HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • gigabursch: @IdomitottFoka: Ezt a beteg Hőzöngő Hőzöngevicset nem ok nélkül tettem szűrőre. Mindenbe és minde... (2024.03.29. 09:39) Magyar Péter szuperpozícióban
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ez a kérdés lényege: a hűség tipikus személyesiségbeli ügy, ezért fontos. Az csa... (2024.03.29. 08:44) Shit-show
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • gigabursch: @IdomitottFoka: Ezt a beteg Hőzöngő Hőzöngevicset nem ok nélkül tettem szűrőre. Mindenbe és mindenkibe belamar, belerúg. (2024.03.29. 09:39) Magyar Péter szuperpozícióban
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ez a kérdés lényege: a hűség tipikus személyesiségbeli ügy, ezért fontos. Az csak a halivúdi filmekben van, hogy jön a kiváló szak... (2024.03.29. 08:44) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kevés vezető mer szembemenni a HR-rel. A normál mechanizmus: a HR előválogat, s azok közül választ a vezető. Sokéves tapasztalatom ez m... (2024.03.29. 08:43) Shit-show
  • IdomitottFoka: @Tesz vesz XVI.: "tehát akkor majdnem hitvány vagy" Csak majdnem? "nem a férfiakra, vágod?" Idióta szexizmus. "mi alapján kritizálod akkor a fideszt... (2024.03.29. 08:30) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2011.01.15. 20:48 Mj

Kossuth tér visszatér?

Kíváncsi voltam, hogy hányan és kik mennek ki a tegnapi médiatörvény-ellenes/sajtószabadságért összehívott tüntetésen, amelyen a  Klub rádiós független Bakács Tibor, az igazi forradalmár nevű Fölkel Róbert Facebook-os szervező, egy Bakács által igen kedvelt rapper, Busa Pista, akinek akkor hallottam először a nevét - mentségemre szóljon, a rap nagyon nem az én műfajom -, Gryllus Dorka és Bródy János fűtötte a hangulatot. Őszintén szólva már akkor sejtettem, hogy a Facebook-on jelzett  kb. 6500-as szám biztos meglesz, amikor leszálltam a Kossuth térnél a metróról - érdekes módon 2006-tól a tüntetések alkalmával nem állt meg -, és akkora volt a tömeg, hogy szinte az egész aluljárót megtöltötte. Amikor fölértem, még volt negyed óra a tüntetés kezdetéig, de már akkor lehettek kb. hétezren, a képekből ki is fog derülni, hogy a tömeg, néhány szellősebb résszel ugyan, de megtöltötte a Kossuth teret, sőt, még az Alkotmány utca elejét is. 8 év után ugyanis végre lehet "Orbán, takarodj!"-ot skandálni és "visszafoglalni a csőcseléktől" a Kossuth teret. Már, ha nem vagyunk olyan naivak, hogy elhisszük, ez csak egy médiaellenes tüntetés volt.

Na de lássuk, miről mesélnek a (néhol sajnos életlen) képek:

Ő nem Novák Előd.

A melegfelvonulás után megvert Lilla a nőkért is tüntet.

Meglepően sokan voltak, bal szélen egy idős úr homlokát fogva talán most jött rá, hogy otthonhagyta a szegfűjét.

Neki már van! A szegfű, a munkásököl és a szólásszabadság mindig is szinonímák voltak.

Az úriember önként bélyegezte meg magát: sárga szalagot utoljára 66 éve kellett viselni.

Hogy használjunk gyereket politikai fegyvernek? Mi lenne még ennél is demagógabb? Kölyökkutya, táblával a nyakában, hogy "ne altassatok el"?

Egyháztörténelmi kérdésekben már nem csak Schmitt Pál égeti magát: a keresztény Bakács szerint Luther a württembergi vártemplom kapujára szegezte ki tételeit (gy. k. a wittenbergi teológiatanár sehova nem függesztette ki).

Fölkel Róbert fölkel a médiatörvény ellen.

A nyugdíjasok nem szeretik a rap műfaját, inkább a "Viktor, takarodj!" skandálását. Természetesen ez nem kormányellenes tüntetés volt.

Vörös füldugó, menő sapka

Témák a sajtószabadságra: nemzeti színű sapka, oroszlán, nyúl, börtöntöltelék.

Szóljon, aki megfejtette az értelmét!

Főleg idősek és 20 év körüliek voltak.

