HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • gigabursch: @IdomitottFoka: Ezt a beteg Hőzöngő Hőzöngevicset nem ok nélkül tettem szűrőre. Mindenbe és minde... (2024.03.29. 09:39) Magyar Péter szuperpozícióban
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ez a kérdés lényege: a hűség tipikus személyesiségbeli ügy, ezért fontos. Az csa... (2024.03.29. 08:44) Shit-show
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál
  • gigabursch: Még pár hét és káendre öngyi lesz... (2024.03.15. 08:03) Ágnes Úr

Utolsó hozzászólások

  • gigabursch: @IdomitottFoka: Ezt a beteg Hőzöngő Hőzöngevicset nem ok nélkül tettem szűrőre. Mindenbe és mindenkibe belamar, belerúg. (2024.03.29. 09:39) Magyar Péter szuperpozícióban
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Pedig ez a kérdés lényege: a hűség tipikus személyesiségbeli ügy, ezért fontos. Az csak a halivúdi filmekben van, hogy jön a kiváló szak... (2024.03.29. 08:44) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: Kevés vezető mer szembemenni a HR-rel. A normál mechanizmus: a HR előválogat, s azok közül választ a vezető. Sokéves tapasztalatom ez m... (2024.03.29. 08:43) Shit-show
  • IdomitottFoka: @Tesz vesz XVI.: "tehát akkor majdnem hitvány vagy" Csak majdnem? "nem a férfiakra, vágod?" Idióta szexizmus. "mi alapján kritizálod akkor a fideszt... (2024.03.29. 08:30) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tata86: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "De, a HR dönt." Lóf@szt, a hr csak végrehajt. "A személyiség fontosabb, mint a szakértelem." Nem volt ilyen kérdés. (Amú... (2024.03.28. 19:11) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: A személyiség fontosabb, mint a szakértelem. (2024.03.28. 19:04) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tata86: De, a HR dönt. Ez a feladata. (2024.03.28. 19:03) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euro (1) euró (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2021.11.24. 15:10 Tata86

Infláció

Tavaly áprilisban jósoltam egy merészet: 

"A NER azért stabil, mert azok az emberek, akiket nem lehet egy kiló százaztésztával megvenni, érezhetően jobban élnek. Ez sajnos(, mert ebbe én is beletartozok,) meg fog változni. Ez teljesen új helyzetet fog teremteni, amit nem lehet sorosozással, és alkalmatlanozással kezelni. Pénz beszél, kutya ugat! 

Bele fog bukni Orbán, és az fogja követni, aki az indulatokat meg tudja lovagolni. Nem hinném, hogy ez Gyurcsány lesz. Ő ugyanúgy a status quo embere."

Ha már úgy néz ki, hogy Magyarország az én kottámból játszik, nézzük meg mit is jelent ez! 

Idén olyat érezhetünk, amit már elég régóta nem. A fizetések (jó esetben) nem csökkennek, de hónapról hónapra kevesebbet érnek. 500 forint feletti benzinár, 500 forint feletti ramen-levesek, ha az ember bemegy a boltba tényleg azt érzi, hogy a kemény munkával megkeresett forintjai játékpénzként funkcionálnak. Lehet játszani hatósági benzinárral, de drágább az euró, drágább a kenyér, a hús, a zöldség, drágábbak a műszaki cikkek, drágább a szállás, az étterem és a pia. Nem tud már a szupermarket sem olyan akciót kitenni, ami a tavalyi "rendes" árnál olcsóbban kínálná az adott árut. 

Miért alakult ez így? 

Azt gondolom, hogy Varga Mihályt igazából nem sok felelősség terheli. Ő az, aki a gátat kezeli, de sem az időjárásra, sem az erdőírtásra nincs ráhatása, úgyhogy ha leszakad az ég, és nincs semmi, ami megfolyja a csapást, egy bizonyos szinten túl tehetetlen. Megnyitja a zsilipet, de a gátat ugyanúgy elmossák az elemek. 

Covid

Az okok között egészen biztosan szerepel a hazai járványkezelés. Orbán másfél éve mást sem csinál, mint hol kényszeresen, hol módjával placebót adagol a társadalomnak, és imádkozik, hogy valami történjen már végre. A tavalyi féléves lezárással sikerült a tönk szélére juttatni a hazaki kkv-k egy jó részét, anélkül hogy bármit is elért volna. A történetet súlyosbítja, hogy Lölő a covid alatt sem volt rest, sem a többi NER-szpáhi, amikor megszorult éttermeket, szállodákat kellett felvásárolni. 

Nemzetközi kitettség

Az előzővel szinkronban a nemzetközi függőségünket kell kiemelnem. Jól hangzanak(, igazából fullkomcsi az egész,) a panelek, miszerint itthon nemzeti nagytőkét építi Vezérünk, a politikai és fiskális függetlenségünkért harcol, de láthatjuk, hogy ez úgy kamu, ahogy van. A nyugati gazdaságok leállítására a magyar gazdaság katasztrofálisan reagált. Az euróhoz képest a forint elszállt, növekszik az államadósságunk, és látjuk nagyon jól, hogy a "nagytőkéseink" nem az új arisztokrácia, csupán egyszerű paraziták. Belső piac nincs, ami van, azt az EU-pénzek pörgetik, és/vagy Lölőék fölözik le a hasznát. Nincsenek tartalékok, nincs magyar géniusz, nincsenek nemzetközileg versenyképes termékeink, nagykutyáink.

Elqrás 2.0

A kormány válasza a jól bevált katasztrófa-recept. Hogyha szenved az ipar, el vagy adósodva, elszabadul az infláció, szórj ki egy valag pénzt a választások előtt, hátha megoldódik az egész probléma magától! Gyurcsány-sikerreceptje ugyanez volt, azzal a különbséggel, hogy ő a választásokig sikerrel hitette el a többséggel, hogy minden a legnagyobb rendben van. Egészen biztos, hogy a mainál is durvább megszorítások jönnek. (27%-os áfa a szlovák 20%-hoz képest évi szinten 1000milliárd forintos megszorítást jelent, 10%-os infláció pedig ennek több, mint a 10szerese.) Ez pontosan ugyanaz a játszma, amibe az előző szocialista kormány belebukott. Orbán pontosan ugyanúgy eljátssza az országot a hatalomért, mint elődje tette. 

Ha az okokkal végeztünk, nézzük, lesz-e következmény!

A jóslatom szerint igen, hiszen ha levesszük a sallangokat az egyik oldalról a kényszeres rettegést a másikról, a NER-t a tűrhető gazdaságpolitikája tartotta hatalmon. Ezért nézte el a többség a korrupciót, véletlenszerű társadalmi csoportok szivatását, az urizálást, a kontárkodást és a cinikus hazudozást.

A medián szerint októberben az ellenzék beérte a kormánypártot, ami persze még nem jelent semmit, hiszen egész gyakori, hogy a hatalom fél évvel a választások előtt még csehül áll, de a kilátások nem tűnnek jónak Orbánék számára. 

Kritikus, hogy hogyan reagál majd a helyzetre MZP(, az ellenzéki pártok egytől egyig komolytalan korrupt bohócformációk, akiktől szerintem senki nem vár semmi). A többség továbbra is legfőképpen biztonságot és nyugalmat akar, nincs igény forradalomra, nincs igény kulturális irányváltásra sem. Márki-Zay karaktere alapvetően alkalmas erre a szerepre, ennek a politikai terméknek a reklámozására, kérdés vajon az illető is észre fogja-e ezt venni? 

A kormányváltás attól függ, hogy a miniszterelnök-jelölt végre kukába dobja-e az előválasztásokon egyébként sikeresen alkalmazott paneleit, és átalakítja-e a kommunikációját az új kihívásnak megfelelően. 


Senkit nem érdekel most a migráció, az eresz és a b*zik, sem a kínos PC-fordulatok.

Forradalom helyett békés átmenet és jogfolytonosság. 
Elszámoltatás helyett amnesztia és a direkt politikai parancsuralom kivonulása a "privát szektorból". 
Zöld, baloldali program helyett lassú jobbközép építkezés.
Covidkommunizmus helyett józan őszinte járványkezelés.

 

84 komment

Címkék: gazdaság választások infláció NER MZP covid-19


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr4216763982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.11.24. 18:27:22

Ha MZP nyer, szarrá lesz szopatva, ott tesznek keresztbe neki ahol tudnak.
Ha vikiék nyernek lehet megint mázlijuk lesz és a járvány után felpörög a gazdaság.
De addigra megint elmegy pár tízezer ember.

midnight coder 2021.11.24. 20:01:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ha MZP nyer, akkor indul a Trónok Harca magyar verziója. A HBO már gyûjti a pénzt a megfilmesítés jogaira.

white999 2021.11.24. 20:06:18

A covidban szinte semmiben nem értettünk egyet de itt 99%-ban igen.
Legalább látszik nem veled van a bajom hanem csak azzal amit mondtál.
Talán csak egy két dolgot árnyalnék.
Akik a rendszer kitartottja a felső 10% az ezután is jobban fog járni még akkor is ha látszik, hogy ez a garnitúra sem sokkal tehetségesebb és főleg nem is erkölcsösebb, mint az elődje volt. Ott nem sok lehetősége van az ellenzéknek a szavazatok megszerzésére.
Az alsó szegmens meg ha el kéne olvasniuk amit írtál, azt sem értenék Olyan bonyolult összefüggéseket pedig nem fognak megérteni, hogy hiába ad többet az állam akár minimálbére emelést ha az elinflálódik akkor semmit nem ér. A magas árért mindenki más hibás lesz csak nem a benzin és rezsi árát befagyasztó és bért emelő kormány.
A középréteg bérből fizetésből élő alkalmazottak értelmiségiek aki az ellenzék hátországát adják ezt tudják de onnan már szerintem a többség ellenzéki a fideszes pedig mozdíthatatlan. A mindkettőt oldalt utáló bizonytalanokban van egy kis lehetőség. Őket motiválhatja katasztrofális járványkezelés és egyéni sérelmek és rosszabb gazdasági helyzet. Szóval szerintem simán el tudja hülyíteni a népet választásokig 11 éve ezt csinálja.
Ha valami csoda folytán nyerne az ellenzék, nagyon jó lenne egy békés átmenet de az egyszersmind a következő kormány halála is lenne. Viktort és eddigi "munkásságát" ismerve borzasztó kemény hideg polgárháborús környezete következne. Fél év múlva így is úgy is kutyavilág lesz bárki nyerjen is. Talán a legjobb esélyt az adná ha Viktor úgy bukna mint Fletó, mert az odavezető út most teljesen olyan.

Tata86 2021.11.24. 21:51:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nyilván, a politika már csak ilyen.

@midnight coder: Mikor állt le? Egyébként attól, hogy Viktor a Don ugyanúgy mennek ott is a furkálódások, legfeljebb nem annyira látványos.

