HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2009.08.11. 10:25 mefisto

Schlechte Faschisten

 

Szegedi Csanád strassbourgi egyenruhás bevonulása végül elérte a nyugat-európai bulvár közszolgálati média ingerküszöbét. A BBC Reporters a világ problémái iránt érzett heves aggódási rohamai közepette – az iraki közbiztonságról és a sierra leonei közoktatás visszásságairól szóló bejátszások között – figyelmet szentelt a Magyarországon feltartóztathatatlanul terjedő "szörnyűséges szélsőjobbnak" is.
A reklámszpot-rövidségű bejátszás tartalmi szempontból eléggé haloványra sikeredett. Az emberben felmerül a gyanú, hogy a helyszíni tájékozódást nem igen vitték túlzásba: a stáb megérkezik a reggeli londoni géppel, gyors telefonos egyeztetés a kapcsolatként megadott ügyeletes balliberális sajtómunkással független humán értelmiségivel, lendületből lőnek néhány vágóképet valahol Pest környékén, ebéd a mekiben, aztán a délutáni BA-géppel irány a Heathrow.
A bejátszás mondanivalója egyszerű, mint a faék. Európában erősödik a szélsőjobb, amire jó példa a Magyar Gárda megerősödése. A hozzá köthető párt, a Jobbik már három európai parlamenti mandátumot is szerzett. Az erősödő szélsőséges eszmék áldozatai a romák, akik szörnyű körülmények között élnek például Ózd külvárosában. Koncz Balázs, a Jobbik tagja szerint a média a pártban csak a romaellenességet látja. Ladányi János, a Corvinus Egyetem munkatársa szerint viszont kiszámíthatatlan, hogy a szélsőségek terjedése milyen következményekkel fog járni. Most pedig jön Kate és a Webscape.
„Well” – mondja az angol, és kitölti a teát.
Azzal talán nem érdemes foglalkozni, hogy újságírói szempontból, szakmai szemszögből egy ilyen riport elkészítése mennyire van rendben, vagy mennyire nem. Nem torzít-e a valóságábrázoláson, hogy a riporternek láthatóan lövése nincs arról, hogy a Jobbik vagy a Magyar Gárda milyen folyamatok eredményeként jelent meg a magyar közéletben. Azt sem érdemes nagyon feszegetni, hogy a Jobbik véleményét hogyan sikerült egyetlen tagmondatba szuszakolni; illetve biztosan jó választás volt-e Ladányi János megszólaltatása. (Meg őszintén: ki a rák az a Ladányi János?!)
Ami viszont alapvető probléma a közszolgálatiság doyenjének tartott BBC esetében, hogy a műsorszerkesztésében néha annyi a racionalitás, mint egy tányér spagettiben. Ugyanis ha jobban odafigyelnének a világ Csatornán túli felének híreire, akkor könnyen észrevennék, hogy létezik egy másik egzotikus ország Délkelet Ázsiában Közép-Európában, ahol valóban komoly gondok vannak a szélsőségekkel, és ez az ország Szlovákia. (A Google Maps-on csak egy kicsit kell Magyarországtól felfelé szkrollozni, nincs messze.)
Ugyanis ha a Jobbikra és a Gárdára a BBC szóhasználatában ráillik a szélsőséges jelző, akkor Fico és Slota urakat minek lehetne minősíteni? A szlovák nyelvtörvény minek minősül? A DAC-affér, vagy Malina Hedvig ügye minek minősül? Alapvető probléma és a közszolgálatinak nevezett médiák objektivitását kérdőjelezi meg, hogy távolról sem a sztorival foglalkoznak, csak a vágóképpel. Géppisztolyos amerikai katonák Irakban, éhező csontsovány kisgyerekek Sierra Leonében, masírozó feketeruhás pribékek Magyarországon.

Most pedig jön Kate és a Webscape.

 

Forrás:

HírTV, BBC Reporters

54 komment

Címkék: jobbik magyar gárda bbc reporters


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr471299306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2009.08.11. 11:25:43

Hülye egy világ, az tény: Micheal Jackson pont ilyen (na jó, színesebb) fellépőruháiból pedig kiállítást rendeznek...
A stáb munkamenetén nagyon röhögtem. :-)

Valahogy azt érzem, hogy csak visszaüthet, ha megpróbálják lejáratni a Jobbikot. Pókhálók és hajszálrepedések a jól bejáratott fasisztát, kígyót-békát-antiszemitát kiabáló gépezeten.

