HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • Tata86: @Tesz vesz XVI.: "hont andrás zsíros pozicióit nem sajnálod?" Milyen zsíros pozícióit? :D Btw: s... (2024.03.28. 14:12) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nincs ilyen dichotómia, egyébként sem a hr dönt arról, hogy kit alkalmaz egy cég. Amiről mi beszéltünk: fontos-e hogy val... (2024.03.28. 17:12) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A cég kénytelen alkalmazkodni, mert jön pl. a bojkott. Szóval bizony érdekli a céget mi az alkalmazott politikai álláspontja. Az ideális... (2024.03.28. 15:54) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kérdezz meg egy HR-est, ki a jobb munkaerő: - beilleszkedni képtelen jó szakember, vagy - közös munkára alkalmas nem olyan jó szakember? (2024.03.28. 15:51) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogynem. Folyamatosan ezt csinálják. Annyiban igazad van, hogy a woke őrülettel valóban ugyanez a mentalitás jött be az... (2024.03.28. 15:38) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euro (1) euró (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2009.11.25. 00:41 Omár

Bajnai megvilágosodása

 Az utóbbi időben (az MSZP-s politikusokkal összefüggő botrányok, ingatlanpanamák és vádemelésekkel egyenes arányban) a baloldal utolsó mohikánjától, az MSZP-től egyre több beismerő, kitárulkozó nyilatkozat lát napvilágot. Ezek legújabbja, és idáig talán legérdekesebbje a következő:

 

"A miniszterelnök szerint hamis megállapodás juttatta jelenlegi helyzetébe az országot: a hatalom megszerzése és megtartása fontosabb volt az ország hosszú távú érdekénél, ez vezetett az eladósodásához és az egyensúly felborulásához." (HírTV)
 

Bajnai Gordon most nagyon eltrafálta. Végre olyan kritikát fogalmazott meg (ugyan nem az őt támogató párttal szemben, ilyenre azért sosem vetemedne nyíltan), ami valóban igaz az egész jelenlegi politikai gárdára. Igen, mindkét oldalon. Míg az, hogy az MSZP esetében ez hol tetten érhető, az nyilvánvaló, de hogy a Fidesznél ez hol bukkan fel, ez már egy fokkal fogósabb kérdés. A Fidesz ugyanis a legutóbbi időkben süllyedt idáig, hogy mindig, és minden esetben nekimegy mindennek, ami akár csak egy arasszal is közelebb viheti az oly áhított kormányzáshoz. Az, hogy egy párt mindent megtesz ennek elérésére, magától értetődő. De hogy valóban mindent megtegyen, az már sok. Erre a közelmúltban két sajnálatos példával szolgált a Fidesz és televíziója, a HírTV: az előbbi esetében a H1N1-oltóanyagok beadása elleni hisztériakeltés igenis súlyos bűne mutatta ezt meg, míg az utóbbinál a hétfői híreinek egy darabkája, amelyben bemutattak egy felvételt, amelyen Bajnai Gordon arról beszélt, hogy Horthy Miklós is tudta: egyik szélsőség sem jó. (Arról kár vitát nyitni, hogy milyen érzéseket kelt egy ilyen ember szájából a kormányzó neve, és gondolatainak citálása...) A nevezett televízió fontosnak találta hozzátenni, hogy Bajnai azt a Horthy Miklóst idézte, akinek Budapestre való bevonulásának 90. évfordulóját vasárnap a Jobbik ünnepelte. Azt hiszem magyarázatra nem szorul ez a megjegyzés, de azért mégis leírnám röviden: csak azért, mert a Jobbik és a Fidesz között nincs baráti viszony (ahogy a magát teljesen nyeregben érző Fidesz senkivel az ország határain belül nem hajlandó most egy szikrányi együttműködésre sem), és az előbbi megemlékezett a XX. század egyik legnagyobb és legjelentősebb magyar államférfiáról, és nyugodtan kijelenthető: az adott helyzetben, 1919-1920-ban Magyarország megmentőjéről, az automatikusan azt jelenti, hogy a kormányzó személye nem szent, nyugodtan dobálózhat vele a nagyobbik ellenzéki párt, és ha neki úgy szolgálja érdeke, hát szélsőségessé avanzsálja őt!

Kérem ide jutottunk. Nincsenek korlátok. A hatalomért bármit.

75 komment

Címkék: politika hírtv mszp fidesz társadalom jobbik bajnai gordon horthy miklós


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr261550515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molaris 2009.11.25. 08:48:27

Miért van az, hogy a Fidesz, földindulást idéző győzelmes jövője nem tölt el örömmel?

