HTML

Archiregnum

Minden társadalom rendelkezik a legsúlyosabb bűnöket felsoroló listával. Ezen bűnök némelyikét a társadalmi rend szövetét szétromboló tettek elítélése határozza meg. Némelykor pedig a bűnöket a vezetők szabják meg, hogy saját helyzetüket állandósíthassák.

Legújabb posztok

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @tesz-vesz: *** a jogosítvány se jár alanyi jogon. meg lehetne nézni a közutakat milyen állapoto... (2024.04.17. 13:30) Boldogkői csodálatos világa
  • tesz-vesz: @IdomitottFoka: ráadásul nem akárkiről beszélünk, hanem arról, aki pegasussal lehallgatott újság... (2024.04.09. 12:02) Magyar Péter szuperpozícióban
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: aki még a saját boldogkőis posztjánál se képes egy vitát végigvinni, aztán félévre rá nek... (2024.03.21. 17:38) Hősök tere vs Kossuth tér
  • Tesz vesz XVI.: @Tata86: "Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív elle... (2024.03.18. 14:09) Agyhalál

Utolsó hozzászólások

  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Látom, nincsenek érveid. Ami nem csoda, hisz ehhez a témához se értesz. (2024.04.19. 14:14) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hidd el, nem mindenhol kell leszopni a főnököd. téged csúnyán átvertek. buzikám. nem lehet veled kommunikálni. elmebete... (2024.04.19. 14:07) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "Kivonultak a kormánypárti tagok az akku-ipart tárgyaló parlamenti bizottsági ülésről" Ilyen a politikai harc egy demokráciában. (2024.04.19. 10:53) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "válaszolsz rá az idén még?" Mi a kérdésed, gyurcsánynéista troll? (2024.04.19. 10:52) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: "nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez" Majd ha munkába állsz valahol, meglátod, hogy baromságot beszélsz most. (2024.04.19. 10:51) Shit-show
  • Tesz vesz XVIII.: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de alkalmazna, mert nincs ilyen hogy lojális lenni egy céghez. A TÖRVÉNYEK magasabb szinten állnak. volt egy kérdés a ... (2024.04.19. 10:31) Shit-show
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tesz vesz XVIII.: Egy cég sose alkalmazna jó szakembert, aki nem lojális a céghez. (2024.04.18. 17:00) Shit-show
  • Utolsó 20

Címkék

168óra (1) 1956 (2) 1989 (1) 2/3 (1) 20 (1) 200 (1) 2006 (2) 2010 (9) 2011 (1) 2013 (1) 2014 (3) 2020 (1) 2022 (4) 2rk (1) 56 (1) ács tibor (1) áder jános (1) adó (2) afganisztán (1) afrika (1) aids (1) álhír (1) alkotmány (3) alkotmánybíróság (4) államelmélet (4) államosítás (1) állatkínzás (1) almássy kornél (1) álrendőrök (1) alsóház (1) alufólia (1) angela merkel (3) angol nyelvtudás (1) antiszemitizmus (1) apokalipszis (1) apponyi albert (1) április 5 (1) archiregnum (4) ars politica (1) árulás (1) ateista zsidók (1) áttörés (1) augusztus (1) augusztus 20. (1) auschwitz (1) Ausztrália (1) a kommunizmus áldozatainak emléknapja (1) a mi éveink (1) bajai videó (1) bajnai gordon (16) baka (1) baka andrás (1) balassagyarmat (1) balázs péter (1) balhé (1) ballib (7) balliberális (1) bank (1) banki konszolidáció (1) banki szolgáltatási díjak (1) bankszövetség (1) bárándy gergely (1) bárdossy lászló (1) barikád (1) bauer (1) bbc reporters (1) becsületsértés (1) belő piac (1) belügyminiszter (1) belügyminisztérium (1) béremelés (2) bethlen istván (1) betiltás (1) betyársereg (1) bevándorlás (1) bicikli (1) bicske (1) biden (1) bill gates (1) bíróság (1) bkv (4) blog (1) bokros lajos (2) boldogkői (1) boldog új évet kívánunk (1) bolívia (1) bolsevizmus (1) bomba (1) borg (1) bősz anett (1) botos (1) botrány (4) boytha györgy (1) brfk (1) budaházy györgy (2) budai bernadett (1) budai gyula (1) budapest (12) budapesti katonai ügyészség (1) budapest airport (2) bugár béla (1) bukás (1) bűnösök (6) bűnözés (6) büntetőjog (4) büntető törvénykönyv (1) burkini (1) camu nn hírügynökség (6) cdu/csu (2) célpont (1) cenzúra (1) cenzus (1) ceu (1) cigány (8) cigánybűnözés (3) cigánygyilkosságok (1) cipi livni (1) cirkusz (1) civil (1) civilizáció (1) cohn bendit (1) comingout (1) covid-19 (14) csáky pál (1) csalás (1) csapody miklós (1) csehorszag (1) cser palkovics andrás (1) csicska (2) csöcsök (1) cylonok (1) czeglédi ágnes (1) dávid ibolya (6) debreceni józsef (2) december 5 (2) deloitte (1) délvidék (1) demagóg (2) demagógia (2) dementor (1) demokrácia (16) demonstráció (1) demszky gábor (2) depresszió (1) dichotómia (1) diktatúra (3) dilemma (1) disztópia (1) DK (4) dk (1) Dobrev (1) dollhouse szindróma (1) donáth anna (2) draskovics tibor (3) drog (1) dúró dora (1) eb (1) echotv (1) eduardo rózsa flores (1) egészségügy (2) egyesült királyság (1) egyház (1) egyneműek élettársi kapcsolata (1) ek (1) elhúnyt (1) ellenforradalom (1) ellenzék (19) elnök (2) elnökválasztás (1) élőlánc (1) előválasztás (1) emberi jogok európai bírósága (1) ensz (1) építészet (1) epstein (1) ep választás (17) ep választások (7) erdélyi magyarság (2) érettségi (1) erkölcstagadás (1) ervin (1) erzsébet (1) EU (1) eu (2) euro (1) euró (1) Európa (1) európa (2) európai központi bank (1) európai tanács (1) európai unió (12) euro bevezetés (1) évértékelő (1) évforduló (1) evo morales (1) extraprofit (1) ez a csapat ez tényleg kemény (2) facebook (3) fail (2) falka (1) fasiszta (1) fasizmus (5) február 25 (1) felelősség (2) felnőtt (1) feloszlatás (1) felsőház (1) felvidék (1) felvidéki magyarság (1) felvonulás (1) feminizmus (1) féreg (1) feri (1) feudalizmus (1) fico (5) fidesz (87) fix-ár (1) fkgp (1) fn (1) foci (4) fodor gábor (1) foucault és szász (1) Franciaország (1) frank walter steinmeier (1) (1) fudan (1) galamus (1) gárda (2) gazdaság (3) gazdasági válság (2) gender (1) gery greyhound (1) géza (1) globalizmus (2) göncz kinga (1) gordon brown (1) görögország (1) groteszk (1) gusztos (1) gyász (2) gyerek (1) gyilkosság (2) gyirán istván (1) gyöngyös (1) gyöngyöspata (2) győr (1) gyurcsány ferenc (23) háború (3) habsburg györgy (1) habsburg ottó (1) Hadházy (3) haditengerészet (1) hagyó miklós (3) hajrá magyarok (1) halál (2) handó (1) harcos (1) harmadik világháború (1) három csapás (1) határon túli magyarság (2) hazugság (3) hazugságspirál (1) hellókarácsony (1) herényi károly (6) hetero (1) heti válasz (1) híd most (1) himnusz (1) hírcsárda (1) hírszerő (1) hírtv (8) hitel (2) hock zoltán (1) hoffmann (1) holland (1) holokauszt (4) hont andrás (2) honvédelem (2) Horn Gyula (1) horthy (1) horthy istván (1) horthy miklós (3) horváth csaba (1) hősi halál (1) hősök tere (1) humor (1) húsvéti versike (1) huxit (1) hvg (2) idegen (1) idf (1) igazságszolgáltatás (3) igazságügyi és rendészeti minisztérium (2) ii./iii. (1) iii./iii. (1) illiberális (1) illyés gyula (1) imf (2) index (3) indiai óceán (1) indulás (1) infláció (3) ingatlanadó (1) integráció (1) internet (1) irodalom (1) irónia (1) Isztambuli egyezmény (1) ítélet (5) ítélőtábla (1) izrael (1) jakab péter (1) játék (1) jeremiah (1) jeszenszky (1) jobbágyság (1) jobbik (55) jobboldal (5) jogállam (3) jogvédő (1) jóvátétel (1) jövendölés (1) józsefváros (1) júni 4 (1) kádár jános (1) kállay miklós (1) kálmán olga (1) kalózkodás (1) kampány (45) kapcsolat.hu (1) kapitalizmus (1) karácsony (1) karaktergyilkosság (1) karigeri (1) karikatúra (1) karsai (1) KATA (1) katalin (1) katolicizmus (1) katyn (1) kdnp (2) kegyelem (1) képviselők (8) kerék bárczy szabolcs (1) kereskedelem (1) keresztényi megbocsátás (2) kesma (1) Kész (1) kétszázas (1) kettős állampolgárság (3) KFG (1) kiképzés (1) kína (1) királyság (1) királyválasztó (1) kisléta (2) klebelsberg kunó (1) klubrádió (1) koalíció (2) kokakóla (1) kóka jános (3) komárom (1) komáromi lovas színház (1) kommunista (1) kommunizmus (14) kontinuitás (1) konvergencia (1) könyvtár (1) konzervatív (7) konzervativizmus (6) konzervatorium (1) konzilium (1) kopipali (1) kopogtatócédula (5) kórház (1) korkedvezményes nyugdíj (1) kormány (4) kormányfő (7) kormányszóvivő (1) körmenet (1) korrupció (4) korszakváltók (1) kósa (1) kossuth tér (2) koszovó (1) kövér lászló (1) közép európa (1) közigazgatás (1) közjog (1) köztársaság (3) köztársasági (2) köztársasági elnök (5) krízis (1) külpolitika (6) kulturkampf (1) külügy (2) külügyminiszter (2) külügyminisztérium (1) kuruc.info (1) kutyapárt (1) labour (1) laczik attila (1) lakos imre (1) lászló (1) lech kaczinsky (1) lech kaczynski (1) legfelsőbb bíróság (1) leminősítés (1) lendvai ildikó (1) lengyelország (5) lengyel lászló (1) lettország (1) Le Pen (1) liberális (18) lincselés (1) linke (1) lmp (26) lmp hp (8) lockdown (1) lomnici (1) lomnici zoltán (1) lovasi andrás (1) lukács tamás (1) machiavellizmus (1) Macron (1) maffia (1) magyar (9) magyarok nyilai (3) magyarország (10) magyar gárda (8) magyar honvéd (1) magyar honvédség (1) magyar liberális párt (1) magyar nemzet (1) magyar nemzeti bank (1) magyar péter (2) magyar uniós elnökség (1) Malfoy (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (1) margaret thatcher (1) mártír (1) martonyi jános (1) marton istván (1) maszk (1) matolcsy (2) mcf roma összefogás (2) mdf (28) mdnp (1) média (9) médiatörvény (2) megszorítás (1) megyesi gusztáv (1) meh (1) meleg (1) melegek (1) melegházasság (1) mellény (2) mentelmi jog (1) merénylet (1) merjünk kicsik lenni (1) merre tovább (2) mesterházy attila (3) metró (1) miép (2) miklós (1) mikroszkóp színpad (1) minimálbér (1) minimum (1) miniszterek tanácsa (1) mi hazánk (4) MKKP (3) mkp (1) modern (1) molnár oszkár (1) momentum (3) monarchia (2) moodys (1) mszosz (1) mszp (87) MTA (1) mtva (3) munka (1) munkáspárt (2) MZP (9) mzp (2) náci (4) nacionalizmus (1) nácizmus (2) nádas zsolt (1) nagy britannia (1) nagy imre (1) nagy morva birodalom (1) napiszar (1) nav (1) négyes metró (1) németország (5) német újraegyesítés (1) nemzeti (1) nemzeti egység (1) nemzeti konzultáció (2) nemzeti nyomozó iroda (1) nemzeti oldal (1) nemzetőrség (1) néphatalom (1) néppárt (3) népszabadság online (2) népszava (1) népszavazás (4) népszavazási kezdeményezés (1) NER (50) ner (16) niedermüller (1) NoÁr (1) Norbi (1) normakontroll (1) normalitás (1) novák előd (1) novák katalin (2) no pasaran! (1) nyakó istván (1) nyilatkozat (1) nyugdíj (3) obama (1) obh (1) ócsa (1) ócsai lakópark (1) offshore (1) oktatás (2) oktatásügy (3) olasz (1) olaszliszka (2) olaszország (1) omár díj (1) omicron (2) OMM (1) öngól (2) önkormányzati választások (1) önkormányzati választások 2019 (3) önkormányzati választás 2010 (1) orbán (3) orbán eljön érted! (1) orbán viktor (15) origo (1) oroszország (7) orosz józsef (1) országgyűlés (1) országgyűlés alakuló ülése (1) összeesküvés (1) összefogás (1) összetartozás napja (1) oszkó péter (2) öszödi beszéd (1) pál (1) pálgium (1) palkovics (1) párkapcsolat (1) parlament (1) pártok (8) pártszakadás (1) pataky péter (1) patkány (1) páva zsolt (1) pázmány (2) pc (1) pécs (5) pécsi lövöldözés (2) pedagógus (2) pedofília (5) pénzügyminiszter (1) pénzügyminisztérium (1) pestisrácok (1) peter weiss (2) pettkó andrás (1) plágium (1) plakát (5) póker (1) pokol béla (1) polgárháború (1) polgári törvénykönyv (1) polgármester (2) political capital (1) politika (78) porkoláb mátyás (1) pörzse sándor (1) posztkommunizmus (3) pottyondi (1) ppke (2) pride (1) propaganda (2) pszichopátia (1) putyin (1) puzsér (1) rablás (1) rabszolgatörvény (1) ráday mihály (1) rassizmus (1) rasszizmus (2) recsk (1) reform (1) rendőrpogrom (1) rendőrség (4) rendszerváltás (2) részvénytársaság (1) retkes attila (2) retro (2) rezsiharc (1) richard phillips (1) rittenhouse (1) rmdsz (1) robert kalinák (1) rogán antal (1) róka zoltán (1) roma (4) román (1) román-magyar (1) románia (2) rózsa (1) saarvidék (1) sajtószabadság (2) sárdobáló (1) sas józsef (1) schmitt (2) schmitt pál (3) sebián petrovszki lászló (1) segély (1) Simicska (1) simor andrás (1) skrabski fruzsina (1) smith (1) Sneider (1) sólyom (2) sólyom lászló (4) somogyi zoltán (1) sopron (1) soros (2) sorozatgyilkosság (1) spd (2) ss (1) start (1) svéd modell (1) szabadság (2) szabó (1) szabó ervin (1) szabó tímea (1) száguldozás (1) szájer (1) szána (1) szánal (1) szánalmas (73) szanyi tibor (4) szászország (1) szavazás (2) szavazati jog (1) szcientológia (1) szdsz (28) szegedi (1) szegedi csanád (2) szégeny (1) szegénység (1) szegregáció (1) szégyenkezés (1) SzélDetti (1) Szent István (1) szent iványi (1) szépművészeti múzeum (1) szépvoltfiúk (1) szex (2) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szkrull! (1) szlovák (2) szlovákia (10) szlovák nyelvtörvény (5) szoborvita (1) szocializmus (3) szocik (2) szőcs (2) szögi lajos (1) szőke ciklon (1) szólásszabadság (2) szollár domokos (1) szomália (1) sztrájk (2) szurkolók (1) szvatopluk (1) tanítás (1) tanulság (1) tarlós istván (1) társadalmi bűn (47) társadalom (40) társaságirányítás (3) tartalékos haderő (1) tegyen tánc (1) teleki pál (1) temerini fiúk (1) tér (1) terror (1) terrorizmus (1) területvédelem (1) tgm (2) theytookourjobs (1) thüringia (1) Tibi atya (1) toll (1) tormay cécile (1) török (2) történelem (2) törvény (1) totalitarizmus (1) trafikbotrány (1) tragédia (3) trashreality (1) trianon (7) trója (1) troll (3) trombitás (1) trump (1) tüntetés (14) tusványos (1) tv (2) tv műsorok (1) tv osrom (1) ügyészség (2) ügynök (1) ujszászy istván (1) új ptk (1) UKR-RUS háború (3) ukrajna (4) unalmas (1) ünnep (1) usa (2) US election 2020 (2) us navy (1) választás (6) választásk (1) választások (48) vallás (1) válság (6) vár (1) varga gergely (1) varga istván (1) varga judit (1) VDA (1) védelempolitika (1) végkielégítés (1) veke (1) verók istván (1) vészhelyzet (1) veszprém (1) vicc (2) vidék (1) világosi gábor (1) világpolgár (1) villámposzt (7) vitézy dávid (1) vona (1) vona gábor (7) vörösiszap (1) voting people (2) west balkán (1) white trash (1) WJC (1) woke (1) xvi. benedek (1) zentai (1) zor bán (1) zrínyi miklós nemzetvédelmi egyetem (1) zsarnokság (1) zsidó (4) (2) Címkefelhő

