HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hidd el, nem mindenhol kell leszopni a főnököd. téged csúnyán átvertek. buzikám. nem lehet veled kommunikálni. elmebete... (2024.04.19. 14:07) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről" Ilyen a politikai harc egy demokráciában. (2024.04.19. 10:53) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "válaszolsz rá az idén még?" Mi a kérdésed, gyurcsánynéista troll? (2024.04.19. 10:52) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez" Majd ha munkába állsz valahol, meglátod, hogy baromságot beszélsz most. (2024.04.19. 10:51) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de alkalmazna, mert nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez. A TÖRVÉNYEK magasabb szinten állnak. volt egy kérdés a ... (2024.04.19. 10:31) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) dk (1) DK (4) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) mzp (2) MZP (9) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) ner (16) NER (50) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2009.11.16. 13:23 TaTa86.

PC – Veled vagy nélküled?

PC, vagyis politikailag korrekt (beszédmód) napjaink egyik kedvenc szakkifejezése, amely népszerűségi indexe Gyurcsányéval vetekszik. Sokan a PC-t a cenzúrához hasonlítják, és én osztom ezt a véleményt. A PC nem más mint Cenzúra 2 Expansion Set. Megtalálható benne az előző verzió minden funkciója, jobb grafikával, kijavított bugokkal, felhasználóbarát kezelőfelülettel. De mégsem ez az, ami olyan népszerűvé teszi, hanem a platformfüggetlenség.

Míg a sima Cenzúra csak diktatórikus OS alatt működött, addig a PC tökéletesen funkcionál demokratikus környezetben is.

 

Először is nézzük, hogy alkalmazták régebben a cenzúrát:

A XX. század első felére a világ Nyugati felén már dívott a sajtószabadság, a politikai pluralizmus, már dőltek a tabuk. De jött a második világháború, és a háborús propaganda. Azt hiszem senki nem kérdőjelezi meg a cenzúra jogosságát háború idején. Egyszerűen nem engedheti meg magának egyik hadviselő fél sem, hogy a sajtó a polgároknak teljes valójában mutassa be a háború szörnyűségeit. Csillogó szemű, bátor, hazafias érzelmű bakákra van szükség, nem már a besorozás pillanatában a dezertálást tervező gyáva nyulakra.
 

Tehát ahogy a cenzúra, úgy a PC sem az ördögtől való önmagában. Minden közösségbe kellenek tabuk, ugyanis ennek sok hasznos hatása van:
Egyrészt gyakran halljuk „hőzöngő” polgártársainktól, és néha saját magunktól is: „Jogunk van tudni!”. Azt már ritkábban teszik hozzá, hogy „..., és kötelességünk a kapott információnak, megfelelő műveltséggel megágyazni, és megfelelően kezelni.” Az egyszerű embert nem igazán érdeklik egy hír háttere, csak a szenzáció.

Másrészt ami még fontosabb: ahhoz, hogy egy komplex problémát meg lehessen oldani nyugalom kell, és nem árt egy jó nagy adag cinizmussal vegyített pragmatizmus. De ehhez a problémát távolabbról kell szemlélni mind térben, mind időben. Márpedig az ember, ha a saját háza ég, nem azon kezd filózni, hogy a városban milyen tűzoltóhálózatot kéne kiépíteni a tűzesetek 5 éven belüli 23%-os csökkentéséhez.

Harmadszor: az sem elhanyagolható előny, hogy a PC megvédi a polgárokat éppen a cinizmus okozta meghasonlástól. Noha tudja mindenki, hogy a politikusok nem szent emberek, igencsak káros hatással van a társadalomra a „de hát ő is lop/hazudik” mentalitásnak. Ezért nem kérdezünk olyat egy politikustól, hogy "És ön még sohasem hazudott?". Vagy nem kerül kínos helyzetbe az átlagember a hatékony nemzeti érdekképviselet okozta konfliktusok miatt sem. Lásd „normálisan gondolkodó szlovákok/románok”.


PC Magyarországon:

Hazánkban a PC leginkább a cigánykérdéssel kapcsolatban merül fel. Könnyen be lehet látni, hogy a fenti érvek itt is érvényesek. A cigányproblémára persze van több ezer éves válasz: a jó öreg vaskalapossággal egybekötött xenofóbia. Ezzel az a gond(, mint a mohó algoritmusokkal általában), hogy a problémát inkább csak görgeti maga előtt, sőt újratermeli, de nem oldja meg, vagy legalábbis nem megfelelően hatásfokkal.
Ki lehet rekeszteni (sőt néha kifejezetten hasznos) a deviáns elemeket, de attól még, hogy a tolvajt elüldözik a faluban nem lesznek kijjebb a kátyúból, a tolvaj ugyanúgy bűnözni fog(, sőt!), legfeljebb máshol. Meg is lehet ölni a bűnözőt, de a nyomor újra ki fogja termelni ezt a réteget.

