HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2010.09.24. 22:02 Omár

Quo vadis, Fidesz?

 A Fidesz nagy utat tett meg odáig, ahol most áll, ami a beteljesülés kapuja is lehet, de a lejtő kezdete is.

2002-ben kezdődött a jelenlegi folyamat, amikor egy szakmailag jónak, de politikailag katasztrofálisnak mondható kormányzás ért véget. A vereség egyértelműen meglepte a párt vezetőségét, nem értették: jól kormányoztak, addig nem látott mértékben fejlődtek a vállalkozások, épült az ország, és ez mégsem jó a szavazóknak. Egy olyan pártot választottak inkább, amely legutóbbi kormányzását végigkísérték a megszorítások, olyan gyűlöletet szított a magyar emberek között, amely odáig meg sem fordult a fejükben, végezetül a miniszterelnök-jelöltje egy kelekótya alak volt, akit ráadásul porig alázott Orbán Viktor a televíziós vitában.

Ha még ez sem lett volna elég, a háttérország sem festett jobban. Jobboldali médiáról, sajtóról értelmetlen volt beszélni, az a Magyar Nemzetre, és a néha-néha a MIÉP-hez húzó Demokratára korlátozódott, amelyek közül az utóbbi ráadásul filléres gondokkal küszködött mivel igen alacsony példányszámot tudtak eladni. Az ellenfélnek ezzel szemben a régi, erős bástyákon kívül (Népszabadság, Népszava, Magyar Hírlap) még egy sereg rétegigényeket kiszolgáló heti- és havilapja, és persze az alsó rétegek által kedvelt, ingyenesen terjesztett lap is, nem is beszélve a bulvársajtóról és a legkedveltebb kereskedelmi televíziókról, rádiókról.

Egy szó mint száz: a helyzet nem is lehetett volna rosszabb. Ezek fényében nem feltétlen meglepő, hogy 2006-ban ismét alul maradt a Fidesz a választásokon, igaz nem sokon múlott, és persze az MDF kihátrálása nélkül talán nem is kellett volna ezt elszenvednie. A 2006-os választások ugyanazt a leckét adták le a pártnak, amit már négy évvel azelőtt egyszer megkapott, de mégsem tanult belőle eléggé. Ez a tanulság annyi volt, hogy a mai magyar demokráciában (sok más külföldihez hasonlóan) nem a kormányzás milyensége, a megvalósult célok, a teremtett értékek, a hozzáértés számít, mint inkább a megfelelő tálalás, az egyszerű, minél rövidebben megfogalmazott verbunk, a jelszavak, az érzelemkeltés. Ugyanis nyílt titok, hogy a szavazók elsöprő többsége érzelmek alapján szavaz, és csak kicsiny réteget mozgat meg a realitás és racionalitás.

2010-re a csillagok állása a lehető legkedvezőbb lett: a szocialisták maguk alatt vágták a fát a 8 évnyi, összefüggő, kormányzásnak nem nevezhető országlással. A 2006-os őszi események jelentős lökést adtak a rogyadozó gazdaságú ország miatt amúgy is feszült közhangulatnak. A Fidesz középtávon talán nagyobbat is profitált abból, hogy nem is próbálta meg felborítani az asztalt 2006 őszén, holott valószínűleg megtehették volna, ha azonnal élére álltak volna a feldúlt Kossuth téri tüntetőknek. Lehet még a mandátumokat sem kellett volna visszaadniuk, elég lett volna a következő hétvégére egy nagygyűlést összehívni a Parlament elé. A tavasszal, ugyanott megtartott kampányzáró gyűlés is hatalmas tömeget mozgatott meg, így biztos, hogy hatalmas mennyiségű tüntetőt "varázsolhattak" volna oda, amely ellen a egyrészt a rendőrök sem mertek volna fellépni (nem hogy brutálisan, sehogy), és a nagyobb, nyugodt tömeg is jobban lefékezte volna a pár szélsőségest aki így is, úgy is kiment. De az érdek, a számítás nagy úr. Valószínű, hogy jobbnak látták kivéreztetni a baloldali kormányt, hogy aztán biztosan hatalmas fölénnyel nyerjék a 2010-es választásokat. Ám ez volt az a pont, ahol a ló másik oldalán sikerült landolni a nyereg helyett.

Egyrészt a fentebb említett 2006-os taktikázás teremtette meg lényegében a Jobbik szavazótáborát, amely korábban zömében fideszes volt. Ez persze csak a jéghegy csúcsa, ennyi veszteség kit érdekelne, amikor a Parlamentben 2/3-os többséget élveznek? Önmagában tehát ez a tény csak kísérő jelenség, a valódi problémákat a társadalom többsége talán még nem látja (vagy csak nem szeretné) , pedig ott vannak.

Ha objektíven áttekintjük a második Orbán-kormány első pár hónapjának mérlegét, bizony elég elkeserítő eredményt kapunk. A leckét ugyanis most már olyan jól megtanulták a párt vezetői, hogy túlzásba is viszik annak alkalmazását. A kormányzás gerincét szinte kivétel nélkül a politikai jellegű, gazdasági szempontból látszat-intézkedések adják. Az IMF-el való szembeszállás ugyan valóban szükségszerű, és hasznos lépés volt, ám annak további kiaknázása (az "ellenállás" okozta megrendülést kihasználva minél előbb megállapodásra jutni a szervezettel) nem történt meg, így jobbára a kampány-éle jött ki jobban. A 29 pontos gazdasági tervet saját bevallásuk szerint egy hétvégi délutánon dobták össze, és ez bizony látszik is rajta: több pontja már innen látható, hogy nem is lesz valós célja a kormánynak. Hogy csak egy visszásságot említsek: feltűnő, hogy Matolcsy György nem kapkodik a költségvetési irányszámok minisztériumoknak való elküldésével. Világossá tették, hogy csak az önkormányzati választások után fogják ezt megtenni. Ez pedig nem jelenthet egyebet, mint hogy a hangzatosan, már a tavaszi kampányban beharangozott adócsökkentésből bizony se idén, se jövőre nem lesz semmi sem.

Az önkormányzati választások kampányában központi szerepet kapó 8 pontos tervezet, amely a devizahiteleseket hivatott megmenteni, pedig szakmai körökben már tényleg közröhej tárgya. Az említett pontokban megfogalmazott mentőöv csak a pénzügyi szektorhoz teljesen analfabéták számára lehet reális megoldási lehetőség. Nem kétséges, hogy a választások után ez a téma is sokkal kisebb sajtó-visszhangot fog kapni.

A jéghegy még mélyebben található része a közigazgatás. A kormányváltás amilyen viharosan megtörtént, olyan tempóban rúgták ki a legalsó szintekig az embereket. Mondhatnánk, hogy ez megszokott, de mégsem: még a hírhedt 2002-es hatalomátvételnél is legalább megvárták a szocialisták, hogy beletanuljon a közép- és alsóbb rétegekbe beültetett pártkatona, és csak azután adták ki az útját a korábbi alkalmazottaknak. Ez az az apróság, amit a Fidesz most megspórolt. A felső- és középvezetői állásokba telepített "haverok" bizony nem tudták kitől ellesni, hogyan is működik a a közigazgatás, és mivel aránylag kevés közöttük az olyan aki komolyabb munkatapasztalattal, vagy közigazgatási múlttal rendelkezik, félő, hogy legkésőbb középtávon alapjaiban rengetheti meg a rendszert ez a hiányosság.

Az önkormányzati választások eredményét előre nem lehet látni, de sok meglepetés azért nem várható: ugyan már sokaknak visszatetszést keltett pár fideszes megmozdulás, és ezért bizonyos, hogy kevesebb szavazatot is fognak kapni, ám a siker szinte biztosan garantált. Ha másért nem, hát az ellenfél hiánya miatt. A szocialisták a magyar politika történetének talán legszánalmasabb kampányát folytatják a hozzá illő társasággal, aminek meg is lesz az eredménye, emiatt nem kell hogy fájjon a fejük... A Jobbik esetében kérdéses, hogy tudja-e tartani a tavaszi választásokon produkált eredményeket, de könnyen elképzelhető, hogy veszíteni fog belőle. Az LMP ugyan lassan, de biztosan építkezik, ám még mindig erőtlen ahhoz, hogy érdemi ellenfélként mutatkozhasson a Fidesszel szemben.

Összegzésként megállapítható, hogy a Fidesz története legmagasabb pozícióján áll, és most tényleg csak rajta múlik: az önkormányzati választások után abbahagyja a politikai színjátékot, és végre a gyakorlati, gazdaságot is érintő munkába fog, vagy továbbra is  Budai Gyula és Papcsák Ferenc lesz heti nyolc napon át a szenzáció. Innen még be lehet futni egy szép pályát, meg lehet nyerni még 4 évet, még lehet ebből az országból ismét büszke Hazát teremteni, de nem így. Ébresztő!

231 komment · 1 trackback

Címkék: kampány politika mszp fidesz választások társadalom jobbik pártok lmp


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr492321293

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyei Fidesz 2010.09.25. 14:53:51

A hatalmas győzelmet arató narancsosok a tavaszi választások után azonnal hozzákezdtek a propaganda elmélyítésére. A Berlini Bazilika oldalsó kupolájának boltozata hűen tükrözi vissza Viktorék mennyei királyságát. A rejtett reklám bizony...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.25. 19:55:02

@Humperdickk: Na ez aztán méltó ultima ratio volt. XD

@Táskás Tóni: Én spec szánlak. Nehéz lehet naponta megvívni a kognitív disszonanciával...
A balliberális ugyanis fából vaskarika. Valaki vagy hisz az öngondoskodásban, az egyéni felelősségvállalásban, amiből következik, hogy a gazdag megérdemelten gazdag, a szegény megérdemelten szegény, vagy nyomja a balosok süket elnyomás-teóriáját.
Tehát, hogy aki alul van, azért van ott mert felülről elnyomják, aki felül van azért van ott mert, az alul lévőkön tapos...

