HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) mzp (2) MZP (9) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2022.06.18. 13:52 Tata86

Uniós minimálbér

Hiába fellegzett be a parízerpártnak, úgy tűnik Orbán után az Unió is az ő programjukat hajtja végre... 

A HVG büszkén tudósít róla: egyel közelebb kerültünk az uniós minimálbérhez

Félreértések tisztázása végett: ez nem azt jelenti, hogy az Unió fog kitalálni egy összeget évről évre, hogy mostantól mindenhol az lesz a minimálbér, hanem 

... a bruttó átlagbér legalább 50, vagy a bruttó mediánbér legalább 60 százalékának kell lennie ennek az összegnek

Hogy mi is ezzel a baj, azon kívül, hogy az HVG az utóbbi években liberális újságból progresszív aktivista propagandagyárrá változott? 

Szubszidiaritás

Ez lenne az EU egyik alapelve. A szubszidiaritás azért egy csodálatos dolog, mert közösségen belül az elidegenítettek számát minimálisan tartja, rugalmas és a lehető legjobb garancia az önreflexióra, a hibák kijavítására, működő modellek átvételére. Jelenleg 27 kisebb nagyobb labor működik Unión belül, és ha bármely kérdésre, legyen az primitív vagy végtelenül komplex választ keresünk egészen biztosan találunk? Milyen gazdaságpolitikák, oktatáspolitika, szociális politika, zöldpolitika, egészségpolitika, sportpolitika, vírusvédelem működik? Hol érdemes meghúzni a szabadságjogok határait, hol milyen szinten működik az identitáspolitika, bármi... 

Pl a coviddal kapcsolatos posztjaim leginkább EU-s országok összehasonlításán alapultak. Néztük Portugáliát, Németországot, Svédországot, Magyarországot, Szlovákiát stb... Ha mindenhol egyféle szabályozás marad, akkor erre egyszerűen nem lett volna lehetőség, és az egész vita megmaradt volna hitkérdés szintjén. 

A minimálbér központi megszabása teljesen szükségtelen, és megszünteti ezt a lehetőséget. A Központi Európai Biztosság Brüsszelből meghatározza a bértáblát Dublinban, Mátraverebélyen, Palermón és Göteborban is, hiszen nyilván egy model képes lefedni merőben más gazdasági, társadalmi helyzetet. És mit csináljunk, ha Kelet-Európában esetleg nem működik a dolog? Semmit. Kelet-Európának sosem lesz minősített többsége, hogy átvigye az akaratát a Tanácson... 

Éppen ezért ez a hír tragédia függetlenül attól, hogy valaki egyetért-e a tartalmával, vagy nem. Rossz és fenntarthatatlan irány. 

Tisztességes megélhetés

Azért menjünk bele a tartalomba is, kezdjük a megállapodás szellemiségével. Azt mondja a cikk: 

A javaslat nem arról szól, hogy [...] hanem arról, hogy a legkisebb jövedelemnek minden országban biztosítania kell a tisztességes megélhetést. 

Totális tévút. A minimálbér nem életpályamodell, amennyiben valaki polgári társadalomban és nem kiszolgáltatott gyarmatbirodalomban gondolkodik.
Minimálbért azt kap, aki vagy semmihez nem ért, vagy pedig szándékosan hagyja kívül a piaci realitásokat, és nem ott dolgozik, amire piaci igény van, mellette feladta az érdekképviseletet is. (Szerintetek ha a nővérek 50%-a egyszerre felmondana mennyi idő alatt duplázódna meg a bérük? De nem mondanak fel, mert komfortos nekik a szenvedés.) A minimálbéres tehát kiszolgáltatott, nem saját magától várja a sorsa jobbra fordulását, hanem a Nagy Testvértől, és aki egyszer belekerül a mátrixba, nehezen jön ki onnan. 

A minimálbérnek extremitásnak kéne lennie. Shit happens, mondja a művelt amerikai, mindenki kerülhet olyan helyzetbe, hogy csak ilyen munkát képest találni. Nincs is ezzel baj, mindenki a maga szintjén küzd, és ez a harc sose szégyen. Szégyen az, ha valaki ebben akarja leélni az életét, és ez az, amit a társadalommérnökök végig akarnak vinni. Minimálbéresnek lenni ne egy nehéz időszak legyen az ember életében, ahonnan foggal körömmel kaparva próbál kievickélni, hanem a norma. Adjon "tisztességes megélhetést". Házat, autótó, elektromos kütyüket, tengerparti nyaralást, junk-foodot. 

Őrület

Az őrület definíciója, ha ugyanazt a dolgot újra és újra megtesszük, de mindig eltérő eredményt várunk. /Albert Einstein/

Mint írtam, a szubszidiaritásban az a király, hogy lehet tanulni más kárából. Ehhez természetesen elengedhetetlen, hogy valaki hajlandó legyen tanulni, és ne legyen meggyőződve róla, hogy pusztán klubtagsága okán a végső igazság birtokosa. Sajnos a szocialistákra pont ez utóbbi jellemző. 

Újra és újra megfejtik, hogy az általános jólétbe vezető út törvénybe iktatni, hogy a szegények keressenek többet! Esetleg beindítani a pénznyomdát, vagy gigantikus adósságot felhalmozva ingyenpénzt osztogatni. (Természetesen úgy, hogy a nagy pénzesőből valami jusson a haveroknak is a fáradozásaikért.)

Aztán újra és újra elburjánzik a fekete munka, infláció zabálja fel zemberek fizetését és megtakarításai a következő generáció pedig már alapértelmezettnek veheti, hogy nem csak a kortást baloldali politika következményeit kell fizetnie, de az előző által felvett uzsorát is... 

Az a büdös nagy helyzet, hogyha a minimálbér-emelés működne, akkor mindenki ezt csinálná. A dolog ugyanis nem rakétatudomány. Fogod és törvényt hozol róla. Minél nagyobbat emelsz annál jobb. Bumm! 1millió forint! Kész, mindenki gazdag, aki dolgozik. Aki nem annak félmillió alapjövedelem. Csak tudnánk, hogy ez Megyónak, Gyurcsánynak hogy-hogy nem jutott eszébe? Biztosan szándékosan nyúzták a népet! Vagy éppen eszükbe jutott, kis lépésekben elkezdték megvalósítani, aztán néhány év alatt kis híján csődbe vitték az országot...

Huxit

Egy bizonyos szint után nehezemre esik elhinni, hogy ez a törekvés helyből és nem nekifutásból történik. Már csak azért is, mert van az a réteg, aki középtávon jól jár ezzel, mégpedig az elit: Ezek a szocialista törekvések mind a középosztály felszámolására irányulnak, hogy eltüntessék azt a réteget, amelyik önmagáért vállal felelősséget, és időről időre az elit túlkapásai ellen is fellép. Sokkal kényelmesebb inkább egy széles mocsár, amelyik kényelmesen megtart a felszínen, ha a minimumon kívül nem teszel semmi, de praktikusan lehetetlen belőle kikászálódni. 

Az EU-s elit láthatóan nem akar kreatív és szorgalmas szakmával rendelkező polgárokat, kockázatot vállaló, érdeküket érvényesítő vállalkozásokat. Az EU-s életpálya a minimálbér, ahol mindenki attól függ, hogy az elit éppen mit akar kezdeni a bérükkel. Ahol ugrik a megélhetés ha rosszul állunk a szociális pontokkal, például mert gyűlöletbűncselekményt követ ez az ember( misgenderel valakit), esetleg közveszélyes tudománytagadó terrorizmust követ el(, megkérdőjelez mi értelme ötévesekre maszkot erőltetni).

Mindig őrültségnek tartottam a huxit ötletét, olcsó kurucos önsorsrontó demagógiának. De a helyzet az, hogy nem én változtam, hanem az EU. Sem az alapításakor, sem a rendszerváltás alatt, sem amikor beléptünk nem akartak beleszólni teljesen nyilvánvalóan tagállami hatáskörökbe. Most igen. Az írásom lehet, hogy túlzó, de az utóbbi években folyamatosan azt láthattam, hogy a képtelen túlzások is folyamatosan könnyelmű optimizmussá válták. 

Ha ez a kezdeményezés végigmegy, jobb lesz az EUból távozni. Amíg még szabad. Ha egyáltalán még szabad...

58 komment

Címkék: minimálbér EU huxit


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr2517860987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaD 2022.06.19. 14:00:25

szerintem most kellene elhúzni az ejuból...de minnél messzebbre öreg...gondolom ez valamiféle az agitprop osztályon megírt cikk ?!?...vengerszkaja szszk:)

ulpius66 2022.06.19. 19:23:02

Legyen Uniós maximált bér!

ulpius66 2022.06.19. 19:25:55

Pl. egy bármilyen tanár nem kereshet több, mint háromszor annyit, mint amennyit az EU más országában a legkevesebbet kereső tanár!
(persze eztet az ENSZ kiterjeszthetné az egész világra..... milyen alapon van százszoros jövedelme egy Katari állampolgárnak, mint egy Bangla desinek????)

Tata86 2022.06.19. 20:28:26

@HaD: Esetleg vitatkoznál valamelyik állításommal?

Szívesen elolvasnám az ellenvéleményed.

Szóval, miért jó, hogy közös uniós minimálbér lesz, amikor az Unió egyik alapelve pontosan a szubszidiaritás, és hogy a gyíkba van, hogy baloldali gazdaságpolitika nem tud annyiszor megbukni, hogy ne próbálják meg újra és újra és újra?

@ulpius66: Legyen uniós étrend! mindenki egye pontosan ugyanazt és ugyanakkor! Reggelente pedig uniós tornagyakorlat. Mindenkinek. Délben pedig közös kötelező gyűlölet két perce.

MAXVAL bircaman közirtó 2022.06.22. 06:25:45

Uniós minimálfing. Szívtelen, szagtalan, szúrós szagú.

GyMasa 2022.06.22. 11:32:12

Az uniós minimálbér soha nem fog megvalósulni, hiszen a bérek különbsége az, amivel az EU a határain belül tart gyarmatokat.
Ha egy német multinak pont ugyanannyit kellene Magyarországon fizetnie egy magyar melósnak, akkor nem hozná a termelést Magyarországra.
Innentől fogva, teljességgel csak finghámozás bármiféle, ezen való gondolkozás vagy erről való beszélgetés.
És, az egészben az a legszomorúbb, hogy ezzel tökéletesen tisztában van Klárika is meg Pistike is!
Ezért különösen aljas mocsokság, amit művelnek.

Tata86 2022.06.22. 15:35:29

@GyMasa: No de várjál! A posztban, és a hvg-s cikkben is le volt írva, hogy nem nominális minimumról van szó, hanem a helyi bérekhez viszonyított minimumról.

Ezt nálunk egyébként pont a német multik nyögik majd ki a könnyebben, míg egy nógrádi kisvállalkozás büdzséjébe jó eséllyel nem fér bele. (No problem, majd dolgoznak feketén...)

GyMasa 2022.06.22. 19:22:53

@Tata86:
"No de várjál! A posztban, és a hvg-s cikkben is le volt írva, hogy nem nominális minimumról van szó, hanem a helyi bérekhez viszonyított minimumról."
Pont ezért írtam, hogy mekkora egy ordas hazugság, amit az mszp-s pistike és klárika kommunikálnak!
Ha meghallgatod őket, akkor abból úgy tűnik, mintha azt érték volna el, hogy a magyar minimálbér is meg fog egyezni mondjuk a némettel...

