HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: * és nincs rajta kokárda. (2024.04.18. 16:30) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nézd ha nem lennél hitvány elmebeteg és síkhülye , akkor megkérdezném, hogy ki ér többet szerinted: - egy tolvaj, aki gá... (2024.04.18. 16:26) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Menj el dolgozni, megismerkedsz a munka világával, s magad is meglátod miként és hogyan működik egy cég. Az, hogy gyerekkúróis... (2024.04.17. 13:56) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mégse különbözik, amikor "Kevés vezető mer szembemenni a HR-rel." hol tapsoltam gyurcsánynak mikor utálom te retardált a... (2024.04.17. 13:36) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapotok lennének ha nem lenne kötelező a jogosítvány (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Kirúgásról beszélsz, ami nem ugyanaz, mint a felvétel. Láthatóan nem értesz hozzá. Ne erőlködj, neked marad Gyurcsányné tapsol... (2024.04.13. 10:14) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euró (1) euro (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) mzp (2) MZP (9) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2009.06.04. 06:02 Omár

Trianon - a mindig parázsló seb

1920. június 4-e, 16:32. Ebben a pillanatban vert egy nagyot Magyarország szíve, és megállni látszott. Az országra sosem látott gyász köszöntött, és ebben a pillanatban már mindenki tudta rég: a nemzet legsötétebb korszakát éli meg.

Magyarország történelmét gyakran látogatták meg a katasztrófák, méghozzá olyan mértékben, amelyet más nemzet egy sem élt át. Mohács, az ország három részre szakadása, a szabadságharcok leverése, mind-mind eltörpülnek a trianoni katasztrófa mellett. A magyarság hozzászokott, hogy harcoljon ha kell, és viselje a vereséget is, de ahhoz nem, hogy ilyen igazságtalan és agresszív módon megcsonkítsák. Ezer évig őrizte a kereszténységet, Európa kulturális és politikai szuverenitását, talán példátlanul sok találmánnyal, felfedezéssel, kultúrkinccsel gazdagítva az egész emberiséget, mégis, 1920-ban, a háborútól, de még inkább a liberális Károlyi-kormány és a Tanácsköztársaság baklövéseitől, vérengzéseitől elfáradt, több sebből vérző nemzetet brutális módon megcsonkították.

Hiába érveltek a magyar és a világtörténelem kiemelkedő tudású, műveltségű politikusai, Teleki Pál és Apponyi Albert grófok a józan ész nevében, Európa "fejlett", nyugati szegletében a vezetők gondolkodása hozzájuk képest legalább száz évvel volt lemaradva. Nemzeti önrendelkezési jog, etnikai határok, gazdasági- kulturális egység, történelem hiába szállt szembe a vak dühvel, és rosszindulatú ártani akarással, a legaljasabb emberi ösztönvilággal. Nem elégedtek meg azzal, hogy az etnikailag valóban nem magyar területeket csatolták el az országtól (amely még így is némi kivetnivalót hagyott maga után, tekintve, hogy a Kárpát-medence egy gazdasági egység; de ez még érthető lett volna), hanem a tisztán magyarlakta részekből is jócskán osztogatott a hirtelen, gombamód alakult "nemzeti tanácsoknak". Ausztria felé is, amely lényegében felelős is volt az első világháborúba való beugrásért (egyedül Tisza István gróf tiltakozott a belépés ellen a birodalmi tanácskozáson), ezzel világossá téve, hogy a győztesek célja nem a rendezés, hanem a gyűlölet szítása volt. Sosem volt igazából gondunk az osztrákokkal, kulturálisan csak velük kerülhettünk közös nevezőre a környező etnikumok közül. Ennek ellenére az odáig önállóan tájegységként, területi felosztásként nem létezett Őrvidék elcsatolása megtörtént, abban a reményben, hogy így a magyarság végképp szembefordul évezredes szomszédjával.

