Horthy Miklósra és 90 évvel ezelőtti bevonulására emlékezett vasárnap a Jobbik. Most az Archiregnum szerkesztősége is megteszi ezt a maga módján:
2009.11.22. 20:51 Omár
Horthyra emlékezünk
27 komment
Címkék: budapest társadalom horthy miklós
A bejegyzés trackback címe:
https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr461544701
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Corry 2009.11.22. 21:54:55
Én még nem tudtam helyretenni a Horthy személyét magamban, mert ugyebár a cócalizmusban a rendszertől elvárhatókat tanultunk róla. Azóta olvastam 1-2 könyvet, és megvettem a Koltai féle DVD-t amit még nem néztem meg. Nekem, nem tűnt egy erős államférfinak, viszont az érzéseim szerint egy uriember volt a szó szoros értelmében, néha talán emiatt éreztem erélytelenek egyrészt az otthoni politikai élettel kapcsolatban, de a gátlástalan gazember szobafestő mellett is.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.22. 22:28:32
@Corry: Hááát... Szerintem ha megnézed azt a bizonyos dvd-t, és elolvasod a nevezett személy "Emlékirataim" című művét, talán más képed alakul ki róla. Az tény, hogy nem volt túl sok politikai érzéke, de éppen ezért nem is akart részt venni a napi csatározásokban. Tiszta erkölcsű államférfi volt. (Ha államférfi alatt nem értjük szükségképpen ez alatt a napi politikust...)
Illetve ajánlom még a Rubicon "Magyar jobboldali hagyomány" (2009/1-2) kiadását, szerintem alapmű, nem csak Horthy, de az egész konzervatív "aranykor" megértéséhez.
Illetve ajánlom még a Rubicon "Magyar jobboldali hagyomány" (2009/1-2) kiadását, szerintem alapmű, nem csak Horthy, de az egész konzervatív "aranykor" megértéséhez.
Corry 2009.11.22. 23:06:52
Én ezt olvastam róla:
www.libri.hu/konyv/horthy-es-a-magyar-tragedia.html
a Gosztonyi Péter neve miatt mertem megvenni a kiadó ellenére:-) Az emlékiratait könyv formában pár éve vettem meg a szüleimnek karácsonyra, illetve olvastam az Edelstein Ilonával készült interjúkötetet.
Szerinted olvassam el az emlékiratait?
Én úgy gondolom, hogy Rubiconnal fogom kezdeni, mostanában találtam rá az újságosnál, az a szám van meg, amiben a szovjet finn háborúban résztvett önkénteseket mutatják be, de ahogy néztem meg lehet venni a régebbi számokat is.
www.libri.hu/konyv/horthy-es-a-magyar-tragedia.html
a Gosztonyi Péter neve miatt mertem megvenni a kiadó ellenére:-) Az emlékiratait könyv formában pár éve vettem meg a szüleimnek karácsonyra, illetve olvastam az Edelstein Ilonával készült interjúkötetet.
Szerinted olvassam el az emlékiratait?
Én úgy gondolom, hogy Rubiconnal fogom kezdeni, mostanában találtam rá az újságosnál, az a szám van meg, amiben a szovjet finn háborúban résztvett önkénteseket mutatják be, de ahogy néztem meg lehet venni a régebbi számokat is.
TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.22. 23:26:45
@Corry: Én csak ajánlani tudom Edelstein Ilonától a Becsület és kötelesség 1. kötetét. (A második Horthy halála után játszódik, túl sok izgalmas dolog nincs benne.)
"Nekem, nem tűnt egy erős államférfinak,"
Szerintem annyira volt erős amennyire kellett. Békeidőben nem telepedett rá túlzottan a politikára, és ezt jól is tette.
A második vh alatt sajnos már kevés volt, bár nem is volt senki más aki valószínűsíthetően jobban megoldotta volna.
