HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euro (1) euró (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) ner (16) NER (50) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2009.07.31. 10:23 Omár

Varga Gergely, az ügyészség csődöre

"Kirúgták hivatalából Varga Gergely kerületi ügyészt, mert a belső vizsgálat kiderítette, lefeküdt egy vádlottal, aki meg is vesztegette." (Index)

Varga Gergely ügye a lehető legjobbkor jött az igazságszolgáltatásnak: a nevezett ügyésznek ugyan ez nem az első dobása már, emlékezzünk csak a "tudom kik az elkövetők, és nem ők ülnek a vádlottak padján"-féle telefonbeszélgetésre, de ez mégiscsak durva. Erre elég nehéz lesz ráfogni, hogy blöffölt. Vagy ha igen, inkább pókereznie kéne, mert ezt a képességét majd ott tudja igaán hasznosítani...

Tehát, pont "jókor" jött ez az ügy. A bíróságon és az ügyészségen még rajta van a kormánypárt bélyege: alkalmatlanok.

Közben a nevezett szervek igyekeznek a maguk módján megküzdeni a viharos tengerrel, de a kezük sok helyen meg van kötve: példának okáért rég (és méltán) elfeledett, magyar James Bondunk, Meggyesy D-209 Péter emeletes rendelete, ami alapján 1 éven belül kötelező vádat emelni a gyanúsítottak ellen, máskülönben el kell engedni -ergo ha később biztossá válik elkövetői mivolta, akkor sem vonható ezért eljárás al az adott ügyért. Ez tökéletesen képtelenné teszi a helyzetet a bonyolultabb ügyekben, és épp ennek ékes példája a móri mészárlás ügye. E mellett említhetnénk még a minden európai átlagot többszörösen túlszárnyaló, egy bíróra jutó ügyek számát. Egészen egyszerűen képtelenség olyan mennyiségű ügyet egyszerre fejben tartani, követni, és benne helyesen is ítélkezni, mint amennyit a rendszer most a vállukra helyez.

Ha nem lenne elég a sok politikusi, hozzá nem értő rendelet, akkor még bele is nyúlnak sokszor az igazságszolgáltatásba, és megrendelik az ítéletet a jó elvtársak (lásd: Magyar Gárda per, ami egy jogi abszurdum, mégis jogerős ítélet lett belőle...). Értem én, hogy így szokták meg anno, de ez nem mehet tovább. Tessék békén hagyni a politikával az ítélkezés rendszerét!

Ha még ez sem lenne elég, ott az utolsó tény, ami aztán tényleg ráakasztja a koszorút a fejfára: az állomány. Tisztelet a kivételnek, nagyon sok remek, elhivatott bíró és ügyész van, de sok a régről maradt pártkáder, vérbíró-szellemű jó elvtárs, aki a fent részletezett politikai intuíciókat híven végre is hajtja (nélkülük azért az sem működne), illetve az ifjú titánok közül akik summa cum laude diplomájukat lobogtatva, boldogan lovagolnak a bíróságokra, de sajnos sokszor egyáltalán nem értik a jog rendszerét, és bizony, itt már nincs tankönyv, amit be lehetne magolni, ezért aztán sokszor hozzák is a színes-szagos ítéletet, amin a szakma -mivel mást nem tud- legalább jót nevet. Rajtuk kívül, végül, de nem utolsó sorban a Varga Gergely nevével fémjelezhetők fajtája bomlasztja tovább az intézmény renoméját.

Hova jut így a rendszer? És mi lesz az eljárás alá vont állampolgárokkal? Egy érdekes adalék: a büntetőjogi ügyek 96%-ban marasztaló ítélettel végződnek, és csak 4%-ban felmentéssel. Ez az abszurdan magas szám is jól mutatja a kapkodást, aminek a sor végén mindig ugyanaz issza meg a levét: a polgár. (Varga Gergely ezen ügye után már nem szeretném tudni, hogyan, miért mentették fel azt a 4%-ot...)

43 komment

Címkék: politika bíróság ügyészség varga gergely


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr981279183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picur3ka 2009.08.01. 15:32:05

Jo poszt. Hany ugyon dolgozik egy biro atlagosan?