@white999: "Legalább látszik nem veled van a bajom hanem csak azzal amit mondtál."
Persze, no hurt feelings, sokkal jobb olyanokkal vitatkozni, akik nem értenek egyet... Aztán néha repülnek a kokik és sallerek, de szerintem ezzel nincs baj.

"Akik a rendszer kitartottja a felső 10%"
g7.hu/elet/20180430/ismerjuk-meg-jobban-a-leggazdagabb-egymillio-magyart/
2014ben 5-6millával (nettó, háztartásonként) benne voltál ebben a rétegben.
Erre nagyon nem mondanám azt, hogy a rendszer kitartottja.
Alapvetően a rendszer kitartottjainak nagy részének is lenne jövedelme piacgazdaságban is, csak hát van aki dolgozni akar, van aki pénzt keresni...

"Ott nem sok lehetősége van az ellenzéknek a szavazatok megszerzésére."
Szerintem MZP budai sikere konkrétan ennek a rétegnek köszönhető. Persze ez a jelen választási matekban nem számít olyan sokat.

Tibi atyát szoktál olvasni?

"Az alsó szegmens"
Ez egy jó kérdés. Alapvetően azt látom, hogy az emberek egyrészt sötétek, de az egyetemi professzorig mindenki, másrészt megvan a magukhoz való eszük.
Szerintem van abban logika, hogy a csórók Orbánt támogatják, de őszintén szólva az kívül esik a buborékomon, úgyhogy passz.

"A középréteg bérből fizetésből élő alkalmazottak értelmiségiek aki az ellenzék hátországát adják ezt tudják de onnan már szerintem a többség ellenzéki a fideszes pedig mozdíthatatlan."
A vicc az, hogy az általad elképzeld demográfia a felső 10% tagja :D

Amiben nem értek egyet veled: azt érzem, hogy te úgy veszed, hogy aki szerint a Fidesz gazdpolja xar, az ellenzéki, és ennyit kell csak megérteni az emberekkel. (Mármint ellenzéki szempontból.)
A probléma, hogy az emberek többsége ezzel tisztában van, csak tudja, hogy Gyurcsány alatt még cudarabb volt a helyzet. Szóval a kérdés, hogy el tudja-e hitetni az ellenzék, hogy nem csinálnák végig ugyanazt az elkúrást mint 15 éve?

Én nem azért nem szavazok a Fideszre, mert szerintem Gyurcsányék jobbak lennének. Szerintem rosszabbak. Azért nem szavazok a Fideszre, mert tudom, hogy Gyurcsányékat el tudjuk kergetni, ha kell.
De az átlagszavazó sosem fog így szavazni! (És igaza is van, ha nem lennék politikabuzi és se abban gondolkodnék, hogy mi lesz öt lépés múlva. Mi a legkisebb rossz most!)

"nagyon jó lenne egy békés átmenet"
Békés átmenet lesz. Ezt garantálom neked. Az írásom most nem wishful thinking, hanem egyszerűen a jó tanács, hogy most éppenséggel érdemes igazat hazudni.

A DK ugyanannak az elitnek a része, mint a Fidesz, ráadásul harcolni csak a nyuggerek akarnak.

"Viktort és eddigi "munkásságát" ismerve borzasztó kemény hideg polgárháborús környezete következne."
Valami hasonlóról akarok írni, már két hete, csak ahhoz gondolkodnom is kéne...

Szerintem te túlértékeled Viktort. Nem ő csinált hideg polgárháborút, hanem a helyzet hozta ezt kivédhetetlenül, és ő nem is tud csinálni ilyesmit. 2002ben fiatalok százezrei támogatátk a Fideszt, ma nézd meg a Békemenetet. Orbánt ugyanúgy a tehetetlenségi erő viszi, mint az MSZP-t 2010-ig.

"Talán a legjobb esélyt az adná ha Viktor úgy bukna mint Fletó, mert az odavezető út most teljesen olyan."
Végülis ha Viktor most nyer, erre van esélye.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.25. 02:02:32

Csóró zayista blog.

Az ellenzék számára a züllött messiással az élen a választási bohózatnak egy kimenete lehet:

az újabb törvényszerű bukás.

gigabursch 2021.11.25. 09:17:16

MZP aki már rohan eladni és feladni mindent, amihez semmi köze?
Tipikus bukott porszívó-ügynök

2021.11.25. 16:42:10

megyó 100 napos és fletó 100 lépés programja lett újratöltve. hitelből történő fogyasztás élénkítés egyenes út az államcsődhöz. ez a kényszerpálya lett felállítva orbánnak, azzal, hogy nem fér az eu-s mentőcsomagokhoz. ha választást nyer, akkor oda fogják neki adni a készpénzt, mert a német gyáriparnak nem érdeke egy összeomló forintgazdaság. és ez esetben a fidesz szétverik az ellenzéket. ha az összefogás nyer, és márki zay péter kormányát tömik ki pénzzel, akkor pedig majd elválik, hogy szét tudják-e verni a fideszt, vagy egymással marakodnak.

2021.11.25. 16:55:10

@white999:
a fideszen kívüli világgal az alapprobléma nem az, hogy nem tudnak nyerni. antall is nyert az mdf-fel. nem tudott alkotmányozni az szdsz-szel. nem működött a paktum. és utána nem működtek az szdsz-szel kötött mszp-s koalíciók se. megyó és gyurcsány nyerni tudtak. az szdsz oldalán kormányzóképtelenek voltak.

orbán volt, aki értette, hogy ki kell szorítani, ki kell rekesztetni az szdsz-t (illetve annak egy népellenes elemeit) a közéletből és ezzel nyerni tudott. csurka, torgyán és vona helyébe lépett. ezt még schiffer érti. de ő nem politikus. ő nem akarja a hatalmat minden áron. schiffer nem tud nyerni.

márki zay politikus, kormányzásképtelen. lényegében az szdsz-mdf lista levitézlett szakértőit hozná vissza gyurcsányékkal.

2021.11.25. 17:26:48

@Tata86:
és mi lenne az mzp által kínált békés átmenet? értem persze, hogy helyreállítják "demokráciát és a jogállamot". ami ugye annyit tesz, hogy az szdsz embereit is be kell vonni a hatalomba. főtanácsadóként kell alkalmazni a kormánykoalícióban. az amerikai demokrata pártot kell kiszolgálni. lényegében az amerikanizmust kell meghirdetni az országban. és ez nem fog működni. mert a forintgazdaság összeomlására játszanak. és abból adódó privatizációra.

Tata86 2021.11.25. 18:47:34

@cvsvrs: Miért kérdezel, ha már mindent tudsz előre? :D

A békés átmenetre Gyurcsány a garancia, nem MZP kínálja. MZP egyszerűen csak ha megfeszül se tud forradalmat csinálni, mert igazából nincs rá igény és amúgy is gyenge.

És hogy milyen lesz? Mint eddig. Igen, jól bevált elvtársak tanácsadói pozícióban, 70-30%, "nemzeti nagytőke" helyett privatizáció külföldieknek.

Szvsz az amerikanizáció nagyon jó lenne, csak inkább a Republikánusokat erőltessük...

2021.11.25. 19:24:44

@Tata86:
mzp megnevezett néhány főtanácsadót. király júlia, bojár gábor, fleck zoltán. ez eddig az szdsz. és mellette a dk-s háziorvos, és bod péter ákos az mdf-ből. ezeket már ismerjük.

Tata86 2021.11.25. 19:40:31

@cvsvrs: Oké, de miről akarsz beszélgetni?
Ezeket én is tudom, "örülök" is neki.

2021.11.25. 19:54:46

@Tata86:
ebből nem lesz konszolidáció. mzp azt nyilatkozza a bbc-nek, hogy bevezetné az eurót. ugye már jól bevált szlovákoknak és a szlovéneknek, vagy akár a balti országoknak. szépen lassan utól érik őket a lengyelek és a magyarok. és jól működik az euró a portugáloknál, spanyoloknál, olaszoknál és különösen jól a görögöknél.

vagy bevezetjük az lmbtq házasságot. és majd lesznek, akik rózsaszínben vonaglanak pávatollal a seggükben és velük szemben barnában kakastollal vonulnak, és megírja a new york times, hogy jönnek a nácik. ez teremt majd konszolidációt.

ha mzp egy román politikus lenne és az erdélyi román zöld pártot vezetné, akkor azt mondanám, hogy végre van egy román, akivel lehet tárgyalni, ez jó lesz nekünk. budapesten egy szalmabábú. még meg se választották, de már megmondják neki, hogy mit kell mondani. mert valaki mondhatja, hogy szerinte jézus baloldali volt. oké. eddig hívőként miért volt jobboldali?

white999 2021.11.25. 19:58:00

@Tata86: "Akik a rendszer kitartottja a felső 10%"
g7.hu/elet/20180430/ismerjuk-meg-jobban-a-leggazdagabb-egymillio-magyart/
2014ben 5-6millával (nettó, háztartásonként) benne voltál ebben a rétegben.
Erre nagyon nem mondanám azt, hogy a rendszer kitartottja.
Alapvetően a rendszer kitartottjainak nagy részének is lenne jövedelme piacgazdaságban is, csak hát van aki dolgozni akar, van aki pénzt keresni...

2014 nagyon nagyon messze van már. Felső egy millióban benne van az összes olyan aki a magas bére okán jócskán keres az egykulcsos adóval. Akikhez a fidesz átirányította a szegények bevételét.
Ha mostanában próbáltál vállalkozót keresni bármilyen munkára, egy cég vezérigazgató fizetését kérik. Ha visszaosztod egy ács, gázszerelő (nem lölő) stb bére simán kijön napi 150-700 ezer forint közöttire. Nekik jó a túlfűtött gazdaság és az infláció se érdekli őket.

"Amiben nem értek egyet veled: azt érzem, hogy te úgy veszed, hogy aki szerint a Fidesz gazdpolja xar, az ellenzéki, és ennyit kell csak megérteni az emberekkel."

Ettől egy fokkal bonyolultabb mert nem arról van szó hogy tökéletesen xar lenne. Sőt az előző baloldalétól sokkal jobb. Akkor mi a bajom vele? Az eu pénzeket túlárazott projektekkel és/vagy simán ellopva kialakít egy neki kedves vállalkozói réteget de még ez sem elég hanem a lenin fiúk időnként megjelennek vállalkozásoknál ahol visszautasíthatatlan ajánlatot tesznek bevásárolják magukat a cégbe és előbb utóbb minden tulajdonosból vagy földönfutót, vagy és ez a jobb eset cégvezetőt csinálnak de kisemmizik. Így nem egy klasszikus értelembe vett kapitalizmus van, ahol a tehetség és a saját vállalkozás sikeréért való küzdelem mozgatja a szálakat, hanem sokkal inkább szocialista tervgazdálkodás de még a legjobb értelemben is max egy kínai irányított kapitalitmus modell. Annak minden ismérvével mert az még is csak egy diktatúra még ha nem is olyan mint az észak-koreai.
Ebben benne van a az általad írt leválthatatlanság is.

