HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • Tata86: @Tesz vesz XVI.: "hont andrás zsíros pozicióit nem sajnálod?" Milyen zsíros pozícióit? :D Btw: s... (2024.03.28. 14:12) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nincs ilyen dichotómia, egyébként sem a hr dönt arról, hogy kit alkalmaz egy cég. Amiről mi beszéltünk: fontos-e hogy val... (2024.03.28. 17:12) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A cég kénytelen alkalmazkodni, mert jön pl. a bojkott. Szóval bizony érdekli a céget mi az alkalmazott politikai álláspontja. Az ideális... (2024.03.28. 15:54) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kérdezz meg egy HR-est, ki a jobb munkaerő: - beilleszkedni képtelen jó szakember, vagy - közös munkára alkalmas nem olyan jó szakember? (2024.03.28. 15:51) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogynem. Folyamatosan ezt csinálják. Annyiban igazad van, hogy a woke őrülettel valóban ugyanez a mentalitás jött be az... (2024.03.28. 15:38) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2013.05.31. 00:08 TaTa86.

Tormay és a Kulturkampf

tormay_cecile_italiaban_l2_1369949937.jpg_350x266

Friss hír: Tormay Cécile nevét venné fel egy névtelen tér a II. kerületben. Ez pedig egy remek alkalom arra, hogy újból fellángoljon az antifasiszta virtus, a nemes Kulturkampf és összezúzzák az újjáéledő ordas eszmék hitvány seregeit. Hiába, cirkusz kell a népnek, mert ameddig meg nem nyitják a Nemzeti Pékségeket kenyér úgy sem lesz!

 

 Politika vs Művészet

Sokszor lejátszott meccs, de mindig újra előjön... Hogyan álljon az európéer véleményformáló a művészember botladozásaihoz?
A progresszív narratíva szerint a kérdés roppant egyszerű: amennyiben baloldali volt az illető, minden szélsőséges elhajlás megbocsájtható, amennyiben jobboldali már az illető nevének kiejtése is a holokauszt relativizálásának bűne! Magyarán Tormaynak annyi esélye van, mint egy megerőszakolt nőnek Iránban.
Aki szerint ez a szemlélet néminemű sovinizmust tartalmaz, az bevállalva a kriptofasiszta jelzőt liberális álláspontra helyezkedhet: A művészt művészi értéke szerint ítéljük meg, politikai véleményétől, tévedéseitől függetlenül. Amennyiben Tormay írónői szerepében nagyot alkotott, büszkék vagyunk rá, hogy műveivel gyarapította a magyar nemzet, Európa és a Nyugat szellemi kincseit.
Azt már félve merem csak leírni egy 1000 éve katolikus (többségű) országban, hogy létezik konzervatív szemlélet is, miszerint a művészre ugyanúgy vonatkoznak az erkölcsi szabályok, és ha ezeket az illető tudatosan, megátalkodottan áthágta, akkor semmi keresnivalója a nemzet panteonjában.

Leszek libsi

Kompromisszumos megoldásként a liberális álláspontra helyezkedem, nem kell a fölösleges feszkó, van elég bajunk. A művész, pont attól művész, hogy csodabogár, szélsőséges valamilyen értelemben. Ez sok esetben megnyilvánul a politikai véleményében is. Úgy gondolom itt a tolerancia az, ami a leghatékonyabban alkalmazható, és ami a sovinizmust leginkább semlegesítheti.
Nekem spec hányingerem van attól, ahogy Ady smúzolt a román nacionalistákkal, akkor most tiltsuk be, mert magyarellenes? József "döntsd a tőkét, ne siránkozz" Attilával mi legyen? Márait, Bibót egyes, manapság durván antiszemitának számító cikkei miatt hova tegyük?

Szóval nem kell a cenzúra. Legyen. De ha már ebben megállapodtunk, akkor tartsuk is magunkat ehhez! Nyírő nyilas volt? Szívás, tanárnéni elmondja majd az osztálynak, hogy "Náczulni rossz, értem?", aztán mehet az elemzés! Szabó Dezső fajvédő és antiszemita... ja, és lehet, hogy borzasztó pálinkát főzött. Ki tudja? Befolyásolja-e ez az ő irodalmi értékét? Nem. Akkor a NATban a helye! A Bujdosó könyv olyan szinten zsidóellenes, hogy én pirultam, miközben olvastam? Hogy ez a könyv nekem személy szerint egyáltalán nem tetszik? Amennyiben a többi kiváló, akkor bizony el kell fogadni, hogy az írónő sem volt tökéletes!


