HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Quastr IlIl: @Tata86: :) A kérdés nyilván nem a technikai részletekre vonatkozott. Hanem erre : "Az a gond, hog... (2019.08.16. 14:32) Rövidhírek
  • Tata86: @Quastr IlIl: "Erre mondom én azt innentől fogva nincs értelme komolyan venni azt, amit OV mond a ... (2019.08.12. 20:49) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Tata86: @Quastr IlIl: Hát matematikailag volt. A százalékok alapján. :) Viszont ehhez se hangulat, se pé... (2019.06.28. 21:11) Előválasztás 2019
  • Tata86: @Quastr IlIl: És ami a leggyalázatosabb: ez a vita már egy hónapja ott van a könyvjelzőim között, ... (2019.06.25. 16:55) Földi Pokol
  • Tata86: @Online Távmunkás: A kerületi polgármesterek témáját fogják kinyitni az egészen biztos. Szerintem ... (2019.06.24. 21:57) Előválasztás

Utolsó hozzászólások

  • Quastr IlIl: @Tata86: :) A kérdés nyilván nem a technikai részletekre vonatkozott. Hanem erre : "Az a gond, hogy tényleg csak a büszkebuzi és a primitívjobb nyil... (2019.08.16. 14:32) Rövidhírek
  • Tata86: @Quastr IlIl: "Te ezt hogy képzelnéd el?" Nem túl bonyi dolog, erről lehetne vitázni. Szépen kiáll néhány ember, aztán kifejtik a gondolataikat. Az... (2019.08.15. 18:54) Rövidhírek
  • Quastr IlIl: Donáth-ügy: Egy kicsit távolról indítok. A szexuális zaklatás legnagyobb problémája, hogy mivel az esetek 95%-ban intim helyzetben történik, ezért ... (2019.08.14. 18:01) Rövidhírek
  • Tata86: @Quastr IlIl: "Erre mondom én azt innentől fogva nincs értelme komolyan venni azt, amit OV mond a saját ideológiájáról." Oké, de ez már a legelejét... (2019.08.12. 20:49) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Quastr IlIl: @Tata86: "Hogy van-e ideológia-szerű izé a cinizmus mögött?" Ok, de akkor mi az? Én annyit látok, hogy OV(vagy a mögötte álló emberek) fölismert biz... (2019.08.04. 16:23) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Tata86: @Quastr IlIl: Hogy van-e ideológia-szerű izé a cinizmus mögött? Szerintem igen. Inkább fuzzy-logikával leírható, de ott vn az. Rengetegen támpdatják... (2019.08.04. 10:16) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Quastr IlIl: @Tata86: "Nagyon hamar behúzta fülét-farkát, úgyhogy nem hiszem... " Ebben igazad lehet Orbán-beszéd: Baromi vicces, ahogy a rezsim próbál vmi ide... (2019.08.03. 16:14) Könnyűzenei kistotalitarizmus
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek:

Quastr IlIl 2019.08.16. 14:32:16

@Tata86: :) A kérdés nyilván nem a technikai részletekre vonatkozott. Hanem erre : "Az a gond, hogy tényleg csak a büszkebuzi és a primitívjobb nyilatkozik a kérdésben."
Én abszolút támogatom a párbeszédet, de ameddig olyan a vitakultúra mo-n amilyen, addig ezekkel nem sokra megyünk.
A másik gond, hogy nálunk senki sem kompromisszumban, hanem mindent vagy semmiben gondolkodik. (A savazzál le, de szerintem az bejegyzett élettársi kapcsolat egy egész ésszerű megoldás.)

"hogy a büszkék narratívája lesz előbb-utóbb a norma."
Vegyük még hozzá ehhez az amcsi filmekben tolt kultúrbalos agymosást.

Bejegyzés: Rövidhírek

Tata86 2019.08.15. 18:54:13

@Quastr IlIl: "Te ezt hogy képzelnéd el?"
Nem túl bonyi dolog, erről lehetne vitázni. Szépen kiáll néhány ember, aztán kifejtik a gondolataikat.
Az a gond, hogy tényleg csak a büszkebuzi és a primitívjobb nyilatkozik a kérdésben. Egyébként mivel a büszkebuzik igen magas helyekre eljutnak, míg az utóbbiaknak csak a késdobálókban van többségük, ezért várható, hogy a büszkék narratívája lesz előbb-utóbb a norma.