Így jár, aki kéményseprővel smárol.

Több magyar zászlót nem láttam.

"Vörös zászló leng, lengeti a szél..."

Magyarország a jamaikaiaké.

Szegény Gryllus Dorkának nem ment az olvasás, nem gond, Király Linda/Schmitt Pál meg a Himnuszt nem tudja pontosan.

Bródy elénekelte a Sárga rózsát.

Buliztak is rá vörös szegfűvel.

Új fajta szőrtelenítési módszer.

Másoknál simább arcbőrt produkált.

Viktor a királyi tévében és az anarchisták. Ők azok, akik nem akarták, hogy a Mandiner mutassa az arcukat. Szégyenlősségük érthető.

"A börtön ablakába soha nem süt be a Nap..." 8 évig agyalhattak a jobbnál jobb ötleteken.

Progresszív, haladó és européer, így tudjuk már, hogy kik azok az európaiak, akik kritizálták a törvényt. De legalább nem tartja fordítva a zászlót. Előtte Vicsek Ferencnek álcázott vízvezeték-szerelő bámészkodik.

Akkor mondjon le.

A narancsos bukta színvonala.

Demagóg leszek: 2006 őszén pedig környezetszennyező volt a levegőminőséget erőteljesen rontó könnygáz.

Mécsre még kíváncsi valaki.

Először az jutott eszembe, hogy a metrófeljárónál valaki LSD-s matricákat árult.:)

A nyuszikás Tilos rádiós a tarka magyaron is ott volt.

Szerintük a párizsi békeszerződés értelmében illegitim a fasisztoid kormány.

Tomcat gimis gyerekeket interjúvol.

De hol vannak a megnevezett alulírottak?

Ez inkább nyávogásnak tűnik.

Kóka János szerint "a békákat sem kérdezik meg, mielőtt lecsapolják a mocsarat", amivel természetesen én sem értek egyet, a demokratikus kérdésekkel a Muppet show-nak is szabad foglalkoznia.

Hippik

Nyilván őt is megihlette, amikor Bakács megadta Orbán Viktor e-mail címét: orbanviktor, kukac...

48 komment

Címkék: politika tüntetés médiatörvény


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr212586486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sronti 2011.01.15. 22:46:08

451 farenheit fok a papír égéséhez szükséges hőmérséklet, utalás Ray Bradbury disztopiájára.
moly.hu/konyvek/ray-bradbury-fahrenheit-451
Ez a bejegyzés elég demagóg lett.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 00:37:06

@sronti:
ez nem ér. én is tudom.
én akartam okosnak és műveltnek láccani >:(

Presszós Laci 2011.01.16. 02:43:09

Zseniálisak a képaláírások.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.16. 03:30:52

@sronti:

@Lekoid:

Köszi, igyekeztem.:) Egyébként is, a hideg felvonulással kapcsolatban voltam már leszbikus is, úgyhogy egy demagóg jelző simán belefér.:)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.16. 10:15:29

Vajon honnan támadt az az alapfelvetés, hogy mindenki, aki jobboldali, támogatja a médiatörvényt, ergo mindenki aki támadja, az baloldali?

Avagy az lenne a koncepció, hogy aki tüntet, az szánalmas és gúnyra érdemes?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.16. 10:44:40

@szomorutojas: Lehet, hogy MJéken rajta ragadt az előző tüntetéseken szerzett cinikus hangulat. Nem tom.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 11:21:49

@szomorutojas:

Például onnan Macitojás, hogy

1. csak a pár bp-i libsi ismerősöm kattintott a részvételre a facebookon, de rögtön az első párszázban - ergo az ő körükből indult

2. mindemellett e jelenléti ív tele van tipikusan zsidó családnevűekkel

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.16. 11:29:28

@Ezt a népet sajnáljam?: hát erre magamtól is rájöhettem volna.

Áruld el, miért lett volna oly nehéz lemásolni az általam választott becenevet, miért kellett újat alkotni?

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 11:36:25

1.
előző kommented naivitáságoz nem illit a szomorutojás nikben rejlő cinizmus, sokkla inkább a plüssmaci naivitása

2.
hogy feloldjam eme avatarod és niked közötti disszonanciát

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.16. 11:59:26

@Ezt a népet sajnáljam?: Ha egy mód van rá, moderáld magad. (ld: "Macitojás")

@szomorutojas: Tényleg te kint voltál? Ha igen, milyen volt?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.16. 13:00:45

@TaTa86.: nem, nem voltam. Egyrészt még mindig külföldön vagyok, másrészt nem értek egyet a nagy sírással.

