HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz le... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XX.: Van valami konkrét kérdésed is vagy csak trollkodsz, gyurcsányista? (2024.05.27. 19:21) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér

Utolsó hozzászólások

  • Tesz Vesz XLV.: @Tata86: nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot nézel leginkább, két dologra figyelsz leginkább tibi atyára és hont andrásra? Nem fogtad ... (2024.07.30. 16:21) Meme politika
  • Tata86: @Tesz Vesz XLIV.: Nem fogtad fel, amit leírtam. Ugorj neki még egyszer! (Segítek: minden szót olvass el, azért vannak elírva. "... hogy engem nem tú... (2024.07.24. 09:23) Meme politika
  • Tesz Vesz XLIV.: @Tata86: most már nem túlságosan érdekel? ezekszerint most gerinced nincs vagy eszed, memóriád? nem te voltál az, aki azt mondta hogy két dolgot ... (2024.07.23. 15:33) Meme politika
  • Tata86: @Tesz vesz XXXVI.: 2 órát nem fogok meghallgatni. :( de ha leírod melyik részeket nézzem meg, azt szívesen megteszem. (Te továbbra sem érted egyéb... (2024.07.16. 11:30) Meme politika
  • Tesz Vesz XLI.: @Angyal András: sőt , g nagy lacika még félistennek is tartja viktort. tata is hamarosan leírhatja ezt, ha sokáig nézi hont andrást (2024.07.15. 15:27) Meme politika
  • Angyal András: Ugyanazt mondja MP is mint Viktor. csak ő tudja vezetni ezt az országot. Kormányzóképes (2024.07.11. 12:30) Meme politika
  • Tesz vesz XXXVI.: @Tata86: hont andrás azt mondta hogy ezt az országot ennél már jobban nem tudja vezetni senki orbánnál. ehhez mit szólsz? ezt is ki tudod magyar... (2024.07.10. 17:20) Meme politika
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) dk (1) DK (4) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (18) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) eu (2) EU (1) euró (1) euro (1) európa (2) Európa (1) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) meme (1) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) mzp (2) MZP (9) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) ner (16) NER (50) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (2) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választások 2024 (1) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2022.04.17. 16:47 Tata86

Propaganda

Elemezzük egy kicsit a jelenséget, ha már az összes létező ellenzéki betlihuszár ezt jelölte meg a vereség legfőbb okaként. Tényleg Wunderwaffe-e a Fidesz propagandagépezete, ami ellen egyszerűen nem lehet védekezni, és önmagában képes eldönteni a harcot?

Kötelezők

Orbán állampártot csinált a Fideszből, amelyik a lakosoktól ellopott adóforintokat sajátjaként használja. A kormány és az ellenzék lehetőségei között óriási szakadék tátong: nem elég, hogy a narancsosok évi több százmilliárd forintot költhetnek permanens kampányra, Viktor személyes engedélyétől függ hogy melyik államilag hízlalt oligarcha milyen mértékben támogathatja Viktor kijelölt ellenzékét, a többieknek viszont kötelezően a narancsosok mellett a helye. Hasonló status quo uralkodik egészen az alsóbb szintekig, ahol a kisfalusi polgármester politikai alapon dönt a közmunkáról. 

Az, hogy ez így megtörtént, a Fidesz-szavazók szégyene, ami valószínleg újabb generáción át mérgezi majd a közéletet, ahogyan mérgezte a balra szocializáltak ragaszkodása is a posztkomcsikhoz. 

A propaganda hatásmechanizmusa

Sokféle hazugság létezik a finom manipulációtól, a teljes erőből nyomatott ökörségeken át. Amikor a propagandát elemezzük nyilván inkább az utóbbiról van szó. Tovább osztanám a jelenséget a befogadók szempontjából: vannak a szerelmesek, akiket nagyon erős érzelmi szálak fűznek a hazugságok forrásához. Ezek az emberek igénylik az anyagot, függenek tőle, és rettegnek a kognitív disszonanciától. Léteznek azok, akiket egy bizonyos üzenet fog meg egy ideig. Ők a klasszikus félrevezetettek. Ott a többség, aki hiszi is meg nem is, inkább nem, de a világképét ennek ellenére szép lassan a megfelelő irányba mozdítja az állandó nyomás. Végül pedig meg kell említeni a lázadókat, akik körében az agymosási kísérlet dacreakciót indít be, és minél erősebben, kitartóbban kapják, annál erősebb lesz az ellenállás.

Szerelmesek

Rájuk nem akarok sok szót vesztegetni. Ők bármi történik maradnak, ahol vannak, szándékosan képtelenség őket kimozdítani. Sok esetben nem is őket irányítja a propaganda, hanem ők irányítják a propagandát következetesen a legnagyobb hatóanyagú termékre voksolva. Mi történne, ha az M1et holnap kicserélnék egy kiegyensúlyozott tévére vagy a Nyugati Fényre? 99.5% azonnal csatornát váltana. Megtalálná a módját. 

Megvezetettek

Ahogy olvasom az ellenzéki publikat és elemzéseket, ezt a csoportot vélik a legnagyobbnak. "Szegény hülye vidékiek, bevették, hogy MZP újra kiküldi a második hadsereget a Donhoz megdögleni!" Nos: ez ostobaság. Ezt onnan lehet tudni, hogy a Fidesz támogatottsága egyébként nem változik érdemben választások előtt-után és uborkaszezonban. Hol vannak azok az emberek, akik rájöttek, hogy a Fidesz hazudik nekik? Nem egyszer, nem kétszer: ez a negyedik 2/3ad. Nagyon úgy néz ki a Fidesz szavazótábora állandó: a 2014es 44%-on kívül hozták stabilan az 50%-ot. Nincsenek olyan szavazók, akik 12 év alatt a homlokukra csaptak volna: Te, ezek lopnak/beengedik a migránsokat/diktatúrát építenek/gyűlöletet keltenek/megölnek stb! 

Megvezetett emberek az ellenzékben vannak. Volt aki azt hitte, hogy az LMP új pólust akar kialakítani, amelyik meghaladja a XX század gyűlöletpolitikáját, de tévedett. (pl én) Volt aki azt hitte, hogy a Jobbik jobboldali és nemzeti ideák kérlelhetetlen képviselője lesz, de csalódnia kellett. Volt, aki azt hitte a Momentummal lesz végre egy hiteles liberális párt Magyarországon, de csak a DK kapott ifjúsági szervezetet. Volt, aki a baloldal szociális érzékenységében bízott, aztán csalódott. Nem a fideszes propaganda vezetett meg polgárokat, hanem a budapesti.

Az árral úszók

Amiről kevesebb szó esik, de meggyőződésem, hogy a fidesz-szavazók igen nagy része/többség egyébként ebbe a kategóriába esik. Ő azok, akik nincsenek oda a Pártért, alapvetően tisztában vannak vele, hogy hazudnak, lopnak, gyűlölködnek, viszont szép lassan számukra is észrevétlenül egyre toleránsabbá váltak a NER-rel kapcsolatban. Nem érzik, hogy ma nagyobb lenne a korrupció, mint 15 éve, hiszen korrupció mindig is volt. Nem érzik problémának, amit az MTVA és a KESMA csinál, hiszen a köztévé és a pártos média mindig is elfogult volt. Nem látják, hogy Viktor szép lassan kivett a kezükből minden eszközt az önkormányzatiságra, hiszen a kisember véleménye sosem számított. Nem érzik, hogy Magyarország megszűnt nyugati típusú demokrácia lenni, ahol a kormányt rendszeresen leváltják, átalakítják, ahol úgy általában a végrehajtó hatalom nem élet-halál ura. A bázis nem a 2000es évek, a bázis a NER. 

Az ellenzéki think-tank delíriumában ez a demográfia megvezetettként szerepel, akiknek egyszerűen csak el kell mondani az IGAZSÁGOT, mire azonnal átállnak, mint Magyar Nemzet a G-nap után. Ennél nehezebb és kényelmetlenebb a feladat: a megváltozott/megváltoztatott bázisról kiindulva kéne elmagyarázniuk, miért ők a jobb megoldás. 

Lázadók 

Az agresszió kitermeli a reakciót. Minél erőteljesebb a propaganda, annál többen annál megveszekedettebben szállnak vele szemben. A kormány erőforrás-fölénye tagadhatatlan, de ez a jelenség az ellenzéknek nyújt folyamatos utánpótlást, amit látványosan képtelenek kihasználni. 

Nem látom az ellenerő spontán kreatív megnyilvánulásait! Nem látom a szívet! (A progresszív kommenthuszárokét pedig bárcsak ne látnám!)

Esettanulmány: Vona és a muszlimok

Mielőtt még levonnám a tanulságokat, nézzünk egy konkrét példát a klasszikus propagandáról az előző választások kampányából. Akkoriban (többek között) Vona Gábor jelentkezett be ügyeletes megváltónak Simicska támogatásával, és a Fidesz a brute force karaktergyilkossághoz folyamodott. Nem cicózott a keze ügyébe kerülő első groteszk hazugsággal támadta a Jobbik elnökét: Vona egy buzi muszlim. 
A vádak külön külön is abszurd hazugságok, együtt pláne semmi értelmük, ennek ellenére mégis működtek. Miért?

Először vizsgáljuk meg, melyik kategóriában hatott a kampány! Megvezetettek? Akkor, hogy lehetséges, hogy később se szolgáltatott igazságot az élet a radikális néppárti pártvezérnek? Ráadásul az exradik kaptak 20%-ot, ami saccperkábé megegyezik az előző eredménnyel. Eltolódott a bázis? Nem gondolom... a Jobbik együtt mozgott ezzel a bázissal. Hát a szerelmesek? Mindenképpen, de mint írtam ez várható volt, rájuk nem is érdemes lőni. Hát akkor mit történt? Semmi. Maradt a 20%, és az átrendeződés nem a propaganda miatt történt.  

Vona nem titkolt célja a Orbán pozíciónak átvétele volt a fideszes derékhadak átállításával. A két párt közötti átfedés alapvetően elég nagy volt, akkor mi történt? Mezei dominanciaharc. A Vezért kihívta egy tisztje egy olyan közegben, amelyik nem képes a kognitív disszonancia kezelésére, és alapvetően közkatonaként tekint magára a politikai küzdelemben nem pedig vásárlóként. Nincs részigazság, nincs részleges győzelem vagy vereség, csak győzelem vagy halál, mert a közönség ilyen történetekre kíváncsi. 

Viktor propagandája nem azt mondta, hogy Vona buzi muszlim. Ez nem igaz, és mindenki tudta is, hogy nem igaz. Azt jelentette: "Erősebb vagyok mint te, és leradírozlak, amiért hűtlen vagy!". Ha így fordítjuk, látunk hibát? Látjuk azt, hogy itt kiábrándult fideszesek születnek, ha felnyitják a szemüket? Ugye-ugye. Más lett volna az eredmény, ha a Vezénylő Tábornok Úr más módszerhez folyamodik? Mondjuk Vonát egy nevetséges bohócnak állítja be szedett-vetett kiszámíthatatlan és eszelős szövetségesekkel. Nem hiszem. Ami azt illeti lehet, hogy jobban is működött volna, és a Második Reformkor Alapítvány elnökének pártpolitizálás utáni karrierjének sem ad repülő rajtot. 

Összegzés

A propaganda kétségtelenül veszélyes fegyver. Jól használva, a célközönséget jól bemérve és értve nagyon is hatásos eszköz, de nem csodaszer. Néhány nagyobb hiba, és könnyen a használója ellen is fordítható, ráadásul megvannak a korlátai: tömegeket huzamosabb ideig nem lehet elrángatni túl messzire. Ha pedig egyszer megtörik a varázs onnantól veszett fejsze az egész. (Tessék csak emlékezni, hogyan szakított le 10+%pontot az MSZPből a Jobbik és használta pont a saját céljaira a liberális propagandát!)