Mert kontroll nélkül ők is elqrvulnak, a hajlam megvan.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 09:46:16

@molaris: Ettől függelenül egy ideig biztos jobbak lesznek, mint a nyílvánvalóan impotens baloldal, de hosszűtávon -ez lehet akár már 2-3 éven belül- osztom a félelmeiet. Az intő jeleket írtsam le, bár évek óa tűnnek el az elvek, tisztesség, a konzervatívizmusjegyei a Fideszből is.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 10:44:35

Nota bene: PONT ezért volt Horthy békebeli tevékenysége igenis pozitív, mert személyében volt egy fék&ellensúly a parlamenttel szemben. Aki behülyült (pölö Imrédy), azt elkergethette a kormányzó. A mai egykamarás, kirakat elnökkel operáló rendszerben azé a bolt 4 évig korlátlanul, aki nyer a választáson. Ez a recept a németeknél működik, ott nincs gond a nemzeti konszenzus kereséssel és elég sok párt van a parlamentben. Nálunk beállt az egész egy 2-3 pártos szitura. Vigyázó szemeinket DeGaulle-ra vessük. A hozzánk hasonlóan szintén forró vérű, ügyeskedő és arcoskodó franciák számára nem véletlenül vált be a 2 kamarás félprezidenciális rendszer.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 12:06:43

@Omár: abban az értelemben van racionalitása a meglévő rendszer helyben hagyásának, hogy egy válság közepén a széthúzás nem túl előnyős, anno 1991-1994 közt Göncz és Antall közt ment a fúrkapiszka. Várjuk ki a végét, választás meg lesz 2014-ben is. Ha jól él a Zorbán a rá ruházott teljes pályával, pompás, ha elcsintalankodják, majd megint lesz népharag. (Csak nehogy Fletót hozza az vissza, broááááf).

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 12:10:22

@Herr SturmLiberator: Az elég fura lenne... Rossz helyett schlecht-et? :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 12:17:55

@Omár: ez ugyebár a régi jó magyarosch kit utál épp a nép jobban meccs. Bár a röhögő harmadik 2014-ben a Jobbik lenne, kérdés, azzal mennyivel lennénk előrébb... egyre zavarosabb a nemzeti kádárista szittyaiszlám kurzus. De biztos én látom rosszul :)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 12:46:17

@Herr SturmLiberator: Nem hiszem, hogy 2014-ben a Jobbik még potenciális szereplő lenne. Az ilyen pártok tiszavirág-életűek. Gondoljunk csak a MIÉP-re. Ők ugyan nem futottak be ilyen "karriert", ami a Jobbik előtt áll, mert ekkora támogatottságuk sosem volt, ellenben volt valamilyük, ami a Jobbiknak sosem lesz meg: a Fidesszel való együttműködés lehetősége. De egyben azonosak: egy ciklus alatt felérnek égiszük zenitjére, aztán kihúhynak. Gondoljunk még bele, hány kis szélsőjobbos párt volt a Horthy-rendszerben...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 13:01:27

@Omár: ...és ebből az egyik csak kihúzta 1944-ig, nem volt sok köszönet benne. Az alulbecslés ugyanolyan hiba, mint a túlbecslés. A megoldás viszont minden esetben az efféle formációk létrejöttéhez vezető okok orvoslása. Abból meg van bőven. Radikális pártok halálát még max a "forradalom megeszi a saját gyerekeit" örök törvény adja, de ennek a levét is az ország issza meg. Szóval aszondom, mókás időszaknak nézünk elébe.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 13:25:32

@Omár: Egyrészt egyet értek veled. Másrészt meg én is azt mondom, hogy alulbecsülöd a Jobbikot.
A MIÉP legnagyobb hibája, hogy az agilitás hiányzott bennük. Fékezett lánggal égtek, nem mutattak különösebben újat. Nem volt meg bennük, az a Jobbikra nagyon is jellemző mentalitás, hogyha kidobnak az ajtón, bemászok az ablakon.
2002ben a MIÉP simán bejutott volna, hogyha képesek tudatosítani a választókban, hogy ők miben mások a fidesznél. De nem tudták, ezért sokan úgy voltak vele, hogy mindegy, és akkor már a biztosat választották.

Szalonképtelennek meg ugyanolyan szalonképtelenek. Ez a vicces a nácikártyával, nincsenek fokozatai: hogyha egy Bácsi Diánára meg Csurka Pistára kijátszák, akkor nincs egy Advanced Edition a Jobbikra meg a Gárdára.
Ezért nem jó túlozni, mert a végére elfogynak a jelzők. ;-)

Szóval ügyes politizálással, akár tartósan egy radikális középpárttá válhatnak. (Hiszen 4-8-12 év múlva is meglesznek azok a problémák, amikre most ők felhívták a figyelmet. A kérdés, hogy tudnak-e váltani? 4 év múlva kevés lesz az, hogy jó kérdéseket tesznek fel, a válaszaiknak is legalább megfontolandóaknak kell lenniük.) Persze ehhez, nagyon sokat kell fejlődniük, és nagyon sok bukkanót kell kikerülniük.

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.11.25. 13:56:44

Szerintem a nem létező fidesz-szellemet nem lehet kiengedni a nem létező fidesz-palackból. Magyarán nem látok veszélyt a fideszben, mert nem látok hajlamot. A Jobbikban meg inkább az ifjonti hévet látom, semmint a nácimus ideológiájának magyar megfelelőjét (ami nem = hungarizmussal persze). A hungarizmus viszont szintén "szalonképtelen".

Bajnai nyilatkozata szerintem ötletes és jó, az meg tök megszokott, hogyha a másik oldalról jön valami egyetértő hang, akkor egyből mindenki dicshimnuszt énekel, lásd Hajós nyilatkozata Gyurcsány lemondásáról.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 13:57:02

@TaTa86.: Nem becsülöm őket alá, csupán megállapítottam, hogy a legesélyesebb, hogy kihúnynak egy periódus alatt. A problémák meg változnak, és ha ők nem követik őket, mert nem képesek választ adni, vagy magára a változásra, akkor szintén eltűnnek.