2022.07.15. 21:43 Tata86

KATA-Kulákok

Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Fidesz és a kereszténydemokraták közös kormányzása valaha is megteszi.

„Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, hogy miközben tudtuk és ti is tudtátok, hogyha el fog jönni a választási győzelem, utána nagyon neki kell állni, hogy soha ilyen problémánk nem volt.”

 

 Aki figyelt, amikor a szorzótáblát oktatták, annak Őszöd nem volt meglepetés, és ami most történik, az sem. Természetesen vannak meglepettek, de hát oda se neki! Hiába a "történelmi felhatalmazás", hiába a megannyi győztes csata, csak begyűrűztek a begyűrűznivalók: Orbán hiába borzolja a szemöldökét, a tények továbbra is makacs dolgok. 

De mit is csinál ilyenkor egy tisztességes szocialista kormány? Természetesen elkezdi módszeresen kifosztani az (alsó)középosztályt. A csórókon ugye nincs mit, az elit ő maguk, szóval ez van. A kuláküldözés első célpontjai a KATÁs vállalkozók. Igaz, még a vád sincs megfogalmazva, az ítélet már készen van, biztos, ami biztos. 

Vérszívók?

Kicsit járjuk körbe miről is van szó. Ami tény: a KATA nagyon is kedvező. Havi 50K-t kell leszurkolni a NAV-nak, plusz éves kamarai tagság és iparűzési adó. A szumma 60-70K-ra jön ki a végén. 
Hogyha azt nézzük, hogy egy mezei munkavállaló esetében mondjuk bruttó 500K-s jövedelemnél(, kedvezmény nélkül) ez úgy néz ki, hogy a munkáltató 565K-t fizet, amiből a melós 333K-t kap meg, akkor már egy elég durva különbséget láthatunk, egymillió forintnál pedig még szembetűnőbb. 
Cserébe: nincs táppénz, nincs szabadság, nincs felmondási idő, ha bármi miatt nem megy az üzlet(, mondjuk mert az állam máról holnapra betiltja a teljes szektort) akkor így jártál. A kamara lelkesítő emailjain kívül semmit nem kapsz, de ugyanúgy fizetned kell az adót. Emellett pedig a bankok se adnak hitelt, és mivel nincs befizetés, nyugdíjra se igazán számíts.

Megéri? Nem éri meg? Egy szabad országban ez egy szabad döntés. Szocializmusban természetesen a vállalkozó is a népé, úgyhogy jobban teszi ha összeszedi magát! Itt van például a bújtatott folgalkoztatás, ami nagyon ocsmány dolog ám! Ugyanis a vállalkozó ne döntsön már úgy, hogy x ideig egy megrendelőnek szolgáltat! Állambácsi megmondta, hogy aki 3millió forint felett nyújt egy évben szolgáltatást, az bizony nem vállalkozó! 

Lássunk tisztán: akikről most adócsalóként beszélnek, azok mind dolgozó emberek, akik értékes szolgálatot végeznek, amelyet nem azért vesz igénybe a megrendelő, mert urambátyám kijárta az eupénzt, és most le kell papírozni valahogy, hogy mire verjük el, hanem azért mert számára ez értéket teremt. A KATÁsok betartották a szabályokat, mindent törvényesen csináltak, szívtak az árnyoldalakkal, élvezték a pozitívumokat és közben termelték a GDP-t. Tiborcz pl lófaszt se termelt, amikor 13milliárdért romantikus félhomályt varázsolt Hódmezővásárhelyre, egyszerűen csak felmarkolta a pénzt.

Szóval nincs egyrészt-másrészt, és nincs oka senkinek lesütött fejjel járulni a Jóságos Cáratyuska elé, hogyhát megérti, hogy a csalók, és fujfuj, de ő maga hadd gürizzen tovább máról holnapra alkokott ad hoc feltételek mellett... A kormány hozta a feltételeket, amiket bármikor szabadon képes volt az élethez igazítani. Ha nem igazították vagy rosszul, az nem a vállalkozó hibája! Az a Cár hibája. 

Bolsevik tempó

A NER gondosan ügyel rá, hogy még a látszatára se adjon a polgári működésnek, még esetleg valaki számon próbálná kérni! (Ennek ellenére valahogy tömegesen gondolták úgy, hogy ami pl a CEUval megtörtént, az velük biztosan nem fog. Akkor sem, amikor megtörtént.)

Hogyan is működne ez, egy országban, ahol emberek és nem birkák laknak? Először is, a választás és a kampány(, ami borasztóan fontos, élet-halál, igen, a huszadik is,) nem ír felül mindent. Akinél felülír, annak onnantól kezdve bárcája van róla, hogy hazaáruló(, ugye Feri?). Ha szarban van a haza, akkor nem osztogatunk még egy évig, hanem "lapítjuk a görbét". A tények továbbra is makacs dolgok, nyilván nem lehet csodát tenni: ha szorítani kell a nadrágszíjon, akkor szorítani kell, de nagyon nem mindegy, hogy erre van két év felkészülni, vagy egyik napról a másikra sújt le a pöröly. 
A polgári demokráciában a Covid-lezárásokkal egyidőben, esetleg néhány hónap késéssel jelentették volna be, hogy vége a habzsi-dőzsinek és ezek lesznek a megszorítások, amik jövőre, JÖVŐRE, életbe lépnek. Legalább meglegyen a teljes adóév, legalább néhány hónapra lehessen előre tervezni, legalább át lehessen futni az álláshírdetéseket, hogy mik is az opciók. Ezen az se változtat, hogyha máshol is debil komcsi módon kormányoz az elit.

Machiavellizmus a csúcson

Hadd legyek igazságos: azért Orbánnak van egy hatalmas előnye a komcsikkal szemben, ez pedig a cinizmus. A cinizmus pedig azért jó mert kiszámítható. A Fidesz valószínűleg nem okoz holodomort, "ha már így sikerült, akkor beleállunk!"-alapon. A tudatosság jelenleg is abszolút látszik a kormányon.

- Semjén és Parrag viszi el a balhé nagy részét, akitet úgyis félseggfejnek tart mindenki.
- A bejelentést mérnöki pontossággal időzítették nyár közepére,
- az első harag levonulása után pedig jó eséllyel színpadra lép majd a Jóságos Cáratyuska, hogy előálljon a brutális sarchoz képest valami élhetőbb, emberi megszorítással.

A patkányokat nem szabad sarokba szorítani, egérutat kell nekik hagyni, hadd fárasszák ki magukat, ahogyan egymást lökdösik félre a menekülésért. Utána már a megdolgozott példányokat nem csak nyírni, de már nyúzni is lehet. 

Nincs min csodálkozni: aki nem akar emberként létezni, az állatként fog. 

Sikerül-e Orbán terve? 

