HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Kirúgásról beszélsz, ami nem ugyanaz, mint a felvétel. Láthatóan nem értesz ... (2024.04.13. 10:14) Shit-show
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Kirúgásról beszélsz, ami nem ugyanaz, mint a felvétel. Láthatóan nem értesz hozzá. Ne erőlködj, neked marad Gyurcsányné tapsol... (2024.04.13. 10:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: azért mert te hallottál valamit a HR-esekről is a vezetőség dönt, és k-ra nem döntenek semmiről a HR-ben, csak előváloga... (2024.04.12. 18:02) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Általában van egy keret eleve, ezt fent döntik el, a HR-nek nincs mozgástere. (2024.04.10. 21:09) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A HR egyetlen érdemi feladatát pont kihagytad, mégpedig a bér kérdését. Itt szokott is lenni konfliktus. Abszolút cég-man... (2024.04.10. 20:08) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ezt csinálja minden nagy cég. A lépések: - x részleg vezetője szól, kell ember, - főnökség engedélyezi a munkaerő felvételét, - a ... (2024.04.10. 14:15) Shit-show
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez egyszerűen nem igaz. (2024.04.10. 13:14) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @tesz-vesz: Nem mer, mert ez kockázat. Csak akkor mennek szembe a HR-rel, ha személyes havert kell segíteni. (2024.04.09. 15:01) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2021.11.12. 15:56 Tata86

Tegyék meg tétjeiket!

Nézegetve a számokat világosan látszik, hogy az alig több mint egyhetes jóslatom nem öregedett a legszebben. Ennek csak az egyik oka, hogy megviccelt a háromnapos hétvége, a másik, hogy tényleg nem hittem volna, hogy a negyedik hullám, legalább fertőzések számában lepipálja majd az előző hullámokat.... 

Nézzük meg, miért történhetett ez, és tippeljünk hol áll majd meg a számláló! 

Rekord esetszám: 

Ami azt illeti, ezt azért lehetett volna látni. Az oltási hullámok utáni esetszámok rendre magasabbak voltak, mint azelőtt. Ennek alapvetően úgy látom két oka lehet: az egyik, hogy az emberek egyre inkább semmilyen óvintézkedést nem tartanak, a másik, hogy a delta variáns ennyivel fertőzőbb. Az esetszám persze egy dolog, igazából senki életét nem érinti, viszont a halottak száma sem csökken annyival, amennyivel illett volna. 
A mérleg másik serpenyőjében vártam volna, hogy kifejti a hatását a 60% oltott, és a fertőzésen ténylegesen átesettek nehezen bemérhető halmaza, a már másfél éve edződő egészségügy, a fejlettebb protokollok.

Még egy érdekesség: Svédország. Kedvenc fekete bárányunk. Az oltásokkal kicsit előrébb tartanak, de nem szignifikánsan(, figyelembe véve, hogy 80-90%-os oltottságnál is rekordokat produkál a járvány), ehhez képest úgy néz ki a Skandináv ország nem nevezett a deltára. Június óta köszönik szépen kiszálltak a cécóból. Ami ennél is durvább, 21 februárjától a halálozások végig nagyon alacsonyan maradtak(, ez egyébként az egész térségre igaz). 

Ez alapján nekem azt jött ki, hogy semminek semmi értelme. Ha nagyon bele akarok látni dolgokat: Szlovákia és Magyarország járványgörbéje nekem azt mutatja, hogy a kényszerintézkedések semmit nem érnek, a térség tavalyi és mostani görbéje viszont azt, hogy a lakosság önkéntes reakciója igenis befolyásolja a terjedés mértékét. Ha ehhez hozzáadom Svédországot, kiegészíthetem azzal, hogy ez egy faktor a rengetegből. Hogy lehetséges az, hogy a második hullám ugyanolyan görbét produkált Magyarországon, mint a svédeknél(, annak ellenére, hogy mi behúztuk félúton a vészféket), de náluk nincs negyedik hullám? Ellaposították a járványgörbét azzal, hogy nem csinálnak semmit...

A (nem) megugró halálozásra két tippem van: a skandináv országokban mást számolnak a statisztikába illetve egyszerűen ennyit számít, hogy valahol egészségügy van és nem halálgyárak, illetve az átlag 80as simán nordic walkingol 20 kilométert, míg nálunk még a 60as is alig jut haza a kocsmából.

Amit még hozzátennék: túl azon, hogy egyre inkább azt mondják az okosok, hogy az oltás az ellen nem véd, nekem úgy tűnik, hogy a statisztika elfedi a valóságot. Pontosan azért nem látjuk az oltások miatt a halálozások radikális csökkenését, mert a halálesetek többsége nem a vírus miatt következik be. 

Jósoljunk! 

Jöjjön a legizgalmasabb rész, tippeljük meg, hogyan alakul a 4. hullám görbéje Magyarországon! Mivel úgy néz ki a halálozások idén is engedelmesen követik az esetszámokat, és már csak kegyeleti okokból sem akarok halottlicitbe belemenni, a szavazás csak az esetszámokat érinti! 

Egyértelmű csökkenés egyedül a románoknál van, ez alapján úgy látom a járvány két hónap alatt futja ki magát. Tavaly novemberben tetőztünk a csehekkel, de ez eddig vudu. A cseheket azért szeretem, mert valamiért ők mindig csak 1200/millió napi fertőzésig mennek, és onnan visszafordulnak, a többiek ebben messze nem konzisztensek. Mivel a görbénk az egész térségben a csehek második hullámjára emlékeztet leginkább, erre szavazok! A szlovákok egy héten belül elérik a fordulópontjukat, mi a csehekkel két hét múlva tetőzünk kb ugyanitt. 

 

50 komment

Címkék: szavazás covid-19


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr6516753736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.11.12. 18:17:24

Az a svéd egészségügyes példás meg a svéd 80-as meg a hazai 60-as bekezdés nagyon jó. :)

midnight coder 2021.11.14. 09:48:54

Igazából az sem mindegy, hogy az átlag magyar egymás nyakába liheg, míg az átlag skandináv azért nem tartja be a másfél métert mert soha nem mennek ennyire közel egymáshoz.

midnight coder 2021.11.14. 09:52:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem tudom mennyire tud ehhez az egészhez az egészségügy pro vagy kontra hozzátenni, ahogy arról sem vagyok meggyõzõdve hogy a roppant edzett mintamókus jobban veszi az akadályt mint az átlagpolgár. Nyilván azt, aki élet és halál között van amúgy is, a vírus könnyen átsegítheti ezen a ponton, de van ott amikor az edzetlen 70 éves jobban veszi az akadályt mint a kisportolt 40-es.

midnight coder 2021.11.14. 09:54:17

Ugyanakkor olyat olvasok a neten, hogy vannak különféle gyógyszerek amik segítenek ha már megfertõzõdtél - lehet hogy ehhez a svéd polgár nagyobb eséllyel jut hozzá mint a hazai.

Tata86 2021.11.14. 12:35:19

@midnight coder: Hasonlítsd össze a svéd és magyar második hullám regisztrált fertőzéseit. Ez alapján pontosan ugyanannyira lehelnek egymás arcába.