"Nekem, nem tűnt egy erős államférfinak,"
Szerintem annyira volt erős amennyire kellett. Békeidőben nem telepedett rá túlzottan a politikára, és ezt jól is tette.
A második vh alatt sajnos már kevés volt, bár nem is volt senki más aki valószínűsíthetően jobban megoldotta volna.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.23. 00:34:07
@Corry: Ezt a könyvet nem ismerem, de nézegettem egy nem rég kiadott könyvet a nevezett hölggyel készített interjú felhasználásával, amiben ordító hazugságokat aggattak rá (a következtetésekben). Így erről nyilatkozni nem tudok.
Nekem szinte mindegyik Rubicon meg van egy évre visszamenőleg, jobbára ez az egyetlen újság, amit még rendszeresen megveszek/olvasok. Természetesen rendelhetőek a korábbi számok is, ezt pl. a legérdemesebbnek tartom a "gyüjteményemből". A mostani sem rossz, de azért messze nem annyira érdekes. Megy ugye ez a konzervatív-göndolatkörrel foglalkozó példány dupla szám is, szóval el lehet olvasgatni jó sokáig...
Nekem szinte mindegyik Rubicon meg van egy évre visszamenőleg, jobbára ez az egyetlen újság, amit még rendszeresen megveszek/olvasok. Természetesen rendelhetőek a korábbi számok is, ezt pl. a legérdemesebbnek tartom a "gyüjteményemből". A mostani sem rossz, de azért messze nem annyira érdekes. Megy ugye ez a konzervatív-göndolatkörrel foglalkozó példány dupla szám is, szóval el lehet olvasgatni jó sokáig...
molaris 2009.11.23. 11:35:55
Valamiért a Horthy korszakot, boldog békeéveknek hívta a közbeszéd. Nem véletlen.
Kalapot emelek az emléke előtt. Megérdemli.
Kalapot emelek az emléke előtt. Megérdemli.
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.23. 16:34:43
@Corry:
Emez a full könyv forma, ha nem szeletenként rubiconoznád:
bookline.hu/product/home.action?type=22&id=79552&_v=Romsics_Ignac_szerk_A_magyar_jobboldali_hagyomany_1900_1948
(reklám vége)
Kellemesen rácáfol a balos, de szélsőjobbos tévhitekre is.
Emez a full könyv forma, ha nem szeletenként rubiconoznád:
bookline.hu/product/home.action?type=22&id=79552&_v=Romsics_Ignac_szerk_A_magyar_jobboldali_hagyomany_1900_1948
(reklám vége)
Kellemesen rácáfol a balos, de szélsőjobbos tévhitekre is.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.23. 18:59:32
@Herr SturmLiberator: Köszi, azt hiszem tudom már mi lesz idén a fa alatt... :-p
Corry 2009.11.23. 19:37:04
@Herr SturmLiberator:
Én asszem nem fogom megvárni a karácsonyt, köszi!
Viszont egy sajtóhibát elkövettem, a kormányzóhelyettes özvegyének a családi neve: Edelsheim, ezért külön elnézést kérek, tudjátok be annak, hogy csak érdeklődöm a téma iránt...
Én asszem nem fogom megvárni a karácsonyt, köszi!
Viszont egy sajtóhibát elkövettem, a kormányzóhelyettes özvegyének a családi neve: Edelsheim, ezért külön elnézést kérek, tudjátok be annak, hogy csak érdeklődöm a téma iránt...
INkvizitor 2009.11.23. 20:28:29
Horthy jó ember, és kiváló katona volt, személye a számomra a legkevésbé sem ellentmondásos...
Corry 2009.11.23. 20:42:51
@INkvizitor:
Én csak annyit mondtam, hogy nem volt egy erős államférfi.
Azzal, hogy mennyire volt jó katona, még nem vagyok tisztában, az eddigi felszínes információim odáig terjednek, hogy az ő (flotta) parancsnoksága alatt süllyesztették el a Szent István csatahajót, továbbá hogy a Monarchia főtisztjei közül nem volt kunszt kitűnni...
