HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2011.01.08. 00:20 Omár

Médiatörvény - avagy sok hűhó semmiért

 A január első napjával hatályossá vált új Médiatörvényről hosszú-hosszú oldalakat lehetne írni, de úgy gondolom felesleges elejétől a végéig elemezni. Nem azért mert ezt már az elmúlt napokban annyian megtették - épp ellenkezőleg: egyedül ez maradt el, véleményezés viszont volt bőven.

Én azért nélkülözöm a komplett boncolgatást, mert (1) ez nem egy jogász blog, még ha néha annak is tűnik, (2) ez a Médiatörvény bizony sokban hasonlít elődjéhez. Itt felvetődhet, hogy ha annyira hasonlít, minek kellett új. A válasz erre nem meglepő: mert voltak ugyan jó részei (főleg az alapelveknél), de egyáltalán nem volt alkalmas arra, hogy lépést tartson a technikai környezetével, másrészt pedig nagyon kesze-kusza volt, jogászkörökben ismert, hogy a társasházi törvény mellett Magyarország egyik híresen legrosszabb jogszabálya volt.

Ennek szellemében a (számomra) legszembetűnőbb változásokat emelném ki. Az első ilyen, hogy koncepciót ad, világos, logikus kereteket. Elődje engedékeny alapelveit továbbra is megtartotta, ugyanakkor megfelelően rendezi a gyermekek (és sokszor a felnőttek) szellemiségét veszélyeztető műsorok helyét, idejét. A továbbiakban szól a Médiatanácsként elhíresült testületről, amely felügyeli a sajtó működését, de erről a szervről egy másik törvény rendelkezik (és idáig is volt ellenőrzés, ha nem lenne evidens...).

Nem szabad átsiklani azon ritka részeken sem, amelyeket kivételesen legalább súrolt a kritika. Ilyen a blogok állítólagos regisztrálása és a Médiatanács szín-fideszes összetétele.Előbbi nettó hülyeség, utóbbi már annyira azért nem. A blogok közül azokat kell csupán regisztrálni, amelyeket üzletszerűen tartanak fenn, tehát kvázi "hivatásosan" csinálják, az Archiregnumot például nem kell. ;) Lehet nagy szemeket mereszteni erre is, hogy ugyan, miért van erre szükség, de ha nem szeretnénk kuruc.info-féle, köpködő, gyűlöletkeltő, rágalmazó "hírportálokat", vagy legalábbis azt nem, hogy bárki bármivel mocskolhasson bárkit büntetlenül, akkor bizony nem árt bizonyos "létformáknál", ha minimálisan legalább bejelentetten folytatják tevékenységüket. A bejelentendő adatok pedig mellesleg elég szűk körűek, úgy vélem jobbára inkább az elrettentést hivatott szolgálni. Itt megjegyezném alpontként a bírságok szintén sérelmezett mértékét. Úgy gondolom szintén az elrettentés és a jogkövetés előmozdítását tartották szem előtt a törvényalkotók ennél a passzusnál. Az elmúlt évek ékesen megmutatták, hogy pár perc adásszünet nagyon nem térítette a kereskedelmi adókat jobb belátásra, és legközelebb ugyanúgy leadták a jogsértő tartalmakat.

A Médiatanács kérdése már keményebb dió. Itt nincs mit tenni, még a legnagyobb vérnarancsnak is be kell látnia: ez övön aluli, gerinctelen ütés volt a kormány részéről. Igazán fájt volna 40% ellenzéki vagy "független" szakértőt is beengedni? A törvény így-is úgy-is az maradt volna ami... Értem én, hogy biztosra szeretnék venni a konzervatív törvény konzervatív végrehajtását, de ez akkor sem megy. A "most én vagyok felül, hát lenyomok mindent erővel a torkukon" politika nagyon csúnyán visszaüt. Nem békepárti szeretnék lenni, csak figyelmeztetni rá, hogy itt bizony még nagyon csúnyán visszanyalhat a fagyi.

