HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euró (1) euro (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) ner (16) NER (50) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2013.07.25. 13:18 TaTa86.

Szubjektív és objektív tragédia

Véget ért 2008-2009ben elkövetett mészárlássorozatnak a tárgyalása. Ennek tiszteletére TGM rittyentett is egy átlátszóan magyarellenes mély humanizmustól és ostorozó hazaszeretettől átitatott írást a magyar társadalom reakciójáról.


Nézzük a tényeket: ami történt szörnyű, és tragédia. Ártatlan embereket mészároltak le hidegvérrel, köztük gyerekeket. Tény, hogy a gyilkosságot rasszizmus motiválta, és hogy a cigánygyűlölet, amely a gyilkosokkal elhitette, hogy a tettük hőstett, ténylegesen nagyon erős. (Az okok nem ide tartoznak, és ízléstelen is lenne belemenni.) Az is tény, hogy a magyar közvéleményt nem kifejezetten rázta meg a tragédia. Őszinte leszek: engem sem.

Hogy miért? Egyszerű: A többség, pont a támadás rasszista jellege miatt nem érezte magát érintettnek, illetve jobban fél az "antirasszizmus" nagyon is kézzelfogható veszélyeitől, mint a hasonló gyilkosságoktól.

Hogy emiatt megérdemli-e a magyar társadalom TGM lesújtó kritikáját?

Azt kell mondanom, hogy nem. Nem a magyar ilyen, hanem az ember, legyen akármilyen nemzet sarja: szubjektíven, érzelmileg csak azt fogja felizgatni, amibe bele tudja magát élni, ami az övé. (Egy szentnek persze minden bűn ugyanúgy fáj, de hol vagyunk mi ettől?) Amit itt tenni lehetett, objektíven elítélni, amit történt, kifejezni a szolidaritást, és tisztességesen felgöngyölíteni az ügyet. Úgy érzem, ez megtörtént. (Kiv titkosszolgálati szál, amit valószínűleg nem is fogunk sose tisztán látni, de ennek nem sok köze van a cigányokhoz.)

Jegyzem meg: hasonló a helyzet a libsik portálja körül is: nemhogy nem látszanak megrendülni az újabb és újabb elképesztő kegyetlenséggel végrehajtott cigány gyilkosságok miatt, de leginkább a másra mutogatás és a bagatellizálás figyelhető meg. De a kettős mérce elkerülése érdekében ide is: ami történik érthető. A zsidó liberális értelmiség jobban fél a fokozódó cigánygyűlölettől, mint a "mezei" köztörvényes bűncselekményektől.
Amit viszont hiányolok a tragédia objektív elismerésére. Nem, nem "diszkóbaleset", nem "uborkalopás", nem "gyermekcsíny", nem "megélhetési bűnözés", hanem félnomád hordák állandó terrorja.

Summa summarum: Az áldozatok nyugodjanak békében, nagyon remélem TGM 20 év múlva is a '08-'09-es eseményeket fogja elemezgetni, mert több ilyen nem lesz. És őszinte részvétem a gyászoló családoknak.

23 komment

Címkék: tgm felelősség tragédia cigánygyilkosságok


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr535425846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.07.26. 08:36:03

TGM világa a nyugat-európai entellektüell értelmiségé. Ott nem szokás cigányozni, zsidózni, arabozni, négerezni. Abszolút lgitim, semmi magyarellenes nincs benne.
Nem a Te, nem is az én véleményem, mert mi bizony tapasztalatilag rassziszták vagyunk, lettünk. Ez nem jó, én is érzem, de emberből vagyok.
De ezt egy nyugati, pl. német értelmiségi nem érti. TGM ehhez a világho tartozik, szemléletidegen Magyarországon, ezért sok minden idegesíti és frusztrálja. De nem magyarellenes, legalábbis nekem nem az.
Szerintem magadnak is jót tennél, ha hanygagolnád mindenhol a zsidókeresést. Kicsit olyannak tűnik ez, mintha a magyar foci jelenlegi állapotában azzal foglalkoznánk, hogy nem szellőzik jól a fiúk trikója.
Apropó foci. Hosszú idő után megrendeltem a magyar csomagot a kábelszolgáltatómnál.(Szlovákiai vagyok) Megakartam nézni a Győr vergődését a Maccabi Tel-Aviv ellen. Hagyjuk mi volt a pályán, mert szerintem a legdurvább a műsorvezetők pozitívum keresése volt. ez az új magyar valóság? a szart próbáljuk kevésbé szarnak eladni? a Slovan is kikapott Bulgáriában , de a kommentátor nem finomkodott, hanem egyensesn élcelődött a látottakon.
Ahelyett hogy az egész magyar futball létjogosultságát kérdőjelezték meg, idióta finomkodás ment.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.26. 10:09:53

@jardajagr: Már miért ne lenne magyarellenes? Annyira jellemző, hogy egy bűncselekményből kell ítélni... Hiába kellett ez, mint egy falat kenyér. Talán a cigányokról írt valaha ilyesmit a számtalan bűncselekmény után?
Egyébként a cikket végigelemzhetném, nagyon durva ferdítések vannak benne.