Tehát nem feltétlenül rossz megoldás segítségül hívni a modern tudományokat; a pszichológia, a szociológia eredményeit, illetve kitekinteni a nagyvilágba, hátha sikerül működő megoldásokat átvenni máshonnan.
Az eredmények azonban nem azonnal jönnek. Addig bizony a PC-hez kell folyamodni, mert sajnos jogos az érv, hogyha beszámolnak a cigánybűnözésről, akkor az rövidtávon hisztériához, a kölcsönös gyűlölet fokozásához vezet.


 Csakhogy nem véletlenül hoztam fel a háborús példát. Mint közismert a háború a legjobb terepe a visszaéléseknek, és az elborult állatok is ilyen helyzetben tudnak leginkább érvényesülni. Ehhez nekik hatalmas segítséget nyújt a cenzúra. A legnagyobb baklövést is le lehet tussolni, egy utolsó sérült véglény is vezető pozícióban tud maradni, mondva, hogy az eset közlése rontja a morált.
 

A PC kétélű kard, és azt kell mondanom, hogy „nekünk” sikerült is felnyársalni magunkat vele. Pedig a kezdetet akár biztatónak is mondhatnánk(, de nem mondjuk). 94Ben az übermensch européer értelmiség 2/3os támogatottsággal a kormány mögött megszerezte a belügyminisztériumot. Az „agy pártjának” minden lehetősége megvolt, hogy nagyot alkosson. Mind belföldön, mind külföldön megvolt a támogatásuk.


Mik voltak a kudarc okai?

A PC szükségességét a szélsőségesekkel szokták magyarázni. De mi történik akkor, ha a hatalom birtokosai maguk a szélsőségesek? A ballibek kezében a PC már a kezdetektől fogva nem eszköz, hanem cél volt. Az egyszerű halandók felé közvetített bullshitet maguk hitték el leginkább, saját maguk által kreált vallás legfanatikusabb követőivé/inkvizitoraivá váltak. Ahelyett, hogy egy a többség igényeit és jogait figyelembe vevő, emberi jogokat maximálisan szem előtt tartó, liberális de életszerű programot alkottak volna, eluralkodott rajtuk a monomániás kisebbség-fétis. A PC célja egy illúzió fenntartása volt.
(És képtelen vagyok szabadulni attól a gondolattól, hogy ezt az egész agyrémet a paranoiás hungarofóbia hozta létre...)
Az „elit” saját elefántcsonttornyában, létrehozott egy alternatív világot, és aki megkísérelte volna őket felébreszteni azt veszett dühvel próbálták megsemmisíteni.

Nézzük csak ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=O97O1H0nKK0

Orosz Józsi köpni-nyelni nem tud, csak zavart röhögcsélésre telik neki. Jozefinánk nem hazudik, ő TÉNYLEG bevette a saját meséit, őt tényleg meglepte, hogy ilyen a való világ.
 

PC – Veled vagy nélküled?

2009re kijelenthetjük a PC megdőlt, próbálkozni még lehet, de nem érdemes, ezt már senki nem veszi be.
A PC-t kivégezte a valóság, a Jobbik, a Gárda és a kuruc.info. És bizony ennek már bőven ideje volt. Fölösleges már a kakit a szőnyeg alá söpörni, mert mára rutinná vált benézni oda. A piszok ott nem maradhat rejtve.

A kérdésre tehát a válasz egyértelműen: Nélküled, egyelőre.

Nem lehet most újraéleszteni a polkorrektet, reménytelen a szellemet visszatuszkolni a palackba, ráadásul, ha sikerülne, a túlnyomás azonnal robbanáshoz vezetne. Már senki nem hisz a kormánynak, és a következő kormányba vetett bizalom is valószínűleg tiszavirág életű lesz, ha csak a FIDESZ nem produkál szemmel látható, kézzel fogható eredményeket.

Amíg a tűzoltás folyik, és amíg a lakosság, minimális szinten vissza nem nyeri a bizalmát a politikai elittel szemben, addig nincs választási lehetősége sem a kormánynak, sem a médiának. Sajnos itt nem csak arról van szó, hogy a kormányt és csatolt részeit egyszerűen dilettánsnak tartjuk, hanem arról, hogy egyáltalán nem vagyunk róla meggyőződve, hogy akár a szándék megvolt/megvan bennük.


