HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • Tata86: @Tesz vesz XVI.: "hont andrás zsíros pozicióit nem sajnálod?" Milyen zsíros pozícióit? :D Btw: s... (2024.03.28. 14:12) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nincs ilyen dichotómia, egyébként sem a hr dönt arról, hogy kit alkalmaz egy cég. Amiről mi beszéltünk: fontos-e hogy val... (2024.03.28. 17:12) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A cég kénytelen alkalmazkodni, mert jön pl. a bojkott. Szóval bizony érdekli a céget mi az alkalmazott politikai álláspontja. Az ideális... (2024.03.28. 15:54) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kérdezz meg egy HR-est, ki a jobb munkaerő: - beilleszkedni képtelen jó szakember, vagy - közös munkára alkalmas nem olyan jó szakember? (2024.03.28. 15:51) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogynem. Folyamatosan ezt csinálják. Annyiban igazad van, hogy a woke őrülettel valóban ugyanez a mentalitás jött be az... (2024.03.28. 15:38) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) mzp (2) MZP (9) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2010.03.19. 07:14 Omár

Emlékezzünk március 19-re!

Március 19-e emléknap. Az idegen érdekek mindenek felett valóságának emléknapja Magyarországon.

Igazából egy okát látom, hogy miért nem nyílvánítják emléknapnak ezek alapján hivatalosan is: mert hosszú történelmünk olyannnyira bővelkedik az 1944. március 19-hez hasonló eseményekben, hogy majdnem az év minden napja azzá nyilváníthatóvá válna.

Nem, nem szálltak meg minket ennyire sokszor, csupán a magyar vezetők húztak mindig minden irányba - és ezen irányok közül mindig a nemzet, az ország érdeke volt a legkisebb csapat. 1944-ben is erősebb volt a régi, dicső porosz emlékek, a régi beidegződések, a külföldi trendek követése, mint a Kormányzónak és Magyarországnak tett eskü. Ebben az évben ugyanis, március 19-én szállták meg hazánkat a német csapatok, és bár nemrég, Horthy Miklós születésnapja alkalmából rendezett fogadáson résztvett 50 vezető katonatiszt kivétel nélkül ünnepélyesen megerősítette legmélységesebb hűségét az ismételt esküvel a Kormányzó felé, márciusban viszont már csak mindösszesen 2 akadt közülük aki a tőle kapott parancsok alapján járt el.

Ennek az aprócska ténynek köszönhető, hogy az ország söpredékének jobbszárnya vette át a vezetést, és mészárszéket rendezett a túlélést való segítés helyett: frontra küldte még a gyerekeket is (ahol tudta), pártszolgálatosok formájában rémuralmat tartott fenn, tálcán kínálta fel elvitelre a magyar ipar infrastruktúráját, magyar állampolgárokat terelt össze külföldre deportálás végett, és, és, és... A lényeg, hogy megint győzött a külföldi érdek.

Emlékezzünk hát, így önhatalmúlag ezen a napon, hogy sose felejtsük el: a magyar embernek Magyarország az otthona, a magyar ember az édestestvére. Fogjuk hát meg előbb egymás kezét a bajban, és ne keressük az idegenekét: az minket ki nem húz a bajból, legfeljebb beleránt.

56 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr631851446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 08:47:30

Ej-ej... de hisz Csanádvezér (csak így szerényen) kijelölte az új irányt és az egyetlen igaz testvéreket:

www.csanadvezer.hu/?oldal=interjuk&id=129

(Ui: mintha pár száz éve valami apa-komplexusa lenne a külpolitikánknak, a minél nagyobb belső összefogás helyett mindenáron izlés szerint más-más tuti külső partner kell, akit imádhatunk mint a télapót.)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 10:10:16

@Herr SturmLiberator: Bocsi, én először is leragadtam a honlap címén... Csanád vezér... Basszus... Holnap regelek egy új oldalt: www.omarvezer.hu XDDD

Különben igen, ezt akartam megfogalmazni, hogy valamerre mindig tekintgetnünk kellett, még akkor is, amikor Európa egyik legerősebb (ha nem a legerősebb) állama voltunk. Kész röhej. Az a kreativitás, tudásra, művészetre, szépségre fogékonyság, az a tehetség, ami ebben a népben rejlik, az egyedülálló a világon, és mégis képtelenek vagyunk kiaknázni... Remélem, hogy ez meg fog változni...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 11:06:14

by the way, asszem van egy kis hiba a cikkben... a megszállás márciusban volt, de a KIUGRÁSI kísérlet, ahol csak 2-en maradtak hűségesek Horthyhoz (Dálnoki Miklós Béla, Kéri Kálmánnal), az október 15.-én volt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 11:19:07

Jó poszt, nem is tudok mit hozzátenni.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 11:30:39

Mindig is beleugattak az ország ügyeibe és ez eztán is így lesz. A lehető legrosszabb helyen van ez az ország, mindenkinek fontos a befolyás ezen a területen.

Az egész ott lett elrontva, hogy nem lettünk/maradtunk Európa egyik nagyhatalma. Nem Monarchiaként, hanem önálló Magyar Királyságként.

Szerintem ebben a kérdéskörben több évszázad politikája felelős Magyarországon.

És csak romlik a helyzet, mert már hadseregünk sincs, amivel egyáltalán védekezni tudnánk. Teljesen ki vagyunk szolgáltatva.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 11:39:25

@Herr SturmLiberator: mondjuk tényleg érdekes a honlap neve, eddig nem ez volt.