Én csak annyit mondtam, hogy nem volt egy erős államférfi.
Azzal, hogy mennyire volt jó katona, még nem vagyok tisztában, az eddigi felszínes információim odáig terjednek, hogy az ő (flotta) parancsnoksága alatt süllyesztették el a Szent István csatahajót, továbbá hogy a Monarchia főtisztjei közül nem volt kunszt kitűnni...
INkvizitor 2009.11.23. 21:10:44
@Corry: tudod mostanság ráérek :) : hu.wikipedia.org/wiki/Harmadik_otrant%C3%B3i_csata
Corry 2009.11.23. 21:40:12
@INkvizitor: Írj egy blogot :-)
Ok, ez volt a harmadik a Szent Istvánt a negyedikben süllyesztették el. Mármint ontrantói csatában.
Ok, ez volt a harmadik a Szent Istvánt a negyedikben süllyesztették el. Mármint ontrantói csatában.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.24. 19:52:18
@Corry: A Szent Istvánt legjobb tudomásom szerint nem csatában süllyesztették el, hanem a kikötőben búvárok... (Ahogy az a bátor olaszokhoz illik...) A személyes bátorság pedig abszolútérték, nem függ a környezetétől. Amúgy a lovagiasságát, és kiemelkedő képességeit kivétel nélkül elismerték az ellenfelei. Ennél nagyobb és őszintébb elismerés nem hiszem, hogy van.
Corry 2009.11.24. 20:32:11
@Omár:
A Szent István elsüllyesztését rosszul tudod, készült róla egy film is, az M1 vetítette, de íme egy részlet:
videa.hu/videok/film-animacio/szent-istvan-csatahajo-filmreszlet-37m9ZiAauGrfiTyp
Horthyról pedig ahogy írtam nincs kialakult véleményem, tájékozódom. Az viszont tény, lásd wikipédia, hogy az elsüllyesztés időpontjában Horthy volt a flotta parancsnoka. Az elsüllyesztés maga fatális véletlen, illetve konstrukciós hibák eredménye volt, legalábbis megint a Wiki szerint, tehát semmit nem jelent Horthy katonai teljesítményének megítélésénél. Egyébként megjegyzem, hogy én erről eddig se jót, se rosszat nem mondtam, amit az államférfiról állítottam, azt tartom, de eddig csak egy konyvet olvastam róla.
A Szent István elsüllyesztését rosszul tudod, készült róla egy film is, az M1 vetítette, de íme egy részlet:
videa.hu/videok/film-animacio/szent-istvan-csatahajo-filmreszlet-37m9ZiAauGrfiTyp
Horthyról pedig ahogy írtam nincs kialakult véleményem, tájékozódom. Az viszont tény, lásd wikipédia, hogy az elsüllyesztés időpontjában Horthy volt a flotta parancsnoka. Az elsüllyesztés maga fatális véletlen, illetve konstrukciós hibák eredménye volt, legalábbis megint a Wiki szerint, tehát semmit nem jelent Horthy katonai teljesítményének megítélésénél. Egyébként megjegyzem, hogy én erről eddig se jót, se rosszat nem mondtam, amit az államférfiról állítottam, azt tartom, de eddig csak egy konyvet olvastam róla.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 08:31:34
@Corry: Bocsi, bocsi, helyesbítek: az a Viribus Unitis volt, amit a hős olaszok a fegyverszünet aláírása után a kikötőben elsüllyesztettek (a hajó pedig mellesleg már nem a Monarchiáé volt, átadták a Délszláv Nemzeti Tanácsnak...).
A Szent István valóban a tengeren süllyedt el, egy olasz MAS-csónakról kilőtt torpedó által. A videofelvétel azért fura: 06:12-kor süllyedt el, hajnalban (03:30-kor érte a találat).