A sajnálat pedig nem politikai kategória.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.09.25. 19:56:58

Csak hogy ne csak fröcsögjek: a 1998-2002 közötti szakasz éppen arról volt híres, hogy szépen agyon lett politizálva minden (koronaúsztatás, jobboldal felszalámizása, Nagy És Minden Magyar Polgár Számára Fontos Semmiségek stb.), és még ráadásul tök jól is. Csak épp "szakmailag" nem történt itten kutyaszar sem: a Bokros-féle spórolás és a világkonjunktúra eredményeinek felélése történt nagy erőkkel.. Ha neked ez a szakmai, akkor súlyos problémáid vannak.

Ez persze nem menti a meggyesista osztogatást és gyurcsányista bénázást. De attól még nem lesz igaz, amit írsz. És ezt a tényt mondjuk a magyarnemzet nem írja meg. Azé mondom, hogy óvass néha, nem baj az. Tágíccsa a tudatot.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.25. 19:57:24

@Húsleves: Szerintem amit érdemes volt privatizálni azt már privatizálták.
Most már csak olyan közszolgáltatásokat tudnának eladni, ahol például a monopólium, vagy a lakosság kiszolgáltatottsága miatt, nem javulna ezáltal a minőség, hanem romlana.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.09.25. 20:05:23

@TaTa86.: ballilberális. Nem bonyolult, de most konkrétan ezt nem érted. Jaj, mér kell ezt magyarázni... Mindegy: azt remélem tudod, milyen a jobbliberális? Segítek, hátha összegyön: az USÁ-ban van a demokrata, az a ballib köcsög, a republikánus meg a jobblib köcsög. Megvan?
Ezért mondom, hogy óvassá, hogy ércsed a körülötted álló világot. Hidd el, jobb úgy élni.

Táskás Tóni 2010.09.25. 20:07:55

@Humperdickk: Teljesen egyetértek. Afidesz 1998 -2002 között felélte a Bokrosi féle csomag kedvező eredményeit. Sajnos most sem fog elvégezni égetően fontos átalakításokat .pedig ezeken már minden környező volt szocialista ország tul van. Pontosan ezért előznek meg minket . Csak a hatalmi pozíciókat építik és nagyon felelőtlenül viselkedtek 8 év ellenzékiségben is. A fidesz nem érdekli a gazdaság ha az gátja a hatalmuknak.A privatizálásban viszont szép számmal részt vettek a fideszból is.

Húsleves 2010.09.25. 20:07:58

"Valójában az történt hogy nem tulajdonítottak jelentőséget annak, hogy egyidejűleg kell jól kommunikálni ezt a lépést a belföld s egyidejűleg a pénzpiacok felé."
Te hogy kommunikáltad volna? Annyira profin kezelték ezt a dolgot a szocik, hogy valószínűnek tartom, hogy előre felkészültek a szitura. Mihelyst a kormány szóvá merte tenni, hogy csehül állunk a szocik áldásos tevékenysége után, azonnal cikkek és blogok tucatjai jelentek meg, hogy a kormány a dilettantizmusával bedönti a forintot, és el is magyarázták, hogy ilyet nem szabad mondani, mert a piac érzékeny. Maradjunk annyiban, hogy már itt több dolog sántít, de megoszlanak a vélemények, úgyhogy nézzük tovább. Amikor erre a kormány az ő fogalmaik szerint jó kommunikációval "megnyugtatta a piacokat", akkor elérték a céljukat, innentől kezdve az ment a szocimédiákban ezerrel, hogy no lám, no lám, a FIDESZ elismerte, hogy jó állapotban vették át az országot! Jó megoldás itt nem volt, a szocik pontosan erre alapoztak.

"azért sokat számított volna, ha ezt az IMF-es megbeszélést azzal a közleménnyel zárhatták volna le, további egyeztetéseket követően október végén folytatják a megbeszéléseket". Eredetileg így zárták le. Később változott.

"Személyes véleményem az, nem ülök le valakivel tárgyalni csak azért, hogy rácsaphassam az ajtót." Nem így ültek le, sőt, eredetileg még újabb hitel lehetőségét is fontolgatták.

"Az IMF ugyanakkor mintha ezzel a szándékkal jött volna, és erre a fideszben megfelelő partnerre talált."
Az IMF szerepét illetően egyezik a véleményünk. A szocik jó fejőstehenek voltak, a FIDESZ-t meg akarták puhítani, de nem jött be.

Húsleves 2010.09.25. 20:10:02

@jaegtoer: az előző írásom a tiedre volt válasz, csak elbénáztam, nem került bele a neved.

Táskás Tóni 2010.09.25. 20:10:53

@TaTa86.: Remélem következő életedben egy cigányputriba születsz vagy hajléktalan leszel . De ne félj rám biztosan számíthatsz.

Húsleves 2010.09.25. 20:12:31

@TaTa86.: szerintem már eddig is jóval többet privatizáltak (vagy inkább elherdáltak) a kelleténél, de ettől függetlenül is azt gondolom, hogy a privatizáció egy normális gazdaságban szakmai kérdés, nem politikai. Sajnos ez ránk még nem igaz, mert ez a gazdaság minden, csak nem normális.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.09.25. 20:17:30

@Táskás Tóni: azért semmi sem feketefehér. Mindenesetre tényleg úgy néz ki, igaz lesz, amit írtál. Részemről azonban adok nekik még egy fél évet (választások vannak, megint...), hogy rácáfoljanak arra, amit 12 éve tudni VÉLEK róluk. Nehéz megmagyarázni, miért: nekem ez "jött le" az utóbbi 1500 év kultúrtörténetéből. Fasztuggya, biztos hülye vagyok.

Húsleves 2010.09.25. 20:18:05

@Táskás Tóni:
"Na és ahhoz mit szóltok .hogy baloldali liberális érzelmű vagyok? Sajnálom a cigányokat akik olyan környezetbe születtek ahonnan nincs menekülés , sajnálom a hajléktalanokat is akik önhibájukon kívül kerültek szörnyű helyzetbe. Utálom az álszent képmutató erőszakos embereket és a tolvajokat is ,de jobb és baloldalon egyaránt."
Én örülök ennek. Csak tapasztalatom szerint ennek semmi köze a liberalizmushoz. A liberálisok mindig olyan "megoldásokat" találnak ezekre a problémákra, amikkel tudatosan feszültségeket gerjesztenek ott is, ahol eddig nem volt. Erre legjobb példa az integráció. Betelepítenek rosszul szocializálódott (nem született rossz, érted a különbséget?) cigányokat falvakba, lakást adnak nekik, de munkát nem (így hát azok lopnak, hogy megéljenek), azután cikkeket írnak a helybeliekről, hogy milyen irígyek, kirekesztőek.

arlequin 2010.09.25. 20:18:26

milyen hálás az index címlap.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.09.25. 20:23:40

Emberek, kell a kontroll az ellenőrzés az orbáni diktatúra felett.

Ne szavazz a fideszre!

jaegtoer 2010.09.25. 20:28:38

@Húsleves: Köszi vettem az adást. Annyi kiigazítást tennék, hogy én is azt gondolom, az IMF jött azzal az ominózus gondolattal, hogy ők vannak itthon, és fidesz jött az utcáról, azaz a rugalmatlanságukat még kiemelten demonstrálták is (mármint az IMF). Ha ők talán mégsem, de a sajtó megtette a magáét az héccencség.
Ugyanakkor azt is meg kell jegyezni, hogy két ellentétes gazdaságpolitikai irányvonal csapott össze, tehát a megegyezés valószínűsége zéró volt. Az, hogy az IMF-nek ez mekkora presztízsveszteséget okozott, eltörpül annak jelentősége mellett, hogy a bizonytalanság fenntartása milyen hatással van/lesz a pénzpiacokra. Erről októberben még többet fogunk tudni, az eddigiek nem biztatóak.

Húsleves 2010.09.25. 20:29:56

@Nem kell a szélsőjobbos Dörner a pécsi színháznak!: a választott neved jól mutatja, ki gondolkodik diktatúrában. Eltiltanál valahonnan egy színészt, mert jobboldali? Szélsőjobbosnak nevezni ráadásul hazugság is.

Táskás Tóni 2010.09.25. 20:32:03

@Humperdickk: Nevezz meg egy értelmes embert a fideszben vagy a kormányban aki Orbán beleegyezése nélkül akár a budira is ki merne menni egyedül. Orbán pedig politikus és nem ért a gazdasághoz. Ezt azis mutatja .hogy az MSZMP-ből III/II-ként kiszuperált ostoba és segghülye Matolcsit választotta az egyik "pénzügyminiszternek", aki azzal dicsekedett, hogy 2030-ra jól fogunk élni. Ez aztán a jó kilátás. De a jobboldalon erre sem kapta fel a fejét senki és nem mentek a parlament elé kiabálni, hogy Matolcsi takarodj.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.09.25. 20:33:50

@Táskás Tóni: nincs vita köztünk, csak én még várok kijelenteni szélsőséges dolgokat ezekről. Ennyi, ne hergeld magad.

Tábornok 2010.09.25. 20:38:15

Egy válságban válságmenedzserek kellenek, olyanok, akiknek nem remeg a térde, keze, ha valami fontos döntést kell hozni.
ti. önkormányzati választások, ismerjük be, hogy a fidesz fél bármilyen "szükséges rossz" döntés meghozni, tehát beszari, fél, hogy igy kudarc lehet a választás.
De mi van akkor, ha igy is bukja a választást, akkor is marad ez a semmittevő politika?
Az emberek lecserélték a pirosat, narancsra és semmi sem változik.
Előkerült a viccpárt, a két farkú kutya, hogy az indexen ez kapta a legtöbb voksot, nem azért, mert annyira jó volt esetleg az örökélet program annyira realis, azért mert az összes többi induló - jelenlegi politikai paletta - már nem hiteles az embereknek, többségüknek volt 20 évük, hogy az országot jobbá, szebbé, élhetőbbé tegyét, felemeljék, nagyrészük saját és családja, barátai életét tette szebbé, jobbá, gazdagabbá.
Forradalom, na igen, egy igazi forradalomban az előző hatalom képviselőit, haszonélvezőit bizony nagyon gyorsan felelősségre vonják, szalonképessebb helyket csak jószágvesztés, máshol mehetnek a levesbe, tehát ez ami most volt, annak semmi köze egy forradalomhoz, a szokásos túlzó jelzők egyike OV és a slepje szájából.
A lényeg, én ezektől sem várok sokat, magyarul, 4 év után szerintem búcsúznak, mert a szükséges döntésekhez gyávák, pedig lehet az kell az ő túlélésükhöz is, nemcsak a mienkéhez.