A szeretet és szerelemre képesség az egyetlen olyan isteni tulajdonság, amit az ember is birtokol. Ez csak eszembe jutott. :-D
(és lehet nem az egyetlen, de a leglényegesebb)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 11:36:10

@Scala: A fellépőruha hagyján, de volt már alsónadrág-kiállítás is. Művészi kivitelben. (Akármit is jelent ez.)

A nemzetközi figyelem a Magyar Gárda számára szerintem irreleváns, a Jobbiknak meg tényleg nem árthat. Az országnak viszont annál inkább, ha azzal vagyunk címoldalon, hogy nácik vagyunk és masírozgatunk.

(Egyébként konkrétan nem mondták ki, hogy nácinak/fasisztának tartják a Gárdát, de az egész képi világ, szövegstílus erre volt kihegyezve.)

Scala 2009.08.11. 11:44:15

@mefisto: Lehet az öblítős mosást. :-))))))
Na jó, hagyjuk is szegény Jackot.

Nácizmus, hungarizmus, országimázs: nem tudom mi tesz jót, mi nem... Tényleg nem. Ezen gondolkodnom kéne, és most egy nagyon büdös parfümöt fújtam próbaképpen a csuklómra, érzem migrénem lesz, szóval ez nem alkalmas pillanat.
Csak azt tudom, hogy a lejáratás vot hogy már visszaütött. Itt is vissza fog.

Scala 2009.08.11. 11:44:51

vot = vót, volt :-)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 11:50:19

@Scala: Hát ez lehet, hogy nem fog. Ha fotelből tájékozódo britek és angolszászok az üzenet címzettei, akiknek csak halvány sejtésük van, hogy mi van Európában, akkor nem valószínű.

molaris 2009.08.11. 12:52:52

@mefisto:
Amúgy is híresek a tájékozottságukról!::))

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 12:59:31

@molaris: Egy ismerősöm kint volt egy londoni családnál. A mamának kábé lövése nem volt arról, hogy hol a rákban van Magyarország, és ezt cukormázas hánij-ozás közepette a tudtára is adta.

Aztán amikor a lány nem ismerte meg az ötvenévesen ábrázolt Erzsébet kiránynőt valami csicsás teáscsészén, akkor tökre besértődött.

Kezdem azt hinni, hogy a Monty Python titkon a britek igazi arcát mutatja. :)))

Scala 2009.08.11. 13:26:31

@mefisto: :-)
Rémesen felszínesek tudnak lenni. Ez tény.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 13:39:02

Ehhez szerintem nem sok közük van, de ha már bemutatják, akkor teljes, objektív képet kéne muatatniuk. Ez a híres, állítólag mindig elfogulatlan BBC-től elég nagy szégyen.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.11. 14:02:39

Pontosan ugyanazok működtetik nyugaton is a médiát, pontosan ugyanolyan színvonalon mint itt, legfeljebb több pénzből.

Szerintem ugyanúgy vissza fog ütni nekik is, mint az ittenieknek.

A Smer-SDn meg remekül látszik, hogy mit is jelent valójában az "antifasizmus", "antirasszizmus": ez egy jó kis bunkó, semmi más. Pontosan úgy ahogy 75 éve a "zsidó" vagy a "kommunista" bélyeg. (Annyiban persze más, hogy akkoriban tényleg ott voltak a komcsik.)
Csak néhány zakkant "független humán értelmiségi" tudja komolyan venni.

Scala 2009.08.11. 14:33:44

@TaTa86.: Na, ez most frankó volt. Ismét. :-)
@Omár:
Hosszú ideje nem a régi a BBC, most mondjam, hogy miért?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.11. 15:19:30

@Scala: Kösz szépen!
(Hagyd abban, a végén még elbízom magam. ;-) )

HaKohen 2009.08.11. 15:37:21

@mefisto:

Hát persze, hogy a Monty Python az igazi! És az a különbség a britek és más ajrópaiak között, hogy ők "magukat is kigúnyolják, ha kell" - bár eztet egy farancia írta volt.

És képzeld el George Mikest, hogy ő nem egy magyar emigráncs, aki világsikerű könyvet írt a britek hüjeségiről, hanem egy brit emigráncs, aki világsikerű könyvet írt a magyarok hüjeségiről. Na, elképzelted?