Részemről -említett gyarlóságával együtt- kifejezetten jó törvénynek tartom, de mindenkinek ajánlom aki komolyan véleményt kíván megfogalmazni róla, hogy olvassa el, vagy legalább az egyes részeit fussa át, mindenki számára szabadon elérhető! (A 202. számú Közlönyben jelent meg.) Örülök továbbá annak, hogy végre egy ízig-vérig a családokat, gyermekeket súlyozottan figyelembe vevő törvény készült!

Lassan felesleges, de mégis meg kell itt jegyeznem, hogy jelentős részben a galibát a kormány magának okozta: a kommunikációja lassan nem is 1-es lesz, hanem 0-ás...

Végül, és legutolsó sorban -méltó helyükön- a külhoni fröcsögéseket reagálnám röviden. Kezdeném ott, hogy süt a "kritikákból", hogy el sem olvasták, csak valaki kiugatott nekik, hogy mit kell mondani. Feltűnő, hogy jobbára csak bal-liberális lapok estek nagy hévvel a törvénynek, illetve bárcsak annak! Ugyanis ezek a senkiháziak (már elnézést) de egy törvény miatt a Hazámat vették a szájukra, és volt képük egy (értük is) ezerszer szenvedett népet olyan kifejezésekkel becsmérelni, ami szerintem önmagában egy végtelenül bunkó dolog. Az, hogy hazai bal-liberális körök még lelkesültek is, sőt kontráztak a "mérvadó" külhoni bírálatokra, csak azt mutatja, amit idáig is láttunk már: számukra a Haza, a nemzet, a magyarság ismeretlen fogalmak, és ha pillanatnyi érdekük úgy kívánja, ám mehet az egész a levesbe. A "kritikák" érdemibb részét tekintve pedig szíves figyelmébe ajánlanám minden irkásznak például a németországi állapotokat. Ott ugyanis még szigorúbb megkötések vannak kiadható könyvek, és mindenfajta médiatartalmakra nézve, csupán nem a médiatörvényükben közvetlenül, hanem háttérjogszabályokban, mint például az Ifjúságvédelmi törvényben (Jugendschutzgesetz).

36 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr382568780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.08. 01:19:18

"Lehet nagy szemeket mereszteni erre is, hogy ugyan, miért van erre szükség, de ha nem szeretnénk kuruc.info-féle"
Én aztán tényleg nem vagyok jogász, de nem úgy volt, hogy az eddigi törvények alapján is eljárást lehetett volna indítani, csak hát ugye külföldi szerver.
Ez most sem fog változni, azt meg kötve hiszem, hogyha Drazsénak nem adták ki Emőkééket, majd Szalainak ki fogják.

"Lassan felesleges, de mégis meg kell itt jegyeznem, hogy jelentős részben a galibát a kormány magának okozta: a kommunikációja lassan nem is 1-es lesz, hanem 0-ás..."

Ezt megint elbagatellizálod szerintem. A kormány egyszerűen nem veszi emberszámba az "alattvalóit", legalábbis nagyon ez jön le a hozzáállásukból.

És kb ebből van most gond is. Ami engem kiakaszt a médiatörvényben, az egyedül a 9 (!!!!!!!!!!) évre kinevezett szovjettagok. Lássuk be ez tényleg nonszensz... És természetesen 2/3adosan kell őket választani.

A törvények meg már csak olyanok, hogy nem mindegy, hogy a gyakorlatban hogyan tartják be. Sajnos most a kormány hozzáállása miatt joggal lehet attól tartani, hogy visszaélnek a hatalommal.

"Végül, és legutolsó sorban -méltó helyükön- a külhoni fröcsögéseket reagálnám röviden."
Na, ebben teljesen egyetértek! Qrva anyját az összes gyarmatosító szemétládának, akiben most hirtelen feléledt a magyarok iránti szolidaritás.
Jöttek volna 56ban!

De hát ilyenek az erőviszonyok. Amit tehetünk hogy legalább az itthoni hasznos idiótáknak elmondjuk, hogy ha akarják ostromolják meg Szalai Annamáriát, de ne vigyék ki a balhét. Kint nem elvtársak vannak, hanem vetélytársak, akik minden gyengeséget ki- és felhasználnak.

