HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hidd el, nem mindenhol kell leszopni a főnököd. téged csúnyán átvertek. buzikám. nem lehet veled kommunikálni. elmebete... (2024.04.19. 14:07) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről" Ilyen a politikai harc egy demokráciában. (2024.04.19. 10:53) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "válaszolsz rá az idén még?" Mi a kérdésed, gyurcsánynéista troll? (2024.04.19. 10:52) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez" Majd ha munkába állsz valahol, meglátod, hogy baromságot beszélsz most. (2024.04.19. 10:51) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de alkalmazna, mert nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez. A TÖRVÉNYEK magasabb szinten állnak. volt egy kérdés a ... (2024.04.19. 10:31) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euro (1) euró (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2022.01.27. 20:34 Tata86

Rossz válaszok

Jelen állás szerint az omicron hozta el a megváltást a pandémiában. Vártam, nem akartam elkiabálni, és természetesen ez változhat is, de úgy néz ki megtörtént. Az eddigi variánsokhoz képest drasztikusan csökkent a halálozási ráta: ami eddig az influenza többszöröse volt, az most az influenza töredéke. 

A változást nem a tudomány, nem is a társadalommérnökök hozták el, pláne nem aktivisták, hanem egyszerűen az idő és a természet, és ez egészen más kontextusba helyezte a védekezést. Sajnos vannak, akiknek ezek a tanulságok nem tetszenek..

Természetesen a járványnak még nincs vége, jöhet kutyára dér, de azért a természeti törvények mégiscsak működni szoktak. Nem azért mutálódott így vírus, mert szerencsénk van, hanem mert az evolúció törvényeiből ez következik. (Ilyenkor tessék azokra az újságírókra, és bizony tudósokra gondolni, akik minden egyes mutációnál eltemették a civilizációt.)

Azt is kiemelném, hogy teljesen normális, hogyha a krízis térben és időben különböző helyzetekre más válaszok érkeznek, és ez egyáltalán nem ellentmondás. Más reakció optimális, amikor kitör a járvány, más hullámok között és tetőzéskor, más a második és x-edik hullámban. Függhet népsűrűségtől, időjárástól, általános egészségügyi állapottól, kultúrától, földrajzi adottságoktól, gazdasági és politikai helyzettől. 

Jómagam is írtam arról, hogy az Ausztrália-dilemma létezik, és a modellt nem lehet kérdés nélkül szemétbe vágni, akkor sem, ha én nem értek egyet az ő védekezésükkel, ugyanakkor nem árt a valóság talaján állni: láthattuk, hogy ugyanez a modell Szlovákiában kudarcot vallott. Úgy áldozták fel a teljes ország szabadságát és méltóságát az utóbbi két évben, hogy azzal nem sikerült bizonyíthatóan életet menteni. 
Személy szerint abszolút egyetértettem a járvány legelején a két hetes lapítással, hiszen ekkor az időnek kulcsfontossága volt: ne mi legyünk azok, akiken először kell gyógymódokat kísérletezni; ha még nem terjedt el a kór, talán meg lehet fojtani; ha kiderül, hogy nagyobb a gebasz lehessen rá reagálni... Amikor ezek az okok érvényüket vesztették, onnantól viszont abszolút a lezárások ellen voltam. Ezzel lehet egyetérteni, lehet vitatni, de igyekeztem mindig az adott szituációra reagálni, nem pedig durciból rávágni a tutit. 

Amikor elérhetővé váltak az oltások sok kormány sokféleképpen reagált, a legtöbben enyhébb-durvább kényszerítésekkel noszogatták a népet, hogy oltsa be magát, és persze lehetett látni az érveket is emögött. (Vajon a döntéshozók már akkor is tisztában voltak vele, hogy a covid-"vakcina" is az influenza-oltáshoz hasonló tünetcsökkentő gyógyszer lesz, és cinikusan hazudtak, vagy akkor még tényleg hittek a megváltásban?)
A kommentfolyamban sokat vitatkoztunk azon, mennyire megengedhető a kényszer vagy a szabadság, de abban nem volt vita, hogy az oltások alapvetően hatásosak és kevés veszélyt rejtenek. Noha én a szabadság pártján álltam, el kellett ismernem, vannak súlyos érvek a túloldalon is, pl az egészségügyi kapacitások kímélése. 

Így jutottunk el az omicronhoz, ami teljesen átrendezte a pályát, és még egyszer: nem feltétlenül tévedés, hogyha valaki a megváltozott körülmények miatt változtat a véleményén. Sőt! 
Az omicron még 25%-os átoltottsággal se képes túltelíteni a kapacitásokat, pláne nem úgy a lakosság 35%-a már a boosteren is túl van. Azt is láthatjuk, hogy az oltásnak konkrétan semmilyen hatása nincs a vírus terjedésére. Tovább megyek: sem a maszkolás, sem a lezárás, sem egyéb kényszerintézkedések ezen a ponton nem látszik, hogy bármilyen pozitív eredményt képesek lennének produkálni. Az omicron mindenhol terjed, de sehol nem okoz gondot. Bónusz: a jelen tudományos konszenzus, hogy a variánson való átesés ad a legteljesebb védelmet. 

Mi tehát ilyenkor a tudományosan indokolt, felelősségteljes lépés? 

Amit pl Nagy-Britannia csinál: eltörli a "védettségi igazolványt", mindenfajta korlátozást és maszkviselési kötelezettséget. (Amit így-úgy Svédország, Magyarország, Florida, Texas már a delta során is csinált, és nem pusztult ki egyik állam/ország sem.) Boris Johnson persze a saját botrányai miatt menekül előre, de egyszerűen nem látok a döntés ellen érvet! Ez a tudomány igéje! 

Egyetlen probléma van a dologgal: a tények nem mindenkit érdekelnek. Franciaország és Ausztria elesett, de csúnya dolgokat lehet hallani Németországból, Olaszországból is. A briteknél is folyik még az utóvédharc. Noha a tudományos érvek elfogytak, folyamatosan a leggyalázatosabb uszítást láthatjuk mindenki ellen, aki szembe mer szállni a narratívával. Az Untervaxxerek elleni lincshangulat, ami konkrét törvényekben, büntetésekben, társadalomból való kitaszításban, karhatalmi erőszakban nyilvánul meg ténylegesen a 30as évek náci Németországát idézi. 

Szabadságszeretetükre oly büszke atomhatalmak vezetői nyíltan beszélhetnek embercsoportok megbélyegzéséről, nyíltan tetszeleghetnek diktátorok istenek szerepében, akiknek joguk, sőt kötelességük elpusztítaniuk bárkit, aki ellenük szegül. Nem azért, mert ennek konkrét okai vannak, már nem is azért, mert valahol ez a közösség érdeke: hanem a felségsértés megtorlásaként. 

Új diskurzus

Abban reménykedek, hogy a paranoia elmúltával elkezdjük feldolgozni az elmúlt két évet. Talán lehet majd szót váltani azokkal, akik eddig hisztérikusan kérték számon a szabadságjogaik tiszteletben tartását, majd ugyanolyan hisztérikusan akartak eltiporni mindenkit, aki ellenkezni mert a pandémia alatt. Van erre esély. Az előbbi bekezdéseik alanyai viszont nem kérnek ebből. Az ő olvasatukban a veszélyforrás nem a saját (vélemény)diktatúrájuk, hanem az, hogy előfordulhat olyan helyzet, hogy az eunuchsereg nem igazodik azonnal, amikor parancsot kap. 

Látni kell, hogy ez a világlátás ősi, középtávon működőképes, és folyamatosan itt lesz velünk, amíg ember az ember, pontosan úgy, ahogyan a vírusok. A felvilágosult abszolutizmus hívei meg vannak győződve róla, hogy a diktatórikus élcsapat jobb döntéseket hoz, mint a szabad egyének, az önkorrekció pedig a gyengék fegyvere! Nem az a kérdés, hogy most speciel igazuk van-e. Nincs, de ez a nagy kép szempontjából irreleváns. Sőt, még hasznos is, legalább kiugratja a nyulat a bokorból! Azt kell végigverni, hogy az elit feladata vezetni, és krízis esetén nincs visszakérdezés! 

Macron miért akarja megkeseríteni az oltatlanok életét, aminek igazából már semmi relevanciája nincs? Bill Gates miért aggódik annyira, hogy a közember nem bízik a korrupt és hatalommániás kormányokban? Miért ilyen fontos szerte-szerte a nyugaton fellépni egy bizonyos fajta "misinformation"-nel szemben? 

Amíg el nem ér minket ez a szép új világ, jó lenne mindenkiben tudatosítani: a diktatúra nem jó. Nem hatékony. Nem a mi érdekünk. A fényességes Segg nem a barátunk!  
Azt keressük meg, hogyan lehet legközelebb az önkényt elfojtani, ne pedig azt, hogyan lehet leverni a rabszolga-felkelést! 