A Szent István valóban a tengeren süllyedt el, egy olasz MAS-csónakról kilőtt torpedó által. A videofelvétel azért fura: 06:12-kor süllyedt el, hajnalban (03:30-kor érte a találat).
Corry 2009.12.27. 17:18:59
@Omár: Fiúk segítsetek rajtam :-)
Olvasgattam és ez hiba volt; egyrészt ha már Horthynál tartunk úgy nézem a Károly királyunk hazajövetele környéki dolog mér érdekes lehet.
De amiben a segítséget kérem: ez egyik könyvben érdekes idézetet tulajdonítanak a mélyen tisztelt Benes úrnak: "Inkább Hitler, mint a Habsburgok!". Mondott egyáltalán ez a kiváló ember ilyesmit?
Olvasgattam és ez hiba volt; egyrészt ha már Horthynál tartunk úgy nézem a Károly királyunk hazajövetele környéki dolog mér érdekes lehet.
De amiben a segítséget kérem: ez egyik könyvben érdekes idézetet tulajdonítanak a mélyen tisztelt Benes úrnak: "Inkább Hitler, mint a Habsburgok!". Mondott egyáltalán ez a kiváló ember ilyesmit?
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.02. 14:27:03
@Corry: Elképzelhető. Nézd, olyan emberről beszélünk éppen, Benes személyében, aki románokat megszégyenítő módon, rekord gyorsasággal csinált a szájából segget! Csak felvázolnám a 3 nagy elméletét, kronológiai sorrendben:
1. "Az Osztrák-Magyar Monarchia annyira jó a világnak, hogy ha nem lenne, fel kéne találni." Ezt bizony ő mondta. Ebből kitalálható, hogy erősen monarchista volt, sőt, sokáig nem is volt hajlandó szlovákul megszólalni, csak magyarul, ugyanis annyira szarba vette a népét.
2. A szlovákságnak önálló államiság kell. Ez az éles váltás 1918-ban jött be a képbe, érthetetlen okokból. Itt a koncepció lényege az volt, hogy Magyarország területéből úgy kell kiszakítani Szlovákiát, hogy az Vácig érjen délen(!). És persze a csehek nélkül...
3. 1946-os szülemény: Csehszlovákia forevör!!! (De itt annyiszor csinált már segget a szájából, hogy a komcsik sem hittek neki, ezért tessékelték külföldre...)
Benesről ennyi. (Amíg meg Csehország és Szlovákia nem tagadja meg, addig világosan jelzik számomra, hogy Európának nem részei, mert gondolkodásban, politikában még mindig Tisonál és 1939-nél tartanak... beragadt a kazetta...)
1. "Az Osztrák-Magyar Monarchia annyira jó a világnak, hogy ha nem lenne, fel kéne találni." Ezt bizony ő mondta. Ebből kitalálható, hogy erősen monarchista volt, sőt, sokáig nem is volt hajlandó szlovákul megszólalni, csak magyarul, ugyanis annyira szarba vette a népét.
2. A szlovákságnak önálló államiság kell. Ez az éles váltás 1918-ban jött be a képbe, érthetetlen okokból. Itt a koncepció lényege az volt, hogy Magyarország területéből úgy kell kiszakítani Szlovákiát, hogy az Vácig érjen délen(!). És persze a csehek nélkül...
3. 1946-os szülemény: Csehszlovákia forevör!!! (De itt annyiszor csinált már segget a szájából, hogy a komcsik sem hittek neki, ezért tessékelték külföldre...)
Benesről ennyi. (Amíg meg Csehország és Szlovákia nem tagadja meg, addig világosan jelzik számomra, hogy Európának nem részei, mert gondolkodásban, politikában még mindig Tisonál és 1939-nél tartanak... beragadt a kazetta...)
ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.01.02. 19:10:30
@Omár:
Számunkra egy szép álom és kívánatos (de elérhetetlen) állapot a még mindig Tisónál és 1939-nél tartó Szlovákia. Értve ezalatt a ragaszkodást az akkori magyar-szlovák államhatárhoz is...