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igyekszik az ember... :D

white999 2021.11.14. 17:55:17

@Tata86: Az a szuper, hogy amiket írtam egy hete folyamatosan azok bejöttek és be is fognak jönni de ennek ellenére csodálkozol rajta. Csak a hajó napló kedvéért rögzítsük, hogy mi fog ránk várni a következő héten. A tetőzés akkor fog bekövetkezni amikor bevezetnek egy rakat szigorítást. Ahhoz képest még kb. két hétig megy fölfelé a fertőzés. Azok akiket most vagy pár hét múlva fognak oltani ebben a járványban már nem játszanak a védettségi idő kialakulása miatt. Kizárólag a 3. oltottak.
Az oltások viszonylag szűk mezsgyén fejtik ki hatásukat. Az oltás utáni hónapban még részlegesen, Utána nagyon 4. hónaptól pedig fokozatosan csökkenve. Mivel a magyar oltások jó része tavasz végén történt, ezért ezek már korlátozottan védnek a fertőzéstől. Nulla szigorítással és békemenetek szervezésével ezek a számok teljesen várhatóak voltak, ahogy az is, hogy jövő hét végén már 180 körüli halott szám lesz vagy esetleg belecsípünk a 200-ba. A szigorítást a teljes eü összeomlás fogja kikényszeríteni amikor a felelős kormányunk már meghallja a nép hangját és akkor fog zárni amikor sírva könyörögnek az emberek, mert nem iutnak ágyhoz mint a 3. hullám csúcsán és egy mentő majd 5 órát kóficál a haldokló beteggel, hogy hova lehetne letenni. Ezt 1-2 hét közé saccolom. Az ellátás minősége súlyos betegeknek hamarosan teljesen rossz lesz de a széles tömeg akkor fog szembesülni a problémával amikor az egyéb ellátások is sérülnek. Ha két héten belül nem szigorítanak lényegesen, akkor lehet imádkozni,mert enyhe lefolyású covidba is simán bele lehet halni ellátás hiányában. Szerintem ezt nem merik megkockáztatni de ki tudja.
Svéd modellel tokéletesen megtévesztő bármilyen szinte összehasonlítani az országot.
Három alapvető különbség.
1, Ritkán lakott települések, kisebb népsűrűség.
2, Lényegesen jobb a lakosság egészségi állapota és maga az ellátás színvonala. (kevesebb hely de ott nem mennyiségre mennek rá hanem minőségre).
3, A svéd egy kúlturált értelmes nép aki megérti és végrehajtja saját jól felfogott érdekéből az önkorlátozást,, sokkal inkább mint itt akár a kikényszerített előírtat is. Értsd nem lógnak egymás szájába.
Egyébként ezeket nagyjából te is jól látod, leírod.
Önfelmentésnek jó de másra nem az a kijelentésed, hogy lehet a halottak másban hallnak meg. De igen sajnos covidb hatásában. Kb. mint napfelkeltekor arra hivatkozni, hogy valaki a reflektort kapcsolta fel azért lett világos. Occam borotvája pont erről szól. szóval a tippem tetőzés 4 hét múlva, halottak száma meg fog egyezni a 3. hullámmal és a fertőzés szám is hasonló lesz. A kormány részéről a covid teljes félreértése zajlik nem utolsó sorban a választások miatt.

white999 2021.11.14. 17:58:56

@midnight coder: Nyilván azt, aki élet és halál között van amúgy is, a vírus könnyen átsegítheti ezen a ponton, de van ott amikor az edzetlen 70 éves jobban veszi az akadályt mint a kisportolt 40-es.

A BLOGGAZDA EZZEL NEM FOG EGYETÉRTENI ÉN IS ERRŐL GYŐZKÖDÖM SAJÁT TAPASZTALAT LAPJÁN.

Tata86 2021.11.15. 10:30:10

@white999: Pontosan ezért készült a poszt, hogy aláírjuk az elméleteinket, és megnézzük utólag melyiknek volt értelme.

Groteszk az elképzelés, miszerint a korlátozások meg tudnák fordítani a járványgörbét, és nem tudom, hogy egyáltalán, hogyan tudsz ilyet leírni.
Nézd meg a tótok előző évi szereplését! Egyedül este futni is akkor mehettél, ha volt negatív teszted, és sms-t küldtél a nagyságos kormányzatnak, háromszor letesztelték a teljes lakosságot, mindenkit karanténba helyeztek, aki "megbukott".

Eredmény: Semmi.

Azért is vicces amit írsz, mert soha, senki nem állított olyat, hogy a lezárások megfordíthatják a trendeket. Laposításról van szó, de mostmár hova laposítod a görbét, illetve nem értem miért jó, hogyha nem 2 hónap alatt megy át az országon, hanem fél évig kell kell befeszülni a covid miatt.

"Önfelmentésnek jó de másra nem az a kijelentésed, hogy lehet a halottak másban hallnak meg. "
Mi az a bűn, ami miatt fel kéne mentenem magam.
Elkövettem valamit?

Egyébként megindokolnád, hogy miért nem igaz, amit írtam?

"A BLOGGAZDA EZZEL NEM FOG EGYETÉRTENI ÉN IS ERRŐL GYŐZKÖDÖM SAJÁT TAPASZTALAT LAPJÁN."
Őőőő, miért ne értenék egyet? Ez ténykérdés. Szerintem te elég keveset fogsz fel abból, amit leírok.

white999 2021.11.15. 12:39:18

@Tata86: Groteszk az elképzelés, miszerint a korlátozások meg tudnák fordítani a járványgörbét, és nem tudom, hogy egyáltalán, hogyan tudsz ilyet leírni.

Pedig az ellaposítás az pont a járványgörbe megfordítása, annak a kezdeti fázisa. Akármilyen groteszk az összes ország ezt csinálja. Hiába no groteszk világban élünk. KÍNA annyira grtoszek, hogy csuda de minimális a terjedés is.
A hülye osztrákok is bezárnak meg a szlovének, meg szlovákok. Kíváncsi vagyok hogy a végén ki jön ki jobban. Mondjuk mi eddig lassan 3 szor annyi halottat tudunk felmutatni de lehet hogy az osztrákok az indokolatlan bezárásukkal majd beelőznek minket halottak számában. Amúgy a bezárásnak vannak fokozatai, nem feltétlen abban kell gondolkodni, amikor rád hegesztik az ajtót.
Egy szerencsétlenebb korban a pestises fertőzötteket befalazták a házukba. Az volt az igazi hardcore bezárás. Ők még ebben hittek és iíy csak a fele ember pusztult el. Pedig elég lett volna csak egy antibiotikumos kezelés is.

Mi az a bűn, ami miatt fel kéne mentenem magam.

Nem vagy bűnös, pusztán még magadnak se mered bevallani, hogy tévúton jársz.

Őőőő, miért ne értenék egyet? Ez ténykérdés.

Elég sokszor leírtad, hogy ez az öregek betegek egy szűk réteg betegsége problémája. Ezért is felesleges minden lezárás.Ha közben változott a véleményed az szuper de eddig ez volt a mondásod ha csak nem értettem félre.

Tata86 2021.11.15. 16:42:12

@white999: Most komolyan visszajutottunk az ötvenszer cáfolt hazugságokhoz?

"A tetőzés akkor fog bekövetkezni amikor bevezetnek egy rakat szigorítást."
Ezt írtad. Mert ugye Svédországban azóta sincs tetőzés, hanem már minden atom külön külön is elkapta a covidot az exponenciális terjedés miatt.

Nincs tetőzés Floridában, Texasban se.
www.nytimes.com/interactive/2021/us/florida-covid-cases.html
www.nytimes.com/interactive/2021/us/texas-covid-cases.html

(ha nem jön be a fizetőfal miatt simán ráguglitam, hogy florida / texas covid cases)

És a hozzád hasonló nagyfejűek tényleg folyamatosan meglepődnek, hogy ez történik. De, képzeld el bármilyen intézkedése nélkül is fogja magát a vírus, kitombolja magát és utána visszahúzódik.

"Akármilyen groteszk az összes ország ezt csinálja."
Nem, nem csinálja ezt az összes ország. Amit írsz tényszerűen nem igaz, és mégis leírod, annak ellenére, hogy tudod, hogy nem igaz? Miért?

"KÍNA annyira grtoszek, hogy csuda de minimális a terjedés is."
Cserébe milliók szenvednek koncentrációs táborban. Erről is beszéltem neked is, de ezt se fogtad fel. És igen, szerintem groteszk milliókat koncentrációs táborba zárni, groteszk a kényszermunka, gyilkosságok, kényszerabortusz, sterilizáció, gyerekek agymosása a szülők ellen, gyerekmunka, groteszk az extrém szegénység stb.

