HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • Tata86: @Tesz vesz XVI.: "hont andrás zsíros pozicióit nem sajnálod?" Milyen zsíros pozícióit? :D Btw: s... (2024.03.28. 14:12) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nincs ilyen dichotómia, egyébként sem a hr dönt arról, hogy kit alkalmaz egy cég. Amiről mi beszéltünk: fontos-e hogy val... (2024.03.28. 17:12) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A cég kénytelen alkalmazkodni, mert jön pl. a bojkott. Szóval bizony érdekli a céget mi az alkalmazott politikai álláspontja. Az ideális... (2024.03.28. 15:54) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kérdezz meg egy HR-est, ki a jobb munkaerő: - beilleszkedni képtelen jó szakember, vagy - közös munkára alkalmas nem olyan jó szakember? (2024.03.28. 15:51) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogynem. Folyamatosan ezt csinálják. Annyiban igazad van, hogy a woke őrülettel valóban ugyanez a mentalitás jött be az... (2024.03.28. 15:38) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euró (1) euro (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2011.03.10. 21:23 Omár

Helyzetjelentés

Kedves olvasóink! Elnézést kérünk a hosszas hallgatásért, ennek több oka is van. Az egyik, hogy habár 1 millió új munkahely még nincs, az Archiregnum csapata igazi úttörőként megteszi a magáét ezen a fronton is. A másik, valóban súlyos indok az, hogy teljességgel letaglózzák az embert a jelen idők történései. Lássuk hát, hogyan is fest a mai helyzet egy vékony szelete!

 

Különös időket élnek most meg a valóban konzervatív gondolkodású, politikai beállítottságú emberek. Olyan helyzet állt elő jó fél éve, amiről már jó 20 éve álmodtunk: elsöprő jobboldali parlamenti erőfölény, tettre kész, aktív kormány, a (véleményem szerint) legtehetségesebb magyar politikussal az élén. De...


De a helyzet az, hogy pontosan tudjuk, hogy a Fidesz nem konzervatív,csak polgári. A "polgári" pedig sok bűnt elvisel.A konzervatív szárny, a KDNP ugyan nagyon sok jó embert, hiteles embert is fel tud mutatni (ami igazi ritkaság minálunk), de akkor is csak egy vazallus, aki igen csak rövid pórázon kullog a gazdi mögött.


A jelen helyzet részletes kibontási már kész tanulmánykötet lenne, ezért csak a mostani, legutóbbi belpolitikai újdonságra reflektálnék, az új alkotmányra. Ez aztán tényleg ízig-vérig konzervatív alkotmány: Szent Korona, vármegye, Magyarország, Isten áldd meg a magyart, határon túliak, nemzeti büszkeség... egyszóval minden van benne. Persze csak látszólag. A mélyebb, sallang-mentes gondolkodást nélkülöző, divat-Horthy-korszak-imádóknak ez természetesen maga a Kánaán, de azért akad még itt olyan, a olvassa is azokat a betűket, nem csak látja.


Amit ez a javaslat elénk tár, az túlzások nélkül állítható, hogy a magyar jogalkotás veretes szégyene. Az áttekinthetőség, a számozás csak az első megálló ezen a lejtőn, az igazi problémák ott kezdődnek, ha az ember elkezdi a szöveget olvasni. Amit ebbe a dokumentumba beletöltöttek, az nem más, mint a régi alkotmány 25%-a lenyesve, nyakon öntve csapongó, szükségtelen nemzeti ömlengéssel (a magyar embernek mindamellett, hogy tisztában kell lennie azzal, hogy mi a kereszténység védőbástyája voltunk, a világ tudományos motorjának legalább egyik hengere, stb. azért a szerénységet sem ártana magáévá tennie...), és ami a legfájóbb: (a koncepció teljes hiánya mellett) a pontatlan meghatározások, a polgárok, az egyes közjogi méltóságok helyenként mérhetetlenül pongyolán megfogalmazott jogai, ami így szélesre tár egy olyan kaput, ami igen veszélyes útra vezethet. Elég ha a passzív választójog korlátlanságát nézzük (a büntetett előélet már nem probléma?), a hadkötelezettség relatív korlátlanságát (minden nagykorú férfi), vagy például a köztársasági elnök egyes jogosultságait vesszük ("A köztársasági elnök a parlamentet feloszlathatja.").


Másik, sokat emlegetett pont a kiskorú gyermek után járó szavazat. Ez a probléma igen sokrétű. Az egyik probléma - hogy először csak a felszínen halászgassunk - az, hogy a a kiskorú helyett az anya gyakorolhatja a szavazati jogot. Itt liberális kollégáink megjegyeznék, hogy WTF????!!! És tényleg... No, de hogy a probléma gyökeréhez is lenyúljunk: érthető a kettős szándék emögött a szabály mögött: 1. A Fidesz szavazóbázisa a családosokra épül, nem kis mértékben, ergo egyértelmű, hogy igyekszik azt megerősíteni. 2. Támogatni kívánják, sőt, ösztökélni a gyermekvállalást. Ezek ugyan érthető, sőt az utóbbi még támogatandó célok is, de ez sajnos nem jó eszköz.


Én, mint amúgy cenzus-párti, azt javasolnám, hogy vezessék be, hogy aki x összegű adót évente befizet, az szavazhasson. Ez nem zárna ki oktalanul senkit, és maga a demokrácia alapvető szabályai ellen sem vétene: a közösről döntsön csak az, aki bele is tesz.


