Mi a garancia, hogy ez nem csak szlovák állampolgárokkal eshet meg? Mit gondol Kalinák, hogyan reagálják le az európai országok, vagy adott esetben az Egyesült Államok, ha a Szlovákián átutazó állampolgáraik csomagjaiba randomszerűen, mindenfajta figyelmeztetés nélkül bombának látszó csomagokat pakol a szlovák rendészet? Vagy mit szólnak az európai repterek, ha egy pozitív jelzés esetén számolniuk kell a lehetőséggel, hogy esetleg a pozsonyi kollégák egyik elkavart Kinder-tojására bukkantak rá?
Vagy talán ez a vérlázító pofátlanság a most kijegecesedő új szlovák népi érzés része? Mert akkor esetleg kombinálhatnák a robbanóanyagok dugdosását a külföldi államfők megalázásával – II. Erzsébet királynőt pedig a Scotland Yard ügyeletese a Heathrow-n szembesíti a ténnyel, hogy a szlovák biztonságiak a pozsonyi reptéren csehszlovák gyártmányú, robbanóanyaggal töltött vibrátort dugtak a retiküljébe.
Mi lesz, ha az írek berágnak, és az ex-irás O’Brian fivérek is beszállnak a buliba? Szlovákia légterében alacsonyan szállnak majd a megperzselődött repülőgép-alkatrészek? Mert erre nagyon kevés a szlovák belügyminiszter pokerface-stílusú benyögése, hogy „Bocsika!”. Szerintem a legtöbb ír rendészeti tiszt most addig rugdosná Kalinák-ot, amíg mozog.
Vagy ha legközelebb a szlovák biztonságiak egy Amerikába tartó gépen felejtik az egyik játékukat, akkor másnap a pozsonyiak érdeklődve szemlélhetik a Vár tövében letáborozó amerikai páncélos-hadtest különböző egységeit – meg azt a füstölgő bombakrátert, amit a három becsapódó robot-repülő hagyott a szlovák rendészeti tárca épületének a helyén. És ezt semmiben sem fogja kompenzálni az észak-koreaiak gratuláló távirata.

17 komment

Címkék: szlovákia bomba robert kalinák


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr541652309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arma Gedeonka 2010.01.06. 21:44:07

Mintha az USA, vagy Izrael szolgálataitól nem telne ki hasonló, esetleg nem is "teszt" célra...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.07. 01:35:26

@Corry: Lássuk csak: egy szlovák rendészeti szerv egy olyan akció végrehajtásáról hozott döntést, amely első látásra is másféltucatnyi alkotmányjogi, közigazgatási jogi, büntetőjogi, polgári jogi, és nemzetközi jogi normát sértett meg.

A magyar jog szerint megvalósul a hatóság férevezetése, a robbanóanyaggal való visszaélés, a közveszélyokozás és a légi közlekedés veszélyeztetése. Személyiségi jogaiban megsértik a nyolc utast, nem tetemes nem vagyoni kárt okoznak az ellenőrzésen áthaladó utasnak, mivel a fél dublini rendőrség az ő házában matatott a bomba után - egyben komoly kiadásokat okoznak az ír rendőrségnek. Tippelni sem tudok, hogy kilóra hány biztonsági és közlekedési szabályt és egyezményt sértettek meg - végezetül az akciójuk külföldi kihatásai miatt megsértették Írország szuverenitását.

Nem tudom, hogy Makó Tibor ki vagy mi volt a történetben, de a felelősnek nem hogy a lemondását kell felajánlania - vezetőszíjon kéne elvezetni a rendőrségi fogdába!