"A hülye osztrákok is bezárnak meg a szlovének, meg szlovákok."
Tényleg hülyék. A szlovákok megint ugyanúgy állnak mint mi, csak bezárva állnak ugyanúgy.

"Mondjuk mi eddig lassan 3 szor annyi halottat tudunk felmutatni de lehet hogy az osztrákok"
Miért az osztrákokkal mérsz minket össze, amikor tudod nagyon jól, hogy egy stájer falu nem pont ugyanúgy néz ki, mint egy borsodi. Miért próbálsz megint manipulálni? Miért nem a szlovák, cseh, román, lengyel és horvát példákat hozod?
Nekem hazudsz vagy magadnak?

" Amúgy a bezárásnak vannak fokozatai, nem feltétlen abban kell gondolkodni, amikor rád hegesztik az ajtót."
Pedig az előbb hoztad fel Kínát, mint pozitív példát, és én vagyok az őrült, aki szerint ez groteszk.

"Pedig elég lett volna csak egy antibiotikumos kezelés is."
Fun fact: csak a tüdőpestis terjed emberről emberre, a bubópestis pl nem. Sokkal jobban járnak, hogyha semmilyen kényszerintézkedés nem történik.

"Elég sokszor leírtad, hogy ez az öregek betegek egy szűk réteg betegsége problémája. Ezért is felesleges minden lezárás.Ha közben változott a véleményed az szuper de eddig ez volt a mondásod ha csak nem értettem félre."

Ha nem is látszik minden pillanatban megtisztelő és örömteli a jelenléted a blogomon.
De nem tudok mit kezdeni azzal, ha valaki nem érti az elsőrendű logika és a valószínűség koncepcióját. Az, hogy (létezik x, amire valami igaz), nem jelenti azt, hogy a (létezik x, amire valami nem igaz) ne történhetne meg egyszerre.

Az, hogy az esetek 99%-ában az egészséges 40es könnyebben átvészeli a vírust, mint a láncdohányos 70es nem jelenti azt, hogy ne lennének kivételek.
Az, hogy az esetek 99%-ában egészséges embernek max kényelmetlen a covid, nem jelenti azt, hogy a maradék (5millió kb egészséges magyarral számolva) 50ezer esetbe ne lehetne súlyos, adott esetben végzetes kimenetele.
A lezárás nem azért nem szükséges, mert kevés a veszélyeztetett, hanem azért, mert egyrészt rendelkezésre állnak az egyéni védekezéshez olyan eszközök, amivel elfogadható szintre csökken a veszély, a másik oldalon pedig úgy látom drágább a lezárás, mint amekkora hasznot hajt.

white999 2021.11.15. 17:59:22

@Tata86: Asszem tök felesleges a vita. Bezárás szó értelmén rugózol, amikor a 2020-as lockdown is az volt meg az idén márciusi is. Én pusztán azt állítom és nyilvánvaló dologgal vitatkozol, hogy teljes lezárásnál nem terjed. Ez így volt tavaly nálunk így van Kínában és így van Ausztráliában is. Az nem kérdés, hogy ennek a gazdasági vonzatai károsak. Az sem képezné vita tárgyát egy nem kretén kormányzat mellett már sokkal hamarabb kellett volna lezárásokat avagy megszorításokat eszközölni. Minél hamarabb, annál kisebb mértékben a normál életet befolyásolót. az sem vitás, hogy erre rá fog kényszerülni csak addig sokan feleslegesen halnak meg és nagyobb mértékű lesz mint ha időben csinálta volna. Az azért dicséretes, hogy komplett országok járványügyi szakembereinél jobban átlátod a helyzetet. Lehet neked kellene irányítani a védekezést és mindenhol jobban járnának. Ausztriát azért hoztam mert szomszéd de amikor Portugáliát hoztam ami teljesen azonos népességgel van és nagyon hasonló fejlettséggel neked az se volt jó. Ha mondanám a halálozásban rekordokat döntő Oroszokat se lenne jó, pedig lakosságarányosan nálunk többen halnak meg és mi vagyunk a stájer falu hozzájuk képest. Mit szeretnél mazsolázzunk ki egy vagy két országot ami a teóriádat alátámassza? Bocs de nem kell válaszolni, majd két hét múlva idenézek. Akkor majd megnézzük mennyire jött be a jóslatod. Az első heti már semennyire de a második se fog. Mert prekoncepcióval élsz a helyzettel kapcsolatban és ahhoz gyártod az érveid és ennek pont fordítva kellene működni.
Addig egy olyan olvasmány amit nyilván nem fogsz elolvasni, vagy abbahagyod, mert a prekoncepciódnak ellen megy.
Pedig informatikusként, matematikusként talán illene hinni a számokban.

www.portfolio.hu/gazdasag/20211114/merre-tart-a-koronavirus-jarvany-magyarorszagon-510400?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Isten önnel uram és kellemes valóság átértelmezést.

Tata86 2021.11.15. 18:53:52

@white999: Csak röviden, ha már... aztán majd néhány hát múlva.

1) Röhögni fogsz:
Én pontosan ugyanazt írtam el, ami a portfóliós cikkben is benne van. (Csak veled ellentétben értelmeztem is.) A cikk egyébként nov 14ei, pont hiányzott belőle a mai adat, amelyik bizakodásra ad okot. (Ez persze bőven fordulhat.)

Jelenleg emelkedik, vudu, hogy mikor lesz az emelkedés vége. Ezért is írtam, hogy tippelek, hiszen más országok és előző éves adatok extrapolálása egyáltalán nem ad tuti eredményt. A kórházi esetek és halálozások néhány hetes spéttel követik a fertőzések trendjeit. Ez se újdonság.

Pro tipp: ne csak a szalagcímet olvass, abban rendszerint konkrét hazugság szerepel, hogy kattints. Értelmezd a cikket is.

2) Rendben, én se tudok mit kezdeni a valóságtagadásoddal. Svédországról, Floridáról, Texasról azóta sem veszel tudomást, és Ausztráliával pedálódzval képes vagy olyat leírni, hogy lezárásokkal korábban szabadulnánk. Ausztrália gyakorlatilag másfél éve le van zárva.

Én elmondtam, hogy ha olyan adatok jönnek revideálom a nézeteimet, rajtad látom, hogy simán letagadod. Ausztrália két hét alatt legyűrte a covidot lezárásokkal, azóta boldogan élnek. Svédország nem létezik. Az összes szomszédunknál megállt a vírus, mert lezártak...

Portugália elmondtam miért nem jó. Igen, kizárhatsz példákat, ha megindokolod miért nem jó. Svédországot se hasonlítom Kaliforniához vagy Szlovákiához.

white999 2021.11.15. 19:15:54

@Tata86: Akkor röhögjünk együtt, mert én éppen egy hete már a cikkben szereplő számokat és növekedést mondom. Hasból a kórházi állapotokat és a 3. hullám tapasztalata alapján. A te görbéd valahogy nem görbült le és azt a pályát futja eddig amit mondtam korábban felvázoltam.
Portugália curva jó példa. Kicsit sok járványtagadóval vitatkozok mostanság ezért kavarom az eseteket. Ha te hoztad fel a meleg éghajlatot, akkor el kell keserítselek, mert ott a 4. hullám nyár közepén volt az törték le oltásokkal és részleges szigorításokkal. Amúgy pont tökéletes példa a legtöbb paraméterben. Lakasosság szám összetétel nagyság gazdasági fejlettség stb.
Svéd modellre keresd vissza mit írtam. Múlt héten és íme a mi index cikk. akár én is írhattam volna vagy a journalista olvasta a hozzászólásomat.

index.hu/kulfold/2021/11/15/mit-mutat-a-sved-minta-jo-hogy-nem-voltak-korlatozasok-/

Lehet nem csak járványmatematikusnak lenne érdemes elmennem de újságírónak is. Ritkán mondok ilyet de szeretem magamban hogy ennyire tökélestes vagyok. Na jó ez vicc volt de elég sokszor visszaköszön valóság formájában amit leírok.