"Ezt nálunk egyébként pont a német multik nyögik majd ki a könnyebben, míg egy nógrádi kisvállalkozás büdzséjébe jó eséllyel nem fér bele."
AZt igen, de egy egységeset nem fognak kifizetni. (pedig ki tudnák, de nem fogják)
Egyes vélemények szerint az ország vállakozásainak kb fele életképtelen lenne csalások nélkül.
Szerintem pont jó lenne, ha azok szépen tönkremennének, és a maradék fele meg meg tudná átlagosa duplázni a bevételeiket.

" (No problem, majd dolgoznak feketén...)"
Azt is lehet, de remélem, az nem fog visszatérni...
A szocik egyik legnagyobb bűne volt a szja mentes minimálbér, amivel gyakorlatilag mindenki szopott a csaló vállakozások tulajdonosain kívül...

Tata86 2022.06.22. 20:41:06

@GyMasa: "Pont ezért írtam, hogy mekkora egy ordas hazugság, amit az mszp-s pistike és klárika kommunikálnak!"

Bocsánat, ez teljesen kimaradt. Pistikére és pláne Klárikára automatikusan kikapcsol az agyam és csak megnyugató fehérzajt hallok. :D

"Szerintem pont jó lenne, ha azok szépen tönkremennének, és a maradék fele meg meg tudná átlagosa duplázni a bevételeiket."
Hát... ez nem hiszem, hogy így működik.

"A szocik egyik legnagyobb bűne volt a szja mentes minimálbér, amivel gyakorlatilag mindenki szopott a csaló vállakozások tulajdonosain kívül..."

De ha látod, hogy ez nem működik, akkor miért akarsz továbbra is kulák-ellenes hajtóvadászatot?
Nyilván nem arról van szó, hogy a vállalkozók grállovagok, de ha a politika csinál szar rendszert, amiben a tisztességesek elbuknak, akkor nem értem miért az ő hibájuk, hogy ehhez alkalmazkodnak?

GyMasa 2022.06.23. 10:41:43

@Tata86:
"Bocsánat, ez teljesen kimaradt. Pistikére és pláne Klárikára automatikusan kikapcsol az agyam és csak megnyugató fehérzajt hallok. :D"
Oh, OK, azt hogy csinálod! Nekem is jó lenne egy olyan szupererő!

"Hát... ez nem hiszem, hogy így működik."
Miért nem?
Ha a piac 200millárd HUF évente, és azon van 100 cég, akkor átlagosan 2millárd jut nekik.
Nyilván nem átlagosan fog megoszlani a bevtel, mert olyan nincs, de két eset lehetséges:
- A csaló vállakozók nagyobb részt visznek el, mert olcsóbban tudnak dolgozni. (Ekkor még jobban is járhatnak a becsületesek akiesésükkel)
- A Csalók a piac kisebb részét birtokolják, amikor a kiesésük valóban nem duplázza a becsületesek bevételeit.

"De ha látod, hogy ez nem működik, akkor miért akarsz továbbra is kulák-ellenes hajtóvadászatot?"
Melyik része ennek a "kulák-ellenes hajtóvadászat"?
Nem értem!
Én, tökéletesen elégedett vagyok az egykulcsos szja-val!
És tökéletesen ellene vagyok a szja mentes minimálbérnek!

"Nyilván nem arról van szó, hogy a vállalkozók grállovagok, de ha a politika csinál szar rendszert, amiben a tisztességesek elbuknak, akkor nem értem miért az ő hibájuk, hogy ehhez alkalmazkodnak? "
Az, hogy a politkusok tolvaj aljanép, nem lehet kifogás az adó- és járulékcsaló vállakozóknak!
Ez pedig nem alkalmazkodás, hanem a társadalom meglopása.
Ha nagyon elharapózik, akkor pont az lesz, amit fleto alatt láthattunk, azaz, hogy megszűnik a költségvetés adóbevétete, és akkor nem lesz miből osztogatni.

Tata86 2022.06.23. 11:54:06

@GyMasa: "Oh, OK, azt hogy csinálod! Nekem is jó lenne egy olyan szupererő!"
Sok év munka van benne! :D

"Ha a piac 200millárd HUF évente"
De nincs ilyen, hogy a piac 200milliárd. Van egy változó X mennyiségű termék amit előállít a piac. Ha bezáratsz "csaló" cégeket, akkor X-Y mennyiségű áru jut ugyanannyi emberre.

"Én, tökéletesen elégedett vagyok az egykulcsos szja-val!
És tökéletesen ellene vagyok a szja mentes minimálbérnek!"

Ebben egyetértünk. Szerintem ez a harc a "csalók" ellen. Tiszta szabályok, kivételezés nélkül.

"Az, hogy a politkusok tolvaj aljanép, nem lehet kifogás az adó- és járulékcsaló vállakozóknak!"
Hate the game, not the gamer!
Ha a rendszer csalásra épül, akkor csalni fognak benne.

"Ez pedig nem alkalmazkodás, hanem a társadalom meglopása."
Az adóztatás lopás. Aki értéket állít elő nem lop, hanem ad. Lehet, hogy kevesebbet, mint a politikusok szeretnék, de akkor is ad.

"Ha nagyon elharapózik, akkor pont az lesz, amit fleto alatt láthattunk, azaz, hogy megszűnik a költségvetés adóbevétete, és akkor nem lesz miből osztogatni."
Kiváló! Ne tessék osztogatni! Tényleg nem értem, hogy miért azokat kell szopatni akik kapargatják a kis gesztenyéjüket, miért nem azokat, akik várják a sült galambot, vagy akik a mások által kikapart gesztenyére ácsingóznak.

Teszem azt egy vállalkozó dolgozik napi 12 órát(, ez ugye világos, hogy nem év vagyok :D ), és adót "optimalizál", akkor nem látom, hogy ő lenne a rohadék, és feltétlenül rá kéne küldeni a szerveket azért, hogy a lumpennek legyen segélye a politikai maffia meg verje a mellét, hogy milyen nagyszerű ember.

Itt van pl, hogy Magyarországon, a bruttó 40%-át fizetjük be nyugdíjra az alkalmazott után. (10% a bruttóból jön, 30% a szuperbruttóból) Úgy, hogy ebből lószart se kap majd vissza a melós, sem a vállalkozó. Ez a rablás, nem pedig az, ha valaki erre azt mondja, hogy lófaszt.

GyMasa 2022.06.23. 15:58:55

@Tata86:
"De nincs ilyen, hogy a piac 200milliárd."
Ez csak egy példa volt egy számmal.
Amúgy meg bizony van olyan!
Tetszőleges gazdasági hírben benne van, hogy pl. a RAM piac idén Xmilliárd USD volt.

" Van egy változó X mennyiségű termék amit előállít a piac. Ha bezáratsz "csaló" cégeket, akkor X-Y mennyiségű áru jut ugyanannyi emberre."
Kivéve, ha a maradék át tudja venni a kiesők helyét.

"Ebben egyetértünk. Szerintem ez a harc a "csalók" ellen. Tiszta szabályok, kivételezés nélkül."
Igen!

"Hate the game, not the gamer!
Ha a rendszer csalásra épül, akkor csalni fognak benne."
Érdekes, nekem sikerült életem eddigi évtizedeiben megúszni csalás nélkül!
Pl. pont azért nem mentem az egyetemi karrier felé, mert ott egy maffia van, amiben én nem szerettem volna semmiképpen részt venni.
Pedig nagyon nyugis kis életem lehetett volna ott.
De, pl. én már 2000 előtt sem értettem az akkor még szoci szavazó nyafogást, misszerint orbánék nem adnak állami megbízásokat a szoci közeli cégeknek.
Meg is kérdeztem sokszor, hogy miért kell az állam csecsén lógni, miért nem a szabad piacról élnek meg?
Főleg, hogy pont olyan szakma volt, ahol simán meg lehetett élni a rendes piacról is.

"Az adóztatás lopás."
Szerintem meg nem.
Az adózás feladata, hogy biztosítsa az állam müködéséhez szükséges pénzt.
Nyilván lehet ezt inkompetenciából, vagy rosszindulatból rosszul csinálni, de az megint nem a rendszer hibája, hanem a benne résztvevőké.
Olyan ez, mint a vita KRESZ-szigorítás körül:
Nem szigorítani kellene a szabályokat, hanem a mostaniakat betartatni!

" Aki értéket állít elő nem lop, hanem ad."
Kivéve, ha ezt csalással éri el.
Mert, egyik oldalról beletesz a közösbe, másik oldalról viszont, amit meg onnan jogtalanul kivesz, az mindenkit megkárosít.

" Lehet, hogy kevesebbet, mint a politikusok szeretnék, de akkor is ad."
Igen, és nekem ezzel a "kevesebbel" van problémám.

"Kiváló! Ne tessék osztogatni! Tényleg nem értem, hogy miért azokat kell szopatni akik kapargatják a kis gesztenyéjüket, miért nem azokat, akik várják a sült galambot, vagy akik a mások által kikapart gesztenyére ácsingóznak."
De, én most pont nem az ingyenélőkről írtam, hanem azokról, akik megpróbálnak az adott törvények szerint vállalkozni!
Nekik nagyon szar, hogy a csalók HELYETT is ők (és, ezzel áttételesen te is) fizetik meg az ingyenélők szavazatának megvásárlását!

"Teszem azt egy vállalkozó dolgozik napi 12 órát(, ez ugye világos, hogy nem év vagyok :D ), és adót "optimalizál", akkor nem látom, hogy ő lenne a rohadék, és feltétlenül rá kéne küldeni a szerveket azért, hogy a lumpennek legyen segélye a politikai maffia meg verje a mellét, hogy milyen nagyszerű ember."
Akkor most nem ugyanarról beszélünk!
Az "adóoptimalizálás" (mármint a klasszikus értelemben vett formája, amikor egy ügyes könyvelő és egy ügyvéd a törvények betartása mellett a legkevesebb adót fizeti) az teljesen rendben van!
Én kifejezetten a feketén, számla nélkül, nem bejelentett emberekkel dolgozó/dolgoztató vállalkozókról beszélek!

"Itt van pl, hogy Magyarországon, a bruttó 40%-át fizetjük be nyugdíjra az alkalmazott után. (10% a bruttóból jön, 30% a szuperbruttóból) Úgy, hogy ebből lószart se kap majd vissza a melós, sem a vállalkozó."
Ez, azért nem igaz, hiszem a mai nyugdíjasok ebből kapják a nyugdíjukat!
ÉS azt ígérik, hogy te pedig az akkori bevételekből fogod kapni a tiédet.
Ez, azért a "semmitől" kicsit messze áll, szerintem.

" Ez a rablás, nem pedig az, ha valaki erre azt mondja, hogy lófaszt."
Akkor gondolj vissza a szoci idők adósávjaira.
Tudod, amikor nem az volt a kérdés, hoyg mennyi adót fizetsz, hanem, hoyg fizetsz-e adót, mert gyakorlatilag aki fizetett adót, az szinte mind a maximális adósávban volt. És, az nem 15% volt, hanem eleinte 36%, aztána z elqúrások után még 4% "szolidaritási adó" is jött rá.

