HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még ... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Jegyezzük meg: Biszku nem a koncepciós perek miatt állt a bíróság előtt, hanem a komcsi ... (2018.11.12. 17:35) No land for old SS
  • Counter: @Tata86: Ismerkedjünk meg az egységes szuverenitás szocialista állam- és jogelméleti tanával. A s... (2018.08.16. 12:17) Mindennapi kondícionálás
  • Counter: @Tata86: Nem elég Kunhalmi, most még Karácsony is előkerül?! Jellemző, hogy a "Karácsony" nevet o... (2018.08.15. 11:26) Mellek és bérek
  • Counter: @Tata86: Akkor Nagy mindig is olyan komcsi lesz, akinek helyén volt az esze, már akkor is. Békés ... (2018.07.31. 19:12) Nagy Imre emlékezete

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @Counter: Én csak arra akartam célozni, hogy nem tépik egymást mint két cigányasszony. Ettől még az MSZP-ben is valószínűleg látják, hogy ebből a v... (2018.11.13. 11:27) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Ezek jobbak, mint a PS/888 kombó, vagy nem? Amit az MSZP-DK csinál, az politika lett volna mondjuk legkésőbb 2006 előtt. Ma cargo cult. (2018.11.13. 10:47) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Olvass el néhány cikket az Alfahíren a szakadárokról(, vagy ugye a kurucon az ortodoxokról). Azért más hangnem. Ráadásul úgy gyalázkodnak,... (2018.11.13. 10:34) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Dehogynem vonják meg. A demokratikusoldalazás az LMP-vel és a Momentummal szemben: revolverezés. Azt jelenti, hogy "csatlakozz vagy nem vag... (2018.11.13. 10:13) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Márpedig nem vonják meg. Szépen mindig kiemelik, hogy "demokratikus pártok", "demokratikus oldal", amiben az új fiúk is benne vannak. Ez n... (2018.11.13. 09:29) Akinek egy ribanc az exe
  • Counter: @Tata86: Az LMP-től és a Momentumtól ne vonnák meg a demokratikusellenzékitáborhoz való tartozás jogát? Hát dehogynem. A különbséget abban látom, h... (2018.11.13. 08:17) Akinek egy ribanc az exe
  • Tata86: @Counter: Ami azt illeti az MSZP és társai viszonylag civilizáltan szakadtak-szakadnak. Túl nagy sárdobálás nincs, csak néha egy kis beszúrás a mási... (2018.11.12. 17:42) Akinek egy ribanc az exe
  • Utolsó 20

2018.03.23. 22:29 Tata86

2-3 és 2/3ad

Az egy dolog, hogy minden, csak nem polgári, amit Orbán a focival csinál. Ezen már senki nem akad ki. Egy politikai termék volt, lapozzunk! 

Ami a végtelenségig kiábrándító, hogy az egész még sz*r is! Felnő a nemzet a jó diktátorokról szóló tanmeséken, és várja, hogy a Cár-atyuska majd alkot valamit...

A politika bonyolult dolog. Az ember sosem tudhatja mi vagy ki áll a háttérben. Cui prodest? Orbán azért zülleszti le az oktatást, mert cselédországot akar, mint Hitler Ukrajnában? Esetleg a háttérhatalom machinációi állnak az egész mögött? Direkt olyan PISA-tesztet raknak össze, amin a hülyék szerepelnek jól, miközben szabotálnak a komcsi tanárok? Ha valaki elköveti azt a hibát, hogy nem autodidakta hordószónokok ötperces youtube-videóiból akarja megismerni az univerzum minden rejtett összefüggését, sosem láthat tisztán...

De a foci egyszerű. 90 perc, 22 játékos, labda és két kapu. Aki több gólt talál, az nyer. Magyarázkodni lehet, de inkább előbb, mint utóbb kínos lesz. Ott a tabella, akárki lecsekkolhatja, hogy mekkora király/csicska a csapat.

Lássuk, mire jutunk, amikor egy erős akarat mellé hatalom és erőforrások is társulnak!
Értékeljük hát a Miniszterelnök Úr motivációit és nyolcéves teljesítményét a válogatott szereplésének tükrében: 

- Orbán jót akar.
- Orbán béna. 

Borzasztó lelkes, de ennyi telik tőle. Ő a politika Pintér Attilája. Mindig harcol, mindig üvöltözik, csak valahogy eredmény nincs soha. Csak ezt nem magyarázza meg Bayer. De valamiért az ellenzék sem kérdez rá.