Tata86 2021.11.15. 22:23:47

@white999: Megint azt érzem, hogy nem érted, amit írok, és nem visszakérdezel, hanem csak ignorálod a homályos részt.

"Akkor röhögjünk együtt, mert én éppen egy hete már a cikkben szereplő számokat és növekedést mondom."
Akkor miért nem értelmezed, amit írok? Miért lobogtatod, mintha bármi újat/mást közölt volna hozzám képest?

"A te görbéd valahogy nem görbült le"
Elismertem a hibát, azt is leírtam, hogyan jutottam téves következtetésre. Sőt, az eredeti posztban is benne volt, hogy néhány nap miatt merész trendről beszélni.

Mi volt a téma?
Elmegy-e a negyedik hullám, ha nem csináljunk semmit. Erre Portugália nem releváns példa.

Leírom mire az:
Jó példának tűnik arra, hogyha 3 hónapon belül csaknem a teljes lakosságot beoltják, és bezárnak mindent akkor egy hullámot le tudnak törni. Ezt szerintem elfogadhatjuk, bár nem tudhatjuk, hogy egyébként mekkora lett volna a járvány.

Viszont most megint emelkednek az esetszámok...

Akkor most mi van? 87% az elsöprő többség 6 hónapon belül. Újra dutyi és jöhetnek a boosterek?

Még egyszer: nem az a kérdés, hogy egyszer le lehet-e törni egy hullámot. Ez akkor volt fontos, amikor minden extra hétre szüksége volt az egészségügynek. Az a kérdés, hogy hosszútávon mi a legjobb, és meddig lehet az életet alárendelni egy vírusnak?

Svéd modell: Hányszor írjam még le, nekem a legnagyobb problémám a kényszerintézkedésekkel van, nem azzal, hogy valaki(k) önszántukból óvintézkedéseket tesznek. Igen, a svéd modell a szolidaritásra és józan észre épített. Arra, hogy az ember nem hülye, és nem akar se meghalni, se megölni senkit, úgyhogy nem kell tinédzsereket vasra verni, amiért elhagyott parkban megisznak néhány sört. Egyrészt mert nincs járványügyi jelentősége, másrészt mert rombolja a szolidaritást.

Bármilyen hihetetlen a szolidaritás és józan ész nem természeti adottság, ami vagy van vagy nincs. Lehet növelni, és ki lehet irtani. Amikor oltásra kényszeríted és börtönbe zársz egy országot, akkor a szolidaritást éled fel és ilyen helyzetben józan észre sincs szükség, hiszen csak engedelmeskedni kell.

Ennyi a mondandóm lényege, és nem értem, miért nincs kb egyetlen ember sem a másik térfélről aki annyit elismerne, hogy ez dilemma. Ő máshogy látja a hangsúlyokat, de látja az érveimet, elismeri érveknek, mégsem ért egyet.
A másik, hogy az intézkedések nagy része placebó és a kovidtálibok össze-vissza hazudoznak(, egyébként őrültek a másik oldalon is vannak, csak köztük kevesebb a professzor és bejáratott újságíró), miközben uszítanak mindenki ellen, aki mást gondol mint ők.

"Ritkán mondok ilyet de szeretem magamban hogy ennyire tökélestes vagyok. Na jó ez vicc volt de elég sokszor visszaköszön valóság formájában amit leírok"
Ha igazad van, akkor igazad van. Ha nagypofával leírod, de az érvek stimmelnek, és tényleg ki is jön a végeredmény, akkor nyugodtan legyél büszke magadra.
De ha esetleg nem... remélem ott is lesz kellő alázat a tévedés elismerésére, és tudásvágy, hogy megtaláld, mi romlott el.

white999 2021.11.15. 23:20:12

@Tata86: Mi volt a téma?
Elmegy-e a negyedik hullám, ha nem csináljunk semmit. Erre Portugália nem releváns példa

Nem megy el mert az egészségügyi rendszerek képtelenek kezelni. Nem a magyar de a világ legszuperebb felturbozott eu-je sem tudná kezelni. Már most se tudja. Akinek van ismerőse kórházba tudja, hogy mi zajlik jelen pillanatban is.

Hidd el én is boldog lennék ha itt a svéd modell működhetne, mert akkor ez egy nagyon faxa ország volna intelligens szabálykövető kicsit sótlan unalmas de kényelmes jólétben tengődő emberekkel. Na itt nem ilyenek vannak de nekem még egy norvég modell is megfelelne. Szolidaritást lehetne növelni de a kormány pl 11 éve folyamatosan ennek szétverésével foglalkozik. Itt utálni kell mindent és mindenkit. Csak címszavakban. Az ellenzékieket, a hálapénzt elfogadó orvost, a későn érkező mentőst, a büdös hajléktalanokat és természetesen a büdös hajléktalannak segítő civil szervezeteket. Az előnyugdíjazottakat a rendőröket és a tűzoltókat a buzikat hermafroditákat. Én sem gondolnám, hogy a magyar mint nép genetikailag ilyen de azért elég sokban benne van a dögöljön meg a szomszéd tehene érzés, amire a politikának nagyon egyszerű rásegíteni. egész egyszerűen ez a társadalom jelenlegi állapotában ezt képtelen lenne kezelni. Ehhez egy nemzedéknek kellene felnőni normális környezetben. Én érteni vélem most már, hogy mit mondasz de kicsit olyan nekem, mint a vállalati vezetés, aki papíron meg excellen remekül kihozza, hogy milyen lesz a jövő évi forgalom bevételek piaci részarány stb. Csak ez nagyon sokszor nem működik, mert az elefántcsont toronyban mások az elképzelések mint kint a piacon. Egy példa és szerintem megérted meg talán el is fogadod.

444.hu/2021/11/15/nincs-eleg-dolgozo-ezert-nem-nyitott-meg-meg-a-kiskunhalasi-mobil-jarvanykorhaz

Tehát van egy covid járványkórház amit felhúztak 3 milliárdért pr célból. az első hullám idején. A 2. 3. hullám idején remekül működött telt házzal. Most pár hónap után nem bírják megnyitni, mert
a, vagy nincs szakember (ebben semmi meglepő nem lenne)
b, vagy csak simán szétlopták belőle gépeket a hírek szerint.
c,és ez legszebb az egészben a világon legtöbb lélegeztető gépet vásárló országban elviszik a lélegeztető gépeket másik kórházakba. Miközben a több száz vagy ezer elajándékozott lélegeztetőgép mellett még mindig van vagy 16000 egy drága pénzért őrzött raktárban.

Ilyen zseniális történetet max Rejtő Jenő tudna kitalálni de mások nem.

Ugyan mit lehet egy ilyen beteg országgal kezdeni ha az egyének felelősségvállalására próbálnál alapozni.

Tata86 2021.11.16. 00:10:54

@white999: Továbbra is azt hiszed, hogy a szabadságnak van viszonylag hatékony alternatívája. De nincs. Nem véletlenül jövök Szlovákiával. Ők "hallgattak a tudósokra", mégis ugyanaz lett a vége, csak náluk 40% oltott. Vajon miért?
Persze jöhetne egy katonai junta és akkor lenne 90%. De ez tényleg megéri?

"Nem megy el mert az egészségügyi rendszerek képtelenek kezelni. Nem a magyar de a világ legszuperebb felturbozott eu-je sem tudná kezelni. Már most se tudja."