Hogy mi mennyire égető baj, az is változik időről időre... Nem mindig a cigányok lesznek a forráspont közepén.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 14:12:06

@AdamT: A Fideszben az a veszély rejlik, hogy átalakul olyan elvtelen, a hatalomért-bármit-féle párttá, mint az MSZP. És ettől már nem választja el sok... A fidesz-szellem régen elszunnyadt már, a jobbközép, de határozott rendszerváltó fiatalok jóllakott, gyenge demokráciát akaró idős-középkorúakká váltak.

A Jobbik nem náci, hagyjuk ezt a 60 éves amnéziát... Ma már nincsenek nácik, hungaristák, akik annak képzelik magukat, szimplán alulművel fajankók, akiknél ez az állapot nem tart tovább pár évnél. Ez más, és kész.

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.11.25. 14:17:11

@Omár: A Jobbik nem náci. Szerintem én is ezt írtam. Viszont azt azért lássuk be, hogy erősen hungarista érzés támad mindenkiben egy-egy ilyen Jobbikos rendezvényen.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 14:33:31

@Omár: "A problémák meg változnak, és ha ők nem követik őket, mert nem képesek választ adni, vagy magára a változásra, akkor szintén eltűnnek."

Elég optimista vagy. A Jobbik által felvetett problémák még 20 év múlva is itt lesznek majd. Sőt igazából addigra érnek meg igazán.
Pl: 20 év múlva lesz Borsod aktív népességének többsége cigány, akkor fog robbanni a demográfiai bomba.
Ez akkor is megtörténik, hogyha a köv Orbán-kormány lepipálja a Bethlen-kormány teljesítményét, ami valljuk be nem sanszos.
Továbbá lesz HTMkérdés is, lesz nagytőke-gyarmatosítás kérdés is, és abban is szinte biztos vagyok, hogy az übermensch értelmiség 2030ra sem fog jelentős minőségi javulást produkálni. (Ha már 100 év alatt nem fejlődtek semmit...)

@AdamT: Mit jelent az pontosan, hogy "hungarista érzés"? :-)

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.11.25. 14:40:55

@TaTa86.: példák

-ősi szimbólumok, motívumok használata
-történelmi múlt felemlegetése
-(önsajnálat)
-anti-multi hozzáállás rögeszmésen (ez modern hungaizmus)
-nyílt zsidó- és cigánygyűlölet
-könnyes szemek
-patakvérkövetelés

És mielőtt megkérdeznéd, igen, ezek személyes tapasztalatok. És azt is elfogadom, hogy ezek NEM a Jobbik programelemei, hanem a szavazóbázis elvárása. De mint jelenség, létezik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 15:23:06

@AdamT: Ez nem hungarizmus, hanem az amúgy jogos elkeseredettség kifejezése nem éppen disztingvált, úri eszközök révén.

Egy proli úgy beszél mint egy proli, ideológiafüggetlenül.
De ha ezt át fordítod szalonnyelvre, akkor látszik, hogy nincs ebben semmi ördögi.

-ősi szimbólumok, motívumok használata -> teljesen természetes. Mondjuk míg a tarsolylemez nagyon is hasznos cucc, a nemezsapka röhejes, ennek viseléséhez már kell egy kis defekt.
-történelmi múlt felemlegetése -> akinek nincs múltja, nincs jövője sem. Más kérdés, ha valaki egy általa elképzelt rózsaszínűre festett múltba menekül.
-(önsajnálat) (Bizony, bizony. Ez az amit gyökeresen ki kéne irtani. Ez tényleg nem vezet sehová.)
-anti-multi hozzáállás rögeszmésen (ez modern hungaizmus)-> Ahogy írod is, a "rögeszmésen" a kulcsszó. A kormány érdekképviselete a multikkal szemben, alsó hangon is hagy kívánnivalót maga után. És a globalizmuskritika is jogos.
-nyílt zsidó- és cigánygyűlölet -> Itt is csak a stílussal van gond. Mind a zsidók, mind a cigányok igen sokat tettek, az ellenszenv kialakulásához, higgadt minél tárgyilagos kritikájuk elengedhetetlen.
-könnyes szemek -> Az egyszerű emberek már csak ilyenek.
-patakvérkövetelés -> Valóban megengedhetetlen kishitűség. Én vérfolyamot követelek! XD

Mondjuk, ha azt vesszük, hogy önmagában a primitív viselkedés kelt zöldkomcsi feelinget, akkor igazad van. Ezért is örülök, hogy van a Gárda(, illetve, hogy Budaházyt lecsukták, Toroczkai meg betyárosat játszik), mert jelenlétük( hiányuk) nem kicsit emelt a radikális rendezvények színvonalán. A tajtrészeg zsidózó focihuligánok valahova eltűntek, vagy csak megtanultak viselkedni, esetleg a tömeghez egyre inkább csatlakozó középosztálybeliek miatt a számarányuk kezd visszaszorulni.