Húsleves 2010.09.25. 20:39:28

@jaegtoer: ezzel nagyrészt egyet is értek, csak azt nem tudom, mit kellett volna tenni. A legésszerűbb nyilván a megegyezés lett volna, de az IMF átlépett egy határt, amire - szerintem jogosan - azt mondta a FIDESZ, hogy ezt már nem. Ezzel jelentősen csökkent a kormány mozgástere, de az IMF feltételei ennél sokkal jobban csökkentették volna. A szocik eddigi tevékenysége mutatja, hogy a függés nem gyümölcsöző számunkra, mert az IMF szabta feltételek kifejezetten kedveztek a szabadrablásnak (ráadásul a rablott pénz külföldre szivattyúzásának). Azt nem lehet folytatni. A túlzott privatizáció hátrányát, a bankok rossz működését egyre többen kritizálják már nyugaton is.

jaegtoer 2010.09.25. 20:42:42

@Tábornok:

Az én szőlőm édes, a tied savanyú. Van ilyen.

Húsleves 2010.09.25. 20:44:12

@Táskás Tóni: én az eredményen mérem a kormányok hozzáértését. A szocik csődközelbe juttatták az országot. A csődtől csak IMF hitel mentett meg. Azt a hitelt a nagytudású szocik költötték el, és a jelenlegi kormány idején fizetjük vissza.

Tábornok 2010.09.25. 20:57:25

@jaegtoer:
van ilyen
én számitottam erre
az előző ciklus(ok) idióta kormányzása nyerte meg a választást a fidesznek, akikről most fog kiderülni - ha eddig még nem volt világos - hogy semmiben sem különböznek a másiktól, csak a nevükben.
Én amég élek itt mindig válság lesz, abban a legkönnyeb halászni, okoskodni, s nem utolsó sorban mindent rá lehet fogni a válságra.
Kicsit nagyobb lesz a gyermekem, őt is fel kell készitenem a válságra:)

subtotal 2010.09.25. 20:57:54

Bennem erősen él az a kép, ahogyan Szijjártó érvel, hogy az adócsökkentés egy adott költségvetési évben visszahoz több pénzt a költségvetésnek, mint amiről lemond.
Akkor most miért hivatkoznak itt arra, hogy nincs mozgástér? Hiszen adócsökkentéssel mozgásteret növelnének! Megmondták már akkor, tessék meg is csinálni!
És ezek a pofák most a bankokra mutogatnak, hogy kihasználták az emberek tudatlanságát és hiszékenységét!

A többiről sajnos még beszélni sem érdemes:
MSzP: minden területen a jövedelemeltitkolás jutalmazása
LMP: emeljük még tovább a kamuminimál népszerűségét azzal, hogy a járulékterheket is levesszük róla
A Bokros meg rossz társaságnál kopogtatott, ő nem taktikázott, egyenesen küldte a választók arcába, mit kell tenni ahhoz, hogy ne holnap, de belátható időn belül jó legyen itt élni. Nem kellett a zembereknek, de meg fogják kapni, mázzal leöntve és félremagyarázva.

CounterS 2010.09.25. 21:01:07

Úgy látom sokaknak még nem tűnt fel, hogy Magyarországon a két nagy párt nem a jobb vagy a bal oldalt képviseli. Két hatalmi centrumról van szó, a hozzájuk tartozó gazdasági, társadalmi érdekcsoporttal. Az elvek, a megoldások, a módszerek hasonlóak, nem látok lényegi eltérést. Alapvetően ugyanolyan mentalitású emberek önös érdekei vezetik mindkét oldalt, csak a fideszesek - ahogy már írták - arrogánsabbak (és nem vitás: tehetségesebbek, ügyesebbek).

A fidesz eddigi ténykedése közül a hibák voltak a fajsúlyosabbak: a demokratikus intézményrendszer gyengítése, a politikai tisztogatás, az IMF ügy gyalázatos kommunikálása, a gazdasági helyzettel kapcsolatos megnyilatkozások (amik tovább küldték a lejtőn lefelé a forintot, szerintem meg is shortolták, ez volt a cél. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ennyire dilettánsok. De hogy ennyire gerinctelenek, azt minden további nélkül.).
Ezek a lépések kizárólag a fidesz érdekeit szolgálták , és a köz érdekeit sértették.

Az oldalhoz gratulálok, nagy élmény elfogulatlan jobboldali (mit is takar ez tulajdonképpen?) emberek gondolatait megismerni.
Az lmp szál azért elég vicces volt.. ;))

subtotal 2010.09.25. 21:06:05

@Húsleves: kár hogy a Fidesz nem indul az összes olyan országban, ahol IMF hitel kellett a finanszírozás fenntartásához.
Egy nagy esély úszott el...kiderülhetett volna, hogy vajon mindenhol ennyire eccerűre sorvasztható az emberek gondolkodása.

Húsleves 2010.09.25. 21:06:32

@subtotal: nem csak ezek a pofák mutogatnak a bankokra, a BBC is tele van ilyen pofákkal, és azzal, hogy az embereknek nem tetszik, hogy a bankok az extraprofitjuk érdekében még több bőrt akarnak lehúzni róluk. A bankok piaci szerepét már Széchenyi is ismerte és publikálta, az viszont már nem piaci működés, hogy amikor csődbe mennek a nagy hozzáértésükkel, akkor az adófizetők zsebéből kipótolják a hiányt, azután ugyanúgy megy tovább minden, mint addig.
Bokrosról meg az a véleményem, hogy abból, hogy nyíltan felvállalja, hogy megválasztása esetén minden rossz lesz, még nehéz következtetni a hozzáértésére. Még akkor is, ha egyszer már kapott lehetőséget, és megtapasztaltuk, hogy tényleg rossz volt.

Húsleves 2010.09.25. 21:12:16

@subtotal: "kár hogy a Fidesz nem indul az összes olyan országban, ahol IMF hitel kellett a finanszírozás fenntartásához.
Egy nagy esély úszott el...kiderülhetett volna, hogy vajon mindenhol ennyire eccerűre sorvasztható az emberek gondolkodása."
Görögországban és Romániában is kiderült, hogy nem sorvasztható egyszerűre az emberek gondolkodása, mert nem lehet nekik beadni, hogy ők fizessék meg a kormányaik korrupcióját, még akkor sem, ha az IMF mindent elkövet, hogy folytatódjon a korrupció. Meg lehet nézni, hogy fogadja a lakosság a megszorításokat. Szerintem azoknak van baj az agyával, akik ennyi előzmény után (amit a kormányaik és a bankok műveltek) birkamódon tűrik, és azt hiszik, jól van így.

subtotal 2010.09.25. 21:18:23

@Húsleves: a bankok nem adományt kaptak, hanem kölcsönt, hogy a likviditásuk megmaradjon.
Mi volt rossz Bokrosban? Hogy a populista dumagépekkel ellentétben tényleges, esetenként érdekeket sértő döntéseket hozott a stabilitás megteremtéséért?

subtotal 2010.09.25. 21:20:05

@Húsleves: akkor ezek szerint ott is nyerhetett volna a Fidesz.

Tábornok 2010.09.25. 21:25:02

@jaegtoer:
sok sikert hozzá

subtotal:
ha az én vállakozásom gondba kerül, az miért nem kap állami segitséget?
szerintem ez ütötte ki a biztosítékot sok embernél, sehol nincs leirva, hogy minden vállalkozás sikeres lesz.
Igy könnyű vállalkozni, ha elbukok valamit, mert idióta voltam, futok az államhoz, hogy huzzon ki a szarból, az adófizetők pénzén.
tehát már a kölcsön lehetősége és megkapása is felért egy adománnyal.

Táskás Tóni 2010.09.25. 21:28:05

@Húsleves: Igen nagyon rosszul csinálták a szocik . de ebbe bőven besegitett a populista minden változtatást megtámadó fidesz. és azért volt egy gazdasági világválság is csak úgy mellékesen. ami bedöntött egy jó pár országot. Nálunk nem csődöltek be a bankok csak az USA-ban. Azt sem szabad elfelejteni. hogy nemcsak az IMF , hanem az EU képviselői is felálltak a tárgyalóasztaltól amikor látták a kormány teljes bénaságát. Amugy pedig nem hívott le minden hitelt a Bajnai kormány de az eladósodás így is nagy.

Húsleves 2010.09.25. 21:28:08

@subtotal: "akkor ezek szerint ott is nyerhetett volna a Fidesz." Inkább azt írd le, hogy mire következtetsz ebből.

CounterS 2010.09.25. 21:32:23

@Húsleves: A nemzetközi pénzügyi intézmények bizonyos mértékig valóban "speciális" érdekeket képviselnek. Jó példa erre a rendszerváltást követő időszak, amikor a készenléti hiteleket kemény feltételek mellett nyújtották, DE ahhoz a magyar politikai elit(?) súlyos alkalmatlansága kellett, hogy a nemzeti érdekeket annyira veszni hagyták (pl. mezőgazdaság).

Igazából nem tudnának bennünket sarokba szorítani; ha többet és többen dolgoznánk, és kevesebbet költenénk, hiszen nem lennénk rászorulva az IMF-re, mivel a kezelhető mértékű hiányt gond nélkül lehetne finanszírozni a piacról.