 

31 komment

Címkék: foci szánalmas orbán viktor


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr2713775164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.24. 07:40:37

Ennyire van lehetőség. Mindenhonnan támad az ellenség, vedd észre.

Tata86 2018.03.24. 11:09:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy irónia, vagy sem. :O

irónia: Senki sem kérte, hogy locsolják fel a pályát! :D

nem irónia: Senki sem kérte, hogy locsolják fel a pályát. :P

(ha esetleg nem lenne meg a referencia: www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/mk-donto-senki-nem-kerte-hogy-locsoljak-fel-a-palyat-pinter-2247171

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.03.24. 14:35:59

Személy szerint nem sokra tartottam a focit már gyerekként sem. Valahogy mindig úgy adódott, hogy ha jól sikerült valami, akkor osztozkodás volt a sikerben, amikor meg nem, akkor megvolt a „hibás”. Úgy, mint általában az életben. Érdekes, hogy a csapatsportoknál általában ugyan annak a sémának kellett volna érvényesülnie, de a megfigyelt jelenség alig-alig volt felismerhető másutt, mint a fociban. Talán ezért nem tudtam megszeretni. Na, a társadalommal kapcsolatban is hasonló érzéseim vannak.

Csakhogy. Gyerekkoromban minden porfészeknek volt valamilyen sportpályája, jellemzően rúgták rajta a bőrt a fiatalok. Valamiért népszerű volt, és hát végül is sportoltak. Ahol folyó volt ott úsztak, eveztek, ahol hegyek, ott hegyet másztak. A rendszer/módszer/gengszter-váltás után eltűntek a falusi focipályák, magánosítva lettek a kirándulóhelyek, szennyezettek a természetes vizek, magyarul, megszűntek a kézenfekvő élményjellegű sportolási lehetőségek. Lettek helyettük plázák, gyorskaják, meg kütyük.

A focit ma sem kedvelem, Orbántól sem vagyok elájulva, és lehet, hogy odavan a fociért, és ezért propagálja, de ha melléktermékként a jövőben mozgási motiváció váltja a nemzeti hízókúrát szabadidős tevékenység gyanánt, akkor talán nem kellene ez ellen nagyon hangoskodni. Hátha valami véletlenül jól sikerül.

jjoey 2018.03.24. 14:54:03

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: de leginkabb a sajat terfelerol. A foci csak ilyen. De lehet ha meglesz 2/3-ad, akor ha magyarorszagra jossz, hagynid kell a magyar nemzeti 11-t nyerni trv lesz, 10-15 evig terjedo szabadaagvesztessel buntetendo, ha megszeged.
Bertrollnak spec mind1, hogy 330mrd ment el erre a fosra 8 ev alatt, nem pedig gazdasagra, oktatasra, eu-re.

jjoey 2018.03.24. 14:56:52

@F.M.J.: gondolj bele, onmagaban mi kell hozza? Relative lapos terulet, 1 gomb alaku targy, 4 taska/tegla/kupac es mar 4 fotol mehet. Szoval egyszeru jatek. Ennyi.
A tobbi ami itthon folyik minimum nemzetellenes bun es mint ilyen tiltando. Vajh mennyit fizet a spanyol angol nemet allat a real barca mu bayern stbnek hogy menjenek? Semmit.

Tata86 2018.03.24. 15:11:51

@F.M.J.: Nem igazán értek egyet ezzel a régenmindenjobbvolt-dologgal. Sem pedig a rendszerváltás-fikázással.

Apukám egy kis faluból származok, annak végig tudtam nézni a haláltusáját. Ahogy látom két hatás ölte meg a falut:
- eleve nem volt kultúra: Nem arról beszélek, hogy zengett a kultúrban Petőfi valami ünneplős karótnyert f*sziból, hanem egyszerűen az emberek nem tudják, hogy kell élni. Párkapcsolati kultúra, testkultúra, vitakultúra, csapatkultúra, munkakultúra stb. Nem azért nem mentek kirándulni, mert megvették a környékbeli dombokat(, ez is megtörtént), hanem mert igény nem volt rá. Lemotorozni a másik faluba és bebaszni sokkal egyszerűbb.
- akiben volt egy kis spiritusz, az elvándorolt.