Svédországban, Texasban, Floridában miért tudja? Egyébként elismerem, ezek mind jóval gazdagabb államok és ország mint Magyarország, de a te állításod az volt, hogy ezt simán nem lehet kezelni. Tudjuk, hogy lehet.

"Akinek van ismerőse kórházba tudja, hogy mi zajlik jelen pillanatban is."
És ez új? Ez volt 20 éve, 10 éve, 5 éve és most is. Wake up Neo!

"Hidd el én is boldog lennék ha itt a svéd modell működhetne"
Akkor tegyél érte... Legalább te ne támogass feltétel nélkül szolidaritást és józan észt üldöző politikát!

" intelligens szabálykövető kicsit sótlan unalmas de kényelmes jólétben tengődő emberekkel"
Jah, uncsitesóm is azt mondta, hogy a svédek kibírhatatlan droidok. :D

"aki papíron meg excellen remekül kihozza"
Még nagyon kicsi voltam és kimentem anyukámmal szánkózni. Az első kör jól sikerült, de utána csak nem sikerült eltalálnom soha az ugratót, pedig vagy hússzor nekimentem.
Tudod mi volt a kulcs? Az volt a meggyőződésem, hogyha a bal lábammal fékezek jobbra fogok kanyarodni....

Itt mindenki szocializmussal próbálkozik, ami újra és újra megbukik és egyébként papíron és excelen is megbukik.

"Ugyan mit lehet egy ilyen beteg országgal kezdeni ha az egyének felelősségvállalására próbálnál alapozni."
Az a probléma, hogy mindezek ellenére az ELLENZÉK IS a daddy-kormánytól vár mindent IS. Lehet azt mondani, hogy naiv vagyok, de tényleg az naivitás, hogy az Átlag Józsiból kinézem, hogyha rávág a tökére kalapáccsal, akkor legközelebb vigyázni fog, vagy az hogy elhisszük, hogy Orbán/Gyurcsány ötvenedszerre nem fog rávágni Átlag Józsi tökére, ha egyszer nekik megéri?

Én azt mondom, hogy be kéne szüntetni a placebo adagolását, akkor is ha ennek tudományosan bizonyítottan az elején lesznek tünetei.
Igenis jó lenne, ha minden felnőtt emberben tudatosulna, hogy ő felel az életéért, és ez jó is így. Ha pedig téved, az fájni fog.

Csak egy konkrét példa: "oltáskampány" (gyűlöletkeltő, uszító, fake-news kampány) nélkül valószínűleg többen lennének oltottak. Minden hirig nélkül annyit kéne mondani, hogy "Fiam Béla, nincs csodaszer, előbb-utóbb te is elkapod a vírust, amikor elkapod ennyi az esélyed, hogy gebasz lesz, egyébként pedig a hullámok csúcsain valószínűleg betelnek majd az egészségügyi kapacitások.
Aki túlsúlyos, annak a helyében pedig lefogynék, de amúgy tegyél, amit tenni akarsz."
Szerintem több veszélyeztetett venné fel az oltást, kevesebb lenne a gyűlölet is.

white999 2021.11.16. 20:59:14

@Tata86: "Akinek van ismerőse kórházba tudja, hogy mi zajlik jelen pillanatban is."
És ez új? Ez volt 20 éve, 10 éve, 5 éve és most is. Wake up Neo!

20 éve nem volt covid.

Svédországban, Texasban, Floridában miért tudja? Egyébként elismerem, ezek mind jóval gazdagabb államok és ország mint Magyarország, de a te állításod az volt, hogy ezt simán nem lehet kezelni. Tudjuk, hogy lehet

Tudjuk, hogy ott sem lehetett.

Akkor tegyél érte... Legalább te ne támogass feltétel nélkül szolidaritást és józan észt üldöző politikát!

Nem támogatóm.

Csak egy konkrét példa: "oltáskampány" (gyűlöletkeltő, uszító, fake-news kampány) nélkül valószínűleg többen lennének oltottak.

Nem az oltáskampény a probléma hanem tökéletesen hiteltelen kormány. Főleg járványügyben. A 60% is csoda, hogy összejött.

Tata86 2021.11.16. 22:20:12

@white999: "20 éve nem volt covid."
Igen, ez a lényeg. Covid nélkül is halálgyárak a kórházak, tízezrek halnak meg évente kórházi fertőzések, rossz management, negligencia miatt. A különbség, hogy most mindenre rá lehet vágni, hogy covid.

Ez azért is röhej, hogy ez pont Viktornak felmentés.

"Tudjuk, hogy ott sem lehetett."
De. Texas és Florida, amióta elérhető mindenki számára az oltás nyitott, és helyi szinten is megtiltotta a kényszerintézkedéseket. (Persze a privát szféra ettől még védekezhet.)

"Nem az oltáskampény a probléma hanem tökéletesen hiteltelen kormány. Főleg járványügyben. A 60% is csoda, hogy összejött."
Légyszi ne tagadd már a nyilvánvalót! A teljes libsi média hazudozik, és uszít, ahogyan a csövön kifér! Röhejes, de ebben a kérdésben Orbán az, aki mértéktartó.

white999 2021.11.17. 07:16:37

@Tata86: Igen, ez a lényeg. Covid nélkül is halálgyárak a kórházak, tízezrek halnak meg évente kórházi fertőzések, rossz management, negligencia miatt. A különbség, hogy most mindenre rá lehet vágni, hogy covid.

Ezt részben adom. Bátyámék azért akartak hazajönni a fejlett nyugatról nyugdíjas napjaikra, mert azt gondolták, hogy itt jobb az ellátás színvonala (az áráról ne is beszéljünk). Nos meggondolták magukat. Nem itt fognak megöregedni. Ott egy fokkal jobb csak drága pénzért. 20 éve nagyságrendekkel jobb volt pedig az orvostudomány is olyan mint a hightech világ 20 év rengeteg idő benne. Még a kretén Gyurcsány alatt is jobb volt, azért az elmond mindent a helyzetről.

De. Texas és Florida,

Haltak is benne az oltástagadók rendesen, ez kétségtelen.

"A teljes libsi média hazudozik, és uszít, ahogyan a csövön kifér! Röhejes, de ebben a kérdésben Orbán az, aki mértéktartó."

Ezt feljegyzem év viccei közé, párban az oltástagadó baloldal mellé. Jelen állás szerint városban élő és intelligensek oltakoznak nagyobb számban. ezek ugye preferáltan a baloldali szavazók. Akik tudjuk tőled, hogy a mértéktartó Orbán Viktor szerint oltástagadók, pusztán azért mert szóvá merték tenni, hogy a kínai vakcinával van egy kis baj. Mely szerint nem a külügy miniszternek kellene eldönteni, hogy hatásos vagy sem és engedélyt adni. Hála mély szakmaiságnak 60 felettik 30%-nál hatástalan, pont akiknek adták. Úgy nagyjából ennyit a mértéktartásról és hisztiről és asszem itt a vége, mert tök felesleges egy embernek vitatkozni aki pirosra azt mondja hogy kék miközben nem is színvak.

Tata86 2021.11.17. 10:18:32

@white999: "Haltak is benne az oltástagadók rendesen, ez kétségtelen."
Ez mégis mire érv?

Várj, próbáljuk ki fordítva!

Haltak is benne a covidkomcsik rendesen, ez kétségtelen.

Szóval? Meggyőztelek valamiről, vagy ez simán cinikus részvétlenség? Én nem örülök, amikor a háromszor oltott triplamaszkos, nyunyókahipózó egész évben ki nem mozduló arc meghal. Nem örülök sem a kaliforniai, new yorki halottaknak, sem a floridai, texasi halottaknak.

"Jelen állás szerint városban élő és intelligensek oltakoznak nagyobb számban."
:D Neeeeee! Ha hozok egy papírt a Mensa-tagságomról akkor meg rájössz, hogy bizony nekem van igazam, akkor is ha nincs? Te komolyan attól akarsz intelligensnek látszani, hogyha a buborékodban az intelligensek válaszának kikutatott opció mellé állsz be?