Ez nem változtat azon a tényen, hogy a brit médiában éppen annyi ökör tartózkodik idegilenesen (mint a szovjet csapatok anno dacumál M.o.-on) a médijában, mint bármely más országban.

HaKohen 2009.08.11. 15:39:51

@mefisto:

A Sissy télleg meg-e érte az 50-et? És hogy került egy ángilus teáscsészére? Mit szólt hozzá I. Franz Joseph?

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 15:46:26

@HaKohen: Persze, csak egyeseknek még voltak illúzióik a BBC-vel kapcsolatban...

@TaTa86.: Amúgy tényleg ezek a szlovákok a legtutibbak, Gyurcsánytól etanulták a kommunista kormányzás modern kiadását: mondd ezt - tedd azt! Mondd, hogy antirasszista vagy, vádold rasszizmussal a kiszemelt célcsoportot, és bánj bele igazi náci módjára. A végén még te leszel az, aki megmentette a világot... Szánalom!!!

Scala 2009.08.11. 15:56:51

@HaKohen: Sztem vegyél vissza.

HaKohen 2009.08.11. 16:06:50

@Scala:

Nene!

Használati utasítás hozzám: nem szabad túl komolyan venni. (De ha magadat sem, akkor nagylelkűen megbocsátok.)

Scala 2009.08.11. 16:14:07

@HaKohen: Oké.
Van ami messzemenőkig belefér, de a keresetlenül obszcén és felesleges nem. Csak szólok. ;-)

HaKohen 2009.08.11. 16:30:53

@Scala:

Az irodalom.blog-on amit láttam, az keresetten obszcén?

De bocs, ha megbántottalak. Sorry.

HaKohen 2009.08.11. 16:32:37

@Omár:

Aki mindig mindenhonnan elkésik...???

Még szerencse, hogy én moderáltam magamat helyetted (lásd előző kommentemet).

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 16:33:58

@HaKohen: Tessék finomabban, és ilyeneket itt nem... Pláne nem hölgyeknek.

@Scala: Elnézést, hogy későn vettem észre...

HaKohen 2009.08.11. 16:36:55

@Omár:

Na, így, kedves cenzorúr (úr ír, nem pedig töröl, de persze funkcijódból eredő jogod van erre):

az utolsó (megmaradt) négy komment teljesen érthetetlenné vált.

Ám, hogy kedvenc Faludymat idézzem: "Száz év, és úgyse fáj..."

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 16:37:13

@HaKohen: Kérem, a szerkesztőségből mefisto tisztje mindig késni!

Természetesen az önrevíziót enyhítő körülményként vesszük, és ezért nem moderáltam tovább. :-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 16:39:25

@HaKohen: Persze, értelmetlen, de az azt követő kommentekből kitűnik, hogy mi lehetett ott.

Itt -ilyen esetekben- van cenzor. És bár nem úr, ebben a minőségben, de... én az erős, és konzervatív állam híve vagyok, így némi cenzúra még belefér! :-DDD

HaKohen 2009.08.11. 16:48:08

@Omár:

Na akkor itt húzzunk cenzúrát. (Jav.: cezúrát.)

Scala 2009.08.11. 16:55:29

@HaKohen: @Omár: Köszi.
Akkor ehhez tartjuk magunkat. Nincs gond. :-)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 19:30:18

@HaKohen: Nem a mi Erzsébetünk. Az ő Erzsébetük! Most már bőven ötven felett van.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 19:33:36

@Omár: "a szerkesztőségből mefisto tisztje mindig késni!"

Na most erre azt mondanám, kedves Omár, hogy...

- - - moderálva - - -

- - - moderálva - - -

Meg azért úgy azt is hozzátenném, hogy...

- - - moderálva - - -

És ha már úgy is témánál vagyunk, nem tudom megállni, hogy nem vágjam a fejedhez, hogy...

- - - moderálva - - -

- - - moderálva - - -

Na, most jól megmondtam a magamét!

(elégedetten hátradől)

XDXDXD

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 19:55:38

@mefisto: "(elégedetten hátradől)

és nem is veszi észre az Omárhű Gárda belopódzását a háta mögé, (akik magukat rendes, kormánypárti, füvesnek metroszexuálisnak álcázva járják a várost), azt viszont már határozottan érzi, amint lerántják a padlóra, és villámgyorsan egy fekete retro-kocsiba tuszkolják. 300 méterrel arréb kihajítják, ölében egy lófejjel."