Tata86 2022.06.24. 19:56:41

@GyMasa: "Tetszőleges gazdasági hírben benne van, hogy pl. a RAM piac idén Xmilliárd USD volt."

Igen, furcsa dolgok szerepelnek a hírekben. :)

"Kivéve, ha a maradék át tudja venni a kiesők helyét."
Csakhogy ez sose így történik. Nem a becsületesek maradnak meg, hanem azok, akiknek kapcsolataik vannak, hogy rájuk ne vonatkozzon a törvény. Úgyhogy a kuláktalanítás után annyi változik, hogy szűkül a verseny azokra, akik nem csak simán csalnak, de még a politikai maffiának is a tagjai.

"Érdekes, nekem sikerült életem eddigi évtizedeiben megúszni csalás nélkül!"
Izé... nem is Magyarországon élsz...

"Nyilván lehet ezt inkompetenciából, vagy rosszindulatból rosszul csinálni, de az megint nem a rendszer hibája, hanem a benne résztvevőké."
Mindkettő hat. A rendszer korrumpálja a résztvevőket, a résztvevők korrumpálják a rendszert.

"Nem szigorítani kellene a szabályokat, hanem a mostaniakat betartatni!"
Illetve eltörölni a fölöslegeseket.

"Akkor most nem ugyanarról beszélünk!"
Ez előfordulhat. A viták nagy része definíciós vita. Jól van, ennyivel közelebb vagyunk.

"Én kifejezetten a feketén, számla nélkül, nem bejelentett emberekkel dolgozó/dolgoztató vállalkozókról beszélek!"
Nos igen, tény, hogy vannak akik nagyon durván visszaélnek ezzel.
De továbbra is azt mondom: ha tisztességesen dolgoznak és értéket állítanak elő, akkor messze nem ők a legnagyobb rohadékok.

"Ez, azért nem igaz, hiszem a mai nyugdíjasok ebből kapják a nyugdíjukat!
ÉS azt ígérik, hogy te pedig az akkori bevételekből fogod kapni a tiédet."
És ez az, amit nem hiszek el.

"Akkor gondolj vissza a szoci idők adósávjaira."
Semmin nem változtat az, hogy lehet ennél jobban is sarcolni.

GyMasa 2022.06.26. 20:41:52

@Tata86:
"Csakhogy ez sose így történik."
Akkor lehet, hogy abba kellene már ezt hagyni.
Egy biztos, a szocik (de, igazából tetszőleges balos formáció esetén is) pontosan ennek a megerősítése, ÉS az államcsőd vár az országra.

"Izé... nem is Magyarországon élsz..."
Előtte is sikerült, és ez a csalósdi nagyüzemben pont addig volt divat, amíg otthon éltem.
De akkor sem fogadtam volna el soha egy ajánlatot a minimálbér+zsebbe konstrukcióban!

"Mindkettő hat. A rendszer korrumpálja a résztvevőket, a résztvevők korrumpálják a rendszert."
Igen, de ez nagyon nem csak magyar sajátosság, itt, Németországban is olyan ügyek pattannak, ki, hogy csak bámulok.

"Illetve eltörölni a fölöslegeseket."
Azt is lehet, nyilvánvalóan!

"Ez előfordulhat. A viták nagy része definíciós vita. Jól van, ennyivel közelebb vagyunk."
remélem.

"Nos igen, tény, hogy vannak akik nagyon durván visszaélnek ezzel.
De továbbra is azt mondom: ha tisztességesen dolgoznak és értéket állítanak elő, akkor messze nem ők a legnagyobb rohadékok."
Azt én értem, de nem tudom, miért nem lehet alapelvárás legalább a törekedés a törvények betartására?

"És ez az, amit nem hiszek el."
Akkor spórolj a nyugdíjadra, vagy költözz olyan országba, ahol nem kell fizetni.
Az egészen biztos, hogy Magyarországon ez a rendszer fog fennmaradni, amíg össze nem omlik, vagy esetleg, jobb esetben, amikor sikerül egy életképes magánnyugíjrendszert kiépíteni (a szocik féle MANYUP, abban a formájában NEM volt az, csak egy rohadék, aljas pénzszivattyú)

"Semmin nem változtat az, hogy lehet ennél jobban is sarcolni."
Én, jelenleg örülök neki, hogy orbánék kevesebb sarccal is életben tudják tartani az országot.

Tata86 2022.06.28. 11:53:49

@GyMasa: "De akkor sem fogadtam volna el soha egy ajánlatot a minimálbér+zsebbe konstrukcióban!"

Tisztelet érte... én igen, mondjuk akkor eléggé szarul is álltam.

"Igen, de ez nagyon nem csak magyar sajátosság, itt, Németországban is olyan ügyek pattannak, ki, hogy csak bámulok."

Nu, egyszer majd írj vendégposztot a német korrupcióról. Érdekel a téma!

"Azt én értem, de nem tudom, miért nem lehet alapelvárás legalább a törekedés a törvények betartására?"

Szerintem törekvés van... Pl tudom, hogy ahol borítékolás volt, ott kb fél évvel azután, hogy eljöttem kifehérítették a dolgot. (Pedig az egyik oka, hogy eljöttem, hogy nem hittem ebben.)

De pl rokonomnál is előfordult. Eleinte jól ment a biznisz, aztán még a szocik 2002 után kib*sztak vele, és jöhettek a trükkök, végül be is kellett zárni a "boltot". Tényleg nem arról volt szó, hogy a tulaj harmadik kurvájának már nem jutott bmw... Tisztességes vállalkozás volt, amibe nagyon sok munkát öltek bele, és ha a politika nem szól bele akkor valszínűleg képes is lett volna működni.
Most aztán a rokon mehetett a NER-be nyalni jobb híján. Ez már teljesen fehér, de mégis az előző profil volt az, amelyik értéket állított elő.

Többek között anyukám is dolgozott ott feketén a tanári keresetét kiegészítendő. Nem látom be, hogy ők lennének a rohadékok, akiket ha kipurgálna az ország fényre derülne a haza.

Persze tényleg tudok olyan vállalkozóról is, ahol a kurvának kellett a svájci kecó, úgyhogy okosnak kellett lenni...

"Akkor spórolj a nyugdíjadra,"
Így.

"Én, jelenleg örülök neki, hogy orbánék kevesebb sarccal is életben tudják tartani az országot."
Én örülnék, ha ez így lenne.
40%-os szuperbruttó, 27%-os áfa, folyamatos infláció, kiszervezett magánegészségügy stb. Folyamatosak a megszorítások.

GyMasa 2022.06.30. 23:11:57

@Tata86:
"Tisztelet érte... én igen, mondjuk akkor eléggé szarul is álltam."
Elhiszem, és nincs ezzel semmi baj!
Nekem is voltak nehéz időszakaim.

"Nu, egyszer majd írj vendégposztot a német korrupcióról. Érdekel a téma!"
Huhh, nem tudom, hogy vagyok-e ennyire jó tollú madár :-D

"Szerintem törekvés van... Pl tudom, hogy ahol borítékolás volt, ott kb fél évvel azután, hogy eljöttem kifehérítették a dolgot. (Pedig az egyik oka, hogy eljöttem, hogy nem hittem ebben.)"
Szerintem minden 35+-os embernek van ilyen tapasztalata.

"De pl rokonomnál is előfordult. Eleinte jól ment a biznisz, aztán még a szocik 2002 után kib*sztak vele, és jöhettek a trükkök, végül be is kellett zárni a "boltot". Tényleg nem arról volt szó, hogy a tulaj harmadik kurvájának már nem jutott bmw... "
Én, ezt megértem, én is ismerek ilyen embereket, akik tökre rendes, meg kedves emberek voltak.

"Tisztességes vállalkozás volt, amibe nagyon sok munkát öltek bele, és ha a politika nem szól bele akkor valszínűleg képes is lett volna működni."
Na, pontosan erről beszélek!
Szerintem az elmúlt 10 éveben sokat javult ezügyben a helyzet!
PL. én teljesen kiakadtam a fleto féle ámokfutáson, amikor az adóhatóság a vízszámla alapján "becsülte" meg a pékség elcsalt adóját.
Erre jött még a "bizonyítási kényszer megfordulása", ami, szerintem egy rettentően aljas jogtiprás volt...

"Most aztán a rokon mehetett a NER-be nyalni jobb híján. Ez már teljesen fehér, de mégis az előző profil volt az, amelyik értéket állított elő."
AKkor miért csinálja még?

"Többek között anyukám is dolgozott ott feketén a tanári keresetét kiegészítendő. Nem látom be, hogy ők lennének a rohadékok, akiket ha kipurgálna az ország fényre derülne a haza."
De, anyukád, pedagógusként miért nem tart magánórákat?

"Persze tényleg tudok olyan vállalkozóról is, ahol a kurvának kellett a svájci kecó, úgyhogy okosnak kellett lenni..."
Azokat az embereket te (és én sem) ismerem...

"Így."
Én, pl. nem hagytam, hogy elvegyék a MANYUP-omat. Ma is megvan.
Csak ezzel milliókat nyertem.

"Én örülnék, ha ez így lenne."
Pedig ez így van!
Kérdezz meg vállakozókat, akinek vannak alkalmazottai!
A szocik alatt 70% volt az elvonás, ma olyan 50%.
Az nagyon nagy csökkenés.

"...27%-os áfa,"
Igen, az magas, de viszont azt nem tudod elkerülni.

"... folyamatos infláció,..."
Azért pl a minimálbér 10 év alatt több, mint a 3x-osára nőtt!
És, ez tolta maga előtt a többiek bérét is.
Nekem olyan ismerőseim is vannak, akik ma többet keresnek otthon, mint 15 év Norvégia után!

"... kiszervezett magánegészségügy stb. "
Ez pl. pont nem akkora nagy baj!
Szerintem tökjó, hogy legalább van választásunk, és ez az alternatíva nem szemtelenül drága...
Anyámnak kellett volna csípőprotézis műtét. Mivel 75 éves elmúlt, az állami EÜ nem fedezte volna. VOlt helyette magán műtét 1,2 millióért.

"Folyamatosak a megszorítások. "
Jaja, mert 2020 eleje óta az egész világot bassza szét a rohadék háttérhatalom.
A legtöbb problémánk a covid meg most a háború miatt van.

Tata86 2022.07.04. 18:55:49

@GyMasa: Bocsi, vakáción voltam... Gondoltam, hogy írok majd, de aztán rájöttem, hogy nem :D

"Huhh, nem tudom, hogy vagyok-e ennyire jó tollú madár :-D"
Ahh, a szerénység! :D Simán!

"Szerintem az elmúlt 10 éveben sokat javult ezügyben a helyzet!"
Hát, nem tudom...

"PL. én teljesen kiakadtam a fleto féle ámokfutáson, amikor az adóhatóság a vízszámla alapján "becsülte" meg a pékség elcsalt adóját."
Ez a sztori nincs meg. Mondjuk kinézem a szocikból az ilyenfajta kuláktalanítást.

"AKkor miért csinálja még?"
Mármint melyiket?