Megjósolhatatlan. Az eddigi írásaimban folyamatosan jeleztem, hogy a Fidesz összes aktuális bullshitje igazából kevésbé lényeges. Orbánt azért választják újra folyamatosan, mert növekedik az életszínvonal.

Most csökken. Durván. Hirtelen röhejessé válik a rezsicsökkentés, a gazdasági szabadságharc, a nyugdíjvédelem, a békeharc. Ellenzék persze nincs, és jellemző, hogy a pesti tüntetések megfejtése bizony pontosan az, hogy Orbán a Mini Feri(, értsd: "az ellenzék legerősebb pártja" továbbra is teljesen vállalhatatlan), de a kereslet teremti meg a kínálatot, és nem fordítva. 

Addig is borzasztóan vicces hónapok elé nézünk. Nemrég kiderült, hogy lőttek a rezsicsökkentésnek nevezett pilótajátéknak, és most omlik ránk az egész. Sokaknak ingük-gatyájuk rámegy majd az új rendszerre, amit egyelőre feldolgozni is nehéz, hogy hogyan is működik majd. Közben a pálya szélén melegít a 2 eurós literenkénti benzinár, az elszabaduló államháztartási hiány, a recesszió és az EU csuklózása...

Megismétlem, amit két évvel ezelőtt írtam: ha nem is látjuk ki jön, Orbán és Gyurcsány menni fognak. 

Addig is lehet tüntetni. Kell is. Legalább annál szánalmasabbak ne legyünk, mint amennyire Viktor beárazott minket. 

74 komment

Címkék: NER KATA


A bejegyzés trackback címe:

https://archiregnum.blog.hu/api/trackback/id/tr217884033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2022.07.16. 08:58:17

A mindenkori kúrmány mindig is beszedi az őt "megillető" dézsmát, a céljai fedezésére, úgymint:

1. A haveri galeri anyagi gondjainak megoldása.
2. Különféle hobbiprojektek (stadionok építése, doppingteszterek anyagi támogatása, kisvasút, stb)
3. Állam bácsi működtetése.

A legkönnyebb dolga nyilván a nagy cégek és hagyományos módon foglalkoztatott bérrabszolgák esetén van, azokat könnyű sarcolni. A másik véglet a lakossági szolgáltató, egy fodrászt elég nehéz az adószedőknek utolérni, olyannyira hogy többe kerülne a leves, mint a hús. Erre találta ki pártunk és kúrmányunk a KATA-t, ahonnan azért némi dézsma csak folyt be, és nem kellett külön egzekútort fogadni minden műkörömépítőmérnök mellé.

Csakhogy, a magyar élelmes, és egy rakás más ember is csinálta ezt, akik cégeknek dolgoztak. És igen, a cégek egy része valóban elkezdte így foglalkoztatni a melósait. Jellemzően olyan területen, ahol az adott területen nem volt elég pénz arra, hogy kitermeljék azt a dézsmát amit pártunk és kúrmányunk az átlagpolgártól ellop. Ilyen volt Pl. a könykiadás és vidéke. De ilyen a hazai cégeknél az IT is. És ennek most nem az lesz a következménye, hogy a hazai Gipsz Jakabka Bt ezentúl egy-egy nagy céget fog megbízni az egyedi szoftveri fejlesztésével, akik az összes munkaadójuk után fizetik a dézsmát, hanem az, hogy a Gipsz Jakabka Bt szépen visszatér a papírhoz és a ceruzához, adva így a hazai cégek versenyképességének. Akik meg eddig 50 ezer forintot KATA-ztak, szépen valamelyik nyugat-európai cégnél fogják áldani Orbán nevét, mert hogy nélküle még mindig magyarországon gürcölnének kabátgombért hazai cégeknek dolgozva.

gigabursch 2022.07.16. 12:04:25

@midnight coder:
Mindenhol nemzeti sport az adóelkerülés.
Főleg az AEÁ-ban.
S tök mindegy, melyik hálivúdi filmet vesszük alapul, ugyanazt látjuk benne.

MEDVE1978 2022.07.16. 23:33:06

Viszonylag egyszerű a dolog. A FIDESZ nagyon sok jó adóügyi húzást csinált. Sokszor szerencséjük is volt az ügyben. Az informatikai fejlődés lehetővé tette, hogy a NAV-hoz interneten lehessen bekötni rengeteg pénztárgépet és a számlázással kapcsolatos információkat. Ez önmagában jelentős ellenőrzési könnyítéseket hozott, simán algoritmusokkal lehet a csalások nyomára bukkanni, no meg maga a bejelentési kötelezettség is nagyon jelentős visszatartó hatással jár. Emiatt az ÁFA bevételek egyre jobban növekedtek. Az SZJA másodlagossá vált, de ettől még fontos szerepe van az adórendszerben. Valamit viszont csinálni kellett az apró-cseprő ügyekkel, kicsi vállalkozásokkal. Pontosan tudták, hogy ezek kimaradnak, ezért nagy arányban el fogják csalni az adókat. Meg ugye az ellenőrzésük is sokba kerül, viszont bevételként keveset hoz és macerás. Erre volt megoldás a KATA, illetve még mondjuk az alkalmi foglalkoztatásos átalányadó, amikor elég volt egy ezrest lefizetni naponta és csinálhatta a melót az illető. Egyszerű volt, nagy átlagban jobban megérte, kényelmes volt a célcsoportnak. A baj csak az, hogy egyre többen kezdtek erre rámenni és közben volt egy COVID miatti váltás is a foglalkoztatás módszereiben. A home office egyre divatosabb lett, az internetes kapcsolattartás fejlődése miatt. Nem volt belőle TB befizetés se, ezt se szerették Orbánék.
Ezért beszántották.
A másik ok a figyelemelterelés volt. A hét két fő híre a KATA volt, majd egy vagy két napra rá a rezsicsökkentés "mérséklése", részleges felfüggesztése. Valószínűleg Orbánék pontosan tudták, hogy a KATA ki fogja verni a biztosítékot, de a rezsicsökkentés felfüggesztése méginkább. Mivel az első mondjuk a társadalom 10%-át érinti, míg a második az egész társadalmat. Ebből a szempontból még jó is a kormánynak, hogy a KATA-ról van szó és az ellen tüntetnek, addig sem azon gondolkodik a polgár, hogy augusztus 1-től majd 40-50 ezerrel több rezsit fizet.

Ráadásul a KATA egy bizonyos réteg érdekkörét sérti, ami nem jellemzően döntően FIDESZ szavazó, illetve más jól lehatárolható egységesebb FIDESZ szavazó csoportokat (nyugdíjasok, kistelepüléseken élők) nem sért.

birkamenet 2022.07.17. 00:06:18

@midnight coder: @gigabursch:

Szellemi fogyatékos fidernyákok, hála a kétmillió birkaagyatoknak, a büdös életben nem jöttök rá, hogy az ország legnagyobb adóelkerülői az a felső 10%, aki az egykulcsos szja következtében az elmúlt 11 éveben a h.lál f.aszára tömte a pénztárcáját. Egy teljes manyup vagyont ( 3000 milliárd ft-ot) nem fizettek be az államkasszába. De szerencsére itt vagytok ti magyarbirka katások, rezsicsökkentett idióták és egyéb funkcionális analfabéták, ti majd most szép látványosan betejelitek az államkasszába a főispánjaitok által termelt 12 éves államkassza hiányt.

midnight coder 2022.07.17. 10:40:14

@birkamenet: Birkuci, te sem álltál kétszer sorban ott, ahol az észt osztották. De az igazi baj az, hogy egyszer sem.

Egyrészt, ha egykulcsos SZJA-d van, akkor ha 10x annyi a bevételed, akkor 10x annyit adózol. Ergo nem kerülted el az adót. Szemben azzal a pesti maszek vízvezetékszerelővel aki keres havonta egymillió forintot és fizet utána 50 ezer forint KATA-t.

Másrészt, az SZJA igazából a mezei gyalogokat érinti, havi 1-2 milliónál még érdekes, de akinek több mint egymilliárd forintnyi vagyonkája van mint Pl. Fletónak vagy Mészárosnak, ott már az SZJA amit kivesz aprópénz.

Etniez 2022.07.17. 10:52:22

Régen láttam ilyen jó, frappáns és lendületesen megírt véleményt, gratulálok.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.17. 12:00:23

@midnight coder: És remek komment. Az EU haldoklást viszont kifelejtetted. Mi van veled?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.17. 12:01:18

@gigabursch: Ennyi? Azért ennél többet kellene teljesítened a hétvégi túlmunkán!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.07.17. 12:04:41

@MEDVE1978: Lehet hogy ez így volt kiszámítva, vagy esetleg nagyon nagy a szarkupac. Valahol olvastam, 2013-ban 5 milliárd dollárt vettek fel tíz éves futamidőre, 5 százalék feletti kamattal. Azt jövőre kell csengetni. Orbán politikai karrierjének vége ha az IMF-hez kell fordulni.

Zelenszkij védi egész Európát! 2022.07.17. 12:09:25

@midnight coder:

Te is csak örülhetsz annak hogy Magyar Bálint alatt át kellett engedni a leghülyébb gyerekeket is.

Egy darab 1 millió forintot kereső havi 300 ezer forintot tud lehúzni az államtól a zsebére a csökkentett szja-val és határtalan családi adókedvezménnyel. És ő még csak a felső 10% legalja.

Összességében ez a 10% évi 300 milliárdot takarit meg a zsebének Orbánék jóvoltából. Persze hogy ebben a 10%-ban benne van Orbán de a 80% panelproli csak akkor, ha egyszerre tizen állnak össze egy darab statisztikai mutatónak.

MEDVE1978 2022.07.17. 13:26:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Miért lenne vége a karrierjének? Viktor már nagyobb fordulatokat is vett a karrierje során.
Szíjjártó Peti egyszercsak majd kiáll és bejelenti, hogy a válsághelyzet miatt felvettük a kapcsolatot az IMF-el. Ez már nem az az IMF, aki 2010-ben gonosz liberálisként meg akarta semmisíteni Magyarországot. Azóta átgondoltak egy rakat dolgot és most már ösztönözni akarják a gazdasági növekedést. Ezért megegyeztünk egy Magyarországnak nagyon előnyös, kedvező kamatozású hitelről, ami jelenleg X% jobb, mint amit a világpiacról tudnánk kapni. A háborús helyzetben felül kell vizsgálni azt, amit korábban gondoltuk, hogy MAgyarország érdekeit legjobban képviselhessük, blablabla.

Persze te felkapod majd a fejed arra, hogy itt tök mást mondanak, mint 12 éve, de FIDESZ szavazó Marcsa Mucsaröcsöge 2-ről nem. Ő majd azt mondja, hogy ja, a Viktor mindent megtesz.

midnight coder 2022.07.17. 15:22:43

@Zelenszkij védi egész Európát!: Neked is kb. annyi eszed van, mint amennyi a nicked alapján sejthető.

Ha te havi egymillió forintot keresel, az után 330 ezer forint SZJA-t fizetsz. Ha pedig minimálbért, akkor havi 67 ezret. És ezért a 330 ezerért centire ugyanazt a szolgáltatást kapod állam bácsitól mint az aki 67 ezer forintot tett a kosárba. Sőt, valószínűleg állam bácsinak még kevesebb szolgáltatását fogod igénybe venni. Ez az, amit a hozzád hasonló fékezett gondolkodású balfékek nem képesek megérteni.

Olyan bonyolultabb összefüggéseket már el sem próbálok magyarázni, hogy az aki kis hazánkban havi egymillió bruttót keres, az általában már nyelveket beszél, sőt napi szinten használja is, kinn is keresett szakmával rendelkezik, és igazából csak a kosz tartja itt az országban. Ergo állam bácsinak nem érdeke tovább ösztönözni a távozásra azokat, akik amúgy is 3-4x annyit keresnének pár száz kilométerrel nyugatabbra, és ehhez kb. annyi kényelmetlenség társul, hogy onnantól kezdve nem magyarul kérik a kenyeret a boltban.