"És mielőtt megkérdeznéd, igen, ezek személyes tapasztalatok."
Nem kell magyarázkodni. Voltam elég Jobbik rendezvényen, nagyon jól tudom, hogy kik, mik vannak ott. :S Szóval ebben nagyon is igazad van.

(Blogmotor Monnyonle!)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 15:33:38

@TaTa86.: Egyetértek.

Azt semmi esetre sem szabad elfelejteni, hogy a komcsik és a nyilasok fő szavazótábora ugyanott volt... pl. Csepelen. Szóval a klasszikus értelmiségi negyedekben. :-) Az ilyeneknek ezért kár szavazati jogot adni, mert ugyan ma teljes vállszélességgel fehéret akarnak, holnap már ugyanígy kívánják a feketét, egyszerűen képtelenek a kiegyensúlyozott politikai gondolkodásra. Ki bízná egy autó vezetését egy 5 éves gyerekre? (Cenzust!!!!!)

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.11.25. 15:33:40

@TaTa86.:

És persze az egy elég komoly probléma, hogy a Jobbik rendezvényein tényleg többségben a plebs jelenik meg.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 15:34:13

@AdamT: Lásd fentebbi, egyidőben keletkezett kommentem... (Egyetértek...)

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.11.25. 15:37:14

@Omár: én is sokat gondolkoztam a felkészültségi cenzus bevezetésén... Ilyen kérdésekkel: "Soroljon fel a modernkori magyar történelemből legalább 2 közt. elnököt". "Kik az induló pártok elnökei?" "Mondjon legalább 2 frakcióvezetőt". Vagy ilyesmik. Rögtön csak kb 400.000 ember szavazhatna a 8 millió helyett.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 16:05:59

@AdamT: Bezony. Mondjuk mivel mostmár nincsenek balhék ez javulhatna.
Csak ehhez az kéne, hogy Vona megtalálja 2007 tavaszi önmagát, és nem beszéljen faszságok, meg az arcból kicsit vegyen vissza. Bár ennek most nem sok esélyét látom. Vonának a 15%tól nagyobb arca lett, mint Orbánnak az 56%tól. Pedig erre vigyázhatna, ez buktatta meg a fideszt két választáson is...

"Mondjon legalább 2 frakcióvezetőt"
Hullana a férgese az biztos. (Kár, hogy az a kedves fiatalember is valszínűleg kiesne, aki mikor a kopogtatót kértük tőle, csak annyit kérdezett: "Ugye ti a rohadékok ellen vagytok?" XD)

@Omár: Úgy ahogy mondod.
Elég szánalmas is a balosok folyamatos náczizása és szélsőségesezése. Ők kardoskodtak azért, hogy minden véglény szavazhasson, pedig egy csepeli proli a századfordulón valószínűleg 2szer akkora vadállat volt mint most. (Egyébként a Jobbik Cseleplen elég gyenge.)
Szépen lebontják a civilizációs normákat, hogy rázúdítsák az ösztönlényeket a hatalomra, és a gonoszkirekesztő középrétegre. Csak akkor van szívás, mikor ők kerülnek hatalomra, és rájönnek, hogy csak kellenek azok a korlátok.
Nincs is szebb, mint amikor egy magát liberálisnak valló egyén, fröcsögve követeli, hogy a békésen álldogáló Gárdistákat azonnal verjék szét, mert az már nincs vele.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 16:13:39

@AdamT:

ah, cenzus, jó öreg visszatérő téma itten... én a dolgot a lényegénél megragadva a jelölteket cenzusozgatnám.

kizáró okok:

a) mutyi
b) sógor-koma
c) adóhátrálék
d) off-shore
e) büntetett előélet
f) mszmp tagság
g) pszichológiailag megállapítható jellemdeformáció
h) csak 8 általános végzettség
i) politikán kívül más munkája is volt már

ezen a mostani parlament is jórészt elvérezne

ha csak normális embereket tudsz hatalomba szavazni, tök mindegy ki szavaz

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 16:15:17

korrigálok: politikán kívül nem volt más bejelentett munkája

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 16:33:52

@Herr SturmLiberator: Ebben az a gond, hogy az előbb általam hivatkozott Bethlen-kormányból sem maradt volna sok emiatt...

A sógor-koma egy ilyen kis országban elkerülhetetlen. Már csak azért is, mert ha valakivel sokáig együtt dolgozol, akkor az szinte elkerülhetetlenül koma lesz. Na adj Isten sógor.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 16:41:48

@AdamT: Szerintem érdemes lenne átböngészned egy korábbi posztomat, azt hiszem a Konzervatív Köztársaság-1-et, ahol elég sokáig vitatkoztunk ezen. A frontvonmalak kb. ott merevedtek meg, hogy HSL-kolléga szerint a jelölteket szűrjük, szerintem (eleinte bonyolult, más rendszert javasoltam) végülis a vagyoni cenzus megnyugtató lenne, és TaTa szerint KIRÁLYSÁGOT! (Ha nem tévedek :-pppp)

@Herr SturmLiberator: Ejnye, aki sosem dolgozott, abból hogyan is legyen tapasztalt, pallérozott elméjű, nem csak könyvekből okos Jászi Oszkár-Antall József-féle politikus? Én éppen azt javallanám, hogy olyanok kerüljenek vezető pozíciókba, akik a maguk szakterületén nagyot alkottak, vgay szakemberek. Minden politikai érzés nélkül: Oszkó például ilyen a pénzügyi világban. Ő nem is lenne rossz pénzügyminiszter, ha tehetné, amit jónak lát, és nem azt ami Bajnai/Gy.F. diktál...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 16:46:16