Az alatta levőkkel meg nem vitatkozok, mert azzal egyet értek. Meg amúgy is kell a puskapor a covid megvitatásához.

white999 2021.11.25. 20:02:34

@cvsvrs: Orbán azt érti, hogy az emberek a kádárizmus langymelegét várják vissza. Mindegy hogy nem jó, csak nagyon xar ne legyen. Nem nagyon xar de a jónak a lehetősége nincs benne, csak az emberek jó része nem élni akar, hanem túlélni. Ezt biztosítja az atyuska.

2021.11.25. 20:08:29

a konszolidáció az illberális átmenet. az, hogy van az egypárti fidesz. és mellette függetlenek. mondjuk csokonai színház kikhet hívott tegnap este debrecenbe? kern andrást és hernádi juditot. akik ugye a heti hetes sztárjai és a humor nagyágyúi. mivel van valami amerikai vígjáték darabjuk, amit elég sokan megnéztek pesten meghívták őket, hogy adják elő debrecenben.

vagy mondjuk a napokban a fidesz megnyitotta a "különleges labdarúgó akadémia" kapuit fogyatékosoknak. körbe néztek a nagyvilágban, hogy hol csinálják és olaszországból hívtak instruktorokat.
www.youtube.com/watch?v=nuNy5K6ET6k
az egypárti fidesz a konszolidációban érdekelt. azért, mert nem akarják, hogy forradalommal megdöntsék őket.

meg ugye ez is szavazatvásárlás. ebben a néppárti működésben érdekeltek. értem persze, hogy ezt kontrollálni kell. de ahhoz reálértelmiségiek kellenek és függetlenek. és az összefogással azt adta fel mzp.

2021.11.25. 20:14:57

@white999:
az emberek többsége korai horthy korszakba oltott késő kádár kort akarnak. mert azt adta meg a biztonságot és abban jelent meg a részleges revízió igénye.

ezt a nyugatos a nézőpontból szélbalos belpolt és széljobbos külpolt világképet kell a magyar közéletben a centrumba állítani. és ezt orbán nem műveli olyan rosszul. csak eközben geci korrupt.

2021.11.25. 20:53:10

@white999:
mutatom a konszolidált kádárizmust. egy mai hír debrecenben, hogy a városi karitász három beteg kisgyermek gyógykezelését támogatta 2.4 millió forinttal.

a pénzt orbán migránsai gyűjtötték. az egyik gasztro fesztiválon a külföldi (nagyrészt fekete és muszlim) egyetemisták 20 csapatot alkotva főztek. és a kóstolójegyek árát felajánlották a gyerekklinikának. így néz ki a fesztivál.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4807/210917zamatfesztival_ksz_(9).jpg
ez a kádárizmus. szakszervezeti sátor. és abban megvalósul a nemzetköziség. egyetemisták érkeznek a "baráti" országokból. és együtt falatozik a munkás-paraszt, az értelmiségi, a polgármester a kisnyugdíjasokkal.

ezt a fidesz teremti meg. és a többi párt azt mondja, hogy ez valami szörnyűség, mert micsoda proli világ ez. az. ez egy konszolidált proletariátus.

vagy mondjuk ez egy kajás fesztivál.
www.youtube.com/watch?v=iV6v0qXRfFM
fiatalosabb változatban ez is kádárizmus. az, hogy az utcai kajákra azt mondják, hogy ez "gurmé". és ugye ezekben a fabódékban nincs nyugtatömb, online pénztárgép. ezek nulla adót fizetnek. a rendezés költségeit kell megfizetni helypénzként. és ez valójában szavazatvásárlás.

ez is kádár kor. konkrétan akkor voltak először jazz napok legalább is errefelé. és ez van újratöltve.
www.youtube.com/watch?v=DaShJ4XS5TA

ilyen az egypárti konszolidált fidesz. ezeken kádár jános is örvendezne, hogy győzött a néppártiság. és megvalósult a viszonylagos egyenlőség. mert a nagyvállalkozó és a gyári munkás és a bolti pénztáros együtt hallgatják a fekete folklórt. és ezzel jól odavertünk az imperalistáknak akik verik a négereket.

Tata86 2021.11.25. 20:59:52

@cvsvrs: "ebből nem lesz konszolidáció. mzp azt nyilatkozza a bbc-nek, hogy bevezetné az eurót."

Amikor emberek 16 év Orbán Viktor és 5 év Gyurcsány után még képesek hinni egy kampányoló politikusnak! Hát ha MZP azt mondta, úgy is lesz!

Ez egy politikai termék, és én eleve kommunikációról beszéltem.

Majd lehet, hogy írok arról is, hogy szerintem mit fog csinálni az ellenzék, ha esetleg nyer. Egyelőre nem, mert fogalmam nincs, hogy mennyire tudja magát felszívni MZP, mennyire akar nekimenni Gyurcsánynak és azt sem, hogy a saját kommunikációs panelei közül mit hisz el.

Egy biztos: forradalom nem lesz. A többség társadalmilag konzervatív attitűdökkel bír, gazdaságilag szocialista, és egyébként lusta és gyáva. Bármi történjen az új kormány is ezt az irányt fogja követni.

"mert valaki mondhatja, hogy szerinte jézus baloldali volt"
Egy az idióta MZP-mondatokból, fölösleges is értelmezni.

@white999: "2014 nagyon nagyon messze van már. "
Ha megduplázod se sok.

"Felső egy millióban benne van az összes olyan aki a magas bére okán jócskán keres az egykulcsos adóval. Akikhez a fidesz átirányította a szegények bevételét."
Ez annyira felb@sz. Mindenki xarrá van adóztatva, a fizetésünk több mint 2/3adát az állam költi el, de mi a baj? Hogy a rohadék programozó/műkörmös/középvezető/ács elveszi a szegények bérét, amiért 16% az SZJA-ja.

"Nekik jó a túlfűtött gazdaság és az infláció se érdekli őket."
Már hogy ne érdekelné őket.. Egyébként a szakik tényleg pofátlanul jól keresnek, és a többségük ráadásul kontár is.

"Sőt az előző baloldalétól sokkal jobb. "
NA! Itt álljunk meg! Megfejtettük a képletet!

Ennyi! Nem kell tovább elemezgetni, ellenségeket keresni.

Konkrétan ezért szavaznak emberek tömegével a Fideszre. (Mármint nyilván ez egy ok, sok nyugger akkor is Viktorra szavazna, ha éhen halna.)

" Így nem egy klasszikus értelembe vett kapitalizmus van"
Abszolút egyetértünk.
És azt látom, hogy ebben egyébként konszenzus van. Pontosan azért kéne azzal kampányolni, hogy nem lesz nagy felforgatás, nem csinálnak forradalmat, nem lesz boszorkányüldözés, kormányváltással annyit történik, hogy Fidesz - "Lölő".

Tata86 2021.11.25. 21:02:45

@cvsvrs: Lehet, hogy az én buborékom, de úgy látom Orbán felszámolta ezt a fajta nacionalizmust. A székely autonómiából se lett semmi, és nem is látszik, hogy ez bárkit is zavarna.

2021.11.25. 21:35:31

@Tata86:
székely autonómia ügye parkoló pályán van az unióban. azonban létrejött a magyar-román interrégió. abban a magyar és a román politikusok összekacsintanak. és ennek eredménye, hogy kéthetente vannak magyar premier a nagyváradi állami színházban. most mutatták be az antigoné-t és utána játsszák a diótörő-t.

a fidesz magyar egyházkerületeket és tankerületeket épít kihasználva a felekezeti elkülönülést. mert ugye nem volt szlovák reformáció és a románok többségben ortododoxak. a kolindáló román parasztokat befogadják a görög katolikusok. kiadtak magyar-ruszin imádságos könyveket. és ezt a részleges revíziót támogatják a zsidók. nagyvárad zsinagógáiból ma is áll hét. azokat magyar kormány támogatásával felújítják. (a román ismerősöm szerint a zsidók felvásárolnák félixfürdőt.)

2021.11.25. 22:13:50

@Tata86:
elképzelni nem tudom, hogy a gyurcsány házaspár azt mondja, hogy épüljenek tovább ezek a határ menti és határon túli magyar kerületek.

egy román ismerősöm azt mondta, hogy jöhetne a fidesz szilágyságba. mert így a "varmedia" (a vármegye) egy magyar és egy román kerületből állna. és ugye a fidesz hozza a többlet pénzt. amiből a románok is profitálnak. és ezt bukarest úgy értékeli, hogy erdélyt megtartották románia részének. budapest úgy, hogy a magyar államiság a kereszténység megtartó erejével elérte a részleges revíziót.

azt alig tartom elképzelhetőnek, hogy ezt dr dobrev klára külügyminiszter támogatná. mert ezzel a dk nem nagyon nyerne szavazatokat, ellenben veszthetne.

a dk azt mondja, hogy ők megtámogatnák a határon túli magyar szervezeteket romániában. az unió majd biztosítja a nemzetiségi jogokat. aligha támogatnák a trianoni határon átnyúló magyar államegyházat. elvekben se értenek vele egyet. ellentétes a felvilágosodással. és a gyakorlatban sem éri meg. majd mzp igazodik.

orbán kitömi pénzzel a papságot. errefelé most rakták le egy katolikus óvoda alapkövét egy szocialista lakótelepen. baromi nagy az igény a katolikusokra debreceni lakótelepeken de ennek a határon túl nemzetmegtartó ereje van. a határon innen baromság a papságnak ennyire nyomulnia. az adventi vásárban is prédikálnak. alig várják, hogy vége legyen. a nem-evilági bölcseletnek a halotti kultuszban van szerepe. és ezért kell beemelni a népvallásba. nem vezető szerepet adni a közoktatásban, és legfeljebb másodlagos lehet népnevelésben.

keresztényszocialista államiságot lehet építeni, és libertárius kereszténység is rendben van. mondjuk errefelé van görög katolikus romkocsma. és fellép a nirvana (!) akusztik. kapin atyával. kosárlabdázik a metropolita a szent efrém tornacsarnokban. görög katolikus karate is van. görög katolikus pilátes torna is.

ezeknek a határon túl lehet szerepe. abban, hogy az ott élő magyar közösséget világias módon is megtartja. mert a magyar állam nem építkezhet.

Tata86 2021.11.26. 10:47:14

@cvsvrs: Ez nézőpont kérdése. Én azt látom, hogy terjeszkedik az életképtelen maffia. Erdélynek saját lábon kéne állnia, és nem Orbán Ráheli értelemben.
A Fidesz mindenhol a saját klientúráját építi, amelyik nem egy produktív réteg, hanem falánk paraziták gyülekezete. Tönkreteszi a helyi közösségeket, mindenhol maffiát épít polgárság helyett.

Ugyanez felvidéken, ugyanez az egyházzal.