"TGM világa a nyugat-európai entellektüell értelmiségé."
Tudtommal egy valóság van. Jó lenne ha ez lenne TGM világa.
Meg lehet magyarázni, de valójában TGM egyszerűen csak elfogult. Gyűlöli az aktív, fehér, keresztény férfiakat. Ennyi van. Persze ennek a sovinizmusnak most keletje van, ahogy volt anno az antiszemitizmusnak is. Nem, nem annak, hogy néha le merem írni, hogy zsidó, hanem a virtigli faji alapú antiszemitizmusnak, amely a zsidóság kiiktatását követeli a szellemi, gazdasági életből. És akkor a nácikról még nem is szóltam. Akkor most mi van? A sovinizmus marad sovinizmus.

A zsidókról, zsidó mentalitásról meg akkor írok, ha van relevanciája. Most szerintem volt. Egyébként Felvidéken nem tudom mitől lettél te ekkora zsidószakértő? Vagy zsidó vagy, és akkor beláthatod az elfogultságodat(, de ennek kevesebb esélye van), vagy pedig bűntudattal agyonmanipulált magyar, aki túlságosan is meg akar felelni az elvárásoknak(, ez arrafelé egészen általános).

A Győr-Maccabi-nak csak a hazai meccsét láttam. Én pont azt vettem észre, hogy a kommentátor keményebb a szokottnál. Valószínűleg nem ugyanahhoz a szinthez vagyunk szokva.
Nemzeti válogatottnál ennél sokkal durvább, de olyan szinten, hogy az embernek káromkodni lenne kedve.

Btw: A kérdésről egyébként mit gondolsz? Mármint hogy mit lehet ilyenkor tenni, mit lehet elvárni remálisan?

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.07.26. 13:24:21

@TaTa86.: Igen, ami a focit illeti, a szépítés sokkal erősebb válogatott szinten. Igen, hánytató bazsevállás, ami állami tévééknél megy még sportméusorban is elképesztő. őszintén azt reméltem, hogy a Maccabi 8-9-t berámol ezeknek a bohócoknak, mert akkr talán valaik felébred, hogy tenni kell valamit. (a foci kellemesebb, mint a politika)

Bocs, de mosolygok a "bűntudattal agyonmanipulált magyar"-on. 40 felé ballagok, de nem tudom mitől lenne bűntudatom? a 19-20. század magyar hülyeségei távoli dolgok. Egyiket sem én csináltam, háborút sem robbantottam ki. A magyar sulik töritanárai álatlában magyar odalról néik a múltat nálunk is. én mondjuk Pozsonyban végeztem töriszakon, de egyszer sem kellett vizsgáznom erősen nemzeti témából, a vizsgadolgozatomat kontroverznek ítélhették volna csehszlovák szempontból, de nem tették.
Zsidószakértő nem vagyok, de Te sem. épp most lopják szét az országod, züllés sok tekintetben, szerinted ez érdekes, releváns?
Marha sablon, de leírom. Ahány ember, annyi valóság. TGM intenzitása, György Péter okoskodása röhejes, de nem veszélyes.

A részvétlenség okait elemző gondolataiddal egyetértek. A romákkal pedig vmit ccsinálni kell, mert baj lesz. Nem terrorral, de nevelni kell őket vhogy, mert őrületes probéa lesz.
pl. én nyugat-szlovákiában, vagyis szerencsés vidéken élek, relatíve tömbmagyar vidék, sok magyar sulival, közel pozsony, Ausztria, Győr, Pest, Prága. De a keleti magyarok sulijait már csak a roma kisebbség látogatja. Cigány az egész alapsuli, mert a magyar ember beadja szlovákba. Nem azért, mert hitehagyott, hanem mert nem akarja a cigány mellett a sajátját. Az EU meg önti a pénzt a lehetetlen projektokba, hogy ne menjen a roma arrafelé. Tehát adott egy bombán felszerelt magyar suli, egy halom büdös cigánygyerekkel egy fokkal a csimpánzok felett. Akiben van tehetség a köryzet megöli 10-11 éves korára.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.26. 14:23:53

@jardajagr: A politikában azért csak vannak választások 4évenként, fociban nincs ilyen. Látszik is, hogy a kontraszelekció még durvább. Ráadásul politikusnak mindenki mehet, "sportszakértő" viszont csak az lehet, akiknek a zárt kör sportszakértő-papírost adott.
Nekem Róth a személyes kedvencem, akinek a vb-bronzérmes U20asokat adták(, addigra ugye már U21). A fasziról messziről látszik, hogy depressziós alkoholista, abszolút alkalmatlan a feladatra, ehhez mérten be is hozta a csapatot a selejtezők utolsó előtti helyére. Következmény? Ugyan...