Na most, ha ez a csávó távozik az országból, akkor annak két következménye lesz:

1. Nem lesz, aki a 330 ezer forintot befizesse havonta (plusz a munkáltató által csengetett dézsma, plusz a világbajnok ÁFA) ergo az, aki 67 ezer forintot tett be a kosárba, annyit is tud kivenni. És nem, a 67 ezer forintos betanított munkás nem tudja kiváltani az egymillió forintos mérnököt.

2. A munkaerőpiacnak csak a legalja marad az országban. Ami azt jelenti, hogy nem lesz érdemes idehozni csak olyan összeszerelő üzmet, amihez már Vietnamban nem találnak elég olcsó munkaerőt.

És mégegy: nyugaton ez azért nem probléma, mert a norvégoktól az átlagpolgár nem tud nagyon hova menni, mert nem várja pár száz kilométerrel arrébb olyan fizu, ahol 4x annyit kereshet, és ahol a progresszív SZJA mellett is több marad a zsebében mint itt a bruttója.

Viszont az, aki egy olyan országban, ami szinte csak a munkaerejére építhet, mert sem természeti erőforrásai, sem tőkéje, sem komolyabb infrastruktúrája nincs, olyan törvénykezést erőltet ami a munkaerőpiac legértékesebb részét távozásra ösztönzi, az vagy totál hülye, vagy szimplán hazaáruló. A progresszív adózás erőltetése az egyik olyan bizonyíték, hogy a magyar balfékek tökéletesen alkalmatlanok az ország vezetésére. Alapvető összefüggéseket nem látnak át - vagy nagyon is átlátják, csak egyszerűen gazemberek és pár hozzád hasonló szerencsétlen megvezetésének kedvéért még nagyobb szarba vinnék az országot mint amiben most van.

kvadrillio 2022.07.17. 15:57:43

NNNNA ,,,EZÉRT KELL AZ ENERGIAADÓ !!! AZ EB 5,2 SZÁZALÉKOS GAZD-I NÖVEKEDÉST VÁR AGYARORSZÁGON ! HURRÁÁÁÁÁ ! EL IS ÉRJÜK EZT A REZSIEMELÉS ÁRÁN %!!! BAZDMEG !
A magyar gazdasági növekedés kétszerese lehet az uniós átlagnak
MH
2022. július 17. vasárnap. 10:36
Frissítve: 2022. július 17. 11:07

Öt százaléknál is nagyobb gazdasági növekedést várnak Magyarországon a legfrissebb előrejelzések szerint. Az Európai Bizottság szerint a magyar gazdasági növekedés kétszerese lehet az uniós átlagnak.

A magyar gazdasági növekedés kétszerese lehet az uniós átlagnak
Varga Mihály
Fotó: MH/Török Péter

Az Európai Bizottság javította a magyar gazdaság idei teljesítményére vonatkozó előrejelzését, 3,6 százalék helyett 5,2 százalékos gazdasági növekedést várnak Magyarországon – írta közösségi oldalán megosztott bejegyzésében Varga Mihály pénzügyminiszter.

FASZOMBELÉTEK !

kvadrillio 2022.07.17. 16:01:54

Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.

Nagy drágulás a palackozott ásványvíznél, elszálltak a költségek
Portfolio
2022. július 17. 08:41
Nincs vége az áremelkedésnek, többe kerülnek az előállítási költségek a Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetség elnöke szerint - írja az Infostart.

Az elmúlt időszakban igen megemelkedtek a gyártás, a szállítás és a termék-előállítás egyéb költségei, melyek az ásványvízgyártást jelentősen befolyásolják. Az energiaárak emelkedése miatt drasztikusan felment a műanyag ára is, valamint

Ez a cikk a Net Média Zrt. tulajdona. Minden jog fenntartva.

kvadrillio 2022.07.17. 16:03:26

@kvadrillio: nna akko vegyélöööléééég ásványvizet is !

kvadrillio 2022.07.17. 16:04:30

@kvadrillio: mera csapvíz antibéipirulááás.....

ulpius66 2022.07.17. 21:16:30

"Addig is borzasztóan vicces hónapok elé nézünk. Nemrég kiderült, hogy lőttek a rezsicsökkentésnek nevezett pilótajátéknak, és most omlik ránk az egész. Sokaknak ingük-gatyájuk rámegy majd az új rendszerre, amit egyelőre feldolgozni is nehéz, hogy hogyan is működik majd. Közben a pálya szélén melegít a 2 eurós literenkénti benzinár, az elszabaduló államháztartási hiány, a recesszió és az EU csuklózása..."

Aztán ma meg mit látok?

A Fidesz mindenütt hülyére verte a ballibsiket!!!!!!
(mán ott, ahol a ballibsik indultak....)

GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT: A POLITIKÁT A SZAVAZÁSOK MEGNYERÉSÉRE JÁTSZÁK!

white999 2022.07.17. 21:24:05

Jó párszor nem értettem egyet veled de ehhez nem nagyon van mit hozzá tenni, annyira pontos.
Talán annyi ami nagyon el van nagyolva a végén, hogy a szopásnak még nagyon az elején van az ország.
A rezsidémon elszabadulás csak könnyed csuklógyakorlat a többihez képest.
Jön majd szépen egy recesszió ami tönkre vágja a munkahelyeket és menteni kell majd az bankokat. Ez már csak ilyen a bankokat mindig menteni kell fix hitel ide vagy oda, egyszerűbb a fixet felmondani, mint bedönteni az egész kócerájt. Ráadásul Lölő meg Tiborc a saját bankjaiból finanszírozza az állami pénz nélküli életképtelen vállalkozásait. Mert hiába nagyobb zseni, mint Zuckerberg piaci környezetben csak a gázvezeték cserére futná a szellemi képessége. Talán.

white999 2022.07.17. 21:27:06

@ulpius66: Na megérkezett az agyhalott is. Árulja már a család a gyerekek a házat? Vagy még bíztok benne, hogy kibírjátok fizetni a rezsit, meg a hitelt állás nélkül? Végül is zsíros kenyéren pár tízezer forintból nagyon sokáig el lehet lenni.

Zelenszkij védi egész Európát! 2022.07.17. 21:33:24

@midnight coder:

Annyira hülye vagy te mindenhez, hogy nem csoda, hogy Orbán a szemetek elött lopja el az egész országot.

Vagy annyira hülye hogy elhiszed, hogy aki 1 millióm felett keres és arra részre kapna mondjuk 30%-os kulcsot, akkor az tönkre menne és kivándorolna. Aztán hova? A nyugati országokba ahol 35-45%-os kulccsal adózna már ebben a sávban is?
Vagy Kambodzsába, mert ott még alacsonyabb a kulcs mint Magyarországon? Menj Kambodzsába, ott jársz a legjobban!

midnight coder 2022.07.18. 07:29:37

@Zelenszkij védi egész Európát!: Tanulj már meg szöveget értelmezni te szerencsétlen balliberális!

Nem, nem megy csődbe. Csak az, aki idehaza bruttó egymilliót keres és nem valami mutyicégnél dolgozik, az egy-két határral arrébb ugyanezért a melóért megkap annyit, hogy a 35-45% levonása után is marad neki annyi, hogy a lakhatás és a kaja után is több marad a zsebében mint itt a bruttója, amiből állam bácsi vonja az SZJA-t - amit te még a progresszív verzióval is megfejelnél. Mert ha eddig nem ment el, akkor majd ettől hátha!

Amúgy az igazán jók nyugat-európából is mennek az USA-ba, mert ott jobb nekik a fizu is és az adózás is, de ez nem tömegjelenség, míg innen a képzett munkaerő távozása bizony az.

belekotty 2022.07.18. 08:39:21

@midnight coder: ,,Amúgy az igazán jók nyugat-európából is mennek az USA-ba''

Ilyen labdát dobsz fel a Kurtnak? Mégsem haldoklik az USA?

midnight coder 2022.07.18. 09:25:49

@belekotty: 1928-ban haldoklott Németország? Faszább hely volt, mint a korabeli Magyarország? És mi lett ebből 45-re?

Másrészt az amcsiknál az Átlag Joe és egy felső kategóriás szoftvermérnök jövedelme elég nagy kettő.

ulpius66 2022.07.18. 10:41:38

Annyira, de annyira, de annyira édi, amikor az életben a soha semmire sem vivő politikusok, pártok, megmondóemberkék, firkászok, stb-k
elkezdik megmondani a tutit!!!!!

Azt tudjuk, hogy itten minden is szar!

2012-ben a ballibsik ezerrel üvöltöttek a KATA ellen, hogy ez már rabszolgasors, ami a KATÁSOKRA vár...... most hogy eltörlik a KATÁT ezerrel üvöltik, hogy ez fasizmus, mert vége a KATÁNAK!!!!!

Ugyanez a helyzet a rezsicsökkentéssel is!

2013-ban, amikor az Orbán-kormány bevezette a rezsicsökkentést, a ballibsik tüncikéket szerveztek a rezsicsökkentés ellen, mert így tönkremennek a gázszolgáltatók (ekkor még nagyrészt a magyar gázszolgáltatók francia, német, olasz kézben voltak, csak az Orbán-kormány ismét magyar kézbe vette....)

Most ugyanezek a ballibsik ezerrel üvöltenek a rezsicsökkentés megtartásáért!!!!!!!

kedves ballibsi elvtársak!

Végre döntsétek mán el, hogy mi a kurva isten fasza volna jó nektek!!!!

ulpius66 2022.07.18. 10:48:34

Azt is teljességgel megértem, hogy frusztráltak vagytok, hiszen 15 éve minden választáson hülyére vernek benneteket!

Azt is megértem, hogy pótcselekvésnek kitaláltátok ezt az állandó gyűlölködést, botránypolitizálást, tüncikézéseket, stb-ket... de ettől még nem derült ki mi a tökömet akartok csinálni!!!

Önmagatok vigasztalására tök jó dolog ez az O1G meg tüncikézünk, meg csináljuk a fesztivált.....DE KÖNYÖRGÖM, VÉGRE VÁLASZTÁST KÉNE NYERNETEK!!!!!!
(ami úgy kurvára nehéz, hogy el sem indultok a választásokon.....pedig mostanában van egy pár tucat, esetleg pár száz önkormányzati választás......PERSZE MEGÉRTEM: SOKKAL KÖNNYEBB TÜNCIKÉZNI, MINT VÁLASZTÁSON INDULNI!!!)

birkamenet 2022.07.18. 11:15:42

@ulpius66:

Te kezeletlen fidernyák elmebeteg, még kéthetet aldzol, aztán jön a 4-szeres rezsiszámlád! De lesz az még 10-szeres is! A ballib meg ezen röhög rajtad!

ulpius66 2022.07.18. 11:22:22

@birkamenet: "Te kezeletlen fidernyák elmebeteg, még kéthetet aldzol, aztán jön a 4-szeres rezsiszámlád! De lesz az még 10-szeres is! A ballib meg ezen röhög rajtad!"

Birkucim!

Ennél nagyobb örömötök ne legyen!

Azért felhomályosítalak, hogy ketten a nejemmel mindkét (gáz, villany) kategóriában beleférünk a támogatási rendszerbe, így nekünk nem fog változni a rezsiszámlánk!!!

DE MEGNYUGTAT, HOGY AGGÓDSZ ÉRTÜNK!!!!
(az, hogy tízszeresére emelkedik majd a rezsi, az pedig csak akkor lesz, ha a ballibsik lesznek hatalmon!!!!!..... AZAZ SOHA!!)

birkamenet 2022.07.18. 11:26:33

@midnight coder:

Orbán önmagára szabott egykulcsos szja-ja pont az olyan értelmi fogyatékos népnek való, mint a ti kétmilliós birkatáborotok.

Belegondolni is borzalmas, hogy mi lenne veletek mongolidióta h.ülyegyerekekkel, ha emelkedne az elit szja kulcsa erre orbán, Mér$zaros, Tiborc, Szargyártó futalos köcsögbandája lelépne Nyugatra, mer hát ott a tudásából (jaj te jó ég!) jobban megélne.

Jaj de h.ülye voltál te ma negint!

ulpius66 2022.07.18. 11:32:56

@birkamenet: "Orbán önmagára szabott egykulcsos szja-ja pont az olyan értelmi fogyatékos népnek való, mint a ti kétmilliós birkatáborotok."