Az egész össze fog omlani előbb-utóbb, akkor pedig majd lehet libsizni...

2021.11.26. 12:55:03

@Tata86:
ez a mafia épíkezik. mondjuk a debrecen-nagyvárad tramtrain-t úgy képzelik megépíteni, hogy a román oldalon majd megkenik a politikusokat, hogy adják el a szükséges földet. bihor megyében a közgyűlésben többséget is szerezhetnek. és a románok azt mondják, hogy végtére ez nekik is jó.

amikor vasárnapi boltzár volt, akkor a nagyváradi önkormányzat távolsági buszokat indított debrecenbe azért, hogy ott nyitva vannak a hipermarketek.

komolyan felmerült, hogy debrecenben magyar-román villamosok fussanak. azért nem lehetett megcsinálni, mert a multikkal megyegyeztek, hogy aki nyer debrecenben az viszi el a közbeszerzést budapesten.

magyar román együttműködés nem elképzelhetetlen. a partiumban. úgy, hogy abba a románok is belemennek. bajnai gordon és oszkó péter a maradék debreceni járműipart eladta a románoknak a megszorító csomag részeként. mondván, hogy az globálisan nem versenyképes. csakhogy így a helyi ipart nem lehet fejleszteni.

innen nézve az orbáni politikánál nincs sokkal jobb leszámítva azt, hogy a fidesz, különösen a felső vezetése geci korrupt. nem úgy, mint bajnai, aki pironkodik és azt mondja, hogy miniszterelnök volt, nem tehet meg akármit, de majd odaültetik a csabit és az majd zsebrevágja a tejbetök karigerit. mert ő irányít. és majd kikapcsolják tüttő kata barátait.

a fidesz felsővezetésében nem így korruptak, hanem azt mondják, hogy ezek a komenisták, a libernyákok, a nemzetvesztő hogy is hívjákok, velük szemben csak így lehet nyerni.

GyMasa 2021.11.26. 13:07:20

@Tata86:
"Ennyi! Nem kell tovább elemezgetni, ellenségeket keresni.
...
Konkrétan ezért szavaznak emberek tömegével a Fideszre. (Mármint nyilván ez egy ok, sok nyugger akkor is Viktorra szavazna, ha éhen halna.)"
És, ponntosan ezért nem parktikus az ellenzék részéröl azt hangoztatni, hogy orbánék mindent (is) rosszul csinálnak, és váltás esetén csakazértis az ellenkezöje lesz csinálva.

" Így nem egy klasszikus értelembe vett kapitalizmus van"
Abszolút egyetértünk.
És azt látom, hogy ebben egyébként konszenzus van. Pontosan azért kéne azzal kampányolni, hogy nem lesz nagy felforgatás, nem csinálnak forradalmat, nem lesz boszorkányüldözés, kormányváltással annyit történik, hogy Fidesz - "Lölő"."

Ezzel pedig az a probléma, hogy amennyiben valaki nem építi ki a magyar nagytökés osztályt kvázi eröszakkal, akkor bizony Magyarországnak a mára már nyíltan bevallott "2 sebességes EU-ban" örökre vagy nagyon-nagyon sokáig a gyarmat szerep fog jutni! (ha csak a multik leszenk elég tökeerösek befektetni, (olcsó hitelt kapni) akkor bizony a befektetés nyereségét is ki fogják vinni az országból.
Elég megnézni pl. Dél Koreát. Ott is valami hasonló történt és az nagyban segítette öket, hogy mára eljussanak oda, ahol tartanak.

2021.11.26. 13:12:46

@Tata86:
errefelé nincs kultúrharc. egy mai hír.

Ezen a héten a Fókuszcsoport YouTube-csatornáról ismert Nagy Ádám látogatott el a városba: mint a csütörtök esti vetítés előtt elárulta, barátjával és Tekivel érkeztek némi kerülőúton, ugyanis nem szerettek volna GPS-t használni.

amire bayerék azt mondják, hogy ádi és teki a két buzi gyerek mételyezik az ifjúságot. ezeket kellene jól pofán verni.

errefelé a fidesz azt mondja, hogy meg kell őket is hívni a művész moziba beszélgetésre. a kertész mihály (szül. kaminer manó) terembe. mert humphrey bogart, ingrid bergman és a casablanca kertész mihály rendezésében menő. és ridley scott (bukott) mozijáról beszélgetnek.

az egypárti fidesz legalábbis errefelé kulturálisan konszolidált. gazdasági értelemben korrupt. de legalább építkeznek. azzal együtt, hogy a vasbeton förmedvények egy részét jobb lenne lebontani.

GyMasa 2021.11.26. 13:31:00

@Tata86:
Az a baj, hogy az EU-n belül semmiféle autonómiának nincsen esélye!

Mert, ha egyvalaki elkezdi, akkor azzal precedenst teremt, és sorban dölnének a dominók.
(Lásd a baszkokat Spanyolországban! Miattuk pl Spanyolország soha nem fog rábólintni az autonóm Erdélyre)

2021.11.26. 13:42:00

@GyMasa:
lölőék sose fognak versenyképes vállalatokat teremteni. el nem tudom képzelni, hogy az oldalán "ondika" bármilyen üzletet vezessen. ezek az emberek a szalabábú és szeretője szerepen túl alkalmatlanok. csak az van, hogy ők nem sokkal rosszabbak, mint azok, akik elvégezték a harvard üzleti iskoláját. sőt bizonyos szempontból lölőék sokkal jobbak. könnyebb őket leváltani.

a tiszántúl lölőnek fizeti a villanyszámlát. orbán megindítja rezsiharcot. abból nem lesz nyereséges az opus titász. hanem azt majd lölő eldobja. nyomott üzemanyagárakkal nem lesz nyereséges a mol. és ha esnek a részvényárak, akkor majd vásárolja az állam. részben orbán is betlire játszik.

nyilván récsöl esetén nem ez a helyzet. csakhogy nekik nincs olyan mértékű befolyásuk. az ellenzék összeomlásánál most nem törthet jobb az országgal. amíg meg nem jelenik egy olyan politikai erő, amelyik nem a 2010 előtti közállapotokat akarja visszállítani, hanem valódi modernizációs programot kínál.

mzp nem ilyen. ő is azt mondja, hogy előbb nyerjenek és utána majd a koalíciós egyeztetésekben kialakul a program. lófaszkarikát. előre kell tudni, hogy mit akar. és menet közben legfeljebb csak módosítani, illetve lehet visszalépni, de közben már tudni kell az új irányokat kijelölni.

GyMasa 2021.11.26. 14:26:48

@cvsvrs:
"lölőék sose fognak versenyképes vállalatokat teremteni."
Nem az a lényeg, hanem, hogy a töke bent maradjon az országban és ne a mindenféle multik vigyék ki.
(ha a butcher család tehtségtelen, akkor majd kifolyik a pénz a kezeik közül és olyanoké lesz, akik ténylegesen is tehetségesek)

" el nem tudom képzelni, hogy az oldalán "ondika" bármilyen üzletet vezessen."

Oh, Andika csak dekoráció.

" csak az van, hogy ők nem sokkal rosszabbak, mint azok, akik elvégezték a harvard üzleti iskoláját."
Szerintem abban okosabbak, hogy megpróbálnak a haszonból lopni, még a másik oldalon a hitelt közvetlenül lopták el.

"... sőt bizonyos szempontból lölőék sokkal jobbak. könnyebb őket leváltani."
Azért, ennek fuss neki még egyszer!
A mai papímassé ellenzéknek ez nem sikerült 11 éve.
Szerinted most majd megtáltosodnak szük fél év alatt???

"...orbán megindítja rezsiharcot...:"
EMiatt különösen haragszom rájuk.

"... részben orbán is betlire játszik."
Ugye megvan még az a pár alkalom, amikor a komránytagok a 11 év elején csupán a nyilatkozataikkal meghintáztatták kicsit a forintot?
Nem lennék különösebben meglepve, ha kiderülne, hogy elötte shortolták is a HUF-t.

"...az ellenzék összeomlásánál most nem törthet jobb az országgal."
Istenem! Bárcsak itt tartanánk már!
Akkor lehetne végre orbánékat is leváltani!

"...amíg meg nem jelenik egy olyan politikai erő, amelyik nem a 2010 előtti közállapotokat akarja visszállítani, hanem valódi modernizációs programot kínál."
Egyet értek!

"mzp nem ilyen."
Igen, mielött nyert, tetszett az ellenzéki kánonból alaposan kilógó "józan(abbnak tünö) hangja", de amióta nyert, sajnos olyna égbekiáltó baromságokat nyilatkozik, hogy feláll a ször a hátamon..

"... ő is azt mondja, hogy előbb nyerjenek és utána majd a koalíciós egyeztetésekben kialakul a program. "
Jaja, ez kedvencem, amikor biankó csekket akarnak aláiratni a néppel, az ismert történelemmel a hátuk mögött.

"lófaszkarikát. előre kell tudni, hogy mit akar. és menet közben legfeljebb csak módosítani, illetve lehet visszalépni, de közben már tudni kell az új irányokat kijelölni."
Ezt én is pont így gondolom!
Kezdve az alkotmányozással:
2018-ban a választások elveszítése után kellett volna kb. fél év alatt elkészíteni az alkotmánytervük vázlatát, és vitára bocsátni!
Fél év után véglegesíteni a javaslatot, majd 3 évig a végleges javaslattal kampányolni.
És, akkor mindenki tudná pontosan, hogy mikor-hol-mit akarnak változtatni.
Az teljesen transzparens lenne.

2021.11.26. 14:54:44

@GyMasa:
ha valaki azzal kampányolna, hogy orbán szinte mindent viszonylag jól csinál és egyetlen probléma van, hogy geci korrupt, akkor azzal bejutna a parlamentbe feltéve, hogy az ellenzéki sajtó szét van verve. tehát a kesma az uralkodó.

nincs fletó, mzp, akit egy hét alatt felkapnak a firkászok, hogy az ő az új megváltónk, csak márki zay péterrel sikerülhet, ő győzheti le az orbánsátánt. ha ez nincs, akkor nincs dk, és nincs mzp.

és valaki csak azt mondja, hogy orbán viktor faszagyerek. egy probléma van vele, hogy gecikorrupt. ezzel be lehetne jutni. mert végül is a dk-s szavazónak is ez a problémája, és a jobbikosnak is. az ellenzéki sajtónak nem, és az ellenzéki értelmiségnek se. hanem, hogy autokratikus, autoriter, xenofób, homofób, rasszista, fasiszta, náci, stb. nincs jogállam, stb. a saját embereit nevezi ki ahová csak tudja. ki hitte volna. ilyenek a politikusok. vagy hogy a kádári langymeleg időszakot akarja kulturálisan visszahozni. vagy a horthyfasizmust. és részleges revíziót akar. nem akarja, hogy az labrisz egyesület érzékenyítsen az óvodákban.

nem ez a probléma. az ellenkormányzást alapvetően jól csinálja. lehetne egy kicsit keményebb is. gecikorrupt. ennyi a probléma. és persze ez is egy elvi felvetés. mert vélhetően a jogi egyetemen az államelméletről szépelgő prof. dr. orbán viktor nem lenne miniszterelnök.