Az ellenzék "vesztét" NEM a NER-propaganda okozta. 900ezer ember szavazott át, aki valószínűleg 2018ban még az ellenzék pártjaira szavaztak, mint ilyenek egész valószínű, hogy nem álltak és nem állnak Orbán mágiájának hatása alatt. Nem is arról van szó, hogy Mordor-külsőn Szauron mindent látó szeme tartja ellenőrzése alatt az orkokat, tessék megnézni az agglomeráció falvait, ahol zömében a budapesti felsőközéposztály él! 

Aki mégis feltétlenül a propagandában keresné az okokat az vessen néhány pillantást az ellenzéki médiára! Rossz módszerekkel, rossz célközönségre, rossz üzenetekkel önreflexió nélkül. Azt vártam, hogy a NER cselédmédiája folyamatosan teret veszít és rövid idő alatt már csak terhet jelent a kormánypártoknak is, ehelyett inkább a libsi média is lezüllött. Explicit hazugságokat terjeszt, "gázlángol", erőből próbálja keresztülnyomni a gyengén alátámasztott világnézetét, és nem hajlandó olyan témákra reflektálni, ami a többséget érdekelné. 

A végén ugyanoda jutottam: Orbán azért nyer, mert jobb, fittebb és a nép tényleg ezt akarja. Ha valaki ezen változtatni akar ellenpropaganda helyett azt javaslom induljon ki ebből a valóságból

182 komment

Címkék: propaganda ellenzék NER


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr5117798893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulpius66 2022.04.19. 20:03:20

@6.Lenin:

vedd már észre!

A ballibsi előválasztás semmi másról nem szólt, mit arról, hogy "A SOK JÓ KÖZÜL KIVÁLASSZÁK A LEGJOBBAT!"
(mondjuk a Fegyőr nem volt annyira jó.... de bezzeg a Kamugeri vagy a gyurcsányi udvari bolondja a parízeres Jakab, az azért a ballibsik "krémje"...)

ulpius66 2022.04.19. 20:05:04

@6.Lenin:

Persze lehet, hogy a ballibsiknek arról is "előválasztást" kellett volna tartani, hogy egyáltalán kik indulhatnak az előválasztáson....

6.Lenin 2022.04.19. 20:07:19

Csak igen halkan jegyezném meg a sok károgónak, hogy honnan indult Mo csak 30 évvel ezelőtti időtől számolva. Minden belső , külső körülmény adott volt egy sikeres Mo felépítéséhez? Mindenki ezt a célt támogatta?

A pártok, kormányok, választók mind ennek a felépítése érdekében rágták a körmüket éjszakánként?

ulpius66 2022.04.19. 20:07:54

Ha én lennék Novák Előd vagy bármelyik Mi Hazánkos, AKKOR A PARLAMENT NYITÓ NAPJÁN BIZTOS, HOGY VINNÉK A JAKABNAK TÍZ DEKA PARÍZERT!!!!!
(oda tenném az asztalára, ne éhezzen szegény abból a havi nettó két és fél millából....persze lehet, hogy a fizetését a kurvájára költi, ezért nem marad neki csak parízerre....)

6.Lenin 2022.04.19. 20:11:30

@ulpius66:

A választóik bármit megesznek, nem kéne nekik ezt ennyire túlbonyolítani.
Ilyesmikre nincsenek felkészítve, még ijedtükben átszavaznának a Fideszre, ahogy most is.

gigabursch 2022.04.19. 20:52:41

@ulpius66:
Én meg nagyon remélem, hogy ettől a primitív viselkedésről messze többek és jobbak lesznek.
Kicsit úgy, mint amikor Galadrielnek felajánlja Frodó a Gyűrűt, ő meg megpróbálja magát és nem játssza túl magát.

Nekik nem a jobbikkal kell foglalkozni, sőt, nem is szabad meghallaniuk az okoskodásukat, kényszeres beszólásukat, ugyanis lesznek erők és áramlatok, akik egymás ellen akarják ugrasztani őket. Folyamatosan.

Amúgy a Mi Hazánk Mozgalom az országgyűlésben kb senkire nem számíthat, alkalmanként kb az LMP vagy a cuculisták öreg bölényeinek egynémelyike lesz az, aki melléjük szavaz.
A Momentum és a Párveszekedés, állandóan hisztizni fog, a D(obrev) K(lára) folyamatosan kioktatást fog tartani, a fidesz meg állandóan rá akarja tolni majd őket a trágyásszekérre.

Jozef Pockna 2022.04.19. 21:14:13

@Libsikéim, bekaphatjátok!: igen latjuk is csak ugy rohannak a nemet munkavallalok magyarba dolgozni mert sokkal jobban keresnek itt mint otthon nemetben ugye?

Jozef Pockna 2022.04.19. 21:16:10

@Boldeone2: lelehet orbant is valtani. Csak nem kozeprol kell kezdeni. Szepen hamozni mint a hagymat... csipni fogja a szemunket de elobb utobb megesszuk

Boldeone2 2022.04.19. 21:42:17

@6.Lenin: A liberalizmus nincs kiherèlve, annak számos ága van a szociálliberalizmustól a konzervatív - liberalizmusig , a politikai skála közepèt foglalják el bal- ès jobboldalon ,a hagyományos politikai felosztásban ...
A liberalizmusból megpróbálták a szèlsősèges politikai erők bűnbakot csinálni , pedig az egèsz modern nyugati civilizáció a felvilágosodás , majd a liberalizmus elveire èpült. Egyelőre, más reális ès èlhető ellenalternatíva nincs.

A különböző szèlsősèges populista erők pont az ellenkezőjèt akarják , mint ami a liberális politika cèlja: a valós vagy vèlt kollektív èrdekeket előtèrbe helyezèsèn, a tekintèlyen , a hatalmon , a hierarchián alapuló, felülről vezèrelt társadalmat visszaállítani .
Az illiberális demokrácia egy oximioron , valójában nem lètezik, mert modern demokrácia ès a liberalizmus kèz a kèzben járnak
A liberális demokrácia csak ott tud működni ,ahol adott egy felvilágosult , szellemileg - anyagilag többè- kevèsbè független polgárság , jelentős számban. Ahol ez nem adott , ott születnek a beteg demokráciák, a hibrid rezsimek, az autokráciák , a diktatúrák...
Magyarország fèlúton van a nyugat ès a kelet között mentalitásban , polgári fejlődèsben , erre reflektál az orbáni politikai rezsim ...

Bogyó 2 2022.04.19. 22:27:53

@Libsikéim, bekaphatjátok!: "Egész biztosan tudhatjuk ebből, hogy ő tartotta fenn Európa legkorruptabb, legelnyomóbb kormányát." Ez komoly? Mészáros Lőrinc országából? A negyedjére kétharmados kormány országában? A németek, ahol most is volt kormányváltás, a legkorruptabb? Kb. mintha azt mondanánk, hogy az oroszok a leggyengédebb és a szociálisan legérzékenyebb államot alkotják, az autós videóik a legjobb példák erre. Igazán korrupttá egy olyan kormány tud válni, amelynek nem nagyon van kihívója és kontrollja, ez egy általános iskolás szintű logikával is belátható.

Bogyó 2 2022.04.19. 22:31:37

@Boldeone2: Maga Orbán is azt mondta, hogy a liberális alapértékek mára minden jelentősebb irányzatba beépültek. De ezt a hívek nem hallják meg. Igaz, hozzátette azt is, hogy éppen ezért a mai liberális pártok már kontraproduktívak és társadalomellenes célokat tűznek ki. Ez így persze hülyeség, de az ő politikai céljaihoz illeszkedő ideológia szokás szerint egy kis valóságalappal, amit felnagyít, abszolutizál és az egyéb tényezőket elhagyja.

Bogyó 2 2022.04.19. 22:48:46

@6.Lenin: "Szerintem minden adott volt egy ellenzéki győzelemhez" Hát ezt nehéz überelni, a valóságtagadás csimborasszója. A fidesz 2010-es nyeréséhez adott volt egy gazdasági válság. olyan, aminek április 3-án még a közelébe sem jártunk legalábbis az emberek szubjektív érzetében. Mi volt adott? 13. havi nyugdíj éppen most történő bevezetése, Szja visszatérítés éppen ebben az évben. Dehogyis választási osztogatás. de jövőre nem lesz. 3 millióig elmenő lakásfelújítási támogatás, 25 éven aluliak SZJA- mentessége, mind éppen most bevezetve. megyei lapok, Kossuth Rádió, TV2, M'-M5-ig, Duna tv kemény kormánypropaganda, ellenzéki megszólalások tiltása a kötelező 5 percen kívül, 10-szeres kampányköltés, az előválasztáson a legtöbb pénz elköltése, miközben részt se vettek rajta, kormányüzenetek fideszpropagandaként való tálalása, mindenféle szakpolitikai vita elkerülése, tényszerű hazugságok óriásplakátozása, a háborús helyzetben való békeduma és az ellenzék háborúpártivá hazudozása, egy a legnagyobb pártot aránytalanul felülreprezentáló választási rendszer kialakítása, minél messzebb a választó akarat pontos leképezésétől ezek voltak a minden feltétel? Az ellenzéknek sokkal kevesebb erőforrásból, sokkal kevesebb jelenlét által, nem osztogatásra alkalmas pozícióból kellene nyernie, aránytalanul hátrányosabb helyzetből. Persze néha a Zalaegerszeg is megverheti a Manchestert. Kb. ennyi az esély, csak az a különbség, hogy itt vitázhatunk arról ki a jobb. De a játékszabályok sem a fair play szerintiek. Erkölcsileg meg a legalja, amit művelnek a hazug negatív kampányokkal, amit már kénytelen-kellletlen az ellenzék is átvett, de a fidesz persze ebben is verhetetlen. A miniferizések, meg a lebontanák a kerítést, a bohócozás, a politikai kultúra legalja. Mindez egy keresztény-konzervatív párttól. Legalábbis annak hazudják magukat.

Ekrü 2022.04.19. 22:51:59

@Tata86:
"Meg lehet ideologizálni, de ettől még lehetne két forduló, nem?"- Minek még több pénzt kidobni az ablakon,hogy a képviselői hely az piszkos alkuk közepette dőljön el. Ráadásul pont most mutatta meg az összefogásdi,hogy hiába paktálnak le egymással, így is irdatlan nagy vereséget szenvedtek.

"Állíthatna listát olyan párt, amelyiknek nincs 70 egyéni képviselőjelöltje, nem?"- Ahhoz,hogy valaki egyéni képviselőjelölt legyen 500 aláírást kell összegyűjteni. Ez kb a szűkebb rokonság+ ismeretségi/baráti kőr. Mennyire vehető komolyan az a párt amelyik 70 választókörzetben nem tud a képviselőjének potom 500 aláírást szerezni?
Ráadásul éveken keresztül cirkuszolt az ellenzék,hogy azért nem nyer,mert a kamupártok elveszik a szavazatokat. Nos, így most nincsenek kamupártok. Most ez sem jó?

sírjatok 2022.04.19. 22:56:39

@Tata86: "de történt ilyen? Akár a NER előtt?"

aham, mikor az SZDSZ ugráltatta az MSZP-t

Ekrü 2022.04.19. 22:58:29

@Bogyó 2:
"A fidesz 2010-es nyeréséhez adott volt egy gazdasági válság."- No,azért volt ott egy 2006-os öszödi beszéd is. Tudod,amikor hazudtak reggel,délben meg este... Az ország már 2006-ban romokban hevert gazdaságilag,nem kellett ahhoz a gazdasági válság,csak pár év szoci-szadesz koala.

Bogyó 2 2022.04.19. 23:00:48

@Boldeone2: Teljesen egyetértek az elemzéseddel. A Fideszes elit a prolirétegre igyekszik építeni a hatalmát, amelyik nem érzékenykedik civil szervezeteken, autonómiákon, fékeken és egyensúlyokon, jogállamiságon, mert nem érti mindennek az áttételes jelentőségét. Rövid távra látnak, van mit enni, inni, van meleg és van, hol lakni, szól a mulatós, a nemzeti rock vagy a techno és ez már elég. Megszokták, hogy vannak felettük urak, demokrácia, jogállam vagy választás? Felesleges pénzkidobás, ha jó a király. Az értelmiség ha kötődik az országhoz vagy eladja nekik a lelkét, vagy lassan annyiért dolgozik mint egy szaki egy heti fizetése, vagy elhagyja az országot. Az ország persze lemarad a felzárkózásban a többi nem putyini kelet-európai országtól is, de a proliréteg ezt nem látja, csak a gyurcsányi időkhöz fog viszonyítani 2040-ben is, amit a II. világháborúhoz fognak hasonlítani a történelemkönyvekben, és majd ismét megszavazzák, akkor már talán Lázárt, mert abban az évben mindig kapnak adóvisszatérítést és tudják, hogy ennek ez az ára.