A többi egy vicc. Mi közöm nekem a Fidesz propagandahúzásaihoz? Miért teszel úgy, mintha lenne? Tudtad, hogy az intelligens emberek a vitapartner érveire reagálnak és nem szalmabábokat püfölnek?

Maradjunk a tényeknél, egy könnyen felfogható, nehezen cáfolható dolog: a pánik-média másfél éve képtelen felfogni, hogy a covidos halál nem azt jelenti, hogy az illető a vírusba vagy a szövődményeibe halt bele, hanem azt, hogy valamikor pozitív tesztet produkált, majd elhalálozott.

Akkor miért hazudnak?

Tata86 2021.11.17. 10:30:55

@white999: Btw: figyeled a számokat? Figyeled azt, hogy a portfolio cikke egyébként továbbra is abszolút helytálló, de nem mondott nekem ellent és akár még igazam is lehet?

white999 2021.11.17. 17:58:00

@Tata86: www.portfolio.hu/gazdasag/20211117/elsopro-sebesseggel-tarolta-le-magyarorszagot-a-jarvany-elobb-telnek-be-a-korhazak-mint-hogy-felvegyuk-a-maszkot-511308

www.portfolio.hu/gazdasag/20211117/megjott-a-figyelmeztetes-a-jarvany-miatt-telitodnek-a-magyar-korhazak-511300?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

www.portfolio.hu/gazdasag/20211117/megjott-a-figyelmeztetes-a-jarvany-miatt-telitodnek-a-magyar-korhazak-511300?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A COVID apokalipszis a nagy érdeklődésre való tekintettel még sem marad el.
Amúgy szerintem tök racionális értelmes emberekre hivatkozni a hülyék helyett. Ha nem így lenne akkor az emberiség legnagyobb találmánya még mindig a fából készült kerék lenne. Én szívesebben tartozom abba csoportba és jobban is hiszek nekik mint facebookon szocializálódott oltástagadóknak.

white999 2021.11.17. 18:29:10

@Tata86: egy könnyen felfogható, nehezen cáfolható dolog: a pánik-média másfél éve képtelen felfogni, hogy a covidos halál nem azt jelenti, hogy az illető a vírusba vagy a szövődményeibe halt bele, hanem azt, hogy valamikor pozitív tesztet produkált, majd elhalálozott.

Akkor miért hazudnak?

Nem hazudnak. Egész egyszerűen ez egy kretén állítás és ha az összes létező újság a kesmától az ballib sajtóig az öszes értelmiséggel ezt a kretén állítást sulykolná, akkor is annak tartanám és akkor a hülyék táborát szaporítanám.

Tata86 2021.11.17. 20:40:27

@white999: ???
De b@szki, tényekről beszélünk.

www.youtube.com/watch?v=l2hgvBYseW4

Tudod cáfolni?

white999 2021.11.18. 18:45:22

@Tata86: Nemá. Te ezt elhiszed? Hogy létezik olyan kretén kormányzat aki az egy évvel ezelőtti covid pozítív de autóval tegnap elgázolt embert covid halottnak számítja? Mert ebből az jött le. Szerintem cecilia simán csak kretén de ezt eddig is tudtuk, ahogy Merkely a nem ajánlott vakcinávaL oltatja magát. Hiába no hülyeség kell a NER kompatibilitáshoz. Egyébként ha úgy lenne ahogy Cecike mondja akkor mélyen alul van könyvelve az egész mert akkor sokkal több covid halottnak kellene lenni.

Tata86 2021.11.19. 09:07:13

@white999: Hát figyi, ők rögzítik a statisztikát, és ők mondják a kis szájukkal, hogy milyen módszertannal rögzítik azt. Azóta sem hallottam, hogy bárki megkérdezte volna tőlük ugyanezt, vagy érdemi cáfolatot mutattak volna.

EGyszerűen csak figyelmen kívül hagyják a tényt.
Pl szerintem se pontos a megfogalmazás, egy bizonyos idő után egész biztos, hogy elengedik a dolgot, de hát utána jár ennek a média? Vagy simán csak figyelmen kívül hagyja, és inkább hazudik?
Az egészen biztos, hogy nem boncolják a covidosokat, hogy megállapítsák mi a halál oka. (Érthető, így sincs elég ember.)

És most te sem hiszed, mert csak.
És ha így van, akkor se így van. Ha alulkönyvelnék a dolog qrva hamar kibukna. Akkor tízezrével lennének olyanok, akik pozitív teszt után meghaltak és a családjuk veri a palávert, hogy nincsenek a statisztikában. Én kb egy ilyen esetről olvastam, ami azt jelenti, lehet még pár, de semmiképpen nem annyi, hogy az a satisztikán bármit változtatna.

Abba már bele se megyek, hogyha sokallod a számot, akkor elhiszed, és tényként kezeled, ha kevesled akkor biztos kamu, mert ezek hazudnak.

Summa summarum: a média nem végzi a dolgát, hanem pánikot kelt.

Tata86 2021.11.19. 13:11:14

Egyébként felb@sz, hogy Viktor megint belepofázik a játékunkba...

Az emelkedés látványosan csökken anélkül, hogy bármit is csinált volna a hatalom az utóbbi három hétben, és már a matematikusok is kihozták, hogy nov végén, december elején fog tetőzni.

Ez alapján a hét-három hét/egy hónaposok lőtték be jól a járvány tippmixet, de persze a végeredményt joggal lehet megvétózni, hiszen a lezárással megbundázták az eredményt. (Illetve nehezített pályán van esélye a legpesszimistábbaknak nyerni. Ez minden esetre tiszta lenne.)

Abban remélem mindannyian egyetértünk, hogy a tetőzés közelében teljesen fölösleges lezárni, és az egyetlen értelme, hogy Orbán megint pózolhasson a vírus legyőzésével. Hiába no, a Jóságos cáratyuska nem akar basáskodni az ő népén, de ha látja, hogy nagy a baj, jön erős kezével megragadja a vírus nyakát és elhajítja februárra!

alöksz róz 2021.11.19. 17:27:44

@white999: "Egyébként ha úgy lenne ahogy Cecike mondja akkor mélyen alul van könyvelve az egész mert akkor sokkal több covid halottnak kellene lenni." - miért is?

white999 2021.11.19. 18:12:37

@Tata86: Ez a Cecílía féle megközelítés mindig előkerül. Miközben Kásler levele, hogyan kell számítani a covid halálozást semmi ilyet nem mond.
Cecília a hasznos hülye a társaságban aki hajlandó baksisért kreténnek mutatni magát (persze benne van hogy alapból az).
Miután a halálozás négyszerese nálunk mint az eu átlagában sokkal kényelmesebb elhinni, elhitetni azt a fikciót, hogy amúgy belesimulnunk az átlagba (bár a kretén Miniszterelnök még a világ legjobb válságkezelését is elővette) Így lehet arra fogni, hogy csak azért xarok a számaink, mert túlzottan mindenkit beleszámolunk. Pedig nem, mert a többlethalálozás becslése alapján minimálisan van csak felül számolva.

white999 2021.11.19. 18:22:41

@Tata86: már a matematikusok is kihozták, hogy nov végén, december elején fog tetőzni.

Mármint a kormány matematikusai akikre hallgatva Gulyás azt mondta, hogy a pesszimista verziótól is pesszimistább forgatókönyv lett. Akkor a december eleji még a pesszimista vagy már a nagyon pesszimista, valamint lehet e hinni azoknak a számaiban akik eddig nem találták el semmit?

lezárással megbundázták az eredményt. (Illetve nehezített pályán van esélye a legpesszimistábbaknak nyerni. Ez minden esetre tiszta lenne.)