2021.11.26. 15:07:04

@GyMasa:
orbánt a hatalom érdekli elsősorban. tehát ha választani kell, hogy lölő üzletét bebukja és veszít 100 milliárd forintot, vagy a fidesz veszít 100 ezer szavazót, akkor nem kérdés. hogy orbán a politikai hatalmat választja. és nem a pénzuralmat.

ezért könnyebb leváltani orbán oligarcháit. maga orbán kényszerítheti őket. már most az van, hogy a rezsiharcba belebukik az mol. csányi a mol részvényekkel azt mondja, hogy ezt már azért mégse kellene. mzp szerint a kisebb autó a megoldás. mert ő a pénzember utasítasit követi.

orbán azt mondja, hogy magasról leszarja, hogy esik a mol részvények ára. egy válsághelyzetben orbán elrendeli a családoknak, hogy a törlesztőrészleteket kamatmentesen függesszék fel. és az ez bedönti az otp bankot, amelyik tartósan veszteséges lakossági üzletág mellett aligha működhet, akkor bedönti. orbánt elsődlegesen az érdekli, hogy egy ilyen intézkedés hány szavazót hoz és mennyit visz. illetve azt, hogy az államháztartás kibírja e a terhelést és a jegybank képes-e a forintgazdaság összeomlását elkerülni. ez számít a hatalom szempontjából. az otp másodlagos, vagy inkább harmadlagos.

GyMasa 2021.11.26. 15:09:43

@cvsvrs:
"vagy hogy a kádári langymeleg időszakot akarja kulturálisan visszahozni. vagy a horthyfasizmust."
És, ebben az a legszebb, hogy ezt képesek EGYSZERRE is kijelenteni, és nincs problémájuk az állítás teljes abszurditásával!

"... és részleges revíziót akar."
Jaja, meg a "ki fogja léptetni Magyarországot az EU-ból.
OMG...

"... nem akarja, hogy az labrisz egyesület érzékenyítsen az óvodákban."
Azzal, mondjuk én is teljesen egyet értek.
Óvodás korban nem kell (szabad) a gyerekeket semmilyen nemi-jellegü témával terhelni.
Mint, ahogy az egyik ismerösöm mondta, hogy a fia nem tudja, hogy készül a gyerek, de azt már sikeresen ráérzékenyítették, hogy a buzik egymás seggébe dugják a fütyülöjüket....

Tata86 2021.11.26. 15:12:22

@cvsvrs: A maffia sosem építkezik, csak erőforrásokat sajátít ki, amit a helyiek sokkal hatékonyabban használnának ki.

A Fideszben egyetlen értékelhető pont van, ami a külpolitikát illeti: nem zsíroz a szomszédos magyarellenes nacionalistáknak.

Egyébként meggyőződésem, hogy amilyen nélkülözhetetlennek hiszik magukat, pontosan annyira fölöslegesek ha nem károsak.

@GyMasa: "És, ponntosan ezért nem parktikus az ellenzék részéröl azt hangoztatni, hogy orbánék mindent (is) rosszul csinálnak, és váltás esetén csakazértis az ellenkezöje lesz csinálva."

Csak hát a woke Übermensch sose fog odáig lealacsonyodni, hogy a mocsárban fetrengő magyar paraszt igényeire reflektáljon.

"Ezzel pedig az a probléma, hogy amennyiben valaki nem építi ki a magyar nagytökés osztályt kvázi eröszakkal"
Nagyon nem értünk egyet! Egyrészt tőkés osztályt nem lehet építeni. A tőkének pont a magántulajdon a lényege. A szabadság és a felelősség, hogy a saját farkaddal vered a csalánt, és ha sikerül az a te sikered, ha nem akkor neked fáj.
Amit Orbán csinál az szimplán szocializmus.

"Elég megnézni pl. Dél Koreát."
Szerintem is jó lenne megnézni Dél-Koreát! Ott azért nem Lölő van... Nem arról szól a gazdaság, hogy a haveroknak kiosztjuk az EU-pénzeket hogy 10szeres áron térkövezzék a falut, csapnivaló focicsapatokat futtassanak és éttermeket vásároljanak fel...
Btw: Bethlen István is hasonló politikát folytatott, nem lenne ezzel nagy gond, csak hát nem ez történik.

2021.11.26. 15:32:36

@GyMasa:
kis magyarország többsége a késő kádári kommunisztikus reformkort vágyja vissza. erdély pedig a korai horthyfasiszmust.

white999 2021.11.26. 15:44:30

@Tata86: "Nekik jó a túlfűtött gazdaság és az infláció se érdekli őket."
Már hogy ne érdekelné őket.. Egyébként a szakik tényleg pofátlanul jól keresnek, és a többségük ráadásul kontár is.

Kereslet kínálat. Mivel nincs szaki de a munkát el kell végezni annyit kér amennyit nem szégyell. Nem érdekli az infláció sőt rászoroz, mint most a cégek a piaci zajban akkor is emelnek ha őket nem érint vagy nem annyira az infláció.

"Sőt az előző baloldalétól sokkal jobb. "
NA! Itt álljunk meg! Megfejtettük a képletet!

Nem kifejezetten a saját teljesítményük okán jók a fityisz számai. Bajnai az utolsó évben a xart elvégezte helyettük. Jórészt egy rendkívüli konjuktúrás időszakban dolgoztak, ahol az eu pénzesővel botította be az országot. Kb a kutyámat ha megtanítom beszélni képes lenne erre. A szocik nem csak balfaxok voltak de a fityisztől ugy vették át az országot, ajhhogy most vennné át a jelenlegi ellenzék, hogy helyreigazítással kellene kezdeni. Ráadásul éppen nyertek ami most ís így lenne mozgástér nélkül. Történelmileg két teljesen különböző helyzet. Vikor tehetsége ebben van, hogy eltalálta mikor kell nyerni. A mostani válságkezelésből látszik, hogy amúgy annyit ért az egészhez amikor baj van mint hajdú a harangöntéshez.

Ennyi! Nem kell tovább elemezgetni, ellenségeket keresni.

Konkrétan ezért szavaznak emberek tömegével a Fideszre. (Mármint nyilván ez egy ok, sok nyugger akkor is Viktorra szavazna, ha éhen halna.) Pont ezért szavaznak rá, mert az emberek is annyit értenek az egészhez, mint Viktor. Remekül kiegészítik egymást.

2021.11.26. 15:44:52

@Tata86:
mzp fölösleges. semmi újat nem hoz azon túl, hogy stop orbán túl azon, hogy gyurcsány is ezt mondja. felőlem állítsák meg a fideszt. és mi lesz utána? börtönbe zárják lölőt? vagy mi történne? nem értem, hogy mit akarnak. vagy hadházy ákos lenne az új keller lászló, papcsák ferenc vagy budai gyula. elszámoltja gyurcsányékat is. és ők ezt majd megszavazzák. mert olyanok. hogy elszégyellik magukat.

azt el tudom képzelni, hogy egy nehéz gazdasági helyzetben ráparancsol a market zrt-re, hogy adományozzon a gyerekklikikáknak 100 milliárdot. de hogy mzp elvesz az altusz-tól 1 forintot azt nem nagyon.

2021.11.26. 15:53:18

@white999:
hja, mert akármelyik képzett könyvelő, vagy pénzügyminisztériumi dolgozó nem tudta volna elvégezni azt, amit bajnai és oszkó. ha olyan mértékű pénzeső várta őket, amit orbán kapott, akkor miért nem odázták el a megszorítást. miért nem nyomtatott a jegybank annyi készpénzt, amivel még egy kicsit nagyobb inflációt teremtve ugyan, kihúzhatják 2010-ig. és úgy orbán nem nyer kétharmaddal és neki kellett volna kiigazítással kezdenie.

rájuk parancsoltak a németek. még az első merkel kormány. amiben koalíciós partner volt az sdp. ők váltották le gyurcsányt. nem az mszp. gyurcsány zsebre vágta a szocikat. a dk ezért nem akart beülni az ejrópai szocialisták közé, csak klára asszony macron mozgalmának se kellett.

white999 2021.11.26. 15:53:59

@Tata86: Amit Orbán csinál az szimplán szocializmus.

KB. 8 éve ezt mondom.

2021.11.26. 16:05:52

@white999:
orbán most csinálja azt, amit megyó és fletó. a 100 napos és a 100 lépés programmal. hogy legyen ilyen amolyan bérmeleés. és mellette adócsökkentés. mert az országnak nem az az érdeke, hogy visszaforduljunk. előre menjünk. ezt mondta gyurcsány a limuzinban kampányfilmben batiz andrásnak. gyurcsány ferenc magyarországért önért. és ezt követte az őszödi beszéd.

orbán is ezen az úton halad. csakhogy ő még akkor se fog csődöt jelenteni ha az uniós mentőcsomagot nem kapja meg. befagyasztja az árakat. megadóztatja a multikat. a jegybank pénzt teremt. erős állam. utoljára ilyet grósz károly ígért.

GyMasa 2021.11.26. 16:08:59

@Tata86:
"Csak hát a woke Übermensch sose fog odáig lealacsonyodni, hogy a mocsárban fetrengő magyar paraszt igényeire reflektáljon."
Az lehet, de akkor nem is fog a kormányzás közelébe jutni egy jó ideig...

"Nagyon nem értünk egyet! Egyrészt tőkés osztályt nem lehet építeni."
Segíteni viszont lehet a kialakulását!
Most Magyarországon ez folyik.

"A tőkének pont a magántulajdon a lényege. A szabadság és a felelősség, hogy a saját farkaddal vered a csalánt, és ha sikerül az a te sikered, ha nem akkor neked fáj."
Igen, de ma Nyugat Európa legalább 100 év elönyben van a volt szocialista országokkal szemben!
(ott "csak" a 2 háború dúlt, nem volt 50 év szocializmusuk, ami a magyar emberek lelkét kb 3 generációra megnyomorította és nem volt egy rednszerváltás, ahol még azt a kevés vagyont is kilopták, amit sikerült addgi újból felhalmozni)
Ezt olyan körülmények között, hogy idejön a tökeerös multi, és megvesz/kicsinál minden lehetséges konkurenciát, soha nem tudod újból véghezvinni.
A jelenlegi, EU-s berendezkedés soha nem engedné, hogy neked itt, Magyarországon sikered legyen.

"Amit Orbán csinál az szimplán szocializmus."
Nem, mert nem a nép közé szórja a pénzt.

"Elég megnézni pl. Dél Koreát."
"Szerintem is jó lenne megnézni Dél-Koreát!"
NE a mostani Dél Koreát nézd meg, hanem, hogy hová jutottak a háború utántól kezdve mostanáig.