X)

Kérem, itt mindenki szabadon fejtse csak ki a véleményét! :-DDDDDDDDDDDDD

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.11. 23:19:25

@mefisto: Hát... most hazudjak?? :D

Na, azt hiszem kellően mélyre kerültünk, most már abbahagyhatjuk! ;-)

molaris 2009.08.12. 09:14:22

@mefisto: @Omár:
Most vitatkozunk, avagy viccelődünk?::))
Bár így jobb!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 09:33:12

@molaris: Vitatkozunk, és amikor már egymás torkának esnénk, viccelődünk! :-D Így vita is van, és életben is maradunk! ;-)

No, természetesen vitatkozunk!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 11:34:33

Summa summarum a cikk végén feltett kérdésre nem bonyolult a válasz: a szalonképesség a vízválasztó. Slota és Fico rendelkezik annyi ésszel, hogy egyenruha és szimbolumfétis helyett öltönyben, húderendes embert játszva hajt végre soviniszta akciókat. A külföldnek kurvára kár magyaráznia a Jobbiknak, hogy hát őőő izé, a Gárda nem is Waffen SS, mert az országunk puszta földrajzi elhelyezkedésével sem tisztában lévő juropéer szomszédaink úgyse vágják. Felületesen döntenek, mint már anno Trianonnál is. Nem éppen új szitu ez Benes modern öltönyben, Apponyiék díszmagyarban. Melyiknek adtak igazat? Az imázs igenis nagyon fontos, abba a köntösbe kell bújtatni a nemzet érdekének érvényesítését. És Fico-nak van annyi sütnivalója, hogy nem kezd tök fölöslegesen holokamuzni, amivel csak tetézné a bajt. Innentől ha Vonáék csodálkoznak azon, hogy még akkor is ők lesznek a mumus, ha nekik van igazuk és Ficonak nem, akkor ostobábbak mint Buta-házy. Sokadszorra ajánlom, tessék elmerülni a Benes-i diplomácia kutatásában. Még talán nem késő a bármennyire megalapozott betyárhiszti helyett beletanulni az ügyes érdekérvényesítésbe, mert bizony a Gönczova féle töketlenkedés mellett a sörmagyarkodás se fog sok jóhoz vezetni. A szalonképesség az NEM egyenlő a behunyászkodással, ezt piszokul eltévesztik jobbereink, akik nem egyszer még büszkén böfögnek is: majd ők mondják meg, mi a szalonképes. Hát nem, ahogy. Szent István is rájött már, hogy nem Európa igazodik hozzánk (mondjuk a köcsög.info logikája szerint első királyunk simán idegenszívű globalistabérenc lenne... idegen vallást vett fel, német feleség, német lovagok, nyugati iparosmesterek betelepítése, wow, tiszta antimagyar...) Ha már egyszer alig bírnak kibújni a törikönyvből Vonáék, talán próbálják meg is érteni a folyamataok mögötti logikát, párhuzamokat, sikeres és sikertelen példákat. Durván fogalmazva: szó szerint már tudják a Mein Kampfot alkalmazni, de a lényegét piszokul nem fogták föl...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 11:44:18

@Herr SturmLiberator: Nagyon jól látod a dolgot, szerintem, és valóban: a jobboldal leggyengébb pontja az, hogy mindig felfokozottan reagál a jelképek piszkálására, és ezt ki is használják ellenfelei. Nem azt mondom, nekem is fontosak a jelképek, pl. írtó mérges lennék, ha azt a bizonyos turul-szobrot lebontanák, de kifelé valóban "paradigmaváltás" kéne. Szembe kell néznünk: erkölcsi, és sokszor agyi szinten is messze megelőzzük a legtöbb nyugati döntéshozót, pláne az ellenfeleinket, és mégsem tudunk érvényesülni. Ezt teljesen jól fogalmaztad meg: a szalonképesség az egyik kulcsa a magyar politikai sikernek.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 12:41:26

Melelsleg most olvasgattam, hogy az a bizonyos (betiltott) Hess-re emlékezni kívánó felvonulás ey bizonyos "NS Front" nevezetű magyar nemzetiszocialista szervezet" műve. Kérem. Valaki hallott idáig erről?? Imádom az ilyen egy felvonulásos szervezeteket... De még ha valódi is: azt hiszem a politika iránt éreklődők nagyrésze csak a baloldal lufijának tartja, így ez már megint csak az ellenszelüket dagasztja... ha van felvonulás, ha nincs.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 14:28:34