Bocsika!

Csak a TÉNYEK KEDVÉÉRT!
(bár tégedet a tények zavarnak legkevésbé...)

Az áprilisi országgyűlési választáson a Fidesz-KDNP 3,06 millió szavazatot kapott!

.... és gondolom ugyanilyen értelmi fogyatékosoknak tartod a 380 ezer Mi Hazánkos szavazót is!

EZ ÍGY EGYÜTT KÖZEL 3,5 MILLIÓ!

KÉRLEK, EZENTÚL 3,5 MILLIÓ ÉRTELMI FOGYATÉKOS SZAVAZÓRÓL BESZÉLJ!!!!

SZEMBEN AZ IGEN-IEGN ÉRTELMES 1,94 MILLIÓ BALLIBSI SAVAZÓVAL!!!!

KÖSZIKE!

birkamenet 2022.07.18. 11:33:41

@ulpius66:

Tudjuk, hogy a nejeddel Bélával megfogadjátok orbán gazditok parancsát és ezentúl majd csak a havi egy darab szex után fogtok fürödni, enni megteszi a hidegkaja, mosni meg majd eljártok a zsákfalvad patakjához. Fűteni meg gyertyával fogtok.

Hogyne kisfidernyák, ti lesztek a rezsi harc győztesei! Ötnegyednyien!

Tata86 2022.07.18. 11:34:04

@ulpius66: Mi lenne ha ezen a blogon arra reagálnál, amit ezen a blogon olvasol?

1) Nekem sose volt bajom a KATÁval. Ha volt az az, hogy az utóbbi időben pláne az elszabadult inflációval az 50K-s adó tényleg irreálisan alacsony.

2) A rezsicsökkentéssel pontosan az volt a baj, ami most a nyakunkba szakadt, ahogy a tervgazdálkodással mindig történik.
Hogyha annyi a gáz-villany amennyi, arra tud készülni a T. Lakosság. Ha mesterségesen alacsonyan van tartva akkor pedig arra készül.
Közben adóforintokból kifizeti a teljes árat, kifizeti a túlfogyasztást, és nem fektet privát rezsicsökkentésbe, mert minek, aztán amikor az egész bedől, egyszerre ömlik a fos a nyakába.

Megjegyzem: ha Viktor éppen semmit sem csinál az utóbbi 12 évben, akkor konkrétan előrébb vagyunk.

(Ettől függetlenül tény, hogy a ballibeknek két mondatuk nem volt egymás után, ahol ne mondtak volna ellent saját maguknak. )

Tata86 2022.07.18. 11:49:59

@birkamenet: Ez most stílusparódia? Annak király.

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Etniez: Köszi! :)

@MEDVE1978: "Ráadásul a KATA egy bizonyos réteg érdekkörét sérti, ami nem jellemzően döntően FIDESZ szavazó"

Szerintem nagyon sok KATÁs fidesz-szavazó van.

"Miért lenne vége a karrierjének?"
Egyetértek, ez már megint a vágyvezérelt reménykedés. Aki hinni akar továbbra is hinni fog, aki a kisebbik rosszra szavaz, annak továbbra se biztos, hogy lesz kisebb rossz mint a Fidesz.

Hogyha Viktornak sikerült megmentenie az ellenzékét, akkor 26ban se lesz semmi.

@Zelenszkij védi egész Európát!: Hát márpedig ez reális. Ausztriában, Németországban biztos, hogy többet kell adózni, mint a KATA, mi az hogy, nagyon is, magasabb a rezsi és a lakhatás is, de a fizetés is 3-4szeres.

gigabursch 2022.07.18. 12:03:28

Majd jönnek a jólszituált választók és mindent megoldanak.
Egy réges-régi (a feltöltésnél is sokkal régebbi) pontos értékítélet a választásokról:

www.youtube.com/watch?v=P9imOnQr7Ho

ulpius66 2022.07.18. 12:23:17

EZ ITT A REKLÁM HELYE.....

"„Teljes támogatásunkról biztosítjuk a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, queer és interszexuális (LMBTQI+) közösség tagjait. Kiállunk amellett, hogy megilleti őket az egyenlőséghez és diszkriminációmentességhez, a szabad véleménynyilvánításhoz és békés gyülekezéshez való jog, valamint hogy ne érje őket semmilyen erőszak”

– így kezdődik az a közlemény, amit 42 ország nagykövetsége írt alá, és amit 11 ország kulturális intézete támogat."

VÉGRE!!!!!!!!

"A 27. Pride-ra a gyülekezés július 23-án 14 órakor kezdődik, 15 órakor indulnak el a Szabadság térre."
(legalább tudom merre ne menjek szombaton....)

ulpius66 2022.07.18. 12:52:01

Nekem egyebekben bejön az ételfutárok, Kétfarkú Kutyuskák tüncizése, és a Margit-híd lezárása!

Ha már egyszer Budapest úgyis a dugók fővárosa, akkor javaslom, hogy a Mi Hazánk meg foglalja el az Erzsébet hidat Budaházy kiszabadításáig!

white999 2022.07.18. 21:48:39

@ulpius66: 2013-ban, amikor az Orbán-kormány bevezette a rezsicsökkentést,

Ami rezsi emelés volt ugye, mert a világpiaci ár lement a kormány nyerészkedett a parasztokon, miközben kiírta, hogy mennyit spóroltak vele. Ügyes.

alöksz róz 2022.07.20. 00:40:27

@white999: és még akkor is itt volt a legolcsóbb az eu-ban, okoska

white999 2022.07.20. 21:20:53

@alöksz róz: A fizetéshez képest? Döbrögi most sírja tele a facebookot hogy ha elengednék teljesen az árat akkor senki nem tudná kifizetni. Nyugaton valahogy ez még most is sikerül. 12 év pénzbőség után, meg hogy mi vagyunk európa pumája meg motorja és esz ez elég vékonynak tűnik.Okoska csendben maradsz jobban jártál volna.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.08.15. 13:10:54

@midnight coder: azt vágod, ugye hogy több milliárd forinttól esett el az állam a kétkulcsos adórendszer kivezetésével, mert úgy látom nem igazán látod te ezt át.

Tata86 2022.08.15. 13:36:18

@tesz-vesz: Azt ugye vágod, hogy néhány milliárd forint a költségvetésben konkrétan semmi?

Megjegyzem komolyan nem tudom mi van annak a fejében, aki szerint egy tisztességesebb kisember már parazita kulák, amiért a fizetésének csak a 60+%át adózza le, úgy hogy ezért egyébként nem kap egészségügyi ellátást és nyugdíjat, annak ellenére, hogy ez a két legnagyobb tétel az áfa után.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.09.15. 16:15:43

@Tata86: konkrétan semmi a tanárok fizetése? minden apróért le kell hajolni.

ki szerint parazita kulák a tiszt. kisember?

Tata86 2022.09.15. 20:32:30

@tesz-vesz: "több milliárd forinttól esett el az állam a kétkulcsos adórendszer kivezetésével"

Lehet, hogy benéztem. Pontosan mik a részletei a kétkulcsos adónak?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.09.16. 17:54:37

@Tata86: mire gondolsz? nem tudod miről beszéltünk?

a kétkulcsos v. progresszív adó lényege, hogy aki magasabb jövedelmet keres, az valamivel többet adózzon. azon lehet vitatkozni, hogy hol legyen a határ, és mi legyen a %, de ha megszüntetjük, bevételtől esik el az állam.

Tata86 2022.09.16. 18:15:54

@tesz-vesz: Hogy egy mondat nincs, amit jól értenél. Igen, tudom mit jelent a progresszív adózás. Nem ez volt a kérdésem lényege.

Hanem a konkrét számok:

Pl volt, hogy a túlfizetett pedagógus édesanyám a túlórájával belecsúszott a felsőbb adókulcsba, és így kevesebbet kapott, mint túlóra nélkül.

Értsd: itt konkrétan kisembereket sarcoltak extrán, ha nem akartak éhendögleni két kisgyerek mellett. Mert ugye a mélyen tisztelt politikusok nyilván jobban el tudják költeni a pénzt.

De azt írtad, hogy kétkulcsos, tehát nem erre gondoltál. Rágugliztam, hogy mikor volt itt olyan, és ott meg az volt hogy 1,4millió felett volt 38% 15 éve. Hát azért az már szép kis summa. Akkor sem értek egyet az adóval, de a jelenlegi árakon mondjuk 3milliós havi fizu már nem kisember.

"de ha megszüntetjük, bevételtől esik el az állam."
Hát már csak így működik. Eleve nem értem miért nem 100% az adó? Minden más esetben bevételtől esik el az állam, azt pedig szörnyű!

Komolyan nem értem, miért ragaszkodsz a szocializmushoz? Miben reménykedsz? Nem kell egyetértenünk semmiben, de láttuk mindkét oldalt kormányozni, és mindkettő szar volt. Nem gazdálkodnak jól a pénzünkkel, hanem ellopják, elkótyavetyélik. Akkor miért akarod ezeket gazdagítani?

Legyen kevesebb pénze az államnak, cserébe adjon le kiszervezhető szolgáltatásokat, amiket drágán csinál szarul.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.09.22. 17:09:15

@Tata86: vö: "Hogy egy mondat nincs, amit jól értenél"

"Lehet, hogy benéztem. "

meg amit a horn posztnál meg akovidnál leműveltél a boldokőis posztban. nem lehet hogy inkább neked defektes az agyad?

ha pontosan kérdeznél, pontosan lehetne válaszolni is.

nyilván nem a pedagógusok túlcsúszásait kell megadóztatni, nem a középosztályt, hanem a felsőbb rétegeket.

és nyilván ha már választani lehet ésszerű adókulcsot, akkor ezt is egy olyan modellben, ahol a politikusok nem lopják el a pénzt.

"De azt írtad, hogy kétkulcsos, tehát nem erre gondoltál."

mi az hogy tehát? alap logika nem megy. a kétkulcsos = progresszív adózás. vagy csak mondatalkotási hiba?

én jelenleg olyan 500-600 ezer ft fölé már tennék egy második adósávot.

az a baj tudod, hogy én már a másik posztban leírtam mindent a gazdasági hülyeségedről és nem olvastad el, mert hosszúnak találtad. még mindig mekeged ugyanazt. nem lenne jobb szembenézni vele?
fogalmad nincs mi az hogy szocializmus, mi az hogy gazdasági jobbosság, nem ismered a kapitalizmus és a neoliberlizmus hibáit, és alapból a gazdaságot se ismered.
úgy k könnyű nem "szocialistának" lenni, hogy nem ismered gazdasági világot, közgáz analfababétaként. olyanról hogy svéd modell, meg mégcsak nem is hallottál bazmeg, ugye?

archiregnum.blog.hu/2022/08/15/zsufolt_uborkaszezon

" de láttuk mindkét oldalt kormányozni, és mindkettő szar volt"

olyanról hogy svéd modell, meg mégcsak nem is hallottál bazmeg, ugye?

"Legyen kevesebb pénze az államnak, cserébe adjon le kiszervezhető szolgáltatásokat, amiket drágán csinál szarul."

ha már megválaszthatod az adórendszert, megválaszthatod a politikusaidat is... hogy ne drágán dolgozzanak szarul

édes istenem, elméletileg beszélünk. nem megy az absztrakt gondolkodás?

Tata86 2022.10.01. 20:45:37

@tesz-vesz: "én jelenleg olyan 500-600 ezer ft fölé már tennék egy második adósávot."

Igazából egyszerűen csak szomorú, hogy szerinted bruttó 500K az már "felsőbb réteg". Mezei dolgozó emberek keresnek ennyit vagy a kétszeresét. Műkörmös, ács, programozó, középvezető, gépészmérnök, gázszerelő stb stb.

De ettől függetlenül, egyszerűen nem értem a logikát. Gratulálok Pistám! Tisztességesen dolgozol a szakmádban/sokat dolgozol/meglátod a lehetőséget, fizess be még egy rahedli pénzt, hogy a politikusok ellopják, nyuggerek és cigányok feléljék!
Miért?