" Ott azért nem Lölő van... Nem arról szól a gazdaság, hogy a haveroknak kiosztjuk az EU-pénzeket hogy 10szeres áron térkövezzék a falut, csapnivaló focicsapatokat futtassanak és éttermeket vásároljanak fel..."
Ott is nagyon hasonló dolgok történtek, mint itthon!
A kormány rájött, hogy saját tökésosztály nélkül örökre beleragandak az "összeszerelö üzem" szerepbe.
És, ott is néhány nagy család kezében vannak a nagy vagyonok!

GyMasa 2021.11.26. 16:10:00

@cvsvrs:
...és, egyiküknek sincs igaza...

2021.11.26. 16:32:51

@GyMasa:
a tarantino filmekben van olyan, hogy a gengszterek egymást lelövik és mind holtan terül el.

2021.11.26. 16:42:58

@GyMasa:
a világpolitikában ez két tőkés csoportosulás háborúja. az egyik a reálgazdaság összeomlására játszik. átrendezze a tulajdonviszonyokat. kibaszott sok pénz felett diszponálva felvásárolnák akármit. az új "baloldal", a zöldek, az európai központi bank, az európai bizottság, az amerikai liberális demokrata párt.

és a másik a multinacionális gyáripar. őket szolgálja ki orbán. és velük szemben állnak, akik azt mondják, hogy ezek az összeszerelő üzemek nem kellenek, mert alacsony hozzáadott értékűek. le a rabszolgatörvénnyel, stb. ők ezen multiknak összeomlására játszanak (orbán "stratégiai partnerei"). és ezek után egy tisztább, zöldebb világot építsenek.

2021.11.26. 16:44:31

@GyMasa:
ami az egyik tábornak pénzügyi nyereség vagy hatalmi szempontból előny, az a másiknak veszteség vagy hátrány. ebből az egyik fentmarad, a másik lesüllyed.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 16:45:22

@cvsvrs: "orbán most csinálja azt, amit megyó és fletó. a 100 napos és a 100 lépés programmal"

Fletó nem adott semmit. Csak ígéretet. Ennek megvoltak a külső-belső okai, ez most mindegy is.

Megyó és Orbán között az a különbség, hogy a 100 nap mögött nem volt gazdasági teljesítőképesség, míg Orbán alatt igen. Ez volt a baj, akkor 2002-ben. Orbán viszont nem csak most, a legújabb bejelentet intézkedésivel képes juttatni, hanem 2010 óta lényegében folyamatosan. Persze meg volt mindennek a hátülütője. Rengeteg új adónem bevezetése, a költségvetési egyensúly "unortodox" módon való eszközöléséhez a manyup vagyonok beszántása, stb.

De a bérek és nyugdíjak nem csak idén kezdtek emelkedésbe. Most fáj az inflációtól a lakosság feje, de 2013-2019 között a kamatpálya folyamatos csökkenésben volt, 2015-16-ban defláció, és az azt követő években is csak minimális infláció. Miközben nőtt a gazdaság, emelkedtek a bérek és az alapkamat is végig csökkenőben volt. Na ez nem volt se Megyó se Gy alatt.

2021.11.26. 16:57:39

@Lesz még Magyar Köztársaság:
orbánék beruházásösztönző gazdaságpolitikát folytattak. csakhogy az eu a többi tagállammal ellentétben nem biztosítja a "mentőövet". és ezért orbán kénytelen hitelből fogyasztást élénkíteni. és ez a gazdasági pálya, amit megyó és fletó követtek. mondhatod, hogy ebből csodás gazdasági eredmények születnek. ebből az lesz, hogy másfélszer annyiba kerül majd minden az adenti vásárban, mint a pandémia előtti időszakban.

és ha eladják a népnek, hogy ez csudijó, szürcsölheti a forralt bort, bezzeg bécsben migránsok randalíroznak és a muszlim többség eltörli a karácsonyt és az ömv kutaknál nyomorgó embereket látni, ellenben mi sikeresen megvívjuk rezsiharcot. ha ezt elhiszik az emberek, vagy azt, hogy a forintgazdaság átvészeli a válságot, akkor a fidesz nyer. és ha nem, akkor nem.

de ez most egy ahhoz hasonló pálya, amit orbán elődei is befutottak és amiből lett a kétharmad. csak az ellenzéki szereplők ügyetlenebbek.

white999 2021.11.26. 17:11:10

@cvsvrs: ha olyan mértékű pénzeső várta őket, amit orbán kapott, akkor miért nem odázták el a megszorítást.

Mert nem várta őket olyan pénzeső.

A szocik halált az pecsételte meg amikor a tőke is kihátrált mögül. Nem véletlen, hogy vitya már nem a tőkére támaszkodik, hanem Ő maga a tőke. Ilyen szempontból ez unikális a demokráciák történetében. Ha kihátrál valaki akkor elveszik tőle a pénzt lásd Simicska ha elválik, akkor jól felfogott érdekében visszaadja jogtalan tulajdonosának ásd lölő volt felesége. Itt nincs magántulajodon. Minden a jobboldalé azon belül a vezetőé az úr kegyelméből. Mindenki stróman és mindenki ezért gazdagnak érezheti magát. Ha hibázik vagy nem elég kemény vonalas, mint Spéder akkor megy a lecsóba és örülhet, hogy nem kötik rakéta elé mint Észak-koreában.
Így az sincs aki kihátráljon a háta mögül, mert az ellenzéki zöldséges nem nagyon zavarja, a nagy tőkének meg lefeküdt Ő is. Nagyot kellene hibáznia, hogy megfingasság nyugatról és az nem a demokrácia problematikája lesz.

white999 2021.11.26. 17:14:32

@GyMasa: "Amit Orbán csinál az szimplán szocializmus."
Nem, mert nem a nép közé szórja a pénzt.

MELYIK SZOCIALISTA ÁLLAMBAN SZÓRTÁK A PÉNZT A NÉP KÖZÉ? Nekem ez új, hogy ez lenne a szocializmus jellemzője, sokkal inkább a tervgazdálkodás és a hiány szavak jutnak eszembe emlékeim szerint.

2021.11.26. 17:15:49

@Lesz még Magyar Köztársaság:
tehát ebből adódhat az is, hogy a pénzügyminiszter bejelenti, hogy az üzamanyag ár mostantól 480 forint helyett ööö. 720 forint. úgy, hogy előtte kósa lajos határozottan cáfolja, hogy nem lesz változás. miközben az önkormányzatok újra ki lesznek szolgáltva, az iparűzési adó megfelezésével a működésre vesznek fel hiteleket.

persze ha a fidesz választást nyer, akkor az eu mondhatja azt, hogy orbánnal meg kell békülniük (az orbánizmussal amúgy is meg kell) és a gyermekvédelmi törvényből kihúzzák a hátrányos megkülönböztető részeket. mert azok fölöslegesek. az lmbtq szervezeteket a közintézmények környékéről egy miniszteri rendelettel el lehet távolítani amit a brüsszeli bizottság nem vizsgálat. orbán ebből enged. cserébe megkapja a pénzt. leszámol az ellenzék azon részével, amelyik nem akar vele egyezkedni. karigeri csődközeli állapotot teremt a városházán. az összefogás szanaszét esik. ez is lehetséges.

white999 2021.11.26. 17:17:54

@Lesz még Magyar Köztársaság: De a bérek és nyugdíjak nem csak idén kezdtek emelkedésbe.

Abban a forintban ami kb 30%-os leértékelődésben van azóta? Vásárlóértékben big macben hogy emelkedett?

white999 2021.11.26. 17:25:13

@Lesz még Magyar Köztársaság:
2013-2019 között a kamatpálya folyamatos csökkenésben volt, 2015-16-ban defláció, és az azt követő években is csak minimális infláció. Miközben nőtt a gazdaság, emelkedtek a bérek és az alapkamat is végig csökkenőben

Ez kb igaz minden országra a konjuktúra miatt (na jó a másik kretént Erdogant vegyük ki a pakliból).
Defláció az nem jó, csak mondom. Kérdezd erről a Japánokat.
Az mindig magasabb volt mint a kívánatos 2016 óta, ezt a covid csak eltakarta mint egy fügefalevél. Az elbaxás nem most következett be. Borítékolható volt, hogy az első válságnál ez lesz. Ami most van az a papírforma. Orbán is csak Gyurcsány kottájából játszik.

2021.11.26. 17:31:29

@white999:
orbán politikai értelemben miért élte túl az összes válságot? azért, mert ő fegyveres erőszakot kivéve szinte minden eszközött bevetett azért, hogy a hatalomba maradjon. persze lehet, hogy végül beleszalad a késbe. akár úgy is végezheti, mint ceusescu. az orbánizmus nagyon messze áll a mussolini féle olasz fasizmustól, különösen a nácinémetországtól, vagy a horthy kormányzóságától.

ha valaki azt mondja, hogy orbán erős államot akar, mint grósz károly, akkor azt mondom, hogy oké, valami olyasmit. ha valaki azt mondja, hogy orbán kulturálisan olyan, mint tito, akkor arra is azt mondom, hogy oké valami olyasmi. a karmelita balkáni jellegű, bizáncias politikát folytat. na jó. orbán autoriter személyiség, autokratikus politikus. valóban.

azt azonban nem képzelem, hogy a egy esetleges népfelkelés ellenében hadsereget bevetné. mint jaruzelski. és márki zay péter klára asszonnyal vezetné az új szolidaritást. azt nem hiszem.

2021.11.26. 17:41:38

@white999:
mondjuk debrecenben kb. 5,000 high tech ipari munkahely jött létre. ebben vannak kb. 500 szakmunkás, 3000 szakközépiskolás é 1500 szakmérnöki állás. nyilván sokkal jobb lenne ha a kutatás-fejlesztés telepedne ide és nem a gyártás.

és ebben nincs benne a bmw óriásberuházás.

az általad favorizált bajnai-oszkó tandem eladta a maradék járműipart románoknak. innen nézve ezt volt elkúró politika csúcsra járatása.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 17:53:43

@white999: "Defláció az nem jó, csak mondom. Kérdezd erről a Japánokat.2

Nem kell okosítanod, tisztában vagyok vele. De az igazsághoz ez is hozzátartozik.

Hosszú évekig nem volt infláció, alacsony volt az alapkamat (meg a BUBOR), növekedtek a bérek, sajnos a nyugdíjak sokkal kevésbé

Ez volt a felállás mostanáig. A képlet annyiban változott, hogy az infláció részben pont a lakosság örvendetesen megnövekedett fogyasztása miatt, részben külső okokból felpörgött. Most nem az van, mint 2008 őszén.

2021.11.26. 17:55:49

@Lesz még Magyar Köztársaság:
a folyó fizetési mérleg csak kicsit van elszállva.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 18:13:47

@white999: "Ez kb igaz minden országra a konjuktúra miatt"

Majd minden országra igaz, de mindent tagadó hülye ellenzéki módjára ne hazudjuk el, hogy nálunk is ez volt.