"De, anyukád, pedagógusként miért nem tart magánórákat?"
Az ugyanúgy fekete lett volna :D

"Én, pl. nem hagytam, hogy elvegyék a MANYUP-omat. Ma is megvan.
Csak ezzel milliókat nyertem."
Jól is tetted.

"Ez pl. pont nem akkora nagy baj!"
Nem baj, én kifejezetten örülök neki. A kettős adóztatás a probléma. Ez egy olyan szolgáltatás amiért elvileg már fizettél.

"Jaja, mert 2020 eleje óta az egész világot bassza szét a rohadék háttérhatalom."
De hát 2010 óta folyamatosak a megszorítások...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.05. 20:37:29

@Tata86: tanulj meg olvasni:

'A javaslat nem arról szól, hogy nominálisan meghatározzák, hogy mekkora összegnek kell lennie a minimálisan kifizetendő jövedelemnek, hanem arról, hogy a legkisebb jövedelemnek minden országban biztosítania kell a tisztességes megélhetést. '

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.05. 20:41:30

@GyMasa: haggyad már , ez a gyerek azt sem érti mi különbség a politikusok magánvagyona, és az állam vagyona között. sgghülye szegény.

hogy menne neki komplex gazdasági kérdés?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.05. 20:49:12

@GyMasa: háború? hát nekünk persze a legfőbb gond, mivel 100%-ban vagyunk ráfüggve az orosz energetikára a spicli orbánnal, a többi ország pénze érdekes módon kibirja.

Tata86 2022.07.06. 12:10:04

@tesz-vesz: Igen, szó szerint idézetként benne is van a posztban.

"... a bruttó átlagbér legalább 50, vagy a bruttó mediánbér legalább 60 százalékának kell lennie ennek az összegnek"

És vállalom a felelősséget: én vagyok hülye, hogy olyannak írok kommentet, aki világos, hogy képtelen értően olvasni. Gondolom ezután se jössz rá, hogy megint ostobaságot írtál, az szintén nem fordul majd meg a fejedben, hogy érdemben reagálj, vitába szállj az állításaimmal vagy bármilyen konstruktív produktummal hozzájárulj a komment-szekcióhoz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.06. 17:24:42

@Tata86: nem szó szerint, mert ki van vágva az első része.
ráadásul a kommentedben ezt írod, tehát magad se olvastad a posztodat:

"Szóval, miért jó, hogy közös uniós minimálbér lesz"

nem közös, az idézet második fele mutatja:
"hanem arról, hogy a legkisebb jövedelemnek minden országban biztosítania kell a tisztességes megélhetést"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.06. 17:28:23

@Tata86: amit meg besárgáztál az egy JAVASLAT, érted?

részlet az eredeti cikkből:

"Erre különféle számítási módokat javasolnak, például "

persze ez nem derül ki a posztodból zsenikém

Tata86 2022.07.06. 18:10:08

@tesz-vesz: De, kiderül.

Az is, hogy qrvára nem érdekel hogyan számítják a minimálbért, akkor is ellenzem, azt meg pláne, hogy Brüsszelből mondják meg a tutit.

"hanem arról, hogy a legkisebb jövedelemnek minden országban biztosítania kell a tisztességes megélhetést"

Leírtam azt is, hogy ezzel mi a bajom.

De tudod mit? Legyen tabula rasa: Tfh, nem volt benne a posztomban, most te homályosítottál fel, és én pedig igazat adtam neked.
Így akarsz esetleg vitázni?

Két állításom volt:
- A javaslat ellentmond a szubszidiaritásnak, és ez baj.
- A minimálbér egy vészforgatókönyv, hogy mégse dögöljön éhen senki, ha már dolgozik, nem életpálya-modell

GyMasa 2022.07.12. 15:37:08

@Tata86:
"Bocsi, vakáción voltam... Gondoltam, hogy írok majd, de aztán rájöttem, hogy nem :D"
Egészségedre!
Én meg próbáltam minimálisra szorítani az online jelenlétemet...
Kellet egy kis kikapcsolódás.

"Ahh, a szerénység! :D Simán!"
Majd meglátom.

"Hát, nem tudom..."
Én pedig tudom.

"Ez a sztori nincs meg. Mondjuk kinézem a szocikból az ilyenfajta kuláktalanítást."
AZ érdekes, mert akkor kb. kockadobással szabta ki az APEH a milliós nagyságrendű büntetéseket, olyan jogi környezetben, ami szerintem simán ellentmond az alap római jognak.
Ilyenek:
- Az APEH, ha elmentél nyaralni valmai 300 000 HUF felett, akkor automatikusan adóellenőrzést kaptál
- Ha megállapítottak valamit, és ellentmondtál neki, akkor "megfordult a bizonyítási kényszer" azaz, neked kellett bizonyítani, hogy nem csaltál adót. Az APEHnek semmikor nem kellett semmit bizonyítania.
- A "független, mélydemokratikus" bíróságok, 100% közeli eredménnyel az APEHnek ítéltek.
- Az akkori könyvelőnk azt mondta, hogyha beleesünk ebbe az agyrémbe, akkor a legjobban azzal járunk, ha egyből fizetünk... Szerencsére megúsztuk...

"Mármint melyiket?"
A "nyalást?"

"Az ugyanúgy fekete lett volna :D"
Miért, lehetett volna simán magánvállakozó! Mivel volt az iskolában főállása még TB-t meg nyugdíjjárulékot sem kellett volna fizetnie, csak adót.
Ellenben egy csomó mindent leírhatott volna az adójából...

"Jól is tetted."
Tudom, és ez bárki előtt ott állt.

" A kettős adóztatás a probléma."
Az lehet, de most legalább VAN, egészen elfogadható áron.
A szocik alatt meg kellett kenned valami osztályvezető főorvost, ha akartál műtétet, amit aztán ugyanabban a kórházban, ugyanazokkal az eszközökkel csináltak meg, ami "ingyen" is járt volna neked.
Ehhez képest ma egy magánkórház az egy hotelnek felel meg, ahol a pénzedért szép, tiiszta, karbantartott épületben, kedvesen a sajt, legtöbbször hipermodern eszközökkel végzik el az adott beavatkozást.
Abban egyetértek, hogy az tökjó lenne, ha a TB kifizetné azt a részt, amibe neki került fvolna, és a magánegszségügy csak a különbséget kérhetné el, de ez van...

" Ez egy olyan szolgáltatás amiért elvileg már fizettél."
Lásd fentebb: A szocik alatt is kétszer kellett fizetni.

"De hát 2010 óta folyamatosak a megszorítások..."
Hol?
orbánéktól?
(vagy, ez most irónia volt?)

GyMasa 2022.07.12. 15:40:47

@tesz-vesz:
Szerintem nem hülye, csak néhány kérdésben más/hiányos az ismerete...
Ráadásul a legtöbb kérédésben egyetértek vele.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.12. 15:52:32

@Tata86: ellenzed a minimálbért te szerencsétlen? a magyart is?

ebből szerinted az derül ki hogy ez egy javaslat?

"ez nem azt jelenti, hogy az Unió fog kitalálni egy összeget évről évre, hogy mostantól mindenhol az lesz a minimálbér, hanem

"... a bruttó átlagbér legalább 50, vagy a bruttó mediánbér legalább 60 százalékának kell lennie ennek az összegnek" "

bizonyára abból derül ki hogy javaslat, hogy ott vannak a "kell lennie" szavacskák!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.12. 15:54:13

@Tata86: honnan mondják meg a tutit akkor? a fidesz pártszékház mennyire jobb mint az unió?

GyMasa 2022.07.12. 15:56:13

@tesz-vesz:
"háború? hát nekünk persze a legfőbb gond, mivel 100%-ban vagyunk ráfüggve az orosz energetikára a spicli orbánnal, a többi ország pénze érdekes módon kibirja. "
Kurvára nem bírja ki a többi ország...
Nyilván Norvégiában nincs gond a gázzal, mert önellátóak, meg Ausztriának is ott vannak az alpok lábánál a vízierőműveik, és emiatt ők villanyból önellátóak.
Nekünk egyik sincs meg!
Nekünk van egy Paks 1, meg lenne egy Paks 2, amit gyakorlatilag folyamatosan fúrtak eddig is a sötétzöldek, meg a teljes ellenzék.
De, nálunk, it Németországban azért minden durván drágul, a benzin 2 EUR körül van, amióta itt is lett "rezsicsökkentés", a száraztészta 49 centről 89 centre drágult / fél kilo, Az étolaj kb 3 héttel ezelőttig vagy nem is volt semennyi, vagy a 99 centről 4.79EUR-ra drágult, és csak 1-et lehetett venni belőle. Most 1.99EUR , és már van is belőle.
A villanyszámlám, 99 EUR volt, amikor 9 éve ideköltöztünk. Most 229 EUR, úgy, hogy az egyetemes szolgáltatónál vagyok, akinek kötetező szolgáltatnia az állami áron. Most a piaci ár is kb. ennyi, de azért 1 éve ez nagyon drága lett volna!
A gáz is hasonló. Az is a 110EUR-ról 170-re drágult.
Ja, és itt napi hírek vannak arról, hogy pl: akinek nem lesz pénze télen fűteni, azok elmehetnek a mindenféle önkormányzati épületekbe melegedni.
Ja, és az 5EUR-os benzint sem tartom elképzelhetetlennek.

Hidd el, itt sem kolbászból van a kerítés!
Én, nagyon csodálkoznék, ha nem bukna meg az idén a német kormány.

GyMasa 2022.07.12. 15:57:49

@tesz-vesz:
Melyik része, hogy nem hülye, vagy hogy nagyrészt egyetértek vele?

Tata86 2022.07.12. 16:59:35

@tesz-vesz: Közeledünk!

Akkor írd szépen le, hogy szerinted miért jó, hogyha van "tisztességes megélhetést biztosító minimálbér", és tudunk vitatkozni. Én leírtam az érveimet, akár azokat is cáfolhatod.

"honnan mondják meg a tutit akkor? a fidesz pártszékház mennyire jobb mint az unió?"

Igen, jobb. Erről ugyanis négyévente szavazhatunk, de Viktor eleve figyeli a közvélemény-kutatásokat is, szóval igenis van beleszólása a népnek. Ez akkor is így van, ha a mostani kormányt gyűlölöm.

Szerinted Brüsszelt, Berlint, Párizst mikor érdekel bármi is, hogy tetszik-e a magyarnak, vagy nem?

Még egyszer: alapvetően minél lejjebb akarom hozni a döntéshozatalt, amikor ennek értelme van, és az esetek elsöprő többségében bizony van. EU-ból Magyarországra, országról régióba, régióból megyébe, megyéből településre, településből utcára, utcáról családra.

Ha ezt felfogtad, fejtsd ki, te miben látod másképpen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.14. 14:13:42

@GyMasa:

nem bírja ki a többi ország?!
kurvára kibirja, a lengyelek már leváltak az orosz gázról! mert annyira utálják az oroszokat.