"posztban leírtam mindent a gazdasági hülyeségedről"
Továbbra sem látom a folyamatot, ahogyan felkerültél erre a qrva magas pacira, amiről leszólsz hozzám. Szóval te mitől is vagy ekkora király közgázban?

"olyanról hogy svéd modell, meg mégcsak nem is hallottál bazmeg, ugye?"
Szerinted attól svédek lesznek a maffiózóink?

" nem megy az absztrakt gondolkodás?"
De, nekem egész faszán megy.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.05. 15:20:20

@Tata86: NETTÓRÓL BESZÉLTEM! 500-600 nettó, han nem tudod, kérdezd meg, de ne rá vágjad.

most, de mivel gyorsan romlik minden, lehet ez se lesz már luxus pénz fél év múlva.

nagyon sajnálom azokat a műkörmösöket akik amúgy KATA-sok voltak eddig, nem bejelentett melósok a gyárban.

ja a munkakerülő cigányság és a NYOMOR (nem a szegénység) felszámámolására volt Puzsérnak is egy humánus javaslata.

www.youtube.com/watch?v=tutXFB9sTFQ

talán ha elolvasnád a linkelt rélszeket, és reagálnál arra amit nem értesz, vagy nem értesz vele egyet, akkor LÁTNÁD a magas lovat, névszerint azt hogy te segghülye vagy a gazdasághoz. úgy k könnyű a vadkapitalizmust meg a magáncégeket isteníteni, ha nem ismered őket.
norma és rend , keretek nélkül minden kapitalizmus átveszi az uralmat, és gyeplő nélküli vadkapitalizmussá ,neolibelirzmussá alakul.

dehát létszik kicsiben a boldogkőis posztnál is minden hülyeségedre reagáltam, nagyon gyeremeteg poszt lett, és azt se látod ugye? részletesen leírtam, ha ilyen alapvető dolgokat nem tudsz vagy nem akarsz felfogni, akkor csak azt dunám hogy miért nem inkább gyurmázol, vagy színezel egész nap?

nem látom itt az érdemi kommunikációt:
archiregnum.blog.hu/2022/03/21/boldogkoi_csodalatos_vilaga?utm_medium=doboz&utm_campaign=bloghu_cimlap&utm_source=nagyvilag

pl TALÁN innen a magas ló.

"Szerinted attól svédek lesznek a maffiózóink?"

mi a *** ról beszélsz?!

aki nem tudja megkülönbötetni a politikusok magánvagyonát, meg az állam vagyonát, annak szerintem nem megy az absztrakt gondolkodás

IdomitottFoka 2022.10.06. 09:07:06

@tesz-vesz: "NETTÓRÓL BESZÉLTEM! 500-600 nettó, han nem tudod, kérdezd meg, de ne rá vágjad."

Nettó, az már az adózott (SZJA adózott) rész. Arra még rátennél még egy sávot? (+ ÁFA, ofc) Köszi, nem tetszik.

Tata86 2022.10.06. 13:06:15

@tesz-vesz: "NETTÓRÓL BESZÉLTEM! 500-600 nettó, han nem tudod, kérdezd meg, de ne rá vágjad."
Ahogyan @IdomitottFoka: is írta, ezt benézted. A kontextusból bizony egyértelműen kiderült, hogy bruttóról beszélünk, ha te nem így értetted az azért lehetett, mert sajnos halvány lila fingod nincs a témáról.

De így se változik sok minden.

"most, de mivel gyorsan romlik minden, lehet ez se lesz már luxus pénz fél év múlva."
Komolyan 7-800K bruttó lenne a luxuspénz? :O
Miért? Ez az a fizu, amit mindenki elérhet, ha kicsit rugalmas, megteszi amit kell és nem segghülye. Ez nem privilégium, nem kell hozzá ölni, nem kell különleges tehetség vagy napi 12óra munka.

www.hrportal.hu/berkalkulator.html?edt_brutto=700000&edt_elt=0&edt_gyerekek=0&edt_egyedulnevel=0&edt_frisshazas=0&edt_kedvezmeny=0&edt_munkaido=40

Az alkalmazott után kifizetett 800K-ból 465öt költhet el, amiből lejön az ÁFA marad 366K. Ha van az illetőnek autója, iszik, dohányzik, házat vesz, kiskutyafasza, akkor ez csökken tovább.
És erre mondod, hogy luxus, és még egy 50K-t csak le kéne adóznia, mert csak!

Ezzel csak a korrupciót ösztönzöd és szűkíted a kaput, hogy egy alkalmazott vállalkozó legyen. Amit az életből látjuk így se jut oktatásra, egészségügyre, nem zárkóznak fel a cigók és prolik, legalábbis nem az állam miatt. Akkor minek?

"akkor LÁTNÁD a magas lovat"
Figy, azért mert linkelni tudsz, nem leszel szakértő. Puzsér meg FAM pedig bölcsész, nem értem mitől lett szaktekintély? Úgy egyébként, hogy közgázban szaktekintélyek is 180 fokban ellentmondanak egymásnak.

Ereszkedj csak vissza a földre. (Nem muszáj, igazából szórakoztató, ahogyan egy 17 éves kékhajó komcsi kiscsaj szintjén próbálod megmagyarázni, hogy hülye vagyok, míg te láttad az IGAZSÁGOT.)

"dehát létszik kicsiben a boldogkőis posztnál is minden hülyeségedre reagáltam,"
Lehet, hogy reagáltál, de nem fogtad fel, amit írtam. Ez volt a probléma.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.06. 14:32:23

@IdomitottFoka: mert a bruttó jobban tetszett? nagyon sajnálom, hogy a tavalyi gazdagoknak nem tetszik a progresszív adózás, egy olyan rendszerben ahol az adókat nem lopják el term.

pedig még a mértékről nem is beszéltünk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.06. 14:56:48

@Tata86: idomított fóka nem ezt írta, te nézted be, már megint, mi az, dixlexiás vagy vagy aspergeres, hogy alap szövegértelem nem megy?

melyik kontextusról beszélsz? konkrétan. hadd tudjam már jobban hogy nettóról beszéltem, mert a nettónak van értelme, az áfa és a többi változhat. mert itt nálunk most van a legmagasabb áfák egyike pl.

ja hogy azért nem értek a témához, mert oda SZERINTED bruttót kellett volna írni, nem nettót, hász baszd meg csöpi, képzeld oda a többit te idióta! add hozzá! hogy a faszomba lehet valaki ilyen ostoba?!

500-600 nettót mindenki elérhet itthon? király, taníts mester, hogyan? te mennyit keresel egy hónapban bazmeg? 1 milliót? úgy hogy segghülye vagy?
lila fogalmad sincsen semmiről már megint.

te miről beszélsz? HAVI bérről beszélünk te idióta! itthon ki a faszom beszél éves bérről mint a jenkik!?

mi a fasz ez a link te idióta? a 465 ezer, az nem 500-600 hanem 400-600

te ilyen tréner vagy nem? te nem is az ecsédi áron vagy, hanem te vagy szabó péter. megteszi amit kell és megvan a havi 500-600 nettó?
k-ra el vagy tévedve.

már megint kevered a szezont, a vállalkozók egészen más tészta mint a munkavállaló. ezt a múltkori limonádéárus szarjaiddal se értetted meg. most megértenéd?

"Figy, azért mert linkelni tudsz, nem leszel szakértő."

akkor mi fazsnak linkelted az TELJESEN IRRELEVÁNS bértáblát?
puzsér linkje meg k-ra nem a szakértőségről szól, persze nyitott vagyok más javaslatra is a cigányszaporulat megszüntetésére, soroljad kérlek, megvárom.
mi a fasznak kevered a progresszív adóhoz puzsér te kibaszott retardált?!
Pogátsa pl a progesszív adózás híve, ő szakértő
24.hu/fn/gazdasag/2016/12/19/igazsagosabb-a-tobbkulcsos-adorendszer/

sehol nyugati világban nincsen egykulcsos adó csöpike. el vagy tévedve. még a NAGY SZABAD KIBASZOTT KAPITALISTA IDOLod, a neoli gazdaságú államodban az usában sincsen.

felőlem lehet amúgy NETTÓ 600-700-nál is, itt most nem a határról "vitatkozunk" elsődlegesen csöpike, hanem hogy jó-e vagy sem a két vagy egy kulcs.
ha ezt megbeszéltük utána léphetünk tovább a részletekre, persze galambbal sakkozni, agyhalottal vitatkozni szinte felesleges.

szerintem te nem fogtad fel amit én írtam, érdekes módon nem tudtál rámutatni az igazságodra a gyermeteg bulvár tőmondataiddal
és tudod kurvára felbasz, mikor egy gyengeelméjű akar engem kioktatni, hogy nem értettem meg valamit, MIKOR KURVÁRA RÁMUTTTAM A KOMMENTEMBEN HOGY TE NEM ÉRTETTED MEG Boldog. írásának az az aspektusát, TEHÁT PONT te nem értetted meg boldogkői írását, amire rámutattam!
ezért meg külön a k anyád. szalonképtelen szar vagy. már mióta mondom.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.06. 15:09:13

@IdomitottFoka: amúgy meg ki mondta hogy az adózott részre raknám rá a sávot és nem az 500-600 bruttójára?

számít amúgy ez? matematikusnak tetszik lenni?

IdomitottFoka 2022.10.06. 15:57:08

@tesz-vesz:
lényeg h vmire rakjunk még egy sávot, értem.
nyomjad még, boborján

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.06. 16:38:47

@IdomitottFoka: te nem hallottál még a kétkulcsos adóról b+? nincs meg a progresszív adózás?mindenhol az megy nyugaton, te meg most kitalálod hogy nem tetszik?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.06. 16:40:53

@IdomitottFoka: és én lennék a boborján így, mikor te csodálkozol rá a világra?

Tata86 2022.10.06. 17:10:47

@tesz-vesz: "hadd tudjam már jobban hogy nettóról beszéltem, mert a nettónak van értelme"

Nem wazze, nincs értelme, mert bruttóból vonják az SZJA-t és önmagából a nettóból nem tudod kiszámolni a bruttót.

"500-600 nettót mindenki elérhet itthon? király, taníts mester, hogyan? te mennyit keresel egy hónapban bazmeg? 1 milliót? úgy hogy segghülye vagy?"

Most erre mit mondjak?
De tanítalak, azon ne múljon! Legyen benned önreflexió, tudd, hogy miben vagy jó. Keress egy pénzes szakmát, amiben ez a képesség fontos. Tanuld ki, kezdj el dolgozni. Meló közben szívd magadba a tudást, fejlődj folyamatosan, és legyél rugalmas. Tudd mik a prioritásaid, ha jobb lehetőség jön, akkor ragadd meg.

Ennyi.

"sehol nyugati világban nincsen egykulcsos adó csöpike."
És ez egy érv? Sehol a világon nem volt svéd modell a covid kapcsán se, aztán egyre inkább kiderül, hogy bizony lehetséges, hogy a világ a hülye.

"még a NAGY SZABAD KIBASZOTT KAPITALISTA IDOLod, a neoli gazdaságú államodban az usában sincsen."
Pedig kéne. A republikánusok örülnének neki.

" hanem hogy jó-e vagy sem a két vagy egy kulcs"
Oké, szerintem ökörség, nem más, mint a (leendő) középosztály megrablása. Egy olyan büntetés, ami a gazdagokat nem érinti, cserébe közvetlenül bünteti a törekvést.
A szocialista politikusok pedig azért imádják, mert korrupciós csatornákon úgyis 100szor, ezerszer, tízezerszer nagyobb jövedelmük van, mint a szarrá adóztatott hivatalos juttatásaik.

Tata86 2022.10.06. 17:20:34

@tesz-vesz: Áááááááááááá, hogy a bruttóra rakod az adót.

Szóval azért írtad a nettót, hogy ki kelljen számítani a bruttót belőle(, nem determinisztikus, simán lehet százezres eltérés is, de mindegy), amiből levonod a járulékokat, hogy aztán megkapj egy más nettót.

Értem.