91 komment

Címkék: diktatúra omicron covid-19


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr6416823266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2022.01.27. 22:08:11

Alapvetés: A PANDÉMIÁRÓL OLTATLANNAL NEM VITATKOZOM!

Második alapvetés: A KORMÁNY JÓL KEZELTE A JÁRVÁNYT!
(akkor, és addig zárt amíg kellett, akkor lazított amikor lehetőség volt rá...)

Harmadik alapvetés: A TÖBBLETHALOTTAKRÓL NEM A KORMÁNY, AZ EGÉSZSÉGÜGYISEK TEHETNEK, HANEM MAGUK A HALOTTAK!!!!
AZ EGÉSZSÉGTELEN ÉLETMÓDJUKKAL (elhízás, nem kellően kezelt alapbetegség, stb) ILLETVE AZZAL, HOGY NEM OLTATTÁK MAGUKAT!!!!!
(LÁSD KÓBOR, CSOLLÁNY, ÉS MÉG PÁR TÍZEZER OLTÁSTAGADÓ...)

ulpius66 2022.01.27. 22:11:21

Azt is leírtam már sokszor, de még mindig aktuális!

AKI NINCS BEOLTVA, ÉS A KORONA MIATT KÓRHÁZBA KERÜL, AZ FIZESSE KI A KEZELÉSE KÖLTSÉGÉT!!!!

NEM A KÖTELEZŐ OLTÁS KELL, HANEM AZ, HOGY FIZESSENEK A KEZELÉSÉRT, AZ OLTATLANOK......AVAGY DÖGÖLJENEK MEG!!!!!

Tata86 2022.01.27. 22:35:32

@ulpius66: Esetleg arról valami, amit írtam?

Szinte vitatkoznék veled, de látom, hogy Caps Lockal írtad, úgyhogy biztos igazad van. (Homályosítsd fel légy szíves: mikor alakul ki ez az emberben? Mert ugye kisgyerekeknél megvan, aztán kinövik, mert nem hatékony, majd a nyuggereknél visszajön. Miért? Volt már bármikor pozitív tapasztalatod vele?)

Node: - Nem mintha közöd lenne hozzá, de már sokszor leírtam: oltott vagyok(, aztán februártól nem, de még igen :D )
De fogalmam nincs, hogy ez min változtat.

- A kormány azt csinálta egyedül jól, amit nem csinált. Minden más egy kalap szar volt, és aki mást mond pont ugyanolyan elvakult szektás, mint a dékás őrültek.
1) Konkrétan minden szolgáltatást lelőttek a covid miatt, ha kellett na nem. Kurvára nem volt hatékony, iszonyatos mennyiségű szűrővizsgálat és beavatkozás maradt el.
2) A felelős miniszter menet közben elment Mátyás csontjait keresni.
3) Végig az uszításon járt az esze Viktorunknak, egy másodpercre nem jutott eszébe nemzeti egységet teremteni a járvány alatt.
4) Folyamatosan értelmetlenül csuklóztatta az ellenzéket: lásd ingyen parkolás
5) A "szakértői" önmaguk paródiája. Nem csodálkozom, hogy a bizalom a béka segge alatt van. Egyedül egy ember tűnhetett valamennyire kompetensnek: Viktor, amikor napra pontosan meghatározta, mikor tetőzik a járvány.
6) A második hullámra fel lehetett volna készülni. Nem sikerült. Az egy dolog, hogy azt mondom, hogy 20%-os pozitív tesztaránynál el kell engedni a dolgot, de Svédországban ez végig 5% alatt maradt!
7) Viktor megoldásai is minden esetben a kommunizmus felé vittek.
8) A magyar egészségügy egy kalap szar. Halálgyárak működnek, és aki élni akar kétszeresen fizet! Viktornak volt 10 éve rendbe tenni a cuccot! Semmit nem sikerült megoldania, pontosan ugyanolyan csődtömeg, mint ahogyan átvette.
9) Sokszor közvélemény-kutatások alapján hoztak meg intézkedéseket, aminek látványosan nem volt semmilyen tudományos magyarázata.

- Igazad is van, meg nem is. Az látszik, hogy a járványból semelyik környező ország nem jött ki jobban, vagy látványosan jobban. (Ausztria más tészta, nem velük versenyzünk.) Tehát nincs Orbán-faktor.
Ugyanakkor valószínűleg nagyon sokan halnak, nyomorodnak meg, akiket egy működő egészségügy képes lett volna megmenteni.

"(LÁSD KÓBOR, CSOLLÁNY, ÉS MÉG PÁR TÍZEZER OLTÁSTAGADÓ...)"
A covidban az a legviccesebb, ahogyan látom összecsúszni a törésvonalakat. Igazi libsiként vinnyogsz!
Btw: Csollány kapott oltást ha minden igaz.

"Fun" fact: a 40 ezer covidos halottból 30ezer a tömeges oltások előtt hunyt el.

Tata86 2022.01.27. 22:44:34

@ulpius66: A következő Caps Lockos kommentedet törlöm.

Én abszolút támogatnék egy olyan egészségügyi rendszert, mint a kötelező felelősségbiztosítás.
Versengjenek a biztosítók, és ha akarják emeljenek díjat, aki nem oltja magát. Vagy aki kövér. Vagy alkoholista, dohányzik, az interneten őrjöng.

Azt is abszolút támogatnám, hogyha mindenki a saját ellátását fizetné, és a közös rész nagyon spártai lenne.

De hát nem ez van, mert a te Viktorod kommunista. És te megszavazod ezt a kommunistát, mert te is kommunista vagy.

Egyébként iszonyúan ironikus, hogy úgy akarsz másoktól szolgáltatásokat megvonni, hogy eltartott vagy.

alöksz róz 2022.01.27. 23:32:26

"Így jutottunk el az omicronhoz, ami teljesen átrendezte a pályát
...
Azt is láthatjuk, hogy az oltásnak konkrétan semmilyen hatása nincs a vírus terjedésére." - bocs, de ez már az omikron előtt is látszott.

"Tovább megyek: sem a maszkolás, sem a lezárás, sem egyéb kényszerintézkedések ezen a ponton nem látszik, hogy bármilyen pozitív eredményt képesek lennének produkálni." - meg ez is.

egyébként nagyon jó kis írás.

alöksz róz 2022.01.27. 23:46:12

@Tata86: "Csollány kapott oltást ha minden igaz" - igen, állítólag két héttel azelőtt, mielőtt kórházba került.

a tavaszi oltási kampányban is rengetegen betegedtek meg az oltás után két héten belül (nemcsak magyarországon). érdekes véletlen.
és erre azt mondták, hogy bizony lehet még meg is haltak volna oltás nélkül.

mások szerint meg járvány közepén nem szabad oltani, és lehet nem is betegedtek volna meg az oltás nélkül...

alöksz róz 2022.01.27. 23:55:05

@Tata86: mert úgy látod hogy ahol a gyakorlatban megvalósult, ott sikertörténet?
ott van az usa a magánegészségügyi rendszerével, amire jövedelemarányosan magasan a legtöbbet költik és amiből lakosságarányosan a legkevesebben részesülnek, aki részesül annak is elég nagy része csak korlátozott szolgáltatást vehet igénybe. és szabadulnának tőle, mert már a lakosság se bírja fizetni, csak nem tudják hogy másszanak ki belőle.

gigabursch 2022.01.28. 07:09:34

Lássuk a saját esetem!
Kétszer oltott vagyok, harmadik oltást leghamarabb júniusban vehetek, ennek okai vannak, jelesül egy, a munkakörömhöz kapcsolódó védőoltás kötelező előírásai.

Az omikront a páromtól kaptam meg, aki egy olyan egyeztetésen volt, ahol mind a 10 ember minimum kétszer, sőt(!), héten háromszor voltak oltottak és mindenki maszkot viselt.

Egy ember hozta be és nyolcan elkapták.

Következtetés:
Maszkhasználat szart sem ér.
Az oltás szart sem ér.

A védőoltás nevében foglaltan véd.
Ezek a szemetek a tapasztalat szerint csak terhelnek, de nem védenek.

Az a süket hazudozás a tudósok(?)/szakemberek (?) részéről, hogy "megvéd a nagyobb gondol" statisztikaikag igazolhatatlan. A bent fetrengők 4/5-e minimum kétszer oltott. Persze erről nagy a kussolás a szemforgató orvosi klán részéről.

A politika egy helyes döntést hozhat:
Ezeket a koklereket lehúzza a klotyón és kiáll a nép elé, hogy "próbáltunk egy utat végigjárni, de a tapasztalatok szerint ez hibás út volt vagy nem túl meggyőző eredményű".

Arról meg illene számot adni, hogy az elhalálozások és a súlyos esetek vonatkozásában a krónikus D-vitamin hiány mit mutat *
(Sportkórház vs SOTE).
Számomra a komplett SOTE a totál hiteltelen kategória.

Hogy röviden összefoglaljam:
1) a problémafenntartó problémakezelés nem megoldás.
2) a rosszat bármilyen jól is csinálhatunk, nem lesz jó, ellenben a jót bármilyen rosszul is csinálhatjuk, jó lesz.