Nem a törvényben látom a hibát, hanem a jelenleg egy párt által delegált hatóságban, ami viszont egy következô választás után normalizálódhat.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 13:18:38

@szomorutojas:

az arányos pártképviselet csak felesleges színjáték lenne - pláne értékrend helyett önérdekben gondolkodó szoclibekkel szemben

ott van a bírósági jogorvoslati lehetőség

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.16. 13:34:59

@Ezt a népet sajnáljam?: nézd, a sajtópiacnak van egy jelenleg mûködô összetétele, megfér az újságosnál, és a hirdetési piacon is a Demokratától a 168 óráig a palettán számos lap. Ez a sajtó kínálati oldalának az összetétele.
Mindegyikbôl fogy is, a lapszám és remittenda különbségébôl kiderül a fogyasztók köre.

Ez a piac, ennyi szavazó olvassa az írott lapokat. Az elektronikus média mérésével kicsit kétkedôbb vagyok, kicsinek találom a mintát a hatalmas számokhoz képest, de fogadjuk el azt. A net elég jól mérhetô.

Ha egy sajtó felett ôrködô hatóság ezeket az arányokat fel tudja mutatni, az kiegyensúlyozottságot mutat.

A választások eredménye egy másik típusú arányt mutat, ott szavaznak a sajtótól elzártak is, de mindenképpen mutat preferenciát. A kétharmad technikailag teljes hatalmat ad, de számszerûleg nem esik egybe a három harmaddal, tehát még 2010-ben is volt egyharmadnyi szavazó, akit a Fidesz nem képvisel. Ez a képviselet nem látszik a sajtó felügyeletén. Ergo az MSZP szavazó kedvelt sajtótermékének erôs felügyeleti hatóságában az MSZP szavazó elveit képviselô tag nem vesz részt. Mivel a törvény tartalmaz számos nem objektív elemet, amiknek a megítélésében a világnézetnek van szerepe, így azt mondhatjuk, hogy a választások eredményét nem tükrözi a sajtó felügyelete.

A politikában számos dolog színjáték, színjáték az, hogy bejárnak a képviselôk szavazni akkor, amikor a frakciófegyelem köti ôket, színjáték, hogy egyáltalán bejárnak a képviselôk akkor, amikor mindent eldönthet egy párt, színjáték a köztársasági elnök aláírása. De ezek szükséges színjátékok.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 14:24:41

@szomorutojas:

jó. én ezekkel nem nagyon vitatkoznék, egy részük eléggé elméleti-elvi síkú fejtegetés

egy gondolattal kapcsolatban tennék észrevételt:
"Mivel a törvény tartalmaz számos nem objektív elemet, amiknek a megítélésében a világnézetnek van szerepe"

egy világnézet elutasítása is világnézet, no pláne általában a világnézetiség elutasítása: nihil és anarchia
szóval épp ideje, hogy végre tükrözzenek a jogszabályaink valamilyen világnézetet, ÉRTÉKRENDET

egyébként meg ezt nem fogják soha megérteni sokan, főleg szoclibeknél: konzervatívnak lenni nem politikai ideológiai hanem világnézeti kérdés

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.16. 15:20:40

@Ezt a népet sajnáljam?: A jogszabályaink tükröznek értékrendet. A jelenlegi alkotmány is számos alapértéket megfogalmaz, amiket értéknek tekint, és -azt hiszem ez a helyes megfogalmazás- államcélnak.

Ezek egyike a jog elôtti egyenlôség, aminek akkor sem illik sérülnie, ha a jogszabályok értéket kívánnak definiálni. mint mondtam, nem a jogszabályban (és a benne foglalt értékrendben) látom a hibát, hanem a végrehajtásra kijelölt hatóság összetételében nem látom biztosítva sem a választói akarat megnyilvánulását, sem az egyenlô bánásmódot. Hangsúlyozom: biztosítva nem látom.