Az elcsigázott nép, ahol tudott, ellenállt (Székelyföld, Balassagyarmat, Sopron, és így tovább), de a túlerővel szemben sikerrel, csak kevés esetben sikerült eredményt elérni. A tragédia körvonalai így folyamatosan, 1918 novemberétől alakultak, és ekkor 1920. június 4-én végképp testet öltöttek. A háborút lezáró, több, különböző helyen megkötött "béke" eredménye, példákkal szemléltetve, a teljesség igénye nélkül: Németország területe 13%-át, Bulgária 8%-át, Magyarország 72%-át vesztette el!

Egy nép értetlenül, remény nélkül, csendben hajtotta le fejét, és a fél ötkor megkonduló harangok tompa ritmusára porba hullajtotta könnyeit. Az eljövendő években pedig mélyen szívébe véste, és ha nem is mondhatta ki, sosem feledte:
 

 


„Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában:
Hiszek egy isteni örök igazságban,
Hiszek Magyarország feltámadásában! Ámen.”

 

 

 

 

 

23 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr751162447

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2009.06.05. 15:58:17

Versailles, Nagy-Trianon palota, 1920. június 4.Ha a Habsburg Monarchia nem szenved háborús vereséget, s nem omlik össze az ország, akkor nincs Trianon. De az országot a történelmi határai között valószínűleg akkor sem lehetett volna fenntartani, a korább…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.04. 09:44:55

Szerintem fölösleges idekeverni a nagyhatalmakat, az ő döntésük csak "Burgerland" esetében számított. Azt azért csatolták el, hogy Ausztria ne haljon éhen, és ezért nem csatlakozzon Németországhoz.

A többi egyszerűen arról szólt, hogy amíg a zsi... Károlyiék, Kunék voltak hatalmon, az Antant mindenkit támogatott, aki a kommunizmus ellen harcolt, másrészt sem kedvük, sem erejük nem volt arra, hogy megvédjék a hadsereg nélküli Magyar Népköztársaságot. Sokkal egyszerűbb volt hagyni a dögkeselyűket, így legalább ingyen szövetségesekhez is jutottak.

Tehát szvsz, a franciákról le lehet szállni. A hadsereget nem kellett volna leszerelni, és akkor Csehország a csúzlijaival nem szállja meg Felvidéket, a román birkapásztorok meg nem vonulnak be (újra) Erdélybe. A franciák nem segítettek nekünk, de az is biztos, hogy a Kisantantnak sem segítettek volna, volt nekik saját problémájuk is.

Igazából a legdühítőbb, hogy ennek ellenére, vagy épp ezért, haladó értelmiségünk még mindig azt próbálja elmagyarázni, hogy Trianon a magyar sovinizmus eredménye, és ezzel párhuzamosan úgy félnek a revíziónak még a gondolatától is, mint zsidó a holokuaszttól.

(Egyszer beszélgettem a revízióról egy liberális jóismerősömmel. A legviccesebb az volt, hogy nemhogy a az integerrevízióról hallani nem akart, de még pl Felvidék magyar többségű területének visszacsatolását is eretnekségnek tartotta, még akkor is ha azt ajándékba kapnánk. )

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.04. 11:16:17

@TaTa86.: Azért a franciák iszonyatos bárdolatlanságát ne becsüljük alá. Mindig is csak a sérelmeik megtorlására szorítkozott a "bátor" franciák ereje: az első vh után izzottak a dühtől, 1871, Elzász-Lotaringia, és amiatt, hogy a háborút egyértelműen elvesztették volna, ha egyedül állják a németek ellen a sarat, és nem is 4 év, hanem max. 1,5-2 éven belül. Ehhez még hozzájött az is, hogy a fegyverszünet megkötésének időpontjában SEHOL sem állt antant katona a központi hatalmak földjén, ellenben az utóbbiak több, jelentős részgyőzelmet is arattak a háború során (Oroszország kiütése, Románia orvtámadásainak csúfos visszaverése, Bukarest elfoglalásával egybekötve, caporetto-i áttörés, stb...). Ez elég volt nekik, hogy mást se akarjanak, csak ártani. Mindegy volt nekik, hogy ezzel nyilvánvalóan új háborúknak vetik meg az ágyat, őket egy dolog érdekelte: 1919-1920 az ő állati ösztöneik kiszolgálásának évei legyenek.
Az érvelésed ezzel kapcsolatban ott egy kicsit hibádzik, hogy Frachet d'Esperey tábornok, Vix ezredes többször meg is fenyegette a magyar kormányokat, hogy ha ellenállnak, akkor indul az úthenger. Ennyiben azért tartották a szelet a kisantantnak. És persze: ez volt a cél, hogy életképtelen államok sokaságával, fokozva a friss sebek miatti dühöt, egymásnak ugraszthassák őket a volt anyaországgal, amikor csak tetszik. Ők, a hatalmas, fejlett politikatudományukkal, diplomáciájukkal erre voltak képesek, talán úgy gondolták, hogy egy ilyen rablánc majd szavatolni fogja a békét...