És már itt is vagyunk a határon túliaknál. A Jóisten látja a lelkemet, én tényleg támogatok minden olyan megmozdulást, ami támogatja, segíti őket, de ez már megint a ló másik oldala. Ezzel az intézkedéssel bizony nagyon ki fogják húzni a gyufát - nálam is. Mert azt, hogy olyan döntsön a mi adónk, a ránk vonatkozó jogszabályok mikéntje felől is, aki nem is "szenvedi" azokat el, az azért nem megy. Nekik annyi a tét, hogy ha számukra rossz az itteni széljárás, hát nem kapnak semmit, de ha jó, akkor gesztusokat, és apró-cseprő pozitívumokat. Ilyen háttérrel elvárni, hogy felelősen (pláne az itteni viszonyokat igazán ismerve) dönteni, azt hiszem nem elvárható. Ismét csak mondhatom, hogy érthető, hogy ettől plusz szavazatokat várnak, de gondolják csak végig, hányat veszítenek el vele - itthon.


Itt tartunk hát, egy konzervatív köntösbe burkolt, ám konzervatívnak semmi esetre sem nevezhető politikai alkotmány megszavazása előtt, amit nem "örök időkre" terveznek - szemmel láthatólag - csupán pár ciklusra. Kérem szépen: ez nem játékszer, még akkor sem, ha a Fidesznél is a hatalom és az anyagiak a prioritás. Ezt tessék tudomásul venni, mert csúnya vége lesz. Nagyon csúnya.

 

37 komment · 2 trackback

Címkék: politika fidesz szánalmas alkotmány köztársasági elnök


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr632729224

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kitiltásom története - A blogger rekvieme 2011.03.25. 12:57:05

    szóval már nemcsak az Örülünkvincentről és a Véleményvezérről vagyok kitiltva, hanem a fideszes Mandinerről is.  :) Így Skrabski Fruzsina sértegetéseire se tudok már válaszolni. de nem hivatkozok a társadalomra meg a körülményekre. D...

Trackback: Gyorshír: Hibásan másoltak be pár cikkelyt az Alkotmányba 2011.03.11. 07:54:41

Schmitt Petronella, az Alkotmányelőkészítő Bizottság titkárának közleménye szerint az új Alkotmány W cikkelye helyesen: "A vérbulcsúkat és a jenőket a köztársasági elnök nevezi ki, a gyulák és a karboncák javaslatára". Ez a cikkely hatályon k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.10. 22:55:22

"A másik, valóban súlyos indok az, hogy teljességgel letaglózzák az embert a jelen idők történései."

Valahogy így vagyok ezzel én is. :S

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.11. 04:36:26

Omár, szívemből szóltál. Viszont kifolyik a szemem ettől a fehér kiemeléstől, meg most már nagyon kéne egy skin csere.:-/

@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus:

Ööö, ez most kinek szólt? Omár nem leányzó, de állíthatom, hogy jóképű.:)

jaegtoer 2011.03.11. 05:19:51

Szia Omár!

Egyetértek. Hónapok óta azon tipródok, hogy miért is van az, hogy bármi, amihez a fidesz (is) hozzányúl, alapvetően fércmunka. Nyolc (lassan kilenc) év olyan hosszú idő, hogy az alatt bármely sarkalatos jogszabályt meg lehetett volna fogalmazni, csiszolgatni. Mégiscsak az a elképzelésem látszik beigazolódni, hogy 8 évig pihentek, wellnesseztek, és időnként szart kevertek.
Attól tartok, egy végzős joghallgató ezzel a munkával t.i. alkotmánytervezettel nem menne át a záróvizsgán, diplomamunkaként meg borítékolva lenne a -Kezdd újra, fuss neki még egyszer.. . a konzulens részéről

Gyerekek... fiúk, lányok... férfiak és asszonyok lassacskán bebizonyosodik, hogy amíg a Feri úgy qrta el, addig a Viktor emígy, még az ellenzéki létben... Most meg szabhatják. Egy alkotmánytervezetet azért meg lehet szövegezni tisztességesen nyóóóóc(!) év alatt, és akkor azzal lehetett volna nyitni 2010 júniusában mellőzve a NER-t és a NENYI-t pölö. (persze én csak egy igazgatásszervező vagyok)

Üdv.

J.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.11. 07:37:45

@mindenki: Vívtam egy 20 perces kézitusát a blogmotorral, aztán úgy döntöttem fáradt vagyok én ehhez, fogalmam sincs miért ilyen a szöveg, de ígérem nem marad így! (Nem! Nem! Soha!) ;)

@jaegtoer: Én valahogy úgy látom, hogy sok mindent csináltak 8 év alatt: pl. megtanulták Feritől, hogy el kell árasztani a tisztelt közönséget mindenféle súlytalan, de megfelelően polgárpukkasztó ötlettel (Szent István híd, vármegye, stb.), hogy ne a valós problémákra figyeljen. A helyzet az, hogy nagyon kényes Viktorék helyzet: mindegy milyen okból, de tény, hogy nem jött el a foglalkoztatási Kánaán velük sem, és nem robbant még be a munkaerő-piac motorja. Már fellendülésben vagyunk, erőteljesen, de ez még legalább fél év, mire kezd meglátszani a nagyközönség számára is. (Ehhez még annyit: nem a kormány bárminemű érdeméből kifolyólag, hanem a nemzetközi helyzet fokozódása miatt. ;))

Tehát egyenlőre a gödör mélyén vagyunk még, se előre, se hátra, akkor addig is hadd szórakozzanak az emberek. Mert ezt ők sem gondolhatják komolyan. A gyerek utáni szavazat pl. biztos nem lesz benne a végleges alkotmányban, de amikor kiveszik majd belőle, mondhatják, hogy "lám, jóságosan meghallgattuk az ellenzéket, és ugyan nagyon ragaszkodunk hozzá, mi ilyen européerek vagyunk".