"Bocs, de mosolygok a "bűntudattal agyonmanipulált magyar"-on."
Nem kéne, nagyon is létező dolog. Mind itthon, mind otthon. És az egy dolog, hogy a nagyon durva hazugságok leperegnek az emberről, de lassú víz partot most. Elég lehangoló pl felvidéki magyar politikusokat, újságírókat olvasni: sajnos mindegyiken látszik, hogy kompenzál, a benesi bűnös nemzet koncepcióból indítja az érvelését...
De a felvidéki helyzetbe majd jobban beleásom magam.

"Zsidószakértő nem vagyok, de Te sem."
Tényleg nem, de attól még a véleményemet leírhatom, nem? Te viszont nem tudom honnan meríted ezt a dogmatikus felsőbbrendűséget, amellyel lesöpröd az egész kérdést az asztalról. Egyébként anyukám váradi, ő is törit végzett, 25 éve pontosan így állt a zsidókérdéshez mint te, aztán Csonka-Magyarországon szép lassan megismerte a zsidókat. :) Kisebbségi alapállásból elhiszem, hogy rögtön abból indulsz ki, hogy aki egy kisebbséget kritizál, az soviniszta és álkérdéseket feszeget, hogy a saját hülyeségeiről elterelje a témát. (Annál is inkább mert a jobbik & co nos, nem a legfényesebb csillagok a Kárpátok egén.)

Éppen ezért én is lehetnék sokkal türelmesebb, gyakran elfelejtem hogy mások a kiindulópontok. Azért ezt jó lenne ha te is figyelembe vennéd.
Egyébként örülök, hogy nem értünk egyet, az ilyenekből lehet tanulni.

" épp most lopják szét az országod, züllés sok tekintetben, szerinted ez érdekes, releváns?"
Szerintem írtam erről is eleget és még fogok is. A zsidókérdést is azért feszegetem, mert nem látom a kitörési lehetőséget a liberálisok segítsége nélkül, márpedig a hazai liberalizmust túszul ejtette a zsidóság. Megvannak az előnyei és a hátrányai is annak, ha valaki a mérleg nyelvévé válik. :)
Ha jól tudom Felvidéket is a jobboldali-liberális koalíció rázta kicsit helyre Meciárék után...

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.07.28. 11:20:45

@jardajagr: "Bocs, de mosolygok a "bűntudattal agyonmanipulált magyar"-on. a 19-20. század magyar hülyeségei távoli dolgok. Egyiket sem én csináltam, háborút sem robbantottam ki."
Jogos, én is így érzek, de ne mond, hogy te még nem olvastál olyanokat, hogy a csúnya elnyomó magyarok tehetnek cigányok sanyarú sorsáról, vagy a mi közönyösen néztük, ahogy a zsidókat kiirtják,...

"épp most lopják szét az országod, züllés sok tekintetben, szerinted ez érdekes, releváns?"
Abból szempontból mindenképpen az, hogy pont a zsidó-keresztény ellentét miatt nem tud összefogni a középosztály, és többek közt ezért nincs alternatívája OV-nek.

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.07.28. 11:41:34

@TaTa86.: Elolvastam én is TGM cikkét, de engem nem borított ki annyira. Egyszerűen az baj vele, hogy egy túl gondolja dolgot. Az emberek nem azért közömbösek, mert cigányok az áldozatok, hanem azért mert a halál teljesen hétköznapivá és természetessé vált. Ma már a hírek fele balesetekről, katasztrófákról, járványokról, brutális gyilkosságokról szól.... Pszichológiai önvédelemből eltávolítjuk magunktól ezeket az eseményeket, mert a ha nem így lenne, akkor mindennap gyászolnunk kéne vkit. A többség egy közúti baleset áldozatai iránt sem érezne sokkal többet.
A liberálisok számára csak az indíték miatt jelent vmit az ügy. A többség csak annyiban különbözik tőlük, hogy a rasszizmust nem tartja 100-szoros súlyosbító körülménynek.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.28. 12:01:00

@serial sinner: Annyiban azért vitatkoznék, hogy ez azért tényleg nem egy a sok közül. Hideg vérrel, előre megfontolt szándékkal, rasszista motivációval mészároltak gyerekeket.

Szögi Lajos haláláról is lehet azt mondani, hogy van 200 gyilkosság egy évben, na bumm, ha mindegyiknél kiakadok, akkor nem lenne életem.

De persze igen, az ember védekezik, kiszűri azt, ami őt közvetlenül érinti. Az átlagmagyart nem izgatják a cigányokat ért atrocitások, az átlaglibsik a magyarokat erő terror. (És itt meglehetősen nehéz nem zsidózni. Egyszerűen látszik, hogy más az érzelmi viszonyulás. Persze meg lehet magyarázni übermesch-elmélettel, az újbeszél jelenlegi kiadásában "progresszív" jelzővel.)