Hogyan tovább?

Be lehet látni, hogy PC nélkül hosszútávon nem fog működni a dolog. Ha csökken a nyomás, lenyugodtak a kedélyek, le kell vonni a kudarc tanulságait, és újra kell építeni a tabukat.

Ez már csak azért is szükségszerű, mert a PC nem csak a cigányproblémában van jelen. Hasonló a helyzet Trianonnal-, a határon túli magyarsággal kapcsolatban. Nyilvánvaló, hogy Kinga Gönczova-féle politika totális kudarc, de az is nyilvánvaló, hogy diplomáciában nem lehet fejjel rohanni a falnak. De tekinthetjük Magyarország eladósodásának, a magyarok gyarmati sorba kerülésének, a nagytőke túlzott előretörésének problematikáját is. Kényes téma, sokkal kényesebb, mint ahogyan a Jobbik kezeli.

Szóval 3-4 év múlva mindenképpen vissza kell venni a nagy őszinteségből. Már csak azért is, mert a rettegők valószínűleg maximális fordulatszámmal fogják televisítozni a magyar fasizmussal Európát és az USÁt.

A PC-nek, vissza kell térnie, mert úgy járunk mint a tótok. Slota elmebeteg politizálása 2 év alatt veszélybe sodorta a szlovák elit 17 éve következetesen végigvitt magyarellenes politikát. Sőt azt hiszem, akkor sem túlzok, ha azt mondom Slota szenvedélyes igazságbeszédei „Szlovákia” területi integritását is veszélybe sodorhatják. Pedig ő sem csinált mást, mint kimondta azt, amit a szlovák elit gondol, és tesz prolinyelvre lefordítva.

32 komment

Címkék: politika pc fidesz cenzúra társadalom jobbik ballib cigánybűnözés


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr591529139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.16. 16:42:38

"A PC-nek, vissza kell térnie, mert úgy járunk mint a tótok. Slota elmebeteg politizálása 2 év alatt veszélybe sodorta a szlovák elit 17 éve következetesen végigvitt magyarellenes politikát. Sőt azt hiszem, akkor sem túlzok, ha azt mondom Slota szenvedélyes igazságbeszédei „Szlovákia” területi integritását is veszélybe sodorhatják. Pedig ő sem csinált mást, mint kimondta azt, amit a szlovák elit gondol, és tesz prolinyelvre lefordítva."

A PC egyszerűen annyit jelent, hogy nem úgy beszélsz, mint egy proli, hanem probálod egy kicsit megválogatni a szavaidat, finommá tenni a mondanivalódat. De ne jelentse pont az ellenkezőjét, mint amit gondolsz.

Pl. el kell ismerni, hogy szar a cigányoknak, mert primkók és utálják őket, de ettől még nyugodtam meg kell rendszabályozni, ha normát sértenek!

HaKohen 2009.11.16. 19:35:36

@Jobb híján MDF-es:

Tudod te egyáltalán, hogy mi az, hogy proli? Dolgoztál-e valaha kétkezi munkások között? Vagy egyáltalán kapcsolatba-e kerültél-e velük-e? Én nem vagyok proli, de némelyiküket mindig is nagyra becsültem. Ilyenkor aztán szégyellem, hogy olyan értelmiségi (vagy középosztálybeli stb.) vagyok, mint te.

Azután:

"Pl. el kell ismerni, hogy szar a cigányoknak, mert primkók és utálják őket, de ettől még nyugodtam meg kell rendszabályozni, ha normát sértenek!"

Tényleg szar a cigányoknak, mert ilyen primkók veszik körül őket és utálják őket, mint te.

És nem gondolod, hogy nyugodtan és emberként élni lehetne hagyni őket, ha nem sértenek normát?

És téged nem kell rendszabályozni meg, ha normát sértesz? Például az én erkölcsi normámat?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.16. 20:39:03

@Herr SturmLiberator: Akkor a többit moderáljam? XDD

@Jobb híján MDF-es: "De ne jelentse pont az ellenkezőjét, mint amit gondolsz."
Azért van ott több árnyalat is. Például, ha nem fejted ki az igazság minden részletét. A PC nem egyszerűen illemet takar, hanem manipulációt is. (Definíció szerint lehet, hogy nem, de a gyakorlatban igen.)