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.08.01. 22:45:48

Az ítélkezés sem jobb semmivel a többi szakmánál. Itt is ugyanaz az alacsony színvonal van, ugyanúgy nincsenek megfizetve, megbecsülve, ugyanúgy kihalásos alapon megy, és ugyanúgy korrumpálhatóak. Annyi a különbség, hogy nincsenek annyira pellengéren, mint a pedagógusok vagy rendőrök.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.01. 22:54:24

@Loge: Ez gyors volt! :)))

Az ügyészeknél meg a bíráknál a fizetés meg a társadalmi megbecsülés tényleg nem az igazi - és sajnos, ez a jogászok gyöngye semmit nem fog javítani a helyzeten. A bíráknál valóban érvényesül az íróasztal kihalásos öröklése, de az ügyész kar jóval mobilabb. Sokkal keményebb a hierarchia, és ha valaki nem tetszik a főnöknek, az nem marad sokáig.

Egyébként nagy tételben fogadok, hogy kedvenc baloldali pártunk ezt az esetet is fel fogja használni politikai célra, és Nyakó végre egy mondatban sütheti el a "Fidesz", az "ügyészség", a "korrupció", és a "prostitúció" szavakat. :)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.01. 22:57:18

@picur3ka: Bírósága válogatja, meg az ügyek sem ugyanazok. Egy fizetési meghagyásos eljárásnál van egy 5 oldalas akta, a fogalmazó ír egy végzést, a titkár átnézni, a bíró aláírja - munkaidó 3 perc. Egy durvább vagyonjogi pernél akta 300 oldalról indul, át kell rágni egy raklap dogmatikai meg gyakorlati problémát, az ítéletet indokolni kell - munkaidő egy örökkévalóság.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.02. 11:48:48

@picur3ka: Köszönöm!

Átlagban, minimum 6-8 ügy jut egy bíróra egyszerre. Az európai átlag max. 4...

@Loge: Elvileg magasabb színvonalnak kéne lennie, mert ugye csak a "summa cum laude" diplomások kerülhetnek be. Mondjuk magában már ez is jól mutatja, miért lehet ezt a minősítést megkapni, a kevés kivételtől eltekintve...

Nem kéne, hogy törvényszerű legyen ez, és a társadalmi megítélésük még közel nem annyira rossz, mint pl. a rendőröké, tehát remény még van, csak meg kéne tisztítani a testületeket a politikának szívesen befekvő tagoktól, na meg a a diktatúrát anno lelkesen kiszolgáló vörösöktől.

picur3ka 2009.08.02. 12:01:49

Nem semmi. Gondolom, nincs tobb ugy mint mashol, szoval, keves a biro, vagy tul van lihegve a piszlicsare ugyek kezelese? Vagy miert van ez?

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.02. 12:09:26

@picur3ka: Kevés a bíró. Ezen spórolnak, bár ez már nem új keletű... A másik az, hogy alapvetően nagyon tág a fellebbviteli lehetőségek, és gyakorlatilag nem lehet olyan ítéletet hozni, amit ne lehetne megtámadni. Ezzel a megyei bíróságok kvázi megkapják az elsőfokú városi bíróságok ügyeinek nagy részét, plusz az eredeti olyan ügyeket, ahol ők az első fok (munkaügyi perek, cégeljárások)... Innentől totális a káosz.

Doctor Suburbia 2009.08.02. 18:18:04

Az a baj a summa cum laude diplomás arcokkal, hogy lövésük sincs az igazi életről. Elvégzik a gimnáziumot jeles eredménnyel, végig a könyvek felett görnyedve, keveset élve. Majd ugyanezt előadják az egyetem alatt is. 23 éves korában bekerül az ügyészségre, bíróságra fogalmazónak, három évvel később szakvizsgázik, kinevezik bírónak, ügyésznek. De arról, hogy milyen az élet a tantermen és a kényelmes otthonon kívül, arról fingjuk sem lesz.