Valahogy így állhat a széna.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.11. 12:44:44

Hmmm.... Egy fokkal jobb. Már csak a bekezdéseket kell visszaállítani régi fényében.

Viszont legalább a posztot nem töröltem ki.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.11. 12:47:29

Helyes, megvan.

Sry a belepofátlankodásért Omár!

jaegtoer 2011.03.12. 06:46:09

@Omár:

Nem vitatva az általad mondottakat, hanem inkább azzal egyetértve gondolom, hogy ahol csattog a fejsze, hullik a forgács, mégis hiszem, lehetne ezt úgy is csinálni, hogy azért naponta ne kelljen kapkodnunk a fejünket a szilánkok elől, és ügyelni, hogy nehogy ránk dőljön nem is a fa, hanem az egész erdő. Tehát egy másik képpel élve, nem sokra megyünk azzal, ha a műtét sikeres, csak éppen holtan maradunk a műtőben.
Az azonnali és sikeres eredmények látványos megmutatkozása nyilván az ábrándozás tartományába esik, ám úgy vélem, a szakszerűség, a profizmus elvárható az ilyen nem kisarcú csapattól. Van nekem is egy 2005 óta tartó projektem, aminek befejezését 2013-ra datáltam, indulásakor erős kétségek övezték, mára 70%-os a teljesítési szint, és a negatív externáliák ellenére is úgy látszik, hogy 2013 közepe helyett 2012 végére befejezhető. Tehát jól bele tudom élni magam Viktor jelenlegi helyzetébe, persze nekem könnyű volt, mert mindig egyértelműen kimondhattam, honnan-hova fogunk eljutni, miben realizálódik, és mekkora a várható haszon, ezért aztán az elképzelés és a végrehajtás szakszerű voltát soha nem vonták kétségbe, csak a megvalósíthatóságot az erőforrások szűkös volta miatt. A kezdeti eredményektől nem voltak elájulva, ma már (5 év elteltével) azonban a rendíthetetlen és _k_i_t_a_r_t_ó__és_s_z_a_k_s_z_e_r_ű_m_u_n_k_á_n_a_k köszönhetően már elismerően konstatálják a készültségi fokot -s bár végig tudomással bírtak a melóról, most mégis csodálkoznak, mindez hogy volt lehetséges? ...Hát úgy, hogy dolgoztunk, és együttműködtünk, "ha kellett az ördöggel is".

Nos, én az ilyen fajta szakszerű és kitartó munkát nem látom, nem tapasztalom a fidesz tevékenységében, a kétségek ezért élnek bennem, a megértésem és a pozitív hozzáállásom mellett is.

Corry 2011.03.12. 11:05:00

Nekem is nagy-nagy csalódás sok szempontból, amit eddig láttunk tőlük. Persze megpróbálok igazságos lenni és csak olyat elvárni, ami teljesíthetők is.

Node. Itt van ez az összefoglaló, itt is legyünk igazságosak ne szembesítsünk senkit a 10 évvel ezelőtt mondottakkal. Lapozzunk az aljára, ott van a 2010 február, azt azért már össze lehet vetni az eddigiekkel. Ott áll ez a mondat idézőjelben, hogy:

"A hektikus, kiszámíthatatlan, megbízhatatlan kormányzati döntések korszaka lejárt."

Innen van a szöveg átemelve:
index.hu/belfold/2010/valasztas/orban_viktor_12_pillanata/

Én a magam részéről szomorú vagyok egy kicsit, mert azt a szellemi fölényt, amit elvártam volna az új kormánytól és azt a végiggondoltságot, megtervezettséget egyenlőre nem látom.

Sajnos úgy látom, hogy ez a mai magyar kormányzás 20-30 ember ötletbörzéje, persze mindig hozzá szoktam tenni, hogy bárcsak tévednék...

Annyi azért csak van, hogy viszont azt érzem, hogy a _dolgozó_ emberekért teszik a dolgukat, néha végiggondolatlanul és bénán, de nem az emberek ellen.

tudi 2011.03.12. 17:36:24

Egyetértek a cikkel sajnos Viktorék mostanában elég sok hibát vétenek, amit megpróbálnak valami ötlettel kompenzálni, ami hasznot nem hoz nekik, csak újabb konfliktusforrás lesz. Bár engem ami igazán meglepett, hogy ezt az ellenzék ki sem tudja teljes egészében használni. Gyakorlatilag ők is olyanok, mint a kacsa a jégen.

jaegtoer 2011.03.12. 22:15:42

@Corry:

Túl sok a negatív externália.