Bogyó 2 2022.04.19. 23:05:22

@Ekrü: Ez igaz. A Szocialista szavazók erkölcsi érzéke még működött, elfordultak a párttól. A fideszeseknél ilyen nincs. Teljesen mindegy mit csinál Orbán, éppen kit pécéz ki, aki ellen uszít, éppen mit hazudik, vagy épen melyik haverjából, családtagjából csinál milliárdost. Vallásos hit van, személyi kultusz, Orbánra szavaznak,nem is a fideszre és gyurcsánynál ugyanez. Ebben az országban ez működik, uralkodót választanak még mindig, nem tudunk kilépni a középkorból.

Bogyó 2 2022.04.19. 23:24:44

@Ekrü: A két fordulós választás egy többpártrendszerű demokrácia szükséges velejárója kellene, hogy legyen, ha egyéni jelöltek adják az OGY nagy részét. Ha nem így van, a többpártrendszer elsorvad és két nagy tömb lesz belőle, mert 10 párt esetén is ha 9 9%-ot kap, a 10. 19%-kal elviszi a mandátumot. Nem éppen a választók akarata az iylesmi. A két forduló felméri az erőviszonyokat és utána lehetne összeállni. Így győzött a fidesz a kisgazdákkal 1998-ban. Miért volna ez piszkos alku? Akkor a koalíciós kormányzás is piszkos alku? Mindig egy nagy párt vigyen mindent? Miért volna az tisztább? A több párt koalíciós alkudozásai sokkal inkább lehetővé teszik a társadalom több érdekcsoportjának érdekképviseletét. A nagy gyűjtópártok nyilván sokszavazó által szintén sok érdekeltséget fednek le, a társadalom akkor se lesz homogén, mert ilyenné teszik a választási rendszert. Ugyanakkor a párton belül már végképp nem látható miképpen érvényesülnek a csoportérdekek, sokkal átláthatatlanabb a folyamat. Ezért az egypárt-kétpártrendszerek kevésbé is demokratikusak. Elég megfigyelni, mely országokban van valódi többpártrendszer és arányos választás, ahol nem erőből nyomják le egymást, hanem az érdekcsoportok folyamatosan megegyezéses politikát folytatnak. Miért lenne ez piszkos? Sokkal piszkosabb az, hogy van egy ember, aki mindent egyszemélyben eldönt és mindenki másnak kuss. Érthetőbb rendszer, de köszönöm, inkább nem, nekem ez a piszkos, nem a holland, dán, svéd stb. rendszer, s az ottani átlagember életét elnézve messze jobb választás. A mostani kötelező közös listaállítás még nagyobb szemét húzás, gyakorlatilag a pártok önálló karakterének összemosását célozza. Miért kell közös listát állítania azoknak, akik egy jelöltet támogatnak, amire a két forduló miatt kényszerülnek? Miért volna baj, ha külön szavazhattak volna az emberek a pártjaikra? Tényleg az emberek érdekét szolgálja az ilyesmi? meg kell nézni, hogy mi az EP választásnál a mandátumarány a szavazatokhoz és mi itt, ebből látszódik, mennyire igaz, hogy mennyire nincs már értelme az Országgyűlésnek. gyakorlatilag a kormányfrakció bólogató jánosok gyűlekezete, az ellenzéknek meg gyakorlatilag semmihez sincs joga a pofázáson túl. Ez a mi "demokráciánk." És ez a rendszer miatt van elsősorban így, mert a 3 millió szavazat az 1,8 millióhoz képest nem túl fair, hogy úgy aránylik, hogy az egyiknek minden a másiknak semmi. De ha a 2014-es választást nézzük, akkor meg a több ellenzéki szavazó akarata is semmit ért, csak mert több pártban voltak. Normális rendszer arra törekszik, hogy minél jobban megjelenítse a szavazók arányait, aztán ha feláll az OGY, majd az erőviszonyok szerint választ kormányt. De itt már szó nincs erről.

Bogyó 2 2022.04.19. 23:41:31

@Tata86: "Széthordták, kiárusították az országot a haverokkal, ennek ellenőre Horn Gyula azóta ikon." Egyrészt a széthordás Antall alatt megkezdődött, másrészt a széthordás erős túlzás, a Bokros-csomaggal rendbetették a kormányátvételekor 30% körüli inflációt, a privatizációs bevételek révén komoly államadósság-csökkentést értek el. Az, hogy csak szétlopták az orzságot, rohadtuk egyoldalú és igazságtalan definíció. De ha így is lett volna, ez miért lett volna Komcsi tempó. A kommunisták mikor privatizáltak? A szocik sok mindent csináltak rosszul, de az ő ténykedésüket összehasonlítani a jelenlegivel olyan, mint a cigányok uborkalopását a szíciliai maffiához. Értem, hogy ez utóbbiak nagy autókkal, szép öltönyben jönnek, de biztos, hogy ez a jobb? Jogállamiságban az MSZP messze nem csinált rémes dolgokat, persze, voltak ügyek, de mik is? Korlátozták a civileket? megszállták a bíróságokat? Csináltak százmiliárdosokat a miniszterelnökeik haverjaiból, családtagjaiból? Megváltoztatták alapjaiban a választási rendszert? Kitiltatták az ellenzéket a közmédiumokból? megszállták a bíróságokat? Lefokozták az AB-t? Pártkatonát tettek a legfőbb ügyészi helyre? A miniszerelnök rajongója lett a köztársasági elnök? Visszazüllesztették tanácsokká az önkormányzatokat, eltörölve a települések önkormányzáshoz való jogát? Alkotmányoztak egypárti szinten? Össze se lehet hasonlítani márcsak azért sem, mert az mszp-nek nem volt kétharmada.

apro_marosan_petergabor 2022.04.19. 23:42:52

Ahogy nézem itt a reakciókat, a bolsevik-libero csapat semmit sem tanult.
A választás után 1-2 napig még volt bennük hajlam némi önkritikára, magába nézésre (az ATV-ben volt egy-két öszintébb megnyilvánulás, + UNgár, Mérő stb.), de most már ismét a talponállós, borissza-sörissza szintü hangok vették át az irányítást, a lumpenproletáriátus igen pici, borotvapenge vékonyságú rétege, amely összekapaszkodik az ÁVH-árvák hasonlóan vékony értelmiségnek álcázott rétegével. Amíg ez a két fólia a meghatározó ereje az ellenzéknek, az bizony megy a levesbe nem kér belőletek a magyarok erős többsége, de közben lassan lejár a garanciátok, s a leves után mentek a derítőbe....

Bogyó 2 2022.04.20. 00:16:05

"Tényleg Wunderwaffe-e a Fidesz propagandagépezete, ami ellen egyszerűen nem lehet védekezni, és önmagában képes eldönteni a harcot?"

Igen.

"Szegény hülye vidékiek, bevették, hogy MZP újra kiküldi a második hadsereget a Donhoz megdögleni!" Nos: ez ostobaság. Ezt onnan lehet tudni, hogy a Fidesz támogatottsága egyébként nem változik érdemben választások előtt-után és uborkaszezonban. Hol vannak azok az emberek, akik rájöttek, hogy a Fidesz hazudik nekik?"

Önellentmondás. Egyrészt tudjuk, hogy a fidesz ezt állította. Tehát hazudott, de mégsem jöttek rá az emberek? Nos, magam is tapasztaltam, igen, rengetegen jöttek az óriásplakátok hazugságaival, a választásnál sok ember magától kommentálja a részvételét. De a 13. havi nyugdíj elvétele, a fizetős kórházak dettó. Igen, sokan elhitték. És szerinted több a megvezetett ember az ellenzékben mint a fidesznél? ez maguk a fideszesek sem hiszik el, ha őszinték magukhoz. Elég ha népszavazási kérdésekre gondolunk. És képes vagy komolyan leírni, hogy az LMP új pólusában hívő megvezetettek többen vannak, mint azok akik elhitték, hogy az iskolában abajgatják a gyerekeket a szexuális propagandával a sorosisták?

"Nem érzik, hogy ma nagyobb lenne a korrupció, mint 15 éve, hiszen korrupció mindig is volt."

Ezt elhiszem, nem érzik. Mert nagyon egyszerű körökben mozognak.De mi tudjuk, hogy a 2000-es évekhez képest teljesen más szintről beszélünk. Akkor egy kétmilliós Nokiás doboz miatt volt oltári balhé, ma a többtízmilliót a minisztérium előtt étvevő IGAZSÁügyminiszterhelyettes ügye nem érdekli őket. Mészáros közbeszerzései? Hol volt ilyesmi akkoriban?

"a köztévé és a pártos média mindig is elfogult volt." A pofátlan mosdatás megint óriási példája. Hány fideszes interjút linkeljünk ide ellenzéki korukból? Érdemi viták voltak, nem mindenki hülye vagy szenilis. Most meg négyévente 5 perc? Ne viccelj, a kétféle elfogultság fényévekre jár egymástól! Mintha a Watergate-ügy miatt azt mondanánk az USA és ÉSZAK-korea ugyanolyan diktatúra.

"a kisember véleménye sosem számított." De számított. A még önkormányzatnak nevezhető falvakban egészen kis emberek is érdemben bele tudtak szólni a fejlesuztésekbe. Ma amire van pályázat, saját forrás ilyesmire nem igen. Azt meg hogy legyen pályázat kormánytámogatással lehet kiérdemelni. persze valami mindenkinek csurran, de az arányok itt sem mindegy miylenek. A nép büntetve van, ha nem úgy szavaz, tehát a valódi döntés nem az ő kezében van.

Érdekes a Vona-ügy leírása. értem, persze a hideg számítást, de félelmetes, hogy morális szempontok fel sem merülnek. Orbán a nyerő ergó igaza van. ez az ami mindent visz. Ez színtiszta fasiszta ideológia, az erő kultusza. orbán a fitt, ugye. Még ilyenkor felhorgad az ellenkezés, de Hitler is pont ezt mutatta, a fitt, erős , döntésképes embert. Népszerű is volt. Németország sokat is fejlődött gazdaságilag. De tényleg csak ez számít? tényleg érezzük magunkat lúzernek, moralista nyavajgónak, ha megpendítünk olyasmit, hogy tisztesség, erkölcs, fair play, és esetleg azt, hogy tényleg muszáj mindig nyerni? nem boldogabbak azok az országok, ahol egy választási vereség után nem kell kardjába dőlnie egy pártvezérnek,, hanem folytatja a politizálást és majd legközelebb ismét próbálkozik?
Orbán jobb? Lehet. De hogy nem tisztességesebb az egészen biztos. És nagy baj, hogy mindez nem számít. mert majd ez rátelepszik a mindennapjainkra. Amikor majd üvöltöznek az emberek a dugóban, a tanárral, a pincérrel, az ügyfelessel. Férj a feleséggel, gyerek a szülővel. Ilyen társadalmat építünk, mert az erős nyer és nekünk ez tetszik. nem lesz szolidaritás, segítségnyújtás, nem lesz emberség, humánum. Gyűlöljük aki másmilyen, aki nem tartozik a nagy masszához. Tényleg ilyen országot akarunk?
Orbán ezt kínálja és már az ilyen posztok is teljesen természetesnek veszik az igazságtalan médihazugságokat, a társadalom megvezetését, korrumpálását. Csettint, hogy Orbán milyen erős és ez milyen jó! Csak ez számít, semmi más. Csak a fidesz, ugye?

