HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2023.09.12. 20:58 Tata86

Hazafias történelem

Ha már Putyinék belejöttek, hogy a jelenben úgy hajlítsák a valóságot, hogy magyarázatot adjon egy több százezer ember életét követelő hódító hadjáratnak, gondolták ideje a múltat is újra festeni: 56 újra CIA által szított fasiszta polgárháborúvá lett. (De aztán elmúlt.

Az új orosz történelemkönyvek apropóján eszembe jutott a régi vita: milyen a hazafias történelem? Mivel kell megtömni a diák fejét, hogy jó szolgálatot tegyen az államnak

Tennék egy bátor kijelentést: a hazafias oktatás az, ami igazat tanít, és ami igazat tanít az hazafias oktatás. 
De ha ez ilyen triviális, miért tér el ennyire radikálisan a szakemberek értelmezése?
A válasz ott van a definícióban: mert hazudnak. 

Haladjunk végig, sorra kizárva ezeket a füllentéseket, és nézzük meg mi marad a végén! 

Állam = nemzet

Ismerős manipuláció. Az állam, a kormány, esetleg egy másik hatalmi ág érdekét feleltetjük meg nemzeti érdeknek, noha ezek még nemzetállam esetén sem esnek egybe. A legtöbb nemzet nagyon jól elvan egy rezsimváltás után is anélkül, hogy a hatalomhoz(, természetesen nemzeti érdekből) ragaszkodók kiirtanák a nép negyedét egy véres polgárháborúban és egy évszázadra taccsra tennék a gazdaságot. Sokszor természetesen lehetetlen igazságot tenni egy ilyen konfliktusban, egyik fél se fekete vagy fehér, de az alapelvet akkor is jó mindig észben tartani!

Kinek volt igaza? Rákócziék kurucainak vagy a Habsburg uralkodók labancainak? 
Mi van, ha mindkettőnek és egyiknek sem egyszerre, de mindkét fél benne volt, hogy önös érdekből égessék fel a koncot? Az állami propaganda persze dicsőséges szabadságharcról beszél, véres polgárháború helyett, de ez borzasztóan távol áll a tudományos konszenzustól. Többek lettünk ezzel? 


Kritikus progresszió

Látszólag ők azok, akik nem esnek bele az előző csapdába. Nem költenek hősi eposzt az uralkodó osztályok védelmére, de valójában itt is a nemzetfogalommal való manipulációról van szó. A progresszív nem a saját új, kialakulandó nemzetével kritikus, hanem az ónemzettel. Önmagában azzal, hogy a progresszív egy másfajta közösségben hisz, nincs semmi gond. A nemzet változik folyamatosan, nem ugyanazt jelenti az évszázadok(, de akár az évtizedek) során. A probléma a hazugsággal van, és a hazugsággal alátámasztott felsőbbrendűség-érzettel van. A XIX. századi progresszió nem a feudális nemzethez volt lojális(, korona-király-nemesség-klérus), hanem az etnikai-kultúrális nemzethez, az úgymond néphez. A XX századi progresszív nem a néphez/fajhoz volt lojális, hanem az osztályhoz, a forradalomhoz, a progresszió eszméjéhez magához. 

Ezért is van, hogy a magyarországi baloldali történészeknek sose okozott gondot a magyar nemzet/állam/kormányok bűneire rávilágítania, de valahogy a progresszió kritikájával sokkal nehezebben boldogultak. 
Szó nincs arról, hogy a sajátjaimmal szigorúbb vagyok, pont azért mert szeretem őket! Valójában ugyanúgy egy agenda szolgálatában áll a történelem, mint az előző pontban. A cél az ónemzet beleugrasztása egy fölösleges konfliktusba vagy ennek híján eltemetni a melankóliába.

Miért ne beszélhetnénk őszintén arról, hogy a nemzetfogalom állandóan változik, és ebbe aligha van közvetlen beleszólásunk? Se pro, se kontra. Több lett a baloldal azzal, hogy hősnek hazudja Károlyi Mihályt? Nem lenne jobb a progressziót valóságra építeni mítoszok helyett? 


Áldozatkultusz

Végre egy szekértáborokon túlnyúló önsorsrontás! Az áldozati státusz fix, csak azon kell egymásnak esni, hogy ez éppen miből következik. Kell is, a konfliktus végeztével ugyanis fel kéne tenni a kérdést: Ugyan mit is nyertünk az egésszel?  

Semmit. Az áldozati olimpia negatív összegű játszma, ahol mindenki veszít, különösen akkor ha nyer.
Az áldozatiság lényege ugyanis a passzivitás. Ami történt, nem lehetett előre látni, nem lehetett befolyásolni és utólag se lehet megjavítani, hiszen akkor megszűnne a státuszunk. Amit tenni lehet, hogy nagyon rosszul érezzük magunkat a történtek miatt.