Corry 2011.03.13. 10:50:20

@jaegtoer:
Hát igen, nem úgy tűnik az esetek többségében a dolog, hogy a kormányzásra készültek volna 8 éven keresztül.
Ennek ellenére azt, hogy most a Széll Kálmán tervvel hozzányúltak olyan dolgokhoz is, ami eddig tabunak számított, ezt értékelni kell. De elismerem ez utóbbi gondolatom már-már a szemellenzős pozitívum keresés eredménye.

bryan 2011.03.14. 05:35:46

1." A konzervatív szárny, a KDNP ugyan nagyon sok jó embert, hiteles embert is fel tud mutatni (ami igazi ritkaság minálunk), de akkor is csak egy vazallus, aki igen csak rövid pórázon kullog a gazdi mögött."
Van egy olyan érzésem, hogy addig jó nekünk, amíg pórázon tartják őket. Nem vonom kétségbe, hogy sok jó és tisztességes ember van a KDNP-ben is, ezt egyik párttal kapcsolatban sem tudom megtenni, de minden megnyilvánulásukból süt, hogy átaludták a huszadik századot, vagy legalábbis nagyon nem figyeltek a második felére. Az MSZP társadalommérnöki hajlama sehol sincs hozzájuk képest. Ugyanúgy utópia felé vezetnék a társadalmat, mint a kommerek próbálták, gyaníthatóan az eredmény is hasonló lenne.
2. A Fidesz már nem polgári, csak populista. Ezzel alapvetően semmi baj nem lenne, ha közben nem engedne olyan holdkórosokat a kormányzás közelébe, akiknek normális helyeken a Magyar Hírlap szintű újságokba írt cikkek jelentenék a legközelebbi kapcsolatot a politikával.
Ha azt hiszed, hogy a Fidesz a szociktól tanulta látszatügyek bedobását a köztudatba, nagyon nagyot tévedsz. Ez mindenhol a világon így megy, enélkül nem lehet politizálni a sajtó megjelenése óta, se Észak-Koreában, se az USA-ban, sem Németországban.
3. A vagyoni cenzus egy fontos szelepet venne el a tömegektől. A parlamentáris demokráciák stabilitásuk jelentős részét köszönhetik a bizalomnak, hogy bármi van, a választók leválthatják a kormányt amikor jönnek a választások. Ha ez a lehetőség a legrosszabb helyzetben lévők számára elvész, azzal jelentősen nő az erőszakos megoldásban hívők száma, ha már ilyen tömeg megvan, demagóg terem hozzá magától.
Másrészt így a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévők nem tudnák képviselni az érdekeiket, a szociális háló menne a kukába, az meg egy szűk elit kivételével mindenkinek csak rosszat jelentene. Ha az érzelmeket és az erkölcsi megfontolásokat figyelmen kívül hagyjuk is (elég nehéz ezt tenni), akkor is ott van a belső kereslet radikális csökkenése és a közbiztonság várható drasztikus romlása, ami nem tűnik annyira rózsás kilátásnak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.14. 13:05:35

@bryan: 1) Hatott a keresztényellenes propaganda.
Az a röhej, hogy Magyarország kb a világon a legboldogtalanabb ország, pont a XX század második felének köszönhetően, és pont ennek a "liberalizmus"-izé miatt, de a KDNP gondolatvilága biztos szenvedést hoz, és boldogtalanságot.

Az egy dolog, hogy valamivel nem értesz egyet, vagy távol áll tőled, de mitől vagy ennyire biztos abban, hogy a keresztény értékrendet még alternatívaként sem lehet felvetni? Még úgysem, hogy látod, hogy ami most van az szar.

2) Egyetértek. A fidesz egyszerűen demagóg, nincs már benne semmi polgári.

3) Ez jó gondolat. Ez bizony így van.

bryan 2011.03.14. 14:08:39

@TaTa86.:
1. Ebben semmi keresztényellenes nincs, vannak keresztény barátaim, semmi bajom vele, amíg otthon, vagy a templomban csinálják. De félre a tréfát, a KDNP egy olyan korszakba akarja visszaterelni az embereket, ami végérvényesen elmúlt. Ugyanezt akarták a kommerek is, csak ők egy még régebbi korszakkal próbálkoztak.
A "keresztény Magyarország" nem csak azért múlt el, mert a gyakorló keresztények számának csökkenését a kommerek felgyorsították, a nyugati országokban is hasonló folyamatok játszódtak le. A társadalom világképe mellett a termelés is megváltozott, más szereplőkre van szükség, akikre a múltból nehéz példát találni, a régi szemléletmóddal nehéz kinevelni őket.
Alternatívaként persze fel lehet vetni a 1926 visszahozását, csak ne próbálják rám kényszeríteni. A KDNP gondolatvilága önmagában nem hoz szenvedést, ráfér a politikai palettára, de szerintem gyakorlatba ültetése jóval több kárt okozna, mint hasznot.
A legboldogtalanabb országról annyit, hogy még mindig több országból jönnének ide emberek élni, mint ahányba magyarok szívesen kivándorolnának. Ahová meg kivándorolnának, érdekes módon szinte mind liberális demokráciaként működik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.14. 14:33:20

@bryan: "Ebben semmi keresztényellenes nincs, vannak keresztény barátaim, semmi bajom vele, amíg otthon, vagy a templomban csinálják."

A keresztény identitás része a magyar és az európai identitásnak. Ez a erkölcsünk, törvénykezésünk, társadalmi berendezkedésünk alapja.
Te komolyan a buzik szintjén kezeled a dolgot?
Menjenek a templomaikba vagy otthon csinálják a dolgaidat, a lényeg, hogy te ne lássad?

"KDNP egy olyan korszakba akarja visszaterelni az embereket, ami végérvényesen elmúlt. "
A progressziót meghaladta a történelem. :o)
Egyébként honnan tudod mit akar a KDNP, amilyen csicskák még alkalmuk sem volt elmondani.