Mi a baj Tisóval? Elérte a csehektől való függetlenedést és beletörődött a nagyjából etnikai határba velünk. Magyar nemzeti szemmel nincs mit szidni rajta, belügyeibe meg ne ugassunk. Röhej, amikor nálunk elvileg hazafiak fasisztázzák a történelem magyar szemmel leghasznosabb szlovák vezetőjét.
Számunkra egy szép álom és kívánatos (de elérhetetlen) állapot a még mindig Tisónál és 1939-nél tartó Szlovákia. Értve ezalatt a ragaszkodást az akkori magyar-szlovák államhatárhoz is...
Mi a baj Tisóval? Elérte a csehektől való függetlenedést és beletörődött a nagyjából etnikai határba velünk. Magyar nemzeti szemmel nincs mit szidni rajta, belügyeibe meg ne ugassunk. Röhej, amikor nálunk elvileg hazafiak fasisztázzák a történelem magyar szemmel leghasznosabb szlovák vezetőjét.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.03. 09:17:43
@ArmaGeddon Bácsi: Tiso egy jelentéktelen, és elég buta ember volt. Egy kirakati báb. A magyaroknak kedvező szlovák politika pedig két dolog eredménye: elsősorban olyan gyengék voltak, hogy akkor foglaltuk volna el őket 2 héten belül, amikor csak kedvünk szottyant volna rá. A másik, hogy a németek is befenyítették őket, hogy szlávként, ebben a térségben kussoljanak, és lapítsanak, de nagyon mélyen.
Szóval akinek meg van bilincselve mindkét keze, az ne legyen már megdicsérve azért, mert nem lopott....
A szlovákok és az érett politizálás, nagynemzeti gondolkodásbód... hát... hadd idézzem egyik kedvenc blogom gondolatait: "mikor fog egy vaddisznó angol wc-re ülni?"
Szóval akinek meg van bilincselve mindkét keze, az ne legyen már megdicsérve azért, mert nem lopott....
A szlovákok és az érett politizálás, nagynemzeti gondolkodásbód... hát... hadd idézzem egyik kedvenc blogom gondolatait: "mikor fog egy vaddisznó angol wc-re ülni?"
ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.01.03. 13:11:24
@Omár:
Hogy Tiso buta volt-e, az magyar szemszögből mindegy, a lényeg, hogy részünkről értelmetlen őt szidni, mert nekünk hasznos volt.
Ez a vaddisznós hasonlat ostoba pökhendiség (már elnézést, nem becses személyeddel van bajom), az ellenfél lebecsülése a legnagyobb bűn.
A szlovákok sikeresen kiszaporodtak minket a magyar élettér északi részéről és már Rajkán vannak, szélesítgetik a pozsonyi hídfőt.
Hogy Tiso buta volt-e, az magyar szemszögből mindegy, a lényeg, hogy részünkről értelmetlen őt szidni, mert nekünk hasznos volt.
Ez a vaddisznós hasonlat ostoba pökhendiség (már elnézést, nem becses személyeddel van bajom), az ellenfél lebecsülése a legnagyobb bűn.
A szlovákok sikeresen kiszaporodtak minket a magyar élettér északi részéről és már Rajkán vannak, szélesítgetik a pozsonyi hídfőt.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.04. 15:55:24
@ArmaGeddon Bácsi: Értem én, hogy mit mondassz, és valóban nem érdemes pocskondiázni az ellenfelet, Nagy Sándor kifejtette ezt már épp elég jól, csak akaratlanul is kitör az emberből néha. :-)
Kicsit tudatosabb nemzetépítéssel (itt nem gondolok semmilyen erőszakos dologra, csupán csak a nemzeti büszkeség megerősítésére, arra támaszkodva, amit a magyarok elértek, és nem a más népekkel való szembehelyehés útján!) simán meg lehetne állítani ezt a folyamatot, reménykedjünk, hogy így legyen!
