2008 májusában bombaként robbant a köztudatba a monoki polgármester, Szepessy Zsolt. Az illető ezt annak köszönhette, hogy az alanyi jogon járó segély utalását közmunkához kötötte, na meg szociális kártyát forszírozgat manapság. A segély ugyebár "mélyszegénység" alapon többnyire roma téma. Rá is szállt a humánus jogvédői elit, indult a rasszistázás, kirekesztőzés és tudományos alapon bizonygatták: a munka nem lehet bűntetés. Az, hogy a bezzeg-liberális USA és egyéb, hazánknál haladóbb demokrata államokban ilyesmi teljesen normális, persze nem zavarta őket. A filantrópia és talán egy iciri-picirikét a közelgő EP választások miatt Fodor Gábor, a vidéki élet szakavatott ismerője még több segélyt is adott volna, hisz csak úgy tudna spórolni a sok rászoruló. Horváth Aladár, Mohácsi Viktória és a hasonszőrű nácigányok kirakatroma jogvédők reakciói is hozták a bevett formát. Nem kérdés, bűnös egy nép ez a magyar.
Hála az égnek, változnak az idők. Úgy látszik a monoki modell mégis elismerésre tett szert a roma társadalom soraiban is. Hogyan is?
Mint ismeretes, egyre több és megdöbbentőbb hír érkezik az újkori rabszolgatartás sajátságos cigány kultúra menténi alkalmazásáról, a csicskáztatásról. Kiszolgáltatott emberek dolgoztatása mostoha bánásmódért cserébe. Norbi fitness diétás koszt, cserébe bőséges verés a mazochista élvezetek végett és a csicskák hitelügyeinek, járadékainak kezelésének terhét is kegyesen átveszik a gazdik. Mint itt: www.gondola.hu/cikkek/67163
Mit is mond mindehhez az újkori rabszolgatartással híressé vált Békés megye kisebbségi képviselője?
"Dógi János hangsúlyozta, a csicskatartás alapvetően önkormányzati probléma. — Ezek az emberek hajléktalanok lennének, ha nem lennének tartóik. Beszéltem olyan emberrel, aki azt mondta, sokkal jobb helye van ott, mint ha szállóra kerülne. Vajon egy önkormányzat el tudna-e látni 20-30 embert, ha azok nem a tartóknál lennének? — tette fel a kérdést Dógi János."
illetve kevésbé szépítő másik cikkben:
"Dógi János roma kisebbségi vezető szerint a csicskatartás az önkormányzatok problémája. Ha módosabb cigányok nem etetnék és dolgoztatnák e perifériára szorult kört, a baj a helyhatóságok nyakába szakadna, és ők nem bírnának vele. Sok településen nincs hajléktalanszálló, és természetesen nem futja az építésükre vagy a fenntartásukra. Tehát a gazdag romák tulajdonképpen jót tesznek a „gádzsókkal", amikor szolid vacsoráért és egy pohár pálinkáért vagy egy liter borért nehéz fizikai munkát végeztetnek velük"
Köszi Jancsi!
Szóval egyrészt bevallottad, hogy még a mostoha bánásmódért is meg kell dolgozni keményen a roma kultúrában. Oké, innentől a munka bűntetés már nem lehet, nyugodt lelkiismerettel indulhat az autópályaépítés Strabag helyett Sztojka alapon. Hiszen rasszizmus lenne csak "gádzsókat" a csicskáztatás fenemód jótékony hatásának kitenni. Innentől kezdve humánus kötelessége a kétszínű magyar nemzet minden tagjának, hogy a perifériára szorult romákat csicskaként magához vegye, hisz így jótékonykodás mellett még az önkormányzati rendszert is tehermentesítjük. Talán még az IMF is meg fog dícsérni ezért a jelentős ágazati megtakarításért. Roma csicskáink segélyét, rokkantnyugdíját majd lenyúljuk kezeljük, saját bedőlő hitelünket az ő nevükre felvett újabbakkal rendezzük - nehogy fedél nélkül maradjanak szegények. És persze meglesz a munkára rávezető mentori program ütős érvekkel ösztönözve.
Azt hiszem Dógi úrnak köszönhetően a magyar kormány hamarosan már büszkén kihírdetheti a romakérdés politikailag teljesen korrekt megoldását, a népcsoport saját etnikai hagyományainak is megfelelő CSICSKAINTEGRÁCIÓT.
Utolsó hozzászólások