"A "keresztény Magyarország" nem csak azért múlt el, mert a gyakorló keresztények számának csökkenését a kommerek felgyorsították, a nyugati országokban is hasonló folyamatok játszódtak le."
Leginkább azért "múlt el", mert bolsevizálták az országot. Mi nem "meghaladtuk" a kereszténységet, hanem ránkoktrojálták az ateizmust. Mikor utoljára szabadok voltuk, a saját rendszerünkben, akkor a kereszténység igenis meghatározó volt.

VAlóban az utóbbi 20 évben nem volt keresztény reneszánsz, a pláza ugyanis sokkal izgalmasabb mint a templom. De ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy értékesebb, jobb is. Valószínűleg ezért is vagyunk akkora szarban, mert a plázát választottuk a templom helyett.

"nyugati országokban is hasonló folyamatok játszódtak le."
Nagyon fontos különbség: ŐK SAJÁT AKARATUKBÓL MENTEK EZEN AZ ÚTON. (Bocs a Caps Lockért, de ez az amit leginkább ki akarok hangsúlyozni, a többi rizsa.)
Másrészről a nyugati országok fele monarchia, aminek a feje a király aki a hatalmát Istentől kapja, az USÁban pedig a dollárra van ráírva, hogy "In God, we trust.". Szóval én nem vízionálnék itt ilyen egyértelműen ateista nyugatot. Persze a sajtó az az.

"Alternatívaként persze fel lehet vetni a 1926 visszahozását, csak ne próbálják rám kényszeríteni."
Mit fogsz csinálni? ;o)
Megjegyzem a mostani "alapértelmezett" ideológia is egy ráderőltetett dolog. Ennek ellenére nem tűnsz úgy, mint akit ez annyira zavar. Inkább megtanultad a sajátodnak érezni, noha semmi közöd hozzá.

"Ahová meg kivándorolnának, érdekes módon szinte mind liberális demokráciaként működik. "
Azért nem mindegy, hogyan értelmezzük a "liberális demokráciát". Én nem véletlenül teszek idézőjelet a "liberális" szóhoz a legtöbb esetben.
Pl nekem Hollandia nagyon tetszik. Tetszik, hogy két Hollandia van, amely megfér egymás mellett, tetszik hogy ez a két Hollandia együtt tudja ünnepelni identitásuk szimbólumát: a királynőt, és az ő születésnapját. Tetszik, hogy egy nagyon modern ország, amelynek nagyon erős tradíciói vannak.
Ennek ellenére ha a "liberálisok" egy liberális példaországot akarnak lobogtatni a fapapucszabálókkal jönnek.

bryan 2011.03.14. 15:18:18

@TaTa86.:
Féltem, hogy nem fogod érteni a poént, ezért kezdtem a következő mondatot úgy, hogy "félre a tréfát", legközelebb igyekszem majd több szmájlit használni. :(
"a pláza ugyanis sokkal izgalmasabb mint a templom."
Akkor itt az ideje az egyházaknak valamit újítania, vonzóvá tenni magukat a tömegek szemében, hajrá. Nem az a megoldás, hogy a materializmus után most a kereszténység általuk tisztelt verzióját próbálnák oktrojálni.
"Mikor utoljára szabadok voltuk, a saját rendszerünkben, akkor a kereszténység igenis meghatározó volt."
Csökkenő tendenciával. De ennek nincs igazi jelentősége, a mai magyarok nagy része nem is élt akkor.
"Szóval én nem vízionálnék itt ilyen egyértelműen ateista nyugatot."
Ateista nyugat és szekuláris államok között nagyon erős különbség van. Én az utóbbit tartom jónak, ateista állam az mondjuk Kína, vagy Kuba, egyik sem példaképem semmilyen szempontból.
"Másrészről a nyugati országok fele monarchia, aminek a feje a király aki a hatalmát Istentől kapja, az USÁban pedig a dollárra van ráírva, hogy "In God, we trust."'
Ezek tradíciók, amik megmaradtak és legfeljebb szimbolikus jelentőségűek. Ezzel nincs baj, csak nálunk _ezek_ a tradíciók már nincsenek. Visszahozni őket pedig ugyanolyan erőltetés lenne, mint amilyen a régiek lebontása volt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.14. 15:34:22

@bryan: "Akkor itt az ideje az egyházaknak valamit újítania, vonzóvá tenni magukat a tömegek szemében, hajrá."
Vagyis te azt várod az egyházaktól, hogy süllyedjen le a csőcselék szintjére, hogy népszerűbb legyen?
Ez nem így működik. Az egyház célja mindig is a tömegek felemelése volt, nem a népszerűség.

Győzike is mindig népszerűbb lesz mint Beethoven.

Halott az a társadalom, ahol nem az elit/középosztály emeli fel az alul lévőket, hanem a plebsz szintjére süllyed le az elit is.

"Nem az a megoldás, hogy a materializmus után most a kereszténység általuk tisztelt verzióját próbálnák oktrojálni. "
Itt semmi más nem történne, mint a normalitás visszaállítása. Ami mellesleg működött.
Ha ezután "meghaladjuk" a rendszert, hát legyen, az nemzet/nép/társadalom saját szabad akaratából hozott döntése.
De még mindig: szerinted mi lenne az, ami olyan szörnyű lenne és szerinted a KDNP vissza akarná hozni?