Ha csak tizedét visszaszereznénk a múltbeli pozíciónknak, ami nem elérhetetlen, akkor már a Kárpát-medence legbefolyásosabb népe lehetünk!
Elsősorban a kultúrfölényt kéne megerősíteni, a Klebelsbergi pilitikát folytatni!
Kicsit tudatosabb nemzetépítéssel (itt nem gondolok semmilyen erőszakos dologra, csupán csak a nemzeti büszkeség megerősítésére, arra támaszkodva, amit a magyarok elértek, és nem a más népekkel való szembehelyehés útján!) simán meg lehetne állítani ezt a folyamatot, reménykedjünk, hogy így legyen!
Ha csak tizedét visszaszereznénk a múltbeli pozíciónknak, ami nem elérhetetlen, akkor már a Kárpát-medence legbefolyásosabb népe lehetünk!
Elsősorban a kultúrfölényt kéne megerősíteni, a Klebelsbergi pilitikát folytatni!
Niceeee King Dooom 2010.01.04. 19:04:34
@Omár:
Inkább nagy létszámú, jó bunyós fiatalság kéne...
Ilyen hamarabb akad pl. a szlovákoknál.
A történelem során mindig kifinomult kultúrnemzetek helyét foglalják el szilaj barbárok.
Inkább nagy létszámú, jó bunyós fiatalság kéne...
Ilyen hamarabb akad pl. a szlovákoknál.
A történelem során mindig kifinomult kultúrnemzetek helyét foglalják el szilaj barbárok.
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.05. 23:03:48
@Niceeee King Dooom: Az általad említett példa kitűnő a barbárra, de a bátorra nem. A szlovák "haderő" még a büdös életben nem mutatott fel soha semmit. Gondoljunk csak a '39-es "kis háborúra" amit Magyarországgal vívtak (a szlovákok haderejük javát dobták a játékba, mi meg 2 nyomorult alegységet, könnyű felszereléssel, és mégis több, mint hússzoros veszteséget okoztunk+terv időn belül el is foglaltuk a kiszemelt célokat...) vagy az orosz fronton nyújtott teljesítményüket: a németek max. a megszállt területeken hidak, utak őrzését merték rájuk bízni, és még azt sem bírták ellátni: a mi utánpótlásunk is sokszor késett amiatt, mert a partizánok felrobbantottak olyan hidat, amit nekik kellett volna védeniük, ehelyett azonban ahogy meglátták a partizánokat, hanyatt-homlok elfutottak...
Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.01.05. 23:04:59
Na, szóval ezektől azt hiszem mégsem kéne ilyen téren tartani. De mindemellett lássuk tisztán: (szerencsére) a jövő nem a háborúskodás irányába mutat a Kárpát-medencében.
Én a kultúrfölény, kicsit modenrnebb kifejezéssel a K+F fejlesztését tartanám fontosnak.
Én a kultúrfölény, kicsit modenrnebb kifejezéssel a K+F fejlesztését tartanám fontosnak.
Niceeee King Dooom 2010.01.06. 09:25:22
@Omár:
Egyrészt tévedsz, az ún. szlovák nemzeti felkelés során tökösen feláldozták seregük nagyobb részét a németek elleni kilátástalan harcban, aminek azonban megvolt a politikai hozadéka, egyrészt a Benes-dekrétumok alátámasztásául (fura, hogy nekem kell ezt magyarként írnomm, és nem is értek egyet az etnikai tisztogatáspokkal, de vélt nemzeti céljaikért nem féltek véráldozatot hozni), másrészt a csehszlovák államon belüli szlovák érdekképviselet megerősítéséül. Annak oka, hogy a csehszlovák korszak nagyobb részében szlovák vezér ült a prágai pártközpontban az is volt, hogy belső vitákban mindig odavághatták a cseheknek: ti végiglapultátok a háborút, mi meg mennyi vért áldoztunk! (a Heidrich-merénylet kjvülről beküldött csapat melója volt és a Lidicei, stb. bosszú erre adott válasz, a csehek - egyébként bizonyára ésszerűen - maguktól, otthon nem harcoltak)
A barbárság, szilajság és potenciális harcban való keménység automatikusan szinonímák. Az én példám mindig az, hogy ha egy népség ilyen "bátran" előz kocsijával a Vág-völgye beláthatatlan szerpentinkanyarjaiban, ugyanilyen veszélyes, magát nem szélsőségesen kímélő ellenfél lesz a csatában is. Ez van.