De abban feltétlen egyetértek, és én is így gondolom, hogy a legnagyobb, megbocsájthatatlan bűn ebben az egészben a liberálisokat teheli, a hadsereg leszerelésével és azzal, hogy de facto rátukmáltak mindenkire még egy kis területet. Mindennek tetejébe meg szobra is van ennek a hazaáruló ganénak (Károlyi). Nagyon gyorsan le kéne azt onnan szedni, szép, egyenletes, apró darabokra törni.
És egy pici helyreigazítás: nem Burgerland, hanem Burgenland. Burgerlandba szívesen ellátogatnék falatozni! :DDD (Ez is amúgy egy magyar tábornok, a Nemzeti Hadsereg vezető tisztjének, Lehár Antal tervezete volt, az ország nyugati felének rész-autonómiába való szervezése, erdélyi mintára, ennek lett volna a neve Várvidék--->németül Burgenland. Persze nem ez valósult meg, csak a nevét vették át. A Lajta-bánság sem ért meg túl sok napot, pedig az is említésre méltó kezdeményezése volt a lakosoknak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.04. 13:25:53

@Omár: Hát nem tudom, kitől hallottam már, de a Miért? forgatásán egy meghívott történész mondta, hogy ma már biztosan tudjuk, hogy a franciák nem támadtak volna.
Lehet, hogy frusztráltak voltak, meg bosszút akartak állni (de miért pont a magyarokon), de ettől még nem mentek volna bele egy újabb háborúba, idegen földön, abszolút 0 racionális indokkal az ezúttal honvédő magyarokkal szemben. Főleg úgy, hogy náluk is rezgett a léc a komcsikkal.
"Vix ezredes többször meg is fenyegette a magyar kormányokat, hogy ha ellenállnak, akkor indul az úthenger"
Fenyegetni lehet, de valahogy nem indultak meg, akkor sem amikor a Vörös hadsereg elfoglalta Eperjest.

"nem Burgerland, hanem Burgenland. " Kösz. :)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.04. 14:02:28

Stimmt! Nem kellett volna leszerelni a hadsereget. Akkor is veszítünk területeket, Horvátországot, Dél-Erdélyt, felvidéki területeket, de nem ennyit.

Egyébként a dél-felvidéki és a magyar területek közötti gazdasági reintegráció mértéke megdöbbentő. Párkány minden értelemben magyar város, a határ mintha nem is lenne.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.04. 14:54:29

@TaTa86.: Az az igazság, hogy a "professzionális" történelemtudomány az első körben kizárja a "mi lett volna ha" feltevéseket. Ezek fantáziálások, amik megengedettek, csak nem a történelem objektív értelmezése terén. Ugyanez vonatkozik kb. arra is, hogy "ma már tudjuk". Azt kell vizsgálni, az adott korban mi volt a realitás. És akkor nem elhanyagolható mennyiségű csigazabáló helyezkedett el Belgrádtól Szegedig. Miután liberális barátaink sikeresen leselejtezték a hadsereget, ami akkor még bőven ütőképes volt (különben sem nálunk, hanem a németeknél fogyott el végképp az utánpótlás...), persze, hogy abba az állapotba kerültünk, hogy 3 szakasszal el lehetett volna foglalni Budapestet is... Így azért nem olyan meglepő, hogy behúzták a fülüket-farkukat. A másik, hogy a vezetőségben (később így magyarázták az érintettek) mindenki Károlyi francia kapcsolataiban bízott, és a fene nagy reputációjában. Na, ez utóbbi annyi volt a valóságban, amennyit megérdemel: semmi.