Bejegyzés: Rövidhírek

Quastr IlIl 2019.08.14. 18:01:54

Donáth-ügy: Egy kicsit távolról indítok. A szexuális zaklatás legnagyobb problémája, hogy mivel az esetek 95%-ban intim helyzetben történik, ezért borzasztóan nehéz bebizonyítani. A metoo egy olyan hangulatot generált a probléma köré, hogy 1. a vád egyenlő az ítélettel, 2. a zaklatás fogalmát olyan szinten kiterjesztették, hogy abba már a legártalmatlanabb helyzetek is beleeshetnek. Pont ezért egy kicsit vicces nézni, azt a kussolást, ami a baloldalon van most Donáth-ügy kapcsán. Pedig máskor ennyi bőven elég ahhoz, hogy egy karriert tönkretegyenek. Legalább ennyire komikus, hogy most azok használják ezt a vádat fegyverként, akik korábban teljesen kiborultak a metoo-tól.

A coca-cola ügy kapcsán az én álláspontom közel áll a jobboldaléhoz. Én tényleg nem értem, hogy meleg aktivisták miért gondolják azt, hogy a Pride vagy az ilyen kampányok segítik az elfogadást. Lehet, hogy ezek működnek nyugat-eu bizonyos országaiban, de itt nem.

"társadalmi párbeszéd nincs"
Te ezt hogy képzelnéd el?

Bejegyzés: Rövidhírek

Tata86 2019.08.12. 20:49:32

@Quastr IlIl: "Erre mondom én azt innentől fogva nincs értelme komolyan venni azt, amit OV mond a saját ideológiájáról."

Oké, de ez már a legelejétől így volt. Nálam kb Schmidt kinevezésénél volt az, hogy ez megmagyarázhatatlan. Ilyen nincs, ez védhetetlen, ráadásul nem is szükségszerű.
Aztán látod! Egész jól működött...

UrvL: Szvsz tipikusan az az eset, amikor a tömegek a kognitív disszonancia okozóit kezdik el gyűlölni, ahelyett, hogy feldolgoznák a történteket. A rohadt libsik miatt, egy ilyen szemetet kell támogatni! Na ne féljetek, jön még kutyára úthenger! Ezt még megbosszuljuk! (Nem mintha egyébként a magyar libsiknek bármilyen beleszólásuk lett volna az események folyásába.)

"Ez igaz, de itt a ez egyéni érdek teljesen egybeesik a csapatéval"
Nem mindig. De nem akarom túlfeszíteni az analógiát. :D
A vezérürü lehet, hogy nagyon is akar, 120%-ot nyúlt, felégeti magát a csapatért, és legfőképp azért, hogy más ne menthesse meg őket, de bár ne tenné... Lásd Hitler. (Azért Dzsudzsáktól hamar eljutottam a Führerig. :D ) Minden őszinte, még a nyilvánvaló ellentmondás is.

"Szvsz ilyen ellenzék mellett a rendszer egy közepes válságot még túlélne."
Egyáltalán nem biztos, hogy ezekben a formációkban nyer az ellenzék, ha bukik a NER. Nagyon más lesz a leányzó fekvése, ha a sok opportunista egyszer csak eladni akarja az Orbán-részvényeit, amiket eddig eszelősen gyűjtött.