A selejtes szakértők erkölcsi és gazdasági felelősségre vonása meg nem elfelejtendő!

_______________
*(nem beszélve ugyanezen vitamin hiányának a cukorbetegség súlyossága kérdéséről)

gigabursch 2022.01.28. 07:54:29

@ulpius66:
Csak a tények kedvéért:
1) Kóbor szívproblémákkal került kórházba ês ott nyolc nappal később fertőződött meg. Erről nagyon közeli forrásokból vannak vitathatatlan ismereteim.
Ennyit a kórházban lévő helyzetről.
2) Szilas három héttel a kórházba kerülése előtt kapta meg a Janssen-t.
Ennyit arról, hogy pandémia alatt oltanak.

S ott van még a számtalan 'névtelen', akik mind hozzák a maguk statisztikáját.

Akiktől még a TB-s kezelést még kell vonni, azok azok, akik a közlekedésben a KRESZ rájuk vonatkozó részét nem tartják be. Ez alól egy kivétel van - mert minden más egzakt tény -, a relatív gyorshajtás. Az egy ingoványos kérdés.

midnight coder 2022.01.28. 08:49:25

@gigabursch: Ezek a védõoltások az eredeti covidhoz készültek. Ami azt jelenti, hogy a mutációk ellen sokkal kevésbé védenek. Amúgy ez van az influenzánál is: abból is van több variáns, a védõoltás készítõi pedig megpróbálják eltalálni, hogy most melyik lesz divatban. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha nem, akkor az influenza elleni oltás sem sokat ér. A COVID annyival tud többet mint az influenza, hogy sokkal gyorsabban mutálódik. A mutáció pedig lehet olyan is, amitõl kisebb eséllyel halsz meg, meg olyan is, amitõl nagyobbal. Az elsõ mutáció súlyosabbá tette a fertõzést, most ez az omikron gyengébbé.

Az oltás még most is segít, de azon túl az egyéni immunrendszereden múlik hogy mennyire könnyen úszod meg, mert ez a vírus már nem az a vírus.

Aztán lehet, hogy a jövõ héten megint jön egy új variáns valahonnan az isten háta mögül ami még fertõzõbb mint az omikron és még halálosabb mint a második variáns volt. Ez most egy folyamatos Damoklész kardja az emberiség feje fölött.

midnight coder 2022.01.28. 08:52:10

@gigabursch: A KRESZ-t egy váratlan szituációban hozott gyors és rossz döntés miatt nem tartják be általában az emberek. Kivéve az olyan agyhalottakat mint a büntetõfékezõk.

Az oltásellenesség viszont stabil, megfontolt, megalapozott butaság következménye, nem egy hirtelen rossz döntésé.

gigabursch 2022.01.28. 10:30:16

@midnight coder:
Ööö váratlanul biztonsági öv nélkül autózókat, meg váratlanul tudatos gyorshajtókat még nem láttam.
A sor gazdagon bővíthető.

alöksz róz 2022.01.28. 10:52:35

@gigabursch: "nem beszélve ugyanezen vitamin hiányának a cukorbetegség súlyossága kérdéséről" - jól beszélsz.
a d-vitamin hiány a legtöbb olyan betegségnek komoly kockázati faktora, amely betegségek a súlyos koronavírusos megbetegedésnek is kockázati faktora

Tata86 2022.01.28. 11:02:36

@alöksz róz: No igen, de az a helyzet, hogy ez már tényleg olyan, amivel kapcsolatban nincs kompetenciám. Ezért is nem írtam róla.

Az igazság, hogy nem tudjuk, hogy mi ölte meg Csollányt.

Lehet, hogy a covid, lehet hogy az oltás, lehet egyéb szerek, lehet hogy a három keveréke, lehet hogy szimplán irdatlan nagy peche volt. Nem tudom ellenőrizni, nem tudom kizárni egyiket sem.

Minden esetre más ember halálán vihogni, mert perpillanat bele tudod látni, hogy a te világképedet erősíti meg iszonyúan alemberi dolog.

"Azt is láthatjuk, hogy az oltásnak konkrétan semmilyen hatása nincs a vírus terjedésére." - bocs, de ez már az omikron előtt is látszott."
Szerintem ez vitatható. Lásd Portugália. De pontosan ezt a vitát akartam kikerülni.

@gigabursch: Nem mondanám, hogy az oltás hatástalan, csak ahogy midnight coder írta, nem az új variánsokra hatásos.

@midnight coder: "A COVID annyival tud többet mint az influenza, hogy sokkal gyorsabban mutálódik."
Ezt nem látom bizonyítottnak.

"Az elsõ mutáció súlyosabbá tette a fertõzést, most ez az omikron gyengébbé."
Ezt sem. Hogyha több ferzőzés van, enyhébb variánssal is meghalhat több beteg.

"A mutáció pedig lehet olyan is, amitõl kisebb eséllyel halsz meg, meg olyan is, amitõl nagyobbal."
Lehet, ez véletlenszerű, de a súlyosabb nem tud olyan gyorsan terjedni. Az omicron pontosan azért tudott villámgyorsan szétfutni, mert 90%-ban egy egyszerű nátha tüneteit produkálja.

"Az oltásellenesség viszont stabil, megfontolt, megalapozott butaság következménye, nem egy hirtelen rossz döntésé."
Mit jelent az oltásellenesség, hol van itt oltásellenesség?

alöksz róz 2022.01.28. 13:48:47

@Tata86: eszembe se jutott kétségbe vonni hogy covid.
azt tartom kétségesnek, hogy akkor is ilyen súlyosan érinti, ha közvetlenül előtte nem kapja meg az oltást.

és nagyon zavaró, hogy valahogy elsikkadni látszik az ilyen gyakori véletlen...

Tata86 2022.01.28. 13:51:33

@alöksz róz: Persze, így értettem én is.

ulpius66 2022.01.28. 19:51:21

168.hu

Fizessenek az oltatlanok?

"A párizsi kórházi rendszer vezetője heves vitát indított el azzal a kérdés felvetésével, miszerint az oltatlanoknak ki kellene fizetniük a kórházi számlájukat kezelés esetén. Franciaországban jelenleg az állami egészségbiztosítás az oltatlan kovidos beteg kezelését is fedezi, írja Reuters. Az intenzívre kerülő betegek általában egy hétig szorulnak kórházi ápolásra. Franciaországban a kezelés napi 3000 euróba kerül.

„Miközben ingyenes és hatékony gyógyszerek állnak rendelkezésre, az emberek egy része képesek következmények nélkül lemondani róluk... miközben mi, orvosok más betegek ellátásáért küzdünk?”
– tette fel a kérdést Martin Hirsch, a párizsi AP-HP kórházrendszer-főnöke szerdán a francia televízióban. Hirsch azt mondta, azért vetette fel ezt a kérdést, mert az egészségügyi költségek robbanásszerűen emelkednek, és úgy látja, hogy egyesek felelőtlen magatartása veszélyeztetheti az egészségügyi rendszer elérhetőségét mindenki más számára."

Én eddig azt hittem, MINDEN FRANCIA HÜLYE!!!!!!

De látom egy-két értelmes azért még köztük is van.....

alöksz róz 2022.01.28. 21:20:47

@ulpius66: ennél sokkal jobbat tudok: minden nyugdíjas - mivel tb-t egyáltalán nem fizetnek - fizessen minden orvosi és kórházi ellátásért!

alöksz róz 2022.01.28. 21:22:22

@ulpius66: és aki fél éve vagy egy éve oltatta be magát, azzal szerinted mi legyen?

ulpius66 2022.01.28. 21:23:41

@alöksz róz: "minden nyugdíjas - mivel tb-t egyáltalán nem fizetnek - fizessen minden orvosi és kórházi ellátásért!"

Hát ezzel sok újat nem mondtál!

EZ A BALLIBSIK VÁLASZTÁSI POGROMJA!!!

alöksz róz 2022.01.28. 21:27:15

@ulpius66: remélem nyernek, hogy élvezettel figyelhessem majd a visongásodat.

sőt csak ezért el is megyek szavazni és behúzok egy jóóó nagy x-et a gyurcsányira

Tata86 2022.01.29. 13:47:20

@alöksz róz: Tudod, hogy nem nyernek, és azt is, hogy nem ez a programjuk. Mindkét nagy párt a gerontokrácia fogja.

@ulpius66: Ez egy jobboldali program lenne. Nem is akar ilyet az ellenzék, se a kormány. Mert mind komcsi.

De mit válaszolsz az ötletemre?
Több biztosító, több csomag, a szabad piac árazza be, hogy ahogyan élsz, várhatóan mekkora egészségügyi terhelést jelent.

gigabursch 2022.01.29. 15:12:53

@Tata86:
Több biztosító az állam jelenléte nélkül szerintem vastagon kartellezne.