Kulturkampf

A balos projekció egyik legjobb példája a jobboldali Kulturkampftől való permanens rettegés. Mert ugye a "jobboldali kormány" indexre akar tenni baloldali költőket, mint József Attila(, nem akar), és a Horthy-éra zugíróit akarja piedesztára emelni! Na akkor álljunk meg egy pillanatra! Ha mást nem, javaslom legalább a Wikipédia oldalt olvassa el mindenki Tormay Cécile-ről! Az a helyzet, hogy a hölgy nem a 20as évek Bácsfi Diánája volt! Magyarország legnagyobb formátumú női politikusa, az irodalmi élet meghatározó tagja, nem csak hazánkban, de az egész Nyugaton. Ő szerkesztette a Napkelet c. folyóiratot, amelyben olyan senkik vetették egymás hátára szedett-vetett mondataikat, mint Szerb Antal vagy Németh László. Hogy a mai(, és tegnapi) középiskolások erről nem is hallottak, csak a Nyugatról? Nem, ez nem Kulturkampf! A Horthy-éra irodalomtörténetének a felét nyugodtan ki lehet törölni!

Hol vannak a zsidók liberálisok?

Hát itt. Meg itt. Jaj, ezek már megint mind zsidók. Na, nézzünk egy sima liberális kiállást a Kulturkampf ellen, a művészet szabadságáért! Én nem találtam. Mert ha én írom meg ezt a posztot, akkor én vagyok a gonoszantiszemita. De én nem akarom megírni ez a posztot, éppen ezért. Azt akarom, hogy más megírja helyettem! De nem találtam ilyen írást, sem a NOL-on, sem a HVG-n egyelőre... Akkor most hadd kérdezzem meg, ugyan milyen jogon tiltakoznának a ballibek akár az ellen, hogy Károlyi helyére Prónay kerüljön? Hogy a változatosság kedvéért most a Nyugatot radíroznák ki a magyar történelemből?

Hol a jobbközép?

Tarlós megint visszavonul. A többiek néma kussban. Kényes téma ne bolygassuk. Itt volt csak a módszerváltást követően 23 éve a jobbközépnek, hogy a két világháború közti korszak kincseit kiszedjék a romok alól, és megismertessék a nagyközönséggel. De legalább a saját oldalukkal. Ez nem történt meg. Szégyen és gyalázat, de ezt a munkát egyedül a radikális jobboldal végzi, akik persze nem adhatnak mást, mint ami a lényegük. Tormay Cécile sztár lett, sajnos a szó pejoratív értelmében is. Pontosan azt a könyvét ismeri mindenki, amelyik ténylegesen antiszemita, és szerintem irodalmilag is elévezhetetlen. (De ez szubjektív.) Mea culpa én sem olvastam például A régi ház vagy a Az ősi küldött című munkáit.

Kedves "jobbközép értelmiség"!

Ideje lenne, ha összeszednétek a tökeiteket, és végre nekilátnátok a valódi munkátoknak! Őszintén, mentesen a sovinizmustól. Határozottan, de a megfelelő érzékenységgel! Ezt senki más nem fogja helyettetek megcsinálni! Ne tessék folyton rettegni a baloldaltól, az antiszemita, nacionalista bélyegtől! Az a helyzet, hogy az "ellen" nem ostoba, átlát a sunyiságotokon. Lehet alakoskodni, játszani a kint is vagyok, bent is vagyok mókát, de nem érdemes. Ne idomuljatok, hanem idomítsátok ti a magyar közéletet! Mert ugyanígy megérzik azt is, ha valaki egyenesen, jó szándékkal, hazafiként végzi a munkáját!

Úgyhogy hajrá! Tormaynak, Wassnak, Szabó Dezsőnek, Nyírőnek ott a helye nemcsak a közterületeken, hanem a könyvespolcokon, és a szellemi életben is! Lehetőleg úgy, hogy a szomszédaik Ady, Márai, Szerb stb legyenek és ne Marschalkó Lajos meg Földi Pál!

 

18 komment · 1 trackback

Címkék: zsidó liberális tormay cécile kulturkampf társadalmi bűn


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr975336770

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tormay és a kulturkampf 2013.05.31. 11:13:02

Kedves „jobbközép értelmiség”! Ideje lenne, ha összeszednétek a tökeiteket, és végre nekilátnátok a valódi munkátoknak!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.06.01. 18:58:53

Több dolog is eszembe jutott a posztról

1, Én alapvetően patrióta szemszögből közelítek meg minden városon belüli változtatást, így az utcanév adást/váltást is. Ezért szerintem egy ilyen döntést nem lehet meghozni a helyiek támogatása nélkül.