A rendszerváltás abban felelős, hogy ezek a dolgok kijöttek, és senkinek eszébe nem jutott, hogy valamit kezdeni kéne ezzel. A kapitalizmusban már sokkal könnyebben fel lehetett költözni Pestre, úgyhogy tényleg ki is végezte a falut, aminek most már tényleg nincs focicsapata, pedig 20 éve még volt.

Foci: a grundok szerintem a környékbeli országokból is eltűntek. Nem fociznak a tót, horvát, labanc, oláh gyerekek se többet. De akik mégis, azokból időről időre lesz valami. Nálunk "valamiért" nem. Amit igazán hiányolok a minőség, amit a Döbrögi-virtus rendre elnyom, és ezért már tuti nem Soros a felelős. Dárdai letette az asztalra a bölcsek kövét ingyen és bérmentve. Fogták és kidobták.

"Hátha valami véletlenül jól sikerül."
Ahhoz kultúra és minőség iránti igény kéne. Nálunk csak a morcira van vevő.

megamedve 2018.03.24. 15:14:22

Soros a liberálisok által fejlesztett színtelen, szagtalan, íztelen, kimutathatóan antifoci gázt veti be a nemzeti focisták ellen.
Ne hagyjuk ezt!
Magyarország dönt, nem a szag!

BiG74 Bodri 2018.03.24. 15:27:15

Éljen a foci!
Nem baj ha játszani nem tudunk, az is elég lesz ha a rúgás menni fog! Jó keményen!

babbaba 2018.03.24. 15:29:27

@megamedve: Nyolc év alatt az akkor tíz éves gyerek, már játszhatna az NBI.-ben. Persze, csak ha a rohadék Soros nem rakna kilenc migránst, a Puskás kezdőcsapatába, a saját, milliárdokért nevelt srácaik helyett.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.03.24. 15:33:10

@jjoey: Nem teljesen egyről beszélünk. Akkor nem voltak kütyük, a szülők pedig nem óvták túl a csemetéiket. Belefért néhány seb, horzsolás, tüske, még olykor kisebb törés is, és senki sem rohant a rendőrségre, mert rászóltak egy szemtelen gyerekre. A fiatalok meg természetesen mozogni akartak, mert nem úgy néztek ki, mint egy partra vetett bálna. TV csak este volt, azt sem volt értelme bámulni, tehát elég volt a golyó, a viszonylag sima terület, meg az iskolatáskák. Csakhogy megváltoztak a körülmények. A fiatalok nem akarnak mozogni, mert az ezirányú vágyaikat kipusztította belőlük a zsírtömeg. Egészen más módszerekkel kell mozgásra venni őket, nem elég a hajdani legelő, mert ahhoz túl sznobok, hogy csak úgy dekoratív díszletek nélkül a puszta egészségük kedvéért elhagyják a komfortzónájukat. Mondhatjuk, hogy fulladjanak bele a koleszterinszintjükbe, csakhogy annyian vannak már, hogy a puszta gyógyszerezésük is komoly költségvetési tétel. Persze örülnék, ha volna valamilyen hatékonyabb ötleted, szívesen megvitatnám. Hagyni kellene mindent úgy, ahogy van, vagy inkább medencék épüljenek, stb.?

Amit az „él”-fociról gondolsz, azt teljes mértékben osztom. Kár rájuk minden fillér, de sajnos valamiért ez még mindig inkább jobban összehozza az embereket, mint a józan érdekközösség, vagy bármilyen más közösségvállalás. Mint magyar érzelmű embernek, ezt el kell fogadnom. Talán egyszer a focimánia lassan átalakul valami nívósabb közösségi érzéssé, addig meg örüljünk, hogy van egyáltalán valamilyen.