"Ezek tradíciók, amik megmaradtak és legfeljebb szimbolikus jelentőségűek."
Messze alulértékeled a tradíciók fontosságát. A gyakorlat azt mutatja, hogy ez bizony nagyon jelentős dolog.
De megint: egész egyszerűen nem igaz, hogy ezek egyszerűen tradíciók. A jelentőségük lehet hogy csökkent, de attól még a kereszténység a nyugaton nagyon is élő dolog.
(Ez akkor is így van, ha mint már mondtam a médiában messze alulreprezentáltak a vallásosok. )

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.14. 15:38:27

@bryan: "Ezzel nincs baj, csak nálunk _ezek_ a tradíciók már nincsenek. Visszahozni őket pedig ugyanolyan erőltetés lenne, mint amilyen a régiek lebontása volt. "

Ezzel elismered, legitimálod a komcsik eszközeit.
Legitimálod a kínzást, a megsemmisítő táborokat, az árulást, a terrort.
Nem érzed, hogy ezeknek inkább ellenállni kéne, csakazértis elven? (Fiatalok vagyunk mi még a cinizmushoz.)

Ráadásul nem igaz, hogy sikerült gyökeresen kiirtani ezeket a tradíciókat. Igazából nem is értem mire alapozod az állításodat, hiszen még nem próbáltuk meg soha vállalni önmagunkat. Honnan tudod, hogy ez a kísérlet eleve kudarcra van ítélve?

bryan 2011.03.14. 15:53:42

@TaTa86.:
"Vagyis te azt várod az egyházaktól, hogy süllyedjen le a csőcselék szintjére, hogy népszerűbb legyen?"
Ha jobban ismerném az Újszövetséget, akkor erre biztos lenne valami találó idézetem. Kicsit túlságosan lenézed az embereket, meg ha keresztény vagy, annyi hited sincs, mint egy mustármagnak. Ha az egyházak nem tudnak híveket szerezni maguknak, a törvényekkel sem fognak. Vagy kitalálnak valamit, vagy maradnak periferiális jelenség.
"Itt semmi más nem történne, mint a normalitás visszaállítása. Ami mellesleg működött. "
Hangsúly a múltidőn, meg azon, hogy aztán pedig összeomlott, és nem csak a szovjet megszállás miatt. Már negyvenötben sem merült fel, hogy az "Úri Magyarországot", a keresztény királyságot állítsák vissza. A normalitás nem örök. Nekem a nagyszüleim, dédszüleim normalitása már nem normalitás, nem tudnék aszerint élni. Akár beismered, akár nem, te sem tudnál.
" a kereszténység a nyugaton nagyon is élő dolog. "
Nem vitatom, és bajom sincs ezzel. Egy olyan országban szeretnék élni, ahol van Szent Jobb körmenet, meg melegfelvonulás is, és egyiket sem érik atrocitások.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.14. 16:00:03

@bryan: "a törvényekkel sem fognak"
Erre akkor tudnék válaszolni, hogyha látnék akármilyen törvényt. De ilyen nincs, és nem is hallottam hogy lenne.

Komolyan: szeretném megtudni, mi az amitől konkrétan félsz a KDNPvel kapcsolatban. (Lehet, hogy még egyet is értenénk valami konkrétumban.)

"hogy aztán pedig összeomlott, és nem csak a szovjet megszállás miatt."
De. Pontosan a szovjet megszállás miatt.

"a keresztény királyságot állítsák vissza. "
45ben nem kellett semmit visszaállítani, mert királyság volt. És pontosan fordítva történt a dolog: fel sem merült a keresztény királyság "leváltása". (Csak Sztálin szorgalmazta.)

"Nem vitatom, és bajom sincs ezzel. Egy olyan országban szeretnék élni, ahol van Szent Jobb körmenet, meg melegfelvonulás is, és egyiket sem érik atrocitások. "
Én meg egy olyan országban ahol a buzivonulás szabadságjogi kérdés, a körmenet pedig a magyar identitás része.

bryan 2011.03.14. 16:55:05

Konkrét dolgok amiket nem szeretném, ha a KDNP megvalósítana a célkitűzéseiből:
- A civil szervezetek háttérbe szorítása támogatásaik döntő részének egyházi szervezetekhez juttatása. Ez már van. Nem az a bajom, hogy az egyházak is kapnak támogatást, amikor társadalmilag hasznos munkát végeznek (nem, a térítés nem ilyen), hanem, hogy privilegizált helyzetbe kerülnek, olyan témákban is, amikhez egyszerűen nem értenek, illetve vannak civilek, akik jobban értenek hozzá, szóval egy szekuláris állam esetében a vallásnak sem pro, sem kontra nem kéne szerepet játszani a támogatások odaítélésénél, most pedig játszik.
- Az oktatás túl nagy részének kiszervezése egyházi kézbe. Tudom, hogy ez régen milyen jó volt, most viszont ez már inkább káros hatással lenne.
-Az abortusz túlzott szigorítása. Ezt nem is nagyon magyarázom, mert túl bonyolult kérdés, legyen elég annyi, hogy nagyrészt betarthatatlan és káros rendelkezés lenne.
-Gyerek után járó szavazójog. Ez az arányos választás megcsúfolása lenne.
-Határon túliak szavazójoga. Ez is nagyon idegesítene.
-Egyáltalán a szekuláris állam és a vallásszabadság bármilyen korlátozása. Ebbe nálam beletartozik az is, hogy ne kelljen semmilyen vallást felvennem, sőt tisztelnem sem, ha nem akarom.