Ez sokkal logikusabb, mint simán bruttót írni.

(Nem lett volna egyszerűbb az elején elnézést kérni, hogy lemaradt, hogy nettóban érted, valóban logikusabb bruttót nézni, de amúgy mindegy is, hiszen a lényeg az elv?
Tudod, ha "sokat" akarsz keresni, akkor az ilyen kommunikációs formulák nagyon jól jönnek.)

IdomitottFoka 2022.10.07. 08:35:39

@tesz-vesz: vagy talán legyél érthetőbb. az egyébként nem a karakterszámon múlik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.07. 16:07:33

@IdomitottFoka: @Tata86: nem a bruttó -nettóról beszélünk hanem a progresszív adóról! arra csodálkoztál rá!

nem tudjátok a számokat és ebbe köttök bele h br. v n.,egy sokismeretlenes egyenletnél?

ha nettó sávra rakok 10%-ot
vagy a bruttóra 6%-ot

kit érdekel, míg a %-ot nem halljátok?!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.07. 16:53:16

@Tata86:

ez egy elméleti vita lenne, eddig érted?

"önmagából a nettóból nem tudod kiszámolni a bruttót"

azért elég jól kiszámolták eddig. sokan.

bazmeg te tényleg szabó péter vagy, vagy orawecznóra személyesen? ezt írhatnád a tanároknak is, hogy legyen bennük önreflexió, akik 240 nettót keresnek, meg itthon szinte mindenki kb alul van fizetne, 250-350 NETTÓ között a mediánbér. 276 pontosan. ha jobb lehetőség jön, akkor ragadd meg!

mi a faszt csinálsz ha azt dolgozol amit szeretsz trénerkém, de nem jön ki több 300 ezernél? pl. vagy 250 ezernél? lásd tanárok. menjenek el kamionsőförnek? mind? k-ra el vagy tévedve ha szerinted könnyen kijöhet bárkinek a havi 500-600 netó. neres köcsög vagy te is? szegény tanárok, nem kerestek pénzes szakmát, amúgy ha gondolkoznál rájönnél, hogy mindenki NEM kereshet pénzes szakmát, tudod miért? mert a számok végesek.

ha nem volt világos, KONKRÉTAN kértem hogy írd le milyen szakmákról deriválnál itt nekem konkrétan, amiknél kijöhet az 500-600? nem életvezetési tanácsokat kértem trénerkém, látod a bulvárszaroddal jönnél, a tudomány, a statisztika, szociológia, akármi, nem a tények helyett alapból a bulvárszart tolod, jósolni is akarnál? innen már csak egy lépés az ezoterika. ez szerinted a minőségi kommunikáció? ezt szerinted a vita? nem érdekel a bulvár.

" Sehol a világon nem volt svéd modell a covid kapcsán se"

mi a fasz köze van a svéd modellnek a covidhoz? valamit nagyon nem értettél már meg megint.
a skadinávok, dánok elég jól eltanulták a svéd modellt

"bizony lehetséges, hogy a világ a hülye."

vagy inkább az hülye aki olyan dolgokat próbálna ki a világban amiket már kipróbáltak és látszik hogy nem működik? a dereguláció, adók elengedése, az állami egészségügy megszüntetése, stb írtam a másik posztban:

és a másik poszthoz ide is áll, a világképed a valóságérzékelésed kibaszott tévútán jár, betegesen már 12 év óta, semmit se fejlődtél

ki fogja vizsgálni az élelmiszerbiztonságot? ki lesz az erdész? ápoló? ha mindenki jól fizető állásokra törne?
archiregnum.blog.hu/2022/10/05/ujabb_semmi_tanarnyavogas

fel kell nőni, tudod ha gyerekként zseniális ötleted támad, amit még senki nem valósított meg, akkor az nem működhet. mutass már kégyszi olyan államot, ahol nem központi adókból fut a tűzoltóság,

miért kéne egykulcsos adó az usába? mi a f-om közöd van hozzájuk? miért lenne az jó, hogy még jobban szegényedjen el a középosztály? nem mindenki olyan nergeczy ám mint te, hogy havi 1 milliót keressen. van olyan hogy középosztály, tudod.

mivel a klasszikus középosztály nem esne bele, ezért a progr. adó nem a megrablásuk, a felső középosztály bizony beleesne, de mivel ez alapján több jut az oktatásra és eü-re így nekik is kifizetődő és hasznos lehet.
pont hogy a gazdagokat érinti! hisz tőle vesznek el valamivel többet! ilyent kib egyszerű dolgot magyarázgatin kell hónapokig egy ilyen gazdasági analfabétának, b+ nem hiszem el, hogy ennyire gyengeelméjű vagy.

"A szocialista politikusok pedig azért imádják, mert korrupciós csatornákon úgyis 100szor, ezerszer, tízezerszer nagyobb jövedelmük van, mint a szarrá adóztatott hivatalos juttatásaik."

vagy inkább azért mint amit fent is elmondtam, bájos hogy szerinted csak a szocialista politikusok lehetnek korruptak, mert ennek a mondatnak CSAK ÍGY VAN bármi értelme. ezt ki kell fejteni vagy fel tudod fogni magadról is kis gondolkodás után? tudom te körökkel le vagy maradva, csak kíváncsi vagyok.

"a bruttóra rakod az adót."

itt sávozás van koma, arról volt a kérdés, hogy hogyan sávozzuk meg a határt a két kulcs közé, adózik az alacsonyabb is, k midnegy, nem tudjátok a számokat és ebbe köttök bele h br. v n.,egy sokismeretlenes egyenletnél? ha nettó sávra rakok 10%-ot, vagy a bruttóra 6%-ot, kit érdekel, míg a %-ot nem halljátok?! és ebbe kötsz bele, és ezen megy az idő KURVA FELESLEGESEN! BAZMEG ÉS NEM VESZED ÉSZRE MILYEN HASZONTALAN VAGY!

azért írtam nettót, mert minden épkézláb ember nettóban gondolkozik, tudod, aki bérből és fizetésből él, nem nergeczyként tengeti az életét havi egy millióból.

"simán lehet százezres eltérés is, de mindegy" mi nem mindegy? egész mondatba beszélj. milyen eltérés? a nettó és a bruttó között? édesfaszom. galambbal sakkozni szórakoztatóbb mint veled szóbaállni

mi a faszért akartad kiszámolni a bruttót? unatkoztál? hobbikönyvelő vagy? mert hogy a közgázhoz segghülye vagy az tuti, de könyvelő, meg jogász még lehet belőled.

"Nem lett volna egyszerűbb az elején elnézést kérni, hogy lemaradt, hogy nettó"

miért kérnék elnézést?! bazmeg meg se kérdezted csak rávágtad mint egy idióta hogy az bruttó! nyilván nettó mert minden épkézláb ember nettóban gondolkozik, tudod, aki bérből és fizetésből él, nem nergeczyként tengeti az életét havi egy millióból. ahogy te úgy látszik.

Tata86 2022.10.07. 21:30:49

@tesz-vesz: "ezt írhatnád a tanároknak is"
Írtam.

"hogy legyen bennük önreflexió, akik 240 nettót keresnek"
Ha pénzt akarsz keresni, akkor nem leszel tanár. Sajnos. Nekem pl lett volna kedvem hozzá, anyukám is tanár, de ilyen feltételekkel köszi szépen nem.

" ha jobb lehetőség jön, akkor ragadd meg!"
Bizony. Te tényleg azt látod magad körül, hogy ez megtörténik?

"mi a faszt csinálsz ha azt dolgozol amit szeretsz trénerkém"
Na mit? Ébredj fel királylány! A felnőttek világában nem mindig azt csinálod, amit a legjobban szeretnél.

"amúgy ha gondolkoznál rájönnél, hogy mindenki NEM kereshet pénzes szakmát, tudod miért? mert a számok végesek."
Lehet, hogy nekem hazudtak az egyetemen, de mintha lennének kontinuum számosságú számhalmazok is...
És de, pláne a globalizált világban, minden magyar végezhet pénzes szakmát. A tanárokat pedig pontosan azért nem fizetik meg, mert mindig akad elég lúzer, hogy eldöcögjön a rendszer.

"vagy inkább az hülye aki olyan dolgokat próbálna ki a világban amiket már kipróbáltak és látszik hogy nem működik"
Ez benne a király: a kapitalizmus mindenhol működik. Koreától Csiléig.

"ki lesz az erdész? ápoló? ha mindenki jól fizető állásokra törne?"
Na látod, halvány lila fingod nincs a közgázról.
Tudod mi lenne, ha nem lenne elég ápoló, mert holnap felmondana a 2/3aduk?
Holnap után felmenne a bérük a triplájára.

Látod? Itt jön képbe a rugalmasság. Ha a munkaadód tudja, hogy zsebpénzért is szopsz három műszakban, akkor zsebpénzt fog neked adni és három műszakot.

"ahol nem központi adókból fut a tűzoltóság"
Egyébként nem is olyan régen mindenhol városi tűzoltóság működött. De nem tudom, hogy a halálba jön ez ide.

" nem mindenki olyan nergeczy ám mint te, hogy havi 1 milliót keressen. van olyan hogy középosztály, tudod."
Baszki :D
1) nem vagyok nergeci.
2) havi egymillió a középosztály alja.

"mivel a klasszikus középosztály nem esne bele, ezért a progr. adó nem a megrablásu"
Na, csak visszajutottunk ide. Igen, azért kulákoztam. Tudod kik a kulákok, ugye? Földdel, állatokkal rendelkező parasztgazdák. Nézd meg mennyibe kerül egy fejőstehén, egy bika! Két ló! Egy traktor! Számítsd át hogy Lenin ellenségei mennyit keresnének mai pénzben! Havi egymillió a középosztály alja.

"de mivel ez alapján több jut az oktatásra és eü-re így nekik is kifizetődő és hasznos lehet."
Tényleg? Most, hogy a fizetésünk 2/3adát elveszik több jut oktatásra egészségügyre? Tényleg hasznos?

"pont hogy a gazdagokat érinti! hisz tőle vesznek el valamivel többet! "
Hányszor magyarázzam el te mafla!
A GAZDAGOK NEM BÉRBŐL ÉS FIZETÉSBŐL ÉLNEK.
(Perszer szarrá adóztathatod a cégeket, annál nagyobb nyomás lesz rajtuk, hogy csaljanak, különben nem lesz esélyük a piacon.)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.12. 17:13:32

@Tata86:

hogyan tudod összeegyeztetni a kontinuum számosságú számhalmazokat a véges számú, jó állásokkal?
mit csináljon az aki nem fér már be egy jó állásra egy országon belül persze. de vehetjük globálisan is, csak felesleges bonyolítani a külföldi munkavállalással. de mi most csak egy államban gondolkozunk.
ez volt a kérdés, de nem reagáltál rá, most majd reagálsz?

"tanárokat pedig pontosan azért nem fizetik meg, mert mindig akad elég lúzer, hogy eldöcögjön a rendszer."

azért nem fzetik meg, mert nem fontos nekik az oktatás, az okot, meg az okozatot ne cseréljük fel, ez még nem elég egy jó kis áldozathibáztatáshoz.
anyukád lúzer?

"a kapitalizmus mindenhol működik."

a banánköztársaság is. ha már chile, de kinek működik? a középosztálynak? egyre inkább nagyon nem nekik.

"- ki lesz az erdész? ápoló? ha mindenki jól fizető állásokra törne?"
- Na látod, halvány lila fingod nincs a közgázról.
Tudod mi lenne, ha nem lenne elég ápoló, mert holnap felmondana a 2/3aduk? Holnap után felmenne a bérük a triplájára."

édes istenem, és nekem nincs közöm a közgázhoz te marha! van képed hozzá. és MIBŐL fizet tripláját az állam, ami hazaáruló, banánköztársaság, végletekig nyitott gazdaságú működésben az olcsó munkaerőre és a forint gyengítésére játszik?
hitelből? a 30. nagyobb kínai hiteléből? egy idő után tudod hitel sem lesz, mert nem adnak! annyira nem hülyék a kínai meg orosz hitelezők sem, mert a banánköztársságban már mindent szétloptak, kiárusítottak, eladtak, utána már semmi se marad.

azt hiszed hogy az állam egy profitábilis magáncég! de k-ra nem így van, ezért vagy segghülye a közgázhoz.