"Varsó közölte: megtalálta a módját annak, hogy ne használjon többé orosz földgázt, mivel cseppfolyósított földgázt vásárol az Egyesült Államokból és Katarból, valamint Norvégiából is importál majd."

a németek és a franciák is hamarosan leválnak, figyeld csak meg. nem kéne ostobáknak nézni őket.
ugye te fideszes vagy?

tudod vannak már geotermikus erőművek is, itthon a Hun utcában is
orbán ezért hazaráuló hitvány komcsi, mert nem ezt építi ki pl, hanem 100%-ban ráfügg az oroszokra

kkbk.blog.hu/2022/03/25/az_orosz_gaz_helyett_a_talaj_hojevel_konnyen_lehetne_futeni

kkbk.blog.hu/2022/07/05/az_orbani_orosz_babkormany

meg tudod a zöld energia már nem olyan ám mint 20 éve. nem is értem a maradiakat, előbb lesz teljes zöld energia a világon, minthogy más bolygókon elkezdjünk bányázni a szenet, stb, tehát k-ra erőltetni kell a zöld energiát, hogy a technológia még jobban fejlődjön. nem pedig véges energiahord.-ban kéne gondolkozni. biztos ismered a fidesz hogy lopta szét a mátrai erőművet.

Paks 2-öt sem csak az oroszok tudják ám összedobni, semmi szakmai szempont nincs ott sem! nem véletlen hogy Aszódi Attilát kirúgták onnan, pedig mikor még Kádár alatt épült Paks, akkor a szovjeteknek mertek a magyar mérnökök ellentmondani a szakmaitlanságban, ma már nem.

a magyar valuta a legrosszabb lett a világon! mit akarsz mesélni te szerencsétlen a német drágulásról? még a török líra ahol 80%-os az infláció, mert Erdogan nem akar alapkamatot emelni is jobb pénz! még az argentin pező is jobb pénz, mint a magyar forint! 10 év alatt 50%-kal romlott a forint, tapsikolsz emiatt orbánnak? qa környező országok pénze nem sokat romlott, és az infláció még rosszabb lesz itthon, főleg ugye, mert az inflációba, beleszámítják a "komcsi" hatósági árat is - ahol a gazdagot kb 20-40x jobban támogatják mint a szegényt - ezért em tűnik még ki annyira a hazai infláció, mi fizetjük a rezsicsökkentést a rothadó kórházakkal. mikor már nem lesz hatósági ár akkor meg pokoli árak lesznek itthon. felejtsd el a német inflációt, ok?

én már voltam télen fűtés nélkül, megfelelő ruházatban nem vészes, főleg hogy a középkorban sem volt központi fűtés.

szomorú hogy te itt azt hiszed tatával lehet érdemi beszélgetést folytatni, aki még a horny-t is k viccesnek gondolja a Horn poszt kapcsán. hatalmas poén. a gyengelméjűeknek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.14. 15:17:24

@Tata86:
te tényleg azt hiszed, hogy szavazhatsz négy éve? nem probléma hogy lefizetik pl a cigányokat 5-10 ezer forinttal?

te hol élsz?! azt hiszed azért lett engedélyezve hogy most már lehet fényképezni a szavazófülkében, mert ettől demokratikusabb lesz az ország?!
nem! azért lehet, mert erre fizetik ki a pénzt!

sorolni kell hogy miért nem élünk demokráciában? ennyire képtelen vagy gondolkodni? ennyire műveletlen vagy, értem én hogy grafomán is, de előtte tájékozódni kéne, nem írkálni, ha kevesebbet írkálnál, több időd lenne tudást is felvenni.

azért jó hogy van (értelmes) minimálbér, mert a munkahelyek száma véges! ez magyarázd meg Márkizajnak is, mert ő se érti a minimálbért sajna.
errt az állam szerepe nem az hogy neoliberális banánköztársaságként kiszolgálja a nagytőkét és a multikat. az államot az adófizetik dobják össze. az ő érdekeiket kellene képviselni, nem pedig a cégekét.

minden országban van minimálbér európában, érdekes, egy állami európai vezető se akar belépni a nyomorult Le az adók 75%- neolib pártba.
csak ti.

te el vagy amúgy tévedve, mióta lettél te degenerált fideszes? figyeli a közvéleménykutatást a fidesz, igen, és ehhez társítja a PROPAGANDA hazugságait! NEM A TETTEIT! csak a szövegelést!
igen, te tisztelni tudsz egy gátlástalan csaló hazudozót, mert megtéveszti a tömegeket, a horn posztnál leírtad, csodálatos morális képeeségeid vannak, mint egy gyengeelméjűnek.

ja gyűlölöd a kormányt, csak néha azért dicséred azokat a dolgokat amiket felfogdni se tudsz rendesen.

most úgy látom ánblokk a minimálbérrel is bajod volt, nemcsak az európai minimálbérrel.

GyMasa 2022.07.14. 16:40:50

@tesz-vesz:
"nem bírja ki a többi ország?!
kurvára kibirja, a lengyelek már leváltak az orosz gázról! mert annyira utálják az oroszokat."
A Lengyelek eddig sem igazán gázt használtak. Eddig az EU pont azért toszogatta őket, mert televoltak szénerőművekkel.
Úgy könnyű ám "leválni" az orosz gázról, he nem is vagy rajta!

"Varsó közölte: megtalálta a módját annak, hogy ne használjon többé orosz földgázt, mivel cseppfolyósított földgázt vásárol az Egyesült Államokból és Katarból, valamint Norvégiából is importál majd."
Azt én értem, de az USA, cseppfolyósított palagáz az kurvára nem olcsó, sőt, mivel HAJÓN keről át Európába mégkurvábban nem környezetbarát!

"a németek és a franciák is hamarosan leválnak, figyeld csak meg. nem kéne ostobáknak nézni őket."
A franicáknál 75% körül van az atomenergia az energiamixükben, tehát neki sem akkora nagy dolog leválni az orosz gázról.
A németek pedig egyszerűen hülyék!
Újraindítják sorban a szén- és lignittüzelésű erőműveiket, de a maradék atomerőműveket jusztis beárják év végén!
Szóval, de a németek kifejezetten ostobák

"ugye te fideszes vagy?"
Nem, csak most rájuk szavaztam, mintegy üzenetként az ellenzéknek.
Előtte kutyapárt szavazó voltam, és legközelebb is rájuk szavazok.

"tudod vannak már geotermikus erőművek is, itthon a Hun utcában is
orbán ezért hazaráuló hitvány komcsi, mert nem ezt építi ki pl, hanem 100%-ban ráfügg az oroszokra"
Tudom, hogy vannak, Szegeden is folynak az ilyen irányő építkezések, csak, tudod, ott van a probléma, hogy nem mindegy, mennyibe kerül a dolog.
Otthon a fillérbaszás egy nemzeti sport.
Képzeld el, hogy mekkora sikere lenne egy 2x annyiért geotermikus energiával fűtésnek a gázhoz képest?

"meg tudod a zöld energia már nem olyan ám mint 20 éve."
Dehogynem. A szélcsend és az éjszaka a mai napig elégg erős hátránya nekik.

" nem is értem a maradiakat, előbb lesz teljes zöld energia a világon, minthogy más bolygókon elkezdjünk bányázni a szenet, stb, tehát k-ra erőltetni kell a zöld energiát, hogy a technológia még jobban fejlődjön. nem pedig véges energiahord.-ban kéne gondolkozni. biztos ismered a fidesz hogy lopta szét a mátrai erőművet."
Az a baj, hogy te csak azt hagyod figyelmen kívül, hogy már a matek sem jön ki arra, amiről itt tolod a nedves álmaidat!
Az pedig, hogy mibe kerülne, azt meg egyszerűen figyelmen kívül hagyod.
A németek csináltak egy ilyen pilotprojektet Pellworm szigetén.
Felépítették az álmodat, a teljesen zöld enerigaellátást.
Költségeket nem kímélve.
200 000 EUR-ba került minden egyes ház átalakítása, és még így SEM tudták , csak 90%-ban ellátni a szigetet csak zöld árammal
Az megvan, hogy az minden nap 2,4 óra áramszünetet jelentene.

"Paks 2-öt sem csak az oroszok tudják ám összedobni,..."
Ehhez képest mondd már meg, hogy akkor kik?
Mert erről sem beszélsz.

"a magyar valuta a legrosszabb lett a világon!"
Nem figyeltem ezt, de ez egészen biztosan nem igaz.

" mit akarsz mesélni te szerencsétlen a német drágulásról?"
Csak annyit, amennyit minden nap látok belőle.
Neked ma is ugyanazt a 37.50-et kell fizetned a villanyért, amit 12 éve.
Nekem 9 éve 99 EUR volt a havi villanyszámlám, ma, pontosan ugyanakkora fogyasztásra 230 EUR.
Úgy, hogy tavany havi 119 EUR volt a számla.
Az ugye nem drágulás?

"...tapsikolsz emiatt orbánnak?"
Nem tapsikolok neki, mert van mit a szemére vetni, de messze ő a legjobb vezetője ennek az országnak.
Az ellenzéki oldalon nem látok senkit, aki képes lenne 3-6 hónapnál tovább vezetni az országot.

"...beleszámítják a "komcsi" hatósági árat is..."
Soha nem szerettem a rezsicsökkentést, már 12 éve sem!
Szóval ne nekem mondd!

" - ahol a gazdagot kb 20-40x jobban támogatják mint a szegényt - "
Te mi a fenéről beszélsz?
12 év alatt a minimálbér, több, mint a 3x-osára emelkedett.
Kizárt, hogy a "gazdagok" fizetése a 60-120x-osára nőtt!

"ezért em tűnik még ki annyira a hazai infláció, mi fizetjük a rezsicsökkentést a rothadó kórházakkal."
A kórházak nem az elmúlt 12 éveben kezdtek el rohadni, hanem évtiezedek óta rohadnak.
Én azt látom a hírekben, hogy sorra űjítják fel a kórházakat otthon.

" mikor már nem lesz hatósági ár akkor meg pokoli árak lesznek itthon. felejtsd el a német inflációt, ok?"
Itt meg már most is azok vannak. Miért felejtsem el?
Mert nem támasztja alá a hamis, orbánfóbiás világképedet?

"én már voltam télen fűtés nélkül, megfelelő ruházatban nem vészes, főleg hogy a középkorban sem volt központi fűtés."
Igen, csak legalább a temperáló fűtésre mindenképpen szükség van, különben szétfagynak a vezetékek a falban.

"szomorú hogy te itt azt hiszed tatával lehet érdemi beszélgetést folytatni, ..."
Inkább vele, mint veled.
Amiket itt összehordtál, azok teljesen inkoherens, vágyvezérelt nedves álmok voltak, legalábbis csúsztatásnak tekinthető "számokkal".
Látszik, hogy sem nem gondolkozol el időnként arról, amit 444-en olvasol, és egészen biztosan nem számolsz annak utána, hogy az ötelteid mibe is kerülnének.
Pont ez tesz hiteltelenné!

GyMasa 2022.07.14. 16:51:39

@tesz-vesz:
Mérő László egyértelműen elmondta a választások után, hogy nem volt semmiféle tömeges csalás!
Sőt, a banánköztársaságokba jellemző mennyiségben kiküldött nemzetközi megfigyelők sem találtak tömeges csalásra utaló jeleket, és ennek ellenére is 54% szavazott a fideszre.
Tehát, az sem lenne egy igaz állítás, hogy eddig csaltak, de most nem tudtak a megfigyelők miatt.