"A "kritikák" érdemibb részét tekintve pedig szíves figyelmébe ajánlanám minden irkásznak például a németországi állapotokat."
Ez mondjuk így van.

Presszós Laci 2011.01.08. 04:59:47

Minek a médiát szabályozni? Ha valakiről valami sértőt ír egy firkász, párbajozzanak!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.08. 09:17:50

@TaTa86.: Persze, nem mondom, hogy ez biztos megoldás lesz pl. a kurucra, de nem is tartom rosszabbnak a korábbiakban rendelkezésre állt eszközöknél. Ez egy extra eszköz, hogy még jobban megégessék magukat ha egyszer elcsípik őket. (Attól, hogy az impotens Drazsénak nem ment, még nem azt jelenti, hogy nem is lehet.)

Én arra gondoltam a kommunikációnál, hogy a külföld felé elsősorban, de a belföldi is természetesen belefér. Nem a szociknál megszokott milliárdos kiadásokkal járó, értelmetlen füzetecskéket hiányolom, csak az egyszerű, ám logikus magyarázatot és AZONNAL, ha kijön egy olyan törvény, ami kicsit nagyobb sajtóvisszhangot kap. Amúgy nem hinném, hogy jobban sz*rnak a választók fejére, mint a korábbi kormányok tették.

A Médiatanács -mint említettem- nem ebben a törvényben került szabályozásra, ez arra enged következtetni, hogy sajnos te sem néztél bele magába a törvénybe. Mindazonáltal osztom a véleményed, és a cikkben is írtam: övön aluli erőfitogtatás ez, aminek még jócskán meg lesz a böjtje.

A törvény betartása felől én azért jelen esetben nyugodtabb vagyok, mint a korábbi, ORTT-s időkben.

Az elvtársak sosem fogják megérteni ezt. Nekik semmi sem szent, legfőképp az emberek, az ország nem.

@Lekoid: Külön jegyet lehetne árusítani egy Bayer-Bolgárra! X)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.08. 12:31:15

@Omár: "Amúgy nem hinném, hogy jobban sz*rnak a választók fejére, mint a korábbi kormányok tették."

Na igen, itt van valahol a kutya elásva. Nehogy már a posztkomcsikhoz mérjük magunkat, akkor pont ugyanolyanok leszünk mint ők. Akkor meg mi értelme?

A Gyurcsány-kormány nem az én kormányom volt, semmilyen tekintetben, sosem vártam tőlük, hogy embernek nézzenek. Ugyanakkor a "polgári kormánytól" ezt trivialitásként elvárnám! És nem, nem képesek rá.
Kezdem egyre inkább azt érezni, hogy a nagy pár(t)harcban ugyanolyan posztkomcsik lettek minden tekintetben, mint az MSZP.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.08. 12:51:25

Egyébként irritál ez a vizsgaidősuck, egy csomó jó téma van de nem tudok írni. :(

A Fidesznek egyébként ebben a kérdésben konzervatívnak kéne lennie, nem radikálisnak. Kényes téma, ahol csak fontolva lehet haladni. Szerintem itt a kevesebb néha sokkal több lenne.

Valahol azért mindenki érzi, hogy a média egy kalap szar, és a piacgazdaság is brutálisabb kontraszelekciót ért el, mint a hadikommunizmus a gazdaság és az emberi jogok terén.

Szóval ezt az érzést finoman, ügyesen meg lehetne lovagolni, úgy hogy senki elé le lobogtasson vörös posztót. Ugyanis a magyar nagyon érzékeny arra, hogy a kormány direkt beavatkozik az életébe.
Csökkentsék a fizetését, emelkedjen a benzin ára, vizezzék a sört, zárjanak be a munkahelyek, még elmegy, de hogy a tévét amit néznek kikapcsolják! Az blaszfémia!