"Ha a munkaadód tudja, hogy zsebpénzért is szopsz három műszakban, akkor zsebpénzt fog neked adni és három műszakot."

ez így van, ugyanis az ország lakosai szegények és nem tudnak miből élni, ha te felmondasz, van helyetted 3 másik. de ha nem tudsz válogatni, mert a munkák többsége ilyen fizetést ad, akkor meg van kötve a kezed. az olcsó munkaerőre épít az ország vezetése. rabszolgamunkára.

tökmindegy hogy önkormányzati adóból fut a tűzoltóság, vagy az államnak fizetnek érte adókban és az állam fizeti, közösségi pénz. nem a piaci verseny tartja el, ahogy te szeretnéd.
úgy jött ide.

"havi egymillió a középosztály alja."

nettó vargy bruttó?! :D
te hol a k a*ba élsz ha szerinted havi nettó egymillió a középosztály alja? te szerintem, ugyanúgy ahogy az autokrácia jelentésével ,úgy a középosztály fogalmával sem vagy tisztában b+
a középoszályt teteje a havi 1 milka! a középosztály az aki decensen dolgozik és havi fizetést kap! a csöves a munanélküli drogos az nem középosztály

mélyszegény
szegély
középosztály: akik jól éltek, el tudtak utazni, nem kellett félniük, hogy nem lesz elég a pénz a hónap végéig. Régen ez a réteg sokkal szélesebb volt, mint manapság. Ide tartoztak a tanárok, ügyvédek, középhivatalnokok, kisvállalkozók.

"Ennek az osztálynak az alja valahol ott van, ahol egy jól kereső alkalmazott, mondjuk programozó az egy fizetéséből el tudja/tudná tartani a családját. (Ha van neki.) De legalábbis ketten megkeresik azt, ami már több, mint a hónapról-hónapra élés. Nem tudnak mindent megengedni maguknak, de azért ami fontos, arra költenek, eljutnak nyaralni, fenn tudnak tartani egy autót gond nélkül és nincs napi anyagi problémájuk. Van tartalékuk, egy-két évet munka nélkül is kihúznának szükség esetén."

és vannak még a gazdagok.
itt egész jól elmagyarázzák: kiszamolo.hu/mi-az-a-kozeposztaly-ki-a-szegeny-es-hol-kezdodik-a-gazdag/

kivéve az összegszerűséget. a mediánjövedelem segít, amiről már írtam, itt emberek millió, a magyar középosztályok (alja) keresnek havi 300 nettót öreg.
k-ra le kéne szállnod a magas lóról.

Ki az a középosztály?
Ezt a fogalmat többféleképpen is lehet értelmezni, így nehéz megragadni, hogy pontosan kik a tagjai ennek a társadalmi osztálynak. Ide sorolhatjuk az ország mediánjövedelmét figyelembe véve azokat, akik ennek az összegnek hozzájutnak a 75-200 százalékához.

Ha a középosztály szót a hétköznapi értelmében szeretnénk használni, akkor egy olyan családot kell nagyjából elképzelni, akinek nincsenek anyagi gondjai, nem kell nagyon beosztania a pénzt, de azért még a megélhetésért dolgozik.

biztosdontes.hu/kozeposztaly

úgy látom te sem ismered Ángyánt.
ma mennyibe kerül két ló, 15 éve, még a cigánynak is volt egy lova, amivel szántott néha és mélyszegény volt. ma már nem lóval szántanak a magyar parasztok. gyerekkori osztálytársamék a 2000-res évek elején még gazdálkodók voltak. ne keverjük már össze őket a kereskedőkkel

kkbk.blog.hu/2010/10/14/magyar_mezogazdasag_a_rendszervaltas_utan_szubjektiv_elemzes

"Most, hogy a fizetésünk 2/3adát elveszik több jut oktatásra egészségügyre? Tényleg hasznos?"

ezt már megbeszéltük, hogy nyilván nem korrupt politikusokkal, akik ellopják
így jön ide Ángyán is, aki meghirdette, hogy a családi falusi gazdálkodók kapják a földeket, ne a fideszes nagyvállalkozók.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.12. 17:14:02

@Tata86: továbbá:

"Hányszor magyarázzam el te mafla! A GAZDAGOK NEM BÉRBŐL ÉS FIZETÉSBŐL ÉLNEK."

hányszor magyaráztad el? pont te nem értetted a limonádéárus példáddal a munkavállalókat meg a vállalkozókat pont. érdekes.
a felső középosztály gazdagokból áll.
a svéd-modellnél érdekes elég magas az adó és nem cslanak, bárcsak értenél a közgázhoz, nem mondanál állandóan hülyeségeket.

a svéd modell ez, nem a kibaszott járvány, mitn a "tanárnyávogásos" posztodnál ugye:
ado.hu/ado/a-sved-modell-magas-adok-ellenere-versenykepes-gazdasag/

www.youtube.com/watch?v=Nno2yGwaB3c

Tata86 2022.10.13. 10:01:05

@tesz-vesz: Csak röviden, mert már kezd fájni. Beakadtak neked dolgok kontextusból kiragadva:

limonádéárus: ez arra volt példa, hogy nem fix a munkahelyek száma. Bármikor lehet egy újat teremteni. Ennyi.

svéd-modell: Többféle svéd modell létezik.
Ez is svéd modell: url24.top/lBMYy
ez is: url24.top/uTCoq
és ez is: url24.top/wzeLn

De Mi GaZdAsÁgRóL bEsZéLgEtTüNk: igen, de egy itteni tézisedet cáfoltam egy másik területről vett példával.

Újra elmondom: közvéleményre és autoritásra hivatkozás érvelési hibádra volt példa. Igazából simán csak elfogadhatod azt is, hogy érvelési hibát vétettél, és ignorálhatod, hogy az miért is rossz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.13. 16:36:40

@Tata86: igen, nem érted az absztrakt, meg a komplexebb dolgokat, bekadtak a dolgok nyilván, mert veled értelmetlen a kommunikáció, látható a boldogkőis posztodnál is még mindig visszaugatsz oda, hogy én nem értettem meg, miközben te nem, így van a limonádéárussal is, nem beszéled meg, nem mondod el a téveszméidet, én meg addig hozom fel, amíg nem ragálsz rá, tudod mint egy ember, mint egy homo sapiens.
bájos hogy neked kezd fájni? mi ? az agyad? fáj a gondolkodás? öcsi, elmondtam, összetehetnéd a két kezedet hogy szóbaállok veled, mikor olyan primkó vagy, hogy még alapfogalmakat se ísmersz, mint pl az autokrácia. vágod?

a limonádéárus nem olyan munkahely, amit lehet teremteni! k nagy kereslet kell ahhoz, hogy abból meg tudj élni! ugyanis. elmondtam, ahogy móricka elképzeli a világot, hogy ha munkanélküli vagy, akkor állj neki, azt vállalkozzál! ha nincs kenyered, egyél kalácsot. lemennek az idióta trénerek vidékre, hogy vállalkozói engedélyt tanítsák az munkanélkülieknek, azt tudod mi lesz belőlük? közmunkás. a világ nem olyan ahogy te a tündérköpenyedben elképzeled ám.
ilyen ostoba példát mondani, hogy limonádéárus b+

hiába másolom ki neked a kontextust, még a svéd modellt se érted a nárcizmusoddal, h semmi köze a vírushoz, még neked áll feljebb, de keressük már ki a limonádéárust.

sajnos a linkjeidet nem tudom megnyitni, mert nem engedi a böngésző, de k nagy hülye vagy ha vírushoz köze van a linkeknek. "Adathalászati kísérlet"

mi a fasznak túráztatsz? tanulj már meg olvasni ,leírtam a másik poszthoz:

félművelt is ráadásul. felejts el a hülye vírusodat, senkit nem érdekel. a gazdasági világ, szocialista szóról esetleg beugprhatott volna, h semmi köze hozzá, és még mindig engem hibáztatnál? ezért vagy elmebeteg

ez a kontextus, SEHOL NINCS VÍRUS! te idióta!:

"úgy k könnyű nem "szocialistának" lenni, hogy nem ismered gazdasági világot, közgáz analfababétaként. olyanról hogy svéd modell, meg mégcsak nem is hallottál bazmeg, ugye?"
jelzem újra, kulcsszó a kontextusban "szocialista", "gazdasági világ"
megérted vagy még hadakoznál?

mi lenne ha elolvasdád és nem kell 3x bemásolni ugyanazt?

"egy itteni tézisedet cáfoltam egy másik területről vett példával."

te tudod mi az hogy tézis? BAZMEG nem tézist cáfoltál , hanem nem akarod elfogadni hogy buta vagy mint a föld, és hogy tévedtél! és én vétettem érlevlési hibát? ha továbbra is így gondolod, akkor elmebeteg vagy csöpi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.13. 16:38:52

@Tata86:
ja és megint: hogyan tudod összeegyeztetni a kontinuum számosságú számhalmazokat a véges számú, jó állásokkal?
mit csináljon az aki nem fér már be egy jó állásra egy országon belül persze. de vehetjük globálisan is, csak felesleges bonyolítani a külföldi munkavállalással. de mi most csak egy államban gondolkozunk.
ez volt a kérdés, de nem reagáltál rá, most majd reagálsz?
csak nem egy divato, tudományos szó volt, ami sehogy nem jön ide, de le akartad nyűgözni a közönséget a hatalmas tudásoddal? ami lerántva a leplet, kiderül, hogy minden lófasz csak nem valódi tudás.

Tata86 2022.10.13. 17:00:18

@tesz-vesz: "ja és megint: hogyan tudod összeegyeztetni a kontinuum számosságú számhalmazokat a véges számú, jó állásokkal?"

Nem te írtad, hogy "a számok végesek"? Hát leírtam, hogy nem. (Ez egy vicc volt a pongyola fogalmazásodra.)

A jó állás pedig az, ami a vásárlónak értéket teremt. Ha te értéket teremtesz akkor a vásárlónak több lesz, mint eddig. Azért is cseréli ki a pénzét a te szolgáltatásodra. Ebből a többletből ő is képes lehet többet nyújtani és így tovább. Éppen ezért NEM véges a jó állások száma.

"ez volt a kérdés, de nem reagáltál rá, most majd reagálsz?"
Mert hibás az alapállásod. Nem fix a jó állások száma.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.19. 14:56:44

@Tata86: hogy lenne pongyola fogalmazás? kontextus, ugye

most ez a jó állás nem tudom hogyan jött ide? a vállalkozó az nem alkalmazott.

te ilyen mlm-es piramisjátékra építed a gazdasági ismereteidet.
nem lehet a végtelenségig növekedni, vállakozni mert anyagi, emberi korlátai vannak a piacon.

hiába teremtesz értéket azzal hogy megszereld a csapot, meg limonádét árulsz, mert lesznek pl más limonádárusok és vizszerelők is a piacon, pl. lehet hogy nem 5 embernek romlik el a csapja egy hónapban, és lesz szomjas, hanem csak 1, abból hogy élsz meg?

a citrom és a cukor, meg a csövek ára is befolyásolja hogy te milyen áron doglozol, és leszel piacképes.

ha már 30 limonádéárus van a városi piacon, és te lennél a 31. akkor hogy szerzel magadnak életképes üzletet ebből?

érted már miért nem lehet csak úgy nekiállni vállalkozni? és hogy miért nem mindenki árul köcsögöket ahogy a Viszkis Attila?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2022.10.25. 21:31:53

Oblath Gábor, közgazdász. MTA KRTK KTI (közgazdaságtudományi indézet) tudományos főmunkatársa:

"a kétkulcsos adó megszüntetése óriási rést ütött a költségvetésben, amit ágazati különadókkal kellett pótolni (!)

(-szektorális adók, pénzügyi szektorban különadók)

másfelől nagyon növelte az egyenlőtlenségeket. "

youtu.be/ZZtxKAF_Ssw
süti beállítások módosítása