Tata86 2022.07.14. 20:47:07

@tesz-vesz: Na! 20 sor személyeskedés mellé csak befért néhány mondat normális érvelés. Fejlődsz!

"azért jó hogy van (értelmes) minimálbér, mert a munkahelyek száma véges! "

Őőőő... tehát úgy gondolod, hogyha elérjük ezt a plafont, akkor hiába találom ki, hogy limonádét árulok az utca sarkunkon, egyszerűen nem jön létre ez az állás. Vagy létrejön, de abban a pillanatból kirúgnak valakit a Merci-gyárból, mert hát betelt a munkakvóta.

Tényleg nem vágom, hogyan képzeled ezt a dolgot.

Nem, nem véges.

Multik és stuff: Az egész neolib-libertárius cucc pont abból a tanulságból született, hogy az "erős" állam a középosztályt baszogatja csak a túlszabályzással, hogy a multikat szolgálja ki, akik meg tudják venni a politikusokat.

Pont itt a lényeg, a minimálbérnél is: a multik azok, akik így tudják megszüntetni a konkurenciát, hogy utána lecsökkenthessék a béreket.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.15. 14:39:20

@GyMasa: mérő lászló egy idióta, aki a legegyszerűbb dolgokat nem képes felfogni

nem, nem volt csalás: a halottak maguktól szavaztak a fideszre, és bizonyára véletlen a szavazatégetés is, ja tudom az is a BALOLDAL VOLT ÉS AZ, hogy nem a külföldi posta, hanem a fideszes szervezetek szedik össze a szavazatokat, amely hatonrátúli magyar szervezeteket fejenként milliárdokkal tömött ki a fidesz, és most "meg kell szolgálniuk a pénzt", ahogy fogalmaztak szerbiában.
nagyon udvariaskodva kérdezik hogy kire szavaznának és még helyettünk is kitöltenék a szavazólapot ezek a lelkes áldott fideszes aktivisták, gyanítom fel is bontják a borítokékat.

véletlen, hogy le lehet fényképezni már a szavazólapot is. nem azt jelzi, hogy 5-10 000 forintért járó biankócsekk lenne a fénykép.

és a kibebaszott gerrymanderingbe, a választási törvénybe, a kubatov-listába, a médiába, a hatalmi ágak szétválasztásába még bele se mentünk. baszod, eddig hol éltél? kő alatt?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.15. 15:48:13

@GyMasa:

"Lengyelország évi földgázszükséglete mintegy 15 milliárd köbméter, ennek egyharmadát elégítik ki hazai forrásokból. "

ja, nem volt rajta. igaz. csak kétharmadban

telex.hu/gazdasag/2021/09/13/lengyelorszag-nem-hosszabbit-a-gazprommal

a kérdés nem az volt hogy drágább vagy nem, hanem hogy kibírja-e vagy nem
ez egy degenerált hozzállás hogy németek hülyék. vagy egy tervük a megújulókkal, amihez idő kell.

kurva jó üzenet volt az ellenzéknek, hogy hazug tolvaj komcsikra szavaztál.

olcsó a geotermia. adtam elég forrást és linket. ne m 2x drágább, hanem ötödével olcsóbb.
ráadásul független a ruszkiktól, és zöld. csak kár hogy orbán putyin pincsije. milyen érzés hitvány hazaárulókra szavazni, meséld már el? te nem tudtad hogy orbán komcsi spicli volt? vagy te is az voltál? egy besúgó?

nem mindenhol van európában szélcsend és sötétség egyszerre, aksik is vanna ám már.
kijön a matek, mert én nem vagyok atomellenes. a 90% pokolian jó arány.
a franciák ? japánok? jenkik, németek nem tudbnak atomerőművet építeni?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.15. 15:48:55

@GyMasa:
hát pedig biztosan így van:
www.portfolio.hu/deviza/20220701/itt-a-szomoru-toplista-nem-csak-a-regio-hanem-az-egesz-vilag-egyik-leggyengebb-lancszeme-lett-a-forint-553669

www.penzcentrum.hu/gazdasag/20220706/gyasznap-vilag-egyik-leggyengebb-devizaja-lett-ma-a-forint-1126700

www.napi.hu/tozsdek-piacok/arfolyam-gyengules-lira-deviza-forint-szeptember.737543.html

tavaly:
www.portfolio.hu/deviza/20211230/oszi-zuhanasaval-a-vilag-legrosszabb-devizai-koze-kerult-a-forint-518316

a magyar infláció valójában 20-30-40%-os. elmondtam a hatósági árat. nem az a kérdés hogy szerete-d, hanem hogy BELESZÁMÍT a hiv. inflációba.

orbán a legjobb vezetője az országnak!? megvédik akkor a rezsicsökkentést te kibaszott elmebeteg?
nem is itt élsz, mi a faszt pofázol bele?
a ROHADÓ KÓRHÁZAKKAL is a kibeebaszott megszünő oktatással, és rendőrséggel, tűzoltósággal fizetek.

ma már olyan neoliberális itt az élet, hogy a lakók dobják össze egy utca felújítását te idóta, és csak 30%-ban fizeti az önkormányzat, de tapsikolj csak te ostoba. persze a progapagda a családok megvédéről harsog, de hazudik, ehhez is ész kéne, hogy felfogjad.
"Települések százai akadnak, ahol erre esély sincs: se 10 %, se 30, se 50, se 80, se semennyi %-ban nem segít az önkormányzat és az állam"

milyen vezető az aki csak pofázik, hazudozik, milliárdokat ellopa sleppjével, de tenni semmit se tesz? legjobb vezető? az agyhalottak számára mindenképpen.

"ahol a gazdagot kb 20-40x jobban"

mert a rezsicsökkentéskor a nagy házat és medencét használó villatuljadonosok 20x többen is hasnzálnak, őkket ezáltal jobban támogatja az állam, ha a szomszéd libsi, de naponta megy a bmw-jével 400 km-ert, én meg csak kéthetetnte 30 km-t, akkor őt sokszorával jobbal támogatják a rezsicsökkentéssel és a hatósági áras benzinnel, érted már?

de értelmezhető a multicégekre is, 5 vagy több évre előre kifizetjük a munkások bérét a multinak, mellé adókedvezményt kap, pl a mekinél még én is több adót fizetek egyedül, a kávés hipsztercég meg nem is fizetett soha adót itthon. a magyar kisvállalkozókat meg szétadóztatják. ez nem hazaárulás?
azok ott brüsszelben csodálkoznak, hogy miért nem a nemzetgazdaság VALÓDI fejlesztésére használjuk a támogatásokat, (az életképtelen félhülye haver oligarchia nem valódi nemzetgazdaság, csak egy korrupt inkubátor, ami folyamatosan nyeli a pénzt. ez nem hazaárulás?), miért a multikat tömik ki pénzzel? a fidesz gazdaságpolitikája ua. mint az SZDSZ-é meg az MSZP-é.

ja persze, csak "a baloldal megszorít, mi?" mennyire kell agyhalottnak lenni hogy egy ilyen mondatot elhiggy és elfogadj?

ajánlom:
kkbk.blog.hu/2020/12/23/level_fideszes_baratnemnak

dehát a többi linket se nézted meg, nem tudsz olvasni?

"a kórházak évtiezedek óta rohadnak."

és hála a fidesznek még 50 évig rohadtak is lesznek, annyira eladósítanak minket. ne a híreket, a propagandát lássad, hanem gyere haza rákosan és várj éveket a kezelésre. ja nem fogod addig kibirni. és vigyél be magaddal mindent, mert a kórházban semmi nem lesz, még tán étel sem. ne az elitkórházakat nézzed. a kórházigazgatók persze hogy ki van tömve pénzzel ezért hallgat a többségük a problémákról, de már nővér és tán orvos sem lesz, aki ellásson.

nem volt egyértelmű? azért felejtsd el a német inflációt, mert a magyar katasztrófa lesz ahhoz képest, a német ki tudja fizetni a különbséget, a magyar nem, és rendőrség sincsen már, ami a rendet fentartaná. a moratórium lejártával azonnal felmondott sajtóhírek szerint 300 rendőr, rendőrismerősök szerint inkább 3000 lesz az.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.15. 15:49:38

@GyMasa:
orbán sokat tett azért hogy gyűlőljem őt, csakúgy mint gyurcsány. te ugye meg gyurcsányfóbiás vagy?

úgy látom el kell magyarázni, létezik ám olyan szervezet hogy MÉDIATANÁCS! a MÉDIATANÁCSBAN fideszes tagok vannak kizárólag, nem tudod mi a szerepe, ezért írom, hogy ellenőrzi az összes bejegyzett médiumot, és SZANKCIONÁLHAT IS! önálló szabályozó szerv.

most kapott 30-50 milliós prémiumot az agyhalott vezetője a fidesztől, tehát biztos jól végzi a dolgát. és minden sajtó pedánsan működik, nemigaz? emellett a sajtóperekről is beszélhetünk másodfok alatt még elméletileg a bíróság egész jól működhet szabadon, de nagyon nem homogén már ott sem, be lehet perelni a hazug firkászokat, hát hogyhogy lehet összevissza hazudozni itthon? miért lenne jó vezető orbán, ha ezt se tudja megoldani hogy igazságot írjanak a lapok? olyan nehéz egy jó sajtótörvényt írni? nem, most már az újságírók uniós állampolgárként EU-s bírósághoz is fordulhatnak kúria után ha minden igaz.

kb a 85 % -át elveszti a sajtópereknek a fideszes holdudvar, és a maradék 15% amit megnyer is simán ostobaság. vagy részletkérdés, tudod, mint a bajnai-perben.

ne használd többet a "nedves" szót, irritál.

azért lenne fake news pl a 444 mert ő ír a korrupciókról is te retardált? a kedvenc médiumaid írnak róla? ja írnak, donát anna ügyeiről, meg karácsonyról, és mikor kerül bíróságra az ügy? börtönbe csukják akkor donát annát?
elképesztően ostoba vagy baszod. de legalább lélegzel. nem szégyelled magad?

te ugye támogatod hogy belépjen az országunk az európai ügyészségbe?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.15. 16:18:21

@Tata86:

én képes voltam az utóbbi 20 éven fejlődni, te meg még mindig ugyanolyan fogalmatlan hülyegyerek vagy mint 20 éve, nem a legélesebb közegben mozoghatsz, persze ilyen gymasákkal megértitek jól egymást.

tudom én hogy nehéz a kommunikáció egy olyannal aki nem képes megkülönböztetni a politikusok magánvagyonát az állam vagyonától, de felesleges, gyermeteg kérdéseket miért teszel fel!?

az, ha kiállsz limonádét árulni, azért te nem fogsz minimálbért kapni! és már katás se lehetsz. nem, nem szűnik meg a mercinél egy munkahely ekkor édes istenem, hogy lehetsz ekkora barom? az nem munkahely, h te limonádét árulsz. te lehet egy egyszemélyes vállalkozásra gondolhatnál (jobb esetben), de valószínű inkább még azt se fogtad fel te hihetelen buta, hogy a limonádéárus k-ra nem jelenti be magát az adóhatóságnál és számlát se ad, tehát feketén dolgozik. ezt hogy gondoltad? alap közgáz ismereteid sincsenek meg, de azért teleszájjal belepofáznál a közgázba, értem.