bryan 2011.01.16. 15:42:26

"volt egyharmadnyi szavazó, akit a Fidesz nem képvisel."
Ez két tipikus hiba egyben. A Fidesz (és minden más párt) képviselői, onnantól, hogy bekerültek az Országgyűlésbe az ország érdekeit képviselik elméletileg, nem a választóikét, ezért is nincs kötött mandátumuk, tehát ezért tudnak például a listán bekerültek is átülni a függetlennek, sőt átlépni akár más pártba is.
Az az egyharmadnyi szavazó viszont, akire utalsz, a logikádon belül valójában kétharmadot jelent, a szavazópolgárok közül ennyien nem szavaztak a Fideszre. A választáson résztvevők 53%-a szavazott a Fideszre az első fordulóban (60% körüli részvételi aránynál), a második forduló eredményei nehezen vehetők figyelembe ebből a szempontból.
"Ez a képviselet nem látszik a sajtó felügyeletén."
A sajtó felügyeletét, ha már mindenképpen szükség van ilyenre, és szerintem ilyen mértékben nincs szükség erre, akkor nem szavazatarányosan, hanem paritásos alapon lehet megoldani. Annak is vannak veszélyei, például a kormányt kívülről támogatók az ellenzéki helyekből kapnak, de én ezt úgy oldanám meg, hogy inkább mindig ellenzéki többségűek legyenek az ilyen szervezetek.
A kormánynak amúgy is rengeteg eszköze van a média befolyásolására, inkább az ellenzéknek kéne lehetőséget biztosítani ennek megakadályozására.
A médiatörvény pedig szar ahogy van. Az egész szemléletmódja a média megrendszabályozásának heves vágyára utal, tehát a hatalmon lévők már megint gyereknek tekintenek minket, aki nem tudja eldönteni, mi a jó neki, és ez borzasztóan idegesít. Ráadásul nem vesznek tudomást arról, hogy van egy olyan internetkapcsolatom, aminek segítségével bármikor ki tudom kerülni a szar szabályozásukat.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.01.16. 19:37:02

@bryan: Szerintem kevered a kormányt és a képviselôt. A kormány mindenki kormánya, nem csupán a szavazói kormánya. A képviselô viszont a választóit képviseli. Az egyéni a választókörzetét, a listás a szavazói világnézetét.

bryan 2011.01.16. 19:42:51

@szomorutojas:
Nem keverem.
"A szabad mandátum lényege, hogy a képviselő és a választók közötti jogi függőség a választás után megszűnik. A képviselő tehát megválasztását követően nem utasítható és egyetlen kérdésben sem köteles a választók véleményét kikérni."
Mi az országgyűlési képviselők feladata?
"Részt vesznek az Országgyűlés törvényalkotó tevékenységében, az ország és az állampolgárok érdekében, az Alkotmánynak és a törvényeknek megfelelően."
www.parlamentidiakinfo.hu/tudastar.php?sub=1
Valószínűleg alkotmányból másolt cucc.
Először én is meglepődtem, de így logikus.

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 20:10:53

@bryan:

"egyetlen kérdésben sem köteles a választók véleményét kikérni"

ez elég pofátlan.
ezek szerint a képviselői fogadóórást is tekintse a t. választópolgár kegynek?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.16. 21:53:43

@szomorutojas: Ezzel egyetértek.

@bryan: "A kormánynak amúgy is rengeteg eszköze van a média befolyásolására, inkább az ellenzéknek kéne lehetőséget biztosítani ennek megakadályozására. "

Egyfelől igen, másfelől nem. Pl ha valaki az igénytelenség, a néphülyítés ellen akar háborút indítani annak a kezében meglepően kevés eszköz van...

"Az egész szemléletmódja a média megrendszabályozásának heves vágyára utal, tehát a hatalmon lévők már megint gyereknek tekintenek minket, aki nem tudja eldönteni, mi a jó neki, és ez borzasztóan idegesít."
Nézd meg hogyan szelektált a szabad piac. Egy tragédia. A T. Nézők választásaik alapján bizony gyerekek, akikre oda kell figyelni, és akiket nevelni kell.