@mefisto: Az lenne jó, ha szlovákok, románok és szerbek is felnőnének egyszer és csak valami európaira hasonlító politikát tudnának űzni, akkor nem lenne semmi baj. Az összejátszás elemi érdeke lenne a környező országoknak. Egymás nélkül szárnyaszegettek vagyunk, együtt erősek lehetnénk. De... a setétségük még évszázados behoznivalót ad számukra,

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.04. 15:10:02

@mefisto: Omár is írta, hogy a töriben nincs helye a "ha" kérdésnek, de mivel én nem vagyok történész...

Szóval, "HA" nem szereljük le a hadsereget, én elképzelhetetlennek tartom, hogy Erdélyből akár egy tanyát is kaptak volna a románok. A 16ban hozzánk csatolt területeket visszakapták volna és ennyi. A Kárpátok jól védhető, román hadsereg meg gyakorlatilag nem volt, és egyébként is gazdasági öngyilkosság a délerdélyieknek. Még Délvidéken volt elképzelhető el korlátozott revízió, egyrészt mert tényleg ott voltak a franciák, másrészt mert a szerbek azért kemény legények.
Hogy "Szlovákiából" szintén akár csak egy falu is Csehországhoz kerüljön megintcsak lehetetlen. Megalakult a magyarhű Tót Nemzeti Tanács (erről valahogy egy szó nincs a törikönyvben, biztos nem illik az elnyomó, bűnösnemzet koncepcióba), őket megtámogathattuk a hadsereggel, aztán szépen kijelentik, hogy ők továbbra is a Magyar Szent Korona alattvalói. És akkor még a népek önrendelkezési jogának is megfelelünk.

Lehet, hogy be kéne vezetni a "Trianon-tagadás" büntetését. Már látom is ahogy Demszák erről vitatkozik a TASZ-al. XD

Mondjuk ami a lényeg lenne, megtalálni Trianon, hogy kapcsolódik 2009ben a magyarsághoz. És eldönteni mik azok a célok amik ma elérhetők.
Kezdetként remélem a fidesz gyásznappá nyilvánítja. (Egyébként ha már a fidesz a holokausztot gyásznappá nyilvánított, lehetne annyi a szadeszban, hogy ők támogatják Trianon gyásznappá nyilvánítását. Persze nincs. :P)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.04. 16:51:53

@TaTa86.: Hát igen... A hadsereg szilárd volt morálisan, kb. szerintem jól belőtted a "mi lett volna ha" alapján.

A Trianon-tagadáson én is gondolkoztam. Távlatilag fel is szólíthatnánk a 90. évforduló apropóján az akkori győzteseket, de első sorban a franciákat és az angolokat, hogy nyilvánosan kérjenek bocsánatot. És ez szerintem egyáltalán nem túlzás. Ez messze-messze a minimum.

"És eldönteni mik azok a célok amik ma elérhetők." Ezen én is rágódtam egy picit: lásd:

archiregnum.blog.hu/2009/06/04/mit_tehet_ne_ma_magyarorszag

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.04. 17:02:07

Amúgy egy elég elszomorító dolog: a Fidesz-szócső, elméletileg nagyon nemzeti HírTV honlapján egy árva betű sincs Trianonnal kapcsolatban. Gratulálok nekik. Fontosabb most is Bajnai, Oszkó meg Simor osztása, meg a saját válluk veregetése... No comment.

HaKohen 2009.06.05. 16:43:25

@TaTa86.:

Kedves TaTa86!

Tegnap reggeli kommentedhez:

Legfrissebb értesülésem szerint gróf Károlyi nem volt zsidó. Kun Béla származásilag igen, de sem vallási, sem nemzetiségi, sem kulturális/tradicionális zsidó identitást nem vállalt.

Ha köpködni és zsidózni akarsz, itt vagyok én. Állok rendelkezésedre. (Bár szépséghibám, hogy sem gróf nem vagyok, sem népbiztos.)