@HaKohen: A mobilizáció felerősödése miatt, ma már a legtöbb proli egyetemen tanul költségtérítéses képzésen apuci összeügyeskedett pénzén. Úgyhogy ez a kifejezés már nem jelent egyet a kétkezi munkással.
Mindenesetre tény, hogy nem kevés kétkezi munkás hasznosabb tagja a társadalomnak mint jónéhány értelmiségi vagy "értelmiségi". (Bár nem ez az általános.)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.17. 01:09:49

@TaTa86.: @Herr SturmLiberator: Ehhm, uraim, asszem így is eléggé szélsőségesen fasisztoid a kommentpolitikánk - nem kell a dolgot túlzásba vinni! XDXDXD

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.17. 01:18:21

Témához On:

Szerintem érdemes különválasztani a PC-fogalom eredeti és mai jelentését.

Eredetileg azt jelentette, hogy a közéletben kolbászoló honfitársaink nem viselkednek tapló módjára, és feleslegesen nem sértik egyetlen társadalmi szubkultúra érzékenységét sem.

Ma azt jelenti, hogy ha a fene fenét eszik, és ci... ro... izé... meghatározott kisebbséghez tartozó gyerekek potyognak az égből, akkor sem beszélünk létező társadalmi problémákról.

Az előbbi rendben. Az utóbbi esetében meg pusztuljon a férgese!

Féligoff:

@TaTa86.: Durván jó poszt lett! Triplariszpekt! :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 08:01:14

@mefisto:

ja, én is erre gondoltam.

@HaKohen:

nálam a proli nem kétkezi munkást, hanem mentalitást jelent.
Nem is nagyon szoktam használni ezt a kifejezést, nem PC! :-)

Szerintem a normális roma is elborzad a nagyon szenny romáktól, nem kellene erőltetni a rosszul értelmezett faji szolidarítást.

Én büszke vagyok a velem hasonló rasszjegyű emberek eredményeire, de ugyanúgy elismerek egy kínai, japán, afró, vagy közel-keleti teljesítményt is. Az emberiség közös kulturkincse mind, de én szőke, kék szemű ember vagyok.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.17. 11:24:49

@mefisto:

"így is eléggé szélsőségesen fasisztoid a kommentpolitikánk"

Kikérem magamnak az avittas fasírozottoid jelződ, itt az omárizmus szekerét húzzuk!

HaKohen 2009.11.17. 11:59:55

@Jobb híján MDF-es:

"én szőke, kék szemű ember vagyok "

Hát itt van az eb elhantolva! Akkor vissza kéne küldeni téged... hová is? Valahová a skandinávokhoz. Vagy a lappföldre.

A XX. század első felében sok barna, szőke, fekete és kék, zöld, barna és szürke szemű embert küldtek el honfitársaink Amerikába, a füstbe, a későbbi Nyugat-Németországba. Csak mert prolik, zsidók, cigányok, svábok stb. voltak.

És maradtunk, akik maradtunk. Most akkor jó?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 12:04:06

A szőke kékszeműségemből nem következik, hogy anyatigrisként védjek egy szőke kékszemű bűnözőt.

Elfogadok egy romát is testvérnek, ha úgy viselkedik.

De a romák mégis a saját vértestvéreiket választják!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.17. 12:56:06

@mefisto: "Eredetileg azt jelentette, hogy a közéletben kolbászoló honfitársaink nem viselkednek tapló módjára, és feleslegesen nem sértik egyetlen társadalmi szubkultúra érzékenységét sem."

Habár nem vagyok a téma szakértője, kétlem, hogy valaha is ebben a tiszta formában létezett volna a PC.
Kétlem, hogy akármikor is a legnagyobb lapok teljes szabadságot kaptak volna, azzal a feltétellel, hogy illedelmesen fogalmaznak.
A "feleslegesen nem sérti" legalább olyan képlékeny fogalom mint a "félelemkeltő".

@Jobb híján MDF-es: "Elfogadok egy romát is testvérnek, ha úgy viselkedik."
Én nem. A cigány az cigány, a magyar az meg magyar. Barátnak elfogadom, ha úgy viselkedik, testvérnek nem.

Félig OFF: Kérlek hagyjátok már abba a romázást. Cigány. Ez a magyar nevük. A németeket sem Deutsch-oknak hívjuk, és ők sem magyaroknak minket.

Ez a romázás az elqrt PC terméke, a lényege gondolom az volt, hogy tiszta lapot kezdenek, egy olyan kifejezést erőltetnek, amire nem ragadtak előítéletek. De mára a romákat ugyanúgy utáljuk, mint a cigányokat, úgyhogy EPIC FAIL!