A hiányt csökkenteni kell, nincs mese, mert a válság következő hulláma - igen, lesz ilyen - már államcsődöket fog okozni. Nem kellene köztük lenni.

vakvarju 2010.09.25. 21:34:42

@tothh: Szerencsére most jöttek a fiatal demokraták: Matolcsy, Martonyi, Fellegi, Pintér, Réthelyi, Orbán, Schmitt, Kövér. Én úgy örülök, szeretem a fiatalokat.
@Húsleves: Eddig minden kormány által felvett hitelt a következő kormány fizette vissza. Miért kell ezen csodálkozni?
Egyébként február, március körül az emberek már rájönnek, hogy jól át lettek verve. Nagyon csodálkoznék, ha a Fidesz kormány kitöltené a négy évet. Azon viszont egyáltalán nem csodálkoznék, ha előrehozott választások lennének úgy 2012 tájékán. De ne legyen igazam!

subtotal 2010.09.25. 21:35:15

@Tábornok: az, hogy nem kapsz, nem feltétlenül biztos. Az viszont igen, hogy a Te vállalkozásod bedőlése nem rántja magával az ország vagy európa több 10000, vagy 100000 embernek megélhetést nyújtó vállalkozásait. Nem véletlenül volt a tőkejuttatás feltétele, hogy a hitelállományt a bankoknak fenn kell tartani.
@Húsleves: arra, hogy az emberek kegyetlen gyorsan megszokják, hogy ha jól élnek (jómagam sem vagyok kivétel), de azt már nem tudják megérteni, ha az a szint nem tartható fenn. A korrupció jól hangzik, csak annak még azonnali felszámolásával sem lehet megoldani

Húsleves 2010.09.25. 21:35:47

@subtotal:
"a bankok nem adományt kaptak, hanem kölcsönt, hogy a likviditásuk megmaradjon."
Volt ahol kölcsönt, volt ahol támogatást. A vezetőik megkapták az extra jutalmaikat, mintha jól végezték volna a dolgukat. Pedig nem így volt, mégis mások látják kárát. Ez már nem "az a" paicgazdaság, amiről a tankönyvek szólnak, hiszen a lényeg tűnt el, a természetes kiválasztódás.

"Mi volt rossz Bokrosban? Hogy a populista dumagépekkel ellentétben tényleges, esetenként érdekeket sértő döntéseket hozott a stabilitás megteremtéséért?"
Az volt a rossz Bokrosban, hogy nem "esetenként érdekeket sértő" döntéseket hozott, hanem a közép és szegényebb rétegek érdekeit sértő döntéseket, a maga, és hozzá hasonló élősködők "stabilitása" érdekében.

subtotal 2010.09.25. 21:36:41

@subtotal: és ez nem jelenti, hogy a korrupciót megtartani, az embereket meg szorítani kell. Nem szabad a lehetőségeken túl engedni a jólétet.

Húsleves 2010.09.25. 21:37:04

@Táskás Tóni: a szocik problémái előbb kezdődtek mint a válság.

subtotal 2010.09.25. 21:41:14

@Húsleves: "a lényeg tűnt el, a természetes kiválasztódás"
Szerintem nem ízlene senkinek, különösen a tartalékokkal nem rendelkező rétegeknek (kkv és alsó közép), ha a természetes kiválasztódás során gyorshalálban megszűnik a munkahelye vagy finanszírozása, piaca.
A bankok bedőlése gyakorlatilag leállította volna a gazdaságot. Hát ezért.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.25. 21:42:24

Bocs, nem olvasok el 160 kommentet, hülye Index!

Szóval eleve rossz a cím. NINCS OLYAN, HOGY "FIDESZ"!!!

Olyan van, hogy "Orbán Viktor Pártja". A "Fidesz" oda megy, ahova Ura és Parancsolója akarja.
A "Fidesz", vagy más néven, szervezeti felépítésben OV Pereputtya már nem bukhat meg, ha OV terve sikerül. Ez esetben tavasszal volt az utolsó szabályos népképviseleti választás. Ez a mostani már nem az, ez már a "törvény általi választási csalás" kategória, Kövérrel, aki a vidéket haknizza azzal az üzenettel, hogy érdemes kormánypárti vezetőket választani, mert "hátszéllel jobban halad a vitorlás". Nemegy helyen helyben közismert bűnözők ("Fideszes polgármester") mellé ül ki ezzel a dumával a kampányemelvényre...
Ha OV terve nem jön össze, az fizikailag a halálát jelenti, HA összejön, az többek, pl. F. halálát...
Azért remélem, a jobbikosoknak épülő koncentrációs táborok őrének nem cigányokat tesznek meg...

Húsleves 2010.09.25. 21:44:11

@vakvarju:
"Eddig minden kormány által felvett hitelt a következő kormány fizette vissza. Miért kell ezen csodálkozni?"
Ezt talán valamivel támaszd alá, mert nem ismerek minden hitelt. Ez a hitel nagyon szépen lett ütemezve, pont az előző kormány idejére, és pont a következő kormánynak kell visszafizetni, miközben a felvétel idején már nyilvánvaló volt (az IMF számára is), hogy a szocik mennek a sunyiba. Már akkor annyira nagy volt a FIDESZ előny, hogy esélytelen volt, hogy megfordulna.

"Egyébként február, március körül az emberek már rájönnek, hogy jól át lettek verve. Nagyon csodálkoznék, ha a Fidesz kormány kitöltené a négy évet. Azon viszont egyáltalán nem csodálkoznék, ha előrehozott választások lennének úgy 2012 tájékán. De ne legyen igazam!"
Ezt mantrázzad jó sokat. Készülj fel rá, hogy nem lesz igazad, úgy kevésbé lesz kellemetlen.

subtotal 2010.09.25. 21:49:55

@Húsleves: az a gond, hogy nem fogjuk 2011-ben sem visszafizetni (pláne nem a kormány), csak refinanszírozni.
Mivel amíg az elsődleges egyenlegünk nem pozitív(gyengébbek kedvéért: a Viktor által divatosnak titulált 3%-os hiánynál kevesebb a ktv hiány), addig itt csak refinanszírozás van.

Húsleves 2010.09.25. 21:50:33

@subtotal:
"Szerintem nem ízlene senkinek, különösen a tartalékokkal nem rendelkező rétegeknek (kkv és alsó közép), ha a természetes kiválasztódás során gyorshalálban megszűnik a munkahelye vagy finanszírozása, piaca."
Ezzel szemben az IMF ajánlata az, hogy a bankokat ne piszkáljuk, vegyük el közvetlenül az emberektől amilyük még van.

"A bankok bedőlése gyakorlatilag leállította volna a gazdaságot. Hát ezért. "
Ez nagyon sok gazdasági szakember szerint egyáltalán nem igaz, a BBC-n sok beszélgetés volt ebben a témában. Pl. a bedőlt bankok helyére léphettek volna más bankok. Csakhogy az USA már így is erősen függ Kínától. A gazdasági üzenete a bankok megtámogatásának nagyon rossz volt: jutalmazta a rossz teljesítményt.

Húsleves 2010.09.25. 21:53:42

@subtotal: jóslásokba nem bocsátkoznék. Egyébként nem hiszem hogy az a cél, hogy a teljes adósságot visszafizessük, csak az, hogy normális keretek közé szorítsuk, azaz megszüntessük a függést.

Tábornok 2010.09.25. 21:56:42

@Húsleves:
"A gazdasági üzenete a bankok megtámogatásának nagyon rossz volt: jutalmazta a rossz teljesítményt. "

ott a pont
ez azt jelenti, hogy bármit csinálhatok
felelősség nélkül, sőt úgy mehet minden tovább, mintha semmi sem történt volna, majd kihuznak a szarból
Nem minden bank bukott volna meg, az csak urban legend.

de szerintem ennek semmi köze az eredeti témához:)

subtotal 2010.09.25. 21:57:09

@subtotal: Ja és még annyi, hogy nem Oszkóék zárkóztak el attól, hogy részt vegyenek az IMF megállapodás részleteinek kidolgozásában, hanem az akkori ellenzék. Nem is Oszkóék rugták össze a port az IMF-dal. Esetleg ezekről is lehetett volna megállapodni. Hát ez azt fogja jelenteni, hogy nagyobb lesz a refinanszírozási igény, azaz emelkednek az államkötvény hozamok.
Azzal viszont mélyen egyetértek, hogy a forint alapú finanszírozást kell előtérbe helyezni az állam esetében, viszont nem biztos, hogy 280-290 közötti EUR árfolyam a legjobb alkalom a váltásra. Talán a 260 körüli szinten jobban megérné.

subtotal 2010.09.25. 22:02:49

@Húsleves: "Ezzel szemben az IMF ajánlata az, hogy a bankokat ne piszkáljuk, vegyük el közvetlenül az emberektől amilyük még van."
Ha igaz, hogy romokban az ország, akkor mit tudnának elvenni?
Komolyra fordítva a szót, az a gond, hogy a bankadó átmenetidége miatt nem oldja meg azt a problémát, hogy az elsődleges hiányunk nélküle negatív, azaz amint az kikerül, mint bevétel, az eladósodottsági szint tovább nő. Az IMF éppen ezért olyan tartós változtatásokat szeretne látni, amivel különadók nélkül is tartósan csökkenthető a függés, ahogy Te írtad.

Húsleves 2010.09.25. 22:10:02

@subtotal: a bankadó átmeneti, a versenyképesség növelése hosszútávú, mégsem tetszik az IMF-nek. Az IMF olyan dolgokat szeretne erőltetni (pl. privatizáció), ami biztosítja az "előfizetői" számára a szabadrablást Magyarországon.

jaegtoer 2010.09.25. 22:15:00

@ArmaGeddon Bácsi:

"_Kövérrel, aki a vidéket haknizza azzal az üzenettel, hogy érdemes kormánypárti vezetőket választani, mert "hátszéllel jobban halad a vitorlás". Nemegy helyen helyben közismert bűnözők ("Fideszes polgármester") mellé ül ki ezzel a dumával a kampányemelvényre..."