Apropó, vissza az eredeti témához: épp most néztem az csodás HírTV híradóját, és kérem, az eszem megáll: bemondják, hogy milyen veszélyes az infulenza, bele lehet halni, be kell magunkat oltani (valaki nyilatkozott, nem láttam ki az, csak hallgattam), utána a következő hírrel megint nekimennek: Kerecsényben állítólag fenyegetéssel is igyekezett rávenni a dolgozókat a jegyző, hogy oltassák be magukat az önkormányzat által finanszírozott vakcinákkal... Kérem szépen... Erről beszéltem: a helyi két fideszes képviselő meg boldogan mutogatja a tiltakozók névsorát. Gratulálok! Tudják hányan örülnének a világban, avgy csak a Kárpát-medencében, ha kaphatna pénzért oltást, nem is ingyen?? (Az megint megérne egy cikket, hogy a közigazgatásban általában a társadalomnak megint csak a krémje gyűlik össze... mély tisztelet a kivételnek!!!)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 16:56:24

@Omár: "Tudják hányan örülnének a világban, avgy csak a Kárpát-medencében, ha kaphatna pénzért oltást, nem is ingyen??"
Nagy valószínűséggel a világnak és a Kárpát-medencének ez a legfőbb vágya. Beoltatni magát, egy egyszerű influenzánál semmivel sem veszélyesebb vírus ellen.
5000en haltak meg eddig benne összesen, az egész világon. Nevetséges... Ehhez a sima tüdőgyuszi maga a pestis.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 18:55:48

@AdamT:

off

"ősi szimbólumok használata"

Ez bizony érdekes tud lenni.

Talán még kint van a mandiner ajánlójában egy poszt, ami szerint a Szent Koronában az a tuti, hogy van egy sajátos rezgésszáma, és ha a király felteszi a fejére, akkor neki is a Korona rezgésszámán kezd el rezegni a feje.

(levegőt vesz)

(elszámol tízig)

Szóval nekem a Szent Korona tan a szívem csücske, és ütni tudnék, amikor valami dilettáns hülye ilyeneket kezd el írogatni.

on

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 18:58:17

@Omár: Nem tudom te hogy vagy vele, én be nem oltom magamat olyan vakcinával, amit egy nóném offshore cég forgalmaz.

Semmi kedvem arra várni egy hónap múlva valamelyik kórházi ágyon, hogy a) a nővérke cserélje a pelenkát, és b) végre kitalálják, hogy mi a retek bajom van.

HaKohen 2009.11.25. 20:46:49

@Herr SturmLiberator:

"A mai egykamarás, kirakat elnökkel operáló rendszerben azé a bolt 4 évig korlátlanul, aki nyer a választáson. Ez a recept a németeknél működik"

Te jobban ismered a németeket. Én rosszul tudom, hogy a Bundestag mellett (fölött) a Bundesrat a másik kamara? Vagy elmaradtam egy brosúrával?

(Btw. e pillanatban nálunk a két kamara melletti érveket tartom erősebbnek. De asszem, ez egy ideig az utópiák sorába tartozik.)

HaKohen 2009.11.25. 20:48:37

@Herr SturmLiberator:

Ja, és hol a búsban van a magyar DeGaulle????????

HaKohen 2009.11.25. 20:51:39

@TaTa86.:

"-nyílt zsidó- és cigánygyűlölet -> Itt is csak a stílussal van gond."

Egészen fölvidultam. Már olyan régen zsidóztál!

Hiányzott.

(Ezért támogattam a királlyá választásodat, koma?)

HaKohen 2009.11.25. 20:56:02

@Omár:

"Ejnye, aki sosem dolgozott, abból hogyan is legyen tapasztalt ... politikus?"

Nem tisztem HSL-t megvédeni, de a helyesbítésében éppen erre utalt:

"korrigálok: politikán kívül nem volt más bejelentett munkája" (mint kizáró ok).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.25. 21:03:53

@HaKohen: I don't let the flame die out! XD
(Mellesleg nem is igaz, hogy régen zsidóztam. )

(Ezért támogattam a királlyá választásodat, koma?)
Nem úgy volt, hogy a kormányzóvá választásomat fogod támogatni? Egyébként kormányzóként nem zsidóznék, az nem az államfő dolga.

HaKohen 2009.11.25. 21:14:31

@TaTa86.:

"Beoltatni magát, egy egyszerű influenzánál semmivel sem veszélyesebb vírus ellen.@mefisto:
5000en haltak meg eddig benne összesen, az egész világon. Nevetséges... Ehhez a sima tüdőgyuszi maga a pestis."

Sajnos, veszélyesebb, mert nem a régebbiek mutációja, hanem vadonásúj.

Emellett most pandémia (világjárvány) vagyon, ami utoljára kb. 40 (vagy 41) éve volt. Ezért a később születettekben SEMMI rezisztencia nem alakulhatott ki, ellentétben a hagyományos vírusváltozatokkal különböző években fertőzöttekkel.