Viszont hadd kérdezzem már meg kedves HSL, hogy miért csak és kizárólag a Jobbikba kell belekötni ezen az elven? A Fidesz talán teljesen önálló magyar gazdaságot képzel el? Olyan országot képzelnek el, ahol SENKI érdeke nem állhat a MAGYAR emberé felett? Ne vicceljünk már, még elröhögöm magam.

Napról-napra egyre jobban bebizonyítják minden oldalon, pártoktól függetlenül, hogy a Jobbikot tekintik közellenségnek és ott rúgnak bele ahol tudnak. Rugdossátok, de akkor könyörgöm, ugyanezen az elven vesézzük már ki a "nemszittya" pártok viselkedését is!

Ki...ttul egyoldalúan tudsz beszélni, még ha objektívnek is akarsz látszani! És ez most kifejezetten neked szólt, nem a másik 3 szerkesztőnek!

@Omár: az utolsó bekezdésed legyen az alapelve minden Magyarnak! Ámen!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 11:52:06

@Herr SturmLiberator: Ez valóban igaz, de már ekkor borítékolva volt a dolog. Szerintem.

@Bemmbemm: A hadsereg ma már meghaladott dolog. Ezt nekem nehéz kijelentenem, de muszáj, mert így van. Elavult intézmény a sorkatonaság is. Sajnos ez az igazság. Azok az idők elmúltak.

Azért bizonyos szempontokból jó helyen van ez az ország... se cunami, se hőség, se más szélsőséges időjárás, nincsenek földrengések... A földje kíváló, a táj csodálatos... Annyiban igaz, hogy mindig középen voltunk, de most talán már eljutott az emberiség odáig, hogy ne háborúzzon úgy, ahogy eddig tette. (Orwell-módra inkább a periférikus területeken mint most pl. Afganisztán: termelés, gazdasági, K+F intenzitás szinte 0...) A lényeg, hogy most kéne igazán megragadnunk a gyeplőt, mert végre Európa viszonyai megértek arra, hogy a "kultúrfölényt", a tudást valódi hatalommá változtassuk! Nem a hadsereget kell felpumpálni, hanem az agyunkat! Most igazán megvalósíthatnánk Klebelsberg Kunó és Hóman Bálint álmát!

Szebb jövőt, tudás-alapon!!

Srácok, ne kezdjük megint, Bemmbemm kolléga: itt kipontozva sem illik így írni...

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 12:05:17

@Omár: elnézést! Nem kezdem, de ezt le kellett írnom, már egy ideje bökte a csőröm.

Scala 2010.03.19. 12:08:23

@Omár: A tavalyihoz képest jóval csiszoltabb álláspont akatonaságról??? Mit látok? :-)
Am. igaz! ;-)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 12:08:47

@Bemmbemm:

Nos, nem mondom, hogy könnyű feladat, de nem ártana pár ezer commentemet végignyálaznod. Rájönnél, hogy bárkit szapulok e téren is - nem csak a Jobbikot - , ha és amennyiben okot látok rá. Pölö a fidox irracionális mértékű orosz-ellenességét főleg a Déli áramlat vitában számtalanszor kifogásoltam. Szerencsére azóta jóval reálisabban látják. A ballibák feltétel nélküli emberjogászajrópéerségét sem smakkoltam soha és Izrael arabmészárlásait se hagytam szó nélkül.

Benézted.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 12:21:16

@Herr SturmLiberator: ha benéztem, akkor elnézést kérek. Én az utóbbi időben csak és kizárólag olyan kommentedet olvastam több blogon is, ahol valamilyen formában előkerültek a "szittyák" és ezzel jól körbe is lehetett ugrálni a Jobbikot.

Valószínűleg sokkal többet kommentelsz, mint amennyit én elolvasok. Főleg, hogy próbálom magam 2-3 blogon kívül minden mástól távol tartani, mert az emberi hülyeség már frusztrál. Ha semmibe vennélek téged, akkor nem beszélgetnénk.

@Omár: Az agyunkat kell természetesen "felpumpálni", de a hadsereget is!
Védtelen ország=halott ország! És ez be is fog bizonyosodni a közeljövőben, ha nem cselekszik a kormány. Aki a békében hisz (pontosabban reménykedik, hogy innentől kezdve béke lesz mindig) a mai napig, az elég naiv.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 12:29:45

@Bemmbemm: Jajj és még valami: egy hadsereget azt nem 2 hónapig tart felépíteni! Egy ütőképes haderőhöz talán 10 év is szükséges! Mi gyakorlatilag a 0 és az 1 között mozgunk egy 100-as skálán.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 13:16:13

@Scala: Ez elég nehéz dolog volt nekem, tekintve hogy elég nyakas, makacs emberke vagyok. De bizony a történelmi romantikázáson (amit javarészt az irodalom oltott belém) túl kell lépni, és racionálisan látni a dolgokat. A sorkatonaságnak katonai szempontokból mondom, hogy leáldozott az ideje.

@Bemmbemm: A tömeghadsereg a modern hadviselésben már szinte semmit sem ér. Az "erős hadsereg" egy elég relatív fogalom. Mondjuk azt, hogy egyetértek veled, de én a következőt értem alatta: Egy professzionális, defenzív feladatokat tökéletesen ellátó hadsereg kell, ahol minden katonának a lehető legmodernebb a személyes felszerelése, és a kiképzése is keményen, fegyelmezetten, több évig tart, és lehetősége van folyamatosan elsajátítani az új technikákat. Egy ilyen, max. 30.000 fős hadsereg bőven elég lenne Magyarországnak.