A 96%-4% arány pedig pont, hogy jó, elvégre ha valaki nem követ el semmit, az derüljön ki a rendőri szakban, ne jusson el a bíróságra. Viszont az, ami a rendőrség szerint is, és az ügyészség szerint is bűnügy, ne végződjön felmentéssel a bíróságon.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.02. 21:52:18

@Doctor Suburbia: Az első megállapításban teljesen egyetértünk. Azzal még kiegészítenéném, hogy az említett diákok többnyire egyben jók: bemagolni a dolgokat, és nem abban, hogy fel is fogják, meg is értsék a rendszerét. Na, meg ugye mivel ennyi anyagot képtelenség mind megjegyezni, ezért (tapasztalatom szerint) az ilyenek egy-két év múlva jó ha arra emlékeznek, hogy volt ilyen tárgyuk. Arra szinte soha, hogy abban mi volt....

Az arányokhoz csak annyit, hogy nem vagyok biztos benne, hogy olyan fantasztikus teljesítménnyel dolgozna a rendőrség. ehhez csak még egy adat: a bűnelkövetések 50%-ában kerül csak felderítésre az eset a rendőrség által. Ez már viszont tényleg aggasztó, nem?
Az ügyészségről meg annyit, hogy ha feltételezzük is, hogy szakmailag kellően felkészültek is, azt ne feledjük, hogy mi a dolguk: a közvád. Ha valakinek ez a feladata, nem is kérdés, hogy mindenre lő. Más, példaképként említhető országban ennyire nem magas az elmarasztaló ítéletek száma, nem véletlenül.

Scala 2009.08.04. 01:27:13

@mefisto: A Nyakó egy mondatban említheti mondatod szuper. :-D

A többihez:
- sztem a Varga G-től meg akartak már szabadulni.
Nem tagadom, irritáló egy fazon így kép alapján.
+
- és valaki másra, másokra (ügyész) egy egészen más ügy kapcsán, nyomást gyakorolni.
Nem a kerületi, hanem a Fővárosi Főügyészségen. (4%... ). Nekem erősen ez a tippem, de ne legyen igazam.
Mostantól aki a pasit valaha is feljebb rakta, kivevezte ennek-annak szintén fekete bárány. Ami az ilyen hierarchiákban szintén nagy gond lehet.

Miért érzem ezt a dolgot kirakat-ügynek? Miért érzem azt, hogy ez gyakori, bevett jelenség az ügyészeknél? (pénz elfogadása elsősorban..., nem a szex, bár az sem elhanyagolandó)

- summa cum laude és a bíróságok, ügyészség: alapvetően igaz, hogy az élet stb. de mi lenne a javaslat?
Még hoszabb gyakorlati idő? Az a közeg már önmagában 'fertőző', merev stb.
És amúgy szerintetek 'az életet' honnan lehet megtanulni?
Erről egyik barátném féltékeny kifakadása jut eszembe, amikor meséltem arról, hogy mennyire bírom a blog.hu-t: 'de vedd tudomásul, hogy ez nem a való élet, és ezek az emberek ott, nem a való élet'.
:-DDD

- ügyek száma: nem tudok hozzászólni, és nem is szeretnék ebben okoskodni...

Összegzés: Eddig azt állapítottam meg, hogy a fiatal bírók hülyék, a fiatal ügyészek nem. Idősebb korosztálynál fordítva.
Varga Gergők pedig minden presztízs/pénz szakmában vannak: titán, siker és pozíció éhes, kapzsi, és öntelten hülye. Na hol kellene kilincselnie? :-)))

Am. én mindenkit látszat és kinézet alapján ítélek meg, eddig bevált.

A végére csöppnyi Oscar Wilde:
- Manapság a fiatalok azt hiszik, hogy a pénz minden. Ahogy öregszenek, rájönnek, hogy csakugyan az.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.04. 10:01:38