Bejegyzés: Könnyűzenei kistotalitarizmus

Quastr IlIl 2019.08.04. 16:23:14

@Tata86: "Hogy van-e ideológia-szerű izé a cinizmus mögött?" Ok, de akkor mi az? Én annyit látok, hogy OV(vagy a mögötte álló emberek) fölismert bizonyos vonásokat (sport fontossága, nyugger befolyás, nyugatellenesség, antikapitalizmus, gyűlölet kampányok,...) a magyar kultúrában és társadalomban, és ezeket alkalmazza a politikában, de én ezt nem nevezném ideológiának. A legnagyobb problémám mégis az NER öndefinícióival, hogy ezeket bármikor feláldozzák a hatalmi szempontok oltárán. Vegyük az EU-s helyzetet és a Fidesz néppárti tagságát. A Ursula von der Leyent úgy szavazták meg, hogy Egyesült európai államokat akar, megvédte a melegházasságot, és bírálta a magyar menekültpolitikát. Erre mondom én azt innentől fogva nincs értelme komolyan venni azt, amit OV mond a saját ideológiájáról.

"Még tart a varázs, és nem hiszem, hogy hosszútávon ilyen jól lehet hazudni, ha valaki nem hisz abban amit mond."
Valamennyire el is hiszik, és sokszor még igazuk is van. pl: Azt kár lenne tagadni, hogy az EU évi több millió bevándorlót nem tud integrálni. Vagy tényleg fontos lenne, hogy több gyerek szülessen...
De egy jó színész képes eljátszani olyan szerepet is, amelyik ellentétes a személyiségével (lásd Kulka Jánost III. Richárd szerepében).

"Attól még hogy a csapat sztárja iszik és önzőzik, lehet ő a csapat sztárja, akik egyébként teljes szívével a csapatért van."
Ez igaz, de itt a ez egyéni érdek teljesen egybeesik a csapatéval, ezért nehéz különbséget tenni a kettő között. Az igazi példakép képes a saját magát alárendelni közös célnak. pl.: ha kell akkor leül a kispadra és onnét segíti a csapatot.

"(Dzsudzsák is sírt a Himnusz alatt, pedig más lenne a válogatott, hogyha ő a Bundásban játszana a teveb@szók helyett.)"
Én is örültem volna, ha elmegy Dárdaihoz a Hertába, de most már egy nehéz megmenteni az ő karrierjét. Ha Eindhovenből nem Oroszo.ba, hanem vmi nagyobb bajnokságba igazol, akkor egész sokáig vihette volna.

" Akkor tartalék nem lehet a rendszerben, hogy mimden megszorítés nélkül kibírjon egy válságot."
Pont ettől félnek Orbánék, és ezért megy folyamatosan előre az úthenger. Szvsz ilyen ellenzék mellett a rendszer egy közepes válságot még túlélne.

Bejegyzés: Könnyűzenei kistotalitarizmus

Tata86 2019.08.04. 10:16:13

@Quastr IlIl: Hogy van-e ideológia-szerű izé a cinizmus mögött? Szerintem igen. Inkább fuzzy-logikával leírható, de ott vn az. Rengetegen támpdatják a fideszt, akik alapból nem hülyék és nem is lefizetettek. Még tart a varázs, és nem hiszem, hogy hosszútávon ilyen jól lehet hazudni, ha valaki nem hisz abban amit mond.
Szerintem nem ammyira szcifi, hogy a 40+ régetnek a fejében egy bináris világ él: mi vs ők, nemzetiek vs ellenségek. Szurkolói logikával nézd az egészet. Attól még hogy a csapat sztárja iszik és önzőzik, lehet ő a csapat sztárja, akik egyébként teljes szívével a csapatért van. Csak az egó és az alkohol erősebb.
(Dzsudzsák is sírt a Himnusz alatt, pedig más lenne a válogatott, hogyha ő a Bundásban játszana a teveb@szók helyett.)

Válság/tartalékok: a nyársprolikban nincs belátás. Akkor tartalék nem lehet a rendszerben, hogy mimden megszorítés nélkül kibírjon egy válságot. Ha pedig csökkenés lesz növekedés helyett, rögtön előkerülnek a sérelmek.
Aztánehet hogy megint bilibe lóg a kezem.
Igazából továbbra is az a legcikibb, hogy az ellenzéknek nimcs ideológiája, semmi ami adna egy kis pluszt pénz ellenében. Enélkül nem lesz új 98. Azért hogy a maffia éhesebb mulyább feje jöjjön vissza senki nem fog megmozdulni...