Tata86 2022.01.29. 17:32:57

@gigabursch: Vajon vastagabban, mint egy kötelező szereplő?

ulpius66 2022.01.29. 19:28:45

@Tata86: "Több biztosító, több csomag, a szabad piac árazza be, hogy ahogyan élsz, várhatóan mekkora egészségügyi terhelést jelent."

Kiváló ötletnek tartom!

Ismerve a magyar mentalitást, a magyarok 90%-a egy fillért sem fizetne be semelyik pénztárba, mivel ő úgysem lesz beteg.....annyival is több pénze maradna piára....

Azok a gazdagok akik jelenleg is csak és kizárólagosan a magánegészségügyi szolgáltatásokat veszik igénybe meg a legjobb csomagot választanák!!!

A TÖBBI MAGYAR MEG DÖGÖLJÖN MEG, HA MEGBETEGSZIK....

ulpius66 2022.01.29. 19:30:56

Azt olvastam valamelyik blogban, hogy az USÁ-ban ez a rendszer van... ami épp haldoklik....

Mán Obama is ezt a rendszert akarta emberségessé tenni.....

Tata86 2022.01.29. 22:31:50

@ulpius66: Látod, látod... csak kiderül, hogy szocialista vagy.

Igen, ez egy ilyen játék. Dönthetsz, aztán vállalod a következményeket.

Egyébként szerintem sokkal jobban működne egy ilyen rendszer. Lehet itt durcizni, de a saját tyúkszaros élete mindenkinek nagyon fontos.

alöksz róz 2022.01.30. 01:36:44

@Tata86: "Egyébként szerintem sokkal jobban működne egy ilyen rendszer." - de mire alapozod?
mert tényekre biztos nem.

ulpius66 2022.01.30. 13:50:33

@alöksz róz:

Tata ezeket a TÉNYLEG JÓ DOLGOKAT az elméletre alapozza......

MERT TÉNYLEG IGAZ, HOGY AZ EMBERKÉK 90+%-BAN A SAJÁT MAGUK HIBÁJUK MIATT BETEGEK!!!!!!

A jónép iszik, kávézik, dohányzik, drogos, zabál mindent összevissza (főleg egészségtelen kajákat) elhízott, nem mozog, állandóan mindenen sztresszel, nem jár orvoshoz, még hírből sem ismeri a prevenciót, ha gyógyszert szed-- azt is összevissza szedi, nem tartja be az orvos utasításait --- minek is tartaná, hiszen Ő SOKKAL JOBBAN TUGGYA MI A JÓ NEKI...... és még számtalan hasonló önsorsrontó életvitel.......

VISZONT TELI POFÁVAL ÜVÖLTI, HOGY SZAR A MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY!!!!! TÚLTERHELT!!!!!!

Na, ebben igaza van a Tatának, hogy az ilyen -- azaz a magyarok 90+%-a ---fizessen SOKKAL, DE SOKKAL TÖBB TB-T, MINT AZ AKI EGÉSZSÉGESEN ÉL, ÉS EBBŐL KIFOLYÓLAG SZINTE ALIG VESZI IGÉNYBE A MAGYAR EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁST!!!!!

Na, ekkor jövök én, hogy senki sem fog többet fizetni, "mert neki úgysem kell az orvos" jelszóval......és itt a kör be is zárult.....

alöksz róz 2022.01.30. 14:10:43

@ulpius66: németbe is meg svédbe is ugyanúgy a saját hibájukból betegek az emberek. nem ezen múlik az egészségügyi ellátás színvonala.

"senki sem fog többet fizetni, "mert neki úgysem kell az orvos" jelszóval" - ebben igazat adok, tényleg ilyen a hozzáállás. de nemcsak ebben, még a szűrővizsgálatra se mennek el, nehogy találjanak valamit.

Tata86 2022.01.30. 14:42:49

@ulpius66: Mindenki, akit ismerek(, nem reprezentatív!), amikor megteheti privát egészségügyet választ. Nem igaz, hogy az emberek nem költenek az egészségükre!
Az pedig iszonyúan igazságtalan, hogy kétszer kell fizetni egy szolgáltatásért!

(Ez akkor is így van, ha ezzel párhuzamosan a többség hagyja elkanászodni a testét. Elhízott, nem mozog, iszik, dohányzik, stresszel műdrámákon, orrba-szájba gyógyszerezi magát, vagy pont ellenkezőleg, nem megy orvoshoz, nem szed semmit.)

@alöksz róz: "németbe is meg svédbe is ugyanúgy a saját hibájukból betegek az emberek. nem ezen múlik az egészségügyi ellátás színvonala."

Pedig egy egész nagy része bizony ezen múlik. Akinek 60éves korára már egész sor krónikus betegséggyűjteménye van, azzal a legfaszább egészségügy se tud mit kezdeni, amikor az összes szerve egyszerre kezdi felmondani a szolgálatot.

ulpius66 2022.01.30. 15:01:36

A mostani helyzetre különösen igaz!

AZOKNAK A LEGNAGYOBB A POFÁJUK, HOGY SZAR A MAGYAR EGÉSZSÉGÜGY, AKIK BE SEM OLTATJÁK MAGUKAT!!!!!!

alöksz róz 2022.01.30. 15:58:08

@Tata86: pfff... mit jelent szerinted az egészségügyi ellátás színvonala

gigabursch 2022.01.30. 17:02:39

@Tata86:
Ezt magaddal beszéld meg - én nem tudok rá helyesen válaszolni.

Tata86 2022.01.30. 19:06:04

@ulpius66: Tényleg törölni fogom, a caps lockos kommenteket...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.01. 19:39:48

"A változást nem a tudomány, nem is a társadalommérnökök hozták el, pláne nem aktivisták, hanem egyszerűen az idő és a természet"

meg az oltások, ugye, ami a tudományhoz lazán kapcsolódik

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.01. 19:42:56

@ulpius66: lehetőség volt a lazításra? azért kellett a járvány közepén kiengedni maszk nélkül a fiatalokat?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.01. 19:43:32

@ulpius66: jól kezelte a kínai vakcinás milliárdos lopát is, meg a kamu lélegeztető gépeket is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.01. 19:46:43

"Azt is láthatjuk, hogy az oltásnak konkrétan semmilyen hatása nincs a vírus terjedésére."

és ezt melyik ujjadból szoptad ki? ugyanis az oltottak sokkal kevésbé fertőznek, társadalmi szinten meg az oltatlanok miatt nincs nyájimmunitás, ami megállítaná a vírust. tehát ez a mondat nagyon nem helyes. mert egyéni szinten van hatása az oltásnak a vírus terjedésére, nem is kicsit, társadalmi szinten, meg vannak a populációban oltatlanok is. de akkor sem helyes a mondat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.01. 19:52:39

@gigabursch: "A bent fetrengők 4/5-e minimum kétszer oltott."

aha, mindenhol? honnan a forrás? amit én hallottam, hogy van ahol negyede, van ahol a fele oltott a betegeknek.

a maszkhasználat meg sokmindentől függ. leginkább a maszk minőségétől. és a használatától. egy zárt helyiségben azért ez nem meglepő. lehet ki kellett volna nyitni az ablakot...
Ezért kell gyakran szellőztetni tudod. abuszon is nyitva kéne hogy legyen az ablak. és kevésbé fertőzne.

alöksz róz 2022.02.01. 22:08:06

@tesz-vesz: "társadalmi szinten meg az oltatlanok miatt nincs nyájimmunitás" - és ahol 90% körül van átoltottság? ne mondd már hogy a 10% terjeszti azért nincs vége a járványnak :DD

alöksz róz 2022.02.01. 22:20:25

@tesz-vesz: a szellőztetés tényleg hasznos.
de a buszon több dolog miatt se szabad. az ajtónyitásokkal biztosított a szellőztetés, de a nyitott ablak keltette huzat csak jól körbeviszi a vírust, oda is ahova amúgy el se jutott volna. a hideg huzatban a lehűlt nyálkahártyával sokkal könnyebb elkapni a vírust. és egyéb náthaszerű betegségeket is, az ezektől legyengült immunrendszer kevésbé véd a koronavírustól is.
meg hát kinek hiányzik egy arcüreggyulladás vagy középfülgyulladás az ostoba gyökér miatt aki kihúzza az ablakot...

Tata86 2022.02.02. 12:14:54

@tesz-vesz: Amit írsz, annak nincs tudományos alapja, és ha kiveszed a seggedből a fejedet, és körülnézel láthatod, hogy az élet se igazolja vissza.
Körülöttem mindenki oltott, és mindenki ugyanúgy elkapta az omicront, sokan a deltát is.

www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1

www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/uk-study-finds-vaccinated-people-easily-transmit-delta-variant-households-2021-10-28/

"The study, which enrolled 621 participants, found that of 205 household contacts of people with Delta COVID-19 infection, 38% of household contacts who were unvaccinated went on to test positive, compared to 25% of vaccinated contacts."

Szóval a delta esetén adott valami védelmet a terjesztés ellen(, amit viszont ellensúlyozott az oltás adta biztonságérzet), de messze nem teljeskörűt.