Áldozatai vagyunk Mohácsnak, a Habsburgoknak, Trianonnak, náciknak és szovjeteknek, 56nak a rendszerváltásnak és a NER-nek is. Vagy Sorosnak. Nem próbálunk meg ok-okozati narratívát keresni, bőven jó az, hogy a többiek rohadékok és ezért szívunk. 

Mikor vizsgáljuk meg, hogy a csehek miért ellenünk háborúztak Fehérhegy után először? (Nyertek is.) Hogy a románok két világháború alatt ötször váltottak oldalt, hogy a "fináléra" jóval előttünk végezzenek? Hogyan hibáztathatjuk még mindig a franciákat Trianonért, amikor a történelemben bizony a Vea Victis a fő szabály, ahelyett hogy azon gondolkodunk, hogy hogyan sikerült kiütnünk magunkat, mire az igazi buli elkezdődött? Hogyan lehetett a magyar tisztikar hűséges a náci németekhez a doni katasztrófa és a 44 márciusi megszállás ellenére? 


Igazság és vita

A történelemben sose lehet tutit mondani, az egész jobb esetben extrapoláció, rosszabb esetben kötészet. Ennek ellenére azt gondolom a rosszindulatú és/vagy ostoba ferdítések mellőzésével már sokat lendítenénk az ügyön. Nem kell egyetértenünk, nem kell tudnunk az igazságot, elég őszintén vitatkoznunk és törekednünk rá, hogy minél közelebb kerüljünk hozzá. 

Fából vaskarikának tűnik azt javasolni, hogy az állam (értsd: domináns politikai közeg) által képzett történészek és tanárok törjék meg a láncot és a nemzetet(, higgyenek is bármilyen közösségben-eszmében) szolgálják, de az igazság az, hogy éppen egy olyan korban élünk, amikor nincs bakancs a torkukon és aranykalitka se szorítja őket. Éppenséggel szabadok is lehetnek. 300 nettót kockáztatnak legrosszabb esetben. Esetleg a kápó státuszt, ami Nyugaton már érik... 

29 komment

Címkék: történelem tanítás


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr2318212887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEDVE1978 2023.09.13. 11:52:26

Jó meglátások vannak benne. Az jutott eszembe erről, hogy mostanában viszonylag sokat olvastam a valóság érzékeléséről, a tudatról, a tudatosságról. Az utóbbi mondjuk 20-30 évben ez egy egész jól kutatott terület lett. Az emberi tudat egyik jellegzetessége, hogy "önvédő" taktikákat alkalmaz. Láttam erre egy biológiai megalapozású sci-fiben egy nagyon elegáns megoldást. A lényeg, hogy a szemünkkel csak egy viszonylag szűk teret látunk be, illetve egy még szűkebb területre tudunk fókuszálni. Ettől függetlenül persze a többi látóterünkben történnek a dolgok, az nem szűnik meg. Az agyunk csak a fókuszt látja "teljesen", míg a perifériát nem vagy csak homályosan. Így ott kipótolja az addigi információkkal, az egyéb érzékekből származó információkkal. Ezek azonban néha tévesek. Ha Béla ült a balomon kicsit hátul a perifériámban és helyet cserél, amíg kicsit elfordítom a fejem a nagyjából hasonló kinézetű Gézával, az agyam továbbra is meg lesz győződve arról , hogy ott Béla ül.
Ez a "gazdaságos" ingerfeldolgozás és működési módszer a teljes emberi tudatot jellemzi, az emlékeink is hasonlóan épülnek fel.
Az emlékeink már keletkezéskor is a mi lencsénken keresztül nézett világképet mutatják. Ez azt jelenti, hogy mi emeljük ki a fontos és a nem fontos részleteket. Ráadásul utána a felidézésnél nem tudjuk előhívni az emlék teljes spektrumát, hanem csak egy részét. A maradékot az agyunk úgy pótolja ki, hogy egy rövid leírást ad a töredékekhez, immár verbálisan.
Pl: lehet, hogy emlékszünk egy gyerekkori szülinapunkra, hogy ott volt az azóta meghalt nagymamánk, nagypapánk stb. Az emlék keletkezését követően még valószínűleg az jön be, hogy a papa mosolygott, a térdére ültetett, megsimogatta a fejed, adott egy kisautót stb. Viszont 20 évvel később már csak arra emlékszel, hogy a papa ott volt, kedves volt. A képe már nem a szituációban tapasztalt fényképe vagy "videója" lesz, hanem az, amit megőriztél magadnak róla. Ráadásul az emléket mindig a saját meggyőződésünk, világlátásunk fényében alakítjuk majd. Ha valami rosszat csináltunk, azt relativizálni fogjuk, ha vannak "felmentő" körülmények, akkor arra koncentrálunk (Vagy ha szeretünk szenvedni, akkor pont az ellentétére).