Bogyó 2 2022.04.20. 00:29:34

@apro_marosan_petergabor: Jó duma. Kb. Apró_Marosán és Péter Gábor ugyanezt mondhatta a "fasiszta" söpredékről. Nem tanultak semmit, hát miért nem másznak le az akasztófáról, akkor volna esélyük, csak nem így kellene hozzáállni. A fidesz érti, rajongói nem a folyamatot. Képesek elhitetni magukkal, hogy ez a fránya ellenzék, ha másképpen állna hozzá, akkor simán győzhetne. ez egy teljesen normális demokrácia. Kiegyensúlyozott médiaviszonyokkal és egy igazságos választási rendszerrel. Lehet ezt mantrázni, ettől még nincs így. ha fidesz nem nyúlt volna bele a választási rendszerbe, ha rendszeresek volnának a pártpolitikai viták, a közmédiában, ha minden párt előadhatná az álláspontját, ha valódi volna az önkormányzatiság, mindebbe, nem nyúlt volna bele a fidesz, akkor még érdemes is volna erről beszélni. De belenyúlt nagyon keményen. A fidesz rajongók lehetnek olyan naívak, hogy elhiszik, hogy ennek nincs hatása az eredményre és csak a fidesz nagyszerűsége az oka a győzelemnek. Miközben 45 %-kal is képes a rendszer kétharmados parlamenti többséget produkálni. Ez az erdmény megerősíti azt, hogy mindaz a vád igaz, amit mondtak eddig is a rendszerről. Hibázott az ellenzék? Persze, lehetett volna a 35% akár 39 is, esetleg. De nagyjából ennyi a mozgástér egy önkritika esetén. Érdemi változás nem várható, csak fölindulásszerű esemény bekövetkezésekor. Addig meg 2026-ban és 2030-ban is lehet hinni abban, hogy buta ellenzék és a csodálatos de tisztességes fidesz miatt nyernek mindig.

Ekrü 2022.04.20. 00:58:09

@Bogyó 2:
" A két fordulós választás egy többpártrendszerű demokrácia szükséges velejárója kellene, hogy legyen, ha egyéni jelöltek adják az OGY nagy részét. Ha nem így van, a többpártrendszer elsorvad és két nagy tömb lesz belőle, mert 10 párt esetén is ha 9 9%-ot kap, a 10. 19%-kal elviszi a mandátumot."- Ugyan miért? Akkor szerinted Amerikában nincs demokrácia? Ott is két nagy tömb van, azt láthatóan remekül el vannak vele. Az mennyivel jobb,ha a választások után fél évvel is megy a huzavona,hogy ki kivel és hogyan, vagy kisebbségi kormány alakul,amit aztán félévente megbuktatnak? De láttunk már arra is példát itt Magyarországon is ,hogy a farok csóválta a kutyát, nevezetesen az SZDSZ úgy zsarolta az MSZP-t ahogy csak bírta.
"Akkor a koalíciós kormányzás is piszkos alku? "- Az bizony. Lásd SZDSZ-MSZP esetében.Az egyik fél mindig zsarolhatja a másikat kénye kedve szerint,ettől viszont az egész rendszer instabillá válik.
Ráadásul a többfordulós választási rendszer egyáltalán nem garantálja azt,hogy nem alakul ki két tömb,hisz nálunk is már 2006-ra gyakorlatilag 3 párt maradt a palettán.
De szerintem ebben mi nem fogunk kompromisszumot kötni,miután konzervatív gondolkodóként számomra fontos a rend a stabilitás és a kiszámíthatóság. Szerintem nem attól demokrácia egy demokrácia,hogy 6-8 vagy 10 párt csücsül a Parlamentbe.
A demokrácia nem azt jelenti,hogy mindenki akarata érvényesül ,hanem azt ,hogy a többségé.

Ekrü 2022.04.20. 01:03:08

@Bogyó 2:
"A fideszeseknél ilyen nincs."- Majd ha a Fideszeseknél is lesz egy "öszödi beszéd", akkor lesz.
"Teljesen mindegy mit csinál Orbán, éppen kit pécéz ki, aki ellen uszít, éppen mit hazudik, vagy épen melyik haverjából, családtagjából csinál milliárdost."-Ezt Te látod így. Az aki pedig a Fideszre szavaz az másképp látja.Esetleg azon kéne elgondolkodnod,hogy aki a Fideszre szavaz az:
1. Egyetért azzal amit a Fidesz képvisel
2.Az ellenzéket sokkal rosszabbnak látja minden szempontból

Ekrü 2022.04.20. 01:16:43

@Bogyó 2:
"Miért kell közös listát állítania azoknak, akik egy jelöltet támogatnak, amire a két forduló miatt kényszerülnek? Miért volna baj, ha külön szavazhattak volna az emberek a pártjaikra?"- Senki nem kényszerítette őket erre. Ha jól emlékszem,mi többször is figyelmeztettük az ide írókat,hogy az összefogás egy nagy baromság.Had ne részletezzem,hogy mit kaptunk érte.
Lehetett volna gerincesen is egyedül indulni és hagyni,hogy a választól döntsék el,hogy a bal féltekén melyik pártot találják alkalmasnak a vezetésre. Pont úgy ahogy a Mi Hazánk tette. Így tettünk mi is anno a Fidesszel. Csak ugye ez azt jelentette volna,hogy lett volna olyan ellenzéki párt amelyik nem jut be a parlamentbe,azt a gerinctelen vezetőitek ezt nagyon nem szerették volna ,ezért összeálltak,hogy bejuttassák egymást a parlamentbe.
Ti pedig lelkesen asszisztáltatok ehhez a bolhacirkuszhoz.

birkamenet 2022.04.20. 01:17:18

@Tata86:

Te Gyözike, az összes komcsi és 3/3-as a fidessben van. orbán meg Kövér apja kriptokomcsi MSZMP-s párttitkárok.

Tényleg ennyire hülyék vagytok, hogy saját magatokat komcsizzátok éjjel nappal.

Na de ha teljesül a vágyatok és Putyin birodalma a szomszéd ország lesz, akkor már szégyellnetek sem kell a komcsi fajtátokat.

birkamenet 2022.04.20. 01:20:36

@Ekrü:

A lényeg Gyözike, hogy a zsákfaludban 120%-kal megszavaztátok a Putyinizmus végszakaszát, így már disszidálnotok se kell a cselédsorsért Jasznaja Szeloba. Ott van nektek az országot teljesen felvásárolt NER uraság valamelyike, ahhoz beálltok koszt-kvártéllyért, oszt mmegvan mindennetk ami nektek kell a 21. században.

birkamenet 2022.04.20. 01:23:51

@apro_marosan_petergabor: "Ahogy nézem itt a reakciókat, a bolsevik-libero csapat semmit sem tanult."

De te se hülyegyereke a NER-nek! Tartozhatnál Európához is, de nektek IQ Gyözike népségnek a Putyinii permállam sorsa kell, 200 évvel visszarepülve a töreténelemben.

Azt tudod, hogy orbáb jövö héten 3,60-ra fagyasztja be a kenyér árát? Azzal meglesz a hatnegyed is 2026-ban!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 06:49:00

Az ilyen Orbán féle csalóbanda csak olyan elmaradott és primitív országokban sikeres, ahol van fogadóközeg. Ahol olyan csóringer, buta és elmaradott a társadalom egy jelentős része, hogy med lehet vezetni Orbáni maszlagokkal. Ahol ilyen nincs, ott esélye sincs a győzelemre, hiába épít ki ilyen propagandagépezetet, a társadalomról lepereg, mint a rühes szar, és már másnap megbukik. Feltűnőnek kellene lennie még az ellenzéknek is(akik szintén buták), hogy ha 2 millió nyolcszázezer szavazatot kapnak akkor is ugyanannyi parlamenti helye lesz a Fidesznek, mintha 1 millió 800 ezret. Ez a választási törvény rothad és bűzlik, ilyen választásokon nem szabadna részt venni.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 07:35:20

Az ellenzéki szavazók között is rengeteg a buta ember, dehát ez egy ilyen társadalom. A Jobbik vezetése nem mérte fel, hogy a szavazóinak nem gond ha Orbán marad, és inkább leszavaztak a mihazánkra. Hát normálisak ezek? Mi a faszomnak fogtak akkor össze? Ezek a faszkalapot azt akarták, hogy minden maradjon a régiben. Maradjon a lopás, hazudozás, csalás. Ez alatt a választási törvény alatt én már többet nem megyek parlamenti választásra, mert illegitimnek tartom. Megmarad az eus meg az önkormányzati, azokban nem tudnak szart kavarni. Amúgyis már rég eus állampolgárnak tartom magam nem magyarnak. Az európai az én nemzetem, azt tartom elsődlegesnek. Az EU nélkül kutyaszarba se lenne ez az ország. Valahol belorusz és Albánia szintjén tengődne ilyen kretén

Ekrü 2022.04.20. 09:37:43

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:
"A Jobbik vezetése nem mérte fel, hogy a szavazóinak nem gond ha Orbán marad, és inkább leszavaztak a mihazánkra. "- Te tényleg azt hiszed , hogy nem tudták? :))))
A Jobbik vezetése egyszerűen be akart kerülni a Parlamentebe, elvégre jó pénzért lehet ott üldögélni 4 évig, majd hülyék lettek volna kikiabálni ország-világ előtt, hogy aki velük összefog annak előnye nem származik belőle.Még a végén kipenderítették volna őket az összefogósdiból.
A többi felvetésed pedig nem más ,mint a választást vesztett lúzerek kesergése.

6.Lenin 2022.04.20. 09:38:37

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Tökéletes képet festettél a bunkó européer szavazó robotról.
Miért is szavaztak volna az emberek ilyenekre?

6.Lenin 2022.04.20. 09:48:32

@Bogyó 2:

Adott volt a helyzet a váltásra. Az ellenzék nem tudta kihasználni. Miért? Pontosan leírtad, mert neked sincs fingod sem a az egészről.

2010-ben a Fidesz ki tudta használni az adott helyzetet annak ellenére, hogy Bajnai egy csodálatos világot ígért. Igaz ő se vállata hogy az a csodálatos világ eljőjjön, mert belebukott volna, amit ő is tudott, hogy mi lenne a vége annk a világnak.

Ez az ellenzék alkalmatlan az ország vezetésére, MZP főleg. Ennyi, nem kell ezt még jobban túlbonyolítani.

Szánalmasak már azok a kifogások, amiket a haladóéktól itt (is) olvas az ember fia.

6.Lenin 2022.04.20. 09:53:20

@Boldeone2:

A liberalizmus ma a létező legszélsőségesebb idea a gyakorlatban.
CSAK NEKÜNK LEHET IGAZUNK, mindenki mást kizárunk.

Az illiberalizmust meg nem érted, mert nem hallgattad meg Orbánt amikor ezt a bevezette a köztudatba. Vagy érted és pont azért tagadod.

A többi csak süketelés a részedről, mint már soxor bizonyítottad.

ulpius66 2022.04.20. 09:58:05

@6.Lenin:

Ja!

A ballibsi pártok 2018-hoz képest közel 1 millió szavazót vesztettek.....

2018 ----- hat párt eredménye összesítve 2,9 millió szavazat

2022 ----- a hat ballibsi párt, az "Összefosás" eredménye 1,95 millió szavazat...

A ballibsi szavazók üzenete: "Köszönjük, de ebből talán mink nem kérnénk...."

A hat ballibsi párt válasza: "FOLYTATJUK AZ ÖSSZEFOGÁST!!!"

HÁT EZ TELJESEN LOGIKUS.....

6.Lenin 2022.04.20. 10:14:29

@ulpius66:

Szerintem a Jobbik szavazói hiányoztak, kb 1 millió.

A Jobbikot anno nyilván azért hozták létre (Fletóék) hogy be lehessen mutatni, rajtuk kívül mindenki fasiszta Mo-on, de ők harcolnak ellenük.

Aztán amikor buktak a ballibsik a Jobbik is tárgytalanná vált, nem tudtak velük mit kezdeni, ők se magukkal.

Csak a táborukra (szavazóikra )lett volna szüksége a ballipsi tábornak, de Jakab ezt nem tudta biztosítani. Talán a jobbikos szavazók jöttek rá, hogy őket mire is szeretnék felhasználni.