@Scala: Egy javaslat a megoldásra: a jelenlegi jogászképzésben úgy megy, hogy egyetem után mindenki abba az ágazatba megy a 3 éves bojtárkodásra, amiben aztán dolgozni szeretne. Ez hatványozottan igaz a bírókra, ügyészekre, akiknél kizáró ok, ha nem ott voltak írnokok. Németországban ez úgy működik, hogy 2 éves a bojtárkodás, de arányosan felosztva kell a bíróságon, az ügyészségen és ügyvédeknél azt eltölteni. Így jobb rálátásut kapnak a dolgokra, és akármivel is foglalkoznak utána, nem lesznek annyira szakbarbárok. Ezt ötvözném az angol rendszerrel, ahol bírók csak azok a hosszú éveket ügyvédként lehúzott jogászok lehetnek, akik a legjobbak. Így ott bírónak lenni valóban a jogászság megkoronázása. Idehaza a többség nem így tekint rá, hanem mint zsákutcára, ahonnan ha nem mész ki igen hamar, ha már betévedtél, sanszod se lesz a nyomorgás és állandó leterhelés kikerülésére.

Összegezve: 2 év gyakornoki idő (a maradék 1 évben már dolgozzanak csak, vagy szívem szerint elküldenék mindenkit sorkatonának), és ügyész, bíró csak 10, illetve 15 éves gyakorlati idő után lehetne egy jogász. Ha valaki rögtön felhördülne, hogy hiány lépne fel a nevezett szerveknél: mint minden másból, jogászból is van némi felesleg, ez pont elapasztaná. Az ügyvédeknél pedig felmerülhet, hogy nincs elég ügy, hogy ennyit foglalkoztatni lehessen. Ez sem igaz így: inkább csak annyi, hogy kevésbé lennének leterhelve az ügyvédek, és nem leírhatatlanul sokat keresnének, csak pofátlanul sokat...

Scala 2009.08.04. 13:04:18

@Omár: A német és angol rendszer ötvözése tetszik. Bár az angol ítélkezéshez kell is az ügyvédi gyakorlat!!! :-)
+ az egyetem alatt is évente gyakorlatot iktatnék be. Itt nem lenne káros, mint pl. az amerikai orvosképzésben, ahol harmadévtől szinte csak gyakorlaton van, az eméleti képzés rovására.

Ismerek több olyan ügyvédet, aki nem keres sokat. Sőt. Mondjuk nem is dolgozik igazán. Sztem nem olyan hihetetlenül jövedelmező szakma, de lehet az én köreimben van a hiba.

Sorkatonaság: ezt nem erőltetném, inkább a sportot már egyetemtől. És utána is.
Mert nőknek is ajánlható. :-)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.04. 15:55:38

@Scala: Köszönöm! De ez még csak egy lightos előétel, amit mindenki Pistája fog kapni a következő posztomban. Egy kicsit túlzottan elpofátlanodott a lelkem az utóbbi időben, ezért szándékomban áll leszedni róla a keresztvizet - illetve a keresztvíz szocialista megfelelőjét. :)

Azt meg teljes mértékben el tudom hinni, hogy a kollégái "futtatták lukra" a drága ügyész urat, és visítozva röhögtek a lehallgatóberendezés másik végén, miközben Geri megkezdte a mélységi behatolást a védelem vonalai mögé.

Hát, Istenem! Élet, élet, jogász élet... XD

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.04. 16:01:18

Ja, és vizuális típus vagyok, szóval el tudnám képzelni a szitut, amint in flagranti csapnak le a kollégák, és tíz perc sírva röhögés meg mobilos fotózás után leszedik róla a bilincseket, hogy aztán megbilincselhessék. XDXDXD

Scala 2009.08.04. 21:41:19

@mefisto: :-) Ja.
És az én másra akartak nyomást gyakorloni, kvázi üzenet-ügy-höz mit szólsz?
Valamit Belovics Ervin kapcsán olvastam, de nem tudok részleteket, és azt sem van-e a két személy között összefüggés.

A készülő posthoz pedig: Türelmetlenül várom! & Ne fogd vissza magad!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.04. 21:48:58

@Scala: Nem tudom, erről semmi infóm nincs. Belovics biztos ismeri Vargát, mert Pázmányon is tanít, meg (asszem továbbra is) helyettes legfőbb ügyész. De Beló sokkal komolyabb játékos, nem hiszem, hogy bármi közös (főleg törvénytelen) dolga lenne vele.