Nagy tisztelőd vagyok és vitorlás ügyben sem vagyok nagyon elmaradva. Ellenben erre az állításodra valami konkrétum kellene, mert pont az ellenkezője jött le az országos sajtóban. Egész pontosan, hogy senkinek sem lesz "több".

subtotal 2010.09.25. 22:25:44

@Húsleves: nem mondom, hogy az IMF kiscserkészek gyülekezete, nyílván érdekeket is képvisel, de konkrétumok nélkül csak annyit mondani nekik, hogy versenyképességet növelünk, egy kicsit kevés.
Ha csak annyin múlna, hogy versenyképességet növelünk (és itt visszautalok az első kommentemre), akkor le kell vinni 16%-ra az SzJA-t minél gyorsabban és meg is vagyunk, hiszen ezt kommunikálta a Fidesz a válság kezdete óta. De csak az nem viszi be az elsődleges hiányt a pozitív tartományba, sőt. Erre ők is rájöttek (vagy inkább végig is tudták), hiszen így lett az azonnaliból 3 évre elnyújtott, részletek nélküli igéret.

Húsleves 2010.09.25. 22:33:44

@subtotal: én úgy tudom, hogy az IMF egy sor tájékoztatást kapott, egyáltlán nem a tájékoztatás hiányával volt elégedetlen, hanem konkrét dolgok nem tetszettek nekik. Igazi gyöngyszem a kifogások között pl. Simor fizetése, vagy az otthoni pálinkafőzés engedélyezése.

subtotal 2010.09.25. 22:34:44

@subtotal: ami beviszi: nyugdíjrendszerben további lépések kellenek (helsinki, mint svédország, hogy egy klasszikust idézzek), egészségügyi struktúrát 'áramvonalasítani' kell, közösségi közlekedést az igénybevevőknek kell jobban finanszírozni és kikényszeríteni a megtérülés alapú szemléletet.
Ami még segíthet, ha megszüntetjük azt, hogy minden állami szolgáltatás a finanszírozásban való hozzájárulástól függetlenül mindenkinek azonos szinvonalon jár. Ezzel ugyanis (és a szociális transzferek bevallott jövedelemhez kötésével) pont arra ösztökéljük a társadalmat, hogy titkolja a jövedelmét.

subtotal 2010.09.25. 22:40:06

@Húsleves: hát nekem pedig az jött le, hogy a 2011-es ktv-ről nem kaptak szinte semmilyen tájékoztatást, még a tervekről sem.
Simor fizetése: ha Simor taktikus lenne, menne, azzal a felkiáltással, hogy a most beültetett emberkék is menjenek 2014-ben, ha az a kormány azt kéri (a 9 évre kinevezettekre gondolok). Azért is érdekes lenne ez, mert akkor a Fidesznek találni kellene valakit, aki 2 misiért vinné azt a felelősséget. Mondjuk a Lajos (aki egy jelentéktelen vidéki polgármester, akinek nincs köze a kormányhoz, mert nem tag, de akkor miért dumál róla egy gazdasági eseményen)?

Húsleves 2010.09.25. 22:51:55

@subtotal: Simor ennél sokkal taktikusabb, azt nyilatkozta a Le Monde-nek, hogy a kétmilliós plafon kifejezetten ellene született, de nem veszélyezteti a jegybank függetlenségét.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.25. 22:57:10

@jaegtoer:

Kedves Tisztelőm, :-)

példa szűkebb hazámból:

www.sarospatak.hu/aktualis/aktualis.html#S%C3%A1rospatakon%20j%C3%A1rt%20az%20Orsz%C3%A1ggy%C5%B1l%C3%A9s%20eln%C3%B6ke

"Dr.Kövér László, az Országgyűlés elnöke szerencsésnek tartotta ....... polgármesterként való indítását, akit alkalmasnak tart a feladat ellátására. Beszédében visszatérő motívum volt az a bizonyos vitorlás, ami hátszéllel jobban halad – utalva ezzel a fideszes államvezetés és ugyanilyen önkormányzat hatékony, közös munkájára."

Nem a kipontozott nevű jelöltet tartom bűnözőnek, de volt ott olyan is az emelvényen. Korábban naívan abban bíztam, hogy már nem lehet neki sok a lebukásig, de most eyt nem veszem már biztosra.

Kövér ezzel a formaszöveggel haknizza végig az országot, én ettől hányok. Sokat várok egy erős központi kormányzattól hazánk megőrzése terén a világgazdasági összeomlás viharában, de a haza vidéki településekből is áll, amik vezetését a lehető legszélesebb merítésből kellene kiválasztani, helyben, nem egy szűk pártkatona rétegből. Mellesleg kipróbált hazafiak tűnnek el egyik napról a másikra a fideszes süllyesztőben. Ez nem nemzeti túlélésünket segíti.

jaegtoer 2010.09.25. 23:10:17

@ArmaGeddon Bácsi:

Ez gáz. tehát nem elszigetelt jelenségről van szó. Azt gondoltam a pécsi sztori csak kivétel.

Én meg ezt olvastam:

index.hu/belfold/2010/09/10/kover_nagyon_sok_kuszkodest_igert_az_onkormanyzatoknak/

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.25. 23:33:56

@jaegtoer:

AZt én helyeseltem is, amit a lefelé száguldó szekér megfékezéséről mondott, meg a hasonlókat akár Pintértől, akár mástól.

Azonban ez baromság:
"Kövér szerint ez annyit jelent, hogy a fideszes vezetésű települések egy nyelvet beszélnek a kormányzattal, kevesebb lesz a súrlódás, kevesebb energia forgácsolódik el, kevesebb lesz a konfliktus."

Nem egy nyelven beszélnek, hanem szigorúan alárendelt katonái, akiket a Fővezér előre dezertőrnek nevez, felvetve az esetet, ha valakinek merésyelne különvéleménye lenni. Pedig a múltban is tévedett néha a Főnök, biztos, hogy jó lesz teljesen kikapcsolni a több szem többet lát mechanizmust? És most már nem Fidesz, hanem egész országos szinten is?

És eleve milyen konfliktus lehetne a kormány és az önkormányzatok között egy olyan rendszerben , amit én tartanék helyesnek és amit (nem ezért...) szerintem nagy eséllyel OV is megvalósít majd, tehát amiben visszaállamosítják az önkormányzatoktól azokat a funkciókat, amikre az állam adja a pénzt. A helyi adó és netán egyéb bevételekről )tehát a mai töredékéről) miért ne döntenének maguk, mit kéne itt surlódni? OV kikapcsolja a kontrollmechanizmusokat maga felett. Jó is lesz ez, ha ő tévedhetetlen és tökéletes, illetve végtelen képességű. Ha nem ilyen, akkor lehetnek bajok...

jaegtoer 2010.09.26. 10:27:13

@ArmaGeddon Bácsi:

1. '..száguldó szekér megfékezése...'
O.K.

2. ' ...egy nyelv beszélése... !

Ezt úgy is lehet értelmezni (igaz, jóindulattal, de ezzel nem azt akarom mondani, hogy te rosszindulattal állnál hozzá), hogy ha azt mondja a költségvetés ura az önkormányzatnak, hogy nincs, akkor tényleg nincs, és nem azért, mert piros szegfűs, vagy zöldes, vagy keresztes, hanem mert tényleg nincs, mert elapadt az állam cicije.

Az pedig, hogy alárendelt katonák vagy sem, ebben lehet valami. Bár Dr. Sch. snitt Pali nem önkormi alak, hanem főizé, kétségtelen, hogy végletekig 'lojális' a Vezérhez. Tehát nagy a veszélye a fideszben annak, hogy a személyzeti politika, a kiválasztódás átbillen, (hacsak már meg nem történt) a szakmaiság helyett a kontraszelekció oldalára. Páva Zsolt (Pécs), Stumpf István (Ab) esete is ez utóbbit példázzák. Tehát a fenntartás, azaz a kritika nem megalapozatlan részedről.

3. '... az országos szinten is...'

Valóban rejt kockázatot egyrészt, a szerencsétlen kiválasztás, kiválasztódás, másrészt a szakmailag nem kellően megalapozott döntések, amennyiben lesznek ilyenek (1-2 már van). Azonban (én legalábbis úgy látom) hogy a gazdaságot átszövi a "rendszerváltást" túlélő hálózat, amely erejénél fogva önmagában képes késleltetni, akadályozni bármiféle változást, mert nem érdekelt benne. Nem érdekelt benne, mert döntő többségük kontraszelekciónak köszönhetően foglalta el gazdasági életben a státuszát, és az állami cicinek köszönhető a fennmaradásuk. Ennek egyik természetes következménye, részbeni oka, hogy nem versenyképes a magyar gazdaság.

Ennek az "itt maradt szövetségnek" az erejét konszenzusra alapozva, nem, csak erősen központosított hatalommal lehet megtörni. Szerintem. Ördögi kör, ha a Vezér téved, azért bukik el, ha konszenzust keresőként, azaz demokrataként viselkedik, akkor azért marad alul ebben a 20 éve folyó háborúban.(lásd 2002)

4. Az előbbi (3.) hogy jön az önkormányzatokhoz? Úgy, hogy a települések sem természetes úton nyertek városi, illetve megyei jogú városi rangot és ezzel jól tejelő állami cicit, hanem kijárással, azaz kontraszelekcióval.

Annak idején a városok fizettek a városi státuszért, ma az állam fizet a városoknak pusztán azért mert vannak. A puszta lét elég a léhez, azaz a városi státuszhoz, és lehet szívni az állami cicit.
Szóval a bajok nagyon mélyen gyökereznek, ezen pártkatonák nem segíthetnek, talán egy erős központi vezetés.