A lényeg, hogy ma Mo-on a ballibsi tábor kb ennyi, 2 millió alatt, és még fogyóban van. Ki tudja hol fognak megállni. Semmi esélyük a jövőben.

Nade, kiből lesz akkor a cserebogár? Az ellenzék? Jó kérdés.

van 7,7 millió választásra jogosult, Ebből 20-30 % nem szavaz soha.
A Fideszre már 3 millió felett szavaznak. Na ezért kellenének migránsok mert nincs már akik a ballipsikre szavaznának, hogy győzni is tudjanak.

A jelenlegi választék meg nagyon satnya. Lassan már a kóbor kutyák se vizelik le őket.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 10:17:46

@Ekrü: Már miért lenne kesergés? Én kurva jól élek, innentől leszarom az ország hova jut. Eddig azért szavaztam Orbán ellen, hogy az országnak jobb legyen. Mostantól nem érdekel, csak magamra koncentrálok, ahogy eddig is tettem, annyi különbséggel, hogy ebben a választási színjátékban nem veszek részt. Legyen a sok hülye birka gondja, aki Orbánra szavazott, hogy szarul él.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 10:23:00

@6.Lenin: A szavazó robot kisöcsém te vagy, aki az ország érdeke ellen, egy Putyin-orbánbuzi fasiszta szektára szavaz. Én eddig azért szavaztam, hogy az országnak jobb legyen. Innentől nem nagyon érdekel hova juttok, ahogy Kádár meg Horthy idejében, most éppen orbánotokkal. Én egy magyarul is beszélő európai állampolgárnak tekintem magam, az meg hogy ti elbasszátok az életeteket orbánnal nagyívben leszarom.

6.Lenin 2022.04.20. 10:23:10

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

"Én kurva jól élek, innentől leszarom az ország hova jut. Eddig azért szavaztam Orbán ellen, hogy az országnak jobb legyen."

Hatalmas ész szorulhatott beléd. Nagyon jól teszed, hogy a továbbiakban félreállsz. Az országnak mindenképpen.

Boldeone2 2022.04.20. 10:24:53

@6.Lenin: Az illiberalizmust meg nem érted, mert nem hallgattad meg Orbánt amikor ezt a bevezette a köztudatba. Vagy érted és pont azért tagadod"

Az "illiberális demokrácia " kifejezèst Fareed Zakaria, indiai- amerikai újságíró-politológus alkotta meg, egy negatív globális trendre utalva. Orbán maga sem èrtette miről beszèl, ahogy te sem èrted! Nincs ès nem is lehet olyan demokrácia, amely illiberális , mivel a modern demokrácia a liberalizmus alapelveire èpül , így annak tagadása egyben a demokrácia tagadását is jelenti
Hozzá lehetne tenni: ma már Orbán sem beszèl " illiberális demokráciáról " , talán ő is rájött , hogy ostobaságot beszèlt.

ulpius66 2022.04.20. 10:25:47

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Hát ez teljesen logikus!

Akik eddig az Orbán mellett szavaztak, és egyre szarabbul élnek, azok továbbra is szarul szeretnének élni.....

Egyebekben, ha te ilyen jól élsz, ebben a "szar Orbán-rendszerben" akkor mért szavaztál ellene?
(azt nem hiszem el, hogy az "ország sorsa" meg a "szegények felemelése" és hasonló ballibsi mantrák miatt..... AZT VISZONT TELJESSÉGGEL ELHISZEM, HOGY TE ÉS A FAJTÁRSAID MÉG TÖBBET SZERETTEK VOLNA LOPNI.....)

6.Lenin 2022.04.20. 10:26:15

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Bocs, korrigálok. A hatalmas észt csak elképzeled, minden alap nélkül.
További sok sikert a kurva jó személyes életedben. A többit bízd másokra. Mindenkinek jobb lenne.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 10:34:40

@ulpius66: Ti szavazzatok Orbánra kretének, én inkább jól élek. Ha nektek ez az öröm hogy nyertek, mert más már nem jutott, ám legyen. Nyerjetek még 40 évig, nem nagyon érdekel. Én inkább orbánszekta tagság helyett most telepítem a napelem parkom a saját rezsicsökkentésem érdekében, és már az autóm is lecseréltem elektromos BMW-re, hogy a buzi Putyin és Orbán az olaját a faszára kenhesse. Ti meg szavazzatok Orbánra, és így álljatok sorban a 480 forintos szutykos urali benzinért és a csirkefarhátért, ez a ti boldogságotok.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 10:39:01

@6.Lenin: A hatalmas eszemnek hála már rég nem ott tartok anyagilag, ahol az Orbánra szavazó csóringer szekta. Eddig azt szerettem volna, hogy az egész magyar nép úgy éljen ahogy én, ezért szavaztam Orbán ellen, de úgy látszik a nép ezt nem akarja, inkább Orbán faszát nyaldossa. Ám legyen, váljék egészségükre!

6.Lenin 2022.04.20. 10:39:14

@Boldeone2:

Tehát nem érted. Ha a jelenlegi "liberalizmust" nevezzük a valódi liberalizmusnak, akkor jogos az illiberális megnevezés, mert akkor az van közelebb a liberalizmus eredeti értékeihez.

Amit ma demokrácia, liberális értéknek neveznek a haladó világban, az a legtökéletesebb kirekesztése másoknak, akik nem fogadják el ezt a maszlagot.

Ma Mo-on ebben az illiberlista diktatúrában szinte dühöng az eredeti liberalizmus. Igaz vannak olyan polgárai, akik ÖNKÉNT zárják ki magukat (mert köcsögök) ebből a liberális rendszerből.

De ez nem a rendszer hibája, hanem egyéni elferdülések csupán.

Lásd az ellenzék összetételét, viselkedését. Orvosért kiáltanak.

HypocritSlayer 2022.04.20. 10:46:48

@Bogyó 2: "Igazán korrupttá egy olyan kormány tud válni, amelynek nem nagyon van kihívója és kontrollja, ez egy általános iskolás szintű logikával is belátható. "

Viszont az a kormány, amelynek "nincs kihívója és kontrollja", az valamit kurva jól csinálhat, ha ötödjére is megválasztják, és az utóbbi négy alakalommal pedig mindig 2/3-al. És lehet vinnyogni, de a 20.000 szavazatszámláló arra a relevációra jutott, hogy ők vannak megvezetve, nem a a bugris gombák......

6.Lenin 2022.04.20. 10:46:50

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

Sok sikert a továbbiakban, bár....

Szerintem ne feszegessük ezt a dolgot, mert ki kiderülne, hogy a te anyagi jóléted rendőrt, ügyészséget kívánna, hogy valójában tisztázzuk .
Örülj, ha eddig nem derült ki az eredete.

szerintem nagyon sok ember megoldhatta, mert tele vannak az utak, kiránduló helyek, áruházak, és mégis az Orbán rendszerére szavaztak többen, m,ár a 4. alkalommal.

Szerintem örülj, hogy eddig még nem kaptak el, vagy, ha tisztességes úton érted ezt el egy aljas rendszerben, akkor ne ugrálj nagyon, mert hülyének fognak nézni, hogy magad lennében szavazol.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 10:51:12

@ulpius66: Ezek a barmok csak azt hiszik, hogy jól élnek, valójában olyan messze vannak a jóléttől mint Makó Jeruzsálemtől. Jól érzik magukat a csirkefarháttal, a 480 forintos szutyok benzinnel, a felére inflálódott fizetésükkel, ami kétszer annyi mint korábban, a 7 milliós új Suzuki swiftjükkel. Azt hiszik jól élnek, pedig a béka seggén vannak. Egy magát gazdagnak hívő Orbánbuzi azon gondolkodik, hogy 5 milliós fapados új Suzukit vagy daciát vegyen támogatással, egy német és egy orbánellenes magyar meg azon hogy új teslát vagy BMW-t lízingre. Van ilyen kisapám, nekik marad a jólét, nektek meg Orbán.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 10:56:54

@6.Lenin: Leírtam miért akarom az Orbán rendszer végét. Azért hogy mindenki legalább úgy élhessen ahogy én. Egyébként minden jövedelmem legális, orbánnal ellentétben, akinél és haverjainál még én is többet keresek. Egyébként érdekes, hogy rajtam számonkéred a legális jövedelmem, az orbáncsalád ezerszer nagyobb lopott vagyonát meg elnézed. Sebaj, tőled veszik el kisapám, élvezd!

Boldeone2 2022.04.20. 11:06:58

@6.Lenin: Ha a jelenlegi "liberalizmust" nevezzük a valódi liberalizmusnak, akkor jogos az illiberális megnevezés, mert akkor az van közelebb a liberalizmus eredeti értékeihez."

- Ez így èrtelmetlen megfogalmazás. Az illiberalizmus soha nem lehet közel a liberalizmushoz , az " il" fosztókèpző , az illiberális rendszerek èppen a liberalizmus alapelveivel szemben lèpnek fel

Amit ma demokrácia, liberális értéknek neveznek a haladó világban, az a legtökéletesebb kirekesztése másoknak, akik nem fogadják el ezt a maszlagot."

-A nyugati országokban szabad politikai verseny van, egyenlő politikai verseny van a különböző politikai pártok között, az illiberális demokráciában " meg jellemzően egy állampárt uralja a társadalmat, nincs valós politikai verseny

Ma Mo-on ebben az illiberlista diktatúrában szinte dühöng az eredeti liberalizmus. Igaz vannak olyan polgárai, akik ÖNKÉNT zárják ki magukat (mert köcsögök) ebből a liberális rendszerből"

Eredeti liberalizmus " Magyarországon?
Úgymint:
-fèkek ès ellensúlyok felszámolása
- hatalmi ágak összevonása
- állami beavatkozás minden szinten a kultúrába, társadalomba
- oligarcha-klientúra rendszer èpítèse, crony-kapitalizmus
- a társadalmi autonómiák felszámolása, ellehetlenítèse

Vicces vagy, ember!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 11:09:17

@HypocritSlayer: Az Orbán rendszer lényege, hogy csórón kell tartani a népét, ami felett aztán uralkodhat. Ezért nem vezeti be az eurót sem, így szépen elinflálhatja a forintot, emeleti a béreket, hogy úgy tűnjön a sok birkának, hogy jól él. Kitalálta ezeket a támogatásokat is, amivel jól kibaszott mindenkivel. A lakások árai a duplájukra emelkedtek, pont annyival amennyivel támogatja azokat. Egy 10 évvel ezelőtt 8 milliós lakás most 30 millió. Még jó, hogy én akkor vettem, amikor nyolc volt. De mi lesz azzal aki most akar venni? Majd vesz fel 20 millió hitelt oszt jó napot. Elmondhatja milyen jól járt, és utána leszavaz Orbánra. Buta ez az ország ha ezt támogatja.

Andy73 2022.04.20. 11:17:27

Nem minden a propaganda. Rengeteg terméket reklámoznak, mégsem vesznek meg bármit az emberek a boltban. Elsősorban a szükségleteik, igényeik és a lehetőségeik szerint vásárolnak, nagyrészt a tapasztalataik alapján, amit a reklámok csak részben tudnak befolyásolni. Hasonló a helyzet a politikusokkal és a pártjaikkal is. Egy megszokott termék vagy egy kormány leváltásához egyrészt elég nagy elégedetlenség, másrészt meggyőző alternatíva kell. Most egyik eset sem állt fenn.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 11:19:47

@HypocritSlayer: Egy ilyen birka népet, akiket egy csettintéssel meg tud osztani, nem nehéz uralni. Mindig létre fog hozni magának mihazánkat meg gattyánokat, kétfarkúkat, mert a birkáknak erre van igénye. Hiába áll össze bárki, majd jön egy újabb fisz fasz mikropárt, akik elterelik a szavazataikat valami éktelen hazugsággal. Ez a rendszer két oldalra van kitalálva, aki ezt nem fogja fel, az megy a kukába, meg cuppan Orbán seggére. Meglátásom szerint ennek a rendszernek a rákfenéje a pénz, mivel egy csóró, elvtelen nemzetről beszélünk. Egyszerűen el kell venni orbántól és odaadni a másik oldalnak. Remélem az EU rájön végre erre.

konrada 2022.04.20. 11:24:49

@Bogyó 2:
"másrészt a széthordás erős túlzás, a Bokros-csomaggal rendbetették a kormányátvételekor 30% körüli inflációt, a privatizációs bevételek révén"

Azért érted is, amit leírsz?