Igazából ez teljesen normális, ami hiányzik az a kölcsönös megértés, illetve az, hogy az ember tiszteletben tudja tartani a más fájdalmát is, ha át nem is érzi. Ehhez kapcsolódóan pedig fontos lenne ha nem erőszakolná rá senki a másikra a saját nyavajáját.

Ami TGM cikkében nagyon gáz az ez: ő kötelezően rá akarja tukmálni ezt a tragédiát a társadalomra, ráadásul még bűntudatkeltéssel is manipulál.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.28. 12:05:50

@jardajagr: Egyébként Csehszlovák Kémről mi a véleményed?

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.07.28. 19:57:42

@jardajagr: @TaTa86.: a focis témához röviden csak egy gondaltot fűznék hozzá, amit a legjobb magyar focis blogon olvastam:
- Valami megmozdult... Csak azt nem tudom, hogy a magyar labdarúgásban, vagy a vastagbelemben. :)

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.07.29. 08:32:04

@TaTa86.: Hogy a felvidéki politikusok mit mondanak, az nem túl rdekes, ők ebből élnek. Legyen MKP vagy Híd.
Perzse nem tudom, mi neked a kompenzálás. Ha valaki szembe néz a múlt hibáival, akkor nem kompenzál.
kicsit off, de Magyarországon nem értik meg, hogy a benesi dekrétumoknak mi csak melléktermékei voltunk. A cseheket nem érdekelték a magyarok, Benes nem útált minket(perzse nem is szeretett) A cseh nemzet érthetően a németségre figyelt. A mi problémánk megoldása inkább szlovák ötlet volt.(nem teljesen , de nagyrészt)

Csehszlovák kém ír értlemes dolgokat is, pl. a Skultéty cikkével nagyrészt egyetértek. Sajnos nem értem miért cenzúrázza a hozzászólókat, amolyen intoleráns toleráns. Egy ideje nem olvasom őt emiatt+mintha direkt konfrontatív lenne. Nem hiszem pl. hogy Slovan szurkoló lenne, mert az vicces volna.
Mondom, nem minden butaság, amit ír, de túl sokszor öncélúan provokatív. Közlik az írásait a parameter.sk-n , ami amolyan Csallóközi hírportál , amit egy nagyon ismert és "népszerű" helyi publicista szerkeszt, tulajdonol. Hááát...hasonszőrű népszerűtlen intoleráns liberális.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.29. 10:14:45

@jardajagr: Na ezért mondom, hogy a felvidéki magyarok nagy része durván túlkompenzál. És nem csak a politikusok, ők ugye azt mondják, amire igény van. Ha tökös nemzeti kiállásra akkor azt, ha asszimiláns politikára akkor azt.

Csehszlovák Kémnél agresszívebb, sunyibb magyarellenest nem ismerek jelenleg. Dániel Péterrel versenyez, csak ez utóbbi kevésbé sunyi. Hogy a Paraméternél ő valaki lehet az azt hiszem mindent elmond az ottani miliőről...

Itt nem arról van szó, hogy szembenézés a múlttal, itt arról van szó, hogy egész egyszerűen nincs olyan helyzet, amiben ne látná meg, hogy a magyar a bűnös. Teszi ezt egyébként ténylegesen elnyomott kisebbség tagjaként. Ő abból próbál sztár lenni, hogy magyarként nyomja a nacionalista kisantant dumát, hogy díszmagyarkodik.
Az ilyenre az ember annyit mond, hogy féreg, és köp egyet.

Egyébként komolyan nonszensz ez a szembenézés-dolog. Hányszor és hogyan kell még elmondanunk, hogy szar, szemét, szaralakok vagyunk, fütyülünk és hazudunk, mikor láthatóan a szomszédainkat egyvalami zavarja: hogy létezünk.

(Btw: tudom, hogy a Benes-dekrétumok nem elsősorban a magyarok ellen irányultak. A cseheknek és a szlovákoknak is volt egy kiirtandó kisebbségük, a zsidókkal ugye már sikeresen végeztek, hát hajrá, mindkettő megkapta benne a lehetőséget.)