Omicron: www.aol.com/news/1-omicron-spreading-infecting-vaccinated-172033826-184810325.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly9kdWNrZHVja2dvLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAABDBRAtJkad58j7to_6qG1lG27i_osqXdhBQ9xG6HJ-PUEQ_FgiBXcIDDhClR4r0KKs34OT4A3-u0BuADrX0imAnPP1G1-T4VoTmFsJuQlCeRGDjXLPfYBrRBOzHHYvswsHDW03LBfsJ3lh2qlTonSR2hcL0Imb4FO5j5xgKuX0

www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/variants/omicron-variant.html

"Current vaccines are expected to protect against severe illness, hospitalizations, and deaths due to infection with the Omicron variant. However, breakthrough infections in people who are fully vaccinated are likely to occur."

"oltatlanok miatt nincs nyájimmunitás"
Na ezt honnan veszed? A nyájimmunitás egyébként 30%-os immunitásnál kezd kialakulni, de nem véletelnül mondták, hogy 50-60%-os átoltottságnál vége lesz a vírusnak.
Most azt látjuk, hogy 90%-nál is vígan terjed.

Mondok jobbat: aki valaha is foglalkozott koronavírussal(, ez nem én vagyok ugye), annak nyilvánvaló volt, hogy soha nem fog sterilizáló immunitást adni az oltás. Értsd: a politikusok, szakértők, média 90%-a tudatosan hazudott. Nem fog, mert az izomba adott oltás egyszerűen nem véd meg attól, hogy a levegőből a nyálkahártyáidon keresztül ne fertőződj meg. (Ettől még fasza dolog az oltás, csak tudni kell, hogy ez egy egészségügyi készítmény és nem szent ostya. Megvan a maga helye, ideje, funkciója.)

www.youtube.com/watch?v=leyOsRf45Eg&t=2s

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.02. 16:06:15

@Tata86: ha kihúzod az ostoba fejed a seggedből láthatod, hogy az oltás használ.

leviheted a beszélgetés színvonalát, persze, csak a csökött elméddel k-ra nem érdemes.
te, aki még a politikusok magánvagyona meg a az állami tulajdon között se tudtál különbséget tenni , többszöri felszólításra..... nem oszt, nem szoroz. viszont látom szorgalmas vagy.

szóval szerénység, érted?

körülttem midnenki oltott, és senki nem kapta el az omicront, illetve egy személy de semmi súlyos esete nem volt

összekevered a vírus elkapását, a vírus lefolyását oltottként, a vírus terejdésével.
ezek különböző szavak, amik különböző jelentéssel bírnak.

Boldogkőitől, Kemenesitől, veszem az információimat, a csökött kérdéseidre az alábbiakban válaszol a szegedi professzor:

www.youtube.com/watch?v=Sm6K4kuXJ-Q

"aki valaha is foglalkozott koronavírussal(, ez nem én vagyok ugye), annak nyilvánvaló volt, hogy soha nem fog sterilizáló immunitást adni az oltás. "

az nem sterilizáló immunitás, hogy elkapod de a tüneteid csökkennek kisgyerek. hanem egyszerű immunválasz.

"az izomba adott oltás egyszerűen nem véd meg attól, hogy a levegőből a nyálkahártyáidon keresztül ne fertőződj meg."

váó. b*szod, neked virológusnak kellett volna menned ennyi ésszel.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.02. 16:14:00

@alöksz róz: amúgy a mutációkról hallottál már?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.02. 16:23:21

@alöksz róz: énszerintem a nyitott ablak olyan szinten feldúsítaná az elhasznált levegőt, hogy nehezebben lehetne elkapni a buszon. folymatos szellőztetéssel. amikor mindig felszálltam járvány idején is, a meleg , elhasznált, egészséstelen levegőben éreztem hogy nemigen vagyok biztonságban, hiszen ahogy a zárt térben, úgy a busz is egy zárt tért, amit egy köhögő pár perc alatt teletölt a vírusával. ha nyitva az ablak

de való igaz, hogy ebben nem vagyok ilyen biztos, és jó felvetés, hogy lehet hogy csak átkeverné mindenhova, dehát a zárt szobában is átkeveri mindenhova a porszemeken, cseppmagokon. látható a fenti példából. úgyhogy nem hinném hogy neked lenne ebben igazad, de érdemes lenne tudományos kísérletekkel is megvizsgálni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.02. 16:35:31

@Tata86: ja és látom Letohára is hivatkozol, nem kéne, se a félhülye hont andrásra, se a korrupt fideszes letohára hallgatni

szeged.hu/cikk/merlegen-letoha-tamas-nyilatkozatai-racafolt-a-valosag-az-onjelolt-jarvanyszakertore

úgy látom a bölcsészek azt hiszik érnek annyit mint a reáltudósok. pedig a valóság k-ra egészen más.

Tata86 2022.02.02. 16:50:05

@tesz-vesz: Lol.
Nincs kedvem elmagyarázni, miért teljesen értéktelen a cikk.
(Azért egy kis segítség: egymondatos idézetek szerepelnek, de hol az eredeti?)

(Egyébként ki itt a bölcsész? :O )

alöksz róz 2022.02.02. 22:28:37

@Tata86: "Egyébként ki itt a bölcsész?" - a tesz-vesz kolléga :D

alöksz róz 2022.02.02. 22:37:58

@tesz-vesz: "körülttem midnenki oltott, és senki nem kapta el az omicront, illetve egy személy de semmi súlyos esete nem volt" - óvatosan az elnemkapós következtetéssel, az oltottakat sokkal kevesebbet tesztelik.

"Boldogkőitől, Kemenesitől, veszem az információimat" - boldogkői eddig bármit mondott, semmi se bizonyult igaznak.
(ami nem is csoda, hiszen nem is orvos, logikád alapján egyáltalán nem ért a betegségekhez.)

alöksz róz 2022.02.02. 22:42:38

@tesz-vesz: "érdemes lenne tudományos kísérletekkel is megvizsgálni." - volt több hasonló (kísérlet vagy gyakorlati megfigyelés, mindegy), bár ott nem a huzat, hanem a ventillátor kavarta levegő hordta szét. nagy különbség azért nem lehet.

"éreztem hogy nemigen vagyok biztonságban" - itt van a bajnak a lényege.

Tata86 2022.02.03. 10:26:50

@alöksz róz: "Boldogkőitől, Kemenesitől, veszem az információimat"
Nincs kérdésem! :D

Mármint nyilván lényegtelen maga a személy, de lényeg, hogy képes-e az önreflexióra, képes-e más véleményeket is meghallgatni.

Boldogkőiről tudom, hogy tudománytalan az összes koronás megnyilatkozása. Nem gondolkozik, nem tájékozódik, egyszerűen csak löki, amiről éppen azt gondolja, hogy a saját igazát támasztja alá, és utólag se reflektál a tévedésekre.

Egyébként nagyon érdekes, hogyan alakulnak a törésvonalak. Meg lettem volna győződve, hogy tesz-vesz egy elég brutál, szinte antivaxxer vonalat tol majd, sorosozva, bilgécezve, 5g-zve, ahogy kell.

Aztán tessék: beállt a woke-vonalba.

alöksz róz 2022.02.03. 18:23:41

@Tata86: a félelem nagy úr.

majdnem akkora, mint a pina :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.03. 20:05:50

@Tata86: hont a bölcsész, meg ceglédi, meg konok. stb, meg a jogász kishülye bakó bea. akik kb majdnem vírustagadóak egy csöppet.

tudod, írtam, HONT van a videódban amit linkeltél

ja nincs kedved elmagyarázni a gyermeteg felvetéseidet? egyem a kis szívedet. olyan vagy mint egy OSTOBA fideszes. ugye nem baj, ha ennyi gőggel és ostobasággal emberszámba se veszlek te rakás szar.

akkor ezért van olyan sok zavar a fejedben mert a korrupt fideszes letohát olvasod aki magát szuperhősnek akarja beállítani a cége élén.

azért a KGBéla posztnak k gyorsan fuss neki mégegyszer, mert pont nem védem benne a jobbikot benne, írtam, te hülyegyerek a másik kommentfolyamban, csak nem olvasod. segítek a poszt vége.

"Boldogkőiről tudom, hogy tudománytalan az összes koronás megnyilatkozása."

TUDOD ?! az konkrét te kis gerinctelen patkány. sehol egy példa? sehol egy érv?!
a linkelt videómban pont hogy önreflektív, de sebaj. told csak a konteós szarjaidat. reagálás nélkül magadra. idióta, itt lett volna a lehetőséged bebizonyítani, hoyg te állítólag kölönb vagy Boldogtól, megvédeni magad, de csak kinyilatkoztatsz. Boldogkőit vádolod hogy nem reflektál magára te patkány! NAGY AZ ARC, PONT ITT BIZONYÍTOD te kib. képmutató, hogy az vagy, amivel mást vádolsz. nyomorult. nem állt be a semmilyen woke vonalra, idióta, nem is ismersz, a jobbik pártisággal vádolsz, miközben végig se olvasol egy nyomorék posztot se.