BiG74 Bodri 2018.03.24. 15:46:01

@F.M.J.:
Azért a nyolcéves fiam szeretne focizni, meg mozogni. Kár, hogy az iskolájának kamu akadémiát kellett (nem foci)létrehozni, hogy pénzforrásokhoz jusson. Az is igaz, hogy a kötelező emelt óraszámú tornaóra kereteiben csak arra futja, hogy rohangálhatnak az udvaron, ha olyan az idő, mert feltételek azok nincsenek.
Annak idején tényleg rengeteg hely volt, többek közt maga az iskola is ahol a gyerekek mozoghattak, focizhattak délután, vagy akár hétvégén is. Most ilyenek alig vannak. a grundok beépítve, lefoglalva. Az iskola tornatermében a fizetős vendégek tornáznak, táncikálnak. A kevés külső pályára meg be ne tegyék a lábukat.
Sok szülő és gyermek örülne, ha a mozgásigény, sport az iskolában, vagy a közvetlen közelében kielégíthető lenne. Az nem megy ám olyan soknak, hogy rohangál a gyerekkel iskola után még edzésekre öt-tíz kilométerre levő helyekre, ott megvárja aztán mennek haza, vagy tovább.
A fiam imád mozogni a saját korosztályával. Pont tegnap láttam őket futball edzés selejtezőn az iskolájukban, mennyire boldogan rúgták a bőrt. 25 gyerek, 24 fiú, egy lány, túlsúlyos és ropi, 7-8 évesek. De már ott bukta lesz, ha a továbbiakban nem az iskolában tartják az edzést.

babbaba 2018.03.24. 15:51:33

@BiG74 Bodri: Egy gimnáziumban, a Baloghnak nagy büszkeséget okozó tornaórákon, kb. a harmad mozog (általában a fiúk egy része focizik, két lány meg tollasozik) a többi valamiért fel van mentve, illetve nem mozog semmit. Eszik, iszik, beszélget. Lehet a kevesebb, de alaposabb több lenne?

felső határ nincs 2018.03.24. 15:57:17

lófaszt volt jobb 30 éve a fociplyán

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.03.24. 16:00:43

@Tata86: „Nem igazán értek egyet ezzel a régenmindenjobbvolt-dologgal.”
- Általában én sem, de ebben az esetben el kell ismerni.

„egyszerűen az emberek nem tudják, hogy kell élni.”
- Legfeljebb nekünk nem szimpatikus az, ahogyan ők éltek. Nekik bizonyára jó volt, vagy legalábbis a lehetőségek közül egészen jó.

„Párkapcsolati kultúra, testkultúra, vitakultúra, csapatkultúra, munkakultúra stb.”
- A párkapcsolat „kultúrája” korokkal változik. Nem tudhatjuk, hogy a miénket miként értékeli majd egy fél század múlva az utókor. Lehet, hogy kiderül majd, hogy nekünk sem „volt”.
- Testkultúra, vagy annak egyszerűbb formája, a rendszeres testmozgás. Súlyzózás helyett volt terményrakodás, hasizom erősítés helyett bálarakodás, erősítésnek jó volt a zsákcipelés, a twister-gép helyét a kaszálás töltötte be, stb. A vidéki élet nem tette szükségessé a sportolást, azt csupán élvezetből csinálták.
- A többi összetartozó, nagyrészt egymásból következő dolog. A társadalom változásával együtt változik. Megítélése is inkább csak viszonyítás kérdése. Attól, hogy valaki beköltözött a városba, még nem lett különb a kifejezésrendszere, vagy emelkedettebb a világnézete.

Végül meg kell említenem, hogy városból költöztem ki egy kisfaluba úgy 25 éve. Részben azokért a dolgokért, amik miatt mások elmenekülnek, mert nem tudják értékelni. Persze nem magamtól vagyok ilyen „megfontolt”. Nekem meg a városi emberekkel kapcsolatban vannak fenntartásaim, valamint sokkal élhetőbb úgy egy falu, ha valaki nem kényszerből lakja, hanem helyén kezeli a negatívumait. Azt viszont meg kell hagyni, hogy az emberek nívósabb része sokkal nyugodtabb, tehát megfontoltabb, míg az alja legalább ostoba is, így nem nehéz figyelmen kívül hagyni. A városi lét a faluhoz képest sokkal strapásabb.

„Nálunk csak a morcira van vevő.”
- Ez sajnos valóban jellemző, de azért van ellenpélda is, nem kellene feladni. Hátha…

Voznyák Pista 2018.03.24. 16:10:10

Hát, én már 2010-ben beszántottam volna a magyar """"profi"""" focit, azaz nem.
Egyszerűen csak kivontam volna a támogatási rendszerből.
A beszántás alatt azt értem, hogy az államtól, vagy fedőcégektől többet egy fillér sem érkezett volna a fociba, a klubok, ha a klubtagsági díjakból, és a jegybevételekből reklám stb. megélnek, rendben. Akik nem, azok amatőrként folytathatnák.