Nem hiszem, hogy a világbéke megvalósítható lenne (annál azért erősebb a különböző gazdasági érdekek), de azt tényleg elhiszem, hogy Európa földjén legalább hosszú évtizedeken, ha nem száz éveken át nem lesz háború.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 13:17:37

@Bemmbemm: @Omár: Még valami: A professzionális hadsereg felállítása elsősorban nem idő kérdése, az max. 4-5 év. Az egyetlen dolog, amitől függ, Montecuccoli szavait idézve: pénz, pénz, pénz...

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 13:28:56

@Omár: Nem igaz, hogy leáldozott a tömeghadseregeknek. Természetesen nem arra kell gondolni tömeghadsereg címszó alatt, mint a régi időkben. Hiába vannak harckocsijaid, a gyalogság nélkül nem ér sokat az egész. Hiába vannak repülőid, ha a repteret nem őrzik keményen, a városi harcokban mit sem érnek a repülők, hajók, rakéták, harckocsik, házról házra kell védekezni, harcolni. Ráadásul a modern hadviselés a II. VH-tól kezdve erősen a városi harcokra összpontosul, pontosan azért, mert ott nem kizárólag a pénzbeli, haditechnikai erőfölény a döntő. Nézd meg mivel harcolnak a tálibok és hogyan állnak. Lehet nekünk 50 Grippenünk, amivel elvileg teljesen védhető az ország, ha a támaszpontot befoglalja 3000 jól képzett deszantos.

Az USA hadserege a legmodernebb és legütőképesebb a világon, mégis milliós létszámot tesz ki a tartalékosokkal együtt.

A sorkatonaság leáldozása badarság. Kis ország csak a sorkatonaságra támaszkodhat. Lásd: Izrael, Svájc.

SŐT! Az USA-ban is egyre többen beszélnek a sorkatonaság újbóli felállításáról.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 13:32:50

@Omár: megint elfelejtettem valamit, bocs.

4-5 év? :) 5 évig tartott a II. Világháború, 5 év hosszú idő, addig pedig teljesen kiszolgáltatottak vagyunk. Mikor kellene akkor nekiállni a hadsereg felszereléséhez?

A hadsereg létszámát pedig a területi adottságok határozzák meg nagyban. Magyarország ezerszer nehezebben védhető szárazföldön, mint pl Svájc vagy Ausztria.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.19. 13:36:33

Érdekes ez a téma.
Mégis ki akarná megtámadni Magyarországot?
Teknősbéka-alakzat oszt jónapot.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 13:39:25

@Bemmbemm: "Az egész ott lett elrontva, hogy nem lettünk/maradtunk Európa egyik nagyhatalma. Nem Monarchiaként, hanem önálló Magyar Királyságként."

A Monarchia a legnagyobb lehetőségünk volt az utóbbi 500 évben, amit majdnem ki is használtunk. (Hozzáteszem: a majdnem ekvivalens a nemmel. :( )
A tény az, hogy a XIX. században egy nagyon gyengén iparosodott, gyenge gazdaságú, háború sújtotta leszegényedett ország voltunk, ráadásul kisebbségbe kerültünk saját országunkban.
Ehhez képest a XX századra ténylegesen egy nagyhatalom majdnem egyenrangú részei lettünk. Ha kimész külföldre és megnézel egy múzeumot valószínűleg a magyarokat (, ha Atillát nem számítjuk), csak az OMM részeként fogod hatalmi tényezőnként viszont látni.

"És csak romlik a helyzet, mert már hadseregünk sincs, amivel egyáltalán védekezni tudnánk. Teljesen ki vagyunk szolgáltatva. "
Ez inkább tünet. Bár elég súlyos tünet.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 13:41:54

@Talon Karrde: Nekünk inkább izmozásra kéne a hadsereg, illetve, hogy legyen mivel nyalnunk a NATOnak.

De én nem zárnám ki a harmadik vh-t úgy 50 év múlva. Akkor pedig elég nehéz lesz 5-10 éven belül úgy hadsereget csinálni, hogy 2 generáció fegyvert sem látott közelről, igazi háborúban pedig 100 éve nem voltunk.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 13:45:08

@Talon Karrde: "Mégis ki akarná megtámadni Magyarországot?"

Ezt a kérdést valószínűleg sok nép fiai feltették a történelemben. Ma nem is létezik egykori kultúrájuk.

Az ember természeténél fogva mindig fog valamilyen ürügyet találni a háborúra. Például mikor majd elfogynak az ivóvízkészletek (20 éven belül drasztikus hatásai lesznek), Magyarország is vakarhatja majd a fejét valami agresszív hatalommal szemben.

Akik azt hajtogatják, hogy nem lesz háború, nem kell hadsereg, azokat egy marha nagy atyai pofonnal hazazavarnám a NEMZET érdekében! Pont.

molaris 2010.03.19. 14:35:07

@Herr SturmLiberator:
Talán ezt a Csanád vezér históriát nem kellene faszkálni. Ugyanis a kezdeti történelmünk egyik legsötétebb ármánya fűződik Hozzá. Ugyanis Csanád árulása miatt bukott el Koppány, és győzött István. Szerintem fordítva jobb lett volna.

molaris 2010.03.19. 14:38:51

@TaTa86.:
10 éven belül nyakig leszünk a slamasztikában, ha nem lesz elrettentő ütőképességű haderőnk.
Amint Bemmbemm is írta: a VÍZ!!!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.19. 15:03:08

@TaTa86.:
@Bemmbemm:
Ez a vízhisztéria megöl engem, komolyan.
Nem tudom elhinni, hogy ENNYIRE fontos lenne pont a MAGYAR víz.
Spec. a ROMÁN víz se kevesebb vagy rosszabb mégsincs ez a hiszti.
Mondvacsinált ok.
El lehet felejteni.
Hadsereg kell, de nem azért hogy megvédjük a vizet!
1. Jóban kell lenni a szomszédokkal > szárazföldi védelem.
2. Légvédelemnek meglesz a pajzs.
3. Vízről nem támadhatnak.
4. Ütőképes kicsi de képzett gyorsreagálású egységek speciális esetekre.