"Ráadásul nem vesznek tudomást arról, hogy van egy olyan internetkapcsolatom, aminek segítségével bármikor ki tudom kerülni a szar szabályozásukat. "
Kell néhány év, hogy a szabályozás felzárkózzon a technika mögé...

bryan 2011.01.16. 22:02:12

@TaTa86.:
"Nézd meg hogyan szelektált a szabad piac."
A szabad piac rengeteg lehetőséget adott, hogy elkerüljem azt, amit nem akarok nézni/hallgatni/olvasni. Mondjuk az Indexen még szívesen kiszűrném valahogy a Sport Gézát, de alapvetően meg tudom választani mit akarok nézni. Inkább arra kéne ráállni, hogy erre a következő generáció is képes legyen, de ezen már vitatkoztunk.
"ell néhány év, hogy a szabályozás felzárkózzon a technika mögé..."
Remélem ez addig nem történik meg, amíg a miénk előtti offline generáció ki nem hal. Mivel ebből a generációból is sokakat szeretek, ezért remélem ez minél később következik be. :)

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.16. 22:53:47

@bryan:
"A szabad piac rengeteg lehetőséget adott, hogy elkerüljem azt, amit nem akarok nézni/hallgatni/olvasni. "

És a szabad piac ad UGYANNYI lehetőséget, hogy kedvelt tartalomra lelj?
Vagy - mint sokaknak - külön fel kell kutatnod?

bryan 2011.01.17. 00:09:10

@Ezt a népet sajnáljam?:
Nem akarom, hogy azért hozzanak törvényt, mert egyébként azt a két percet rá kéne szánnom arra, hogy nekem tetsző/ engem érdeklő dolgot találjak.
Ez egy nagyon kényelmes út a diktatúra felé. A diktatúrában meg nyolc éves tapasztalatom alapján soha nem olyan jó a műsor. :)

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2011.01.17. 00:52:53

@bryan:

azért ez nem teljesen klappol:

ha felmész egy általános hírportál nyitóoldalára, kifejezetten, aránytalan mértékben a bulvár köszön szembe: nem is feltétlenül tartalom tekintetében, hanem stílusban, pl. a kétértelműséget vagy bombasztikusságot keresve a saját maga reklámjává válni igyekvő kitekert címadásokban zavaros leadekben - végig az egész oldalon, a vezető hírtől a lapalji női rovatig vagy tudományos kisszínesekig

sronti 2011.01.17. 11:32:18

@Ezt a népet sajnáljam?:
Ha nagyon megunom az indexes címeket, akkor megyek az origora, ahol ilyen nincs, de az meg unalmasabb. Meg van még vagy tíz potenciális hírportál, amit választhatok.
De ha mind szar lenne, akkor sem azon gondolkoznék, hogy lehetne törvénnyel megrendszabályozni őket, hanem, hogy ideje lenne hírportált alapítani.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.17. 11:53:40

@Ezt a népet sajnáljam?: Mondjuk a hírportálok kényes ügy. Egyrészt itt nem az van, hogy privilegizált milliárdos (USDban) tőkéjű médiacézárok kibérlik a vályút, és ők öntik a moslékot, amit bizony esznek az emberek, mert épp az van előttük.

Hanem tényleges verseny van, amibe alacsony kezdőtőkével is akárki be tud szállni, és egy bombahír mondjuk nem szenved hátrányt az indextől, mivel pont annyi energiába kerül megnyitni a két oldalt.

Ráadásul a kuruc ügye megmutatta, hogy nem olyan triviális a szabályozás.

Szóval én jobban örülnék, ha a szabályozás egyelőre a bulvárra és leginkább a tévére, újságokra, rádióra vonatkoznak.

Bryannek persze még ez is sok. :o)

bryan 2011.01.18. 02:37:44

@TaTa86.: "hogy privilegizált milliárdos (USDban) tőkéjű médiacézárok kibérlik a vályút, és ők öntik a moslékot, amit bizony esznek az emberek, mert épp az van előttük."
Most halasztották el a digitális átállást, ami a helyzetet megváltoztatta volna. Aztán az mégsem volt olyan sürgős.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.18. 02:42:02

@szomorutojas:

Sokat beszélgettem Facebook-on tüntetni szándékozó emberekkel, abszolút korrekt hangnemben, egyáltalán nem gúnyos hozzáállással, és csomó kérdés kritikai észrevételeiben egyetértettünk, akár Magyar Narancsba írogató színikritikus volt az illető, akár református teológus. Ehhez képest a tüntetés tipikusan balliberális népi összejövetel volt - tipikus, "régi ismerős" fotóalanyok -, amibe Bakács már csak beleilleszkedett. Talán az emiatt érzett meglepettségem és enyhe csalódottságom miatt sikerültek olyan hangulatúra az aláírások.