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.08. 16:40:06

@TaTa86.: A helyzet az, hogy a magyar azon kapja fel a vizet, ha kevesebb van a pénztárcában, illetve amit a média a szájába ad. Ezt a média dolgot a leghelyesebben, egy konzervatív, következetes törvénnyel oldották meg. Hozzá kell szokni, hogy a szocik mindenre ágyúval fognak lőni, mert a kispuska már senkit nem érdekel.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.08. 18:21:29

@TaTa86.: Itthon ez így is van, de úgy értem: ilyenkor rögtön futnak külföldre az elvtársakhoz sírni, akik aztán telecsődítik a baromságokkal és arcátlan gyalázkodásokkal a lapjaikat. Ebből lesznek a hasonló galibák.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.08. 18:28:06

@Omár:

Na de mi van a konzervatív kritikákkal?:-O
A Facebookon mindenesetre jellemző, január 14-én főleg Gyurcsány-rajongók és TASZ-osok fognak tüntetni a sajtószabadságért:

www.facebook.com/sajtoszabadsagert

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.08. 18:50:26

@Mj: Kíváncsi leszek rá...

Mondjuk azért egy kicsit vicces, hogy még senkit nem cenzúráztak, de áll a bál.

Még viccesebb, hogy oknyomozó újságírás nem létezik, mert aki tényleg használná a szólásszabadságot, az hamar megüti a bokáját. Ez persze semelyik szabadságharcost nem érdekli.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.08. 19:22:43

@Mj: Azok nem voltak igazi kritikák, szerintem a FAZ írásai (4 cikk) a legirányadóbbak, azok csak olyan tessék-lássék módra odavetik, hogy vannak részei amiket lehet újra kell esetleg gondolni, de a legjobban nekem az tetszett bennük, hogy egy az egyben kimondták, miért van ez a hacacáré: mert az európai ballib oldal képtelen lenyelni, hogy egy EUs országban 2/3-os jobboldali irányítás legyen.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.08. 19:34:46

@TaTa86.:

Én is, szerintem kb. akkora súlya lesz, mint a nyugdíjért aggódók tüntetésének.
Az oknyomozó újságírás esetében nekem hiányzik a kormányközeli mutyikat feltáró Célpont, eleve gyerekcipőben járunk még oknyomozás terén.:( Másrészt az meg éppen örvendetes, hogy ezentúl nem fognak rabosítani azért, mert az oknyomozás elengedhetetlen kellékeként látszólag meg kellett kenned valakit.

@Omár:

Az okot szerintem mindannyian értjük, hiszen eddig is az volt a bevett módszer, hogy az itthoni liberálisok leadták a drótot a külföldi szócsöveknek, hogy nosza, lehet lejáratni Magyarországot. Ha viszont valóban azt szeretnénk, hogy a külföldi lapok jogos kritikákat is megfogalmazhassanak, a törvényt nem ártana egy az egyben is lefordítani. (Tudom, rengeteg oldal, én sem tudtam minden betűjét elolvasni.:-/)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.08. 22:05:15

@Mj: Mellékesen megnéztem az angol fordítást is, és a végéből azokat a paragrafusokat hagyták lefordítatlanul, mint az átmeneti és záró rendelkezések. A norma lényegi szövegét lefordították. Ez megint egy gyenge fogás-keresés volt liberális barátaink részéről. Csak épp szánalmas.

tudi 2011.01.09. 17:31:22

Nekem már sok ez az ajvékolás, demokrácia és sajtószabadság féltés. Főleg annak fényében, hogy a ha jól tudom a Spanyolországban a baloldali kormány szigorúbb médiatörvényt hozott, mint kis hazánké, vagy a szabadság és demokrácia hazájában az Egyesült Államokban meg még annál is szigorúbb a médiatörvény. Persze drága kormányunk sem hibátlan a kommunikáció lehetett volna jobb,. de az már közröhely, hogy Európában nincs fontosabb dolog, mint a magyar média törvény, én már komolyan azt várom, hogy az ENSZ BT mikor tűzi naprendre ezt a már-már a világbékét veszélyeztető legfontosabb témát.