Ha valaki kiegészíti nem bánom.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 15:05:28

Abszolút egyetértek az írással. Kár, hogy még nemzeti körökben sem tisztázott ezeknek a főtiszteknek a szerepe. Egyiknek-másiknak posztumusz is kijárna a kötél hazaárulásért.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 15:13:36

@Bemmbemm: Én szilárdan tartom magamat a "két Jobbik" paradigmájához, azaz határozottan különbséget teszek egyrészt köztetek, másrészt meg a jobbikos felségjel alatt kolbászoló szélbalról átpártolt antimagyar csürhe között.

A mandineren tegnap a Király András-sztori kapcsán volt egy troll-invázió, ami durván átcsapott egy belháborúba, mert a végén egymást anyázták.

Szóval ha pl én is benzinmagyarozok vagy szittyázok, vagy szimplán elküldöm őket a (SÍPOL) (SÍPOL) (SÍÍÍÍÍÍÍÍPOL)-ba, akkor még véletlenül sem rátok gondoltam. :)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 15:15:49

@Bemmbemm:

Off:

Egyszer majd egy poszt erejéig erre is ki fogok térni, mert azért kiváncsi vagyok, hogy jobbikosként hogyan látjátok ezt a kuruc-jelenséget, amikor néhány begombázott hangadó ész nélkül zsidóz mindenkit, aki éppen nem tetszik neki. Magvas téma lesz.

On:

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 15:22:08

@Bemmbemm: @Talon Karrde: @TaTa86.: Az USA katonai akció rádiuszának relatív gyengülése teljesen legális és PC okot biztosít nekünk egy jó alapos haderő-fejlesztésre.

Jelige: a magyar honvédség legyen kész arra, hogy nagyobb hadműveleti egységekkel támogathassa a nemzetközi terrorizmus elleni harcot.

Két bevetés között meg jó helyen lesznek azok az egységek itthon is.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 15:24:33

@Talon Karrde: Hát nem tom...
Most voltam Isztambulban, és ott pl nincs ivóvíz. Mindenki palackból issza. Az egy 20milliós város, ki lehet számítani, hogy mekkora biznisz ez naponta.

(5 literes kiszerelésban 2.5 lírva volt/1.25 euró volt a víz...)
Szóval csak lehet valami a dologban...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 15:25:37

@mefisto: Kb ennyi. Én is pont így gondolom.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 15:29:09

@Talon Karrde: "1. Jóban kell lenni a szomszédokkal > szárazföldi védelem."

Végül is hazánk 2/3adát már ők védik. De nézd meg a tótokat, hogyan védik Észak-Magyarországot! Még egy papírrepülőjük sincs. XD

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 16:02:56

@mindenki: Srácok! Ezt most komolyan gondoljátok? Hogy az USA haderejéhez mérni a miénket? Ők csendőrködnek a világban, mi nem. És érezzétek már Magyarország súlyát! Amit leírtam, tartom. A békét is. A körülöttünk lévőktől nem kell félni, egyik gyávább mint a másik, és csapnivaló katonák. A magyarnak ez a vérében van. Akárhány generáció is esik ki a hadkötelezettség alól! (Amíg nem volt, addig is jól elboldogultunk...) Oroszország ellen meg kb. felesleges a védekezés. Ha minden magyar lakos állig felfegyverkezett kommandós lenne, akkor sem tarthatnánk magunkat, egy percig se. Azért tényleg tanuljunk már legalább ennyit a történelemből.

Idéznék szabadon az 1939-es magyar kir. honvédség kiképzési irányelveiből: "Közelharcot a magyar katonának oktatni nem kell, az születésétől fogva tud verekedni."

Ezt az egész anti-nagy haderő dumát nekem a legnehezebb leírnom, higgyétek el! Egy hajszál választ el attól, hogy bekeretezzem a behívómat....

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 16:32:39

@Talon Karrde: Ne öljön meg a vízhisztéria egy-komám. Ugyanis ez nem hisztéria. Kérdezz utána BÁRMILYEN vízszolgáltatónál, hogy naponta mennyi vizet pocsékolunk el. Kérdezd meg, hogy hány olyan ország van Európában, ahol már évek óta importból szerzik be a szükséges, TISZTA IVÓVIZET. Kérdezd meg, hogy Európában melyik ország alatt van a legnagyobb(!) karsztvízkészlet. Ne a folyóvizekből indulj ki, az óceánokat meg tengereket felejtsd el, mert azokból iszonyatosan drága ivóvizet nyerni és nagy mennyiségben jelenleg LEHETETLEN is!
Hidd el tudom mit beszélek, mert a te blogokból és netről szerzett tudásoddal ellentétben én ebben a szakmában dolgozom.