"Az mindig magasabb volt mint a kívánatos 2016 óta..."

Nem igaz. 2017-18-ban is 2-3% között ingadozott.

"Borítékolható volt, hogy az első válságnál ez lesz."

Válság tavaly volt. Az is csak az emberéletet védendő mesterséges leállás miatt. Most a látszat ellenére nincs. Furcsa helyzet amiben vagyunk, voltaképpen a globális lezárások miatti bezuhanás utáni posztszindróma. Ilyen nem nagyon volt még a történelemben. A világgazdaság fellendülése keltette nyersanyaghiány, a megnövekvő kereslet miatti olaj-és üzemanyagárnövekedés. Inflációfelpörgető hatású. A gazdasági poszt-Covid gazdasági szindróma okozhat újabb válságot, de ne kiabáljuk el.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 18:17:55

@white999: Most üt vissza a mesterséges leállás egy-másfél évvel. Mindez annak a következménye.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 18:25:55

@cvsvrs: "orbánék beruházásösztönző gazdaságpolitikát folytattak. csakhogy az eu a többi tagállammal ellentétben nem biztosítja a "mentőövet". és ezért orbán kénytelen hitelből fogyasztást élénkíteni."

Most nem biztosítja. De ne csak a jelenről beszélj, hanem idestova 11 év mérlegéről. Az eu-s fejlesztési pénzek pedig jóval kisebb mértékben járulnak hozzá a gazdaság teljesítményéhez, mint ahogyan az a köztudatban benne van.

Részben hitelből élénkít. Részben a befolyó megnövekedett adóbevételekből. Egyébként mi nem hitel? A piacról való forrásbevonás nem az? Az államkötvények nem hitelek? Veszel állampapírt, az állam beruház belőle, fizet bért és nyugdíjat.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 18:37:26

@cvsvrs: "de ez most egy ahhoz hasonló pálya, amit orbán elődei is befutottak"

Nem olyan. Ne csak a hitelfelvételt vedd számításba. Sok tekintetben teljesen más most a helyzet, mint akkoriban.

2003-2008 között is volt egyre kisebb ütemű növekedés, úgymint 2013-2019 között éppen fordított mértékben (2011-12-ben visszaesés) de Orbán alatt:

1. A kamatpálya csökkenőben volt

2. Összességében, az évek átlagában jóval nagyobb volt a gazdasági növekedés

3. Az infláció kezdetben csökkent, majd defláció és az azt követő években is csupán minimális.

4. Ha pedig igen balga mód 2008 őszéhez hasonlítjuk a mostani helyzetet, most nem 10-13% a jegybanki alapkamat, mint akkor.

white999 2021.11.26. 19:05:11

@cvsvrs: zt azonban nem képzelem, hogy a egy esetleges népfelkelés ellenében hadsereget bevetné. mint jaruzelski. és márki zay péter klára asszonnyal vezetné az új szolidaritást. azt nem hiszem.

Forradalomra 0 az esély, ezért nem fenyeget a veszély hogy a tömegbe lövetne. A forradalomhoz 2 alapvető dolog kellene. Egyrészt borzasztó sanyarú anyagi körülmények. Erről nem beszélhetünk. A másik az ország zártsága, hogy ha valaki nem tud kitörni és csak ez az út marad. Jó pár százezere ember akinek nem tetszett a dolog és érzett magába tehetséget, ambíciót, már rég külföldön van xarik Orbánra de politikailag üldözöttek is gy tettek. Egyszerűbb Orbánnak is meg optikailag is jobban mutat ha csak kiidegel valakit és ellehetetlenít, mint hogy a klasszik rég elfeledett dolgokhoz nyúljon.

white999 2021.11.26. 19:16:28

@cvsvrs: az általad favorizált bajnai-oszkó tandem eladta a maradék járműipart románoknak. innen nézve ezt volt elkúró politika csúcsra járatása.

Egyrészt nem favorizált, másrészt nem a nyugdíjvagyon ellopásával orvosolta a problémákat. Csodák nincsenek csak az a különbség, hogy ki hogyan tálalja de végén mindig mindenért az emberek fizetnek. Amúgy sajna ez ilyen ha nincs piiz akkor dobra kell verni a családi ezüstöt. Bokros se csinált mást lehet érte ekézni de nem ő vitte csőd közeli állapotba az országot, ahogy az mdf sem de valakinek ezt meg kellett lépni. Ha nem lenne a covid miatt lehetőség elengedni a hiányt curvára megnézném, hogy mit csinálnának. 11 év alatt duplája lett a hiány és ez még akkor is növekedés ha euróba nézem vagy valami versenyképes pénzben és nem a gazdálkodj okosan forintban.
Értem, hogy kell az összeszerelő üzem az eccerű emberek foglakoztatására, nem itt van a hiba, hanem az oktatás és az egészségügy teljes és totális leépítése az, ami történelmi és megbocsájthatatlan bűn.Igaz a szingapuri, kínai modellbe az elitnek mindig van iskolája, a poor népnek meg minek. Csak én inkább Norvégia felé mennék inkább mint keletre.

white999 2021.11.26. 19:18:53

@Lesz még Magyar Köztársaság:Most nem az van, mint 2008 őszén.

Ez kétségtelen ez egy teljesen más típusú válság de ők meg ezt nem tudják kezelni.

white999 2021.11.26. 19:24:49

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Nem igaz. 2017-18-ban is 2-3% között ingadozott.

2020-ban meg a covid előtt januárban 4% felett. Csak jelzem 3% volt a kívánatos sáv az MNB szerint. Covid mint a falat kenyér vitte le egy darabig. A külső okok hiányában is kiigazítás kellene. Egyetlen gazdasági tankönyvbe sincs az, hogy amikor infláció van akkor azt bérkiáramlással osztogatással kell orvosolni. Kb. mint sebet nem kötözéssel hanem késsel nagyobb vágással próbálnák orvosolni.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 19:25:02

@white999: "Forradalom" még 2012 előtt kellett volna amikor még csak születőben volt az új rendszer.

Népi ellenállás esetén Orbán nem lett volna képes megtenni az országgal azt, amit végül - ellenerő hiányában - megtett. Orbán ugyanis csak az erőből ért. Megfelelő méretű tiltakozással pedig kizárólag csak a vacak netadó ellen találta magát szemben. Annál sokkal fajsúlyosabb ügyekben pedig nem.

Így korlátozhatták a sztrájkjogot, vehették el a manyup pénzeket, így tehették be az embereiket mindenhova, így írhatták át a választási törvényt, így léptethették hatályba az egypárti Alaptörvényt és így építhették le a jogállamiságot.

Mert hagytuk. Mert amikor tiltakozni kellett volna, nem tettük. Most pedig már baszhatjuk, mert be is betonozták magukat.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 19:28:02

@white999: "Csak jelzem 3% volt a kívánatos sáv az MNB szerint."

Az az alatt volt, még évekig.

white999 2021.11.26. 19:31:20

@Lesz még Magyar Köztársaság:
Most nem biztosítja. De ne csak a jelenről beszélj, hanem idestova 11 év mérlegéről. Az eu-s fejlesztési pénzek pedig jóval kisebb mértékben járulnak hozzá a gazdaság teljesítményéhez, mint ahogyan az a köztudatban benne van.

Van egy számodra és a magyr gazdaságpolitika szempontjából egy rendkívül rossz hírem.
a 11 év alatt kisebb volt a gazdaság növekedés gdp be, mint amennyi pénz az euból bejött gdp arányosan. Technikailag 0 vagy az alatti a növekedés. Azért ez nem olyan acélos dolog. Ha ne adj Isten az eu úgy döntene, hogy nem fizeti tovább ezt a dzsemborit lehet pár hónap múlva nem volna már olyan eccerű az élet.

2021.11.26. 19:32:33

@white999:
nekem is van olyan ismerősöm, aki azt mondja, hogy ő orbán miatt költözött londonba. és kérdem tőle, hogy nem a pénz miatt elsősorban? vagy azért, hogy a gyerekei jobb iskolába járhassanak? és azt mondja, hogy nem. ő úgy érzi, hogy a jogai sérülnek. fehér, heteroszexuális, keresztény, még ráadásul valami nemesi családból is ered apai ágon és mégis. azt mondja, hogy zavarja a teljesítmény nélküli gazdagodás. és kérdezem, hogy ez londonban a szupergazdagok sem feltétlen a legjobbak. ő szerinte de. vagy legalább is közelítőleg. és amikor kérdem, hogy gyurcsány idején ez miért nem volt ennyire problémás, akkor azt mondja, hogy mert akkor nem érezte ezt.

és őszintén szólva ezt nem értem. és tömegével vannak ilyenek, akik alapvetően elégedetlenek a hazai viszonyokkal. de ez az ismerősöm sem akar forradalmat.

white999 2021.11.26. 19:35:30

@Lesz még Magyar Köztársaság: állításom azt volt, hogy magasabb volt az infláció a kívánatosnál és a covid és a külső hatásoktól függetlenül is baj volt. Azért, mert az alapból ideális 1-2 %-os inflácíótól itt a felső sávban volt még nem jelenti azt, higy ideális volt de még éppen belefért a tűréshatárba de már a coiv előtt látszódott, hogy baj lesz. Ez így volt és van is. Ezen semmit nem változtat az állításod.

2021.11.26. 19:47:41

@white999:
orbán a szakképzést fejleszti. a szakközépiskolát. pl. a egy mai hír, hogy a helyi szakképzési centrum kapott 1 ezer hp munkaállomást. a delta nyrt. vásárolta az intézménynek a modellváltás keretében.

ha most valaki a politechnikumba jelentkezik, akkor kétnyelven tanulhat high tech szakmacsoportokban (magyar-angol vagy magyar-német nyelven) és minősített német nyelvtudás birtokában a technikusi vizsgával felveszik a müncheni műszaki egyetemre. ami a világ 38. legjobb egyeteme egy brit rangsor szerint. a budapesti műszaki egyetem 1200+.

valaki jár budapest elitiskolájába és onnan bekerül a budapesti műegyetemre. 1200+ intézmény a világrangsorba. vagy egy szakközépiskolás elég szorgalmas évfolyamelső (a négyes tanulók között), akkor bekerülhet egy sokkal sokkal magasabban rangsorolt intézménybe. és ebben az is benne van, hogy szegény kis kelet európai.

erre nem mondanám azt, hogy az oktatás nem fejlődik. hanem azt, hogy a gyakolatiasabb képzés kapott nagyobb hangsúlyt.

Lesz még Magyar Köztársaság 2021.11.26. 19:55:28

@white999: "egyetlen gazdasági tankönyvbe sincs az, hogy amikor infláció van akkor azt bérkiáramlással osztogatással kell orvosolni."