Ha az influenzával (akár a szezonálissal) a síma tüdögyuszi (made by pneumococcus) párosul, az a leggyakoribb halálok.

Megkérdezhetnétek az 5000 "letális kimenetelű" influenzást, hogy most így utólag nézvést inkább be-e oltatná magát. De hát nem kérdezhetitek.

@Mefisto:

"én be nem oltom magamat olyan vakcinával, amit egy nóném offshore cég forgalmaz."

És amit - többek között - egy olyan nóném szervezet ajánl, mint a WHO.

"Semmi kedvem arra várni egy hónap múlva valamelyik kórházi ágyon, hogy a) a nővérke cserélje a pelenkát, és b) végre kitalálják, hogy mi a retek bajom van."

Márpedig én nem fogom - az oltásfóbiád miatt - cserélni a pelenkát (nem vagyok nővérke), sem pedig kitalálni, hogy mi a retek bajod van (orvos sem vagyok).

Csak kárörvendően fogok vigyorogni itthonról a belém adott H1N1 és szezonális influ elleni oltásokkal. (Merhogy a legszebb öröm a káröröm, ahogy esztet egy boldogult tanárom mondotta volt.)

Na, azért nem fogok vigyorogni, ne félj.

HaKohen 2009.11.25. 21:20:30

@TaTa86.:

A leghatározottabban a királlyá választásodat támogattam a Duna jegén (júliusban vagy mikor) - ha jól emlékszem. De lehet, hogy nem.

Ha meg kormányzó leszel, akkor vegyél példát Horthy kormányzóról zsidó ügyekben, különösen a II. vh. ideji tevékenységéről.

Meg egy kis nyelvészkedés: a "flame"-ből ered a régi magyar argot-ban a "flamós vagyok" kifejezés? Ha igen, akkor inkább egyél kommentelés helyett.

HaKohen 2009.11.25. 21:22:47

@HaKohen:

Bocs: a két mefistora hivatkozás rossz helyre ment, de nem vettem észre. Télleg monnyon le a blogmotor.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 22:15:18

@HaKohen:

Sorry, ha félreérthető voltam, a dájcsoknál tényleg 2 kamara van, sőt, bizonyos értelemben 3, ugyanis a Bundestag + Bundesrat = Bundesversammlung, ez választja az elnököt (aki aztán a kancellárhoz képest nem sok vizet zavar, akár nálunk).
Ámde mivel a Bundesrat alapvetően szövetségi kontrollra hivatott, a valódi törvényhozó hatalom a Bundestag, az alsóház kezében van. Ha nem is annyira, mint az értelmét vesztett angol felsőház, de a Bundesrat sem az erősebbik spíler.

A nagy dolgok a Bundestagban dőlnek el, mely klasszikus plurális demokratikus mintapélda. De ott van is 5-6 párt permanensen, emiatt a kompromisszumok szüksége már a kormány-koalíció képzésénél kódolva van. Ez a legnagyobb fék/egyensúly, a kompromisszum eredendő kényszere a sok párt miatt.
A rendszerváltáskor valami hasonlóra számítottak a hazai tudorok és számos elemet vettek át németes ihletéssel (szövetségi rendszer híján mínusz felsőház). Csak aztán az első parlamentünket leszámítva rohamosan angol/francia módon 2-3 párt felé mozdult el a gyakorlat. Ergo a győztes visz mindent, a parlament tényleg megvan ellenzék nélkül is, legfeljebb a 2/3-os törvények érintetlenek maradnak, de a mindennapokat befolyásoló gazdaság, rendészet, szociálpolitika stb. terén szabad a pálya. Felsőház nulla, elnök csak egyszer dobhatja vissza a nem tetsző törvényt. Gyakorlatilag 4 év demokratúra, a kormány szinte azt csinál amit akar. Ha a kormány jó, akkor persze minden hatékonyabb a fölösleges körök hiánya miatt. De ha a kormány szar, akkor imádkozhatsz, hogy ne tegyenek tönkre mindent, beavatkozásra az esély nulla. Ki kell bekkelni a következő választásig, vagy forradalmat csinálhatsz.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 22:54:10

@Omár: Oszkótól a helyedben nem lennék ennyire elragadtatva. Abból él, hogy kiskapukat mutat az ügyfeleinek, saját maga is él ezekkel, nem is érdeke a betömésük, hisz megy vissza a szakmába... ő a privátba való.

HaKohen 2009.11.25. 23:07:04

@Herr SturmLiberator:

Kösz a felhomályosítást, ennyire nem ismertem a német rendszert.

Az utolsó bekezdéseddel - sajnos - az utolsó szóig kénytelen vagyok egyetérteni. Szomorú.

Kivétel: "Ki kell bekkelni a következő választásig, vagy forradalmat csinálhatsz."

A naív balek (én) mindig azt az illúziót táplálja, hogy ki kell bekkelni a következő választásig - egészen a következő választásig táplálja, mert akkor szertefoszlik.

Asztat mek nekemnek mondád, hogy csinálhatok forradalmat? Tudsz valamit?

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.25. 23:55:18

@HaKohen: Ja, én is néztem a címzéseket, hogy most randira hívsz, vagy mi van?