Az így felszabadult pénzeket fordítottam volna az utánpótlás nevelésbe. Komoly importált szakemberekkel, azokat persze rendesen megfizetve. (A futball népszerűsítése a fiatalok körében stb.)
Stadionok helyett több füvespályát kis lelátókkal, területileg egyenletesen elszórva mittom én.
Magyar foci jelenleg nincs.
Én szeretem a focit, de bajnoki meccsen már 20 éve nem voltam.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.03.24. 16:12:11

@BiG74 Bodri: Tökéletesen értem, amit írsz. Nekem négy gyerekem van, bár már csak a legfiatalabb tanul, a problémákról én is testközelből tudok. Nem is vitatom őket, de alaptermészetemmel ellentétben bizakodó vagyok, mert a semmiből újra felépíteni egy olyan rendszert, amiben a ropinak lehetősége van örömmel megerősödni, a daginak meg valamennyit leadni, hosszú folyamat. Persze hangzatos rizsa azzal érvelni, hogy már volt nyolc évük, de ugye nem egy nap alatt készült el, ami még ma is épül, tehát a kifejlődésnek idő kell, és egyenletes sem lesz sosem a lehetőség. Mindig lesznek diferenciák akkor is, ha amúgy nem szándékosak (főleg, ha azok).

Voznyák Pista 2018.03.24. 16:19:55

"Csak ezt nem magyarázza meg Bayer. De valamiért az ellenzék sem kérdez rá."

Mert ?

Orbánnak láthatóan szívügye a foci. OK. Ennyi. Nem tőle lett beteg, és nem ő fut ki a pályára bénázni.
Egyetlen dologbanlehet csak piszkálni, hogy miért lappogatja a vállát ennek a bagázsnak, amit ma futball szakmának vagy minek lehet nevezni, beleértve nemcsak a futballistákat, hanem úgy általában az egész "szakmát" azokat az embereket, akik ma abból élnek, hogy magukat futball "szakembereknek" nevezik.

ubermeister 2018.03.24. 16:32:46

Nem vette észre senki hogy ez is SOROS műve? Nem tudom hogy nem tűnt fel hogy a legfontosabb helyen a védelemben! már SOROSBÉRENC játszik!
Az NB1-2 nagyrésze migri, alig van magyar a pályán, megtévesztik vezérünket és direkt helytelen megoldásokat tanítanak fiainknak a SOROS bérencek!
GYODA-t kell telepíteni a félpályára is, az kizárja migránsokat, idegen válogatottakat!
Magyar pályára magyar focisát!

Éljen, Viktor!

Tata86 2018.03.24. 16:46:29

@F.M.J.: Kicsit elbeszélünk egymás mellett: ez nem szimpátia és ízlés kérdése. Egyszerűen látszik az, amikor az ember boldog, elégedett, vagy legalább versenyben van, és az is, amikor az egész élete kolonc, amitől legszívesebben szabadulna.

Hogy az adott kor és hely(zet) lehetőségei között melyiket sikerül elérni az a kultúra függvénye.

A paraszti munka, fizikai munka lehet idilli, és rémálom is. Szerinted a melósok mekkora része tudja testedzésként űzni a munkáját? Esetleg régen a parasztok hány százalék tudta jól csinálni?

"Súlyzózás helyett volt terményrakodás"
Te mennyit sportolsz? ;)

Gyúrni nem annyi, mint súlyokat emelgetni mint a hülye. Helyes testtartás, táplálkozás, pihenés. Gyakorlatok, környezet variálása. Fontos a megfelelő cél kitűzése. Ezt jelenti a kultúra. Nem csak nekiesni, mint tót az anyjának. És pontosan ez az ami fájóan hiányzik.
A bolsevizmus előtt ez nyomokban megvolt egyes parasztgazdáknál, a szűk polgárságon belül, a nem eldöbrögisedett nemesekben és az arisztokrácia nem arisztides részében. De persze ott is egy kisebbség sajátja volt, amit nem is feltétlenül nézett jó szemmel a műértő közönség.

Tata86 2018.03.24. 16:56:57

@ubermeister: Leekens = Brüsszel
A kazahok bezzeg sosem távolodtak el a szívcsakrától! Amikor még a sztyeppeneken vágtáztunk nem fordult ilyen elő!