Nem mindegy, milyen méretű az az infláció. És nagyon nem mindegy, hogy az inflációhoz párosul-e kellő méretű gazdasági növekedés vagy sem. Most nincs akkora baj az infláció miatt, mint növekedés nélkül. Ez nagy különbség. A stagfláció kifejezést ismered? Még lehet az is, de most nem az van.

Az infláció nem föltétlenül rossz. Nem rendkívüli jelenség. Legföljebb mumus, amivel lehet riogatnia a mindenkori ellenzéknek. Normális esetben pont a pörgő gazdaság jele, a prosperáló gazdaság velejárója. Az árnövekedéssel lépést tart a bérek és fizetések növekedése, túl is szárnyalják azt.
2008-09-ben ezzel szemben úgy volt magas infláció, hogy nem nőttek a bérek, magas volt az alapkamat, drágábbak a hitelek. Más időket élünk.

Mostanra valóban elszabadult az infláció, ez már kellemetlen, érzékeljük a hatását mindannyian és már gondokat okoz. Veszélyezteti a további növekedést.

De még ne kiáltsunk farkast. Mert még a végén újabb pofára esés lesz a vége. A kockázatok megvannak. Nem hiszem, hogy a megnövekedett inflációs nyomás feltétlenül az újabb visszaesés kezdete lenne.
Az is igaz, hogy jövőre meg kell húzni a nadrágszíjat és kiigazításokra lesz szükség, Magunk miatt is, de azért is, mert Brüsszel nem a végletekig fogja engedni a hiány elszállását a tagállamoknak. Újra közelíteni kell majd a 3%-os célhoz. Kegyetlen munka lesz, akárki is lesz kormányon.

white999 2021.11.26. 19:57:15

@cvsvrs: Én viszont tökéletesen értem. Csak két olyan dolgot mondok ami lerágott csont a köztörvényeseket nem, amiket lehet az ismerősöd is tudott hiszen olyan számban vannak.
Példának a kettő viszont tökéletes és így működik a NER.

TRAFIK TÖRVÉNY. Szerinted hány olyan kapott trafikot akinek előző életében volt köze dohánytermékek kisker árusításához? Nem elsőre mindenkinek ez jut eszébe de közelít hozzá. Így kiszórták a trafikosokat és a vidéki élelmiszerboltok ellehetetlenültek, mivel a trafikba előbb utóbb lehetett mindent kapni aminek van forgási sebessége. A boltoknak meg maradt a a romlandó tej kenyér amiből nem lehet megélni.
Bejött a papírforma és tönkrementek a boltok. Igen a hetero fehér kersztény és fidesz szavazó boltja is.
Mielőtt meg lennék vádolva, hogy nem értek hozzá meg semmi ilyen nem volt. 6 évet töltöttem a dohánybizniszben és 10 évig volt élelmiszerboltom vidéken. Trafik mutyit meg élő egyenes adásban figyeltem. A nemzet gázszerelő slepjének is vannak trafijaik, mert rászorulnak szegények.
A hab a tortán, hogy annyira nincs vidék bolton, hogy kormányzat kitalálta, hogy megtámogatja pénzzel és nemzeti vegyesboltokkal a vidéket. (Miután egy intézkedésével 6 éve tönkretette, teszem hozzá)
Na és ki kapott 60 millió forint vissza nem térítendő támogatást?
Nyilván egy kis vállalkozó akinek ez lehetőséget jelent a faluban. Hát igen hacsak Széles Gábor milliárdost nem tekintjük kisvállakozónak.

Technikailag ami most a zajlik az ugyanez a kategória ami a kis vidéki benzinkutasokkal történik, vagy a frenkventált helyen de pénzesőben nem részesülő vendéglátósok, akikhez bejelentkeztek a NER huszárok de sort napokig lehetne folytatni.

Forradalmat senki de azért egy elszámoltatásra van igény.

white999 2021.11.26. 19:59:30

@cvsvrs: Szerinted hány olyan kapott trafikot akinek előző életében volt köze dohánytermékek kisker árusításához? NEM NEM NULLA. Elsőre mindenkinek ez jut eszébe de közelít hozzá.

Ez valami miatt kimaradt de így van értelme a mondatnak, sorry.

2021.11.26. 20:04:06

@white999:
vagy mondjuk a napokból egy hír. 22 hetesen született 264 grammos csecsemőt tudtak a helyi klinikán életben tartani. nem mondanám, hogy nem fejlődik az egészségügy. értem, hogy ez nem orbántól fejlődik. de azt sem hiszem, hogy az eü. fejlesztést orbán gátolná.

debrecenben három kórház volt eredetileg. egy városi a munkásságnak, egy vidéki a parasztságnak és az egyetemi klinika az értelmiségnek. ez a kádár kori "osztályelvű" felosztás, látszólagos egyenlősdi.

mivel a legtöbb városi az egyetemi klinikára ment ezért a városi kórházat még a kádár korban megszüntették. maradt az egyetem és a vidéki. ezek évtizedeken át harcoltak egymással (a fidesz a fidesszel), hogy melyiket fejlesszék. és most már olyan kevés az orvos, hogy az egyetem átvette az irányítást.

és a vidéki kórház átalakult járványkórházzá. lényegében tartalék ágyakkal. és az egyetemi centrumot fejlesztik. amit budapesten is csinálnak. ez a szuperkórházasdi. és kutató elitegyetemesdi. amit a sote is akar. debreceni egyetem orvosi karán 2,500 külföldi tanul. a pavilonok környéke időnként úgy néz ki, mint szaudi arábia. mert azok mini oktató kórházak. a general electric healthcare és a bosztoni mit irodát nyitott.

persze sok minden olyan, mint régen. nem mondanám, hogy nem fejlődik az egészségügy.

white999 2021.11.26. 20:12:53

@Lesz még Magyar Köztársaság: Most nincs akkora baj az infláció miatt, mint növekedés nélkül. Ez nagy különbség. A stagfláció kifejezést ismered? Még lehet az is, de most nem az van.
Ismerem.

Tudod agdp-t hogy számolják? Hogy a vacak tavalyi bázis miatt van ilyen nagy emelkedés? Hogy az autóipar miatt gyakorlatilag az előző negyed évhez képest csökkent a növekedés az iparban. Szolgáltatás húzta fel csak az előző negyed évhez képest 0.7%-al de tendencia csökkenő? Szóval semmi olyan nincs ami indokolná a pénzesőt a választáson kívül.

2021.11.26. 20:20:57

@white999:
értem, hogy vannak ilyenek. és ezeket el is fogadom ha valaki azt mondja, hogy az egész úgy kezdődött, hogy 1 millió embert kiraktak a munkahelyről, mint macskát szarni. és most meg van 10 ezer ilyen sérelem.

értem, hogy nem ugyanaz, mert az egyik piaci kényszer, a másik pártállami. és azt is értem, hogy ha valakivel kicsesznek, akkor nem érdekli, hogy a gyurcsány, vagy akármi.

egyszerűen nem értem azt amikor valaki azt bizonygatja, hogy volt egy überfasza, vagy legalább is alapvetően jól működő, vagy legalább is jó irányba haladó magyarország. és jött az orbán sátán és beletaszította a legsötétebb mélységbe, a kénköves pokolba. ezt nem értem.

sárközi professzor úgy képzelte, hogy téesz az már nem kell. mert az már elavult szocialista képződmény. és az új társasági törvény előírta az összes szövetkezetet kényszerfelszámolását. mert valami főokos ezt gondolta. nem akart ő semmi rosszat. aztán mégis milliók kaptak az egy értékpapírt. azt mondták, hogy oké, kapják vissza a földet. 99%-ban reprivatizáció is működik. és ahol nem lehetséges ott adjanak kárpótlási jegyeket. sárközyi professzor és körei azt mondták, hogy az nem lehet. a reprivatizációval feudalizmus lenne. így meg kapitalizmus lesz. értékpapírok, aminek az árfolyamát néhány csókos mozgatta. mert az árfolyam attól függött, hogy az állam mennyi vagyontárgyat ajánl fel a kibocsátott kárpótlási jegyekkel szemben.

ez nem volt kicseszés családok millióival? magasról leszarták.

és lehetne sorolni. jól működő tőkés expotra termelő versenyképes vállalatokat, üzemeket zártak be kéjesen.

2021.11.26. 20:35:50

@white999:
sárközy professzor a kapitalista magyar falu elképzelése nem elkúrás? azokra nem haragszom, akik nem akartak rosszat. sárközy-n se éreztem. a baloldalinak mondott akadémikus elit tele van olyanokkal, akik szanaszét szivatnák a társadalmat. és elsődlegesen őket tapossa el a fidesz. meg akik még ezek oda állnak, meg akiket még véletlen eltaposknak, meg akinek esetleg szemet vetnek az üzletére. olyan is van.

de az, hogy majd lenke néni és madaras bandi privatizálja a kisboltokat és összeeresztik a hipermarketekkkel, hogy versenyezzetek. ez nem volt geciség? a trafikok nacionalizálása az volt. és a privatizáció?

errefelé a dohánygyár is viszonylag jól volt szerelve. és eladták. még egyetemistaként az adataimat beírtam valami munkaügyi adatbázisba. és felhívtak, hogy menjek a dohánygyárba tanácsadónak. és könyörögtek, hogy ez nekem gyakorlás, nekik pénzt hoz. mondtam, hogy oké elmegyek.

eljutottam a reemtsma komiszárja elé stressz interjúra. neki kellett volna tanácsot adnom. majdnem elkéstem az interjúról. a portán nem akartak beengedni. lopták a cigit. hogy álljanak, hogy az ipari kamera ne vegye.

és a fickó azt mondta, hogy a tanácsadás mellett többek között járnom kellene az üzemet, mert nem tudják hogy kik és hogyan lopják a cigit. mondtam, hogy én tudom. azt is, hogy kik lopnak. nem árulom el. és el kezdte szidni a magyarokat. mondtam neki, hogy remélem elhúznak ebből az országból.

ha megfizetik a melóst, akkor nagyüzemben nem lopják a cigit. ha nem, akkor meg de. ez nem kibaszás?

és még lehetne sorolni.

white999 2021.11.26. 22:16:46

@cvsvrs: azt mondja, hogy zavarja a teljesítmény nélküli gazdagodás. és kérdezem, hogy ez londonban a szupergazdagok sem feltétlen a legjobbak. ő szerinte de. vagy legalább is közelítőleg. és amikor kérdem, hogy gyurcsány idején ez miért nem volt ennyire problémás, akkor azt mondja, hogy mert akkor nem érezte ezt.

Lehet nem voltak naponta ilyenek.

hvg.hu/kkv/20211126_bige_laszlo_mutragya_allam

maxvall bircaman a teknőcbaszó 2021.11.28. 19:50:25

Elnézést kívánok az előző hozzászólásért, csak lecsekkoltam, hogy ki vagyok e tiltva. Amúgy jó poszt, csak nem bont ki néhány bizonyos aspektust.
süti beállítások módosítása