Bejegyzés: Könnyűzenei kistotalitarizmus

Quastr IlIl 2019.08.03. 16:14:34

@Tata86: "Nagyon hamar behúzta fülét-farkát, úgyhogy nem hiszem... " Ebben igazad lehet

Orbán-beszéd: Baromi vicces, ahogy a rezsim próbál vmi ideológiai háteret kreálni a saját cselekedetei mögé, miközben az egész nem más mint egy cinizmusba hajló realista hatalompolitika. A hülye ellenzék meg beszáll ebbe harcba és el kezdi bizonygatni, hogy Don Quijote szélmalmai nem óriások, hanem sárkányok.

"Amikor változik a nemzetközi helyzet, akkor kínlódhat akárhogy, "vége" lesz."
Szvsz Orbán ennél ravaszabb,
1 nem véletlen, hogy évek óta tudatosan alacsony tartja a hiányt és csökkenti az államadósságot (amúgy helyesen), ezért a köv. gazd.válságnál kevésbé leszünk kiszolgáltatva.
2 a propaganda ellenére a Fidesz folyamatosan kiszolgálja a német gazd.- és hatalmi érdekeket, ezért az EU soha nem fog igazán keményen fellépni vele szemben; és ha mégis ott van a drága jó Vlagyimir elvtárs.
3 KESMA és Mészáros vagyon olyan az államtól független hatalmat biztosít számára, amivel egy választási vereség után is megőrizhetné a befolyásának egy részét.

"Az látszik, hogy a polgári Magyarország egy kis buborékban létezik, leginkább multikhoz csapódva, tömegigény nincs rá. Akinek már túlságosan fáj ez a rendszer előbb dobbant, mint cselekedne, úgyhogy nincs ellenállás."
Sajnos teljesen igazad van. Ezt értette meg OV a 2002-es választási vereség után és váltott át a Polgári Magyarország programjáról a komcsi restaurációra.

Bejegyzés: Könnyűzenei kistotalitarizmus

Tata86 2019.08.02. 09:45:50

@Quastr IlIl: 1) Nagyon hamar behúzta fülét-farkát, úgyhogy nem hiszem...

2) Szvsz az a múlt. A popkultúrával lehet megfogni a tömegeket, azon belül is a bulvárral. Itt húzódik a tényleges front. Az, hogy néhány nyuggert aprópénzért kitartanak, hogy fontosnak higgyék magukat, igazából nem fontos. Így legalább lefoglalják magukat, és kontroll alatt is tartják őket... egyébként ugye folyamatosan zsidóznának, ami nem komilfo.

3) Tény! :D De ez nem új.

4) Hajrá!

Orbán-beszéd: illiberálkodott ahogy szokott. De alapvetően tényleg eddig az történt, amit Tusványoson mondott... Szóval azt hogy kell neki még egy másfél évtized komolyan lehet venni. Ez annyit jelent, hogy konszolidáció nem lesz, de erre eleve nem számítottam.

Egyébként végiggondolva lenne ok félni. Tényleg sok minden változott negatív irányba az első illiberál beszéd óta. Ebben legalább következetes Orbán. Más kérdés, hogy vajon ő irányít-e, vagy csak mennek a dolgok a saját útjukon.Szerintem inkább az utóbbi. Amikor változik a nemzetközi helyzet, akkor kínlódhat akárhogy, "vége" lesz. (Értsd: jön Gyurcsány megnézheti, mire ment volna, ha Megyó helyett ő kezd.) Ha marad a status quo, akkor szenvedhet bármennyire az ellenzék, folytatódik tovább a saga.

Az látszik, hogy a polgári Magyarország egy kis buborékban létezik, leginkább multikhoz csapódva, tömegigény nincs rá. Akinek már túlságosan fáj ez a rendszer előbb dobbant, mint cselekedne, úgyhogy nincs ellenállás.

Bejegyzés: Könnyűzenei kistotalitarizmus

Quastr IlIl 2019.08.02. 06:23:30

first things first: Óriasi like a kezdésért, mert a Fűrész filmsorozat az egyik kedvencem (különösen az első rész).