így k könnyű piacpártinak lenni, ilyen kib. fogalmatlan ostobaként egy ilyen kib. színvonaltalan blogon.

miről beszélsz? és miért cseszegetné az erős állam a középosztályt? legalább egy koherens gondolatot vinnél végig: az egész neolib-libertárius cucc pont abból a tanulságból született és pont azért szolgálja ki végül a multikat?

mit akarsz mondani? te tudod? nem úgy néz ki. még a fogalmakkal se vagy tisztában.

"a multik azok, akik így tudják megszüntetni a konkurenciát"

hogy így?

"hogy utána lecsökkenthessék a béreket."

ezért jó ha van minimálbér, mert ha a multikon múlna akkor lassabban emelkednének a bérek, és kevesebb lenne a bé sok helyen, mert a munkahelyek száma véges. nem tudsz megélni egy kisvárosban limonádé árulásából. de te megpróbálhatod. és ossz magadnak minimálbért is, mert kötelező. csak neked és csak a te egyszemélyes vállalkozásodnak.

Tata86 2022.07.15. 20:04:28

@tesz-vesz: " limonádéárus k-ra nem jelenti be magát az adóhatóságnál és számlát se ad, tehát feketén dolgozik"

1) A limonádéárus éppenséggel nyugodtan dolgozhat tovább KATÁsként, és dolgozhat abszolút fehéren. (Ha valamihez ilyen szinten nem értesz, miért kell ekkora arccal nyomni?)
2) Az volt az eredeti állításod, hogy egy közösségen belül fix munkahely van. Ez ostobaság, amit a példámmal meg is mutattam.

"egy ilyen kib. színvonaltalan blogon."
A figyelmeddel szavazol. Mé'r ide jársz? :D

"ezért jó ha van minimálbér, mert ha a multikon múlna akkor lassabban emelkednének a bérek"
Tényleg? Az USÁban miért Jeff Bezos tolja a 15 $-os minimálbért? Szerinted humanista lett?
A multi az, aki megteheti, hogy többet fizet, és veszteségesen is működik, amíg feladja a konkurencia. Közben a lábhoz szoktatott balos kormány ingyenpénzzel elinflálja ezt a megemelt fizetést és bumm: se verseny, se fizetés.

"mert a munkahelyek száma véges"
Lol. Az előbb bizonyítottam be, hogy nem az.

GyMasa 2022.07.18. 17:02:41

@tesz-vesz:
" mérő lászló egy idióta, aki a legegyszerűbb dolgokat nem képes felfogni"
Jaja, most, hogy ki mert beszélni az ellenzéki kánonból, egyből kegyvesztett lett.
Csak nyugodtan, folytassátok ezt tovább, és '26-ban is orbán fog nyerni.

"nem, nem volt csalás: a halottak maguktól szavaztak a fideszre, és bizonyára véletlen a szavazatégetés is, ja tudom az is a BALOLDAL VOLT ÉS AZ, hogy nem a külföldi posta, hanem a fideszes szervezetek szedik össze a szavazatokat, amely hatonrátúli magyar szervezeteket fejenként milliárdokkal tömött ki a fidesz, és most "meg kell szolgálniuk a pénzt", ahogy fogalmaztak szerbiában."
Minden megfigyelő szerint nem voltak tömeges csalások!
Apróbb csalások mindig, minden választás során vannak.

"nagyon udvariaskodva kérdezik hogy kire szavaznának és még helyettünk is kitöltenék a szavazólapot ezek a lelkes áldott fideszes aktivisták, gyanítom fel is bontják a borítokékat."
Ha jól tudom, kevesebb, mint 100 000 határontúli szavazat érkezik.
Annak mindig is 90% felett volt a fideszre szavazók aránya.
És, annak pl. oka van. Az az oka, amit anno fleto a "23 millió románnal" baszta el.

"véletlen, hogy le lehet fényképezni már a szavazólapot is. nem azt jelzi, hogy 5-10 000 forintért járó biankócsekk lenne a fénykép."
Eddig is azt csináltál a lefüggönyözött szavazófülkében, amit akartál.
Mostantól szabad is.

"és a kibebaszott gerrymanderingbe,..."
Az, ugye megvan, hogy azt pont a szocik csinálták?
Hogy 2007-ben alkotmánybírósági határozatban marasztalta el a kormányt, hogy nem igazította a szavazókörzetek határai, hogy kövesse a népesség változását.

" a választási törvénybe, a kubatov-listába, a médiába, a hatalmi ágak szétválasztásába még bele se mentünk. baszod, eddig hol éltél? kő alatt? "
Szerintem neked kellene kicsit kitekinteni abból a seggből, amiben túl mélyen bennevagy.
Nyugodtan idegesítheted itt magadat, de akkor is tény marad, hogy orbán sikerének a legnagyobb forrása pont a töketlen ellenzék, akik még a szerintük semmihöz (sem) értő orbánt sem képesek leváltani.
Sőt, mostanra bebizonyosodott, hogy a teljes összefogás bizony NEM a megoldás orbán leváltására. (amit én, amúgy 2018 óta mondogatok)

GyMasa 2022.07.18. 17:20:54

@tesz-vesz:
"a kérdés nem az volt hogy drágább vagy nem, hanem hogy kibírja-e vagy nem"
Dehogynem! Pont az a lényeg, hogy nem kell olyan hülyének lenni, hogy olyan szankciókat hozni, amik jobban fájnak az EU-nak.

"ez egy degenerált hozzállás hogy németek hülyék."
Pedig a mostani koalíció bizony az! 9 éve élek itt, én látom nap-mint nap

"vagy egy tervük a megújulókkal, amihez idő kell."
Az a terv NEM MŰKÖDIK! Mit nem értesz ezen?
Eddig bőven 1000 milliárd EUR-t tolt bele Németország, és a közelébe sem került 25 év alatt az anno kitűzött célokhoz.
De sebaj, huszárosan megoldották: a 2020-at átírták 2050-re.

"kurva jó üzenet volt az ellenzéknek, hogy hazug tolvaj komcsikra szavaztál."
Érdekes, hogy mindenki más megértette az eredményeket. Csak a hozzád hasonló hasznos hülyék nem értik, hogy mi folyik az országban.

"olcsó a geotermia. adtam elég forrást és linket. ne m 2x drágább, hanem ötödével olcsóbb."
Nekem nem adtál linket. Azt biztosan elolvastam volna.
Amúgy, meg tökmindegy, hogy mennyibe kerül, ha nincs kapacitás arra, hogy az ország kb. 4 millió lakóépületét átállítsad geotermikus fűtésre?
Szerinted mennyibe kerül (pénzben és időben) 2 csövet lefektetni mindenhol az országban???
Szoktál te pl. gondolkozni?

"ráadásul független a ruszkiktól, és zöld. csak kár hogy orbán putyin pincsije. milyen érzés hitvány hazaárulókra szavazni, meséld már el? te nem tudtad hogy orbán komcsi spicli volt? vagy te is az voltál? egy besúgó?"
Te mi a fenéről beszélsz?
Ennyire kielégületlen vagy?

"nem mindenhol van európában szélcsend..."
Jaja, pl. a németek 20 év alatt nem voltak képesek megépíteni az észak-déli HVDC távvezetéket, ami összekötné az északi tengeri szélerőműveket a déli, ipari fogyasztókat.
Ja, és jelenlegi állás szerint kb. 40 Milliárd EUR-ba fog kerülni.

" és sötétség egyszerre,..."
Európában kb 1-2 óra az az idő, amivel a keleti és a nyugati területek között a különbség, azaz Európán belül bizony mindenhoz egyszerre van éjszaka

" aksik is vanna ám már."
Óóóó, már vártam, hogy előjössz ezzel a demagóg dumával!
SZámold már ki, hogy mibe kerülne egy olyan rendszer, amiről fantáziálsz?
A Németek megcsinálták Pellworrm szigetén.
200 000 EUR-ba került minden egyes épület átalakítása.
Az jelenlegi árfolyamon kb. 80 millió HUF.
Az több, mint egy átlagos családi ház ára.
Szerinted az országban hány ember engedheti meg magának, hogy kifizesse?

"kijön a matek, mert én nem vagyok atomellenes. a 90% pokolian jó arány.
a franciák ? japánok? jenkik, németek nem tudbnak atomerőművet építeni?
Tudnak, de a németek tavaly december 31-én bezárták az atomkapacitásaik felét, annak ellenére, hogy semmi baj nem volt az erőművekkel, és még bőven volt idő a hátralévő élettartamból.
Sőt, idén a maradékot is be akarják zárni.
A több atomerőművel pedig az a baj, hogy 10+ év az átfutása egy építésnek.

GyMasa 2022.07.18. 17:22:01

@tesz-vesz:
OKé, látom, hogy itt most befejeztük a beszélgetést!
További jó fröcsögést!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.25. 13:14:53

@Tata86:

aha csak limonádéárusként nem tudsz megélni, kivéve ha nem cégeknek szolgálod fel. de nyilván én nem értek hozzá, és nem te, aki seggülye "példákat" hoz fel.

"Az volt az eredeti állításod, hogy egy közösségen belül fix munkahely van. Ez ostobaság, amit a példámmal meg is mutattam."

melyik példával? ezzel? ez nálad a példa?!:

"hiába találom ki, hogy limonádét árulok az utca sarkunkon, egyszerűen nem jön létre ez az állás. Vagy létrejön, de abban a pillanatból kirúgnak valakit a Merci-gyárból, mert hát betelt a munkakvóta."

a vállalkozások valójában nem olyanok, ahogy móricka elképzeli, meg ahogy a felnőttképzésen tanítják a munkanélkülieket, hogy csak úgy kezdjenek neki egy vállalkozásnak, ha kirúgták őket. gondolom olyanról nem hallottál még, hogy a fizetőképes kereslet a nélkülezhetetlen vállalkozások sikeressgéneik és életbenmaradásának a titka. persze lehet hobbiból is köcsögöket gyártani és limonádét árulni, de amiből nem lehet megélni, azt ne számítsuk a munkahelyek közé.

a turkálóban is tömeg van, meg a blogodon is, azért járok ide. nem a színvonal miatt.

amerika nem banánköztársaság. mi olcsó munkaerőben "versenyzünk" kínával. a nagyon ostoba parazita politikusainknak hála azt mondjuk a németeknek és mindenki másnak, hogy ne vigyék kínába a gyáraikat, mert mi is vagyunk olyan olcsók mint ők. az olcsó munkaerő a "versenyképességünk" a hazaáruló neoliberális gazdaságpolitikát folytató elitünk szerint a fontos, nem véletlen az ostoba Smitt Marcsi állítása sem
kkbk.blog.hu/2014/12/09/smitt_maria_es_a_felelosseg

ráadásul minimum 5 évre a magyar állam még ki is fizeti a multinak a dolgozók bérét, és adót se igen kell fizetniük, lásd meki és a starbucks ügyét, ami nyilvánosságra került, a merci és a bmw is ugyanilyen.

nem ismerem Bezost és a gazdasági álláspontját sem. és azt sem, mennyire humanista már.

"A multi az, aki megteheti, hogy többet fizet, és veszteségesen is működik, amíg feladja a konkurencia"

hogy működik veszteségesen? úgy hogy valójában adót se fizetnek a gyarmatokon?