Magyarország nem Svájc. Azaz a fejlődés nálunk nem töretlen. Itt a gazdasági elit jelentős része lopott vagyonon ül, és amikor ezt elkezdik firtatni, akkor a valóban tehetséges és kockázatvállaló, önerőből vállalkozóvá, polgárrá érett réteg háta mögé bújnak, és köpködve vagy finomkodva hárítanak el mindenféle felelősséget, miközben folyamatosan elszívják az ország erejét.
Hát ezért kell szerintem erős központi hatalom, és az Úr irgalmazzon nekünk, hogy ezt a hatalmat valóban célszerűen és az ország javára használja a Vezér. Ez persze egy demokratának kevés, de milyen konszenzust lehet keresni ott, ahol az elit meghatározó része az ország kirablására szakosodott?

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.26. 11:01:10

@jaegtoer:

"Magyarország nem Svájc. Azaz a fejlődés nálunk nem töretlen. Itt a gazdasági elit jelentős része lopott vagyonon ül"

Ne viccelj, a svájci elit sokkal durvábban lopott (sokkal nagyobb) vagyon felett ül!!!
A "fejlődés" a kegyetlen, szadista rablások története, a kifelé és befelé gyarmatosításé. A Fejlődés centrumaiban sokkal többet és sokkal gátlástalanabbul raboltak, lehet, hogy csak azért, mert jobbkor voltak jobb helyen ehhez.

"Ez persze egy demokratának kevés"
A tavaszi választásokkal beléptünk egy olyan korszakba, amikor demokratákra már semmi szükség...

Ha OV be akarja biztosítani hatalmát, akkor eszébe se juthat "megtörni" a koncsi időkben gyökerező Hálózatot. Felesleges óriási kockázatot vállalna a kísérlettel. Saját táborába kell átvennie a Hálózat elegendően meghatározó részét, akikkel sakkban tarthatja, szintén meghódolásra kényszerítheti (persz e önként és dalolva állnak majd át, vagy már megtörtént), vagy ha netán kellene, kiirthatja a többit.
Ennek megvan a maga belső logikája.

arlequin 2010.09.26. 12:20:02

@ArmaGeddon Bácsi:
"persze önként és dalolva állnak majd át, vagy már megtörtént"
lásd leisztinger esete.

jaegtoer 2010.09.26. 13:12:46

@ArmaGeddon Bácsi:

Az összehasonlítást abban az értelemben gondoltam, hogy amíg Svájcban évszázadok alatt, ha nem is egyenletesen, de folyamatosan zajlott a 'tőkefelhalmozás", addig Magyarországon csak az utóbbi 100 éven belül (1921, 1944-46, 1947-50, 1980-2010) háromszor alkalomszerűen s 1980-tól folyamatosan zajlik a fosztogatás a népesség összetételének hátrányos változása mellett.

Az átállítást is a megtöréshez sorolom, ha megfordul az a trend, hogy 9 millió rabszolgában gondolkodjanak. Ennél még az alattvaló is jobb státusz.

hower 2010.09.26. 13:25:20

@Várúr: "Ha a gyerekeidet "innen elhúzásra" buzdítod, húzz el te is. Ne az én gyerekem termelje meg a te nyögdíjadat. Vagy gyűjts a szegényházra, de jóelőre."

Nem arról volt szó, hogy hosszabb távon a jelenlegi rendszert átveszi az előtakarékossági? Emiatt lettek a magánnyugdíjpénztárak is, ahogy emlékszem. Te már valamit tudsz arról, hogy a jelen rendszert nem fog megváltozni már soha?

Egyébként gyereket szerintem kevesen csinálnak azért, hogy öreg korukban legyen, aki fizesse a nyugdíjukat. A legtöbben azt szeretnék, ha a gyereküknek jobb lenne, és ebbe nem nagyon illik bele, hogy a gyerekek ehelyett a szüleik által elmulasztott reformokért fizessenek. Ha egy társadalom hosszú évek alatt sem képes megfelelő körülményeket létrehozni a boldoguláshoz, etikailag kevés érv szól amellett, hogy "igen fiam, maradj itt és dolgozz, mint a güzü, mert tudod hatalmas törlesztési kényszerrel születtél, amiről persze nem tehetsz."

De biztos én látom rosszul.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.26. 13:29:06

@jaegtoer:

Magyarországon is régóta zajlik a tőkefelhalmozás, pl. a 48-as "jobbágyfelszabadítás egy nagy "jobbágy-földtőlmegszabadítás" volt, a nagybirtokrendszer hihetetlen megerősödésével. A cselédek sorsa rosszabb lett, mint a jobbágyoké volt. Ennek az ellenkezője él a hamis(ított) történelmi tudatban.

Nincs olyan lehetőség, hogy a társadalom ne maradjon hierarchikus. Az átálló oligarchák a tömegre minig zsákmányként fognak nézni. A történelem devianciája volt, hogy az olcsó erőforrások, pl. olaj átmeneti bősége korában az átlagember élete átmenetileg kényelmessé válhatott, sőt a termelő szektort le lehetett építeni. Most majd vissza kell valamit kínkeservvel építeni, találd ki, kik fogják az igát húzni és kik a hasznát lefölözni. De ez elkerülhetetlen, jobb, ha van erős központi államunk ilyen időkben. A svájciaknál se lesz most fenékig tejfel, az a föld nem tart el annyi embert a bankszektor összeomlása után.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.26. 13:30:18

@hower:

a nyugdjrendszer femnntarthatatlan, a ma legfejlettebbnek számító országokban is. Ennyi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.26. 19:38:38

@bryan:

"Persze, nyilván voltak, akik az MSZP-től jöttek, de nagyon valószínűnek tartom, hogy a volt Fidesz szavazók többségben voltak."

Mivel 2006 eleje óta belülről látom a Jobbikot, így tanulságos változásokat is megfigyelhettem. Őszöd után nagyon gyorsan más arculatot vett föl a párt, mint addig - a vezetés is majdnem teljesen kicserélődött -, ráadásul rengeteg olyan ember szimpátiáját nyerte el, akiket az MSZP sikeresen Orbán-fobizált, de Gyurcsányt is meggyűlölték. Nem egy, jellemzően nem középosztálybeli ember mondta nekem, hogy 2006 ősze előtt Gyurcsány feltétlen híve volt és rühellte Orbánt. Így, amikor csalódott, természetes módon lett Jobbik-szimpatizáns. Ehhez járul hozzá, hogy eddig is sok MSZP-s utálta a cigányokat - jellemzően cigányproblémával küzdő vörös bástyák lakosai -, de mivel a Jobbik előtt nem volt olyan párt, amelyik egyáltalán beszélt volna róla, maradtak az MSZP-nél.
És persze ne felejtkezzünk el azokról sem, akik vagy a MIÉP-ből, vagy a Fidesz szittyatudatú keménymagjából mentek át a Jobbikhoz, vagy azokról, akik jellegzetes fideszes átszavazók annak reményében, hogy a Jobbik erőteljesebb cselekvésre késztesse a Fideszt. Na utóbbiak már inkább középosztálybeliek. Ahogy azok a jellemzően első vagy második szavazó egyetemisták is, akik érdeklődnek a történelem iránt, többségükben zsidó-/cigánygyűlölet és hazaszeretet koordináta-rendszerben gondolkodnak, érzelmek mentén politizálnak, éppen ezekben az években szilárdítják meg az identitásukat, és előszeretettel terjesztenek és hisznek el összeesküvés-elméleteket.
Arányokat nagyon nehéz megállapítani, de a volt MSZP-sek kb. a harmadát adhatják a Jobbik táborának, az első, második szavazók pedig kb. negyedét. A maradék kb. 40% vagy MIÉP-ből átment ősjobbikos, vagy csalódott fideszes, vagy taktikázó fideszes.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.26. 19:49:53

@tothh:

Én sokkal jobban örültem volna, ha Sólyom marad. Eddig ő volt az egyetlen köztársasági elnök a szememben, akinek (természetesen kritizálható) programja volt, nem pedig csak reprezentatív funkciókat töltött be. (Göncz sem volt mindig reprezentatív, de amikor épp önálló elképzelések jutottak az eszébe, még égette is magát.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.26. 20:21:56

@Táskás Tóni:

Ha már önállóság. Az oktatásügyet például nem a fideszes vonal viszi, és úgy tűnik, mások az elképzeléseik is, mint amit a Fideszen belül feltétlenül szeretnének. (Hoffmann Rózsa tanított, Gloviczkinál pedig iskolai gyakorlat során hospitáltam, beszélgettem is vele, egy tanárzseni egyébként.)

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.26. 20:36:43

@Mj:
"jellemzően első vagy második szavazó egyetemisták is, akik érdeklődnek a történelem iránt, többségükben zsidó-/cigánygyűlölet és hazaszeretet koordináta-rendszerben gondolkodnak, érzelmek mentén politizálnak, éppen ezekben az években szilárdítják meg az identitásukat, és előszeretettel terjesztenek és hisznek el összeesküvés-elméleteket."

Öncélú cigánygyűlölet szerintem lényegében nem létezik az országban, cigányügyi tapasztalatokkal rendelkező rémült ember annál több.
Az antiszemita önvédelmi gondolkozás természetesen érthető és azok száma, akiknél ez észérvekkel nem törődő gyűlölködéssé torzult, szerintem jóval kisebb, mint a zsidó gojgyűlölet hordozóinak száma. Ráadásul a gojgyűlölet a tojás, ebből lett az antiszemitizmus önvédelmi tyúkja.
Sokféle összeesküvéselmélet létezik, egy részüket nem ajánlatos elhinni, más részük attól neveztetik így, hogy az uralmon levők eredetmítoszai ügyében lelelplező tényeket tartalmaz.
Tehát az, hogy valaki egyes ilyen elméleteket komolyan vesz, nem idiótaságának és nem gyűlölködő hajlamának jele, hanem - szerintem - józan észre és az uralkodó ideológiákkal szembenálló, ellenzéki értékrendre vall.