1. Azért az viszonylag ritka, hogy bármilyen baráti rendezvényt, intézményt, vagy személyt bíráljanak a ner közeli újságírók.
Ezért az egyik izgalmas kérdés az, hogy vajon Zöldi Laci kapott-e biztatást fölülről, hogy neki menjen a rendezőknek, vagy csak volt otthon neki egy fölösleges pálinkája.

2. A kulturkampf-nak lehet értelme a magaskultúrában, mert az egy erősen átpolitizált terület, de eléggé hülyén fest ez popkultúrában.
(ez egyébként a Disneynek is szarul áll)

3, Baromi vicces, amikor 50 és 70 éves emberek vitatkoznak arról, hogy mit vagy kit hallgassanak fiatalok.

4."de ha le akarjuk egyszer bontani, akkor először az okokkal, motivációval kell valamit kezdeni. Lehessen már elmenni egy koncertre anélkül, hogy halálos ideológiai gyűlöletünket élnénk meg pro vagy kontra"
+1
ha majd lesz időm, írok erről pár sort

Amúgy mi véleményed az Orbán beszédről?

Bejegyzés: Könnyűzenei kistotalitarizmus

Tata86 2019.06.28. 21:11:14

@Quastr IlIl: Hát matematikailag volt. A százalékok alapján. :)

Viszont ehhez se hangulat, se pénz-infrastruktúra nem volt.

"Az én ismerőseim között a többség, aki csalódott a fideszben az ma jobbikos. "
Pont ezért. A jobbik összeomlott. Azt gondolták, hogy a szavazók továbbra is aktívak lesznek, és szavaznak a legkisebb rosszra. Csak hát nem.

Bejegyzés: Előválasztás 2019

Quastr IlIl 2019.06.28. 17:12:48

@Tata86: " Megszondáztak" Szerintem meg a Fletót kéne megszondázni :)

"hogy tudnak-e jobboldaliakat mozgósítani"

Szerinted erre lett volna erre esély?
És vajon hány százaléknyi fidesz-árva van most a szavazók között?

Az én ismerőseim között a többség, aki csalódott a fideszben az ma jobbikos. Az lmpben és a momentumban az SZDSZ 2.0 látják, ezért soha nem is szavaznának rájuk.

Bejegyzés: Előválasztás 2019

Tata86 2019.06.27. 16:19:54

@Quastr IlIl: Én már nem tudok semmit. :D
DK mitől jobb, mint KO? Esetleg tenyleg komolyan veszik a szakértő-mantrát a nyuggerek... Tipikusan az a valasztas volt, ahol a közvetlenebb rajongókat kellett mozgósítani.

Dicsérik a kampányt, de ez meg szerintem utólagos belemagyarazás. Én pl a momentumot többet láttam.

KFG: nem gondolom. Megszondáztak, hogy tudnak-e jobboldaliakat mozgósítani. Ha sikerült volna egész jó helyzetbe kerülnek, így nagyjából be is lőtték magujat szatelitnek.

Bejegyzés: Előválasztás 2019

Quastr IlIl 2019.06.27. 16:07:03

Engem egy kicsit meglepett az eredmény azt hittem, hogy a DK-s nyuggerek betolják Kálmán Olgát az első helyre.

Azért én megnéztem volna egy Puzsér vs. Kari Geri duelt. :)

@Tata86: "KFG pocsék szereplése"-hez azért annyit tegyünk hozzá, hogy a momentum vallszeg tudatosan indított egy noname jelöltet. Bár az vicces lett volna, hogyha Veiszler Alinda indult volna lilában.

Bejegyzés: Előválasztás 2019

Tata86 2019.06.27. 09:29:56

@MAXVAL bircaman közíró: Ez nekem is eszembe jutott. :)

Bejegyzés: Előválasztás 2019

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.06.27. 05:52:58

48,9 % szavazott Geri(nctelen)re, azaz 51,1 % ellene van, szóval az ellenzéke nyert fölényesen.