Szvsz. senki sem úgy gondolja - talán rajtad kívül;) - hogy a széthordás az, hogy mindenki a sötétben kicsavaroz egy csavart, aztán amit az fogott, hazaviszi....

...hanem pont arra, hogy "elprivatizálták"...

6.Lenin 2022.04.20. 11:25:59

@Boldeone2:

Te az egészből nem értesz semmit.
Kevered a formát a tartalommal. Az értéket az értéktelennel.

Nyugaton van szabad politikai verseny? Ne bassz. Ennyire nem lehetsz naiv, vagy vak.

Nézd meg a francia elnökválasztást.
Egy nemkívánatos személy esélyes, akkor rögtön kiderül, hogy sikkasztott. Napokig lehetne sorolni, hogy ha agy nem haladó lenne esélyes rögtön szélsőséges náci, korrupt. kormányok meg csak bábok egy háttérhatalom kezében.

Tényleg Klozet Jóska irányítja az USA-t? Egyedül még a klozetot se találja meg.

Te miket olvasol? Dörmögő Dömötört? És még én vagyok vicces.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2022.04.20. 11:26:18

@Andy73: Van alternatíva, a demokrácia. Ahol nem nyomják el törvényekkel a másik oldalt és nem hazudoznak nyíltan a szemükbe. De ehhez kell egy értelmes nép is, akiknek erre igénye van. Ha a nép egy jelentős része a tolvajokat, csalókat hazudozókat szereti, akkor a vezetőik is olyanok lesznek.

konrada 2022.04.20. 11:32:46

@6.Lenin:
...hát valahogy úgy gondolom, hogy Isten mentse meg a világot attól, hogy azok elméleti ideológiái győzzenek, akik egy adott rendszerben jól élnek, de ők inkább maguk ellenében is a többieket akarják megmenteni mindenáron.

...mert az sose vezetett jóra.
...s erre azért példaként ott a névadód, Pol Pot, Robespierre, Marx, Castro, és sokan mások...

6.Lenin 2022.04.20. 11:39:13

@konrada:

Igen, szerintük a liberalizmus, demokrácia csak akkor lehetséges, ha ők vannak hatalmon.

Ezt ma már a fogatlan , részeg falusi bunkók se veszik be.
Túl sok volt rá a rossz példa. Annyi eszük meg csak van, hogy ezt nem veszik már be.

Andy73 2022.04.20. 11:55:33

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: senki sem szereti a hazugokat, a magyarok pláne nem. Ezért nem lehet a boszmevel választást nyerni Őszöd óta, hiába próbálkoznak vele sorozatban. Ugyanis demokrácia van, az EU tagállama vagyunk, van választási lehetőség. Csak a magyarok nem olyanok, ahogy te és boszmeek képzelik.

Kitiltott Vélemény 2022.04.20. 12:17:38

@GyMasa: " ... Eleve nem is volt atol a pillanattól semmiféle összefogás, amint MZP nyert.
Akkor kezdödött meg a rugalmas elszakadás a gyözelemtöl.
Nekem az a teóriám, hogy klárikának "kellett volna" nyernie, de mivel nem így történt, ferenc az új helyzethez igazította a stratégiát. ... "

Nem, nincs igazad!

Gyurcsótányék nem azért kezdtek el kihátrálni a dologból, mert MZ/x győzött, hanem már jóval előtte észlelték, hogy valami nem stimmel a hintalóval: " B+ ez nem halad előre... pedig mi aztán erőbő' hajtyuk ... "

Valszleg ránéztek az előválasztási részvételre, aztán osztottak-szoroztak, és kijött, hogy az a kb 630ezer résztvevő ( forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/2021-es_magyarországi_ellenzéki_előválasztás ) (jobbára ButaPestiek) az elvárt 2-3 millióhoz képest előrevetít egy ordenáré buktát.

Ekkor leeshetett nekik, hogy itt valahogy bekeveredtek a f@szerdőbe, ahonnan szopás nélkül lehetetlen kijutni. Hát, gyorsan körbenéztek, hogy akkor ki legyen a főszopó, és hát a "nemamikutyánkkölyke"-re esett a választás, így lett az élre tolva MZ/x

Aztán jött a választás, ahol kiderült, hogy a szopás akkora, hogy abból jutott még vastagon azoknak is, akik MZ/x mögé bújtak. Azóta is mosakodnak, és köpködnek!

HypocritSlayer 2022.04.20. 12:21:13

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: "Az Orbán rendszer lényege, hogy csórón kell tartani a népét, ami felett aztán uralkodhat."

Még mindig nem tanultatok a saját hibáitokból, hiába ver pofán a valóság, és az az igazság, hogy én ennek kifejezetten örülök.

"úgy tűnjön a sok birkának, hogy jól él. "

Pedig mennyi mindent megtett a moslék, hogy ezt a sok birkát felvilágosítsa....

"Kitalálta ezeket a támogatásokat is, amivel jól kibaszott mindenkivel."

Nagyon, annyira kibaszott, hogy a hithű moslékszavazók ezeket el sem fogadták, hanem azonnal visszautalták, vagy jótékony célokra költötték....

Le merném fogadni, hogy te is, mivel elmondásod szerint gazdag vagy, minden alkalommal, a moslék által elképzelt progresszív adó szerint visszautaltad az adóhivatalnak azt az összeget, amivel többet kaptál...

"A lakások árai a duplájukra emelkedtek, pont annyival amennyivel támogatja azokat. Egy 10 évvel ezelőtt 8 milliós lakás most 30 millió."

Húha, azért a matekkel még akadnak gondok...

"Még jó, hogy én akkor vettem, amikor nyolc volt."

Milyen okos vagy...

"Buta ez az ország ha ezt támogatja. "

Bizony, ezért jó, hogy elvagy te a kacsalábon forgó elefántcsont tornyodban, és mantrázd csak az eddig is jól beválsz paneleket, hogy újra kétharmadot szavazzon meg a sok megvezetett birka:)

body_andras 2022.04.20. 12:22:11

Akkor most köszörüljünk meg a torkunkat és: pchopaghandázzunk egy kicsit.

HypocritSlayer 2022.04.20. 12:28:27

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög:

"Egy ilyen birka népet, akiket egy csettintéssel meg tud osztani, nem nehéz uralni."

Nehéz felfogni, hogy amíg birkáztok, miközben az általatok lenézett birkáktól várjátok azt, hogy rátok szavazzanak, az kissé oximoron...

"Mindig létre fog hozni magának mihazánkat meg gattyánokat, kétfarkúkat, mert a birkáknak erre van igénye."

Ja, g@ci orbán:)

"Hiába áll össze bárki, majd jön egy újabb fisz fasz mikropárt, akik elterelik a szavazataikat valami éktelen hazugsággal."

Mint például most is......., ja mégsem:), a fisz-fasz pártok a kutyákat is beleértve nem kaptak összesen 4%-ot sem, az pedig a moslékhoz hozzáadva sem lenne több 40%-nál, a 54-hez képest ez még édeskevés:)

"Meglátásom szerint ennek a rendszernek a rákfenéje a pénz, mivel egy csóró, elvtelen nemzetről beszélünk. Egyszerűen el kell venni orbántól és odaadni a másik oldalnak. Remélem az EU rájön végre erre."

Bizony, ha eleget beszél a moslék, mindig kiderül, hogy a végén csak egy irigy, bosszút szomjaszó kis bolsi pondró bújuk meg minden progresszív, haladó, nagyon liberális gőg alatt.......

Én vagyok az Matyi te Selejt 2022.04.20. 12:32:33

ti Selejtes trágyázott birkányi dnSelejtek! Hogy tört volna le a kezetek mikor elcsaltátok Ferenc testvér újabb győzelmét.

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2022.04.20. 12:44:50

A propaganda annyira nem működik, hogy:
1. Juhász Pétert, karaktergyilkossággal képesek voltak visszalépésre kényszeríteni, mert elfogyott a támogatása. Az ostoba állatok elhitték.
2. Még 2018-ban készült felmérés, hogy az orbánt leváltani akarók nagy többségénél is hatott a migránsos propaganda kamu.

Amúgy a blogger is elfelejtkezik nagyvonalúan az itt is minden nap saját szájukba szaró seggszopókról.

konrada 2022.04.20. 13:18:49

@savanyú a narancs ( Villanyfényes):
Ó te szegény! Képes volt kihagyni téged?
;)))

GyMasa 2022.04.20. 13:24:10

@Kitiltott Vélemény:
"Nem, nincs igazad!"
AZ lehet...

"Gyurcsótányék nem azért kezdtek el kihátrálni a dologból, mert MZ/x győzött, hanem már jóval előtte észlelték, hogy valami nem stimmel a hintalóval: " B+ ez nem halad előre... pedig mi aztán erőbő' hajtyuk ... ""
Az lehet, de a második fordulós MZP gyözelem volt az, ami után elkezdödött az elöre menekülés, pl. a "kapitányozással". Szerintem nem hitték el, hogy nyerni fog, illetve ha igen, akkor direkt hagyták, mert tudták, hogy nem gyözhetnek...
Igaz, azzal meg csak az a bajom, hogy akkor nyilvánvalóan nem a gyözelem volt a cél, hanem az egyre kisebb koncon való marakodás.
És, gyakorlatilag nem is nagyon volt közös kampányolás (ami annyiara nem is meglepö, hiszen mondanivaló sem nagyon volt, meg program sem)

"Valszleg ránéztek az előválasztási részvételre, aztán osztottak-szoroztak, és kijött, hogy az a kb 630ezer résztvevő ( forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/2021-es_magyarországi_ellenzéki_előválasztás ) (jobbára ButaPestiek) az elvárt 2-3 millióhoz képest előrevetít egy ordenáré buktát."
MOndjuk, a 2-3 millió, ha volt is ilyen becslés, akkor a valóságtól teljes mértékben elrugaszkodott szám volt!
Azért a 3 millió az még a fidesz összes szavazójánál is több!

"Ekkor leeshetett nekik, hogy itt valahogy bekeveredtek a f@szerdőbe, ahonnan szopás nélkül lehetetlen kijutni. Hát, gyorsan körbenéztek, hogy akkor ki legyen a főszopó, és hát a "nemamikutyánkkölyke"-re esett a választás, így lett az élre tolva MZ/x"
Ez is lehetséges...

"Aztán jött a választás, ahol kiderült, hogy a szopás akkora, hogy abból jutott még vastagon azoknak is, akik MZ/x mögé bújtak. Azóta is mosakodnak, és köpködnek!"
ÉN már szeptember magasságában feltettem a kérdést, hogy hol vannak a '18-as, 24%-os Jobbik és az akkori kb. 9%-os Jobbik szavazói?
És, kiderült, hogy bizony, tényleg úgy számoltak, hogy azok mind majd lesavaznak az összefosásra...

ulpius66 2022.04.20. 13:36:57

Ez mekkora mán!

"Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön hivatalos látogatást tesz a Vatikánban, ahol magánkihallgatáson fogadja őt Ferenc pápa - közölte az MTI-vel Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője szerdán."

Szerintem az MZP felköti magát irigységében.....

Tata86 2022.04.20. 13:37:20

@Bogyó 2: "Nem érzik, hogy ma nagyobb lenne a korrupció, mint 15 éve, hiszen korrupció mindig is volt."

Nem véletlenül azt írtam, amit írtam. Te nem erre reagáltál.
Nem arról volt szó én mit gondolok, hanem arról, hogy a zemberek mit éreznek.

"Németország sokat is fejlődött gazdaságilag."
Ez egyébként mítosz. Azért érződött fejlődésnek, mert vége lett a világválságnak, úgyhogy az életszínvonal visszaállt egy magasabb bázisra. De egyébként a nemzetiszocializmus, mint minden más szocializmus is, katasztrófa.