Ez az egyének szintje, tehát láthatjuk, hogy az egyéni emlékezés nagyon jelentősen befolyásolt és pontatlan. Ugyanez a helyzet a közösség emlékezésével, tehát a történelemmel is.

Amikor azt írod, hogy a hazafias oktatás az, ami igazat tanít, akkor feltételezed, hogy a közösség, a társadalom el tudja viselni ezt az igazságot. Általában nem tudja, mivel nem fér össze az emberek döntő többségének az énképével, ezért "le fogja magáról dobni ezt".
Ezért kell romanticizálva tanítani pl: a történelmet vagy legalábbis egy részét. Az államszocialista időszakban a teljes második világháború előtti korszak nagyjából a primitív, igazságtalan, feudális jelzővel ment. Viszont még ez az időszak is szembeállított ezzel egy nagyjából tökéletes, mintaszerű történelmet (a dícsőséges Szovjetúnió és a MAgyar Népköztársaság történelmét).

Nem véletlen, hogy ma szinte mindenhol idealizált történelmet tanítanak. Az egyetlen egyedi kivétel a németek, ahol pont fordított a dolog, náluk minden a bűntudatra van felhúzva. Máshol viszont mindenhol idealizált az egész közösségre való történelmi visszatekintés. Az amerikaiak arról tanulnak, hogy milyen szép dicsőséges volt a land of the free kialakítása, hogyan küzdöttek a szabadságért a második világháborúban, felszabadították Afganisztánt, Irakot, küzdöttek a kommunizmus ellen stb. A hibák - mint mondjuk a McCarthy boszorkányüldözés, a disznóöböl, a chilei, wietnami helyzetek elbaszása, meg vannak jelenítve, de nem hangsúlyosak.

Az emberek többsége jó szeretne lenni a saját értékrendje szerint és a jókkal szeretne közösséget vállalni. Nem képes elviselni azt, hogy a valóságban az a közösség, amihez tartozik mondjuk kifejezetten rossz, erkölcstelen dolgokat csinált.

Tata86 2023.09.13. 12:56:21

@MEDVE1978: Azt hiszem igazad van, az embernek abszolút létszüksége, hogy történetbe illesztve lássa saját magát és a közösséget is, amivel azonosul. Individuum-szinten lehetnek olyan történészek, tanárok akik képesek ezen túljutni, de hogy a közösség nagy része így működjön az valóban kemény dió.

Ez a történet és az érzelmi azonosulás sokkal fontosabb, mint az, hogy "tanuljunk a múltból", hogy útmutatót adjunk a jövőre nézve. Sajnos, nem sajnos. Valószínűleg nem véletlenül alakult így.
Ez megmagyarázza azt is, hogy a jobb- és baloldal miért gyűlöli egymást olyan engesztelhetetlenül.

Ez persze nem zárja ki, hogy az általam észrevett destruktív hazugságokat kicsit lejjebb tekerjék. Az, hogy az állam nem egyenlő a közösséggel, talán lehetne egy minimum, amiből mindenki profitál, ahogyan a baloldal és a jobboldal is kialakíthatná színvonalasabban a meséjét.
Pl a változás nem feltétlenül azért jó, mert ami előtte volt visszamenőleg szar. Lehet, hogy változott a világ. Lehet, hogy tanultunk.
Ami régen volt biztos, hogy ne volt tökéletes, és valószínűleg a hibái miatt kellett változnia. De ami jó volt benne, azt érdmes megőrizni.

Csak hát verseny van, és mind a két oldal buzgón próbálja a saját dolgát megkönnyíteni, bíró meg nincs. Ez a probléma nem holnap fog megoldódni.

gigabursch 2023.09.13. 13:26:18

Érdekes felvetések és szinte mindegyik bekezdés gondolkodásra és vitára sarkall.
Ha ez volt a cél, akkor jól írtad meg a cikket.

...
Egy dolgon mostanában elég sokat morfondírozok. Alighanem Csurka (vagy a köréből valaki) mondta az alábbit és vagy három évtizede. Szó szerint már nem tudom idézni, csak lényegében.
Kb(!):
"A hatalomgyakorlás egyik bevett módja évezredek óta, s amelyet Róma vitt tökélyre, az oszd meg és uralkodj. Ugyanezt alkalmazta magát Róma örökösének tartó Bizánc vagy a Török birodalom is, de eképp dolgoztak a habsburgok vagy épp a modern kor nagyhatalmai.
Ennek egyik ága az mindig is a történelem-oktatás volt. Ugyanis, ha minden országban azt oktatnák, hogy mik a tények, és honnan mi az olvasat, akkor egész véletlenül felül tudnának emelkedni az emberek a volt bajokon. Ehelyett azonban mindenhol egy kicsit sovén, egy kicsit ultra, egy kicsit nacionalista oktatást tartanak, ahol a jelszó: mindig mindenért a másik a felelős és megy a mutogatás, ráadásul marad a feszültség és a helyben toporgás.
Az azonban már egy külön érdekesség, hogy a történészek sokasága és a mögöttük álló akadémiák tudósainak közös jellemzője, hogy mind zsidók, akiknek véletlenül sem érdeke, egymással szomszédos népek valahogy megférjenek, sőt, együttműködjenek, különben nem lenne zavaros, ahonnan jól lehet halászni...
Ehhez pedig irányított történelem oktatás kell.