Elemzésed a Jobbik szavazói utánpótlásáról elég jó.
Ne feledjük el az ott levő ügynököket sem. A leghangosabb antiszemita orgánumok mögött szinte mindig zsidó tőke áll, az antiszemitizmus a cionista vezető körök ideális manipulációs eszköze kifelé sés befelé, gojok és zsidó tömegek kézbentartására egyaránt.
Egyik kedvenc összeesküvéselméletem szerint ebbe a háborús zsidóirtás is beletartozik, tehát zsidó eredetű, sátánista pénzügyi urralkodó körök aljas, cinikus tervei alapján.
Hitler nem szolgált némnet nemzeti érdeket (végső soron), Hitler globális cionista érdeket szolgált.
Morvai zsidó és cionista ügynök, a kurucinfó szintén. (lehetnek erről nem tudó emberek ott, pl. Lipusz csak naív)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.26. 20:46:51

@ArmaGeddon Bácsi:

Nem mondtam, hogy öncélú a cigánygyűlölet.
Van valami statisztikád arra, hogy a zsidók vagy a magyarok körében nagyobb a másik gyűlölete? Mert ha nincs, ex hasibusz kijelentésnek veszem, amiről értelmetlen dolog vitatkozni.
Nem kell magyarázkodnod, szerintem számtalan képtelen, kifordított logikájú érvelésed van, amiket sosem fogok elfogadni, és még vitatkozni sincs kedvem ezekről.

Az utolsó bekezdésed legalább szerzett egy derült félpercet nekem.:) Cionista kurucinfó, mekkora már, ezt mondd majd el Elődnek is.:D

bryan 2010.09.26. 20:58:49

@Mj:
Az oktatásügynek nem is igazán tesz jót szerintem, hogy a KDNP viszi. Állítólag van is harc a pártok oktatáspolitikusai között, a Pokorni és a Hoffmann vonal képviselői között.
A kisebbik pártra bízni az oktatást, ami az egyik legfontosabb terület jelenleg is, nem tűnik okos lépésnek, mert így valószínűleg kevesebb forrást tudnak majd bevonni.
A KDNP elképzelései nekem természetesen nagyon nem szimpatikusak. Mindent, ami jó volt az elmúlt nyolc év oktatáspolitikájában azt veszélyeztetik, ellenben nem tudom mit kínálnak cserébe. A stabilitás amit ígérnek az nem lenne rossz, nagy szükség lenne rá, de az nem érhető el az oktatáspolitikusok alapkérdésekben elért konszenzusa nélkül. Így a következő kormányváltásnál csak megint megkavarnak mindent. De lehet, hogy ehhez nem is kell majd kormányváltás, csak a Pokorni vonal felülkerekedése.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.26. 21:05:52

@bryan:

Igen, van harc, de speciel tapasztalatból tudom, hogy Hoffmann Rózsa jó oktatáspolitikus, és nagyon sokat készült is rá. Meglátjuk majd, hogy mennyit tud kihozni a lehetőségekből, én drukkolok neki. (Eddig csak lebegtetések voltak, az érdemi döntésekre még várnunk kell.)

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.26. 21:14:22

@Mj:

Magyar létemre felnőtt koromig semmi rosszat nem hallottam a zsidókról, vidéki munkáscsaládban felnövekedve. Egykor sűrűn zsidólakta vidéken, Tokaj-Hegyalján. MAi világképem már felnőttkori tapasztalataim eredménye. Nincs valami zsidógyűlölő hagyomány a magyarságban. A zsidó identitás lényege viszont a gojgyűlölet.
A kurucinfó szerzőgárdáját nem ismerem, nyilvánvalóan nem lehet mindenki beavatva egy csapatban, amit manipulációs célra használnak.
Értelmes antiszemita nem lehet HItler-barát. A kuruc az.

jaegtoer 2010.09.26. 21:35:50

@Mj:
Azt írja ArmaGeddon-nak:
"_Van valami statisztikád arra, hogy a zsidók vagy a magyarok körében_"

Olyat teccik kérni Bácsitól, amivel nem rendelkezhet, ráadásul tudja jól, hogy ilyen statisztikát Magyarországon nem készíthetnek törvényszegés nélkül. Máshol is necces.

Aztán szinte gúnyolódni méltóztatik:
"__Az utolsó bekezdésed legalább szerzett egy derült félpercet nekem.:) Cionista kurucinfó, mekkora már, ezt mondd majd el Elődnek is.:D __"

Az önhittek tudatlansága az ellenfelek erőssége, ezért csekély ismereteihez szeretnék hozzájárulni:

katpol.blog.hu/2010/08/21/ajanlo_trollhadosztaly_part_2

És mindezek ellenére derüljön és gúnyoroskodjon nyugodtan és teljes szívvel. Már megbocsásson Kiskegyed.

jaegtoer 2010.09.26. 21:43:49

@Mj:
@jaegtoer:
Kiegészítés:
Lehet hogy nem véletlenül törölte valaki Stark írásait.

arlequin 2010.09.26. 23:04:09

@ArmaGeddon Bácsi: ezzel ismét csak egyetérteni tudok.

bryan 2010.09.26. 23:44:32

@jaegtoer:
Ebben mi az újdonság? A szciket már kitiltották a wikiről, valószínűleg a szittyák közül is sokan kaptak bant a rengeteg hülyeség miatt, amiket szócikkekhez írtak. Egyébként a katpol posztjában szó sincs ilyen megkerülős propagandáról. A tanfolyam, amiről szó van, az kb. az lehet, hogy trolloknak elmagyarázzák, hogy írják azt mint eddig, de használjanak kevesebb caps lockot és felkiáltójelet, a wikin meg keressenek forrást arra, amit írnak.
Ahogy az internet egyre fontosabb tájékozódási forrássá válik, egyre többen próbálják manipulálni az ott megjelenő információkat. Erre viszont szinte senkinek nincs elég erőforrása.
Olvass egyszer cionista blogokat, folyamatosan arról panaszkodnak, hogy a palesztin narratíva szinte kizárólagos a mainstream médiákban. Persze a palesztinok meg a zsidó médiatúlsúlyra panaszkodnak. Így megy ez.
Ez mondjuk nem cionista, de szerintem vicces:
www.theonion.com/articles/local-jew-feels-left-out-of-worldwide-jewish-consp,809/#enlarge

jaegtoer 2010.09.27. 05:30:16

@ArmaGeddon Bácsi:

A szájtépő blogot tolta, és elég jó posztjai voltak. Tetszett hogy kiegyensúlyozott, tényszerű megközelítéssel írt, többek között pénzügyi dolgokról is. Most nem tudom milyen, kevesebb időm van, kevesebbet olvasom.

szajtepo.blog.hu/2010/07/16/valaki_vicces_gyerek_volt

jaegtoer 2010.09.27. 05:46:41

@bryan:

Elvileg a háborúra sincs lé, aztán mégis van.
Ez egy új fegyvernem.

Caps lock... és felkiáltójel..., ja. Én meg valék rózsabimbó.

Kedves Bryan!
Csak beszóltam MJ-nek eltúlzott magabiztossága (önhittsége) miatt, ennyit megért, de többet nem. Eddig sem zsidóztam, ezután sem fogok.

Üdv.

J.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 09:08:35

@Mj: "Van valami statisztikád arra, hogy a zsidók vagy a magyarok körében nagyobb a másik gyűlölete?"

Egyrészt csatlakoznék jaegtoerhez, mégis honnan veszel ilyen statisztikákat?
Másrészt van a hazugság, a szemérmetlen hazugság és a statisztika.
Harmadszor, ez egy blog nem az MTA (, aminek mondjuk az egyetlen gyakorlati jelentősége, hogy nálunk nincsenek posztkomcsik...), leírod a véleményedet, megindokolod, ha más nincs a józan paraszti ésszel, vagy saját tapasztalattal.
Aztán a többi válaszol rá, szintén hasonló módon.

Kb a blog 95%-át ilyen alapon törölhetnénk mert nincs rá bizonyíték, meg statisztika, esetleg ellene van.

Az én tapasztalatom az, hogy a zsidók egy nagy része ténylegesen zsigeri gyűlöletet érez a magyarsággal szemben. Ezt támasztja alá az értelmiségük megnyilatkozásai is.

pl ez: kosersrac.blog.hu/2010/09/26/orsos_lali_es_a_magyarbunozok

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.27. 09:18:13

@TaTa86.:

nem a magyarsággal szemben. Hanem ahol éppen lakik. Amerikában az ottani nemzsidókat gyűlöli az ilyen beállítottságú egyén. Az összefüggés a kulturális háttér, a közösségi identitás és e jelenség között nyilvánvaló.
Likeltem a másik posztnál Sahakot. Ő nem Luzsénszki Talmudját olvasta és ő Izraelben élve írt arról, mennyire nem poros múzeumi hagyomány a gojgyűlölet. Ennek alapján máig csecsemőket gyilkolnak, katonák, akik rabbijukkal levelezik meg, hogy ez így rendben van-e. A válasz: a legnagyobb rendben...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 09:38:46

@ArmaGeddon Bácsi: "nem a magyarsággal szemben. Hanem ahol éppen lakik"
Igaz...

"Ennek alapján máig csecsemőket gyilkolnak, katonák, akik rabbijukkal levelezik meg, hogy ez így rendben van-e. A válasz: a legnagyobb rendben... "

Na, mondjuk ezzel óvatosabb lennék. A háború már csak ilyen, akkor is ha nem zsidók csinálják.
Gyilkoltak már keresztények is keresztény csecsemőket, és pl nem emlékszem hogy a román ortodox egyház annyira tiltakozott volna valaha is a magyarellenes pogromok, gyilkosságok miatt.

L. N. Peters 2010.09.27. 13:11:59

Kiváló elemzés. Gratulálok!

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.27. 14:16:10

@TaTa86.:

Konkrét könyvekre utaltam, amik ezzel foglalkoznak. Az egyik a már említett Sahaké. Teljesen más, hogy egy olyan kultúra fia öl katonaként mondjuk csecsemőt, amely kultúrában ez sajnálatos eset, vagy az illető ott deviánsnak számjt, vagy olyan kultúrában, ahol régóta várt alkalom a háború, amiben a gojok akár csecsemőit is lehet végre nyíltan ölni.