"Egyrészt a széthordás Antall alatt megkezdődött"
Antall alatt kb tized akkora volumenben történt a privatizáció

", másrészt a széthordás erős túlzás, a Bokros-csomaggal rendbetették a kormányátvételekor 30% körüli inflációt, a privatizációs bevételek révén komoly államadósság-csökkentést értek el."
Naná, Lölő se lop, hanem építi-szépíti az országot... Nem kell a bullshit egyik oldalról se!
Az olajszőkítéssel egyébként mi a helyzet?

"Jogállamiságban az MSZP messze nem csinált rémes dolgokat, persze, voltak ügyek, de mik is? Korlátozták a civileket? megszállták a bíróságokat? Csináltak százmiliárdosokat a miniszterelnökeik haverjaiból, családtagjaiból? Megváltoztatták alapjaiban a választási rendszert? Kitiltatták az ellenzéket a közmédiumokból? megszállták a bíróságokat? Lefokozták az AB-t? Pártkatonát tettek a legfőbb ügyészi helyre? A miniszerelnök rajongója lett a köztársasági elnök? Visszazüllesztették tanácsokká az önkormányzatokat, eltörölve a települések önkormányzáshoz való jogát? Alkotmányoztak egypárti szinten? Össze se lehet hasonlítani márcsak azért sem, mert az mszp-nek nem volt kétharmada."

Hogyha nincs empátiád a másik oldal felé a világ sokkal egyszerűbb lesz, csak előbb-utóbb meglepődsz.
Az olajszőkítéssel ezermilliárdos károkat csináltak a szocik alatt.
Gyurcsány az elkúrással 10ezer milliárdos károkat csinált.

Oké, nem épített stadiont Gyurcsány-anyus háza elé, de csak összehozott egy 12%-os hiányt 2006ban.

A szocik tették egyfordulóssá az önkori-választást, ők emelték fel 5%-ra a parlamenti küszöböt, Lampert alatt pedig rengeteget tettek az önkormányzatiság kicsinálásáért, amire rendkívül büszkék is voltak. Ez előbbiek természetesen 2/3ados cuccok.

Göncz Árpi ugyanúgy nyalta a ballib kormány seggét, mint Áder, csak konkrétan nem volt ellenzéki média, úgyhogy nem is volt aki kritizálja.

A jogsértésekre pedig ott van 2006 és az utána történő koncepciós perek, amikben bizony mind benne volt a kormány, a rendőrség, az ügyészség és a hihetetlenül független bíróság is.

ulpius66 2022.04.20. 13:38:50

Tényleg!

Az MZP mán napok óta nem jelentkezik..... nem mintha hiányozna....

De mégis, mi van vele.... él még, vagy elütötte a villamos?

ulpius66 2022.04.20. 13:41:32

Egyebekben meg MZP szerintem rosszul döntött, hogy nem veszi fel a parlamenti mandátumát!

Azért az 4 év biztos jövedelem + ez meg az.....

A polgármesterség meg mán csak bő két év, aztán a vásárhelyiek úgy kibasszák, mint a macskát szarni!!!!

Aztán mi lesz vele??????

Miből fog élni??????

Az eddigi munkahelyeiről mindenhonnan kibaszták, mint mindenre is alkalmatlant......aztán kezdett politizálni......

Kitiltott Vélemény 2022.04.20. 13:47:05

@GyMasa: " ... MOndjuk, a 2-3 millió, ha volt is ilyen becslés, akkor a valóságtól teljes mértékben elrugaszkodott szám volt!
Azért a 3 millió az még a fidesz összes szavazójánál is több!
... "

Valóban, így utólag a valóságtól elrugaszkodottnak tűnik, de amikor az ellenzéki összefosás úgy érzi, hogy kormányváltó hangulat van, akkor ezek az elvárásai. Ehhez képest az első forduló szavazóinak létszáma a fityisz trolljaival együtt alig haladta meg a 630 ezeret. Ezek után intézkedtek, visszalépések miegymás, és HIPP_HOPP máris az outszájder MZ/x lett a jelöltjük.

Valszleg ez az előválasztás volt a leghitelesebb közvélemény kutatás. Aki szavazott, az az ellenzéki "kemény mag" és néhány fityisztroll. Ebből le tudták mérni, hogy hiába szidták, ócsárolták ezerrel a Horizontális Napóleont, nem lesz elég a váltáshoz, nincs elég magas támogatottságuk, és a hátralevő pár hónap már jelentős változást nem is fog hozni.

Ami meg a Jobbik szavazókat illeti, gyakorlatilag a Vona zászlaja alatt felsorakozó MIÉP utód fasisztoid gyülekezet kemény magja alapított egy új fasisztoid pártot ( Mi Hazánk Mozgalom ), mert nem kért az ún. néppártosodásból, nekik a cigányozás, zsidózás, buzizás a programjuk, ezért otthagyták a Jobbik-ot. Ráadásként nem is kaptak nagy publicitást, és mégis önállóan bejutottak a parlamentbe... Ezek után szerinted, ki marad az össze Gyurcsótányozódott Jobbikban, miután kiderült, hogy van egy új párt, ahol nyugodtan lehet náculni?

Hamarost lesz EP választás és önkormányzati választás is. Ott lesz majd csak igazán meglepetés, amikor a Mi Hazánk Mozgalom kap majd kb. 20%-ot, a maradékot osztja fel a fityisz és az összefosás.

Tata86 2022.04.20. 13:56:51

@ulpius66: Na mi van, te is kampányüzemmódban maradtál?

Btw: MZP most is nyerte Hódmezővásárhelyet.

konrada 2022.04.20. 14:03:27

Csak érdekességként - és hogy pontos legyen (bár nekem személy szerint mindegy;):

Megnéztük, hogy a Hódmezővásárhely központú, de további 18 települést magában foglaló választókerületen belül, hogyan szerepelt a baloldal jelöltje saját városában. Itt 51 szavazókörben lehetett voksolni, ebből egy a külképviseleti és átjelentkezéses szavazóknak volt fenntartva.

Ezt a szavazókört leszámítva Márki-Zay 11672 szavazatot kapott, míg Lázár János 11922 voksot,
azaz a kormánypárti jelölt 250 szavazattal többet gyűjtött.

Most külképviseleti és átjelentkezéssel szavazók voksait is tartalmazó , hódmezővásárhelyi 49. szavazókör szavazatait is hozzáadták ezekhez. Ebbe a szavazókörben az 1774 érvényes szavazatból Márki-Zay 1043, míg Lázár 595 szavazatot szerzett. Összesen így a baloldal jelöltje 12715 szavazatot kapott a város szavazóköreiben, míg Lázár 12517-et.

Ám a 49. szavazókörben csak 190 olyan választópolgár szerepelt a névjegyzékben, aki valóban a városban, annak is ebben a körzetében lakik. Közülük 119 fő szavazott végül.

Ha az 1774-ből levonjuk ezt a 119 voksot, akkor 1655 szavazat marad. Csakhogy ezek mögött a voksok mögött egyáltalán nem biztos, hogy vásárhelyi lakosok vannak, hiszen a 4. számú körzet minden külképviseleti és átjelentkezéses szavazatát ennek a szavazókörnek a voksaihoz adták hozzá.
Azaz lehet, hogy az ő állandó lakhelyük nem Hódmezővásárhely, hanem a körzet további 18 településének valamelyike.

Mindez azt jelenti, hogy erősen sántít Márki-Zay Péter győzelmi jelentése, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy valóban megszerezte a többséget a városban. Ráadásul, ha így is van, ez legfeljebb apró sebtapasz, miután a körzetet, és az egész választást is elvesztette, szövetségeseivel együtt.

Márki-Zay „ünnepét” tovább rontja, ha egy pillantást veszünk a listás szavazatokra is. Ahogy egy vásárhelyi politológus-olvasónk, Herczeg Sándor felhívta figyelmünket: mennyiben Márki-Zay Péter úgy számol, hogy a külképviseleteken és az átjelentkezett módon szavazó 1655 választó hódmezővásárhelyi, s ezért ő nyert egyéniben a városban, akkor nyilván azt sem vitatja, hogy ezen választók listás szavazata pontosan ugyanúgy Hódmezővásárhelyhez számolandó a teljes szavazóköri voksokkal együtt.

Ennek alapján pedig Hódmezővásárhely 51 szavazókörében – a 49. szavazókörben most hozzáadott 1655 vokssal együtt – a
Fidesz-KDNP listájára 12325-en, míg az ellenzék listájára 12165-en szavaztak, magyarul 160-al kevesebben.

Azaz ha Márki-Zay narratíváját követjük, kijelenthető: a választást az általa vezetett ellenzéki szövetség pártlistán Hódmezővásárhelyen elvesztette, a Fidesz-KDNP pedig megnyerte.

Kitiltott Vélemény 2022.04.20. 14:03:33

@Boldeone2: " ... A nyugati országokban szabad politikai verseny van, egyenlő politikai verseny van a különböző politikai pártok között ... "

Valóban, és Svédországban még szabad vélemény nyilvánítás is van!
Ott ENGEDÉLLYEL lehet Koránt égetni, mert a vélemény nyilvánítás alapjog! Ott valszleg senkit nem sittelnének le egy kis karlendítésért és masírozásért, ha előre engedély kér... Valszleg még a szivárványégetős genderista-könyv bezúzós performansz is engedélyezhető, mintahogy nyugodtan kijelentheted, hogy undorítónak tartod a buzulást, és szerinted az egy mentális betegség, mert a VÉLEMÉNY NYILVÁNÍTÁS alapjog!

Ez viszont nem minden liberális demokráciában fordulhat elő, mert jobbára a jelenlegi liberális demokráciák nem valódi liberális eszméken alapszanak, hanem a liberálfasiszta elveken!

olvassatok:
Jonah Goldberg: Liberálfasizmus
ISBN: 9786155118074

ulpius66 2022.04.20. 14:42:49

@Tata86:

Szó, ami szó, MZP csúnyán bukta a saját körzetét mind egyéniben, mind a körzetében leadott listás szavazatok tekintetében.....
(nagy eséllyel Vásárhely a jövőben nem fog túl sok pénzeket kapni.....)

GyMasa 2022.04.20. 15:37:12

@Kitiltott Vélemény:
"Ehhez képest az első forduló szavazóinak létszáma a fityisz trolljaival együtt alig haladta meg a 630 ezeret."
Igen, szerintem még ez is egy kiváló eredmény volt, mert majdnem az 1/3-a elment elöválasztani azoknak, akik végül ténylegesen is rájuk szavaztak!

apro_marosan_petergabor 2022.04.20. 15:41:30

@birkamenet:
Én értem, hogy frusztrál minden negyedik évben találkozni a valósággal, de ez ne gátoljon meg abban, hogy átnézd a firkát, amit kiadsz a kezedből. Legalább egyszer...
További jó menetelést!

apro_marosan_petergabor 2022.04.20. 15:50:45

@Bogyó 2:
Kár a választási rendszer "demokratikusságán" tornázni. Ennél egyengébb arányokkal is szerezhetett volna F-K GBR-ben 2/3-os többséget. Média? 98-ban gyakorlatilag médiatámogatás nélkül nyert a polgári oldal. De elképzelési, eredményei továbbításához nyilván kell média - ez rendelkezésére áll a bolsevik-libero oldalnak is. Sőt. De ahogy kellene működjön, azt ritkán tapasztalom tőlük. Amíg "Bolgár úrék" viszik a primet, marad a Gyurcsány színvonal...
Nem vagyok a F-K rajongója. Ők is sokat hibáznak. De látótávolságban sem látok olyan pártokat, politikusokat, vezetőket, hozzájuk tartozó szakembergárdával, akik csak megközelítően is tudnák ezt ezen a szinten csinálni. Sajnos ez már többször bebizonyosodott.
Ezért vagy megújul - pozitív értelemen - az ellenzék, vagy még lejjebb csúszik.