tudi 2011.01.09. 17:33:54

Ja még egy plusz megjegyzés, akkor kell majd rettegni, meg cenzúrát kiáltani, ha mondjuk Tóta W. Árpit a terrorelhárítósok viszik el, mint terrorista gyanús elemet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.09. 18:02:00

@tudi:

De a világbékét hogy lehet veszélyeztetni, ha nincs és valószínűleg soha nem is volt?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.09. 18:02:43

@Omár:

Így tényleg nincs miről beszélni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.09. 18:13:35

@tudi: Pedig lehet nem is rossz ötlet! :D

Corry 2011.01.09. 19:52:25

@Omár:

Köszi a posztot, tényleg nagyon kíváncsi voltam a véleményedre.
A le nem fordított dolgokról liberálisok ide vagy oda azért az a véleményem, hogy elegánsabb lett volna teljes egészében lefordítani.

bryan 2011.01.09. 21:05:19

@TaTa86.:
"Jöttek volna 56ban! "
:DDDDDDDDDDDDDD

bryan 2011.01.09. 21:19:35

@poszt:
Ez nagyon mellé. Az történik, hogy a kormány (tudom, persze a független tanács :) bármikor megbírságolhat bármilyen sajtóterméket, amely ugyan fellebezhet a bírósághoz, de az ugyanezen törvény alapján fog dönteni, az ilyen gumiszabályokat, mint a kiegyensúlyozottság, vagy a sokszínű tájékoztatás nem igazán tudja lekövetni, főleg nem harminc nap alatt, ami alatt ha jól emlékszem döntenie kell.
mediaalkotmany.tumblr.com/
Itt vannak összegyűjtve olyan aggályok és vélemények, amik a törvény elolvasása után születtek.
Az alapvető gondom viszont nem is az egyes paragrafusokkal van, hanem azzal, hogy ez nem a szabadság szemszögéből szabályozza a sajtót, hanem a Fidesz és a magyar polelit sajtóparájának összefoglalása.
A 2009-es verzió, ami még az MSZP-vel való konzultációk során született, nem annyira eltérő ettől, mint várná az ember.
A kuruc.info-t nem médiatörvénnyel lehetne megfogni, hanem adócsalással például. Minden, amit indokként hoznak fel az ennyire szigorú szabályozásra, nagyon könnyen cáfolható, viszont minden, amit garanciaként ajánlanak a sajtószabadságra, nagyon gyenge.

bryan 2011.01.09. 21:39:33

"Feltűnő, hogy jobbára csak bal-liberális lapok estek nagy hévvel a törvénynek, illetve bárcsak annak!"
Nem nagyon követted figyelemmel az elmúlt időszak sajtótermését, vagy ha igen, akkor azt legfeljebb a MaNem furcsa szemszögéből tehetted. Ajánlom például Anne Applebaum cikkét a Washington Postban, figyelmeztetlek, ha lebalosozod, csúnyán kinevetlek.
Merkel kormánya, ami a sajtótörvényt keményen fikázza, szintén elég jobbos amúgy.
Ígérem megkeresem a gyűjteményt a kritikákról, nem lesz akkora balos túlsúly, mint gondolnád.
Engem egyébként egyetlen médiatörvényt, meg kormányt kritizáló cikk sem bántott, elég könnyű elkülöníteni, hogy a kormányt, vagy engem mint a magyart akarnak ekézni.