Üdv:
HaKohen

Ui.: Ja, és majd meggondolom, hogy királlyá választásodat támogassam-e.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.05. 17:25:17

@HaKohen: Kedves HaKohen!

Károlyi az Árpád korig vissza tudja vezetni a családfáját, senki nem mondta, hogy ő zsidó volt. Ő szimplán csak hülye (naiv) volt, akit a zsidók manipuláltak. Ezért írtam hogy "Károlyiék", nem azt, hogy "Károlyi".

A zsidó itt nem vallás. Sőt! A XX-XXI. században ha megfigyeled csakis az ateista zsidók okoztak nekünk (magyaroknak) gondot. Kun, Rákosi, Eörsi stb. A vallásos zsidókkal az ég egy adta világon semmi bajom nincsen. (Sőt mivel a legtöbb kellemesen kirekesztő, kifejezetten szimpik. Most jóindulatúan a MAZSIHISZ nevű maffiát, akik a holopénzekért és a befolyásért vallásosak, nem veszem ide.)

A zsidó itt is nem kultúra, vagy nemzetség, hanem mentalitás. És azért zsidózok, mert ez a mentalitás nagyon erősen korrelál a zsidó származással. (Pl ha valaki 20admagával lincselget, akkor azt lecigányozom akkor is ha nem cigány, mert ez a magatartás 99.9%-ban a cigányok sajátja, de persze nem az összesé.)
Tehát van olyan zsidó aki nem zsidó, és van olyan nemzsidó aki zsidó.
Ez némiképp igazságtalan, de ettől még jó közelítés.

Válaszodban örülnék, ha írnál nem 500szor megválaszolt/megcáfolt kliséket is.

ui: Én nem leszek király. Nem olyan a származásom, sem a neveltetésem, és még katolikus sem vagyok.

ui2: De ugye, attól még, hogy engem nem támogatsz monarchista vagy? :)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.05. 20:34:34

@TaTa86.: Kedves TaTa, én részben értelek, mert tagadhatatlan tények is meghúzódnak a mondanivalód mögött, pl. hogy a Tanácsköztársaság vezetőségéből 1, azaz egy darab emberke volt aki nem zsidó vagy közvetlenül zsidó származású volt. Ilyen téren bizony picit el lehet gondolkodni.
Azt is értem, hogy a "cigányozás" mit jelent nálad. Ennek meg aztán tényleg van alapja. Ne felejtsük el: minden sztereotípia mögött van némi valós alap.

De: nem konzervatív emberhez méltó, sőt, nem művelt emberhez méltó hozzáállás az általánosítás. A cigánybűnözés más. Az kriminológiailag teljesen helyén van szerintem, ugyanúgy, mint például a kiskorú bűnözés alatt sem az értendő, hogy minden kiskorú bűnelkövető, és a fehérgalléros bűnözés kifejezés sem azt akarja bizonygatni, hogy minden öltönyös született gengszter.
A zsidóság általános bűnössége viszont nem állja meg a helyét, és nem is ildomos dolog. Nem azért, mert a hazai 1% fanyalog, nem azért mert undorító módon, ha kritikát fogalmazol meg egy zsidóval szemben, máris fasiztáznak. Ez az ő bajuk, az ő problémájuk, hogy visszafogják. A mi dolgunk pedig, hogy higgadtan, ésszel kezeljük az ilyen kijelentéseket. Summa summarum: szerintem a zsidóság nem kollektív bűnös, ezért nem is szolgál rá arra, hogy egy kalap alá vegyék őket minden további nélkül az olyan hazaárulókkal, mint Kun Béla és társai. A cionizmus, az más. De nem minden zsidó cionista. Így részemről ez a téma lezárva, kéretik bizonyos visszafogottsággal beszélni erről ezen a blogoldalon, ugyanúgy, ahogy a trianoni tragédia, a keresztény alapértékek és a magyar államiság, nemzeti értékek pocskondiázását sem tűrnénk itt.