A vízpocséklás olyan mértékű, hogy míg Afrika legtöbb lakója NEM JUT tiszta ivóvízhez, addig Írországban INGYENES az ivóvízellátás!

Az olajmizéria kutyagumi lesz a vízhiányhoz képest! ÉS a fogyasztói társadalomnak hála, lassan kifogyunk ebből a PÓTOLHATATLAN kincsből.

Te hány napig bírod VÍZ nélkül? Próbáld ki, majd gondolkodj el, hogy mi mindent tennél meg érte!

"Légvédelemnek meglesz a pajzs."

Mi van?:) Mikor, 100 év múlva?:) Jelenleg 1 azaz EGY darab légvédelmi rakétaezredünk van Győrött. Mivel személyesen egy, az Arrabonában szolgáló, katona közölte velem, hogy 3 azaz HÁROM pontot tudnak jelenleg Magyarországon védeni, ezért van okunk az aggodalomra.

Légvédelemnek is rengeteg fegyverneme van. Attól, hogy van 20 elfogó vadászunk, nem vagyunk védve.

@mefisto: a nemrég írt Radikálisokról szóló posztomban írtam a kurucokról is, ennél többet nem tudok hozzáfűzni a témához. Egy éve nem ismertem a Kuruc.infot és ugyan ezeket a gondolatokat tudtam volna leírni akkor is. Minden oldalnak megvan a kretén része. A Mandiner blogot sem nevezném egy objektív, kiegyensúlyozott oldalnak. Az ottani kommentelő törzsgárdát meg főleg. Számomra a nagyja egy szint a "büdös-zsidózó" szellemi topronygyokkal.

@Omár: senki nem mérte az USA haderejéhez a miénket. Arra világítottam rá, hogy arányában is kevés lenne a 30 000 katona az ország védelméhez egy konfliktusban.
A 30 000 katona elég lenne békeidőben, de legalább ugyanennyi tartalékos kellene folyamatosan. Egyik sem teljesül most, sőt!

Ha pl a víz miatt törne ki egy háború, az kontinens vagy inkább világméretű lenne, a kutyát nem érdekli, hogy kik vannak körülöttünk.

"Ha minden magyar lakos állig felfegyverkezett kommandós lenne, akkor sem tarthatnánk magunkat, egy percig se."

Ez badarság. Lásd Afganisztán (és nem mindenki állig felfegyverkezett). A honvédőknek is ezt mondtad volna a Török megszállás alatt, hogy "Úgyse bírnánk védekezni egy percig sem!" ? Más korok, de ugyan az az elv.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.19. 17:05:02

@Bemmbemm: Nem, nem. A török időkben a személyes bátorságnak még jóval nagyobb volt a súlya, és az ország viszonylagos létszáma, területe, gazdasági súlya, és katonai potenciálja is akkora volt, hogy hülyeség lett volna feladni.

Talán ne vegyük példának Afganisztánt: nekünk hegyeink, barlangrendszereink nem nagyon vannak, nehéz lenne gerilláskodni. De ha már itt tarunk: ok, robbantgatnak, lövöldöznek néha, és: 1. többnyire arabok halnak meg, nem a megszállók; 2. a megszállók még mindig ott vannak, és ami kell nekik, azt kiviszik. Tehát akkor hol a sikeres ellenállás?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.19. 17:25:36

@Omár: Hegyeink nincsenek, de van Budapestünk. 2szer, a modern hadviselés keretei között is bizonyított.

Az afgán példa már csak azért is jó, mert nem mindegy, hogy egy nemzet milyen képet alakít ki magáról. Meg lehet-e könnyen szállni, vagy jobb inkább kiegyezni?

Pl én pont azért üzennék "Szlovákiának" hadat, mert a szerencsétlenek némi kakaskodás után kussolnának, és egy generáció múlva a többség már magyar lenne.

tudi 2010.03.19. 17:48:08

Jó poszt nekem is tetszett.
A hadsereg témáho pedíglen szerintem vagy egy úgy 30000 fős állandó hadsereg kéne modern fegyverzettel és vagy úgy 80000-250000 fő vagy több tartalékban, akiket évente behívnának képzésre gyakorlatozásra, és a honvédség elsősorban védekezésre kellene, ebben azért nincs külömbség köztünk és Izrael között végülis ha úgy vesszük minket sem szeretnek túlságosan a szomszédaink. Persze ez nem zárja ki a katonai szerepvállalást külfödön. valamint fel kéne építeni egy saját hadiipart a lőszer és fegyverellátás miatt. Nekem amúgy tetszik az, amit Dél-Afrika csinált a 80-as években ott ugyanis az angólai háború miatt bevezették a nemzeti szolgálatot, ez az alábbi volt 18 évesen mindenkit behívtak és a delikvens önkéntesen eldönthette, hogy aktívan szolgál 2 évet, vagy tartalékos lesz 10 évíg.
en.wikipedia.org/wiki/South_African_Army a Border War-nál olvasható.

jaegtoer 2010.03.19. 17:57:13

@Talon Karrde:

Ne bosszantsd magad miatta. Tény hogy létezik vízimport és vízexport, és nem csak Izraelbe. Ciprus nagyon komoly problémákkal küzd ezen a téren.
Törökországnak is vannak tennivalói.
Ezen a linkenegy érdekes írás található, és alapos munkának tűnik:

vizhiany.blogspot.com/2009/12/vizhiany-kozel-keleten-olajhaboru-utan.html

Hogy pont a magyar vízre mekkora az igény, azt nem tudom, de azért van piaca.