"Közben a lábhoz szoktatott balos kormány ingyenpénzzel elinflálja ezt a megemelt fizetést és bumm: se verseny, se fizetés."

balos kormány hol? most amerikáról beszélsz, vagy magyarról? vagy a képzeletbeli általános balos kormányról, ami ahogy elmondtam, minden európai országban uralkodik, hisz mindenhol van tudtommal minimálbér.

úgy látom ez nem ment át:

minden országban van minimálbér európában, érdekes, egy állami európai vezető se akar belépni a nyomorult Le az adók 75%- neolib pártba. csak ti. csak te gondolod ezt európában, hogy nincs szükség minimálbérre. vagy van olyan európai ország, ahol nincsen minimálbér?

nem látom, hogy inflálná el a "baloldal" ingyenpénzzel a megemelt fizetést. mert ha több pénz forog a gazdaságban, több lesz a fogyasztás is tudod. lehet akkor meg tudnál élni limonádéárulásból is. vágod csöpi? vagy bővebben is kifejtsem?

az állam szerepe nem az hogy neoliberális banánköztársaságként kiszolgálja a nagytőkét és a multikat. az államot az adófizetik dobják össze. az ő érdekeiket (is) kellene képviselni, nem pedig a cégekét.

hatalmas zavarok vannak a fejedben, ami nem meglepő, hisz - tudod: nem tudsz különbséget tenni az állam és a poltikus magánvagyona között.

" és veszteségesen is működik, amíg feladja a konkurencia."

legalább egy tagmondatod lenne, ami logikailag is kapcsolódik a másikhoz, és önálló értelme is van. sokkal sikeresebb gondolkodó lehetnél, ha nem vagy elmebeteg.

nem bizonyítottál te be semmit. ha nem lennél elmebeteg, akkor közelebb is kerülhetnél a valóság megismeréséhez. de innen látszik is, mégcsak elmagyarázni se tudod a zavaros gondolataidat sem.
fogalmad nincs az érvelésről. a vitáról. csak írsz-írsz értelem nélkül.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.25. 16:37:30

@GyMasa:

Puzsér is kibeszél a kánonból, mégse idióta.
Mérő egyszerűen zagyvaságokat beszélt.
felvázolom neked, hogy itt nem fidesz vs. ellenzék volt a szitu a választáson, hanem ostoba ill. megvezetett emberek vs, értelmes emberek választottak. igen, sajnos az áruló korrupt gyurcsány is benne volt, csak szükség volt a DK félhülye szavazóira is, hogy a fidesz félhülye vagy tán egészen az-szavazóit is legyűrjék.

persze ha te olyan szinten vagy, hogy képtelen vagy felfogni, hogy hazudtak neked orbánék a választásokon, és tagadod hogy legalább az ellenzék valósan látta most a gazdasági helyzetet, míg a fidesz folyamatosan tagadta az államháztartást, akkor sajnos olyan ostoba vagy, hogy nemigen van értelme vitáznunk.

KI SE VIZSGÁLTA a határontúli ügyeket a választási bizottság, persze hogy a megfigyelők nem látták a csalást, mert nem ott volt a csalás, hanem a szavazathelyiségeken kívül többnyira, ahol is pénzt adnak a cigánynak.

már az "csalás", ha nem szabadok a hatalmi ágak. a sajtó nem szabad, a fent említett posta helyett kérdezősködő fideszes szervezetek ilyenek.
youtu.be/TVpTzl1_iOk

részletesebben itt: kkbk.blog.hu/2022/05/19/uj_peter_minden_modern_diktatura_demokracianak_tekintette_magat

A Választási Iroda elismerte: a határon túlról levélben szavazók listáján több mint 15 ezer halott is lehet, akik helyett sajnos a buzgó fideszes aktivisták minden további nélkül el tudják küldeni levélben a szavazatokat.
Az Iroda ugyanis megküldte Hadházy Ákosnak, hogy hány elhunyt határon túli honfitársunkat jelentettek ki a szavazásra jogosultak közül.

2018 és 2021 között négy év alatt összesen 3085 főt. Ezzel szemben 2018-ban 378 445 regisztrált szavazó volt – írja a független parlamenti képviselő hétfőn délelőtt élesedett Facebook-posztjában

www.szabadeuropa.hu/a/siron-es-hataron-tul-a-halott-szavazok-fideszes-voksa/31732252.html

hvg.hu/itthon/20190415_Szavazo_halottak_ellenorizhetetlen_ajanlasi_rendszer__rengeteg_a_kerdes_a_valasztasi_rendszerben

én meg azt hittem hogy agyhalottak a határontúli magyar szavazók, erre kiderül, hogy nem is vannak életben, és még úgy is fidesz-szavazónak számítanak. fletó egy idióta áruléó tolvaj, de most Márki volt az elnökjelölt.

"Eddig is azt csináltál a lefüggönyözött szavazófülkében, amit akartál.
Mostantól szabad is."

szabad is csalni, pontosan, és nem érzed magad idiótának ilyenkor? mi értelme van a fideszes köztársasági elnöknek is pl? a fideszes főügyésznek? szájer felesége, handó tünde volt a bíróságok óvodás színvonalú elnöke.

Mennyivel intelligensebb, az aki úgy lop, hogy titkolja: nem pártag, titkos emberét rakja be a fő posztokra, ahogy az MSZP tette még óvatosan, pl köztársasági elnöknek, főügyésznek civilnek tűnő holdudvarbeli tagokat; és mennyivel primitívebb és gátlástalanabb az, aki pofátlanul berakja a párttagokat a fő posztokra, amely posztoknak pont az lenne a lényege, hogy független ember vezesse, különben semmi értelme nincsen. Megteheti, mert hívei mindent eltűrnek nekik. elképesztő egyesek szellemi színvonala, rákosi híveinek volt ennyi esze. Ez a gátlástalanság megjelenik a lopás mértékében is gondolom. Úgy sejtem, ez a fajta embertípus már nem ismeri a mértéket, a visszafogottságot, és semmiféle aggálya, félelme sincs afelett, hogy megszegi a tisztességes emberi normákat, erkölcsöket; és törvényeket. Főleg ha ők írják azokat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.25. 16:51:02

@GyMasa:
pont a fidesz (is) csinálja a gerryt a KUBATOV-LISTA alapján. miért kell tagadni? nem érdekel hogy előtte hogy csinálták az mszp-sek, miért nem számoltatta el őket a fidesz? ezért voltak megválasztva hogy elszámoltassák az mszp-t.

orbán "sikerének" forrása, hogy sem a rendőrség, sem a bíróság az ügysészséggel nem végzi a dolgát!
hogy folyamatosan hazudnak a közmédiában is, és hogy szondáztatják
az a többszázezer vagy akár millió halott meg lefizetett szavazó is jól jön, meg azhogy még az analfabéták is szavazhatnak, ez a sikerének a titka a liberális internacionálé exelnökének, jó nagy távot tett meg a komcsi spicli, libsi, kis szdsz-eses, aztán az mdf bukása után szavazó kellett neki, ezért a komcsi libsi kikiáltotta magát konzervatívnak, persze a privatizációt meg a neolib gazdaságot ugyanúgy folytatta tovább, és a fidess se számoltatta el ezek bűncselekményeit, és az olajszőkítést se, pl.
ügynökakták, lusztráció persze szóba se jöhet komcsikéknál.

fogd már fel, itthon nem pártok vannak, hanem koncon marakodó családok. mindegyiknek komcsi gyökere van és ezeknek tapsikolsz te. egyik se számoltatja el soha a másikat, keller laci se számoltatta el a fideszt, és a fidesz se őket. nyilván azért mert k tisztességesek.

nem fájnak jobban a szankciók az eu-nak mint az oroszoknak, ehhez is agyhalottnak kell lenni, hogy elhiggye az ember a sötét fideszes propagandát.
kb 5% visszaesés az eunak, de a ruszkiknak 20-30-40%
hvg.hu/gazdasag/20220718_Racz_szankciok_Oroszorszag_haboru_EU

mit látsz nap mint nap 9 éve németországban? hogy az ottani energetikai szakértők ostobák? hát k-ra nem, esetleg inkább te vagy az.

én azt látom hogy működik a tervük, vagy te tömeges hiányt vizionálsz?
pontosan értem hogy mi folyik ebben az országban, nyilván, mivel itt élek te meg agyhalott ostoba hülye vagy küldföldön.

"Nekem nem adtál linket. Azt biztosan elolvastam volna."

akkor ez mi ha nem link te félhülye vak?
kkbk.blog.hu/2022/03/25/az_orosz_gaz_helyett_a_talaj_hojevel_konnyen_lehetne_futeni

ott a g7 forráslinke alatta.
neked mindent kétszer 3x kell leírni baszod? szedd már össze magad. nem is tudstz olvasni, különben nem kérdeznél ostobaságokat,

van kapacitás rá ,csak nem szétlopni kéne az országot, hanem építeni!
te idióta ugyanazt a csövet használják a Hun utcában mint az előző fűtésnél, k-ra nem kerül sokba, de ami fontosabb hogy fenntartható, szuverén és visszahozza az árát.
idióta, fogalmad sincs róla, de beleugatsz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.25. 16:52:30

@Tata86:
két komment között a fél perc várakozási időt meg k-ra kapcsoljad már ki, amatőr.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.07.25. 16:53:38

@GyMasa:
nem tudtad hogy komcsi volt orbán? nem szégyelled magad hogy tudatlanul szavazol?

kkbk.blog.hu/2012/04/21/a_kommunista_keresztapa

kkbk.blog.hu/2014/02/18/orban_viktor_fejben_elszamoltat

kkbk.blog.hu/2020/12/23/level_fideszes_baratnemnak

és ki mondta hogy csak európát kell rákötni egy közös napelemre?

előbb utóbb ki kell fizetni, nyilván állami segítséggel, vagy mehetünk vissza lóval szántatni 1-3 milliárd lakossal. leírtam, hogy végesek az energiahordózok, még ha túl is hiszterizálja, de sok dologban igaza van:
24.hu/belfold/2022/06/10/nyersanyagok-globalis-krizis-klimavaltozas-gelencser-andras-interju/

Tata86 2022.07.26. 10:51:19

@tesz-vesz: Náh... a legtöbb kommentnek jót tenne még 30 mp gondolkodás.

GyMasa 2022.07.29. 12:42:23

@tesz-vesz:
Teljesen mindegy, mit zagyválsz itt össze-vissza a fidesz idén 1 millióval kapott több szavazatot, mint az ellenzéki összefogás.
15000 szavazat az semennyire nem számított volna ezügyben

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.08.15. 15:10:17

@GyMasa: csak ennyit írtál ? te tényleg véglény vagy, azt hittem hosszasan reagálsz.

te tényleg elfogadod szijjártót szijj laci yachtján?
cselédek ezek, szolgák, kutyák az ilyenek, szolgalelkűek a fideszesek, a polgár nem ilyen

ja és a uniós választási bizottság amire hivatkoztál hogy szeritned nem talált semmit se, talált ám sokmindent, pl hogy a közmédia súlyosan eltorzult.
ezt még az értelmesebb bencsik és orbán fia is elismerte.
süti beállítások módosítása