Nos eddig a kb idézet (aki ráismer, az nyugodtan forrásolja és pontosítsa, melyet előre is köszönök).

Szóval: mindaz, amit fent összegyűjtöttél igaz, csak a Cui Prodest az kimaradt.

Tata86 2023.09.13. 14:15:08

@gigabursch: Köszönöm! :)

"Szó szerint már nem tudom idézni, csak lényegében."
Korrekt, én is rohadtul utálom, amikor ez történik :D

"csak a Cui Prodest az kimaradt"
Szándékosan. Nem akartam most ezekkel az érdekekkel semmit kezdeni, már csak azért sem, mert azt látom, hogy nem érdekek vezérlik a folyamatokat, hanem simán csak így alakul.

Nem gondolom, hogy Orbánék mondjuk azért golyózták ki Hoffmann Rózsát, mert szándékkal hülye népet akarnak, viszont azt gondolom, ha Hoffmann maradt volna, ugyanabban a pocsolyában pancsolnánk, annak ellenére, hogy meggyőződésem, hogy neki tényleg szívügye az oktatás és a konzervatív-nacionalista történet elmesélése is.

Eszembe jut anyukám sztorija egy szaktársáról a Babes-Bólyai(, nem tudom, hogy akkor is így hívták-e) töriszakáról, aki román nacionalista volt, de egyébként nem magyarellenes. Ő őszintén elmondta, hogy tudja, hogy az egész sztori a rómaiakkal bullshit, de a románoknak ez kell.
Igaza volt? Egyfelől az itt felsoroltaknak igazából nem mond ellent.
Másfelől ha háborúra került volna sor, valószínűleg a dákósztori jó mozgósító erő, bár kétséges, hogy múlna ezen bármi is. Elveszítenék Erdélyt a románok, ha simán azt tanítanák, hogy a különböző dúlások után az elnéptelenedett területre az évszázadok során lassan egyre több és több román* települt, különösen a törökök és Rákóczi után, aztán a 2 világháborúban sikerült elhódítaniuk? Nem hinném. Igazából közelebb vinne a békéhez, ha egyik fél se Isteni elrendelésnek tekintené a régió hovatartozását.

*ilyen identitás, etnikum akármi nem létezett, úgyhogy moldvai vagy havasalföldi.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.13. 15:21:57

@gigabursch: az oszd meg és uralkodj általában ÉRDEKEK mentén működik, nem a töritanítás mentén.

a töritanítás manipulálása a PROPAGANDA egyik eszköze.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.13. 15:29:27

@Tata86:

"miért tér el ennyire radikálisan a szakemberek értelmezése?
A válasz ott van a definícióban: mert hazudnak. "

egy Ungváry-Szakály sándor vitában nem hinném hogy hazudna bármelyik fél, mert mindkettő méltatja a másikat. legalábbis Ungváry Szakályt méltatja, én meg látom Ungváryn hogy mindig próbál korrekt lenni. mégha néha tévednek is, ugye tudsz különbséget tenni a hazugság meg a tévedés között?

meg az értelmezések között, pl már nem valószínű hogy megtudjuk Horthy azért állítatta le a deportálásokat mert erkölcsi okai voltak, vagy azért mert partra léptek a jenkik Normandiában.
hazudna bármelyik fél? nem feltétlen. bár a komcsikban nem érdemes bízni.

putyin "hazafias" oktatása állítja, hogy a hős oroszok legyőzték a csúnya fasiszta magyarokat, akiket a nyugat szított és pénzelt (szabad európa rádió)
nem függ össze az igaszággal sajnos.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.13. 15:45:15

"Kinek volt igaza? Rákócziék kurucainak vagy a Habsburg uralkodók labancainak? "

ez még legitim kérdés lenne

"Mi van, ha mindkettőnek és egyiknek sem egyszerre"

de ezek már coelhói-orawecznórai "magasságok"
addig "filozofálsz" míg pszichopatává nem válsz.

ha nem tudsz véleményt alkotni, mert túl buta vagy,
vagy nem akarsz véleményt alkotni, mert érzéketlen, kiüresedett jellem vagy, akkor nem biztos, hogy méltó vagy arra, hogy bárki is olvasson (bár sok nálad alacsonyabb méltat, szóval nem lehetek rúl szigorú, na). általánosságba véve, nyilván lehetnek olyanok ahol ez nem egyértelmű
persze a grafomán nárcisztikus jellemeket ez nem feltétlen zavarja, vagy vennék épp ezt észre.
de rakjuk már Rákóczy helyére Kossuthot, vagy a pesti srácokat, hogy tisztább legyen a kép. vagy épp az orosz fasiszta 56-osokat, hisz erről szól a poszt.