Corry 2010.01.07. 17:27:47

@mefisto: Lehet, hogy most ki leszek innen tiltva, de nekem a tótozás nem tetszik. A többiben igazad van. A tótozás meg azért nem tetszik, mert egy feszkó keltés, ami nem vezet sehová, max. arra jó, hogy az ottani magyaroknak rontsuk tovább a helyzetét. Az angol cikket pedig azért szúrtam be, mert a szlovák határrendészet főnöke aki felajánlotta a lemondását egy magyar ember. Minden emberi számítás szerint ezt a baromságot persze nem ő találta ki, hanem a beosztottjai.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.07. 17:33:02

@Corry: Innen max bizonyos Katánghy Menyhért Mózes fedőnevű blogger repülne megérdemelten...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.07. 18:09:34

@Corry: Nem tudtam, hogy "tótozásra" ennyire ugranak a szlovákok, de ha igen, akkor nem keltem a felesleges feszkót. (Posztban javítottam.)

Felelősség-ügyben: azóta az az utolsó infóm, hogy Makó lemondását nem fogadták el. Nem ismerem a belső viszonyokat, de itt elsősorban annak a felelősségét vizsgálnám, aki ezt a projektet kitalálta. Egyébként ebből a szempontból az, hogy a felelős személy szlovák, vagy magyar, ez irreleváns.

"Lehet, hogy most ki leszek innen tiltva" Majd ha egyszer váratlanul hajnali fél kettőkor beállítasz hozzám holtrészegen, hívatlanul kényelembe helyezed magad a nappaliban, megiszod az összes viszkimet, frizbizel a DVD-gyűjteményemmel, poénból törlöd a gépem memóriáját és reggel hatig nem vagy hajlandó hazamenni - akkor igen. De addig nem. XDXDXD

@Herr SturmLiberator: Kétlem, hogy erre járna.

HaKohen 2010.01.07. 19:40:32

@Corry: @mefisto:

Egyik oldalról: ha valaki valahogy hívja magát, akkor szerintem azt tiszteletben kell tartani. Ha szerinte ő szlovák, akkor hívjuk szlováknak.

A magyarokra (no meg más nációkra) is sokszor ragasztanak nem éppen kellemes gúnyneveket a nyilvánosság előtt. Az se esik jól.

Ez nem politikai korrektség, hanem egyszerű emberi tapintat.

Másik oldalról: a 90-es évek második felében egy szociológiai kutatás keretében jártam egy magyar faluban , ahol szlovák kisebbségi önkormányzat volt (van). Ők hívták össze csoportos interjúra a kisebséghez tartozókat, akik - egyebek között - büszkén elmondták nekünk, hogy számukra nem sértő a "tót" jelző, mert ők bizony tótok.

Ez a zemberek közvetlen kapcsolati szintjén általában soha nem volt probléma; ha surlódások voltak is, azokat fölülről gerjesztették vagy pedig más is volt a háttérben, nem csak az, hogy kit hogyan hívnak. (Most csak az utóbbi néhány száz évről beszélek.)

Konklúzió: általában a "szlovák" elnevezést használom pl. blogokon vagy egyéb médiumokban. De nem fogok "tót galuska" (sztrapacska) helyett "szlovák galuskát" mondani. És nem alakítom át a régi magyar közmondást így: "Úgy kellett neki, mint üveges szlováknak a hanyattesés."

HaKohen 2010.01.07. 19:42:09

@mefisto:

"Majd ha egyszer váratlanul hajnali fél kettőkor beállítasz hozzám holtrészegen, hívatlanul kényelembe helyezed magad a nappaliban, megiszod az összes viszkimet, frizbizel a DVD-gyűjteményemmel, poénból törlöd a gépem memóriáját és reggel hatig nem vagy hajlandó hazamenni - akkor igen. De addig nem."

És ha nem hajnali fél kettőkor?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.07. 19:51:03

@Corry: @mefisto: Az én apai nagymamá szlovák, de mindig tótként hivatkozott magára... Mert ez a szlovák magyar elnevezése, és ugye velünk magyarul beszél.