Na. Erről ennyit, mindenkinek jó élvezkedést vasárnapra, kukoricát, sört, pezsgőt mindenki időben szerezze be, mert esélyes, hogy hiánycikk lesz a hétvégén! ;)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.05. 21:11:45

@Omár: Erre írtam, egy tök jó kommentet, de amikor el akartam küldeni, fél másodpercre áramszünet lett, úgyhogy a lényeg röviden (az égiek kicenzúráztak):

Igazad van a kollektív bűnösség elítélendő, hiszen az hogy milyen géneket kapsz, és milyen közösség nevel, az nem erkölcsi kategória. Ettől még kollektív felelősség létezik.

Általánosítani veszélyes, de szükséges, és néha nagyon hasznos. Főleg akkor ha tömegeket vizsgálsz...

A zsidók nem explicit magyargyűlölők, csak bennük van egy (több)ezeréves félelem és gyanakvás.
És mint tudjuk:"A félelem a sötét oldalhoz vezet. A félelem dühhöz vezet, a düh gyűlölethez vezet, a gyűlölet szenvedéshez vezet." YODA

Ami nem is lenne olyan nagy gond, de: "Félelem, félelem vonzza a félénket. Az erőst, a gyengét, az ártatlant, a romlottat. Félelem, félelem a szövetségesem." DARTH MAUL

(Tudom, hogy hülye dolog sci-fi-szövegekkel érvelni, de ez ide illett.)

Abban is igazad van, hogy egy konzervatívnak illik arra törekednie, hogy az általánosítást műveltség révén árnyalja.

Kösz, hogy szóltál a pezsgővel majdnem elfelejtettem!XD

molaris 2009.06.06. 13:07:52

@Omár:
Tudod a "magyar hiszek egy" az amivel maradéktalanul egyet tudok érteni.

A többi, áttekintve történelmünk, vérmérséklet és elkötelezettség dolga. De! Mint ahogy sem Muhi, sem Mohács, úgy Trianon sem a világ vége. Sőt!! Az- az átkozott Horthy kor volt alkalmas arra, hogy megmutassa: van még szufla a magyarban. Miki bá' ott basszarintotta el, hogy szóba állt az olaszokkal, akik minden ipari szennyet gyorsan eladtak, és a mi, korrupt vezető tisztviselőink megvettek.

Az sem vált javunkra, hogy Bethlen minden tiltakozása ellenére, a németekhez húztunk. Jobb lett volna megmaradni Tisza vonalán: inkább kisebb, de nem lekötelezett. De akkor már ki emlékezett erre? Mindenféle pán- elméletek, számítások voltak forgalomban. Viszont józanak kevesen. Teleky pont ezt írja végsoraiban.
"Árulók lettünk"

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.06. 22:33:38

@molaris: Kedves molaris, nekem is a hitvallásom a magyar hiszekegy. De azt is meg kell vallanom, hogy a Horthy-rendszer klasszikus évei, tehát nem a vége, nekem az erkölcsi etalon, a legjobb, amit a monarchia mellett a magyarság megélt.

Annyiban hadd védjem meg, hogy a Trianon utáni prosperitásnak kulcsmotívuma volt az olasz kapcsolat. Ne csak a szar Ansaldo-"tankokat" nézd, hanem azt is, hogy kitörtünk a diplomáciai elszigeteltségből, amiben az antant tudatosan tartott, és ez párosult a gazdaságival is persze. Kínunkban már francia frankot hamisítottunk...
Erre jöttek az olaszok, akik tisztelettel álltak hozzánk (egy antant ország, még akkor is ha távolodni kezdtek a korábbi szövetségesektől), és megvették a magyar gabonát! Itt a kulcspont! A magyar gazdaság a teljes feleslegét el tudta adni. Innen lett pénz arra, hogy valahogy konszolidáljuk a sok szerencsétlen magyar hazamenekült miatt előállt túlzsúfoltságot...

molaris 2009.06.08. 00:10:18

@Omár:
Meglehetős csapdahelyzet volt. A Horthy- korszakot én sem szólom le, sőt, mint írtam is. Vagy nem jött át?! Viszont az a lendület lett az oka, hogy kissé nagy lett az arcunk.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.06.08. 11:03:08

@molaris: Inkább a sodrás vitt bele minket...