@Herr SturmLiberator: Lassan hagyománnyá válik, hogy tíz esetből kilencszer teljesen egyetértünk a kulcs-gondolatokban: az összegzéseddel teljes mértékben egyetértek. :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 14:54:02

@mefisto: hát, magam részéről csak azt remélem, lesz az 5 év Brüsszelnek olyan hatása korlátlan magyarjainkra, mint voltak a londoni évek Széchenyire. Az, hogy modern, fejlett hazát kezdett utána szóban és tettben szorgalmazni, semmivel se csorbította hazafiasságát. Sőt, esetleg ez tette a legnagyobb magyarrá, nem a kuruckodás.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 14:58:50

@Herr SturmLiberator: Ez is nagy igazság. De én azért nem silányítom Széchenyit azzal, hogy Jobbikos politikusainkat hozzá hasonlítom... Sajnos rájuk nem lesz ilyen hatással a nyugat. Csak azt fogják meglátni benne, ami még azért jobb itthon (mert ilyen is van...). Abból viszont csak fikázni lehet, de épülni nem.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 15:46:03

Hát igen, például látni fogják, hogy Brüsszel kb 1/3-a nem éppen hanukázó bácsik, hanem az ultraiszlám pajtásaik miatt merő életveszély fényes nappal is. Brugge még belga idill, Brüsszel már rég nem. Ennek persze megvan az előnye, hogy a mélylibber döntéshozók se dőlnek be a náciveszélynek kint egykönnyen, testközelből tapasztalva a különféle migrációs hátterű etnikumok agresszivitását az EP képviselők bizony Berlusconit, Fico-t hagyták jóvá. Hiába nyafizott ott is Mohácsi, leszarták, leszavazták. Sokkal, de sokkal kevesebb befolyása van az állibber jogvédődnek, mint Vonáék hinnék. Ha esetenként elmeszelik Magyarországot mégis, az inkább annak köszönhető, hogy saját "náciságuk" leplezésének érdekében, vagy politikai előnyök szerzése miatt mást is pácba márt a másik/többi állam. Pölö a hazai romák helyzete már a kilencvenes években is csak egy ürügy volt az EU-nak, hogy állítólagos emberi jogi hiányosságok miatt minél később lépjünk be (és kapjunk a közösből, MINDIG a pénz beszél valójában, nem az ideológia).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.12. 16:19:57

@Herr SturmLiberator: "Felületesen döntenek, mint már anno Trianonnál is. "
Ez legenda. A valóságban nagyon is jól tudták mit csinálnak a döntéshozók.
A szervilis kincstári lelkesedés teljesen ismeretlen dolgok irányában magyar specialitás. :-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.12. 16:45:08

@Herr SturmLiberator: Ez mindig is így volt. A pénz a legnagyobb mozgatórugó. De azért megjegyezném: vannak emberek, akik nem azért hajtanak, szerencsére. De miután a többség nem ilyen... A becsület világa régen elveszett már. Sajnos.

Berlusconit azért ne vegyük azzal a féreg (pardon) Ficoval egy kalap alá...

Scala 2009.08.12. 19:34:12

@TaTa86.: Legutóbbiddal nagyon egyetértek. :-)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.08.13. 00:01:27

Amíg olyan vezetése van az országnak, amelyiknek nem célja, hogy az ország hírnevét öregbítse, hanem -már előre gondolva a jövőre- a külföld előtt gyalázzák, s amikor belénk rúgnak, félrenéznek, addig nem lehet mást várni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.13. 09:21:52

@TaTa86.: hát pedig nem tudták. A cél ugyebár a németek hátában létrejövő antantbarát közösség létrehozása volt, a lekenyerezést a magyar területek biztosították. A gyakorlatban aztán persze nem vált be, mert a sok ki és közepes nemzet aztán úgyis a saját feje és érdeke után ment, a jugó partizánokat leszámítva simán behódoltak eltérő mértékben Adolfnak. Ergo bizony a felületes ismeretek alapján hozott döntés nemhogy nekünk, hanem éppen a nyugati mentoroknak is beszopás lett nulla haszonnal. Ha tudták volna mit csinálnak, akkor egy Ausztria nélküli Monarchiát hagynak életben, ami már sokkal inkább a németek ellen hangolható.