Egyébként nem csak kitiltunk de karóba húzzuk a kedvenc plüssállatkádat is, úgyhogy vigyázz! Ezen a blogon csak HaKohen mondhat ellent. XD

Arma Gedeonka 2010.01.07. 20:10:22

@TaTa86.:

igen, kb. a hazai tótság utolsó öregei tartják magukat számon e néven... Ez hiteles. Sajnos gúnynévvé vált, mert amikor a magyar liberális elit derék/hülye volt ahhoz, hogy a nacionalizmus korában kövesse a kegyetlen angol, francia német kisebbségeltüntető modellt, de kicsit azért volt hülye a külsőségekben utánozni, akkor a népiskolákban gúnyverseket skandáltattak a nebulókkal. Pl. a tótról, aki "kiver a házadból". Barmok. Vagy egy lépéssel ugrani a szakadékot és asszimilálni, vagy nem, de akkor nem hergelni. Persze a magyar "elit" a kiegyezés után már rég nem volt a maga és az ország ura. Elfelejtett a világba kitekinteni is, ellentétben az ugrásra kész szomszédok elitjével. Kár volt, mert a nyertes szomszédok, vagy felszabadult volt 8kicsit lenézett) táérsnemzetek most ezeréves elnyomás meséit mossák ifjúságuk agyába pár évtizednyi gányversikék, meg egy-két operett-gimnáziumbezárás miatt. Hol van ez a fél írországot kiirtó Cromwellhez???

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.07. 21:02:48

@HaKohen: Ezzel a gondolatmenettel én is teljesen egyetértek. Egy darabig cigány/roma témában is a romát használtam a cigány helyett, bár azóta úgy vettem észre, hogy a "cigány" megnevezés sehol nem vált ki ellenérzést, azóta újra ezt használom.

Hasonló megfontolásból a "cigánybűnözés" jelenségére ott a "gettóbűnözés".

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.07. 21:03:58

@Arma Gedeonka: Kár, hogy a szlovákiai szlovákság láthatóan nem tart fenn szoros kapcsolatot a magyarországi szlováksággal. Sok félreértést tisztázhatnának magyar-ügyben.

Arma Gedeonka 2010.01.07. 21:11:04

@mefisto:
Már nemigen. A szórványtótság zöme kihalt, unokáik a városban már nem tótok, ahol meg akad egy nagyobbacska góc, mint Békéscsabán, oda beimportálták a szlovákiai hülyeséget. Megértő népségnek ma kb. az a vegyes származású, kettős identitású felvidéki csapat tekinthető, akikre Bugár Hídja utazik, továbbá a felvidéki magyarság egésze is tud végső soron empatikus lenni a szlovákokkal, ami nagy szó a sok gecizés után, de még nagyrészüknél valamilyen szinten megvan. A szlovákok meg elképesztően kisebbrendűségi komplexusokkal vannak tele irányunkba, lásd belügyminiszterük legutóbbi elpityeredését, hogy a magyarok rövidnadrágos nemzetként kezelik őket. Ez a rémkép az ő fantáziájukban él, ami miatt olyan hülyeségeket csinálnak, hogy nem sok választásunk marad, mint rövidnadrágosokként nézni rájuk...
Tényleg, ha tudnák, hogy a magyar ellentétben velük (illetve nem szimmetrikusan) nem azzal kél és fekszik, hogy vajon mit gondolnak rólunk a szlovákok...

Corry 2010.01.07. 21:50:31

@TaTa86.: Köszi fiúk, tetszett a kitiltásos provokációra kapott válasz. Egyébként én ellent fogok mondani Nektek is, meg másik blogokon másoknak is, meg a melóhelyen is, ha indokoltnak látom. :-)

Én annak a híve vagyok egyébként, hogy most, amikor a KuK. Monarchia nagyobbik része újra országhatáron belül van, az Unióban, valahogy össze kéne hozni egy normális együttélést. Ma láttam egy érdekes biciklistát, akinek valami olyasmi írás volt a hátán, hogy Szlovákia üdvözli a magyarokat, és ezt a szlovák civil szervezetek nevében teszi.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.08. 09:05:25