HaKohen 2009.06.16. 16:11:25

@TaTa86.:

"örülnék, ha írnál nem 500szor megválaszolt/megcáfolt kliséket is."

Ezt tőled is kérném, ha lehetséges lenne. Bár ha jól meggondolom, van valami eredeti benne, amit írsz, csak számomra elfogadhatatlan, mert végtelenül leegyszerűsít meglehetősen bonyolult dolgokat.

Na, ennyit a zsidózásról. Még elvitatkozgatnék veled, de ezt itt úgysem tudjuk megnyugtatóan megbeszélni.

"Én nem leszek király. Nem olyan a származásom, sem a neveltetésem, és még katolikus sem vagyok."

Hát ezt roppantul sajnálom. Pedig már elköteleztem magamat leendő felséged mellett.

Viszont én hátha jó lennék királynak. Az én származásom csodálatos, bár nem egészen királyi. Ugyanis Áron csak főpap volt, mentségére legyen szólva, hogy a királyság kora előtt jóval.

Sajnos, a neveltetésem pocsék. Már gyerek- és kamaszkoromban mondták, hogy szörnyű neveletlen vagyok. (Annak ellenére, hogy tudok késsel-villával enni, és nem köpök a padlóra.)

Ráadásul, ha a katolikusság a feltétel, akkor én az (is) vagyok. Szóval, várom támogatásodat!

Dominus vobiscum!

(Erre válaszold:) Et cum spiritu tuo!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.20. 10:25:01

@HaKohen: Naugye, naugye. Attól még hogy vállalhatatlan, legalább nem klisé...

Egyébként kormányzó az simán lehetnék. Most az is jó lesz, király úgy sincs a láthatáron. (Rajtad kívül...)

"Na, ennyit a zsidózásról. Még elvitatkozgatnék veled, de ezt itt úgysem tudjuk megnyugtatóan megbeszélni."

Há most mé'? Ezt írtad: "
Ha köpködni és zsidózni akarsz, itt vagyok én. Állok rendelkezésedre. "

Et cum spiritu tuo! (kösz a súgást)

HaKohen 2009.06.23. 17:19:07

@TaTa86.:

Nem is tudtam, hogy egy volt lovastengerészt tisztelhetek benned. Ez esetben a kormányzóságodat is támogatnám: (Mibe kerül az nekem?!)

Btw: elvitatkozgatás =/= zsidózás. De üsse kavics. Omárnak már egyszer (ha jól emlékszem a célszemélyre) már fölajánlottam a kisbiciklimet. Legyen tied a másik is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.11.15. 22:38:34

@TaTa86.: "értelmiségünk még mindig azt próbálja elmagyarázni, hogy Trianon a magyar sovinizmus eredmény"

az hagyjám, de a trianon-szindróma című komcsi "doku"ban egy kanadai történésznő azt mondja, hogy a magyarok teljesen jogosan kapták a területelcsatolásokat

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.19. 22:59:21

@tesz-vesz: A terület-visszacsatolások szerintem is teljesen jogosak voltak. Pont.

Sutur 2011.06.13. 21:23:32

Csodálatos bejegyzés ami a trianonnal kapcsolatos össze magyarkodó pátoszos bőgatyás ökörséget felvonaultatja és sorraveszi, egy gyakorló pszichológus és idegorvos komoly tanulmányt keríthetne a fajtomfájdalmak és hisztérikus őrjögés témakörében csak ezt elolvasva. Gratulálok, csak így tovább és nem lesz meg sem a nemzet sem az ország, faszok!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.06.14. 01:54:55

@Sutur:

Máshol már úgyis leírtad a véleményed:

"Felháborító irredenta baromság, már az elején lesöpri az ellenérveket miszerint igen is jogos tragédiának tekinteni és búsongani Trianon miatt. Hát a lofaxt! Trianon a legnagyobb legvidámabb nemzeti ünnep kell legyen, eljött az igazság pillanata a magyarok és a velük élő nemzetiségek számára, felszabadultak végre a habsburg uralom alól! És MAgyarország is szabad lett a maga 93 ezer négyzetkilométerén."

Viszont így legalább vidáman kitilthatunk.;-)
süti beállítások módosítása