Bejegyzés: Előválasztás 2019

Tata86 2019.06.25. 16:55:44

@Quastr IlIl: És ami a leggyalázatosabb: ez a vita már egy hónapja ott van a könyvjelzőim között, és még mindig nem olvastam el :O

Bejegyzés: Földi Pokol

Quastr IlIl 2019.06.25. 15:42:03

@Tata86: Azért van néhány kivétel is pl: www.valaszonline.hu/2019/05/21/gyurgyak-janos-orban-simicska-rendszer-essze/
és azért Pálinkás is fölébredt végre: szemlelek.net/2019/06/24/palinkas_jozsef_interju

"ő 30-20 éves sérelmeket akar megtorolni, amit az akkori generáció okozott neki az ő 40éves sérelmeit megbosszulva. "
Közhely, de azt a sok traumát, ami XX. században történt mai napig nem sikerült feldolgozni és most is ott kavarog a lelkekben. Ezért is qrva nagy bűn, hogy a Fidesz és páran a baloldalon tudatosan újra és újra föltépik ezeket a sebeket, hogy sót hintsenek bele. Tragikomikus, hogy ez a két csoport milyen jól kiegészíti egymást. A szélsőjobberek és a antirasszista rettegők pár év alatt kihalnának a másik nélkül.

Nekem egyébként az a kedvencem, mikor az emberek tényleg elhiszik, hogy lájkokkal meg lehet váltani a világot.

Bejegyzés: Földi Pokol

Tata86 2019.06.25. 10:02:41

@Quastr IlIl: 1) Ez egy érdekes kérdés. Én úgy látom ezek a NAGY ÉRTELMISÉGIEK arra jók, hogy választékosabban, idegen szavakkal teletűzdelve, összetett mondatokban fejtsék ki a paranoiájukat, elfedve a lényeget. Ugyanúgy nincs szubsztancia, mint egy mezei fészbukkommentben.

Márai, Faludy után pedig meggyőződésem, hogy ez nem volt soha máshogy.

Tényleg rosszabb, ahogy két proli egymásnak vágja a harmadik viceházmester után, hogy "Te Soros-bérenc buzi!" "Díszmagyar fasizsta!"? Ez a két proli lehet, hogy a negyedik vicére kibékül. Nekik nem épül az életművük arra, hogy a másik hazaáruló/náci. Pokol például már döntött: ő 30-20 éves sérelmeket akar megtorolni, amit az akkori generáció okozott neki az ő 40éves sérelmeit megbosszulva.

Ezerszer inkább hallgatok, olvasok pl Dopeman-t, mint TGM-et, akkor is ha ez utóbbi kellemes szellemi maszturbáció.

2) Ez tény, abszolút egyetértek. Ráadásul a fészbuk végre megadja a lehetőséget az önigazolásban való végtelen elmerülésre. A tömeg feelinget keres, nem a köz ügyeivel akar foglalkozni.

#mindenszar

Bejegyzés: Földi Pokol

Quastr IlIl 2019.06.24. 23:12:03

+1 csak két gondolatot fűznék hozzá:
1, A 90-es években mikor még behatárolható mennyiségű közéleti médiatemék volt, addig tudta az értelmiség befolyásolni a politikai vitákat. A blogolás és a közösségi média elterjedésével a közéleti viták sokkal demokratikusabb lettek, de ez sajnos negatívan hatott minőségre és a stílusra.

2, A másik probléma, hogy az emberek többségét nem érdekli a politika. A kisebbség nagyját pedig 2 csoport alkotja a pártkatonák és a fanatikusok (lásd a legutóbbi EP választás eredményeit). Ők nem jó minőségű objektív elemzéseket keresik a médiában, hanem az önigazolást.

Bejegyzés: Földi Pokol

Tata86 2019.06.24. 21:57:43

@Online Távmunkás: A kerületi polgármesterek témáját fogják kinyitni az egészen biztos. Szerintem a főpolgiba belenyugodnak majd. Már csak azért is, mert eleve nem a sajátjuk.

Nem tök mimdegy, hogy KO strómankodik vagy KariGeri?

Bejegyzés: Előválasztás