és Kemenesivel mégis mi baj van?
az is kimaradt gyermekem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.03. 20:13:25

@alöksz róz: honnan veszed hogy az oltottakat sokkal kevesebbet tesztelik? nekik nem lehet gyanús hőemelkesésük?

mi nem bizonyult igaznak, amit Boldog mondott? a többi hülye aki már most kijelenti hogy influenzára szelidült
Boldogkői nem orvos, csak professzor, aki orvosokat oktat. nyugi, egy mezei házi orvosnál nagyobb e területen a tudása. nemzetközileg is elismert, divat lett mostanában belérúgni, de konkrétumokat nagyon kevesen mondanak.
megnézted a videót amit linkeltem, ott kifejti pár régi mondatait.

olvasd el mégegyszer a bölcsészt milyen kontextusban hoztam fel.

a bajnak lényege ott van, hogy MÉGIS mi a különbség egy zárt busz, és egy zárt konferenciaterem között, erre sajnos nem tértél ki, pedig ez lett volna a lényeg.
éreztem hogy nem egészséges a levegő, nem tiszta, érted. nem a lelkemmel, meg a szívcsakrámmal, hanem az orrommal éreztem.
lehet ezen rugózni, csak nem érdemes.

A bajnak lényege hogy egyetlenegy példát nem hoztál felBoldog tévedésére

alöksz róz 2022.02.03. 20:54:02

@tesz-vesz: "nekik nem lehet gyanús hőemelkesésük?" - nem. de hőemelkedésük lehet.
csak sokaknak nincs gyanús hőemelkedésük, sokszor mentesülnek a tesztelés alól vagy az oltatlanokat kötelezik, vagy esetleg ők maguk gondolják úgy biztos csak megfázás, be vannak oltva, koronavírus nem lehet.

alöksz róz 2022.02.03. 20:56:02

@tesz-vesz: "megnézted a videót amit linkeltem, ott kifejti pár régi mondatait." - még nem láttam.
de arra tippelek, hogy megpróbálja csúsztatással kimagyarázni meg hogy is kellett azt érteni :-)

alöksz róz 2022.02.03. 20:58:27

@tesz-vesz: "MÉGIS mi a különbség egy zárt busz, és egy zárt konferenciaterem között" - nem tudom. mi?
azt tudom mi az álló levegő meg a mozgó levegő között.

alöksz róz 2022.02.03. 21:00:31

@tesz-vesz: "éreztem hogy nem egészséges a levegő, nem tiszta, érted. nem a lelkemmel, meg a szívcsakrámmal, hanem az orrommal éreztem" - na de nem a koronavírust érezted benne

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.03. 22:16:12

@alöksz róz: a kérdés ez volt, koncentrálj:

honnan veszed hogy az oltottakat sokkal kevesebbet tesztelik?

nem a gyanús meg a nem gyanús közötti lamentálás.
a gyanúsnál nyilván mennek tesztelni nagyobb eséllyel, így lehet érteni. úgy érzem hasracsapva válaszolgatsz.
"sokaknak nincs" sokaknak meg van. király beszélgetés.
a beszélgetés, amihez hozzászóltál, amúgy arról szólt hogy a kis haverod, azt írta
"Körülöttem mindenki oltott, és mindenki ugyanúgy elkapta az omicront, sokan a deltát is."

honnan a fszomból tudja akkor ő? a kis haverodba nem kötöttél bele, csak belém? érdekes.

látom sziporkázol fent, feljebb, mint egy részeg kőműves, node azért ennél többet várnék.

"sokszor mentesülnek a tesztelés alól vagy az oltatlanokat kötelezik, vagy esetleg ők maguk gondolják úgy biztos csak megfázás, be vannak oltva, koronavírus nem lehet."

vesd össze a haverod mondataival.

az állott, rossz levegő nem egészséges. nyilván nem a vírust szagolom ki, de ha már kissé rosszul vagyok és megfájdul a fejem pár másodperc után, az nem az egészség jele. ahogy egy irodában sem , és látható is, hogy a zárt térben könnyebben terjed, MASZKBAN IS! meg kéne próbálni állandó szellőztetéssel. lehet ezen rugózni, csak nem érdemes. szerintem ezt már kitárgyaltuk és nem látok új elemet, összetett mondatot. csak ismétlést.
az irodában ha szellőztetsz, az is mozgó levegő, a hőmérsékletkülönbség, meg a huzat. tudod.

nem csúsztat Boldog. meg kéne nézni esetleg. még mindig nem látok példákat. lehet csak a fejedben létezik a tévképzet?

@Tata86: még mindig nem jutok dülőre. tudománytalan? nagy szavak egy kis embertől. a véleményed alátámasztás nélkül szrt n em ér, pont neked kell magyarázni?
azt értem hogy grafomán vagy, és zavaros kissé a fejed. de tőled többet várnék, mint egy síkhülye fideszestől. nem részeletesen kell magyarázgatni, a LÉNYEGre kéne koncetrálni pár szóban.
segítek: amit te magyarázatnak gondolsz, azok csupán gyermeteg felvetések a fejecskédben, mint az izomba oltott, tüdővel elkapott SZENZÁCIÓS felismerés :)
annyira azért többre tartanálak, hogy konfabulálsz, mint egy elmebeteg fideszes, ezért maradjunk a konfabuláció helyett a "gyermeteg felvetések"-nél, nem pedig magyárazatnak, amit nincs kedved kifejteni, hatalmas kár. sokkal szegényebb lett így az emberiség enélkül. elképesztő tragédia.

Tata86 2022.02.03. 22:55:47

@tesz-vesz: Az a probléma, hogy nincsenek érveid.
Nem zavarna a személyeskedés, hogyha mondanál valamit, de nem mondasz.

Erőltesd meg magad.

Még egy sok körmondatos céltalan személyeskedés és törlöm a kommentet.
Próbáld ki, hogy simán csak elküldesz a qrva anyámba, és a komment 90%-a egyébként releváns vitaanyag!

Állíts valamit, és érvelj mellette/bizonyítsd.
Esetleg az én állításaimat cáfold érvekkel, ellenpéldákkal.

Kis segítség: az hogy ad hominem támadsz valakit, akit én szerinted majmolok nem érv. Ez egyszerűen csak érvelési hibák halmozása.

Btw: az oltottak tesztelésében egyetértek veled: egyáltalán nem látom alátámasztottnak ákszöl hipotézisét miszerint az oltott nem teszteltetné magát. Azt látom magam körül, hogy a háromszor oltottak tesztelnek legserényebben.

ps: Úgy tűnik május egyig még kóser vagyok! :D Viktor atyánk még nem tett Untervaxxer státuszba! Úgyhogy addig tessék megadni a Pfizernek ami a Pfizeré!

"azt értem hogy grafomán vagy"
Egyébként nem vagyok az. Láthattad, hogy egy teljes évet kihagytam.

"és zavaros kissé a fejed"
Mondjuk ez legalább igaz :D De Kedves Feleségem szerint ez egyre kevésbé látszik az írásaimon, és néha még értelmük is van.

alöksz róz 2022.02.04. 11:53:44

@tesz-vesz: "honnan veszed hogy az oltottakat sokkal kevesebbet tesztelik?" - már leírtam h miből gondolom :D

alöksz róz 2022.02.04. 11:57:19

@tesz-vesz: "honnan a fszomból tudja akkor ő? a kis haverodba nem kötöttél bele, csak belém? érdekes." - miért kellene belekötnöm?
de nem rossz felvetés hogy honnan tudja, szerintem a teszteredményekben se lehet nagyon megbízni.

Tata86 2022.02.04. 14:24:55

@alöksz róz: A tesztek olyanok, amilyenek. De a megbízhatatlanságukkal együtt is jó indikátornak tűnnek.

Viszont nem látom mi értelme az erről szóló vitának. Egyértelműen kiderült az oltottak is megfertőződnek, megbetegednek, lehet hogy kicsit lassabban, de inkább előbb mint utóbb, rajtuk is átmegy a cucc.

Látjuk, hogy az omicron nem terheli túl az egészségügyet, és tizedannyira halálos mint a delta, ezáltal ez már kevésbé veszélyes mit az influenza.

Innentől nem látom értelmét a keménykedésnek, úgy általában semmilyen közösségi védekezés nem indokolt.

Érdekes, erre tesz-vesz se reagált, mert ezek a tények nem illenek a világképébe.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.05. 14:12:19

@alöksz róz: pedig a kis haverod ellentmond ellen, neki minden oltott ismerősét tesztelték állítólag.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.05. 14:14:24

@alöksz róz: ja és még mindig nem látok példát rá, hol csúsztat Boldog.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.05. 14:34:48

@Tata86: nincsenek érveim? mondtam:

összekevered a vírus elkapását, a vírus lefolyását oltottként, a vírus terjedésével. ezek különböző szavak, amik különböző jelentéssel bírnak.

most komolyan be kell másolni mit írtál, és mit írtam én rá? olvass vissza. amiket te zseniális gondolatokat tartasz, azok valójában makogások. elhiszem , hogy nem tetszik, de ez a valóság. rólam is azt hitted jobbikos vagyok, miközben végig se olvastad a posztot.

próbáld csak meg a kommenttörlést. az a színvonalad kisgyerek.