Kéretik magyarul beszélni. :-)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.17. 13:06:51

@TaTa86.:

"A cigány az cigány, a magyar az meg magyar."

Á, ilyen nincs. A romák is több törzsból állnak, többféle kulturális fokon és a magyarok is, hisz van szittyamagyar meg svábmagyar, tótmagyar is. (magyarzsidó is).

Nálam a roma és a cigány szinonímák, nálam egyet jelent.
Ha a legutolsó törzsből is származik, de normálisan viselkedik, sőt jó ember, akkor miért ne lehetne testvérem a közösségünkben? Ha egyek a normáink és céljaink.

"Kéretik magyarul beszélni. :-)"

Miért van nyelvtörvény? Vagy lenne rá igény?
Szerintem bízd rám, hogy miképpen beszélek, legfeljebb ítélj a stílusomból.

Amúgy jobbikost nem fogadnék el se testvérnek, sem barátnak, ők a demokratikus jogrendünk ellenségei. (Megérteni nehezen meg tudom őket.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.17. 13:57:48

@Jobb híján MDF-es: "Miért van nyelvtörvény? Vagy lenne rá igény?"
Omárizmus van. :-)

"ők a demokratikus jogrendünk ellenségei"
Naná, a gaz jobbikosok, báncsák a demokjáciját! XD
... Pedig én azt hittem, hogy azért szar a demokráciánk, mert nincsenek demokratáink. De úgy látszik a 10%-os jobbik a hibás.

HaKohen 2009.11.17. 19:42:22

@TaTa86.:

"Kérlek hagyjátok már abba a romázást. Cigány. Ez a magyar nevük." és: "Ez a romázás az elqrt PC terméke"

Igazán néha okos és meggondolkoztató dolgokat írsz. De van amikor elszáll az agyad.

Ez netto hülyeség. Romák már akkor léteztek, amikor a PC még Personal Computert jelentett, sőt még régebben.

Legtöbbször a roma a cigány szinonímája a közbeszédben, ebben igazad van. De csak szinonímája!

Máskor viszont a romani nyelvből származtatják, ami egy szűkebb népcsoportra jellemző.

Btw. a roma cigányul (vagy romául) annyit jelent, hogy cigányember.

A roma és a cigány hierarchikus szembeállítása kb. olyan csacsiság. mint amikor valaki az ivritről azt hiszi, hogy az az újhéber. Holott az ivrit héberül azt jelenti, hogy héber.

Kellően megkavartalak már? Na akkor írd be a gugliba a 'cigány' és a 'roma' szavakat + wikipédia.
Na, akkor leszel igazán megzavarva!

Szóval, csak azt akarom mondani - és ez némileg független az éjfekete előítéletességedtől -, hogy mielőtt csacsiságokat beszélsz végtelen magabiztossággal (pl. hogy a 'roma' szó a píszí terméke), lehetőleg tájékozódj, netán tanulmányozd a témát vagy - tisztesség ne essék szólván - tanulj.

Szerényen. (Megengedem: nálam szerényebben.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.17. 22:52:29

@HaKohen: "Ez netto hülyeség. Romák már akkor léteztek, amikor a PC még Personal Computert jelentett, sőt még régebben."

Mondanám azt, hogy félreérthetően fogalmaztam, de mivel valamivel viszonoznom kell az úri stílusodat azt mondom, hogy menj vissza általánosba, mert szövegértési problémáid vannak.

"Ez a romázás az elqrt PC terméke,"
Pontosan ezt írtam, és ez így igaz is. A szót nyilván nem most találták ki, mint arra páratlan műveltségeddel, és a wikipédia segítségével te is rávilágítottál.
A "romázás", vagyis a "roma" kifejezés széleskörű elterjesztése viszont egyértelmű, hogy a PC, (személyi számítógép hhhhhááááááháááááááááhááááááááá ekkora poént!!!! Neked stand up-oznod kéne!!!!) műve. Ezt a szót gyakorlatilag senki nem használta. Sem a magyarok, sem a cigányok.

Ha egyébként valakinek van kedve elolvasni(, és értelmezni), itt a link: hu.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A1k

"A Londonban, 1971. április 8-12. között megtartott Első Roma Világkongresszuson az ott jelenlévő, különböző cigány népcsoportokhoz tartozó küldöttek konszenzussal elfogadták, hogy a világ összes cigány származású emberének közös és hivatalos elnevezése attól kezdve a rom többesszámú alakja, azaz a roma legyen. Így a romák elnevezés a cigány népcsoportokhoz tartozó emberek közösségét jelenti."