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.07.29. 10:52:05

Hogy kifejtsem, nem gondolom, hogy van magyar ember, aki magyarellenes. Ez egy hülyeség, csehszlovák kém sem magyarellenes, csak arra áll fel neki, ha sokan útálják. Vannak ilyen emberek.
A magyarországi uraló indulatokat nem értem, és nagyon kontraproduktívak érzem. Nehéz lehet így élni egy országban, ráadásul hihetelen mennyiségű őrült eszme nyert széles körben elfogadást.
De hogy ne az extrémről írjak, nézem a DunaTv-t és a Hazajáró című műsorban mit lát az ember, hát a Nagy-Fátrát Szlovákiában. Ez nem felemelő, ez röhejes. Ezzel pszichológushoz kell járni, nem műsort szerkeszteni vagy politizálni.
Ez elmúlt, meg kell mosakodni hideg vízben, és élni tovább. Persze ragaszkodni kell a kisebbségi jogainkhoz, de nem feszt éereztetni, hogy mi ezt nem fogajuk el, ez a miénk. Nekem nem az fáj Szlovákiában , hogy volt Trianon, mert nem érdekel. A történelem forgandó, megjátszottuk a lapjainkat és vesztettünk egy játszmában. Vagy nem is vesztettünk, mert minden szarban lehetne valami jó és ott a katarzis reménye. Én élvezem, hogy út tudok magyr lenni, hogy ismerem a csehszlovák kultúrát, sportot, értek lengyelül, kihámozom a horvátot.
De persze bánt és dühít, hogy még a liberális szlovák sem érti, miért akarom én a magyar táblát és feliratot a múzeumban.(a liberális szlovák általában a magyar kérdésnél elfelejt liberális lenni) A tisztelet és elfogadás hiányát mutatja, bár el kell mondjam, voltam 2szer kirándulni szlovák vidéken mostanság(nem szokásom) és jók a tapasztalataim, ők is emberek, és nem esznek meg , mert magyar vagy. (Ahogy Kosáry mondta, a szlovák családon belül vannak, ugyanazok a kódok szerint gondolkodnak,mint mi. A románok nem.)
Gond ott van, hogy nem értik meg, nekünk mennyire fontosak a gesztusok, és hogy ez nem őket fenyegeti. Nem értik meg, hogy ha magyar ügyintézést akarok, akkor nem azt akarom, hogy Kysucában magy&rul vartyogjon nekem valaki, mert az nonszensz a ami anyagi helyzetben. De elvárom, hogy ha adót fizetek akkor a múzeumben és üzletben magyar felirat legyen, mert kultúremberek vagyunk vagy mifene.
Sajnos nincs jólét és a plebsz mozgósítható indulatokkkal mindenütt. Nem mindenki, de sokan. Egyszeréubb keresni egy helyes ellenséget, mint elküldeni a büdösbe a politikusokat, akik a vérünket szívják és miközben nemzetet mentenek, lehet csak a háztörlesztést akarják megoldani, vagy az életszínvonalukat fenntartani, ami kissé problematikus lett miután kipottyantak a parlamentből.
Vannak emberek, pl. Duray, Csáky, Berényi, akik abból élnek, hogy magyarok. Mást évek óta nem mutattak fel. Ez az egytlen minőségük. Duray pl. effektíve nem csinált semmit a szlovák törvényhozás tagjaként. Az előnyeit persze csontig élvezte.(részeg vezetés stb.) Csáky mérsékeltebb volt , mint Bugár, majd begolyózott és mivel 40 felett nehéz a munkerőpiacon mi csinálhat mást. Berényi a liberálisoknál kezdte, aztán valószínűleg észrevette milyen klassz nagy fizetéssel hazamenni, erre esély most csak Fidesz-bohócként van. (Bugár pártja inkább üzleti vállalkozás)
Több pénz kellene az emebrek zsebében és nem szabadna, hogy a politikusok így ugráljanak a fejünkön. Most jöttem Sopronból. Nemzeti Dohánybolt. Abszurdisztán, hihetetlen.
Pl. szerveztek magyar állmi pénzből egy tábort Martoson a felvidéki magyar ifjúságnak MKP-ék. Eljöttek a nagyfejek Magyarból is. Persze, hogy legyen valaki, elhozták a Tankcsapdát és a Hooliganst stb.(rosszak, de népszerúek) erre van zseton ez tart meg minket magyarnak? Idióták.
Egyébként jó gondolat, hogy az LMP-re szavazol, de félek nem fognak bejutni. Schiffer András rendes embernek tűnik.

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.07.29. 11:04:32

Ja a paraméter hírportál, nem azért olvassák, mert szeretik a tulaj Barak családot. Azért , mert rólunk szól, főleg Dunaszerdahelyről és környékéről . Ki vezette falnak akocsiját, kit tartóztattak le, mi van a Daccal. A többit ignorálod. A városvezetést a helyi gondolkodó ember nem szereti, ehhez még a a paraméter sem kell. Kitűzött székelyzászló, magyarkodás van, tisztesség nincs. Ez Dunaszerdahely.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.07.29. 11:55:04

@jardajagr: "Hogy kifejtsem, nem gondolom, hogy van magyar ember, aki magyarellenes."

Skizofrén helyzet az biztos. De "történelmileg úgy alakult", hogy az egész Kárpát-medencében az (volt) a jó hazafi, aki utálja a magyarokat. (Hogy az éppen a magyar úri osztályt, klérust, zsidóságot, csendőrt, polgárt, kulákot jelent igazából mindegy.)
Ha szidod a magyar múltat faszagyerek vagy, ha valami pozitívat akarsz kiemelni, rögtön gyanús.

Egyébként ezért is ilyen frusztrált a nemzeti oldal, ők meg átestek a ló túloldalára, aztán magyarszittyajézussal és világmegváltó küldetéssel kell kompenzálni.