levee 2011.01.18. 13:14:14

MJ, most bocs hogy belédkötök, de Tomcat videójával ugyanaz a bajom, mint a beszámolóddal: nevezetesen, attól még, hogy ezek az emberek nem túlságosan hitelesek, ez mit csökkent azon a tényen, hogy a médiatörvény elfogadása a politkai, jogi eleganciát tökéletesen mellőzve, kommunikáció módjára, mint akit bulldózernek hívtak került elfogadásra? Semmit.

levee 2011.01.18. 13:15:19

*kommunikáció nélkül

egy nik a sok közül 2011.01.18. 15:57:33

@Mj:
"balliberális népi összejövetel volt "

maradjunk inkább az urbánus jelzőnél - de a kozmopolita se lenne kevésbé megfelelő

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.18. 17:10:04

@egy nik a sok közül: "maradjunk inkább az urbánus jelzőnél"
Ez mondjuk azért nem feltétlenül korrekt, mert pl blogunk összes szerkesztője (nagy)városi polgár, szóval mára semmivel nem vagyunk kevésbé urbánusok, mint a klasszikus nagykörúti zsidóság az előző századfordulón.

egy nik a sok közül 2011.01.18. 18:02:24

@TaTa86.:

kifejezetten csak a "népi" helyett gondoltam az urbánust, kozmopolitát

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.18. 19:07:16

@levee:

Persze, hogy semmit, de én nem is a médiatörvényről írtam, hanem a tüntetésről.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.18. 19:10:17

@egy nik a sok közül:

A népi jelzőt egyáltalán nem ilyen szándékból írtam hozzá, szimplán a tömegekre utaltam így. ("Népi összejövetel" gyakorlatilag bármely jelentősebb tüntetés, aminek egyetlen politikai jelzője volt most, az pedig a balliberális.)

egy nik a sok közül 2011.01.18. 19:43:47

@Mj:

értem,
csak annyira furcsa a balliberális mellett látni a népit, hogy az embernek rögtön eszébe jut a népi-urbánus jelzőpár is

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.18. 19:49:50

@egy nik a sok közül:

Arról is el lehetne vitatkozni, hiszen mindig új és új értelmezéseket kap az ellentét.:) Én szívem szerint népi lennék, mégis urbánus közegben élek.:)

egy nik a sok közül 2011.01.18. 20:17:01

@Mj:

szerencsésebb helyeken ez nem jelenik meg ellentétként: sose hallottam róla, hogy a lajtán túl ilyesmiről vita folyna - de talán az olton túl sem létezik

no meg kibukik belőle időről-időre egy csomó más ellentét is, mintha egy mélyebb konfliktus(ok)nak lenne mesterséges máza, felszíni, politikailag korrekt, - egyúttal hazug, de szalonképesen tárgyalható - rétege

Atisz 2011.01.18. 20:39:13

Jól sikerültek mind a képek, mind a képaláírások.
Bakács ominózus mondatánál én is felkaptam a fejem (biztos Baden-Württembergre gondolt), de végülis nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki, mivel azt hittem csak a hangosítás volt rossz, vagy rosszul hallottam (nomeg amúgy is szokott butaságokat beszélni).

Egyébként ilyenkor milyen reakciók születnek, amikor találomra lefényképezel résztvevőket? Van előtte valami egyeztetés, vagy csak kiengeded a kismadarat? :)

egy nik a sok közül 2011.01.18. 22:27:49

találtam egy érdekes cikket a népi-urbánus meg harmadik utas témakört böngészve a vita mesterséges befolyásolását feszegeti egyebek mellett
www.rev.hu/portal/page/portal/rev/tanulmanyok/kadarrendszer/antiszemit

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.19. 05:04:47

@egy nik a sok közül:

Éppen most olvasom egy román történész könyvét a román történelemről - hihetetlenül agyament dolgokat állít -, és szólni fogok, ha találkozom ezzel az ellentéttel. (Most tartok a fanarióta korszak végénél és Tudor Vladimirescu halálánál, azaz 1821-nél.)
Az osztrákoknál azért sokáig volt vita tárgya a "kozmopolita Bécs" léte, ráadásul érdekes módon az Őrvidéknél sokkal elmaradottabb volt Karintia vagy Stájerország - még az anyakönyvezés szempontjából is -, úgyhogy a hasonló feltételek és ellentétek éppen adottak voltak. Ha eléggé sikerülne elmélyednem az osztrák történelemben és irodalomban, talán párhuzamot is találhatnék a mi népi-urbánus vitánkra.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.19. 05:08:39