bryan 2011.01.09. 23:02:03

www.facebook.com/pages/Szamizdat/133378390055001
Itt egy gyűjtés, van itt minden, jobbos balos, liberális, ami csak kell. Egyébként nehéz Magyarországot a nyugati bal-jobb térképen elhelyezni. Orbán elég sok lépését pont a balos sajtó támogatta ott, míg a jobbosok inkább a veszélyekre hívták fel a figyelmet.
A rögzült mítosz, miszerint a balos megmondók teljesen félretájékoztatják a nyugati sajtót, már baromira nem működik. A fiatalok között már minden oldalon elég nyelveket beszélő, nyugaton járt, ottani kommunikációs szokásokat ismerő ember van. A nyugati újságírókat el lehet érni, ők is szeretnek kormányközelibb forrásokat hallgatni, a régi motorosok meg mondják a magukét az már elég érdektelen. A Mandiner egyébként szervezett médiatörvény ügyben nyugati tudósítóknak konferenciát, ott is volt mindenki aki számít, csak úgy tűnik nem voltak elég meggyőzőek. Persze én nem igazán értem, hogy ezt miért egy hírportálnak kell szerveznie.
A médiatörvény hiányos fordítása ciki, egyébként ha jól emlékszem a digitális átállást elhalasztó rész, ami az EU szabályozással szembe megy pont kimaradt belőle.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.09. 23:37:27

@bryan: Azért ez így kicsit erős. Már az, hogy a Tanács bárkit megbírságolhat, ha ahhoz van kedve. Egyrészt a törvényben meghatározott esetekben, indokokra hivatkozva teheti meg, másrészt az általad említett fogalmak annyira mégsem ködösek, homályosak. Ugyanis ezek az amúgy tényleg ködös fogalmak a korábbi médiatörvényekben is léteztek, és épp emiatt a bírósági gyakorlat elég jól meghatározhatóvá tette az egyes feltételeket. Így azért már annyira hasamra ütök-féle.

Én is néztem sajtó-összesítéseket, és elég sok cikket olvastam. Az előbbi alapján de igen, túlsúlyban vannak a balos lapok a jobbosokkal szemben, kb 1:4-hez az arány. Valamelyik hazai netes lap összesítő cikkében találtam még, vagy az origo-n vagy az fn-en, már nem emlékszem melyiken. A Washington Post nem balos, ennyi belefér, azt hiszem. Ez volt az egyetlen jobbosnak mondható lap, ami összességében negatívan állt a dologhoz. De amerikaiak, pláne ne várjuk el, hogy megértsenek itt bármit is. Meg hát szívük joga, mit írnak.

A németek kérdése már teljesen más tészta. Látható, hogy a német vezetés gyökeresen más irányt vett a kül- és belpolitikájukban egyaránt. Már nem szorítják önmagukat a sarokba mások kedvéért, és megelégelték a fejős tehén szerepét, bizony benyújtják a számlát. Ez nagyobb döntési súlyt és határozottabb politikát jelent. Ezt mindenhol meg kell mutatni, véleményem szerin egyik oldalról ez is egy része a történetnek. Másrészt nem láthatják előre (pláne amíg nem is volt a kezükben a törvény szövege), hogy mekkora baromságot csináltak Viktorék, vagy csak vaklárma-e, és bizony azt mindenki tudja, hogy az elmúlt években Merkel mindig Viktorral kokettált mindenhol, így nem nézett volna jól ki egy ilyen kínos incidens, a szabadság védőbástyája-típusú Németország lapján. Ezért egyszerűbb volt a kormányközeli, de azért mégsem hivatalos emberek szájába adva kicsit lazítani a szoros ölelésen. Szóval ez a része a dolognak kicsit komplexebb, de hidd el, hogy nem annyira egyszerű, hogy csak úgy be lehessen dobni, hogy "dehát, a friccek is megmondták...".

Az átállásról szóló rész emlékeim szerint a záró- és átmeneti rendelkezéseknél volt, ezért maradt ki. De nem is kapcsolódik a sérelmezett részekhez és a törvény lényegéhez. Persze hogy nem elegáns, meg valahol még irányelv-ellenes is lehet ugye, de az egyik alma zöld a másik piros, és most a piros almáról beszélünk nem a zöldről.