"De hogy ne az extrémről írjak, nézem a DunaTv-t és a Hazajáró című műsorban mit lát az ember, hát a Nagy-Fátrát Szlovákiában. Ez nem felemelő, ez röhejes. Ezzel pszichológushoz kell járni, nem műsort szerkeszteni vagy politizálni."

Nem vágom, hogy miért akarsz kirekeszteni? Anyukám ha Pádisra járt nyaralni, akkor én már nem mehetek oda, mert vegyem tudomásul, hogy semmi közöm hozzá, hiszen nem Romániában születtem?
Vagy miért ne mehetnék "haza" a Nagy-Fátrába? Miért ne mehetnél te "haza" Hargitára?

Szerintem ez a paranoid félelem. Tőlem egy tót is minden további nélkül meglátogathatja a nógrádi hegyeket, esetleg leugorhat a déli végekbe, hogy a "forrásból" igyon egy kis békésszentandrási sört, nem értem mire jó ez a sovén nacionalizmus?

"De persze bánt és dühít, hogy még a liberális szlovák sem érti, miért akarom én a magyar táblát és feliratot a múzeumban."
Néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Ha csicskaként viselkedsz a szlovák liberális azt fogja hinni, hogy csicska vagy. Mindig is az voltál, gondolja, miért változna? És ha nem változik, szabad ember vagy, hát mit szólna ő ebbe bele, ha neked így jó.

Igen, csodálkozik, mit akar a csicska ember lenni, ha neki eddig jó volt csicskaként. És neki is jó volt. Nem magyarázni kell, mert nem hülye, hanem megmutatni, hogy ember vagy, akinek emberi igényei van, és ha nem kapja meg akkor balhé van.

(Ez egyébként mindenkire általános. Annyira, hogy általános iskolában sem működött másképpen. Aki komolyan azt hiszi, hogy csak el kell magyarázni nekik és minden megváltozik, az álomvilágban él.)

"Sajnos nincs jólét és a plebsz mozgósítható indulatokkkal mindenütt. Nem mindenki, de sokan."
Nem értem miért kell kifogást adni az izgatóknak...

"Egyébként jó gondolat, hogy az LMP-re szavazol, de félek nem fognak bejutni. Schiffer András rendes embernek tűnik. "
Én is, pont ezért akarok rájuk szavazni.

Tehéntőgy 2013.08.13. 08:23:14

"Az is tény, hogy a magyar közvéleményt nem kifejezetten rázta meg a tragédia. Őszinte leszek: engem sem."
vs.
"És őszinte részvétem a gyászoló családoknak."
Bájos.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.08.13. 10:50:17

@Tehéntőgy: Igen, ez a lényege: nem ráz meg, mert nem érint, de objektíven elismerem, hogy tragédia. A gyermek elvesztése, főleg így mindig borzalmas, úgyhogy képzeld el: ez a kettő, így együtt létezik.

(Örülök, hogy lejött miről szólt a poszt.)

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.08.15. 22:25:19

@TaTa86.: A Hargitán , vagy Erdélyben otthon lenni más, mint a Nagy-Fátrában. Magyar ember arrafelé sosem volt túl gyakori. Az színszlovák vidék. Nagyon Szlovákia.
Nem vagyok csicska, ha nem üvöltve követelem a jogaimat. El van ez mondva sokszor, de ahogy az anyaorszígi magyar sem ért meg oly sok specifikumot, úgy a szlovákok feje is nehéz egy picit. nagyon sok értlemes jóindulatú szlovák emberrel beszéltem, akik nem értik a mi gondjainkat, nem igaán ismernek minket.
Mondanám, hogy ne tótozz, de talán nem érdemes. Ismerem az anyaországi panel válaszokat. Ha mi tisztessséges elbánást akarunk, akkor úgy dukál, hogy intelligensen viselkedünk a másik féllel szemben. Olyan ez mintha József utálná, hogy Jocónak szólítják, ennek ellenére ismerőse követkzetesen annak szólítaná. Te mit gondolnál az ilyen emberekékről. Nem sok jót gyanítom, szerintem a tótozás ez a kategória. ők nem szeretik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.08.20. 09:39:12

@jardajagr: Én nem vagyok a totális etnikai elv támogatója. És akkor mi van, ha ott elég rég óta szinte csak tótok élnek?
Meg hát negyedrészt én is tót vagyok, akkor had járjak már haza a Nagy-Fátrába, vagy ahova kedvem tartja!

A tótozásról: így hívják magyarul a "szlovák"-okat. Ez nem becenév, nem gúnynév. Ez a nevük. Ja, hogy ők tagadnak mindent, ami magyar volt, és a népük magyar neve már irritálja a kis fülecskéjüket? Hát szopás. Nagymamám is tótnak vallja magát.