Scala 2009.08.04. 21:54:35

@mefisto: Igen, ezeket tudom. Olyasmire gondolok, hogy - lehet nem voltam érthető - Belo vádat emelni készül (vagy egyéb fontos momentum) egy eljárásban; és hogy megkössék a kezét abban az ügyben távolították el ily látványosan VG-t, aki lehet:
- Belo korábbi protezsáltja
- vagy más öf. van a két ember között
- vagy VG és Belonak volt közös ügye, amiben vannak necces részek...

Én bírom BE-t, és sajnálnám, ha belekeveredne bármibe is, a málészájú farokmester miatt. Forgive my English.

molaris 2009.08.06. 07:50:20

Gyerekek, most az derült ki, hogy mégsem Ő az erősebb kutya.::))

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.06. 10:09:32

@Scala: Sorkatonaság: a kormány jelenleg az alkotmányos kötelezettségét szegi meg azzal, hogy eltörölte, és nem tartja fenn, mert minden magyar állampolgárnak kötelessége megvédeni fegyveresen az országot, támadás esetén. Hm... ha kiképzést se kap senki, akkor mi van ezzel?? Meg fontos közösségépítő tényező, nem is említve az árvizek, egyéb szükséghelyzetek esetén mindig készen álló munkaerőt...
Na, de most nem ez a fő téma.

Az angol rendszerben még szép, hogy foglalkoznak az egyes precedensekkel, tekintve, hogy teljesen logikátlan rendszerük a "case law" csak azokból áll. Persze kezdenek ők is rájönni mekkor barmok, és már van jópár törvénykönyvük is, de... még hosszú az út, amíg belátják az össze logikai gikszerüket... bezárólag a nevek helyes sorrendjével! ;-)

Én is ismerek sok ügyvédet, akik nem keresnek jól, de annak meg van az oka. És igen: nem ez a legjövedelmezőbb szakma, ráadásul sokat kell tanulni, meg dolgozni is. Aki könnyen, gyorsan akar sok pénzt, menjen el politikusnak! Persze ne felejtsen el raktározni a 4 szűk esztendőre! ;-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.06. 10:10:27

@molaris: Hát, igen... Addig jár a korsó a kútra... amíg oda nem ér! :-D

Welcome back, kedves molaris, jól pihentél a nyaralás alatt? :-)

molaris 2009.08.07. 10:10:06

@Omár:
Azt nem igazán szoktam, utálom a meleget, meg nem is bírom.
Ha már más megírta a véleményem nagy részét, minek ismételjek?
Azért figyelek.
Most a "Scalanak" írt válaszoddal értek egyet, nem is kell ahhoz hozzátenni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 10:41:01

OFF és nem OFF vonzatokban:

- ügyészségi állomány: régi szép gyakorlat (persze nem nálunk), hogy először elmész ügyvédnek/rendőrnek minimum 5 évre, utána lehetsz ügyész és ha ez is jól megy, akkor megpályázhatod TALÁN a bírói posztot. Így nem áll be a jelenlegi silány magyar helyzet, hogy 30 év alatti mimózalelkű bíró nénik döntenek a pubi ügyészt padlóba döngölő dörzsölt ügyvédek eksönje után... futás előtt járni is meg kell tanulni.

- sorkötelezettség. Régi állaspontomat revideálva jöhet vissza, mert bizony amióta nincs mókus őrs úttörőknek, más nemnagyon veri az emberbe, hogy az egyén mellett társadalom is létezik, amiért közösen tenni KELL. Persze a régi viccrendszer helyett a német példát koppintanám, ahol hangsúlyos szerepe van a polgári szolgálatnak. A harciasak ugyebár mennek puskát pufogtatni, a többi viszont szépen polgárira, kivételek és laza orvosi felmentések nélkül. A Jobbikos gyakorolja a szuronyos rohamot és oszlatás nélkül viselhet egyenruhát, a felhővitéz libsik meg szépen mehetnek ápolónak (hiányszakma), tanárnak Olaszliszkára stb... nők ugyanígy, lehet választani, ki hogyan szeretné az országot minimum 1 vacak évig szolgálni. Számtalan hiányszakmának áthidalást ad, olcsóbb lenne az autópálya és nem 8 milliárdért kéne Szekeres őrző-védő pajtásainak a laktanyákat pátyolni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 11:31:04