Vagyis néhány díszcigány kitalálta, hogy ők mostantól rom-ok. Király, annak hívják magukat aminek akarják. De magyarul a rom jelentése cigány.

(Egyébként mire föl van ekkora arcod? Komolyan nem értem miért kell kötekedni meg trollkodni. Menstruál az asszony, vagy mi van veled?)

HaKohen 2009.11.17. 22:57:11

@TaTa86.:

Pukkadj meg!

(Ezt most kedvességnek szántam.)

Corry 2009.11.19. 07:01:33

Tata, grat, tényleg kb. igaz az első jozzászóló véleménye :-)

Számomra nagyon érdekes volt a sajóbábonyi Vona féle rendezvény, a cigányvajdákkal, meg a disznóhússal.

Nagyon meglepett, hogy a cigány emberek idézőjelben értve "át szeretnének állni", kicsit pongyolán fogalmazva.
Vagyis nekik szimpatikusabb egy tiszta (vagy legalábbis egyenlőre még be nem sározódott) ellenség, mint az őket támogató, de a honi kül- bel- és hazugságpolitikában már végletekig bemocskolódott csoport.
Szóval úgy kéne a PC-t újrakezdeni majdan, hogy egy hiteles politikai csoport ezt felvállalja és meggyőzi az embereket a hasznosságáról.

Én is inkább cigányoknak nevezném őket, tényszerűen és hagyományosan, mert pl. Vörösmarty sem a vén romáról írt verset.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.19. 15:16:47

@Corry: Neked is kösz! :)

"Számomra nagyon érdekes volt a sajóbábonyi Vona féle rendezvény, a cigányvajdákkal, meg a disznóhússal."

Épp egy nappal ezelőtt vetettem fel kommentben a lehetséges átállás a Vastagbőrön. Természetesen jót nevettünk rajta. Aztán voilá!
Mondjuk Kállai kicsit szerintem elszámította magát. Siófokon annyira kompromittálta magát, hogy józan politikus vele nem fog már kezet.

bryan 2009.11.20. 14:56:38

nemletezo.blog.hu/2009/06/30/pc_jobbik_cigany
A roma vs cigány kérdésnél azt találtam ki, megkérdezem, ők mit szeretnének. Természetesen nem reprezentatív a minta, de még ez is több, mint amit a hivatalos közbeszédet alakítók tettek. Ha beszélgetek cigánnyal, mindig megkérdezem, melyiket szeretné jobban. Eddig nagyjából döntetlen az állás, tehát számomra mindkettő legitim megnevezés. A cigányra jobban rááll a billentyűzetem tehát én inkább azt használom.
@Corry:
Kállai egy szerencsétlen "cigánycsászár" (dudenbuch.blog.hu/2008/12/01/ciganyszotar)
Lakatos meg csak azt mondja, amit régen mond, csak nem figyelnek rá. Az, ahogy Vona megsértette, nagyon gusztustalan volt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.20. 16:10:37

@bryan: "Az, ahogy Vona megsértette, nagyon gusztustalan volt. "
Szerintem meg jogos. Kállai és Lakatos is bűnözők.

bryan 2009.11.20. 16:32:47

@TaTa86.:
Kállairól ezt gond nélkül elhiszem. Lakatosról kevésbé. Mindegy nevetséges volt az egész helyzet. Bár talán a tragikomikus jelző jobban illene rá.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.20. 16:47:11

@bryan: Azért én kíváncsi lennék arra is, hogy Lakatosnak miből telik, olyan szép nagy házra. Van egy olyan érzésem, hogy színesfémben utazik ő is. És csodálkoznék, hogyha pont ő fizetne rendesen adót.

A tragikomikumban viszont egyet értek.

bryan 2009.11.20. 17:28:37

@TaTa86.:
Azért én nem sok olyan nagy házzal rendelkező embert ismerek Magyarországon aki rendesen fizetné az adót.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.20. 18:29:10

@bryan: Vona hogy sértette meg Kállait? Erről lemaradtam.

(Jó, inkább azzal voltam elfoglalva, hogy a bőrzakójával meg a fejével kábé úgy néz ki, mint egy kardassziai a Star Trek-ben.)

HaKohen 2009.11.20. 19:22:16

@TaTa86.:

Újra elolvastam a bejegyzésedet a linkekkel együtt. Mielőtt reflektálnék rá, néhány apróbb megjegyzést engedj meg:

"Mint közismert a háború a legjobb terepe a visszaéléseknek, és az elborult állatok is ilyen helyzetben tudnak leginkább érvényesülni."