Ne tessék feledni, hogy én a világvégés fickó vagyok, amit a nickjeim is jeleznek, tehát világszerte harcokra számítok a közeljövőben, így az Árpád Kredencében is. A globális erőforrásválság egyik következménye a magas városi népességarány fenntarthatatlansága , mert ehhez sok energia kellett. A kiút a felesleg falura települése és földművelésbe bekapcsolódása lesz, nem a "kultúrfölény". A pozsonyi és kassai panelmenekültek számára minimum az ottani magyarlakta vidék lesz vonzó letelepülési célpont, csak a magyart kell kutakarítani, de a pozsonyi hídfő Rajka-környéki kiszélesítése is felmerülhet.
Kérek egy adatot a magyar és szlovák 15-40 közötti korosztály férfilétszámáról, utóbbiakhoz sajnos társítandó a szerbek és románok hasonló adata...
Egyrészt tévedsz, az ún. szlovák nemzeti felkelés során tökösen feláldozták seregük nagyobb részét a németek elleni kilátástalan harcban, aminek azonban megvolt a politikai hozadéka, egyrészt a Benes-dekrétumok alátámasztásául (fura, hogy nekem kell ezt magyarként írnomm, és nem is értek egyet az etnikai tisztogatáspokkal, de vélt nemzeti céljaikért nem féltek véráldozatot hozni), másrészt a csehszlovák államon belüli szlovák érdekképviselet megerősítéséül. Annak oka, hogy a csehszlovák korszak nagyobb részében szlovák vezér ült a prágai pártközpontban az is volt, hogy belső vitákban mindig odavághatták a cseheknek: ti végiglapultátok a háborút, mi meg mennyi vért áldoztunk! (a Heidrich-merénylet kjvülről beküldött csapat melója volt és a Lidicei, stb. bosszú erre adott válasz, a csehek - egyébként bizonyára ésszerűen - maguktól, otthon nem harcoltak)
A barbárság, szilajság és potenciális harcban való keménység automatikusan szinonímák. Az én példám mindig az, hogy ha egy népség ilyen "bátran" előz kocsijával a Vág-völgye beláthatatlan szerpentinkanyarjaiban, ugyanilyen veszélyes, magát nem szélsőségesen kímélő ellenfél lesz a csatában is. Ez van.
Ne tessék feledni, hogy én a világvégés fickó vagyok, amit a nickjeim is jeleznek, tehát világszerte harcokra számítok a közeljövőben, így az Árpád Kredencében is. A globális erőforrásválság egyik következménye a magas városi népességarány fenntarthatatlansága , mert ehhez sok energia kellett. A kiút a felesleg falura települése és földművelésbe bekapcsolódása lesz, nem a "kultúrfölény". A pozsonyi és kassai panelmenekültek számára minimum az ottani magyarlakta vidék lesz vonzó letelepülési célpont, csak a magyart kell kutakarítani, de a pozsonyi hídfő Rajka-környéki kiszélesítése is felmerülhet.
Kérek egy adatot a magyar és szlovák 15-40 közötti korosztály férfilétszámáról, utóbbiakhoz sajnos társítandó a szerbek és románok hasonló adata...
Utolsó hozzászólások