"de mindkét fél benne volt, hogy önös érdekből égessék fel a koncot? "

ez nem a gyurcsány-orbán párhuzam. azért nem lehet mindenre ráhúzni.

" Többek lettünk ezzel? "

a propagandának van célja, van akire hat. ezért használják.

gigabursch 2023.09.13. 18:41:42

@Tata86:
Mi a korrekt?
Az, hogy nem tudom szó szerint idézni, vagy az amit megpróbáltam kb idézni?
Esetleg mindkettő?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.09.13. 20:03:44

Karin Kneissl, az egykori osztrák külügyminiszter, Szentpétervárra költözik, hogy vezesse az Oroszország érdekeit kiszolgáló thinktankot. Most pedig a Meduza, a Rigában működő független orosz hírportál közölte, hogy Kneissl mellett két pónija is országot váltott. Az állatokat az orosz légierő IL-76MD stratégiai szállítógépe repítette Oroszországba.
Karin Kneissl 2017–2019 között az osztrák külügyminisztérium vezetője volt. 2018-ban lefényképezték, amint Vlagyimir Putyinnal táncol, aki vendége volt az esküvőjén. 2020-ban Kneissl csatlakozott az orosz állami ellenőrzés alatt álló Rosznyeft olajvállalat igazgatótanácsához, majd 2022 májusában kénytelen volt lemondani erről a pozícióról.

mi is volt? hogy is mondtad?

"gyenge összeesküvés-elméletnek tartom.
Egész általános, hogy a kognitív disszonancia elkerülése érdekében gyenge jellemek kijelölnek egy mumust, és mindent ráfognak. Legyen az Soros vagy Putyin."

aha. mesélj még.

Tata86 2023.09.13. 21:23:05

@gigabursch: Hát a szó szerinti idézet mindig jobb, de ha nincs hát nincs. Korrekt hogy jelezted.

@Tesz vesz XVI.: "vagy nem akarsz véleményt alkotni..."
Mert ez Szekfű idejében volt égető kérdés. Ma annyi relevanciája van, amennyit leírtam. Amíg az áldozati póz és az állami vezetők nárcizmusának alátámasztására használják az egész toxikus.

"a propagandának van célja, van akire hat. ezért használják."
Oké, mi volt a cél, és sikerült-e elérni? Profitáltunk-e abból, hogy a kuruc mozgalom csakazértis alapon a legfontosabb kérdése volt a magyar közéletnek egészen addig, amíg el nem kezdődött a világháború és oda nem dobtunk 1millió magyart és az országunk kétharmadát a német birodalmi törekvésekért?

"Karin Kneissl"
És? Vannak korrupt hazaáruló politikusok. Ettől még létezhetnek jelenségek önmaguk jogán is. Azt se mondom, hogy Soros nem létezik, hogy nincsenek megvett szolgái vagy lelkes követői vezető pozíciókban.
Annyit mondok, hogy nem biztos, hogy a szörfös miatt létezik hullám.

Boldeone2 2023.09.14. 10:27:28

@Tata86: ....egy 93 éves öregemberről van szó, akinek a politikai tevékenységének jelentőségét a szélsőjobb felnagyította
Bárcsak valódi csapást tudna mérni a diktatúrákra, Soros György és csapata! Én támogatom az ilyen típusú, felforgatást...

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.14. 10:30:01

@Tata86:

" nem biztos, hogy a szörfös miatt létezik hullám."

a hullám azért mozog, mert mozgatja a szél, és az áramlatok, a számolatlan vízmennyiség, pénzmennyiség ami az orosz gázból és olajból folyik Dugin kezébe, aki vona gábort mozgatja. mozgatta. ja nem, csak véletlenül vona elmegy a konfereciára amit Dugin szervez és együtt fotózkodnak jókedvvel

hát nem öregedik jól ez a fénykép.

de üresfejű vonánkat és üresefejű követőit ez nem zavarja, hogy végülis háborús bűnös népirtásokért közvetve nyilvánvalóan felelős duginnal is van közös képe. magyarán dugin csicskása volt, de te ezt nem látod.
Tímár gábor és még pár értelmes ember nyilvánvalóan látja.

európa szerte próbál manipulálni putyin. legalábbis pénzel pártokat, akikre még az olasz elnök is kiakadt

itt a videón:
kkbk.blog.hu/2023/05/30/par_kerdes_a_fideszeseknek

Ausztria kémfőnöke arra figyelmeztetett, hogy az euroszkeptikus Szabadságpárt (FPÖ) a jövő évi választások után újra hatalomra kerülhet, márpedig a párt a mai napig nem szakította meg kapcsolatait Oroszországgal.
www.ft.com/.../c1fa3a17-34f7-4972-b89d-06ecef9895d4
Megjegyzés: a Fidesz és az FPÖ természetesen puszipajtások.
A bécsi magyar nagykövetség Szent István Báljára 2018-ban KIZÁRÓLAG FPÖ politikusokat hívtak meg, az 2019 februári bécsi Operabálban pedig Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter ott feszített az FPÖ vezér díszpáholyában.