Berlusconit és Fico-t a közbiztonsági megközelítésük miatt vettem egy kalap alá, azaz arrafelé nem a megélhetési elkövetők jogait firtatják, hanem pofán verik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.08.13. 14:43:04

@Herr SturmLiberator: Szerintem egyébként pont, hogy bejött volna az antantnak. Csehszlovákia 38ban önerőből képes lett volna megállítani Hitler csapatait, és de biztos, hogy tovább bírta volna, mint Franciaország.
Más kérdés, hogy a franciák franciák voltak, és inkább beáldozták a 20ban szerzett szövetségeseket...

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.13. 15:05:36

@TaTa86.: Feltartóztatták, de le nem győzték volna a németeket. Bár az tény, hogy keményen tarthatták volna magukat. Ennek gyakorlatilag két gátja van mégis:

1. A csehek híresen gyáva katonák, és elég gyorsan megadták volna magukat.
2. Ha ellenállnak, a németek nem 2-3 egységet vetettek volna be, hanem a német haderő javát, ami még hivatalos állományúaktak nézve is 800.000 volt akkor. Ha ebből csak a fele ment volna nekik, már az is sok lett volna, az, hogy jobb tankjaik voltak a cseheknek, meg nem jelent sokat: a francia és brit tankok is erősebbek voltak a németeknél '40-ben, mégis megszívták. Egy dolog a jó fegyver, másik dolog a jó katona.

De mindegy, hipotézisekben beszélgetni vicces, de sok értelme nincs.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.13. 15:37:20

@Omár: ahogy mondod, amúgy elég a térképre nézni, pláne az akkori német határok mellett a csehek eleve reménytelenül körül voltak zárva, légierőben meg sehol sem voltak a Luftwaffe mellett, így nem sokra mész az amúgy pompás skoda ágyúkkal. A valóban elképesztően ádázul harcoló, nem csak lovasrohamozó lengyeleket is letörölték standard békebeli wehrmacht létszámmal, a csehekhez meg még a Heydrichet felrobbantó partizánokat is Londonból kellett importálni.

Ui.: a tankos csemegéhez kiegészítés képpen: a bazi nagy döntő tényező valóban nem a tank erőssége volt, hisz 1938-ban még pz4/tigris stb. helyett gyakorlóbádoggal pöfögtek a dájcsok. De már volt minden német tankban valami, ami másutt a világon nem: rádióösszeköttetés. Ez volt a híres nevezetes Blitzkrieg igazi műszaki feltétele, hisz más nemzet páncélos alakulata (már ha volt egyáltalán önálló) beszállás után legfeljebb a napi paranccsal a zsebben mászott neki a mezőnek.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.13. 15:45:59

@TaTa86.: Dehogy lettek volna képesek! Jó, hogy a Wehrmacht utolsó nagy bővítési hulláma '39-ben volt, amikor jó 100 hadosztályt mobilizáltak, de már '38-ban is durván jók voltak. A számbeli és a technikai fölény egyaránt megvolt, az Abwehr meg az SD Ausland meg olyan otthonosan mozgott a cseh vezérkarban, mint más a konyhájában.

Aztán vegyük hozzá, hogy Csehszlovákia területe radikálisan elnyújtott, illetve a cseh magterületek három oldalról (Szilézia, Szászország és Bajorország, Ausztria) német területekkel voltak körülvéve. Ráadásul ha nagyobb erőket vonnak ki Szlovákiából, akkor egy magyar támadás ellen sem tudtak volna védekezni.

Oké, hogy kellő harctéri feltételek mellett egy jól szervezett hadsereg kihasználhatja a centrális helyzetét egy több oldalról egyidejűleg indított támadással szemben, de erősen kétlem, hogy a saját hadi felszereltségükkel a németek ellen ugyanazokat a manővereket alkalmazhatták volna, mint Hindenburg a Kelet-Poroszországi harcok során.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.14. 11:29:23

@mefisto: Nem értem, te milyen startégiai lehetőséget látsz abban, hogy 3 oldalról vagy ellenséggel körülvéve, és alkalmasint bármikor bekeríthetnek, ott, ahol nekik tetszik...?