bryan 2011.01.10. 01:32:52

@Omár:
Kicsit helyezzük kontextusba a dolgokat. Lehet, hogy tévedek, és volt olyan fontosabb poszt, ami az elmúlt időben megüresedett és nem pártkatonát/egykori Fidesz képviselőjelöltet, mostani képviselőt ültettek be, ha valamelyik intézmény beszólt a Fidesznek, azt nem számolták fel (Nemzeti Bank nem ér), vezetőjét nem mozdították el, stb, de nem emlékszem.
Ilyen helyzetben kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy az egyszínű médiatanács a sajtó megregulázásának szándékához asszisztálni fog. És itt most nem a gyermekek megvédésére gondolok a veszélyes meztelennőktől. (Ami egyébként szintén agyament hülyeség szerintem, de tudom, hogy ezzel sajnos én vagyok kisebbségben.) Mi a garancia, hogy a Magyar Nemzettel ugyanúgy fognak eljárni, mint mondjuk a Népszabadsággal szemben? Ki felügyeli a médiatanácsot? Egyébként a jogászok azt szokták mondani, hogy Magyarországon nincs precedensjog, tehát a bíróknak csak a törvény betűjét kell figyelembe venniük, ahhoz képest borzasztó pongyola törvényeink vannak (beterjesztőtől függetlenül).
A '96-os médiatörvényt nem akarom védeni, a legjobb, amit el tudok mondani róla, az az, hogy annyira rossz volt, hogy gyakran a saját hülyeségei akadályozták más hülyeségei végrehajtásában. Most ez az impotencia, meg kompromisszumkényszer nem lesz.
"Ezért egyszerűbb volt a kormányközeli, de azért mégsem hivatalos emberek szájába adva kicsit lazítani a szoros ölelésen"'
Teljesen hivatalos emberek voltak. Szijjártó is beleszaladt ebbe, külön szólni kellett neki, hogy igen, ez a német kormány hivatalos álláspontja volt és nem tetszik nekik a törvény. De ez tényleg mellékszál, igazából ha nagyon boncolgatjuk a németek indokait, erre érdemes még keresgélni:
www.komment.hu/tartalom/20101229-velemeny-az-uj-mediatorvenyt-ert-nemzetkozi-kritikakrol.html?cmnt_page=1
Orbán azt bírta mondani a Magyar Hírlapban (?), hogy a "A médiatörvény nem a szólásszabadságról szól. Arról van szó, hogy az emberi méltóságot és a gyermekeink védelmét biztosítani kell." engem ez aggaszt.
A sajtószabadság nem a jogállam és a jogbiztonság kategóriája, ami már szintén kapott pár pofont az utóbbi fél évben, hanem kimondottan a legszűkebb demokrácia veszélyeztetéséhez tartozik.
Mielőtt válaszolnál, ezt olvasd el légyszi, ha még nem tetted meg:
mediaalkotmany.tumblr.com/post/2481442586/mi-a-gond-a-mediatorvennyel-2-valasz-devenyi
Emellett a másik szintén alapos cucc:
mediaalkotmany.tumblr.com/post/2481442586/mi-a-gond-a-mediatorvennyel-2-valasz-devenyi
Meg itt van egy kis hangulatfestés:
antagon.blog.hu/2010/12/29/a_mediatorveny_kritikak_es_az_alternativ_valosagok
Az Antagon remélem nem esik a balos blogok kategóriájába :)

bryan 2011.01.11. 02:15:39

@Mj:
Ez ugyanaz, mint az első médiaalkotmány poszt, amit már belinkeltem. A poszt születése után módosították a törvényt, tehát néhány dolog nem stimmel, de az alapvető aggályok nagy része maradt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.11. 03:12:49

@bryan:

Ez esetben elnézést kívánok.:)

a művésznő · http://chezoriane.blogspot.com/ 2011.01.15. 19:32:07

köszi Omár, öröm volt olvasni ezt a posztot, végre valaki a törvény alapján ír, higgadtan a tényekről.

a médiatanácsos jsz is fenn van már? jódolgomban vizsgaidősuck közepén elolvasnám azt is...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.18. 03:20:24

@a művésznő:

Jaj de jó, Tatával félrészegen pont erről vitatkoztam.:) Gloviczkinál 3 órát is hospitáltam, egy zseni az az ember, kár, hogy nem nála tanultam latint.:( (Amiben az is megakadályozott, hogy én másik 8 osztályosba jártam.)