értem én hogy nem bírsz felnőni a feladathoz, hogy ÉRTELMESEN válaszolgass mint egy férfi, de nagyon jól tudod, mit jelent a kommentörlés a netes világban. ha ennyire zavar, lehet a naplódba kéne írkálnod a fióknak, a grafomániára az is megoldás ám. és szerintem a legjobb megoldás.

nem látok még mindig példát miért tudománytalan Boldog. milyen határozottan kijelentetted.

kérdeztem, Kemenesivel mi a baj? mondhatom még Jakab Ferencet is, nem a zavaros fejű letohát kéne olvasgatni meg hallgatni, a korrupt fideszes cégével. lehet érvelési hiba, de igaz. a tudományos módszertan is egy érvelési hiba.

kkbk.blog.hu/2021/08/25/tudomany_es_termeszetfeletti_vita_az_agnosztikus_kacsaval

lehet nagy a kabát? lehet nem a klavit kéne gépelnek, hanem lapát kéne a kezedbe? ú micsoda személyeskedés, nehogy sírva fakadj te hópihe!

"Boldogkőiről tudom, hogy tudománytalan az összes koronás megnyilatkozása."

TUDOD ?! ne engem szidj, ha gerinctelen kis p-ként viselkedsz és OK NÉLKÜL köpködsz másokat. ráadásul egy professzort, nem szakmabeliként.
neked nincs önkritikád? nárcisztikus szociopata vagy?

kérdezni még lehet elvtárs? vagy ezért is törlés és tiltás jár?

legalább a feleségeddel egyetértünk pár dologban, látod, nem is vagyok olyan messze tőled mentálisan. a feleséged is ilyen mint én.

mire nem reagáltam? hogy szerinted az omicron nem veszélyes?

ismerősöm, kolléganém elkapta egy éve a covidot, nem oltatta magát mert azt hitte lesz védettsége, hát valamelyik új variánst is elkapta most. mentőnek kellett bevinnie a kórházba mert nem kapott levegőt, kórházban oxigént kapott, az Ill divo énekese is átesett a betegségen, mikor másodszor elkapta bele is halt. tehát veszélyesek az új variánsok, mégha statisztikailag nem is indokolt, ez nem mentség ha valaki a "10%" -ba esik.

védekezni akkor is kell.

Tata86 2022.02.05. 17:54:35

@tesz-vesz: Az érvek-személyeskedés aránya még mindig kb 30-70%

Tényleg ez a legjobb, amit tudsz?

"összekevered a vírus elkapását, a vírus lefolyását oltottként, a vírus terjedésével. ezek különböző szavak, amik különböző jelentéssel bírnak."
Amennyiben?

"most komolyan be kell másolni mit írtál, és mit írtam én rá?"
Igen, kultúremberek így szoktak vitatkozni. Persze nehezebb simliskedni, hogyha látszik, hogy mire mi a válasz.

alöksz róz 2022.02.06. 09:33:07

@Tata86: "De a megbízhatatlanságukkal együtt is jó indikátornak tűnnek.

Viszont nem látom mi értelme az erről szóló vitának" - hát csak annyi, hogy valójában hányan kaphatták már el.

ha a lakosság többsége már átesett rajta (ahogy ez többek közt a pozitív tesztek folyamatosan magas arányából következik), akkor a világon semmi értelme semmiféle korlátozásnak, zsarolásnak.
talán még egy agyhalottra pánikoltatott teszvesz

alöksz róz 2022.02.06. 09:36:43

@tesz-vesz: "egy éve a covidot, nem oltatta magát mert azt hitte lesz védettsége, hát valamelyik új variánst is elkapta most. mentőnek kellett bevinnie a kórházba mert nem kapott levegőt, kórházban oxigént kapott, az Ill divo énekese is átesett a betegségen, mikor másodszor elkapta bele is halt." - és? oltottként se valószínű h jobban járnak, hiszen tény hogy az oltás nem véd jobban mint ha elkapja vki.

alöksz róz 2022.02.06. 09:37:57

@alöksz róz: de ha nem is volt kovidos csak a tesztje volt pozitív, akkor védettsége sincs.

Tata86 2022.02.06. 11:30:45

@alöksz róz: Hogyha nem is esett át rajta lakosság többsége, ugyanakkor:
1) Látjuk hogy teljesen magától tetőzik a hullám egy hónap alatt, aztán lenyugszik
2) Eleve gyengébb a vírus (omicron), mint az influenza, ami miatt sosem zártak le
3) Eleve nem tudjuk, hogy a lockdownoknak volt-e értelme
www.abcactionnews.com/news/national/coronavirus/johns-hopkins-university-study-finds-lockdowns-only-reduced-covid-deaths-by-0-2

(Btw, ennek utána fogok nézni jobban.)

...akkor ez is irreleváns.

Egyébként fél év múlva, jövőre úgyis bárki elkaphatja újra a koronát, amikor jön az újabb életképes mutáns.

El kell engedni.

Tata86 2022.02.06. 11:34:27

@alöksz róz: Irreleváns egyedi esetekre(, amiket ellenőrizni sem tudsz, hogy egyáltalán igaz-e), miért válaszolsz spekulációval?

Írj annyit, hogy leszarod az egyedi eseteket, mert 8milliárdból mindenre találsz példát, főleg, ha kicsit a magad irányába görbíted a valóságot.

"hiszen tény hogy az oltás nem véd jobban mint ha elkapja vki."
Ennek semmi értelme.

alöksz róz 2022.02.07. 11:09:17

@Tata86: "Irreleváns egyedi esetekre(, amiket ellenőrizni sem tudsz, hogy egyáltalán igaz-e), miért válaszolsz spekulációval?" - az ő saját érvelésüket ("logikájukat") fordítom vissza :-)
orrba-szájba nyomatták mindenkire, aki elkapta az oltás után, hogy bezzeg oltás nélkül biztos borzasztó beteg lett volna, minimum kórházba kerül, vagy tán még bele is hal

"Ennek semmi értelme." - csak te nem érted. a hiányzó mondatrészek adódnak a kontextusból.
vagy nem tudom mire gondolsz.

alöksz róz 2022.02.07. 11:13:10

@Tata86: "Btw, ennek utána fogok nézni jobban." - ajánlom a 2020 őszi szlovén lockdown-t

alöksz róz 2022.02.07. 11:16:47

@Tata86: "Hogyha nem is esett át rajta lakosság többsége" - már egy éve legalább kétmillióra tippelte merkely, ha jól emlékszem.
azóta volt már harmadik negyedik ötödik hullám.

Tata86 2022.02.07. 13:52:05

@alöksz róz: "hiszen tény hogy az oltás nem véd jobban mint ha elkapja vki."
Ezzel az a bajom, hogy túl azon hogy igaz, nem veszi figyelembe, hogy melyiknek mekkora a kockázata. A legtöbb demográfiában a vírusnak továbbra is (jóval) nagyobb a kockázata, mint az oltásnak.

Nyilván ha valaki túlesett a víruson akkor nem feltétlenül indokolt oltatnia magát, pláne az előző törzsekre készült "vakcinával".

alöksz róz 2022.02.07. 17:04:34

@Tata86: na de teljesen értelmetlen, sőt "tudománytalan" az oltottak és a fertőzéssel védelmet szerzettek megkülönböztetése. szerintem még jogszerűtlen is.

a kockázat érdekes kérdés. a pfizer által megadott adatok szerint 100 ezerből 3 esetben okoz szívizomgyulladást a vakcinájuk. izraelben tavasszal a 60 év alattiak körében 100 ezer emberből 3 került kórházba oltatlanul (1,2 oltottan).
kíváncsi lennék a fiatalabbakra vonatkozó adatokra, ha lennének.
(néhány országban az mrns oltást nem is ajánlják a 30 év alattiaknak, pl norvégiában tilos volt a modernával oltani őket, ha jól emlékszem.)

Tata86 2022.02.07. 17:17:15

@alöksz róz: A kolleginámnak is szívizomgyulladása lett. Nem tudom, hogy a 3/100K a kamu, vagy csak iszonyatos peche van...

alöksz róz 2022.02.07. 20:03:43

@Tata86: szerintem kamu.
de ez nem jelent semmit. lehet nem csaltak (bár egész véletlenül a pfizer bukott már le ilyesmivel). de tudni kell, hogy a teszteket "bevizsgált", egészséges, kiválogatott embereken végezték. csak azokat számolják bele, akik nagyon nagy valószínűséggel az oltásnak köszönhetik.
a teljes népességnél ez magyarországon úgy néz ki, hogy vagy jelentette a beteg s.k. az illetékes hivatalnál mint gyógyszermellékhatás, vagy a kutya nem foglalkozott vele.
ha jelentette, akkor talán esetleg beírták valahova
(de az a hivatalos hozzáállás, hogy akármitől lehetett, lehet előtte is megvolt, bizonyítsa már be valaki, hogy az oltástól lett, véletlen egybeesés)

én személyesen ismerek két embert akinek szívizomgyulladása lett az mrns oltás után. másik két embert, aki az első astrazenecától olyan szarul volt, hogy nem kérte a másodikat. de ez se jelent semmit.
nem tartozom se életkorom, se egészségi állapotom szerint veszélyeztetett csoportba. nem létezik olyan statisztika, amely szerint be kéne oltatnom magam.