Törökország és az arab országok között elég feszültté vált a viszony, amikor a törökök eltereltek egy kis vizet s úgy gondolták nem tartoznak felelősséggel ezért az arabok felé.

Gondolj bele, a jó víz, már ma is kincs. Már pénzért adják!

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.19. 18:15:35

A víz és az olaj között ég és föld a különbség. Az olaj PÓTOLHATÓ ezerféleképpen.

@Omár: 5000 (!) jól képzett amerikai katona halt meg eddig Afganisztánban. Nagyok a veszteségeik, bár ezt a hazai sajtó nem hangoztatja. Az ország 90 (!) %-át most is a tálibok uralják. A koalíciós erők 1-2 nagyobb várost és a saját bázisaikat uralják csak. Az USA azon töri a fejét, hogyan szabadulhatnának, mert lassan egy újabb Vietnammal kell szembenézniük.

És éppen azért van szükség nagyobb létszámú hadseregre mert az országunk nagy része sík vidék, nehezen védhető a természeti akadályok híján.

@tudi: nekem az tetszik, amit Svájc csinál.
hu.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A1jc_hadereje

molaris 2010.03.19. 23:05:39

@Talon Karrde:
Azért egy kis tájékozódás a témában nem ártana.
Mert erről szól a világ. Csak Te még szundikálsz. Keserves lesz az ébredés.

jardel 2010.03.19. 23:23:29

Jól sikerült kis poszt lett ez Omár, nem véletlenül generált ilyen szép aktivitást!:-)
Kiegészíteném azzal, hogy a hazaárulás tényleg korábban kezdődött: már a kilépés előkészítése során minden infot átadtak a németeknek, de tulajdonképpen az is az volt, ahogy a keleti frontra küldték a katonákat.
Ennek azért szép hagyomány van Magyarországon: a vezetők lojalitása nem ritkán irányult más hatalom felé, de azt hiszem, leginkább maguk felé - ez Mohácstól szinte minden konfliktusban megtalálható.
Érdekes, az is, hogy a pragmatizmus, az előrelátás és a rövid távú érdekek és érzelmek félretétele milyen nehezen működött sokszor, ami egy nagyfokú bizonytalansággal és egyfajta balek megatartással is párosult. Gondolok itt arra, hogy a függetlenségi ellenzék milyen kitartóan fúrta a véderő reformot már 1888-tól, ami pedig igen fontos eszköze lett volna az önállóság megőrzésének - csak ők képtelenek voltak elszakadni az eszméiktől, de amíg magyar birodalmat fantáziáltak, addig napról napra elenyészett még a magyarlakta területek megtartásának esélye is. Kevesen tanultak ebből mégis. A pragmatikusabb politikusok, mint Tisza vagy Bethlen alulmaradtak. De a balekségre is bőven van példa, Schwehattól az őszirózsás visszavonuláson át Horthy kiutazásáig 19-e előtt vagy éppen a kommer vezetők tököli kirándulásáig. Azt hiszem, ezek együttesen alkotnak igazán gyúlékony elegyet. Én egyébként a fentiek alapján azt gondolom, hogy a legrosszabb opciókkal is számolni kell: nem vennék rá mérget, hogy 15 év múlva is lesz rakétapajzs, vagy hogy az USA/NATO szerepe nem változik jelentősen is akár - ez pedig a helyi viszonyokra is hatással lehet és akkor lehet, hogy nem csak abból áll majd a honvédelem, hogy elküldünk pár száz katonát valami máktermesztő országba gyakorolni. Nem ez a valószínű forgatókönyv, de biztosítást sem azért köt az ember, mert tudja, hogy mikor gyullad fel a lakás.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.20. 07:19:48

@jardel: ahogy mondja... rakétapajzsnak amúgy kábe semmi haszna, mindent ne tud kiszűrni és atomnál elég egy is ha átjut. Reguláris hadseregek ellen meg szintén hasztalan, ott az elszántság-tömeg-felszerelés számít, kb. ebben a sorrendben. A 20 gripen helyett is többet ér 20.000 sima katona, a technológia napok alatt lepottyan az égről egy éles konfliktusban, a szárazföldön évekig lehet makacskodni. Biza ahogy Bemm is linkelte, a svájci út az irány.

jardel 2010.03.20. 09:47:57

@Herr SturmLiberator: ja, mondjuk azt nem engedném, hogy a magyar tartalékosok otthon tartsák a fegyvertt+lőszert:-) főleg választások idején nem. egyébként sztem meg kell találni a helyes hangsúlyokat: kell zsoldos hadsereg is, mert mégiscsak az az igazán ütőképes, szerintem fontos a nagyon jó technológia és harmadik helyre sorolnám, hogy az országnak képesnek kell lennie nagyobb mozgosításra is úgy, hogy nem csak ágyútöltelékeket hív be. szerintem mielőtt megszüntették a sorozást, a legnagyobb baj az volt, hogy amit ott egy évig csináltak, annak semmi értelme nem volt. Ennél jobb a profi hadsereg, ha tényleg tudnak gyakorolni, szóval az alapvető biztonságot én erre bíznám - a regulárisokat, ha van pénz, esetleg pár hónap alatt ki lehetne képezni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.20. 11:28:28

@jardel: egyetlen bökkenő, hogy nálunk egy háború esetén nincs se pár hónap, se pár hét idő a regulárisok kiképzésére, órák alatt át lehet hajtani az országon és a posztban szereplő német megszállás lezavarására se kellett sok idő. És az se baj, ha van fegyver a polgárnál egész évben, így a választások alatt is... talán nem véletlenül nem lövet a tömegbe a svájci kormány, hanem igyekszenek a pártok egymásra licitálva tisztességgel kormányozni. Milliónyi fegyveres szavazó igazán jó ösztönző a parlamenti büfében lebzselőknek és az uborkát is védi :)

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.20. 11:45:34

@jardel: Ha ma Magyarországon egy RENDŐR (!) a szolgálat után leteszi a fegyverét és kitárazáskor véletlenül elhagy egy darab lőszert, akkor felfüggesztik! Szerinted mit kapna egy tartalékos, ha egy ellenőrzés során nem tudna felmutatni minden darab lőszert a leplombált dobozban. Minimum 20 évet a hadbíróságtól.