(kaján vigyor)

Na, azért nem gondolom, hogy randira hívsz, ne félj! XDXDXD

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.11.26. 09:12:03

off

@mefisto:

a Szent Korona tan tényleg érdekes, én is tanultam róla pár dolgot.

@Omár, @Herr SturmLiberator: megkeresem azt a posztot, mert a cenzus nekem is régi kedvencem.

Az meg már persze full off, hogy mennyire vagyunk képesek megélni a demokráciát. Azt hiszem, hogy erről fog születni majd poszt.

on

molaris 2009.11.26. 11:06:36

@Herr SturmLiberator:
Igen. Ezért egész Európa tartotta gentleman- nak.Katona volt, hívő református és jellemes.

molaris 2009.11.26. 11:08:30

@HaKohen:
Tudod, ezt nevezik a "hazai viszonyokra" való adaptálásnak.:):):)

molaris 2009.11.26. 11:10:35

@Herr SturmLiberator:
Oszkót a szakma "beárazta", olcsójánosként.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 12:57:02

@AdamT: "Mennyire tudjuk megélni a demokráciát..." --->Nagyon jó gondolat!

@molaris: @Herr SturmLiberator: Bocsi, nem kötekednék, de... melyikőtök dolgozik adó-szakmában? :-)
Nem egy "olcsójános", higyjétek el... Persze abban van valami, hogy visszatér a civil életbe, így nem érdeke a foltozgatás... De fenntartom, hogy elsősorban Bajnai-Gyurcsány páros az oka annak, hogy ilyen a szabályozás.

@TaTa86.: @mefisto: HaKohen barátunk rátapintott a lényegre... Elég szégyen, hogy a Fidesz ebből is csak a politikai lehetőséget látta, és elbagatellizálta a kérdést. És vaóban, a H1N1-oltás magában még csak félmegoldás, a pneumokkkusz elleni is kell. Ausztráliában nem szaroztak, mindkettő ellen beoltották a jónépet, nincs is járvány náluk...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.26. 15:07:23

@Omár: Jó, ha meghalok benne, a végrendeletembe beleszerkesztem, hogy igazad volt! XD

HaKohen 2009.11.26. 16:27:59

@Herr SturmLiberator:

Erre mondja az angol, hogy "What a pity!"?

Magyar irodalmi fordításban: "Milyen piti (ügy)."

HaKohen 2009.11.26. 16:31:03

@Herr SturmLiberator:

Akkor inkább ezt nézd meg ugyanazon a portálon, hátha érdekesebbnek tartja az a megkérgesedett politikafüggő lelked:

www.hirextra.hu/2009/11/26/molnar-aniko-fillerekert-teregette-ki-a-titkait/

HaKohen 2009.11.26. 16:35:33

@molaris:

"Ezért egész Európa tartotta gentleman- nak.Katona volt, hívő református és jellemes."

HSL melyik utalására utalsz?

Horthy? DeGaulle? Göncz? Antall? Zorbán? Fleto?

Ne tarcs ennyi embert bizonytalanságban!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 17:07:14

@HaKohen: Azért Horthyt DeGaulle-t, Gönczöt, Orbánt és Fletót egy napon említeni.....

@Herr SturmLiberator: Ettől függetlenül Oszkónak meg van a képessége arra, hogy jó miniszter legyen, a szakmai tudása támadhatatlan.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 18:18:12

@Omár: nem, Oszkó soha nem lesz jó miniszter. Oda nem elég a szakmai tudás, rablóból pandúrba kéne átmennie. Nem az a típus, manager az emberibb fajtából, de manager. A közszolgálat másról szól.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 19:05:01

@Herr SturmLiberator: Ebben igazad van! Megjegyzem, általában én vagyok a romantikus álmodozó, aki egy becsületesebb világot vízionál, de most rajtad a sor: ismerjük el, a szakmák krémje, aki szakmailag toppon van, nem nagyon megy el a közigazgatásba. Az ilyen olyan mint a fehér holló... nekem így elsőre csak Járai jut eszembe, mást nem is tudnék így gyorsan feidézni... De: úgy legyen!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 19:10:36

@HaKohen: már a megbizatás tárgya is röhej, kb mint a laktanyát őrző külsős cég esete...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 22:16:12

@HaKohen: Nem baj, mert nekem meg a női ápolók jönnek be.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.26. 22:17:57

@Herr SturmLiberator: Én Oszkónál már abban is kiegyezek, hogy legalább nem veszélyes a környezetére. Egy szocialista minisztertől úgysem várhatja el az ember, hogy össztársadalmilag eredményes legyen.

HaKohen 2009.11.27. 17:14:52

@Omár:

Én csak azért említettem a hat úriembert egy napon, mert HSL-lel TI EMLEGETTÉTEK egy lapon (vagyis poszton, lásd fent).

HaKohen 2009.11.27. 17:18:16

@Omár: @mefisto:

Off:

Tisztelt tudós kollégáim! Ugyan miért van, hogy ha nekem válaszol valaki (akár én is), akkor a nevem sárga tónuson van kiemelve. Másé meg nem. Hogyan lehet kiemelni?

És van-e bármi egyéb betűmódosítási, aláhúzási stb. lehetőség avagy nincs?