Libsikéim, bekaphatjátok! 2022.04.20. 16:32:07

@Boldeone2: "A nyugati országokban szabad politikai verseny van, egyenlő politikai verseny van a különböző politikai pártok között"

Egyenlő? Minden nyugati országban? Biztos, hogy mindenkit sorra vettél, ha már ilyen nagyívű kinyilatkoztatást teszel? Szerinted nincs panaszkodás Macron médiatúlsúlyára? Szerinted a legutóbbi német szövetségi választáson nem volt olyan párt, amelyet súlyos korrupciós vádakkal illettek, nagyon súlyosakkal, és aztán dühödten támadták a főügyészt, mert nem volt hajlandó vádat emelni? Biztos, hogy Nyugaton minden olyan szép?

Libsikéim, bekaphatjátok! 2022.04.20. 16:38:08

@apro_marosan_petergabor: Sajnos az ellenzék, meg a legszájtépőbb hívei mindmáig nem értették meg, hogy megutáltatták magukat a választók többségével. Csőlátásuk van. Ha az ellenzék igazán ravasz akart volna lenni, nyíltan megtagadja a buzilobbi követeléseit, nem hiszem, hogy olyan sokba került volna nekik, továbbá szigorúságot vállaltak volna az arab migráncsok beengedésében, akkor megszűnt volna a kétharmad veszélye, talán még egy vékonyka egyszerű többség össze is jöhetett volna nekik. Orbán vitorlájából értelmes ember ki tudná fogni a szelet. Persze ha azoktól a pénzadó gazdáiktól függenek már, akiknek a fentiek súlyos üzleti érdekké váltak, az más. Akkor marad a fideszes kétharmad, és panasznak tovább nincs helye.

Libsikéim, bekaphatjátok! 2022.04.20. 16:42:40

@Tata86: "Btw: MZP most is nyerte Hódmezővásárhelyet."

Gratulálunk neki ehhez a kiváló eredményhez. Remélhetőleg ő is örömét leli ebben a tényleges értéket nem képviselő diadalban. És az országos politikában akkor már nem is szükséges feltűnnie a jövőben, boldog polgármesterkedést kívánunk.

Libsikéim, bekaphatjátok! 2022.04.20. 16:44:37

@ulpius66: "aztán a vásárhelyiek úgy kibasszák, mint a macskát szarni"

Ez szerintem egyáltalán nem biztos. De ha a vásárhelyiek meg vannak elégedve vele, akkor én is meg leszek elégedve vele, hálistennek többé nem hallok róla.

6.Lenin 2022.04.20. 16:45:08

@Libsikéim, bekaphatjátok!:

"Orbán vitorlájából értelmes ember ki tudná fogni a szelet."

Ne vidd túlzásba. Ettől az ellenzéktől ilyesmiket elvárni, 12 év és ilyen választási eredmény után.
Hiszel a csodákban?

GyMasa 2022.04.20. 16:54:00

@Libsikéim, bekaphatjátok!:
Igen, meg, hogy LePennek most esélye van, hírtelen az OLAF bejelentette, hogy lehet, hogy sikkasztott...
Az, ugye nem beavatkozás az EU részéröl egy független ország belügyeibe.
De, ide sorolnám a 2006-os, hirtelen "semlegességét az EU-nak, amikor "nem hozták nyilvánosságra a szocik által leaadott valós adatokat, mert nem akarnak beleavatkozni a választásokba"
Bezzeg, idén nem volt különösen probléajuk orbán folytonos, és teljesen nyílt bírálásában, és az EU-s pénzek visszatartásával...

Libsikéim, bekaphatjátok! 2022.04.20. 18:22:37

@GyMasa: És az is kiderült, hogy a szóban forgó sikkasztások valamelyike tíz évvel ezelőtt történt. Véletlenül épp a választás két fordulója között jutott az OLAF tudomására az ügy, gondolom. Persze a sikkasztás bűncselekmény, nem számít, hogy tíz éve követték-e el, de önmagában az a tény, hogy a híres OLAF a tudomására jutott (nem tudom, mennyire megalapozottnak vehető) ügyet egy választás befolyásolására akarja felhasználni, kimondottan aggasztó. Állítólag bennük van a szabad világ utolsó bizodalma a törvény és rend visszaállításához, és erre ezt lépik.

GyMasa 2022.04.20. 20:37:52

@Libsikéim, bekaphatjátok!:
Igen, mert, szerintem a balosok EU szerte nyakig be vannak szarva attól, hogy elveszítik az országokat, és ők utána nem tudják visszaszerezni azokat.
Így akarják előre becsicskítani azokat, ahol esetleg eszébe jutna, hogy nem egy ballibre szavaz.
(Lásd ugye a brexit körüli, teljesen gusztustalan EU hozzáállást)

HypocritSlayer 2022.04.21. 07:30:26

@Libsikéim, bekaphatjátok!:
"Sajnos az ellenzék, meg a legszájtépőbb hívei mindmáig nem értették meg, hogy megutáltatták magukat a választók többségével. "

Én igazán örülök neki, mert ez mindig beárazza, hogy mennyit érnek valójában, hogy bármilyen témában csak egy elvakult hisztis kölyök vergődését és a nyugatnak való csontig benyalást tartják mindig és mindenkor elsődleges szempontnak bármi legyen is ennek az ára!

"Csőlátásuk van."

Szerencsére.
"
Ha az ellenzék igazán ravasz akart volna lenni, nyíltan megtagadja a buzilobbi követeléseit, nem hiszem, hogy olyan sokba került volna nekik, továbbá szigorúságot vállaltak volna az arab migráncsok beengedésében, akkor megszűnt volna a kétharmad veszélye, talán még egy vékonyka egyszerű többség össze is jöhetett volna nekik."

Csalóka, mert a mihasznák ezt megteszik/megtették, mégis van egy plafon.
Sőt, a Ballik is megszavazta az ide vonatkozó törvényeket, de valójában semmit nem ért, olyan szinten sem , hogy ez zavart okozzon a moslékban, olyan elegánsan hunytak szemet ezen, hogy öröm volt nézni.

" Orbán vitorlájából értelmes ember ki tudná fogni a szelet."

Nehezen, mert a kampány végére az derült ki, hogy Orbán mindent jól csinált, és hogy ők megtartanának mindent, csak Orbán személye a probléma:), miközben meg az a helyzet, hogy Orbán nélkül nem lettek volna ezek az eredmények, szóval többszörös paradoxonban vergődnek a nyomorultak.

"Persze ha azoktól a pénzadó gazdáiktól függenek már, akiknek a fentiek súlyos üzleti érdekké váltak, az más."

Igazán az a leghányingerkeltőbb, hogy saját maguktól, érdekből, de inkább meggyőződésből ilyen prolik, ha semmit nem kapnának, akkor is ezt csinálnák, önszorgalomból és meggyőződésből.

" Akkor marad a fideszes kétharmad, és panasznak tovább nincs helye. "

Dehogynem, a hisztis semmirekellő, irigy 1,5 millió proli mentalitású libsi-bolsi az kitart, minden áron (noár:)

konrada 2022.04.21. 08:02:11

@Libsikéim, bekaphatjátok!:
Ez azért sem volt elvárható tőlük, mert bár lehet, hogy népszerűbbek lettek volna ezek elfogadásával, viszont az őket addig támogató sajtó egyesével vadászta volna le őket úgy, hogy azok még takarítók se lehetnének azokon a helyeken, ahol működik a befolyásuk.

...és ilyen opciók mellett még mindig vonzóbb az ellenzékiség képviselői fizetéssel, vagy önkormányzati 7-8. alpolgármesterséggel, bizottsági elnöki helyekkel.
Szóval tudomásul vették, aki fizet, az rendeli a zenét is.

6.Lenin 2022.04.21. 09:37:07

@konrada:

"Szóval tudomásul vették, aki fizet, az rendeli a zenét is."

Pontosan, további 4 évre van biztos jövedelmük, minden különösebb felelősség nélkül.

Nyugaton még nem találtak arra megfelelő módszert, hogyan is kellene a magyar választókat leszoktatni arról, arra szavazzanak akik nekik tetszenek.
A haladó nyugati szavazók arra szavaznak akikre KELL, akiket a mindentudók kijelölnek a számukra. Mo-on erre még nincs kidolgozott nyugati módszer. MZP ezért bunkózta le a magyar szavazókat.
Egy bunkó összevissza szavaz pl diktátorokra. Nyugaton a szavazó "tudja", hogy kire KELL, mert másképpen mehet majd a sunyiba. Ott megmondják neki, hogy neki ki a jó vezető.

Majd, ha jönnek a fiatalok és 14 éves kortól szavazati joguk lesz. Ez csak idő kérdése. Akkor talán a magyarok is már jó helyre fognak szavazni.

GyMasa 2022.04.21. 11:51:05

@6.Lenin:
"MZP ezért bunkózta le a magyar szavazókat."
Igen, mert "ezek" nem a "Jófajta" bunkók!

Kitiltott Vélemény 2022.04.21. 11:59:52

@6.Lenin: " ... A haladó nyugati szavazók arra szavaznak akikre KELL, akiket a mindentudók kijelölnek a számukra ... "

Tévedsz, a haladók arra szavaznak akire akarnak, akikre te gondosz azok a "progresszív"-ek nem pedig a haladók!

6.Lenin 2022.04.21. 13:25:22

@Kitiltott Vélemény:

Nézz körül akkor a választásokkor.

Ha olyan pártnak vannak győzelmi esélyeik, akik kilógnak a sorból, akkor rögtön beindul a nácizás , kirekesztése mindenkinek, akik őket támogatják.

Agymosottak igazán a nyugati szavazók. Erre vannak szoktatva.

Ott tradíciók vannak. Semmiben nem lehet kilógni a sorból.

GyMasa 2022.04.22. 10:29:24

@Libsikéim, bekaphatjátok!:
Meg, ne feledjük el "Európa Szíve" Ukrajnát sem, ahol egy kivételével minden média be van tiltva, az ellenzéki pártok be vannak tiltva...
Mert, én értem, hogy háború van, csak nem látom, ezek az intézkedések hogyan fogják segíteni Ukrajnát, hogy sikeresen harcoljon?
És, persze, hogy fogja majd az EU ezt eladni a saját polgárainak?
(azaz, hogy a 4. fidesz 2/3 az fasizmus, de az kieröszakolt egypártrendszer Ukrajnában teljesen rendben van...)

GyMasa 2022.04.22. 10:32:13

@6.Lenin:
"Ott tradíciók vannak. Semmiben nem lehet kilógni a sorból."
Lásd az AfD-t!
Hiába szereztek elözö választáson 24%-ot, itt az a közvélekedés, hogy "a nácikkal SENKI nem áll össze kormányozni!". Mert, ha valaki megtenné, akkor ö is azonnal náci lenne és vége is volna...

6.Lenin 2022.04.22. 10:49:20

@GyMasa:

Lehetne példákat írni Olaszországból, Svédországból és még sok más országból is.

A nyugati "haladó" polgár "tudja", hogy kire KELL szavaznia. Megmondják neki előre.

GyMasa 2022.04.22. 11:16:31

@6.Lenin:
Jaja, vagy utólag...
Mint Merkel mama, amikor talán Berlinben volt pofája a mélydemokrata oldalnak egy olyan jelöltet megválasztani, talán polgármestrernek, akit az AfD is támogatott...
Az a tájékozatlan barom, meg megköszönte, hogy megválasztották, és felvette (volna) a hivatalt...
De, szerencsére még idöben (le)szólt neki Merkel, hogy mekkorát hibázott, és bölcsen le is mondott...
És, megválasztották a MÁSIK jelöltet, mert amögé nem állt be az AfD.
És, nem veszik észre ezek a nyomorultak, hogy pont így tették az AfD-t királycsinálóvá!
(nem, mintha már magában nem lenne felháborító, hogy egy kancellár beleszól (illetve, hogy egyáltalán ilyen magas szintü beleszólása van) egy önkormányzati választás eredményébe!)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró 2022.05.08. 09:43:34

Várjál már, várjál! Ide is írnom kell valamit. De nem fog tetszeni az utolsó hangos pú.
süti beállítások módosítása