@Atisz:

Württemberget mondott, ez 100%, és bőszen éljeneztek hozzá a tömegből, én meg fogtam a fejem...
Azoknál a képeknél, ahol barátságosan az objektívbe néz az alany, ott kedvesen és mosolygósan megkérdeztem, hogy szabad-e róla egy portrét készítenem. (Erre még Budapestre felbuszoztatott avasi cigányok is vevők voltak egy antirasszista tüntetésen, és rögtön csoportba is verődtek a kedvemért. Jöttek is a profi fotósok, hogy mi van itt.:)) Ahol nem néznek rám, ott viszont nem egyeztettem, csak kattinottam egyet, úgyis közszereplők.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.19. 05:11:24

@egy nik a sok közül:

Hű, ez tényleg jó.:) Kőszeg Ferenc írt egyszer régen egy cikket a Népszabadságba a Kádár-rendszer antiszemitizmusáról, minden szubjektivitás mellett az is nagyon tanulságos volt.

bryan 2011.01.20. 23:14:34

A népi urbánus ellentét mindenhol megvan.Irodalmi művekben érdemes körbenézni, esetleg a választási eredményekben bárhol a világon.
Magyarországon erre egy csomó feltét rakódik, amit lassan ideje lenne leszedni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.21. 00:20:35

@bryan:

A románoknál a följebb hivatkozott szerző szerint is létezik hasonló jelenség:

"Olyan országban, ahol az ipar még csak megszületőben volt, ennél fogva alacsonyan mozgott a városi munkások osztályának létszáma, a marxista inspirációjú szocializmus behatolása óhatatlanul lassan, peremre szorultan történt, egyébként is versengésbe került azzal a "népbarát"-nak nevezett áramlattal ("poporanism"), amely előbbre helyezte a kis- és középgazdaságok fejlesztésének programját. Két elméleti gondolkodó és politikai harcos nevét kell itt szóba hoznom - mindketten Oroszországból jöttek. Az egyik a "népbarát" Constantin Stere, egy besszarábiai kisnemes, aki a háború utáni években is szereplője maradt a politikai életnek, a másik az éles elméjű marxista, Dobrogeanu-Gherea.
Akik az egyik oldalon annak [a] hívei voltak, hogy minden erőfeszítést az ipar fejlesztésére kell fordítani, mert ez abszolút követelmény, ha Románia a modern nemzetek közé akar tartozni, és akik a másik oldalon a kis- és közepes gazdálkodók védelmezésére helyezték a hangsúlyt (ebből lett a kissé ironikusan csengő mondás: "Románia kiváltképpen mezőgazdasági ország!"), nem csupán a doktrínák szintjén csaptak össze egymással, hanem bizonyos mértékben a két nagy párt közötti parlamenti vitákban is - a konzervatívok a mezőgazdaságot részesítették előnyben, s e tekintetben nézeteik paradox módon találkoztak a "népbarátok"-éval és a jövendő parasztpártiakéval, míg a liberálisok határozottan az ipari fejlődést támogatták."

Neagu Djuvara: A románok rövid története. Kolozsvár, Koinónia, 2010. 255.

egy nik a sok közül 2011.01.21. 03:01:22

@[Lombroso]: @Mj:

ha már lehallgatási jegyzőkönyvek:

van valahol egy fájl a neten, csak nem találom a könyvjelzőim között, egy dolgozat a zsidóság kommunista államberendezkedésbe való beilleszkedéséről, a lényege az, hogy a kommunista berendezkedés első 4-5 évében valóban tele volt az állami adminisztráció köztük a belügyi szervek is zsidókkal, majd a felső vezetés folyamatosan kiszorította őket

adalék a témához:
Ávós világ Magyarországon
Egy cionista orvos emlékiratai
Dénes Béla

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.22. 20:49:42

@egy nik a sok közül:

Köszönöm, az elsőt ismerem.:)
Igen, az már egész széles körben tudott, hogy a II. világháborút túlélő bosszúálló zsidók már csak személyes gyűlölettől is vezéreltetve léptek be a kommunista szervezetekbe, karhatalomba, de hogy meddig voltak többségben, az már valóban kutatás tárgya.
Egyszer szívesen kutatnám azt a témát is, hogy az ávósok között mennyi ideig és kb. hány % kisnyilas működött.
süti beállítások módosítása