Előre is köszi a jóindulatotokat.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 17:58:29

@HaKohen: Apró figyelmesség a blog.hu-tól. Ha egy beszélgetésben neked címeznek egy kommentet, azt emeli ki sárgával.

Például nekem most a te címzésed is sárga.

Más egyéb konyhai trükkről nem tudok. A freeblog tud aláhúzást meg még néhány okosságot, de az meg inkompatibilis a mi blog.hu-s regisztrációnkkal.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 18:00:14

@HaKohen: Ne higyj mefistonak! Ezt TaTa rakta bele, csak Neked, negatív megkülönböztetésül! XDDDDDDDDDDD

Nem, amúgy tényleg: mindenki magát látja így kiemelve, hogy könnyebben megtalálja, ha valaki neki kívánt válaszolni

HaKohen 2009.11.27. 18:44:30

@mefisto: @Omár:

Aha! (Vagy oroszul: Aga!) (Nem röhög.)

A TaTát én is sejtettem, csak nem mertem mondani, mert én egy píszí-fan vagyok.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 19:12:12

@HaKohen: Az "aha" ororszul "aga"??? Akkor náluk a koppányi AHA testamentuma van? XDDDD (Bocsi, fáradt vagyok már...)

HaKohen 2009.11.27. 21:40:31

@Omár:

Jogod van. Menj aludni. (De nem kötelező.)

Mindig röhögtem az orosz h - g cserén. Például a német eredetű Herzen oroszul Gercen (bár akkor már orosz volt valóban). A Hoffmann = Goffmann.

Az ukránok penig azzal (is) különböztették meg magukat az oroszoktól, hogy Gogol nevét Hoholnak írták és mondták. Ma már nyilván ennél jobban megkülönböztetik magukat tőlük. A dologban nekem csak az a nevetséges, hogy a csaknem azonos nyelvek hordozói rettenetesen erőlködnek egymástól való megkülönböztetésük érdekében. Pl. szerb-horvát, cseh-szlovák stb.

Több példa nem jut eszembe. Csak az a marhaság, hogy ami magyarul vau-vau mint kutyaugatás, az oroszul gaf-gaf. Node az Ámérikából jött wow (kiejtve: vau) egész mást jelent.

Na jóccakát, ha fáradt vagy, ráérsz holnap elolvasni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 22:11:27

@HaKohen: Nem, ez még megvolt! :-) Érdekes... Ugyanakkor fogalmazzunk finoman úgy, hogy "vicces".

Kíváncsi vagyok még egyre: a farnciák szerint mit mond a malac? XDDDDD

HaKohen 2009.11.27. 22:39:35

@Omár:

Hát ezt sose hallottam. Ezért megnéztem a szótárban. Aszerint: groin-groin (ejtve sztm groen).
Borzalmas. És ezt a franciák tudják?

Na, ez már sok. Leviszem a kutyámat, aztán megyek aludni.

HaKohen 2009.11.27. 22:41:42

@Omár:

Sose hallottam. Megnéztem a szótárban: groin-groin a röf-röf megfelelője. (Kb. groen-groen kiejtve.)

Borzalmas. És nem biztos, hogy a franciák ismerik a szótáramat.

Na, jóccakát.

HaKohen 2009.11.27. 22:43:22

Bocs, de az első kommentemet elnyelte a blogmotor vagy mi a szösz, ezért emlékezetből megismételtem. Mire persze mind a kettő megjelent. Úgyhogy összeolvasandó.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.27. 22:45:33

@HaKohen: Velem is megesett már... ideje lenne szétrúgni pár blog.hu-s segget.

Ha a franciákról van szó, elképzelhető, hogy a megoldás "ja-ja". :-D

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.11.27. 23:12:11

@Omár: @HaKohen: Azért ennyire nem vagyok elvetemült! XD
(Bár ha jobban meggondolom...)

Scala 2010.01.14. 02:24:06

Ezen szétröhögtem magam:
Omár: "@Herr SturmLiberator: Én Oszkónál már abban is kiegyezek, hogy legalább nem veszélyes a környezetére. Egy szocialista minisztertől úgysem várhatja el az ember, hogy össztársadalmilag eredményes legyen."
:-DDD

Scala 2010.01.14. 02:35:43

Na szóval...
Fidesz elqvul: igen, de nem 2-3 év alatt, már úgy kezdi.
Jóltplált, gyenge demokráciát akaró középkorúak: így igaz. Ez önmagában nem lenne nagy baj, a generációs dugó, illetve a hímsovinizmus + a fiatalok körében a rendkívül karakteres, vibrálóan intelligens Szijjártó Péterek beemelése + személyes kedvencem Navracs. T. ... komolyan mondom, nem akarom hogy legyenek. Jó, ez túlzás, de nem akarom szívből, kiölték.
@Herr SturmLiberator:
"Vigyázó szemeinket DeGaulle-ra vessük. A hozzánk hasonlóan szintén forró vérű, ügyeskedő és arcoskodó franciák számára nem véletlenül vált be a 2 kamarás félprezidenciális rendszer." Ez nagyon nagy, tetszett! ;-)

Scala 2010.01.14. 02:42:52

Még jövök ide, lenne mondanivalóm, pl. H1N1 témában, de valami nincs rendben a netemmel. Vagyis nem kóser... reméljük rendbejön. :-D
süti beállítások módosítása