kkbk.blog.hu/2022/07/05/az_orbani_orosz_babkormany

Tata86 2023.09.14. 10:48:59

@Tesz vesz XVI.: Igen, mindenki próbál manipulálni, és van egy olyan helyzet, hogy a Nyugaton bizonyos témákat nem szabad felvetni hiába van rá kereslet. Aki ezeket a témákat felveti, elesik a szokásos bevételektől, és ez teremt egy sebezhetőséget, mert külső hatalmak nagyon olcsón vásárolhatnak politikusokat, akik aztán népszerű témákkal kampányolhatnak.

De továbbra sem látom, hogy ez érdemben bármit befolyásolna, inkább zavart kelt. Amivel inkább foglalkozni kéne, hogy mégis ki dönt arról, hogy milyen témákat nem lehet képviselni és mégis milyen alapon?

Pl MZP amint az Action For Democracy milliárdjai megérkeztek "meghülyült". Amit ő képviselni akart, az nem volt finanszírozható.

De áshatunk mélyebbre: Miért nem volt képes MZP felelősséget vállalni, és miért ragaszkodik a magyar többség ennyire az "erős" vezetőhöz? Ez már nem Putyin és nem Soros.

Tata86 2023.09.14. 10:59:55

@Tata86: "mert külső hatalmak nagyon olcsón vásárolhatnak politikusokat, akik aztán népszerű témákkal kampányolhatnak."

Megjegyzem ez igaz visszafelé is. a Meduza se független. Putyin-ellenes nyugati pénzből nyugati érdekekért működő portál.

Min változtat ez? Nem sok mindenen. A problémák, amiket felvetnek abszolút jogosak, 90%-ban valószínűleg függetlenként is ugyanezeket a cikkeket hoznák.

IdomitottFoka 2023.09.14. 11:18:20

"Éppenséggel szabadok is lehetnek."
Sztem nem a történelem tanulása közben alakul ki a szemléletük, eleve vonallal a lelkükben fordulnak a szakma felé.

@gigabursch: Csurka annyi zsidót látott maga körül, amennyi nem is létezik. Az ilyen szemlélet a saját gátja, h érdemi kritikákat lehessen Izrael szemére vetni.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.14. 11:29:48

@Tata86:
" van egy olyan helyzet, hogy a Nyugaton bizonyos témákat nem szabad felvetni hiába van rá kereslet"

és ez hogy jön ide? olan vagy mint móriczka? nem ez volt a téma. neked is elveszik a mojodat a libsik? mint g nagynak?

létező jelenség, csak vessük össze az orosz novicsokos cenzúrával. az ablakon kieséssel
meg azzal hogy a Novaye Gazette-nél már 8-9 újságírót megöltek.

látod máris hülyét csináltál magadból.

" mindenki próbál manipulálni"

de nem mindenkiről beszélünk most. miért kened szét a felelősséget?
de összevetheted Snowdent és Nalavnijt
a jenki kvázi sajtószabadságot (hát olyan amilyen a libsi meg fox, a de a net szabad), meg az orosz trollfarmokat és propagandát.

"De továbbra sem látom, hogy ez érdemben bármit befolyásolna"

nem számít hogy te mit látsz és mit nem értesz meg
hont andrás coming outját se látod, hiába magyaráztam el nagyon egyszerűen.
mit befolyásolt az osztrák külügyminiszter aki most oroszországba költözik és a pónijait orosz katonai gépen vitték el? nyilván semmit, csak a ruszkik ilyen rendesek vele....
és szeretik a pónikat is.

mit számít hogy vona gábor nyilvánvalóan politikai prostituált? és hogy teljesen üres a feje neki és a követőinek? hogy esetleg nem érdemes rá szavazni?

ki kell állni amellett hogy mindenről lehessen beszélni.
azokat érdemes nézni akik mindenről beszélnek, pl a Jólvanezígyben beszólnak a woke-nak is. ezeket a médiumokat kell támogatni, és nézni, nem azokat akik canceleznek. az szdsz amúgy is kiesett már a hatalomból, a momemtum még lehetne ilyen woke
de a cenzúra ott van a mi hazánknál meg a jobbiknál, fidesznél, vonánál is, csak nem wokenak meg cancelnek hívják

"MZP amint az Action For Democracy milliárdjai megérkeztek "meghülyült""

nem bírta kezelni a sok pénz?
miben volt más utána mint előtte? ezek már a hontandrási bolond gondolatmagvak?