Egyébként éppen azért írtam, hogy sok gyalogosra van szükség, mert sík az ország. Svájcban berobbantanak néhány nagyobb hágót és kész a bevehetetlen sziklaerőd. Erre is építkeznek. 12 órán belül képesek úgy beállni védekezésre, hogy nincs az a hadsereg, akik egykönnyen be tudná venni azt az országot.

Svájcban sincs már egyébként lőszer a tartalékosoknál, de amíg tartott a Hidegháború, addig nagyon éberek voltak. És elgondolkodtató, hogy míg Európát 2 szer is földig rombolták, addig nekik a hajuk szála sem görbült. Éppen hogy az ütőképes hadsereg a béke záloga.

Egy reguláris hadsereget is ugyanúgy ki lehet képezni, mint egy zsoldost.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.20. 12:00:42

@Bemmbemm: Azért ne Svájccal mérjük össze magunkat: olyan helyen vannak, ami a kutyának nem kell, jobban mondva függetlenül többet ért mindenkinek, hogy oda menthessék az összehordott pénzeket. Nem a svájci hadsereg ijesztette el a világot... Dél-Németországot sem foglalták el soa. Miért is? Mert a hegyekben nem lehet olyan egyszerűen mozgolódni. De nálunk hol egy rendes hegy? A síkságok védelméhez meg azért tényleg kevesen vagyunk.

Amúgy a sorkatonai kiképzéshez még annyit, hogy anno, pár éve egy forgatáson statiszta voltam, ahol német katonát alakítottam (apró, de észrevehető vigyor). A rajunk 2/3-a volt katona. Én már (sajnos) éppen nem. Nos, a kb. 8-9 emberből, akiről szó van, 1 tudta, hogy egy géppisztoly, egy puska hogyan működik, kb. hogy hol kell megfogni, hol kell betárazni. A többi még a tárat sem bírta kicserélni(!). Nem azért, de én meg kb. 1 perc alatt szedtem szét és raktam össze a fegyvereket, holott éles fegyverrel még sosem lőttem, és összesen kb. 3-szor volt a kezemben valódi kézifegyver. Szóval ha valakit ez érdekel, azt képezzék ki, de akit semennyire sem, azt hiába képezik ki. Annak semmi értelme, hogy behíváskor újra kelljen kezdeni mindent.

jardel 2010.03.20. 12:23:10

@Herr SturmLiberator: úgy gondoltam, hogy alap dolgokra ki lehet képezni őket pár hónap alatt folyamatosan - tehát nem egy konfliktus első pár hónapjában. Ennek szerintem akkor van értelme, ha jó eszközökkel és folyamatosan tudnak gyakorolni ezen idő alatt.
@bemmbemm: ez szerintem olyan, hogy meg lehet tanulni teniszezni pár hónap alatt, de igazán jól az fog játszani, aki ezzel foglalkozik. Ezért szerintem szükség van zsoldos haderőre. Amúgy a tömeghadsereg nem egy nagyon régi találmány ebben a formában, de ezt nyilván Te is tudod. A svájci példa szerintem egyébként annyiban jó, hogy ők minden külső körülménytől függetlenül fenntartanak egy alapvető védelmi képességet, pedig legkevésbé nekik van rá szükségük. Így kevésbé kerülnek kényszerhelyzetbe egy konfliktus esetén. Az, hogy elkerültek 2 háborút, azonban nem igazán ettől függött szerintem - Napóleont például nem kerülték el, Vilmos császár vagy Hitler meg nem hiszem, hogy a svájci gyalogok miatt nem támadta meg az országot.
Azon is érdemes elgondolkodni, hogy egy konfiktus esetén tulajdonképpen mi történne egy nagy, reguláris hadsereg esetén. Egyrészt, a veszély nem biztos hogy közvetlen támadás formájában jelentkezik, ekkor pedig a tömeges hadsereg nem a jó megoldás. Másrészt, ha egy közvetélen támadás esetén Te szépen felsorakoztatod a haderőidet az Alföldön, akkor szerintem szépen elintézik majd a levegőből, szétlövik paksot meg pár erőművet, az autópályákat stb. aztán nézheted. Simán térdre kényszerítenek és lehet, hogy egyáltalán nem is akarják megszállni az országot. Persze ez most amúgy is elég teoretikus, én inkább reálisnak látom, hogy a Balkánon vagy mondjuk Ukrajnában egyszer elszabadul a pokol - de persze ennek megelőzésére vannak jó, nem katonai eszközök (csak nem mindig működnek)

jardel 2010.03.20. 12:30:18

@Omár: erre utaltam én is, hogy pénz hiányában a sorkatonaság 1 év időelcseszés volt, és mivel keveset gyakoroltak, ezért el is felejtik.
Szerintem az is tényező, hogy monduk 100, 200 éve teljesen máshogy éltek az emberek, és bár akkor sem szívesen halt meg bárki, de valahogy kevésbé volt jóléti a társadalom, több volt a gyerek, szóval lehet, hogy edzettebbek voltak mentálisan is egy háborúhoz. Gondoljunk bele: kb. 9 év alatt meghalt 5000 amerikai katona Afganisztánban és ez egy hatalmas veszteségnek számít - miközeben a Don-kanyarban - sajnos - ez kb. 1 óra termése volt.
Egyébként az eredeti poszt tök jó felvetés volt, szóval érdemes oda is visszatérni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.20. 12:31:47