chezoriane.blogspot.com/2010/12/harmadik-nyelv.html

a művésznő · http://chezoriane.blogspot.com/ 2011.01.22. 12:04:19

@Mj: azt tudtad, hogy G. hivatásos bűvész is? :)) ez biztos feldobta az óráit :))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.22. 20:55:35

@a művésznő:

Ejha, egyre sokszínűbb ez a fazon.:) Kár, hogy nem mutatott trükköket.:)

egy nik a sok közül 2011.01.22. 23:27:59

ha szabad ide is bepofázni:

a nyolcosztályos gimihez nincs sok köze a nyelvtanulásnak - sokkal inkább az életkorhoz kognitív, neurobiológiai-neuropszichológiai körülmények kapcsán

én magam óvodában kezdtem angolt tanulni, és onnatól nem volt megszakítás, mindig spec nyelvi osztályba jártam 12 éven keresztül, volt két olyan gimis év, amikor egy héten csak nyelvből volt 15 óránk, majd 10 lett, de bejött heti 14 óra mat-fiz. spec.

általános iskolában ért a rendszerváltás így pont lett lehetőség orosz helyett németet tanulni
érettségire mindkét nyelvből felsőfokú nyelvvizsgát tettem

az óvodai játékos tanulási tapazstalatok révén soha nem vált kínlódássá a nyelvtanulás, akor sem, mikor gimiben nyáriszünetre kisregényt adtak fel fordítani

és úgy általában is: válogatott osztályban (melyhez a nyelvi készségek jó szűrő) jobabn terhelhetők a gyerkek egyéni adottságaik plusz a az egész közösség hozzállása okán: én hiszek az elit színvonalú képzéésben, de ez nem kíván nyolcosztályost

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.23. 08:14:13

@egy nik a sok közül:

A felvetés pont azt tartalmazza, hogy az elitképzés színtere a nyolcosztályos gimnázium legyen, ami egyébként '45 előtti hagyomány. De ettől még lehetnek szuper kéttannyelvű gimik, angol óvodák, akármik.

egy nik a sok közül 2011.01.23. 11:17:28

@Mj:

azt igyekeztem jelezni, hogy késő 10 évesen nekikezdeni az (első) idegennyelv-tanulásnak - már ha cél az, hogy ne magolássá, hanem élménnyé és ösztönné váljon a nyelvtanulás

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.26. 14:15:40

@egy nik a sok közül:

(A jelzést értettem, úgyhogy alant csak bizonyos árnyalások kedvéért írok példákat.) Nem kell mindenkinek anyanyelvi szinten beszélni akárhány idegennyelvet. Másrészt a barátom hiába járt olyan oviba, ahol angolul beszéltek, semmilyen alapozást nem kapott. Aztán 17 évesen, 10 hónapig kint volt Amerikában, és lett utána egy felsőfokúja. Édesanyám középiskolában lett profi oroszból, egyetemen is ezt vette föl egyik szaknak, utolsó évben kiment anyanyelvi területre, és oroszul álmodott.
Nekem egyébként nem volt szerencsém a nyelvekkel - pedig a mai napig játék rájönni bizonyos nyelvi logikára -, 5-ikes koromtól érettségiig franciául tanultam, de olyan alacsony színvonalon, hogy lassan jobban tudok angolul, ami csak úgy rakódott rám az évek során. És még sorolhatnék példákat a családomból - teli van nyelvésszel, sőt, van olyan unokahúgom, aki kétnyelvű -, amelyek azt mutatják, hogy önmagában az életkor nem dönti el, hogy milyen szinten sajátíthatsz el egy nyelvet. Abban természetesen egyet kell értenem, hogy 10 éves kor alatt van lehetőséged arra, hogy adott nyelven gondolkozz mindenféle szabálykeresés vagy fordítási mechanizmus nélkül akkor, ha folyamatosan abban a nyelvi közegben élsz. (9 éves koromban például így tanultam meg a német alapjait.)
süti beállítások módosítása