Tök igazad van. Békeidőben még nyomát sem láttam ennek.

"ezt az egész agyrémet a paranoiás hungarofóbia hozta létre"

Az ilyen zsigeri és csöppet sem racionális (nemde, Mefisto? mondd szépen: dede) címkéket éppúgy utálom, mint a fasiszta, a hazaáruló, a rasszista, a magyarellenes, a libsi, a jobbsi stb. cimkéket. Indulatkipöfögésre jók, de másra...?

Persze léteznek hazaárulók is meg fasiszták is - ám talán e címkék nélkül is lehetne vitatkozni (már aki egyáltalán vitatkozni akar, és érdeklik a vitapartner érvei is).

"1971. április"-ra hivatkozol, amikor Londonban valakik elhatározták, hogy a cigány ezután roma lesz. Rendben. De ez 38 (acht und dreissig) évvel ezelőtt volt. Hol a bánatban volt akkor píszí? (Még személyi számítógép sem nem volt!)

És hogy a roma magyarul cigány? Hát persze. Én sem mondtam valami egészen mást, amikor azt írtam, hogy a roma cigányul cigányt jelent.

Btw. érdekes bryan házi közvéleménykutatása, mely szerint a magukat cigánynak/romának nevezők aránya kb. fifty-fifty.

Na és mit kell ezen annyit rugózni? Én igyekszem mindenkit úgy szólítani, ahogy ő kívánja. Ha te Tatának hívod magadat, akkor mindenféle píszítől függetlenül így foglak nevezni. Mert hogy polgári/proli nevelésem mián illetlennek tartanám, hogy Dadának vagy Babának vagy - tisztesség ne essék, szólván - Kakának csúfoljalak. (Kókát már hívtam - szigorúan baráti körben - Kakának; de hát ő közszereplő, ki kell bírnia.)

Aki roma, az roma, aki cigány, az cigány. Ez nekem nem píszí, hanem elemi tapintat kérdése.

"mire föl van ekkora arcod?"

Újra elolvasva a saját kommentemet, megértettem, hogy így reagáltál, ezért már a "pukkadj meg"-gel szerintem elnézésedet kértem. Ami az érdemi részt illeti, az utóbbi hónapokban nem csak ezen a blogon, sőt, nem csak a blogokon, számos olyan fazonba futottam bele (ideértve "szakértők" egyes "szakmai" megnyilvánulásait is), akik bosszantóan tájékozatlanok és felületesek voltak, ahelyett, hogy valamit hozzáolvastak volna ahhoz, amiről rendkívül magabiztosan nyilvánítottak csalhatatlan véleményt. Pedig, mint később kiderült, egyik sem volt XVI. Benedek.

Na, majd később folytatom.

bryan 2009.11.20. 20:12:32

@mefisto:
A kézfogás elutasítására gondoltam, ami nálunk ugyan divat, de jobb helyeken azért gáz. A ruhától én is gurultam a röhögéstől.
www.boon.hu/hirek/im:all:news_special-hungary/cikk/ciganyvajdak-a-leggazdagabbak-kozott/cn/news-20080619-05585767
Azért ez a festmény se rossz. A cikk alapján átgondoltam a véleményemet Lakatossal kapcsolatban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.20. 20:18:26

@HaKohen: "Az ilyen zsigeri és csöppet sem racionális (nemde, Mefisto? mondd szépen: dede) címkéket éppúgy utálom, mint a fasiszta, a hazaáruló, a rasszista, a magyarellenes, a libsi, a jobbsi stb. cimkéket. Indulatkipöfögésre jók, de másra...?"

"(És képtelen vagyok szabadulni attól a gondolattól, hogy ezt az egész agyrémet a paranoiás hungarofóbia hozta létre...)"
Ez nem zsigeri címkézés, és nem tudom miért mondod, hogy csöppet sem racionális. Hungarofóbia létezik, és bizony igen virulens a magyarországi zsidó (és sajnos nem zsidó) közösségekben. Erről valamikor fogok írni, csak ahhoz alaposan össze kell szedni a témát, mert ez így nagyon könnyen támadható.
Addig csak annyit: "mi sokkal jobban gyűlölünk titeket, mint ti minket".
Illetve annyit, hogy a hungarofóbia tükörfordításban "magyaroktól való félelem", ami egyáltalán nem áll távol a jelentésétől, hiszen a gyűlölet gyökere legtöbbször a félelem. (Ahogy már Yoda is megmondta.) Azt pedig kijelenteni, hogy a zsidó közösség nincs tele zsigeri rettegőkkel meglehetősen merész dolog lenne.