@Herr SturmLiberator: Egyet kell értenem veled. A magyarságtól idegen, hogy a nők fegyveres szolgálatra legyenek fogva, természetellenes is lenne, de a férfiaknak kötelessége lenne. Szerintem viszont mindenkinek kéne legalább 3 hónapot katonának lennie, hogy legalább tudja, hol kell megfogni azt a fránya AK-t, és utána lehetne választani a maradék 9 hónapra. A polgári szolgálatosok persze keményebb munkát is végeznének, nem csak napi 4 órában tologatnák a kocsit az idősek otthonában, ez sem lenne fair. Tessék pl. graffitiket levakarni, stb...

Scala 2009.08.07. 13:04:51

@Herr SturmLiberator: az autópálya nem ettől lesz olcsóbb, C'm on! :-D
Az nem lesz olcsóbb és kész, az nagyon-nagyon drága dolog, és ezt vegye mindenki tudomásul! :-)

@Omár: Bocs, most nem leszek népszerű, de egyáltalán nem vagyok híve ennek az elméletednek. A dologra szoktatás minden megkülönböztetés nélkül... Nincs is meg ennek a kultúrája itthon. Izraelben társadalmi esemény, itthon az összes társadalmi eseménytől hülyét kapok. Már a gondolatba is beleszédültem, hogy aludhatok ágyikómban három hónapig.
És igen, a táborok fárasztóak, mert az emberek fárasztóak. Pláne ilyen hosszú időre.

Scala 2009.08.07. 13:07:31

jav. hogy nem aludhatok

És nehogy azt hidd, hogy el vagyok puhulva, vagy hogy nem teszek a közért. Többet sportolok, mint 5 jogász pasi együttvéve és a társasházak ahol érdekeltségem van nagyon hálás a közérdekű, sok időt, energiát elvevő fáradozásaimért.
De a sorK-ből abban a formában, ahogy ez a magyar viszonyok között működne nem kérek.

Scala 2009.08.07. 13:08:15

jav. hálásak, of course

Scala 2009.08.07. 13:08:56

... bár így belegondolva, valami izgi kémnős dolog lehet érdekelne! ;-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 13:38:17

@Scala: Na, ugye, mindenki válogathatnak kedvére! :D

A férfiak számára szerinten akkor is kéne. Persze nem úgy, ahogy volt. Mert az az egymással való kitolásban és szívózásban kimerült, a végén pedig mindenki elhordta a fél laktanyát... Ez nem megy. De nem is néphadsereget szervezünk. A tekintélyelvűséget meg nem ártana kicsit belenevelni a sok pofátlan emberkébe, sokkal nagyobb alázattal tudnának egymás mellett élni utána...

Scala 2009.08.07. 13:55:01

@Omár: Igen, de tartok tőle, Te egy össztársadalmi, a fővárosban jegecesedő probléámát szeretnél ezzel megoldani, de univerzális gyógyszer nem létezik.
Sajnos.

csak az atom :-DDD
Kishatókörű :-)))

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 13:56:14

@Scala: de olcsóbb lesz, az igazi közmunka ugyanis pénzmegtakarítás, nem plusz mani. Az átkosban is kizavarták a honvédeket utat javítani, kábelt fektetni. Bizony, hogy olcsóbb volt, edzés is, hasznos is....

@Omár: Skötelesség esetében nincs értelme a fegyveres szolgálatot erőltetni, az legyen csak egyéni választás kérdése. Aki már az elején is ódzkodik, az úgyis holt szar katona lesz, háborúban meg potenciális dezertőr, aki többet árt, mint használ. Amúgy létezik a polgári és a katonai közti verzió, a fegyver nélküli katonai szolgálat (teherautó sofőrök, hadiorvos, szanitéc, műszaki kiszolgáló stb...).