A nyugati, "régi" német-cseh határ rendesen be volt ásva, vasbeton erődökkel, de azt tudjuk, hogy ez már rég nem az erődítések kora volt (Eben-Emael, Maginot-vonal). @Herr SturmLiberator is jól mondja: a Luftwaffe nem talált volna nagyobb ellenállást, és így a tűzérséget zsebre tehették volna. A rádió is kulcsszerepet játszott, persze jegyezzük meg: rádió ekkor még "csak" a parancsnoki páncélosokban volt. Inkább az önálló csapatokban való alkalmazás volt az igazi áttörés, és a merész manőverezés.

A magyar támadással viszont valós veszélyként számolhattak, és kicsivel később meg is mutattuk, mennyit ér a cseh-szlovák katona a magyar honvéddel szemben: a nem túl sűrűn emlegetett "kis háború" 1939-ben, az ungvári vasútvonal biztosítására... 10 nap alatt, lesöpörtünk minden erődítést, sáncolást, ellenünk küldött légi- és földi erőt, 15 fő veszteséggel, a gépi állományban 0. Ellenben a szlovák-cseh erők csak hadifogolyban majdnem 400 embert vesztettek, az egyetlen légi összecsapásban pedig 24 gépet (a szlovák légierő 2/3-át) vesztették el, magyar veszteség itt sem volt... Kétlem, hogy '38-ban nem tudtunk volna hasonlóan átgyalogolni rajtuk, csak mi voltunk már akkor is annyir műveltek politikailag, hogy tudjuk: a fegyverrel szerzett terület nem marad sokáig a hódító kezén, ezért minél több aláíróval rendelkező, nemzetközi egyezményekkel igyekeztünk elérni a céljainkat. Meg ugye a drága magyar vért is kímélni akarta Horthy kormányzónk.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.14. 13:03:28

@Omár: Azért a centrális pozíciónak vannak előnyei. Például a gyorsabb átcsoportosítás. A front egy általad kiválasztott szakaszán kialakítod a számodra megfelelő taktikai erőfölényt, megvered az ellenséget, majd átcsoportosítasz B pontba. Úgy, hogy az A-B távolságot te sokkal gyorsabban megteszed, mint az ellenfél erői. Például ha a németek három irányból támadnak és a csehek átdobnak pár hadosztályt Alsó-Ausztria elől Felső-Sziléziához, akkor ezt ők villámgyorsan lezavarhatják, míg a németeknek Bajorországon és Szászországon át kell kerülni.

Hindenburg ugyanezt csinálta Kelet-Poroszországban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.14. 13:55:46

@mefisto: hát mivel Csehország nem egy orosz frontvonal nagyságú dolog, amire átcsoportosítanának, már hátulról baszarintja őket valamelyik Heeresgruppe... anno 1867-ben már bemutatta Helmut von Moltke, hogy kell se perc alatt lerendezni azt a területet, a logisztikai/mennyiségi előny pedig megint a németek oldalán volt. A csehek pedig nem jugók, hogy ádáz hegyi partizánharcot kezdjenek. Kelet Poroszországban Észak felől van tenger mint természetes korlát, a csehek azonban annyira centerben vannak, hogy az egész rögbi team csak ráveti magát és kész. Mindig mindenki átgázolt rajtuk, arany kivétel a huszitáik profi hadviselése volt (ideig óráig).

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.14. 14:07:46

@mefisto: Csak a csehek esetében hegyeken kéne átkelni, és csapatai gyengén vagy sehogy sem voltak motorizálva. Így, mire átjutottak volna, addigra a németek már a Hradzsinban kávéztak volna. Egyetlen esélyük lett volna: ha nem lennének olyan hülyék a csehek, és megegyeznek Magyarországgal, Lengyelországgal, akkor egy semleges és egy szövetséges államot nyertek volna. Így viszont a lengyelek hallani se akartak a segítségről, és a magyaroktól is tartani kellett. Politikai-diplomáciai és katonai analfabéták.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.14. 15:15:11

@Herr SturmLiberator: @Omár: Azt írtam, hogy "egy jól szervezett hadsereg" kihasználhatja a centrális pozíciót, ami egy taktikai előny. Ha ehhez az a taktikai hátrány párosul, hogy a hadsereg egy sor kávéházi pincérből, prágai filoszból meg néhány lakkozott körmű tisztből áll, akkor ez nyilván nem megy.

De én csak a centrális pozícióról, mint taktikai előnyről beszéltem. :P
süti beállítások módosítása