2. Kurva vicces ahogy Tarlós vak elefántként trappol a kultúra porcelán boltjában. Igazán találhatna már magának egy normális alpolgármestert, aki képben van ezekben a kérdésekben.

3. "Hogyan álljon az európéer véleményformáló a művészember botladozásaihoz?"

Nálam a határ a gyilkosságnál van, a szexuális elhajlások, piti csalások még megbocsájthatóak.
Persze itt nem csak az emberölésről van szó, hanem az erre való buzdításról, és a gyilkosok kiszolgálásáról.
Ez alapján Nyirő nálam elvágta magát.

4. A legnagyobb gond az, hogy kommancs és az utánuk következő libsi értelmiség a jobb oldali kultúra létjogosultságát is tagadja. Márpedig így nehéz egyességre jutni.

5. Tormayt nem olvastam (de tervbe van véve), úgyhogy róla nem mondanék semmit.
Egy-két kiragadott részlet láttam a Bujdosó könyvből, az alapján antiszemitának tűnt.
Wass Alberttől olvastam több könyvet. Érzelmileg hatottak rám a művei, szerintem intellektuálisan és művészileg nem túl értékesnek. (könyvei alapján nekem nem tűnt antiszemitának)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.01. 21:45:22

@serial sinner: 1) Az a gond, hogy a helyiek legtöbbször igen passzívak. Ha átneveznék az utcámat Adolf Eichmann-nak egyedül amiatt lenne morci, mert akkor most meg kell tanulni az újat, és új okmányokat kell csinálni.
Az ideális persze az lenne, ha az öntudatos polgárok öntudatosan viszonyulnának a közterülethez is, amiben élnek...

2) Nem tudom, hogy ez mennyire Tarlós hatásköre... Minden esetre ha Tormay a 2. kerben lakott, simán kaphat ott egy utcát.

3) Hát-hát... Nyírő feladta nekem a leckét. Az Isten igájában szerintem jó könyv, és abszolút semmi szélsőséges nincs benne. Anyukám olvasta az Úz Bencét, hasonlóan nyilatkozott. Politikai pályája viszont egyértelműen vállalhatatlan. Éppen ezért az is érthetetlen, hogy politikusok adták hozzá a nevét.

Egyébként szerintem számos balos művész volt, aki valamelyik proletárdiktatúrát éltette... Vajon emiatt akkor tényleg száműzni kell az emléküket is?

4) Ez így van. Nem engednek a Kulturkampfból, de én éppen ezért nem is nagyon említettem a posztba semmilyen egységet. A kizárólagosságot hirdető sovinizmussal nem nagyon lehet tárgyalni.

5) Hát én találkoztam néhány trollal, akik szerint nem is antiszemita, mert nem. Szerintem az, nagyon durván. (Mármint a Bujdosó könyv, aztán Tormay lehet, hogy csak nő, és kicsit túltolta a szereket, egyébként jó arc volt. Tesz-vesz is most szúrt le, amiért úgy látszik hibásan a szerzőre kivetítettem a művét.)
Az A régi házért jelölték Nobel-dírja, úgyhogy azt mindenképpen el akarom olvasni.

Egyébként ezeknek a balhék már csak ezért is jók. Tágítja az ember látókörét, művelődésre ösztönöznek! :D

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.06.03. 09:27:41

@TaTa86.: "Az a gond, hogy a helyiek legtöbbször igen passzívak. Ha átneveznék az utcámat Adolf Eichmann-nak egyedül amiatt lenne morci, mert akkor most meg kell tanulni az újat, és új okmányokat kell csinálni.'

Ez abszolút így van, de valszeg ezen nem segít, ha ezt megváltoztathatatlan adottságnak tekintjük, és a döntéseknél automatikusan megkerüljük az embereket.

"Egyébként szerintem számos balos művész volt, aki valamelyik proletárdiktatúrát éltette... Vajon emiatt akkor tényleg száműzni kell az emléküket is?"

Amit én írtam az inkább egy elméleti megközelítés volt. A gyakorlatban sok minden árnyalhatja egy művész megítélését. Mi van, ha egy írónak az egyik műve erkölcstelen, de a többi nem az? Mi van egy művész erkölcstelen, de az alkotásai nem azok, vagy csak nagyon áttételesen azok?,...