@Voznyák Pista: Ha csinálsz valamit, csináld jól! OV-nak ez a hobbija. Oké. Akkor alkosson! Elérte, hogy annyi pénz kerüljön a rendszerbe, amennyiből már lehet futottak még-focit csinálni. Úgyhogy a szándék megvan. Egyszerűen a kultúra nincs. Orbánnak fogalma sincs, hogy hogyan lehet valamit színvonalasan működtetni. Addig megy, hogy kisajátítja, és a saját játszóterévé teszi.

Hogy ez miért lenne fontos az ellenzék számára is, netalán azon fideszesek számára, akik szerint a Fidesz a legkisebb rossz, és csak hagyni kéne Orbánt dolgozni?

Mert itt a debil számára is félreérthetetlenül kiderül mire képes a miniszterelnök. Innentől mindenki döntse el, hogy egy kivételes államférfi az illető, vagy csak egy posztkomcsi akarnok, aki a "középszar" szintet tudja stabilan hozni.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.03.24. 17:13:46

@Tata86: „Egyszerűen látszik az, amikor az ember boldog, elégedett,”
- Egyetértek, de ha jól emlékszem mi abban az időben kis hazánkban épp a szocializmus „áldásait élveztük”. Nem mondanám vegytiszta helyzetnek, hogy az akkori lakosság vajon miért nem volt boldog, vagy elégedett. Szerintem ebben nagyobb része volt a történelmi helyzetnek, mint a sportnak.

„A paraszti munka, fizikai munka lehet idilli, és rémálom is. Szerinted a melósok mekkora része tudja testedzésként űzni a munkáját?”
- Az érthetőség kedvéért szétválasztanám a paraszti és melós munkát. Az előbbi kétségkívül nehéz, cseppet sem biztos, hogy bárki élvezné, de vitathatatlanul változatos. A melós alatt én bérmunkást értek, akinek a munkája véletlenül sem változatos, a dolgozónak komoly erőfeszítéseket kell tennie, hogy a teste ne deformálódjon. Nagyságrendileg talán ezért egészségesebb a paraszti világban az emberek testfelépítése, mint a városok munkásnegyedeiben.

„Te mennyit sportolsz? ;)”
- :) Jó válasz. A szó klasszikus értelmében semennyit. Valamikor régen az MHSZ-nél ejtőernyőztem, de az már a múlt. Ellenben mint írtam kiköltöztem a városból. Itt lehet ugyan gázzal fűteni, de nem kell. Én fával fűtök. Rakodom, fűrészelem, hasogatom, hordom. Tavasszal metszek, ások, nyáron kaszálok, füvet nyírok, ősszel betakarítok. Nem ezekből élek, van főállásom, és egy kis cégem is, de boldoggá tesz, hogy a magamét eszem, egészséges vagyok, és nem kell ennek érdekében inproduktív módon izzasztanom magam. Jó a vérkeringésem, erős a tüdőm, jó az állóképességem. Jól érzem magam.
Ezekért jöttem egy kis faluba, és nagyon tudom értékelni, mert már én sem leszek 20 éves, de 40 se.

morph on deer 2018.03.24. 17:25:24

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a búbánatért kell az aktuális vezér hobbijára elcseszni százmilliárdokat?

Akárki legyen is a személy és akármi is legyen az a hobbi!

Ezzel a potrohos, szotyiköpködő változattal pedig már elmebeteg szinten zajlik ennek a teljesen felesleges tevékenységnek s favorizálása, amit amúgy az égegyadta világon semmi nem indokol!

Őszintén szólva, ha eredmények lennének is, én még akkor is aránytalan túlzásnak tartom a labdarúgásra költött pénzt, egy sereg normális és eredményes sporthoz képest pedig teljes mértékben.

Miért kell ez nekünk?
Miért kellhet ez bárkinek is, őszintén?
Teljesen agyatlan dolog, százmilliárdokért, feleslegesen...

Tata86 2018.03.24. 17:31:47

@F.M.J.: "- :) Jó válasz. A szó klasszikus értelmében semennyit. Valamikor régen az MHSZ-nél ejtőernyőztem, de az már a múlt. Ellenben mint írtam kiköltöztem a városból. Itt lehet ugyan gázzal fűteni, de nem kell. Én fával fűtök. Rakodom, fűrészelem, hasogatom, hordom. Tavasszal metszek, ások, nyáron kaszálok, füvet nyírok, ősszel betakarítok. Nem ezekből élek, van főállásom, és egy kis cégem is, de boldoggá tesz, hogy a magamét eszem, egészséges vagyok, és nem kell ennek érdekében inproduktív módon izzasztanom magam. Jó a vérkeringésem, erős a tüdőm, jó az állóképességem. Jól érzem magam.
Ezekért jöttem egy kis faluba, és nagyon tudom értékelni, mert már én sem leszek 20 éves, de 40 se."