"Ha mi tisztessséges elbánást akarunk, akkor úgy dukál, hogy intelligensen viselkedünk a másik féllel szemben."
Ők is "intelligensen" viselkednek velünk szemben? ^^
Vagy létezik, hogy még mindig elnyomó bűnös nemzet vagyunk a hivatalos és a köztudatban élő történelemszemlélt szerint?
(Biztos nem, pl színmagyar várost vajon elneveznének egy primitív magyarellenes nacionalistáról Stúrról? Kizárt ugye? Egy jóindulatú értelmes szlovák ilyet nem csinál.)

"nagyon sok értlemes jóindulatú szlovák emberrel beszéltem, akik nem értik a mi gondjainkat, nem igaán ismernek minket."
Mitől is értenék?

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.08.31. 04:01:51

Serintem Te is tudod, hogy miről szól, ha a DunaTv hazajár a Nagy-Fátrába. Ne, ne járjanak oda haza, inkább a Síriusra. Ha már revízió legyen reális. Pl. Dunaszerdahely.

Mint mondtam ismerem az anyaországi panelválaszokat...
Mindenesetre, ha egy felvidéki ember tótozik, akkor nem megnevez, hanem megvetést és útálatot fejez ki.
Gondolom a nagymamád vagy nagyapád még beszélhetett szlovákul, elmondhatom, hogy a Békéscsabáról pozsonyi egyetemen tanuló quasi szlovák társaink már alig. Feszt magyarul beszéltek és remekül asszimilálódtak, de persze ez ok, hiszen ők magyarok lettek, és nem fordítva magyarból szlovákok.

Halottál az önkritika nevű remek dologról? Emberszinten úgy működik, hogy leszarjuk másoknak van-e. Mentálhigiéniailag az minket nem érint, az a lényeg, hogy nekünk legyen, bár kétségtelen, az ezt nélkülöző emberekkel nagyon nehéz együtt létezni. Nemzeti szinten nem megy egyik oldalon sem.

Természetesen szlovák emberekről elnevezni magyar többségű helyeket röhejes túlkompenzáció.
Stur nem volt primitiv nacionalista, csak a személyes tapasztalat(volt neki bőven) kiábrándította Kosssuthékból. Eladhatta volna magát, tehetséges volt, még karriert is csinálhatott volna, talán kedves lenne úgy a szívednek, de nem tette. Kibaszott nagy ellenszélben tette a dolgát a közösségért, amit a sajátjának érzett, minden tisztelet érte. Hibákat elkövetett, de közössége sorsának jobbrafordulását önerőből nem remélhette, hát javulást remélt ott hol ígérték. Tévedett.

olvasd el ezt, mármint a Stúrra vonatkozó részeket.(40-es évek)
tortenelem.ektf.hu/efolyoirat/Kiss/7.htm

A butítás és informálatlanság nem szlovák kiváltság. Csak egy banális példa. A 444.hu közzétette a leggyakkoribb családnevek európai térképét. Bede Márton(akit egyébként kedvelek) azt találta írni, hogy a cseh Novák magyar név. Erős kényszerképzetünk van arról is, hogy a Kovács magyar név. Hát az sem, bakker. De hisszük és mutogatjuk, hogy megint egy magyar asszimiláns szlovák mezben. Minden Nagy, Tóth sőt akár Lipták is magyar volt valamikor.(A Liptákot pl. holt komolyan leírta a nagyszerű hokiblogon a buzgó kanadai-magyar hokisokat kereső emberke) Persze a Polyákok, Pigniczkyk, Kucserák, Novotnyk, Veszelovszkyk, Prohászkák, Rudinszkyk, Podmanyickyk mind tősgyökeres magyar családnevek. Visszafelé az istennek nem tűnik fel.

Tényleg abban a kényszerképzetben élsz, hogy csak és kizárólag a szlovákok a hibásak a két nemzet nem ideális viszonyáért?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.09.05. 19:10:44

@jardajagr: "Stur nem volt primitiv nacionalista, csak a személyes tapasztalat(volt neki bőven) kiábrándította Kosssuthékból."

Olvastál Sturt? ^^
Egy ismerősöm fordított tőle gyöngyszemeket.

Persze gondolom ez arrafelé tabutéma. Még megsértenénk a "szlovákok" érzékenységét, ami rossz.

Az ismerősöm arról is mesél, nincs mostmár szlovák elnyomás. Magyar stockholm-szindróma, önfeladás és öngyűlölet van.