"1971. április"-ra hivatkozol, amikor Londonban valakik elhatározták, hogy a cigány ezután roma lesz."

A Wikipédia hivatkozik rá, én csak bemásoltam, miután megfogadtam a tanácsodat. Egyébként a pc-nek és a konferenciának nem kell feltétlenül köze lennie egymásnak. De ezt nem is írtam.

"Na és mit kell ezen annyit rugózni? Én igyekszem mindenkit úgy szólítani, ahogy ő kívánja."

Ez off. Én senkit nem szólítok úgy, hogy cigány vagy roma. De van egy feka ismerősöm, őt sem niggernek vagy afromagyarnak szólítom, hanem Eddynek. :)

"Ha te Tatának hívod magadat, akkor mindenféle píszítől függetlenül így foglak nevezni."
Igen mert ez a nevem, a te anyanyelveden, és az én anyanyelvemen egyaránt.
De pl ott van I. Erzsébet angol királynő, akit nem Elisabeth the First-nek hívsz. Persze, ha angollal beszélsz így fogsz rá hivatkozni, hogy értsétek egymást.
És pl a Tamásokat külföldön Thomasnak szokták hívni.

Egyébként köszi a kommented(, mármint ezt), van, hogy néha én is indulatból kommentelek, mert elragad a helyi érdekű. Szóval részemről nincs harag, és én is bocsánatot kérek a kommentemért.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.20. 20:55:25

@bryan: A kézfogásról lemaradtam, köszi!

HaKohen 2009.11.20. 20:58:24

@TaTa86.:

Szóval ha nem lenne egy elkoptatott divatszó a "csúsztatás" (sokan szajkózzák anélkül, hogy tudnák, mit jelent) - akkor azt mondanám, hogy két helyen is csúsztatsz:

1.) >a hungarofóbia tükörfordításban "magyaroktól való félelem"< és: >Azt pedig kijelenteni, hogy a zsidó közösség nincs tele zsigeri rettegőkkel meglehetősen merész dolog lenne.<

Az utóbbihoz csak azt tudom hozzátenni, hogy ha valakinek kiirtották a fele (vagy mondjuk az egész) családját, akkor olyan meglepő, ha zsigerileg retteg?

De ezt miért kell összecsúsztatni (vagy összemaszatolni) a hungarofóbiával? Ha nincs kollektív bűnösség (á la Benes), akkor ne rettegjen senki se kollektíve és ne féljen senki se a rettegéstől kollektíve! Főleg ok nélkül. (A patológiás rettegés pedig - sajnos - létezik, de ezt most tegyük zárójelbe.)

2.) A másik ügyben lehet, hogy zavarosan fogalmaztam. De azt akartam mondani, hogy ha egy társadalmi, etnikai, politikai, nemzetiségi stb. csoport valahogy nevezi magát és szeretné ha mások is így neveznék, akkor ezt tiszteletben tartom. Ez nem annak a kérdése, hogy Tamást külföldön Tomnak hívom-e. (Btw. lehet, hogy ott is Tamásnak - vagy Tamash-nak, Tamasch-nak. Na, elég volt a hülyülésből.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.20. 21:41:03

@HaKohen: Ez nem csúsztatás, csupán a kérdésedre válaszoltam.

">a hungarofóbia tükörfordításban "magyaroktól való félelem"< és: >Azt pedig kijelenteni, hogy a zsidó közösség nincs tele zsigeri rettegőkkel meglehetősen merész dolog lenne.<"

Valóban, a második mondat nem bizonyítja az elsőt. (Ha erre akartam volna felhasználni, az bizony nem kicsit lett volna ocsmány csúsztatás.) De én írtam is, hogy ezt most nem is akarom megtenni, hiszen az sokkal nehezebb dió.

"Az ilyen zsigeri és csöppet sem racionális..."
Ezt írtad te, én pedig cáfoltam, hiszen, ha lehet is vitatkozni az állításomon, akkor sem "csöppet sem racionális"

2) "csoport valahogy nevezi magát és szeretné ha mások is így neveznék, akkor ezt tiszteletben tartom"
Ez így korrekt. A nagymamám szerint ő tót, szóval nem is szlovákozom soha.
Én csak azt vitatom, hogy vajon a cigányok forszírozták-e azt, hogy ők romák legyenek, vagy esetleg a fejük fölött kitalálták, hogy nekik ez így jobb lesz.
süti beállítások módosítása