"Miért nem volt képes MZP felelősséget vállalni, és miért ragaszkodik a magyar többség ennyire az "erős" vezetőhöz?"

igen látom.ezek már azok
felelősséget vállalni? egyem a kis szívét nem képes rá, a mire is konkrétan?

f*szom b+. jó lenne ha a gyakorlat talaján állnál már végre nem pedig picsognál állandóan.

miért ragaszkodik a magyar többség az erős vezetőhöz?
most belemenjünk arra szintre, hogy egy jelöltre szavazni kell a képviseleti demokráciában, vagy csak a szektás-vallásos ostoba ember birkamentalitását elég felhozni.
és szerinted ez a lényeg? mi? ...magadtól ezt nem tudod? minek kérdezed?

miben nyilvánul ez meg hogy nem független a Meduza? nem ír a buzikról elítélően?

az usa lopásairól, korrupcióiról?
lehet elég az ha objektívan ír az oroszokról

Tata86 2023.09.14. 12:31:08

@IdomitottFoka: Magamról tudom, hogy én tanultam ezeket a toxikus hazugságokat, majd lépésről lépésről rájöttem, hogy miről is van szó.

Más kérdés, hogy nem is történelemmel mentem tovább, és akik bölcsésznek mennek, azokban sokszor hiányzik a kritikus szemlélet.

@Tesz vesz XVI.: Látványosan nem fogod fel, amit írok, a válaszodban pedig semmi kohézió. A harmadik sorig jutottam.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.21. 16:49:16

@Tata86: ha nem vagy hajlandó MÁR MEGINT kifejteni hogy miért, MIÉRT mondod azt amit:

akkor elmész a k anyádba de ostoba darab szar troll.

kár beléd a szó, sosem leszel analitikus értelmiségi. csak egy félművelt grafomán nárcisztikus primitív barom.

ugyanezt a gyermeteg darab szar, jellemtelen viselkedést csináltad a Boldokőis vírustagadó szar posztodnál is.

Boldogkői még arra se méltatott hogy reagáljon a gyerekes felvetéseidre.

különben igaza van, komoly ember nem áll
de szórakoztató kicsit ez a semmirekelló hitvány vergődésed hont andrás és tibiatya között féluton. a kedvenceid. ugye.

mutatja is ez a jellemed te korcs.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.21. 16:52:31

@Tata86: de nyugi, g .nagy is olyan funkcionális analfabéta hogy nem érti mit miért hozok fel. annyira ostobák vagytok hogy az fájdalmas, de ahelyett hogy rákérdeznétek ti primitív kis lények, ahelyett nem fogjátok fel inkább, és a nárcizmustok miatt minden indok nélkül a másikat butázzátok le.

ugye, mert az értelmiségi munka lenne, ti meg csak kinyilatkoztatni szerettek mint egy pap a templomban.

komoly érdemi munkát már nem szerettek beletenni az érdemi kommunikációba, ostoba férgek.

Tesz vesz XVI. · www.kkbk.blog.hu 2023.09.21. 16:53:12

@Tata86: még véletlenül se kelljen gondolkodnotok.

IdomitottFoka 2024.01.29. 15:00:10

@Tata86: Történész apropó. Nagyot csalódtam Ungváryban az unokázós "tényfeltárása" miatt. Ilyen nehéz elkerülni a bozótharcot?

Tata86 2024.01.30. 12:06:22

@IdomitottFoka: Érthető, ez nekem is fájt. Lehet hogy írok is róla.

Bayer válasza viszont nagyon civilizált:
index.hu/belfold/2024/01/29/bayer-zsolt-ungvary-krisztian-nagypapa-besugo/

Úgy látszik Ungvárynak is kicsit agyára ment a NER, amit mondjuk nem csodálok, de nem kötelező megőrülni.

gigabursch 2024.01.30. 12:26:59

@IdomitottFoka: @Tata86:
Nem lenne nehéz, ha végre egyetlenegy politikai mozgalom kivételével mindenki más is érdekelt lenne abban, hogy az összes titkosszolgálati irat és az összes ügynök, tartótiszt, stb. mind nyilvánosságra kerülne. Csakhogy ez a személyi és felmenői érdekeltségek miatt esélytelen kategória, mert mindenki vastagon a hálózat tagja volt, kölcsönös megerőszakolás révén.
Persze Ungvárynak se kell messzire mennie pofonért, mert az apuka (U.R.) ott is vastagon sáros, elég csak Ilkei Csaba vonatkozó feltáró munkásságát végigolvasni, csak az már korábban kiderült...
Amúgy Bayer felmenői családi múltján van még bőven gond, főleg a nagymamák vonalán...
Amúgy bayer már megtanult fapofával hazudozni és terelni, őrá is igaz a vicc, hogy "Miért nem szeretik a kannibálok a politikusok és jogászok fejhúsát ínyencen elkészíteni? - ??? - Mert túl vastag a pofájukon a bőr.".