Akkor azért csak értjük egymást. :) Én pont erről beszéltem. Ez mind kultúra, ami nálunk sajna se alul, se felül nincs elterjedve. Nekem pl a halálom a pocakos miniszterelnök, és ugyanez megy alul is.

"Nem mondanám vegytiszta helyzetnek, hogy az akkori lakosság vajon miért nem volt boldog, vagy elégedett. Szerintem ebben nagyobb része volt a történelmi helyzetnek, mint a sportnak."
A holokauszt, a gulág és az 56 utáni menekülés kiírtotta Magyarországról a legtöbb olyan embert, aki tovább tudta volna adni mitől döglik a légy. Nem kell politikára gondolni, egy úr a pokolban is úr. És persze a kommunizmus sem volt igazán alkalmas arra, hogy ezt a kultúrát felépítse vörös színben. Egyébként megpróbálták, csak hát így sikerült.

"- Az érthetőség kedvéért szétválasztanám a paraszti és melós munkát."
Szerintem fölösleges. A legtöbb munkát lehet úgy végezni, hogy ne ölje meg az embert mind testileg, mind lelkileg. A gond, hogy sajnos nincs rá igény sem a rabszolgákban, sem a hajcsárokban. Ami azt illeti, mintha a legtöbben kifejezetten keresnék is azokat a lehetőségeket, ahol a leginkább dehumanizálhatják magukat. Legyen az gyrosos, nővér vagy irodai dolgozó.

Tata86 2018.03.24. 17:35:54

@morph on deer: Nem kell. Nyilván itt kezdődne a polgári Magyarország. Pl a cseheknek eszébe nem jutna ilyen őrültség.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2018.03.24. 17:58:03

@Tata86: „A legtöbb munkát lehet úgy végezni, hogy ne ölje meg az embert mind testileg, mind lelkileg. A gond, hogy sajnos nincs rá igény sem a rabszolgákban, sem a hajcsárokban. Ami azt illeti, mintha a legtöbben kifejezetten keresnék is azokat a lehetőségeket, ahol a leginkább dehumanizálhatják magukat.”
- Ez egy nagy igazság, kár, hogy csak az érti, akinek nem kell mondani. Régebben figyelemmel kísértem egy blogot, ahol egy szerencsétlen nő panaszkodta ki magát a világ igazságtalanságai miatt napi szinten. Valami téves elgondolásból próbáltam rávezetni, hogy a problémáinak legegyszerűbb megoldása lenne, ha kiköltözne vidékre, mert javulna vele az egészsége, olcsóbb lehetne az élete, mert a városban olyan dolgokhoz ragaszkodik, amiket épp a körülményei miatt úgy sem kaphat meg, ellenben folyamatosan kénytelen szembesülni a létezésükkel, tehát táplálja a rossz közérzetét. Végül feladtam, mert minden jószándékom ellenére engem kezdett ellenségének tekinteni a saját torz szemlélete miatt. Nagyon igazad van, hogy az emberek szándékosan keresik a nyomorukat. Lehet, hogy talán kényelmesebb bűnbakokat, meg magyarázatokat keresni a kudarcokra, mint elérhető célokért arányos erőfeszítéseket tenni. Vannak, akiken nem lehet segíteni.

Hefe 2018.03.24. 18:25:02

"A politika bonyolult dolog. Az ember sosem tudhatja mi vagy ki áll a háttérben. Cui protest?"

prodest. Cui prodest.

VáradiJános 2018.03.24. 18:50:33

@BiG74 Bodri: úgy kell eltalálni vele titeket, hogy a cipő a parton maradjon

Tata86 2018.03.24. 20:49:54

@Hefe: Az. Hálás köszönet! Javítottam. :)

szanaImas 2018.03.24. 23:26:41

"Böde: Két ilyen pofonból nem lehet felállni"

Danika, ezt Kolumbia nem tudta. Párizsban.

Tata86 2018.03.25. 11:55:50

@F.M.J.: Ahogyan a bölcs tót mondja: Aki kutyát akar verni, talál hozzá botot.