De vissza a Fideszhez.
Javaslom, foglalkozzunk felvetésemmel, hogy nincs önmagában "Fidesz", ez nem olyan párt, amely csak úgy leválthatná mai vezetőjét, ha az még nem akar a politikából távozni. A többi pártban megesett ilyen, még Gyurcsánynak is mennie kellett.
Ki tudná cáfolni álljtásomat, hogy gyakorlatilag nincs Fidesz nevű párt, ami van, az csak látszatra párt?
Ha nem cáfoljátok, ténynek nyilvánítom állításomat! :-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:19:35

@ArmaGeddon Bácsi:

Ha csak a tapasztalat alapján élnék, sohasem ülnék autóba. A tapasztalat nem elég, olvasni és beszélgetni is kell, annyit, amennyit csak lehet, és akkor észrevesszük azokat is, akik büszke magyarok úgy, hogy mellesleg izraelita vallásúak.
Ki kell, hogy ábrándítsalak: a valódi antiszemiták túlnyomó többsége Hitler-barát, és vannak köztük okos emberek is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:23:50

@jaegtoer:

"Olyat teccik kérni Bácsitól, amivel nem rendelkezhet, ráadásul tudja jól, hogy ilyen statisztikát Magyarországon nem készíthetnek törvényszegés nélkül. Máshol is necces."

Bizony. Ezzel is arra kívántam rávilágítani, hogy nem látok rá igazolást.

"Az önhittek tudatlansága az ellenfelek erőssége, ezért csekély ismereteihez szeretnék hozzájárulni:

katpol.blog.hu/2010/08/21/ajanlo_trollhadosztaly_part_2"

Köszönöm a hozzájárulást, kommentelés után elolvasom. Viszont attól tényleg ledobja az ékszíjat az agyam, ha valaki már a kurucinfót is cionistázza.

"És mindezek ellenére derüljön és gúnyoroskodjon nyugodtan és teljes szívvel. Már megbocsásson Kiskegyed."

Nincs mit megbocsájtanom, és elnézést, ha keresetlen volt a stílusom, de egyszerűen nem tudom ép ésszel felfogni, hogy bizonyos emberek hogyan képesek ennyire kifordított logika alapján látni a világot.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:24:45

@jaegtoer:

Én valószínűnek tartom, hogy szándékos volt, azóta sem találom meg a bevezető 2 soron túl a bejegyzéseimet.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:26:26

@jaegtoer:

Most Stark ír oda, mi pedig ide, ennyi változott.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:30:01

@jaegtoer:

Ismételnem kell magam: nyugodtan lehet zsidózni - én is szoktam:P -, de azt már önmagában nem lehet komolyan venni, aki mindentől zsidó összeesküvést kiált. Mostanában pedig rettentően unom a zsidó- és nácitémát, tehát a kulturáltság szövedéke is könnyebben bomlik fel nálam, mint más témákban.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:36:03

@TaTa86.:

Kósersrác elég rossz példa, ha már egyes példák alapján akarjuk eldönteni, hungarofóbok-e a zsidók, ugyanis ő több helyen le is írta, hogy büszkén vallja magát magyarnak. A probléma veleje éppen abban áll, hogy a zsidó tömegben mindig azokat látjuk/halljuk meg, akik valami figyelemfelkeltőt mondanak. Annál figyelemfelketőbb pedig számomra sincs, mint, hogy "utálom a magyarokat".

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:37:38

@ArmaGeddon Bácsi:

Izraelben élnek a legrasszistább zsidók, Magyarországon viszont elég kevés ilyen beállítottságú zsidó él éppen azért, mert inkább kimegy Izraelbe telepesnek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 21:40:11

@ArmaGeddon Bácsi:

A vallási fanatikusok körében nem deviancia, ha csecsemőket ölnek. Sem a muszlimoknál, sem a keresztényeknél, sem a zsidóknál. A kulcs viszont nem a zsidó vallás, hanem a vallásokon átívelő fanatizmus.
Orbán Viktornak van pártja, nem a Fidesznek pártelnöke, nem tudtad?:P

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 22:56:00

@Mj: Ha kósersrácot akartam volna példaként hozni, akkor belinkeltem volna simán a blogját.
Itt Groó filmjét a Vespát akartam felhozni...

"A probléma veleje éppen abban áll, hogy a zsidó tömegben mindig azokat látjuk/halljuk meg, akik valami figyelemfelkeltőt mondanak. Annál figyelemfelketőbb pedig számomra sincs, mint, hogy "utálom a magyarokat". "

Hát nézd, egy magyarozó zsidó nem látványosság. Egy magyar zsidó annál nagyobb, szóval ez a szenzáció... Ez már csak azért is így van, mert jelenleg nyugaton a zsidó a tronf lap, zsidót csak zsidóval üthetsz, vagyis nem kis szükségünk lenne hazafias biboldókra.
Egyébként a jobboldal próbál is felkapni minden nemzeti zsidót amint talál egyet. Sajnos ritkák.

bryan 2010.09.27. 23:24:50

@TaTa86.:
"Ez már csak azért is így van, mert jelenleg nyugaton a zsidó a tronf lap, zsidót csak zsidóval üthetsz,"
Nyugaton elég sok tronf lap van, ha figyelted az amerikai elnökválasztást, akkor azt láttad, hogy egy fekete versenyzett egy nővel és később egy idősebb volt hadifogollyal. Igyekeztek kihasználni azt, hogy ezek ellen az emberek ellen nehéz negatív kampányt vívni. Ha az abszolút tronf a zsidóság lett volna, akkor egy zsidót indítottak volna. Az van, hogy amikor a politikai meggyőződésedet bántják, akkor is gyakran a nemzetiséged elleninek érzed a támadást. Kb. azon a szinten, mint amikor a MAZSIHISZ mindenben képes felfedezni az antiszemitizmust. Persze, vannak olyan zsidók is (meg nem zsidók is), akik képesek rettenetesen irritálóan beszélni a magyarságról/Magyarországról, de nehezen tudom jobban felhúzni magam rajtuk, mint mondjuk egy Szegedi Csanád beszéden.Mindkettő csak a paranoia és a beszűkültség egy-egy formáját megértve válik értelmessé kívülálló számára. Egy idő után fárasztóvá válik ezeket dekódolni.
@Mj:
"A kulcs viszont nem a zsidó vallás, hanem a vallásokon átívelő fanatizmus."
Hozzátenném még a politikai meggyőződésből eredő fanatizmust, aztán erről már nincs is több mondanivalóm. :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.27. 23:48:44

@bryan: "Ha az abszolút tronf a zsidóság lett volna, akkor egy zsidót indítottak volna."
Nem mintha nem állna mindkét oldal mögött egy rahedli zsidó, és nem mintha Izrael támogatása nem élvezne prioritást mindenféle színű amerikai kormánynál...

"Az van, hogy amikor a politikai meggyőződésedet bántják, akkor is gyakran a nemzetiséged elleninek érzed a támadást."
Ez nem így van. Pl Levee itt elég távol áll tőlem, pl a Szabó Ervines írásával is. Mégsem érzem hogy ő a nemzetiségemet bántaná...
Esetleg ha unokatesómmal beszélgetek aki tőlem jobbra van (katolikusfan, legitimista stb) akkor sem érzem, hogy a nemzetiségemet bántaná, még akkor sem ha pl kikel a nacionalizmus, mint baloldali eszme ellen.

Szóval itt félreismerted az indítékaimat... Ajánlom egyébként a Fideszes zsidó-t megtekintésre. Nézd a nemfideszes zsidó arckifejezését, mimikáját, mindig mikor a nemzetre terelődik a szó. Amit látni fogsz, az bizony a zsigeri gyűlölet és undor keveréke.

Armageddon Bácsinak meg üzenem hogy jó lenne, ha nem MINDEN poszt zsidózásba fulladna, akkor sem ha érdekes és fontos téma. Kicsit monomániásnak hat, ami roppant mód gyengíti az érvelést. :S

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.28. 00:21:18

@TaTa86.:

most nem keresem vissza, pl. ez mitől fajult oda megint. De biztos nem én voltam a bűnös... :-)
Amúgy az a röhej, ha valaki gúnyolódik olyan magától értetődő dolgokon, hogy a kurucinfó lehet cionista ügynök, vagy mondjuk Hitler is. Ezek alapesetek, amiket komolyan meg kell fontolni, főleg a tények okán.

Amúgy az én fő aggodalmam (hát persze Mórickának mindenről AZ jut eszébe) a Fidesz (ha lenne olyan) hovámenése kapcsán is ez. Hogy akkor most elkerülni, vagy megvalóítani segíti AZOK uralmát?
OV köztudottan Soros pártfogoltjaként kezdte pályáját.Most ezzel eltérítem a témát, vagy nagyon is témábavág?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.30. 19:36:06

@TaTa86.:

Csak arra válaszolok, amit még Bryan meghagyott: a magyar zsidót azért nem veszed észre, mert asszimilálódni akar, és ezért a legritkább esetben vallja be, hogy egyáltalán az. (Míg a magyarozó zsidó harsányan rikoltozik, hogy "jönnek a mélymagyarok a szarból".) Van például egy nagyon közeli rokonom, aki sosem tagadta le, hogy zsidók a szülei - identitásában is őrzi ennek a nyomait -, viszont nem is tudja róla senki. Nem tudnék még egy embert mondani, aki ennyire áldozatkészen, becsületesen és szerényen csinált volna abszolút értékes, független és civil társadalmi munkát 1987 óta, ami csakis Magyarország javát szolgálta.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.09.30. 19:37:01

@bryan:

A politikai fanatikusok gyakorlatilag vallásként gyakorolják a rögeszméjüket, ezért nem írtam bele.:)
süti beállítások módosítása