...
Visszatérve az alapproblémára:
Igenis tudni akarom azt, hogy a családomból kit erőszakoltak meg, kik(!) és mivel(!).
S szerintem ez az igazságtétel mindenkinek jár...
Azt pl jól sejtem, hogy apunak miért kellett hipp-hopp párttagnak lennie, miért vették el a kék útlevelét, mikor adták vissza, de jó lenne ezt tudni pontosan.
Akárcsak azt is, hogy melyik rohadék a házból, a munkatársai közül, stb mit jelentett róla és ezért mit kapott juttatásként az az aljadék.
Persze hozzá kell tenni, hogy kettőről tudom, hogy besúgó volt, meg is kapták a megérdemelt büntetésüket a jóistentől - van humora neki, mégha egy kicsit groteszk is...

gigabursch 2024.01.30. 12:29:50

@IdomitottFoka:
Még annyit tennék hozzá, hogy Ungváry tényfeltárását a telexes videószerkesztési elvek lehúzzák, lerontják, bulvarizálják (van ilyen szó egyéltalán?).
Pontosan a bevágott bayer-schnittek alkalmazása révén.

Tata86 2024.01.30. 22:13:10

@gigabursch: Szerintem igazából indifferens az ügynökakták sorsa, és ez benne a legtragikusabb.
Szerinted ki tudna derülni BÁRMI, aminek a legcsekélyebb következménye lenne mostmár?

Itt egyre inkább a felelősség kerülését, lustaságot és sunyiságot látok, mint a helyi gyíkemberek fondorlatait. Azért nincs nyilvánosságra hozva, mert eddig se volt, és megvoltunk nélküle.

Horn Gyuláról kiderültek a viselt dolgai. Volt bármi következménye? Azóta is akár csak ellenzéken belül előkerül a téma, hogy ez miért volt tolerálható?
Megyó? Aki ugye azóta már komilfó lett a NER-ben, mint az IGAZI szociáldemokrata akit megpuccsolt a Gyurcsány féle globális neoliberalizmus.
Szóval a volt SZT-tiszt gyakorlatilag lefedi a teljes társadalmat!

gigabursch 2024.01.31. 07:18:33

@Tata86:
Nagyonis fontos, hogy tudd, kivel mit teszel és mit nem, kihez hogyan állsz.
Sajnos a madarat tolláról kérdéskör kihagyhatatlan akkor is, ha kőkeményen dolgozik az elhárítás...

Ha én lennék a Sándor palota fura ura, az biztos, hogy Moszkvából úgy jönnék haza, hogy "tök véletlenül" az összes akta mikrofilmes-digitalizált anyaga hipp-hopp olvashatóvá válna.
Utána majd lehet a törvényhozasban meg a médiában hisztikézni...

Tata86 2024.01.31. 10:42:31

@gigabursch: Nem azt mondtam, hogy nem fontos, hanem hogy indifferens.
Szerintem fontos lenne, én sosem szavaztam és sosem fogok olyan pártra szavazni, amelyik nem ígéri meg a teljes nyilvánosságot, vagy ha megígéri nem tartja be.

De mint a valóság mutatja a lakosság 90%át ez nem foglalkoztatja annyira.

IdomitottFoka 2024.02.05. 15:23:12

@Tata86: "Bayer válasza viszont nagyon civilizált:"

Na ez nem tartott sokáig, pedig egy darabig úgy tűnt h a rossz zsaru szerepe a harcostársaké lesz. De nem nagyon csodálkozom, ennyit se néztem ki belőle.

Tata86 2024.02.05. 16:06:26

@IdomitottFoka: Itt a teljes cikk:
magyarnemzet.hu/belfold/2024/02/bayer-zsolt-meg-egyszer-utoljara-a-nagyapamrol#google_vignette

Azt kell mondanom, megint nem Bayer a rohadék. Felróhatnám neki a személyeskedést, de maga Ungváry támadása is az volt, és egy idézőjel azért nem a legdurvább dolog a világon. Igazából ez a cikk rendben van.

Ungváry cikkében nekem is pont ezek nem tetszettek(, aka: botrányosnak és szakmaiatlannak tartom őket):
- a nagyapát mentő forrásokat nem tekinti hitelesnek, mert csak, az őt támadó forrásokat meg igen, mert csak.
- pszichologizál, amihez nem ért és eleve méltatlan, és közvetlen ok-okozati láncolatot lát ott, ahol nincs ilyen

Amúgy tuti van itt valami susmus Bayernél, mikor mit tudott, mit nem, mikor nézte szelektíven a valóság hozzá közelebb eső részét, de ezt nem érzem relevánsnak. A családi legendárium nálam is kusza, de akármi is az igazság, nem érzem relevánsnak a saját döntéseimben.
süti beállítások módosítása