"a buzivonulás szabadságjogi kérdés, a körmenet pedig a magyar identitás része."
Én a melegfelvonulást egy nagy buliként képzelem el az ideális országomban, nem feltétlenül mint az egyetlen ilyet az évben. Szerintem a nagyvárosok tradícióihoz mindenhol hozzá tartoznak évente többször az utcán bulizások események, legyen az tűzijáték, melegfelvonulás, kerületi napokon koncertek, még akár a tahó Budapest Parádé is. A nyugati melegfelvonulások teljesen jól illeszkednek a Saturnaliák, a farsangok, karneválok és más hagyományos bulik sorába, ilyenkor bizony botrányos dolgokat csinálnak az emberek, előtérbe kerül az az az énjük, amit normál esetben nem akarnak felvállalni, illetve nagy tömegben jelennek meg a különcök, még a politikusnak is illendő legalább egy lila kalapot, vagy valami rikítót magára vennie (ezen is látszik, hogy mennyire bénák voltak a saját ballib politikusaink a hagyományos öltözékükkel). Szerintem az utóbbi évek politikatúlsúlyos prideja a tévút, ami később remélhetőleg visszaáll bulizósra.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.14. 18:53:36

@bryan: Na ezért szeretem a konkrétumokat.

Való igaz, hogy elkezdték nyomni az egyházakat, pénzügyi támogatással is, és ez engem is zavar. Főleg hogy elég komolyan vissza is üthet. A zsidók sem lettek népszerűbbek a mazsihisz pénzzel való kitömése, és politikai szereplése után.

Szóval ebben egyetértünk.

"- Az oktatás túl nagy részének kiszervezése egyházi kézbe."
Itt én nem tudok ítélni egyelőre. Meglátom mi lesz a dologból. De itt is értem mit kritizálsz, és elfogadom.

"-Az abortusz túlzott szigorítása."
Kemény kérdés. Az egyház álláspontja morálisabban sokkal inkább tartható, viszont pragmatikusan nem túl jó...

"-Gyerek után járó szavazójog. Ez az arányos választás megcsúfolása lenne. "
(Ennek a kérdésnek túl sok köze nincs az egyházhoz/valláshoz.) Megint ugyanazt tudom mondani mint az előbb. Morálisan okés, pragmatikusan necces.
Az arányos választást meg pont leszarom, ez egy mind morálisan, mind pragmatikusan erősen megkérdőjelezhető nemistudommilyen dogma.

"-Határon túliak szavazójoga. Ez is nagyon idegesítene. "
Ez megint nem vallási kérdés. De itt egyetértünk. Engem már most idegesít a dolog.

"Ebbe nálam beletartozik az is, hogy ne kelljen semmilyen vallást felvennem, sőt tisztelnem sem, ha nem akarom."
Felvenni nem kellett már a dualizmusban sem. Tisztelni viszont igenis tiszteld, ahogy tiszteld a magyar nemzetet is!
(Vagy mondj egy életképes közösséget, szerveződést ahol nem az etikett része a közösség tisztelete! Menj el egy multihoz dolgozni, és vágd a HR-es arcába, hogy egyébként rohadtul nem érdekel a cég, és fogadják el, hogy tőlem akár holnap is csődbe mehet, és ezt hangoztatni fogom a munkatársak körében is...)

Buzikérdésben pedig nem fogunk egyetérteni. Én nekem ez marad jogi kérdés, kiállok mindenkinek a gyülekezési joga, szólásszabadsága mellett, de ennyi. Nem akarom hogy a vonulás Budapesten is olyan legyen mint mondjuk Londonban, San Fanciscoban, vagy abban a kanadai városban ahol Király Bandi fényképezkedett. :D

Szerintem ez már dekadencia. "A (homo)szexualitást hagyjuk meg a hanyatló Nyugat ópiumának."

sronti 2011.03.14. 21:57:25

@TaTa86.:
A nem valláshoz kötődő dolgokat azért írtam, mert ezekről Semjén támogatóan nyilatkozott, még akkor is, amikor a Fidesznek nem esett egybe ezekkel az aktuális álláspontja.
Az egyenlő és arányos választójog a demokrácia alapja. Ha ezen egyszer rést ütünk, akkor azt addig lehet tágítani, amíg semmi értelme nem lesz az egész szavazosdinak.
Az etikett magánügy, nekem a törvényekkel lenne bajom. Például ha nem lehetne leadni a Jézust szerepeltető South Park rajzfilmeket a tévében, az már zavarna.
" Nem akarom hogy a vonulás Budapesten is olyan legyen mint mondjuk Londonban, San Fanciscoban"
Nem is kell akarnod, szerintem annyi elég, ha eltűröd, vagy a törvényes kereteken belül tiltakozol ellene. Ha már úgyis szóba hoztam, vonatkozó South Park rész:
www.southparkstudios.com/full-episodes/s06e14-death-camp-of-tolerance

molaris 2011.03.15. 09:16:38

Csak címszavakban:
1,- Jézus mondja: az én királyságom nem e világból való.
2,- nagyobb baj, hogy az alkotmány nem rendezi a föld- és víztulajdont. Izraeli mintára: az ország elidegeníthetetlen tulajdona.
3,- van ennél sokkal súlyosabb gondunk is, de arról kuss van /atomenergia a jövőben, arab világ-olaj/.
4,- legyen itt ez a link:
hirszerzo.hu/belfold/20110310_rozsadombi_paktum_husz_eve#rss