Sok balos éltette a prolidiktatúrát, de legtöbbjük utána visszakozott.

Én nem azt mondom száműzzük azok emlékét, akik nem felelnek meg a minimális erkölcsi elvárásoknak, hanem azt, hogy ezeknek nincs helyük a NAT-ban, vagy mondjuk utcanévtáblákon. Ettől még ott lehetnek bárkinek a könyvespolcán, csak állambácsi nem fogja támogatni a terjesztésüket.

"Egyébként ezeknek a balhék már csak ezért is jók. Tágítja az ember látókörét, művelődésre ösztönöznek! :D"

Bárcsak annyi időm lenne, hogy minden botrány szerzőtől olvassak legalább 2 könyvet. :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.06.17. 17:54:32

Wasstól elég sokat olvastam, ő sajnos tényleg a giccses és a katasztrofálisan hitvány (különböző szempontok alapján a Hagyatéktól a Patkányok honfoglalásáig) között ingadozik.

Tormayt illetően a mandin már leírtam, hogy "a valóságos és megvitatni való kérdés nem az, hogy az-e [ti. antiszemita-e], hanem hogy lehet-e róla közterületet elnevezni ezzel együtt."

Noha persze ezzel együtt is a 40 éves agymosás pártjára kerültem, hiszen már a kérdést feltenni is kommerség a házigazda szerint :-)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.17. 19:45:01

@Counter: Wasstól érdemes mondjuk a Farkasverem c. könyvet olvasni. Egyébként tényleg némileg sablonos, viszont könnyen olvasható, és örök értékeket ír le. Tehát általános iskola végére simán fel lehetne adni kötelező olvasmányként.

"Noha persze ezzel együtt is a 40 éves agymosás pártjára kerültem, hiszen már a kérdést feltenni is kommerség a házigazda szerint :-) "

Nézd, ha nem lett volna sem Horthy-éra, sem kommunizmus, Tormaynak valószínűleg akkor is lennének utcái. Nem egy hatalmas sugárút, de mégis... Az, hogy ez nem így van egyértelműen a kommunista hatalom műve.

"a valóságos és megvitatni való kérdés nem az, hogy az-e [ti. antiszemita-e], hanem hogy lehet-e róla közterületet elnevezni ezzel együtt."
Őőőő, igazából ezért a kérdésért és miért is komcsiználak le? ^^
Kissé szalmabábu-érvelést érzek. :)

Szóval tényleg érdemes lenne megvizsgálni. Ha a Fideszben minimális szintű profizmus lenne, és nem csak kusza szívességhálózat szociofeudális katyvasza, akkor ezt egy külön stáb elvégezte volna.

Nekem kedvem lenne, hogy utánanézzek, de időm nem. Jó lenne tudni, pl az antiszemitizmusa gyakorlatilag miben is merült ki. Mert ugye az világos, hogy a lapjában zsidók is publikáltak, tehát a Bujdosó könyv sokkos hangulata után nem volt egy elborult zsidógyűlölő. Jó lenne kicsit feldolgozni a fasizmust, és hogy ez mit jelentett magyar szemszögből. (Ahogy én látom, a fasiszta Olaszország nem volt különösebben "fasisztább" mint a korban a nyugati átlag... csak ugye Vea victis!) Szükséges lenne a MANSZ tevékenységének megvizsgálása. Gondolom ez sem csak zsidógyűlöletben merült ki.
És végül a Napkeletben végzett munkáját sem árt végigvenni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.06.17. 20:31:43

@TaTa86.: Azt írtad, hogy a 40 éves kommer agymosás pártján állok.

Én annak a pártján állok, hogy ezt a kérdést kell feltenni és erről kell tárgyalni. Ezt le is írtam, mielőtt besoroltál volna, tehát nyilván ez alapján tartozok nálad oda.

(Menekülő lehetőség: el sem olvastad az álláspontomat. Előfordul...)

Az egy jó kérdés, hogy hogyan is volt ő antiszemita a gyakorlatban. Ehhez valóban végig kéne olvasni a Napkeletet meg a MANSZ gyűléseit, kommünikéit, már ha megvannak, a sajtót, netán magánlevelezéseket, naplókat is.
Az is egy jó kérdés, hogy Mann-epigonként és romantikus ősmagor tört. reg. töredék szerzőjeként jár-e az utca, és ha ezért járna is, súlyosabb-e a makula az életművön. Hisz' ez önmagában még nem teszi megkérdőjelezhetetlenné a rangját, ahogy Nyirő irodalmi értékeit is felül tudja írni a rongysága.