Ez így van de én azt írta ha emlékszel, hogy össze fog omlani az ellátás (ha már nincs hely hatvani kórházban akkor talán lehet ezt mondani) és muszáj lesz szigorítani. Egyenlőre pont ez történt. Már megint amit mondtam és két hete mondok. Nem a tetőzés miatt kell zárni vagy nem zárni, hanem mert nincs hely a kórházban meg ember, így a röhögve menthető is belehal ellátás hiányában. Egyébként az egésznek erről kellene szólni. Ezt a minimumot képtelen megugrani.

white999 2021.11.19. 18:44:02

@alöksz róz: Mert a többlethalálozás becslése alapján hozzávetőleg jó adatok vannak. Elég nyilvánvaló, hogy ha ebbe a Cecília féle legendáriumba tartozóan mindenkit beleszámolnának akkor a közel 1 millió tesztel igazoltból sokkal több covid halottat kellene kimutatni.

Evidenciákra innentől fogva nem fogok válaszolni, aminek elsőre is egyértelműnek kell lenni.

Tata86 2021.11.19. 22:19:41

@white999: "és muszáj lesz szigorítani"
Ezt sosem tudjuk meg.
Azt viszont láthattuk, hogy bármilyen szigorítás nélkül is lekezdett masszívan lapulni a járványgörbe.

De persze ez meg azzal lesz szinkronba, amit én mondok: az állam hülye lenne kiadni a kezéből a kontrollt. Orbánnak és az ellenzékének is kell az illúzió, hogy itt ők irányítanak, legfeljebb rosszul, de ráhatásuk van az eredményre.

Úgyhogy lehet tovább csápolni a szocializmusnak, a senki által be nem tartott szigornak, annak hogy politikusoktól várjuk az életet...

white999 2021.11.20. 11:29:56

@Tata86: Azt viszont láthattuk, hogy bármilyen szigorítás nélkül is lekezdett masszívan lapulni a járványgörbe.

Hol? és Mikor? Mert ebben az országban ez még nem következett be egyszer sem.

Az ország lakosságának egy része olyan mint a vezetése kretén. Ők jellemzően a fidesz szavazók Szocializmust akarnak és nem szigorítást. Mindkettőt biztosítják nekik.

white999 2021.11.20. 12:43:59

@Tata86: 444.hu/koronavirus-covid-19-jarvany-data

Én ezt tudom értelmezni. Egyetlen görbe se mutat lefelé. Soha nem volt még ennyi fertőzött mint pénteken egy nap, abból, hogy sikerült a járvány letörését kihozni. Az rejtély.
Minő érdekesség ez sem azt mutatja.

pandemia.hu/koronavirus-magyarorszag/

valis47 2021.11.20. 18:11:41

@white999: Kásler levele után nagy botrányt kevert az ellenzék, amely 2020 tavaszán eltitkolt kovidos halottak ezreiről delirált folyamatosan, így nem ez lett a módszertan, hanem az, hogy aki pozitív volt, azt beszámítják a kovidstatisztikába, viszont feltüntetik az alapbetegségeket. Ennyi. Ez később nem bizonyult jó ötletnek kommunikációs szempontból, mert ezért lehetett azt mondani, hogy világelsők vagyunk kovidos halottakban.

Tata86 2021.11.20. 19:41:44

@white999: Akkor segítek. Van a járványnak felfutó szakasz, amikor exponenciálisan növekszik a regisztrált fertőzöttek száma, majd elérkezik az inflexiós pont*, ezután logaritmikusan emelkedik a tetőzésig, majd elkezd csökkenni hasonló módon ahogy emelkedett.
Nézd meg az ourworldindata grafikonjait kb 90-95%ban ez így történik. (Amikor nincsen letörve a járvány, akkor pláne.) Ezért is csacskaság azt hinni, hogy huzamosabb ideig magasan áll majd a fertőzöttek száma.

*: Ahol függvény kétszeres deriváltjának értéke 0.
Praktikusan: a derivált a függvény meredekségét jelenti az adott ponton, a kétszeres deriváltja pedig a meredekség változásáról mond el információt. Ha a kétszeres derivált pozitív, a meredekség nőni fog, ha negatív csökkenni.

white999 2021.11.20. 20:01:50

@valis47: Viszont az elképzelhetetlen amiről Cecília beszél, hogy valaki 2020 márciusában teszteltek, később meghal valami egészen másban akkor a covid halott.

Abban meg van logika ha covid fertőzés miatt előbbre kerül és nem rákban hal meg, hanem egy hónappal hamarabb covidban akkor az pedig covid halál Van egy rossz hírem a who is így számol és európában sok helyen.

white999 2021.11.20. 20:19:52

@Tata86: Nyilván huzamosabb ideig nem tud fennállni mert Magyarország lakossága véges. Ahogy az hogy a járvány terjedése előbb lassú utána gyors és megint lassú. Minden görbe ilyen még az IPHONE telefonoké is. Attól, hogy a járvány terjedés felső csökkenő szakaszában vagyunk dinamikáját tekintve, abszolút értékben még a fertőzöttek száma növekszik. Mondhatnám a kutyát nem érdekli, mert csak arra jó, hogy valami pozitív dolgot lehessen találni.
De továbbmegyek ettől önmagában a járvány és fertőzőképességet sem lehet modellezni, mert nagy számú fertőzés tele kórház rengeteg ismerős beteg után maguk az egyének is korlátozzák tevékenységüket és önkorlátozásokat vezetnek be. Már napokkal a szigorítás előtt egyre több emberen lehetett látni maszkot valamint, gondolom a veszélyeztettek próbálják a mindenkori kontaktjaikat minimálisra korlátozni. A csoport dinamika alapjaiban változik meg és nem azért szűnik meg a fertőzés terjedése mert vírus elért mindenkit akit lehet. Ezt tovább gondolva tök felesleges volt a kormánynak kivárni a szigorításokkal. Ráadásul gdp növekedésben sincs semmi pozitívum, mert majdnem tökmindegy, hogy szigorítás miatt esik vagy azért mert egy termelő vállalatnál 8 emberből kiesik 3 covid betegség miatt.
Ez dettó ugyanaz az effektus amikor a cég nem emel fizetést de hülye alkalmatlan emberek felvételére hirdetésre kísérletezgetésre a többszörösét költi mint ha adott volna valami emelést amivel a dolgozó elégedett.

white999 2021.11.20. 20:32:30

@white999: Még valami,mert két dolog eszembe jutott. Cecike úgy beszél az embóliáról, mint ha annak semmi köze nem lenne a covidhoz, holott valójában az elsősorban érrendszeri betegség ezért a rengeteg embólia infarktus és a tüdőt is hajszálerek gyulladásával támadja.
A másik pontosan tudni, hogy létezik poszt covid valamint elég sokan random módon hónapokkal a betegség után váratlanul elhunynak.
PL Az angol csávó aki Kínában az elsők között betegedett meg, akkor még nem is tudtak róla, hogy ez mi. Leírta a betegsége 40 napját, hogy a macskája is megdöglött (akkor még úgy hogy nem tudja ettől lehet-e, ma már tudjuk hogy igen), azután random módon egy fél évvel később meghalt 22 évesen. Nem szokás 22 évesen meghalni, csak úgy.
Cecília lehet másra gondolt de a valaha szó használatával sületlenséget beszélt. Ami amúgy nem annyira meglepő tőle.

Tata86 2021.11.20. 21:21:30

@white999: De rohadtul van jelentősége, hogy éppen melyik szakaszában vagyunk a járványnak. Ha ez lenne a kezdeti felívelő, akkor én is korlátozásokért sikítanék. Annak nincs jelentősége, hogy most néhány napig/hétig még nő.