A kitolás szívózás ellen nincs ellenszer, sajátja minden seregnek. Gyilkolásra kiképzett emberek egy laktanyába zárva békeidőben egymást püfölik, ha csak nem kötöd le őket háborús bevetéssel, avagy ugyebár közmunkával. (Amcsiknál nem véletlenül megy mindig minden nap futkározás szakaszokban - tiszteikkel együtt - , a fáradt katonának már nem a baromkodáson fog járni az esze a nap végére, örül, ha ledőlhet.) A lopások ellen meg ugyebár akkor lesz eredmény, ha vannak következmények. De amíg maga a miniszter is egy részeg tolvaj....

Scala 2009.08.07. 13:59:26

@Herr SturmLiberator: Sztem nem vetted az iróniát...
A vége ugyanannyi lesz, legfeljebb még több megy annak a négy-öt-tíz (nem tudomm pontosan mennyi) embernek a zsebébe. Kell a gyereknek is a BMW.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 14:20:13

@Scala: na ez már a másik része a dolognak. Ahogy az egyház és állam különválasztása is kívánatos dolog, úgy az állami és privát gazdaság szétválasztása is. Ha ki- és közbeszerzéssel túl sokat bűvészkednek, abból lesz magyar realitás. Pedig ennek megakadályozására bőven elég a vonatkozó törvények olyatán módosítása, hogy az egyes (rész)funkciókat köz/kiszervezni csakis és kizárólag jól számszerűsíthető, tartós és jelentős megtakarítás mellett szabad azonos minőségi színt és persze teljes átláthatóság mellett. Értsd: 10-20 tomográf, vadászgép kedvéért nem kell állami gyártó cég, de a hekusok/orvosok/vasutasok stb egyenruháját megvarrhatják a börtönben is... Ehelyett ideológiai bűvészkedés megy a kis állam - nagy állam fogalmak erőltetésével, pedig egyik sem törvényszerűen jó. Hatékony + olcsó állam legyen a cél, aztán szakterületenként változik, hol kell több, hol kevesebb létszám, állam, privát, miegymás.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.07. 15:57:06

@Herr SturmLiberator: A kiszolgáló személyzetes dolog tényleg jó ötlet, akkor oda lehetne betenni a töltelék félférfiakat.

"Az állam a legrosszabb gazda" -ezt szokták mondogatni, de szerintem ez nem törvényszerű. Ha jogszabály által lenne kötelezeve a kormány arra, hogy csak a beszedett adók erejéig vitézkedhet, és csak szűkre szabott célokért lehetne hitelt felvenni (pl. gazdaságserkentő állami beruházások, autópályaépítések, stb...), amik közép- hosszú távon megtérülnek, nem úgy, mint a nyugdíjak finanszírozása, stb...

Scala 2009.08.07. 16:28:04

'töltelék félférfi'? :-D

molaris 2009.08.08. 08:54:58

@Omár:
Nem csak itt borítottuk fel a rendet amit Isten adott. Mindenütt. Majd ha visszatérünk az eredetihez (reform), akkor rendeződnek a dolgok.
Bár nagyon finom a töltött káposzta, és finom a dobostorta; nem szokás összekeverni és úgy enni.
Mert az már moslék, nem emberi étel.
Most sokan próbálják ezt az "étkezési" szokást népszerűsíteni.

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.08. 10:13:30

@Scala: Korunk liberális, minden férfiúi erénytől és virtustól mentes, hímtaggal rendelkező humanoid egyede. :-))

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.08. 10:14:20

@molaris: Ennek a rendnek az alapja először is a Hazáért való tenni akarásnak kellene lennie. Enélkül az alapgondolat nélkül eleve rossz irányba lehet csak evezni...

molaris 2009.08.08. 10:21:15

@Omár:
"Keressétek először Isten országát, és mindez megadatik néktek"- mert tenni akar itt mindenki. Csak jó lenne a szekeret egy irányba húzni.

Scala 2009.08.08. 16:55:01

@Omár: Oké, ezen nem veszünk össze! ;-)

Omár · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.08.08. 17:30:24

@Scala: Gondoltam! ;-)

@molaris: Isten országát kell keresni, de nem hiszem, hogy a földön megteremthető, ezért én az élhető, ha így jobb, az Istennek tetsző országot keresem...Az egy irányba húzás sajnos nem magyar sport, pedig ideje lenne megtanulni végre.
süti beállítások módosítása