Na most ez az, amire nekem energiám nincs. A rendelkezésre álló adatokból (Bujdosó könyv, kimondottan jó kormánykapcsolatok, ismert állásfoglalások) aránylag alappal lehet azt feltételezni, hogy utálta "a" zsidókat, de elég kulturált volt ahhoz, hogy ne úgy utálja őket, mint egy nyilaspatkány.

A vicc jut eszembe, miszerint Hruscsov felháborodottan kikéri magának, hogy a Szovjetunióban antiszemitizmus lenne Odavágja Kennedynek, hogy a Moszkvai Filharmonikusokban 17 zsidó és 32 félzsidó muzsikál, és egyből megkérdezi, hogy na és a New York-i Filharmonikusokban ugyan mennyi.
Erre Kennedy csak annyit felel, hogy nem tudja.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.17. 21:05:30

@Counter: "aránylag alappal lehet azt feltételezni, hogy utálta "a" zsidókat"
Ahhoz képest azért a lapjába jócskán írogattak zsidók...

(Mellesleg a háború előtti nyilasok nem voltak csőcselék, számos nagy koponya is tagja volt a mozgalomnak. )

"Na most ez az, amire nekem energiám nincs."
Nos ez a kulcs, abban egyetértünk, hogy a Bujdosó könyv miatt nem jár neki semmi.

De nálam a Péczely-díj, a Napkelet és az 1918-19es tevékenysége a MANSZ-szal megér egy utcát.

(Továbbá azt látom, hogy ahogyan a radik pusztán a Bujdosó zsidógyűlölete miatt sztárolják, az ellenoldal egyrészt ezért utálja, másrészt nemzeti-keresztény elkötelezettsége miatt. A radikkal elnézőbb vagyok, mert ők nem a komcsi kontinuitást jelenítik meg, ahogyan a maszop és co igen. Itt persze nem feltétlenül fair, hogy téged betollak ebbe a társaságba, már csak azért is, mert írtad, hogy te irodalmi munkássága miatt ítélnéd meg.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.06.17. 21:26:08

@TaTa86.: Azzal nem értek egyet, hogy a radik ne volnának kontinuusak a kommerekkel. Azok. Eltanulták a kommer szerveződést, a kommer gondolati, érvelési technikákat.

Bizonyosan vannak, akiknek elég a keresztény-nemzeti elkötelezettség, de azért ehhez tegyük hozzá, hogy ehhez odaszervült a durva antiszemitizmusa, sőt, kb. azzal exponálta magát politikailag.

'18-19-ben mit tett ténylegesen a MANSZ-szal? Azért az ápolónősködés meg újságkiadás nem korszakos jelentőségű dolog, ennyi erővel Bangha Béla nevét az ELTE kellene hogy viselje.

Abban megegyeztünk, hogy antiszemita volt; tőle kellene megkérdezni, hogyan oldotta fel a neki publikáló zsidók zsidóságával mindezt. Elég zavaros szellemi állapotok voltak a háborúk közötti magyar közéletben, beleérthetjük ebbe a nyilasokat, a miszticista turanizmust és a turáni titkos társaságokat, vagy éppen a zsidóközlő antiszemitákat és a kalandos pályaívű politikai kalandor-mártír-gyilkosokat is.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.17. 21:36:28

@Counter: Mondjuk igen, ebben igazad van, ezért is voltam dühös a posztban is, hogy a zöldkomcsik tormayiznak. Viszont a véleménymonopólium maradékát a maszopék próbálnák még őrizgetni. (Ez nem jelenti azt, hogy a Dzsobbik ne nyomná százszor keményebben és primitívebben.)

" tőle kellene megkérdezni, hogyan oldotta fel a neki publikáló zsidók zsidóságával mindezt."

Nem olyan nehéz. Ez az antiszemitizmus = minden zsidót gyűlöl soha sem létezett sehol, még az SS-ben sem. Legfeljebb a zsidót mint közösséget és a közösségben uralkodó miliőt tartotta veszedelmesnek a nemzetre nézve, vagy szimplán erkölcstelennek.

Ettől még a minőséget szerethette. Teleki Pál is intézett személyesen kibúvókat zsidóknak a NC alól, amit pont ő hozott...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.06.17. 22:34:24

@TaTa86.: Leszarom a szocialistákat.