"De továbbmegyek ettől önmagában a járvány és fertőzőképességet sem lehet modellezni"

Annyira bírom, hogy a kormány kb napra pontosan megmondja előre mikor fog tetőzni a járvány, nyilván azért mert nem lehet modellezni, és az összes vírusceleb kiakad, hogy ilyen nincs, mert lehet, hogy most mind meg fogunk halni, és Orbán nem mondhatja meg, hogy tetőzik a vírus...

"Már napokkal a szigorítás előtt egyre több emberen lehetett látni maszkot valamint, gondolom a veszélyeztettek próbálják a mindenkori kontaktjaikat minimálisra korlátozni."
Igen, bármilyen hihetetlen, de pontosan az történik, amit írtam. Az emberek önkéntes mérvadók nélkül is elvégzik a maguk kalkulációit és aszerint cselekszenek. Valaki szerint ez már kockázat.
Megjegyzem: ez egyelőre egy minoritás. A többségen továbbra sincs maszk saját jóakaratából.

"A csoport dinamika alapjaiban változik meg és nem azért szűnik meg a fertőzés terjedése mert vírus elért mindenkit akit lehet."
Örülök, hogy ebben semmilyen kétséged nincs.
Szerintem lehet emellett érvelni, de nem ilyen kinyilatkoztatás-szerűen, mert egészen biztos, hogy nem ez az egyetlen faktor. Ott robban be a járvány, ahol mindenki parázik, ott is simán elmúlik, ahol az emberek igazából le se xarták a covidot.

"Ezt tovább gondolva tök felesleges volt a kormánynak kivárni a szigorításokkal."
Esetleg az egész szigorítás teljesen fölösleges volt.

Tata86 2021.11.20. 21:26:21

@white999: Megint sunyin terelsz, pedig tényállításokról beszéltünk.

Qrva mindegy, hogy miket okozhat a covid, a lényeg, hogy bármiben meghalsz pozitív teszt után azt covidos halottnak írják be, szóval ez bizony egy erősen inflált adat. Akkor is, ha 99%, hogy covidban hunyt el a beteg, akkor is ha 1%.

Nincs ezzel gond, csak nem kéne folyton megmagyarázni, pláne nem hazudozni ezzel kapcsolatban.

Jó lenne, ha te is mutatnál egy kis gerincet, és leírnád: igazam volt, aki covidban elhunytakról beszél a 30K-nál az nem mond igazat. A sajtó rosszul teszi, hogy így jár el, mert a saját hitelességét rombolja.

white999 2021.11.20. 21:53:11

@Tata86:Jó lenne, ha te is mutatnál egy kis gerincet, és leírnád: igazam volt, aki covidban elhunytakról beszél a 30K-nál az nem mond igazat.

MÁR 33K. Amit a többlethalálozások pontosan visszaigazoltak eddig is és ezután is visszafognak. Szintén formál logika vagy csak simán occom borotvája ha úgy tetszik, ha 2 hónapig covid járvány idején 50%-al több ember hal meg akkor nem azt kel keresni, hogy vajon többlet halálozás az a háztartási baleset vagy a rákban elhunytak száma. Ez ilyen borzasztó egyszerű és ha ötvenféleképpen magyarázod a tény attól még tény marad.

valis47 2021.11.20. 22:15:56

@white999: Azért ha összehasonlítjuk a környező országokkal, a tavaszi hullámban valóban vertük őket többlethalálozásban (a csúcson 75%), de még tavaly ősszel nem. A szlovákok meg idén január elejétől március elejéig vertek mindenkit ebből a mezőnyből magasan, január elején 89%-kal indulva, majd lassan csökkenve. Tavaly ősszel meg a szlovének produkáltak 105%-ot (mi akkor 66%-ot a csúcson)
Világszinten pedig Peruhoz képest (283%! volt áprilisban) eltörpülnek a térségünkbeli számok, a magyar is.

ourworldindata.org/excess-mortality-covid

1 millió főre jutó hivatalos kovid halálozásban is messze első a perui, 2 ezerrel több, mint a második bolgár, akik mögött mi épp valamivel több, mint 500-al vagyunk a 6. helyen.

Valaki kivesézte korábban a többlethalálozás és a jelentett kovidos halottak közötti különbséget, nálunk ez minden szomszédunknál kisebb volt akkor legalábbis még az osztrákoknál is több volt a különbség (1 éve talán?), pár országban meg a kovidot levonva jelentősen csökkent is a halálozás (a svédeknél is ez volt a helyzet, ha jól emlékszem)

Tata86 2021.11.21. 10:23:59

@white999: De rá kell. A többlethalálozás oka pl simán lehet a phosch egészségügy, amelyik most minden műhibájára, negligenciájára, pocsék szervezésre felmentést kapott mert covid.

Már megint kinyilatkozol. Egy jelenségnek csakis egy oka lehet, különben a világ bonyolult. Ha ugyanannyi a többlethalálozás, mint a covidos halott, akkor nyilván a kettő ekvivalens.

Na ezt figyeld: szept 13 és nov 8 között a kumulatív extra halálozás 3381 fővel nőtt, ugyanebben az időszakban 1801 covidos halottat jegyeztek.
Nos?

ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-09-13..2020-11-08&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Excess+mortality+%28count%29&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~HUN

ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-09-13..2020-11-08&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+deaths&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=false&country=~HUN

GyMasa 2021.11.22. 14:38:45

@Tata86:
Azt már tavaly óta tudni lehet, hogy a nagy igyekezetben, hogy megkímáljük az egészségügyet, pl. briteknél sikerült minden 3 covid halottra 2 másik halottat probukálni, akik a lezárások és az "egészségügy kímélésének" a következményeibe haltak bele. (elmaradt szürövizsgálatok, elmaradt kezelések, alkoholizmus, önygilkosság, drogtúladagolás...)
Gyanítom, hogy itthon is ilyesmi lehet a helyzet...
(ugye a 3300 vs 1800 is kb. hasonló arány...)

white999 2021.11.22. 16:24:56

@valis47: Ennyi idő után úgy néz ki, hogy a többlethalálozásból becsült szám a lejelentettel nagyjából stimmel,nálunk sőt egy kicsivel túl is van lőve. Ennek ellenére Európából kilógunk felfelé elég rendesen, talán a keleti poszt szoc államokba simulunk bele hála az ő szintén parádés járványkezelésüknek.
Tavasszal azért lógtunk többlethalálban, mert Vitya már akkor is a vakcinában hitt, csak akkor még nem is volt. Az a baj, hogy a világképébe nem férnek bele a bonyolult dolgok, mint például, hogy a vakcina sajnos csak a védekezés egyik eleme. Ráadásul van annyira kretén, hogy ezt most ősszel is elkövette és a jelek szerint el is fogja követni amíg járvány lesz és van lehetősége hibázni.

Tata86 2021.11.22. 16:25:44

@GyMasa: Tegyük hozzá: iszonyúan torzít a statisztika. Nagyon nem mindegy, hogy egy halálos beteg fél évvel kevesebbet szenved, vagy egy fiatalnak nem veszik észre a daganatát...

De hát, mint minden, ez is politika. A járulékos veszteségeket el lehet sikálni, csak a statisztika rendben legyen a következő választásokig, csak az olvasottság toppon legyen ebben a negyedévben is.

Ezzel nem is lenne önmagában baj, akkor lesz ciki, amikor tömegek tényleg elhiszik, hogy itt a "tudomány" dönt, meg "szakértők", és a hülyenépnek egyszerűen annyi a dolga, hogy hallgasson az okosabbra.

Tata86 2021.11.22. 16:42:47

@white999: "Óceánia Keletázsia ellen visel háborút; Óceánia mindig is Keletázsia ellen viselt háborút."

GyMasa 2021.11.22. 17:16:24

@Tata86:
Szerintem már nagyon régen nem a "tudomány" dönt ebben a kérdésben, és nem csak Magyarországon, hanem az egész világon...
süti beállítások módosítása