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.15. 10:56:56

@sronti: Te vagy bryan másik énje? :oD

"Az egyenlő és arányos választójog a demokrácia alapja."
Miért lenne az? (Az egyenlő egyébként nem foglalja magában az arányost is?)
Egyébként abban is egyetértünk, hogy abba lehetne hagyni a szavazójog buzerálását.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.16. 07:15:30

@bryan: Ami az egyházat illeti: a támogatásokkal kapcsolatban egyetértek, annak ellenére, hogy én, személy szerint 100%-ban a katolikus egyházat támogatom. Az oktatással már más a helyzet. Az egyház nem igyekszik nyerészkedni ezen, így elképzelhetetlen, hogy a kapacitásain túl vállaljon feladatokat, nem úgy, mint a civil alapítványi iskolák. Amúgy az egyházi iskolák pedig legalább helyi szinten szinte mindig a legjobbak, országosan is van jó pár (bencés, piar), amik -merem állítani- még a Fazekasnál is jobbak, a felvételi mutatóikban meg max. azért maradnak el, mert ott nem a két szemedre kapsz jegyet az utolsó évben sem. A gyakorlati, megszerzett tudás messze komolyabb. Ezért én támogatom, hogy több egyházi iskola legyen.

Amit fontos tisztázni a továbbiakban: ez az alkotmány nem igazán a KDNP véleményét tükrözi, a legtöbb helyen, pl. határon túliak, gyerekek utáni szavazat, épp a Fidesz nyomja a dolgot, csak a "kollaboránsok" közül adták egyiknek-másiknak a szájába, na meg ráhúztak egy agyament külsőt az egészre, megszórva teljes baromságokkal (lásd: Haza csupa nagybetűvel, vármegyék, Curia...), és hopp: máris a csúnya, rossz, elnyomó KDNP alkotmánya, ha esetleg később ugye a szavazók büntetnének érte, nem a Fideszé. Ha más nem, kellő visszatartó erő ez nekik ahhoz, hogy ne váljanak le a Fidesz farvizéről.

Buzizás nem egyenlő bulizás. Én nem szeretnék velük bulizni, meg ez itt a részükről sem arról szólna. Menjenek ki valahova, a természet lágy ölére, mint mások is, és bulizzanak ott. Vagy béreljék ki a PeCsát.

@molaris: Persze, hogy probléma lesz az olaj, de azért az mégsem tartozik egy alkotmányba szerintem.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.17. 05:05:33

@Omár:

adalék - az elitéltek szavazójoga a fránya nagy demokratikus jogozgatás keretében emígy alakul az ajrópai fronton:

www.menschenrechte.ac.at/uploads/media/Frodl_gg._Oestereich__Urteil_.pdf

A demokratikus jogaiban megerősített frodl bácsi amúgy ez itten: www.szervuszausztria.hu/ausztriamozaik/ausztria-bunugy-darabolos-helmut-frodl-pesti-gabor-garsten-37983.html

Tehát az új alkotmány a hatályos nemzetközi keretek közt mozogva nem expressis verbis fosztja meg az elítélteket a szavazójogtól, hanem ezt áthelyezi a bírói ághoz, mindenkitől egyedi mérlegelés alapján lehet megvonni a szavazójogot. Eddig még rendben is lenne, csak kár, hogy az EJEB szerint ugyanúgy szavazhat egy baltásgyilkos, mint egy visszaeső gyorshajtó...

molaris 2011.03.18. 14:03:19

Omár!- így ebben a formában valóban nem. Azonban: ha az alkotmány előírná, hogy a költségvetés bevételeit milyen cikkelyek szerint, és milyen arányban KELL felosztani, akkor két dolgot spórolnánk meg:
1,- évenkénti cirkusz,
2,- kampánybeli ígéret cunami.

TaTa:- az egyháznak van egy vezérfonala, a Biblia.
Ezt nem szokás átírogatni, ill. a tetszetőssé tétel már megvalósult, ezek a szekták.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.18. 23:23:44

@molaris: Értem, hogy mit szeretnél ezzel elérni, de az élet túl gyorsan változik ahhoz, hogy ilyen létfontosságú dolgokat lekössünk, akár ilyen szinten is. Arról nem is beszélve, hogy ha nem kötjük le a témákat elég szorosan, akkor nagyon egyszerű ide-oda pakolgatni a tételeket, és máris megszűnik a szabályozás értelme. Arról nem is beszélve, hogy ha a gazdasági szükségszerűség miatt változtatni kéne a kereteken, akkor a magyar politikai "kultúrából" kiindulva sosem lesz meg a 2/3-a, ha az alapból nincs meg a kormányerőnél. Márpedig nem lesz az sűrűn így...

molaris 2011.03.19. 02:14:40

@Omár:
Nu igen, ez a dolog másik oldala.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.03.19. 10:44:23

@Omár:

Van egy sanda gyanúm, hogy ez nem véletlen. Az új kotmány szerint akkor lehet idő előtt feloszlatni a parlamentet, ha a kormány képtelen költségvetést alkotni. Mivel az adó/nyugdíjtörvényekhez az eddigi sima többség helyett 2/3-ad kell majd, ezt nem nehéz előidézni. Azaz: ha a fidesz 2002 módra hajszál híján bebukná 2014-ben a választást, majd egyszerűen megtorpedózza a következő kormány költségvetési terveit (aminek az adó és nyugdíj is része), ergo nem lesz 2/3-os konszenzus és máris lehet újra választást tartani...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.25. 12:59:51

az nem más, mint a régi alkotmány 25%-a lenyesve, "

én is látom ezt.

A cenzussal is egyetértek
süti beállítások módosítása