Szerintem csak arról van szó, hogy Tormay és sokan másik is csökkent értelműek voltak ahhoz, hogy felismerjék a faji alapú zsidógyűlölet kifutását. Nem ismerték az országot, elhitték, hogy csupa grófok és zsidók vannak.

(Na persze, akkor kinek gyűlölködött a derék Cécile?)

Akkor eszerint itt kezdődött meg Mo. balkanizálása. Ideje egy-két újabb Teleki-szobornak, sokat köszönhet neki a mostani garnitúra, például hogy egyáltalán a hatalom közelébe kerülhet ilyen emberi hitványsággal...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.06.17. 22:44:37

@Counter: Teleki, mint Magyarország balkanizálósásának szimbóluma... :o)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.07.10. 10:35:41

"A Bujdosó könyv olyan szinten zsidóellenes, hogy én pirultam, miközben olvastam? "

Igen pirulós arcod lehet. Mi olyan van abban a zsidók szerepéről, ami nem állja meg a helyét?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.11.25. 20:30:30

" Bujdosó könyv olyan szinten zsidóellenes, hogy én pirultam, miközben olvastam"

miért ? előjöttek a zsidó génjeid? a zsidó ősök és eldeformálták az agyad hirtelen?

mert nincs benne zsidóellenesség

kkbk.blog.hu/2013/06/24/a_tormay_cecile_utca_es_koz

kkbk.blog.hu/2013/10/21/martonyi_es_a_nemzet

Tata86 2014.12.28. 15:16:13

@tesz-vesz: Ezt most hogy találtad meg ír véletlenszerűen? :D

"miért ? előjöttek a zsidó génjeid? a zsidó ősök és eldeformálták az agyad hirtelen?"

Meglehet, ilyenek ezek a zsidó gének!

Egyébként kicsit meglep, hogy így tagadjátok Tormay és különösen a Bujdosó könyv antiszemitizmusát, én ezt olyan pontnak tekintettem, amit minden további nélkül leírhatok, mert ebből biztos nem lesz vita.

És végülis igazam is lett. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.04.16. 17:19:55

@Tata86: miről beszélsz?
én ovlastam a könyvet.
nem találtam benne antiszemitizmust, és hogy érveljek akkor mellette? érveltem ellene a fenti linkeken viszont!

"Egyébként kicsit meglep, hogy így tagadjátok Tormay és különösen a Bujdosó könyv antiszemitizmusát"

ez ilyen népszabaságos "intelligencia". ez már a 21. század jó reggelt. milyen antiszsemitizmus, sorolj az idézeteket, vagy hallgass örökre.
egyébként olvastad a könyvet?

bocs, de amúgy eszembejutottál:
www.szakrendelo16.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=346&Itemid=333
itthon is be van vezetve az amerikai eü ellátás gadzasága, már csak a fizukat kéne hozzáigazítani, igaz az nem jobbos gazasági szemlélet...

Tata86 2015.04.17. 12:12:24

@tesz-vesz: Tényleg nem látom sportértékét a Bujdosó antiszemitizmusáról való vitának. Ez kb olyan, mint Bauer Tamás magyarellenességét bizonygatni. Ha nem értünk egyet, hát nem.

Btw: Igen olvastam, a Régi házat is. Az a véleményem, hogy Tormay könyökölő kurzusíró.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.04.18. 16:50:33

@Tata86: na most nagyon őszinte leszek veled b+.

nagyon meg kell őriznem a hidedvéremet, ha ilyet olvasok azokután, hogy KONKRÉTAN kértem vmit:

"tényleg nem látom sportértékét a Bujdosó antiszemitizmusáról való vitának"

nagyon kell koncetrálnom, mert ilyen kibeb*szott ostobaságot RITKÁN LEHET OLVASNI!

SOROLD FEL TE IDIÓTA A KONKRÉT ÁLLÍTÁSOKAT, AMIK AZT MUTATJÁK HOGY MIÉRT ANTISZEMITA - SZERINTED - az írása.

mert aki leírja a zsidó szót egy név elé, még nem lesz antiszemite te idióta.

a fenti linkeken a blogomon már olvashattál, ha tudnál olvasni, idézetet Tormaytól, hogy van zsidó barátja, és annak vélaményét a helyzetről, stb.

kib*szott troll

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2015.04.19. 06:23:31

@Tata86: ahogy az se lesz rasszista alapból, aki leírja, hogy a los angelesi galerik tagjai mnd nlgerek voltak.
süti beállítások módosítása