@Omár: Akkor úgy néz ki csak vissza kell foglalni a Kárpát-medencét. XD

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.20. 12:35:27

@jardel: ugyan nem ezen a blogon, de a városi harcra képzés mellett érvelgettem pont azért, mert a műholdas felderítés korában már nem sétálhatnak nagy összefüggő haderők észrevétlenül. Városvédelemnél viszont a légi és páncélos erő (azaz a drága bigyulák) szart se érnek, minden házrom újabb bunker. Ott bizony épületről épületre haladva kell kifüstölni a másikat, ami felettébb nehéz. Jogtalan támadás esetén ez ad pár hónap haladékot, amíg az ENSZ/Nato méltóztatik fingvakaró tárgyalások után békefenntartó csapatokat küldeni. Egyértelmű túlerővel szemben meg jófajta cseh logika alapján a megadás híve vagyok. Majd más úrnak készítjük a fröccsöt, de addig is elleszünk mint olyan sokszor a történelemben, várva a lehetőséget a szabadságra. Idővel el is jön.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.20. 13:37:22

@mefisto: Szigorúan OFF:

"Vakaróztam" egy kicsit a Word előtt. Az általad felvetett témához is lazán kapcsolódik:

nemzeti-radikal.blog.hu/2010/03/20/bulvarra_fel_polgartarsak

Néha tessék nevetni is nem csak politizálni!:P

ON:

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.20. 13:48:32

OFF:
Mandiner-t nagyon nem érdekli, de ha már évforduló:
március 20?
20 éve?
hu.wikipedia.org/wiki/Fekete_m%C3%A1rcius

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.03.20. 22:22:19

@Omár:

"A hadsereg ma már meghaladott dolog."

Nem illik a forrás megadása nélkül idézni!
Tehát a forrás: Linder Béla.
Elég hasonló történelmi helyzetben vagyunk. Sereg már nincs, a hódítók berepülgetnek a nagy deszantakció utolsó simításai céljából. A honvédelmi miniszter a biztonság kedvéért tőlük van...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.22. 23:10:23

@Bemmbemm: Oks, most kihagytam egy pár napot, mert nem volt időm semmire, de jövök.

molaris 2010.03.23. 09:40:49

Napok telnek, múlnak. Az emléknap valósággá vált, Ferencz Testvér beszélt. Mi leragadtunk a katonai vonalnál.

Hát lássuk, mi fortyog a fazékban.
1,- a porondmester behívta a régi bohócot.
És itt a porondmester azonos a bukott bohóccal. És a bohóc hajlandó volt. És a bohóc jött, beszélt, beszélt- és nem mondott semmit. Ha a vájt fülűeknek a talpa ökölbe rándult, az nem kóros. Az egészséges önvédelem. Egy köztörvényes bűnöző kiáll szónokolni, és elzengi hazaárulásának himnuszát.
A publikum bámul, a butái tapsolnak.

2,- honunk védelme mentén.
Adódik itt egy kis probléma. Nincs honvédségünk. Akkor minek van hozzá minisztérium? Minek tartunk egy nyilvánvalóan impotens társulatot fedezőménnek? Forróvízzel sem szokás pezsgőt hűteni. A politikai/szakmai nihil úgy üvölt itt, hogy a sivatag királya félve lapul a földre- ott!!

Ugyanekkor mi zajlik a(z) (m)agyar médiában?

1,- kit szeressünk jobban?
Először, udvariasságból a nőket.
Adott két klimaxos, kielégítetlen rivális. Mi köztük az alapvetően különböző?
D.I. hűséges régi barátnője Sz. K.- nak. Oda- vissza alapon egyengetik egymás útját. D.I. nem ért a focihoz..A porondon köpönyegforgatással ejti ámulatba a nézőt.

M.K.? Ő kissé eltér. Változatos ruhákat viselve, mindig ugyanazt képviselte. Mondjuk, elavult szóval: gerinces. Nem Ő változott: a hátországok. Volt mersze 19- re húzni. Mindig ott van, ahol megtalálja a támogatást az elveihez.

2,- a hímek.
Régi a módi. Akció- reakció! Csak nem látszik, hogy ki, és miért?
Nincs választék. Nincs karizmatikus, szélesen elfogadott jellem/ személy. Nincs nemzetet vezetni képes hím a palettán. (Bocs, de Orbán???)
Amit látunk, hogy megpróbálnak egyet visszavágni a saját szintjükre(Orbánt). És sikerrel. Miért!!

Mert az a szellemi és erkölcsi többlet benne nincs meg Benne, ami szükségeltetne. Meg azért valljuk be: a hátországában sem találni.

Na!! Itt a választék, válassz magyar!

molaris 2010.03.23. 09:47:46

A két "benne" közül kimaradt egy pont.
süti beállítások módosítása