"Tényleg abban a kényszerképzetben élsz, hogy csak és kizárólag a szlovákok a hibásak a két nemzet nem ideális viszonyáért? "
Nem. Ott vannak a csehek is. Nélkülük semmi gond nem lett volna. Meg a zsidók, ld Jászi Oszkár.

jardajagr · http://kozepeuropaisport.blog.hu 2013.09.13. 00:29:13

@TaTa86.: ah jajj... Gyanítom kedves Tata, hogy gyermeked nincs és valahol 20-as éveidben járhatsz. Innen a nagy érzelmek.
Természetesen olvastam Sturt, nekem nem kellett fordítani. Gondolod, ha kiragadnánk Kossuthtól néhány gyöngyszemet akkor nem leehtne hasonlókat megállapítani? Pl. Stur egyik levelében ugató fanatikusnak nevezi, már ami a nemzeti kérdést illeti.
Kossuthtot persze erősen elítélni nem lehet, ez egy ilyen kor volt, nem tudta, hogy téved, később belátta.
Biztos kereszténynek tartod magadnak, úgyhogy megkédeznélek, mégis hogyan egyeztethető össze a keresztényi eszmékkel, hogy a magyarság vezetői egy bizonyos történelmi korban másodrangú állampolgárként kezeltek egy egész közössséget?
Stockholm-szindróma... Klassz szám a Muse klasszikus korszakából. öngyűlölet? Nem értem a fogalmat. Mit gyűlölnék magyarságomban? Egészen klassz tény, hogy magyar vagyok, abszolút nem zavar, képzeld még OV Magyarbasit is megvédem, ha idegenek jogtalanul bántják. Vagy néztem egy órán keresztül ZDF-ről Szeles Mónika meccset csak azért, hogy halljam ahogy elmondják, hogy magyar. (Gerd Sczepanszky megtette, nagyon jól éreztem magam)Meg éjszakaztam pályaudvaron kosárlabda pótselejtező után Budapesten. Szóval ne oktass ki engem a hülye anyásmagyar stílusban, arról mit is érzünk, csak mert van 2-3 ismerősöd errefelé. (akik persze hasonlóan konstruktívan gondolkodnak)

Ha valóban azt hiszed csak a szlovákok az okai a nem túl kellemes viszonynak úgy ez azt jelenti, hogy a magyarság erkölcsileg magasabb szintet képvisel, mint a szlovákság, ergó jobb emberekből áll közösségünk. Figyelembe véve az utóbbi 25 év történéseit ezen csak röhögni lehet.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.09.13. 11:21:26

@jardajagr: Kossuthot egy gyáva, jellemtelen megélhetősi forradalmár egó-huszárnak tartom. Stur annyiban különbözik nála, hogy voltak értékes gondolatai is, pl a közelgő szocializmus veszélyét jól látta. Egyébként mind a kettő imádott légvárakra építkezni.

Úgyhogy ezzel nem nagyon mentetted fel.

Btw: "„vérszopó, gyilkolásban és bujaságban mindenekfölött örömét lelő” nép, amelynek nyelvénél „…már talán csak a vad népek nyelvei lehetnek nyomorúságosabbak, szegényebbek.”

"Biztos kereszténynek tartod magadnak, úgyhogy megkédeznélek, mégis hogyan egyeztethető össze a keresztényi eszmékkel, hogy a magyarság vezetői egy bizonyos történelmi korban másodrangú állampolgárként kezeltek egy egész közössséget?"

Az ÉN keresztényi mivoltommal, hogy ŐK mit csináltak?

Bűnt elkövetni egyébként tudva és akarva lehet. Akkoriban teljesen természetes volt, hogy a magyar az államnemzet(, ugye nem is régen még nemzet sem volt, a mai értelemben, csak nemesség). Itt szó nincs tudatos elnyomásról, mint mondjuk Cseh-szlovákiában.
A tótok egyébként pont annyira voltak "másodrangó állampolgárok", mint a magyar jobbágyok, zsellérek.

"Mit gyűlölnék magyarságomban?"
Szerintem ezt érthetnéd... Mit ne gyűlölnél a magyarságodban egy olyan államban, aminek az egész identitása magyargyűlöletre épül?
Ez a konok és kategorikus tagadás elég árulkodó.

"Ha valóban azt hiszed csak a szlovákok az okai a nem túl kellemes viszonynak úgy ez azt jelenti, hogy a magyarság erkölcsileg magasabb szintet képvisel, mint a szlovákság, ergó jobb emberekből áll közösségünk. Figyelembe véve az utóbbi 25 év történéseit ezen csak röhögni lehet."

3 generáció óta a magyarság semmit nem ártott a szlovákoknak, mindezek ellenére a tótok alapállása a gyűlölet és a bűnbakkeresés.
Áruld már el, hogy mi van a serpenyő másik oldalán! Hogy pofátlan módon létezni mertek? Hogy nálunk, habár 70 éve nemhogy nem hivatalos, de 60 évig "üldözték", vannak olyanok, akiknek nem tetszik, hogy olyasmire tették a kezüket ami nem az övék?

Hogy erkölcsileg magasabb szintet képvisleünk-e? Szerintm morális kötelesség kiállni a sajátjaidért, és ezt a magyar nem teszi, míg a szlovák igen. Úgyhogy fájdalom, de emiatt én őket többre tartom, a primitív kisebbségi komplexusukkal, sován nacionalizmusukkal, nyárspolgári mentalitásukkal együtt.

Lehet hogy mi fel bírjuk venni a fehér kesztyűt, de ők meg a mocsokban is odállnak egymás mellé.
süti beállítások módosítása