@Corry: csak óvatosan a wörldpísz együttéléssel. Ahogy anno a monarchia idillje, az EU idillje is elfelejtetheti, hogy trianonista szomszédjaink vész esetén megint se perc alatt zárt sorban vannak ellenünk. Ebben teljesen osztom Világvége Ödön pesszimizmusát. Elvileg össze kéne hozni a cumbáját, gyakorlatilag viszont pont az ostobán meghúzott határok miatt ez viszont lehetetlen. A legnagyobb előrelépést is pillanatok alatt nulláza egy Slota féle jelenség és kezdődhet előlről a "bizalomépítés". Itt csak két megoldás van:

a) Koszovó módjára szaporodási hadművelettel (ez nem valószínű demográfiánkat látva, pedig ez lett volna a legegyszerűbb, idő volt rá elég).
b) a szomszédaink olvasztják be/szaporodják túl a határontúli magyarságot.

Ez a fránya valóság. Nagy haverság - pláne a Balkán környékén - csak etnikai viszonyokat követő államhatárok mentén működik, máshogy nem.

Arma Gedeonka 2010.01.08. 12:22:11

@Herr SturmLiberator:

a történelemben sokáig nem etnikai elven szerveződtek az államok, a magyarok álltal érintett államok sem.
Tulajdonképpen az össztörténelemben egy nagyon friss fejlemény ez az etnikai nemzetállam-dolog és igazából eredeti kiadásban épp hogy politikai nemzet kategóriaként jött létre, a franciáknál is, csak ez torzult egy perverz fordulattal oda, hogy akkor etnikailag is hozzá kell homogenizálni a népességet az állampolgársági egyenlőségéhez. Nem kizárt, hogy történelmi távlatban megint a tartósabb organikus modell kerül elő, ami nem óhajt etnikai, vagy vallási vagy bármilyen homogenitást, beéri alattvalói lojalitással.
Persze addigra a magyar etnikum akár el is tűnhet...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.08. 13:49:59

@Arma Gedeonka: a történelmi előzmény evidens. Csakhogy már 1848-ban is ropppppantul aktuális volt az etnikai (nemzeti) kérdés. A történelmük során többnyire idegen uralom alatt lévő Kelet-dél Európa népeinek szent mumusa a nemzeti önállóság, minél mutatósabb határok közt.

Hiába volt a monarchia is de facto előfutára az EU-nak, népek közössége, ráadásul gazdaságilag/katonailag sokkal sikeresebb, mint az utóállamok maguktól valaha képesek is lennének rá. De a történelmi tapasztalat szerint az etnikai önrendelkezés több mint fontos téma. A Svájc is azért van meg békésen, mert szövetségi állam. Az alkotó népeknek megvan a saját kis etnikai határai menténi magánbirodalma. A monarchia estében ez nem volt meg, a történelmi határok és az etnikum nem fedte egymást, lett belőle aztán összesunyizott trianon. A testvéri szláv jugók is roppant véresen estek egymásnak vélt/valós etnikai határok miatt, noha elvileg megérte volna egyben maradniuk. Ez geopolitikai jelenség. Nyugat Európában az államhatárok 99%-ban etnikai határok, így aztán nem nagy kunszt a kibékélés.

Csak persze két vesztes háborúval a hátunk mögött nem a mi kedvünkért fognak a győztes oldalon landolt szomszédok rovására késői igazságot tenni. Sőt, ezért hurrogja le a haladó nyugat a magyar nemzeti hangokat (noha másutt nem zavarja), mert a térség békéjének érdekében (nem kell EU/Nato-n belüli feszkó), olcsóbb az egy kis magyar országocskát beletörődő libbantbirkává nevelni, mint ugyanezt eljátszani szomszédainál (akik alles zusammen sokkal nagyobb néptömeg). Nem lőnek elefántot a kis egér igazáért. Bizony bárminemű revízió csakis akkor lesz, ha mint Koszovó, de facto a magyarok kerülnek többségbe a térségben. Ellenkező esetben meg max hőzönghetsz a nagymagyar térképpel, semmit sem érsz el vele úgyse.