így még szép hogy nem is oltattam be magam. el is kaptam nagy nehezen november végén. örültem hogy lesz egy darabig védettségi igazolványom, mert ki tudja meddig tart és milyen fokára hág még az őrület... de gondoltak egyet a vízfejűek, hasukra csaptak és kijelentették, hogy a megfertőződés nem ér. hasukra csapkodva basszák tönkre a világot.

eközben dániában gondolt egy merészet a kormány és - leszarva a rettegőket és boldogkőiket - deklarálta, hogy innesttől a koronavírus nem veszélyes a társadalomra :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.14. 14:23:24

@Tata86: nem látom miért nem tudományos Boldogkői.

az majd még most jön?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.02.14. 14:31:14

@alöksz róz: ez mitől tény?
pont most írtam a kolléganőm esetét.

"Rövid időn belül újra megfertőződhetnek koronavírussal, akik a fertőzésen már átestek, de beoltatlanul maradtak - ezt állapította meg a Yale Egyetem és az Észak-Karolinai Egyetem kutatói által készített tanulmány."

www.pharmindex-online.hu/koronavirus/hirek-cikkek/rovid-eletu-a-megfertozodessel-szerzett-eros-immunitas

"Erősebb védettséget élvezhet az új típusú koronavírus delta variánsával szemben, aki átesett korábban a fertőzésen, mint akit védőoltással immunizáltak - derült ki egy nagy létszámú izraeli kutatásból. Szakértők ugyanakkor óva intenek mindenkit attól, hogy a természetes úton lezajló fertőzésekre potenciális védekezési eszközként tekintsenek.

"A tanulmány rámutat a természetes immunitás előnyeire, de nem veszi számításba, mi mindent okozhat a vírus, amíg a szervezet eljut a védettségig" - idézi a Science magazin Marion Peppert, a Washingtoni Egyetem immunológusát, aki maga nem vett részt a kutatásban

Fontos leszögezni, hogy a tanulmányban vizsgált populációban senki sem halt meg koronavírus-fertőzés következtében. Ez egyfelől ellehetetlenítette a kutatók számára, hogy a halálozási ráta szempontjából is összehasonlítsák a természetes úton kialakuló és a vakcináció révén kialakuló védettséget. Másfelől azonban tisztán jelzi, hogy a védőoltások is hatékonyan óvják az embereket a súlyos megbetegedéstől, még ha talán nem is olyan erőteljesen, mint a természetes immunitás.

www.hazipatika.com/napi_egeszseg/fertozo_betegsegek/cikkek/koronavirus_a_termeszetes_vedettseg_erosebb_lehet/20210827140024

A SARS-CoV-2 fertőzéstől származó, a megbetegedés folyamán kialakuló immunitás hasonló védettséget biztosít, mint a vakcináció útján nyert, igaz, idővel ez is gyengül – ez a szakértői vélemény körvonalazódik a pandémia alatt született sokféle kutatás elemzése alapján.

Több tanulmány alapján elmondható, hogy azoknál, akik felgyógyultak a COVID-19-ből, és a SARS-CoV-2 ellenében kialakult antitestek meglétét ellenőrző tesztjük szeropozitív lett, alacsonyabb annak valószínűsége, hogy ismét megfertőződjenek a koronavírussal, vagy súlyos megbetegedésük legyen – derül ki a Lancet c. szaklapban közölt eredményekből. Még mindig fennállnak ugyanakkor nyugtalanító kérdések is – mint például az, hogy az ilyen védettség mennyire tartós, és eltér-e a beoltottság révén szerzett immunitás időtartamától."

www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/27718/termeszetes-immunitas-a-tobbseg-sokaig-vedett

De vajon mennyire védenek a fertőzéstől a természetes antitestek a vakcina által kiváltott antitestekhez képest? És milyen szerepet játszik az omikron a feltevésben?

gyértelmű válasz egyelőre nem adható a kérdésekre. Az eddigi kutatások szerint ez leginkább attól függ, hogy a beteg melyik variánssal fertőződött meg, és mikor volt pozitív a tesztje.

AZ VISZONT MÉG MINDIG NEM VILÁGOS, HOGY AZ OMIKRON MEGJELENÉSE ELŐTTI, ÚGYNEVEZETT TERMÉSZETES IMMUNITÁS NAGYOBB VÉDELMET NYÚJTOTT-E, MINT A VÉDŐOLTÁS.

index.hu/kulfold/2022/01/23/a-termeszetes-vedettseg-helyettesitheti-az-oltas-altal-kivaltottat/

még mindig nem látom, hogy mi a baj Boldogkőivel?

Tata86 2022.02.14. 16:00:41

@tesz-vesz: Nem is nagyon fogod, mert nincs kedvem összegyűjteni, meg sok zagyvaság fizetőfal mögött van.

Ha lesz aktualitás tőle, nyugodtan kommenteld be, és elmondom a véleményemet.

(Tudom, nem fair, hiszen én állítottam valamit, amit nem bizonyítottam. Nyitva hagyhatjuk a kérdést. Nekem a véleményem továbbra is az, hogy Boldogkői a szakterületén kívül eső dolgokról nyilatkozik ki és esik is rendre pofára. Ha neked más a véleményed, akkor ez van.)

Btw: megtaláltam a brit kutatást még a delta alatt az összehasonlításról, hogy melyik korcsoportban ki terjeszti jobban a vírust: oltottak vagy oltatlanok.

assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1043608/Vaccine_surveillance_report_-_week_51.pdf

40. oldal 11-es táblázat.

alöksz róz 2022.02.14. 16:49:22

@tesz-vesz: "pont most írtam a kolléganőm esetét" - ami továbbra se jelent semmit.

az összes cikk, amit hoztál, azt vizsgálja, a fertőzés nagyobb védettséget ad-e, mint az oltás.
pont fordítva nézed :D
nem is ez állítás. az oltás nagyobb védettséget ad-e a fertőzésnél. nem ad. nem tud. ez a tudományos tény, öreg, nem a szalmabábod...

(és akkor még egy szóval nem említettem amit rusvai mondott a fertőzéssel szerzett és az oltással szerzett immunitásról.)

Tata86 2022.02.14. 17:02:58

@tesz-vesz: "AZ VISZONT MÉG MINDIG NEM VILÁGOS, HOGY AZ OMIKRON MEGJELENÉSE ELŐTTI, ÚGYNEVEZETT TERMÉSZETES IMMUNITÁS NAGYOBB VÉDELMET NYÚJTOTT-E, MINT A VÉDŐOLTÁS."

Ez miért lényeges? Egyrészt már az omikronnál tartunk, másrészt ha "csak" ugyanolyan védelmet nyújt, már az fölöslegessé teszi az oltást azoknak, akik túl vannak rajta. (A diszkrimináció pedig konkrétan öncéllá válik.)

Azt is érdemes lenne vizsgálni, hogy fertőzöttség után az újrafertőzésből adódó súlyos lefolyásnak van-e nagyobb kockázata vagy az oltásnak + újra fertőzésnek?

Summa summarum: az omikronnal nincs már érv a covid-tálib izmozásra.
Ennek már nincs köze a tudományhoz, ez tisztán politika.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.04.01. 00:45:30

@Tata86: nincs kedved, tehát nem is tudnád alátámasztani a mondanivalód, innentől fogva nem lehet komolyan venni.

b ár én már azóta nem veszlek komolyan hogy nem tudtad megkülönböztetni többszöri felszólításra az állam és a politikusok vagyonát

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.04.01. 00:52:29

@alöksz róz: mit nézek fordítva?
mit nem értesz a cikkeken?

jól lenne kicsit közérthetőbben fogalmaznál, mert k gáz az írásod öreg

"az oltás nagyobb védettséget ad-e a fertőzésnél. nem ad. "

és miért nem? hasadra csaptál? szakmabeli vagy, és ez a kutatási területed?

még mindig nem látom hogy mi baj Boldoggal, ugyanazt mondja mint Kemenesi és szerintem mint Jakab Ferenc. elvitte a cica a nyelved a témában?

Tata86 2022.04.01. 10:11:33

@tesz-vesz: Egy teljes posztot szántam Boldogkőire, kifejezetten a te kedvedért!

archiregnum.blog.hu/2022/03/21/boldogkoi_csodalatos_vilaga
süti beállítások módosítása